abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:21:04 #226
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171832433
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat schijnt inderdaad het enige argument te zijn dat jij belangrijk vindt. En je valt behoorlijk in herhaling. Lees het topic anders even terug, er zijn mensen die ook andere argumenten belangrijk vinden.
Het argument dat mensen met zonnepanelen geld denken uit te sparen met een terugdraaimeter is blijkbaar wel van toepassing. Dat de rest van Nederland iets kan besparen met flexibele tarieven is blijkbaar niet belangrijk?
Tot nooit .......
  Knikkerking woensdag 21 juni 2017 @ 12:28:54 #227
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171832560
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Dat schijnt inderdaad het enige argument te zijn dat jij belangrijk vindt.
Voor mij persoonlijk is dat een vrij belangrijk argument ja, en bovendien een heel belangrijk punt in deze hele discussie.

Over de rest van de argumenten (privacy etc...) zou ik me niet zoveel zorgen maken want dat is A: mijns inziens niet nodig, en B: heeft geen nut, want straks moeten we toch allemaal aan de slimme meter.

quote:
En je valt behoorlijk in herhaling.
Mee eens, maar dat is blijkbaar nodig. Tevens wilde ik even een misverstand rechtzetten :)

quote:
Lees het topic anders even terug, er zijn mensen die ook andere argumenten belangrijk vinden.
Ik weet dat er andere argumenten zijn. En daar heb ik ook respect voor (zoals al eerder aangegeven).

[edit]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:21 schreef Speekselklier het volgende:

Het argument dat mensen met zonnepanelen geld denken uit te sparen met een terugdraaimeter is blijkbaar wel van toepassing. Dat de rest van Nederland iets kan besparen met flexibele tarieven is blijkbaar niet belangrijk?
Dank voor de aanvulling ^O^
pi_171833103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:16 schreef Leandra het volgende:
• De slimme meter is uitgebreid getest en beveiligd tegen inbraakpogingen en hackers.
• Uw meterstanden zijn alleen zichtbaar voor u, uw netbeheerder Stedin en uw energieleverancier.
• Wij zien niet hoeveel energie u op welk moment verbruikt. Ook weten we niet welke apparaten u in huis heeft.
En als daar op doorvraagt is er niemand die je dan kan vertellen hoe die beveiliging er uit ziet. Natuurlijk gaan ze niet roepen dat die meters slecht beveiligd zijn, maar als ze roepen dat de beveiliging dik in orde is dan moet dat ook controleerbaar zijn. Anders biedt zo een bewering geen enkele zekerheid.

De antwoorden over hoe die meters beveiligd zijn liepen bij mij uiteen van "Daar heb ik geen idee van", via "Maakt u zich maar geen zorgen, dat hebben we goed voor elkaar", tot: "Dat mogen we niet vertellen om mensen met slechte bedoelingen niet wijzer te maken dan ze al zijn". Dat laatste argument is een vorm van "security by obscurity" en daar moet je altijd argwanend over zijn.

Kortom: laat mij zien hoe die beveiliging in elkaar zit, dan kan ik of een expert in mijn plaats er een oordeel over vellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2017 13:20:12 ]
pi_171833242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is dat een vrij belangrijk argument ja, en bovendien een heel belangrijk punt in deze hele discussie.

Over de rest van de argumenten (privacy etc...) zou ik me niet zoveel zorgen maken want dat is A: mijns inziens niet nodig, en B: heeft geen nut, want straks moeten we toch allemaal aan de slimme meter.
A: De geschiedenis wijst helaas uit dat de beveiliging van grootschalig verzamelde data te vaak niet goed op orde is. Daar komt nog bij dat organisaties die oprecht denken die beveiliging wel op orde te hebben vaak toch de plank misslaan. Dat blijkt dan altijd achteraf als het al te laat is. Niet met opzet, maar toch. Alleen de geruststellende mededeling dat je je geen zorgen hoeft te maken is volstrekt onvoldoende.

B: Natuurlijk heeft het wel nut. Dat we allemaal aan de slimmer meter moeten is niet helemaal vanzelfsprekend, en zelfs als het wel zo is dan mag je potdomme toch wel voor je eigen belangen opkomen? En die belangen zijn er wel degelijk als consument.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2017 13:03:12 ]
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:07:40 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171833385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:14 schreef Atmoz het volgende:

En anderzijds zijn er ook consumenten die belang bij een slimme meter hebben: die kunnen namelijk nu al (in de toekomst gaan we hier sowieso naartoe, dus waarom wachten/uitstellen vraag ik me af) gebruik maken van dynamische (en daardoor lagere) prijzen. Iets wat met die draaischijfmeter niet mogelijk is!
Waarom denk je in hemelsnaam dat dynamische prijzen lagere prijzen betekenen?

Weet je wat die dynamische prijzen gaan betekenen als iedereen een slimme meter heeft? Dat stroom bijna niets kost op het moment dat daar veel van opgewekt wordt (overdag dus, als de zon schijnt), en toevallig is dat ook het moment waarop mensen weinig stroom verbruiken, want het gros is niet thuis, en laat de wasmachine en droger niet draaien terwijl ze er niet zijn.
Dat betekent ook dat de prijzen hoger worden op het moment dat er weinig opgewekt wordt, 's morgens vroeg, 's avonds, en 's nachts, precies de momenten dat mensen wel stroom verbruiken.

Dus ja, het leidt tot lagere prijzen op het moment dat bijna niemand stroom nodig heeft, maar op het moment dat je wel stroom verbruikt zijn de dynamische prijzen door die geweldige slimme meter van jou stukken hoger dan nu.

Het betekent ook dat je niets gaat krijgen voor de stroom die je zonnepanelen opleveren, want op het moment dat ze de stroom opleveren is de dynamische stroomprijs bijna nul, en als je het dan later weer moet gebruiken is die dynamische stroomprijs veel hoger dan nu.

En nee, dat jij nu een leverancier hebt die lagere prijzen rekent met een slimme meter zegt helemaal niets over de toekomst, en zeker niet over de toekomst waarin iedereen verplicht een slimme meter heeft.
Die slimme meter gaat ervoor zorgen dat ze kunnen doen wat ze met rekening rijden willen doen, gewoon een spitsheffing invoeren op de momenten dat er meer stroom verbruikt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:18:36 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171833637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat elke slimme meter dat kan laten ziien...
Dat wil niet zeggen dat iedereen met een slimme meter er ook naar kijkt of in de gaten houdt, het gros zal dat niet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171833681
Ook de slimme meter is een onderdeel van dat marktmechanisme: niets is voor een leverancier/verkoper/winkelier, zo belangrijk als het kooppatroon (en andere eigenschappen) van je klant te kennen. Daarom bestaat ook de klantenkaart bij bijv. AH: die levert onschatbare waarde over het koopgedrag van de klanten.

De slimme meter is in feite ook een soort van geniepige klantenkaart: op ieder moment kan het consumentengedrag In casu: het afgenomen vermogen) gemonitord worden en de prijzen van het product worden aangepast: veel vraag weinig aanbod: omhoog met de prijzen en visje versa.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 13:23:08 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171833722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom denk je in hemelsnaam dat dynamische prijzen lagere prijzen betekenen?

Weet je wat die dynamische prijzen gaan betekenen als iedereen een slimme meter heeft? Dat stroom bijna niets kost op het moment dat daar veel van opgewekt wordt (overdag dus, als de zon schijnt), en toevallig is dat ook het moment waarop mensen weinig stroom verbruiken, want het gros is niet thuis, en laat de wasmachine en droger niet draaien terwijl ze er niet zijn.
Dat betekent ook dat de prijzen hoger worden op het moment dat er weinig opgewekt wordt, 's morgens vroeg, 's avonds, en 's nachts, precies de momenten dat mensen wel stroom verbruiken.

Dus ja, het leidt tot lagere prijzen op het moment dat bijna niemand stroom nodig heeft, maar op het moment dat je wel stroom verbruikt zijn de dynamische prijzen door die geweldige slimme meter van jou stukken hoger dan nu.

Het betekent ook dat je niets gaat krijgen voor de stroom die je zonnepanelen opleveren, want op het moment dat ze de stroom opleveren is de dynamische stroomprijs bijna nul, en als je het dan later weer moet gebruiken is die dynamische stroomprijs veel hoger dan nu.

En nee, dat jij nu een leverancier hebt die lagere prijzen rekent met een slimme meter zegt helemaal niets over de toekomst, en zeker niet over de toekomst waarin iedereen verplicht een slimme meter heeft.
Die slimme meter gaat ervoor zorgen dat ze kunnen doen wat ze met rekening rijden willen doen, gewoon een spitsheffing invoeren op de momenten dat er meer stroom verbruikt wordt.
Dat voorzie ik ook, daarom willen ze je ook met alle geweld aan die dingen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking woensdag 21 juni 2017 @ 13:26:32 #234
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171833781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

A: De geschiedenis wijst helaas uit dat de beveiliging van grootschalig verzamelde data te vaak niet goed op orde is. Daar komt nog bij dat organisaties die oprecht denken die beveiliging wel op orde te hebben vaak toch de plank misslaan. Dat blijkt dan altijd achteraf als het al te laat is. Niet met opzet, maar toch. Alleen de geruststellende mededeling dat je je geen zorgen hoeft te maken is volstrekt onvoldoende.

Ik ben het volledig met je eens. Zo werkt het helaas maar al te vaak!

Maar wat ik bedoel is dat het mij persoonlijk eigenlijk helemaal niets boeit ookal lagen mijn verbruiken op straat. Van mij mag iedereen weten hoeveel en wanneer ik verbruik. Ik zie namelijk niet in waarom dat erg zou zijn.

Maargoed, (mede) uit dit topic blijkt dat er genoeg mensen zijn die daar anders over denken. Ik "schrok" hier wel van, en vroeg me af waardoor dat komt. Nu weet ik het en respecteer ik dat natuurlijk ook :Y

B: Natuurlijk heeft het wel nut. Dat we allemaal aan de slimmer meter moeten is niet helemaal vanzelfsprekend, en zelfs als het wel zo is dan mag je potdomme toch wel voor je eigen belangen opkomen? En die belangen zijn er wel degelijk als consument.
[/quote]

Yep, ook dat mag je zeker. We leven (gelukkig) in een vrij land ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:07 schreef Leandra het volgende:

Waarom denk je in hemelsnaam dat dynamische prijzen lagere prijzen betekenen?
+

quote:
En nee, dat jij nu een leverancier hebt die lagere prijzen rekent met een slimme meter zegt helemaal niets over de toekomst,
Ok, laten we het dan eens zijn over het feit dat dit wél op het moment zo is, en ook sowieso nog in de nabije toekomst. Je hebt gelijk dat niemand kan weten wat er in de verre toekomst (> 10 jaar) gebeurt. Hopelijk wordt er een oplossing verzonnen waar iedereen vrede mee heeft :)


[edit]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:20 schreef blomke het volgende:
Ook de slimme meter is een onderdeel van dat marktmechanisme: niets is voor een leverancier/verkoper/winkelier, zo belangrijk als het kooppatroon (en andere eigenschappen) van je klant te kennen. Daarom bestaat ook de klantenkaart bij bijv. AH: die levert onschatbare waarde over het koopgedrag van de klanten.
Klopt ^O^


quote:
De slimme meter is in feite ook een soort van geniepige klantenkaart: op ieder moment kan het consumentengedrag In casu: het afgenomen vermogen) gemonitord worden en de prijzen van het product worden aangepast: veel vraag weinig aanbod: omhoog met de prijzen en visje versa.
Dat zou kunnen, maar dan neem je (tegen die tijd) toch een leverancier die dat niet zo doet? Iedereen is vrij om te gaan waar die wilt namelijk.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:28:56 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171833814
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat voorzie ik ook, daarom willen ze je ook met alle geweld aan die dingen...
Het is ook niet voor niets dat nachtstroom al nagenoeg niet meer voordeliger is dan dagstroom, en dat een deel van de energieleveranciers daar al geen onderscheid meer in maakt, terwijl je vroeger met een dubbele meter en consequent je forse stroomverbruikers tijdens het daltarief aanzetten behoorlijk kon besparen op je energierekening, sterker nog; de kosten die je had voor het vervangen van de meter door een dubbele meter had je er binnen een paar jaar uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171833832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom denk je in hemelsnaam dat dynamische prijzen lagere prijzen betekenen?

Weet je wat die dynamische prijzen gaan betekenen als iedereen een slimme meter heeft? Dat stroom bijna niets kost op het moment dat daar veel van opgewekt wordt (overdag dus, als de zon schijnt), en toevallig is dat ook het moment waarop mensen weinig stroom verbruiken, want het gros is niet thuis, en laat de wasmachine en droger niet draaien terwijl ze er niet zijn.
Dat betekent ook dat de prijzen hoger worden op het moment dat er weinig opgewekt wordt, 's morgens vroeg, 's avonds, en 's nachts, precies de momenten dat mensen wel stroom verbruiken.

Dus ja, het leidt tot lagere prijzen op het moment dat bijna niemand stroom nodig heeft, maar op het moment dat je wel stroom verbruikt zijn de dynamische prijzen door die geweldige slimme meter van jou stukken hoger dan nu.
Het mooiste zou zijn als een smart-grid systeem de werkelijkheid wordt; dan wordt de overdag opgewekte energie opgeslagen en teruggeleverd als dat nodig is. Veel energie opgewekt overdag zou dan een lagere prijs per kWh kunnen betekenen in de avond (zou kunnen want het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk :) )

Dan veranderd de rol van de energieleverancier meer van producent naar infrastructuur-leverancier voor bekabeling en opslag.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:33:00 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171833905
Overigens hebben de netbeheerders gewoon en lijst opgesteld met slimme meters die kunnen afwijken, maar het is niet zo dat ze die meters dus ook vervangen.

https://www.security.nl/p(...)slimme+meters+bekend

Het is ook gewoon bizar dat 28% van de reeds geplaatste slimme meters een afwijking kan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171833935
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:33 schreef Leandra het volgende:
Overigens hebben de netbeheerders gewoon en lijst opgesteld met slimme meters die kunnen afwijken, maar het is niet zo dat ze die meters dus ook vervangen.

https://www.security.nl/p(...)slimme+meters+bekend
Simpelweg te duur om het direct te vervangen, dus dan maar gewoon het piepsysteem gebruiken.
Dat is niet zo heel gek anders dan met alle andere apparatuur die je in bruikleen hebt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:37:51 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171833990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Simpelweg te duur om het direct te vervangen, dus dan maar gewoon het piepsysteem gebruiken.
Dat is niet zo heel gek anders dan met alle andere apparatuur die je in bruikleen hebt.
Ik ben vooral benieuwd of ze ook zijn opgehouden die meters te plaatsen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171834666
Ik ben er wel blij mee dat ik vorig jaar slimme meters heb laten plaatsen, en die in combinatie met een toon kon gebruiken. De monitor mogelijkheid van mijn energieverbruik, het dagelijkse inzicht in het verbruik heeft gemaakt dat ik mijn verbruik behoorlijk heb weten te beperken.

Maar ik heb ook verantwoordelijkheid over het huis van mijn hoogbejaarde moeder, en toen daar het aanbod voor het plaatsen van slimme meters kwam, heb ik ze daar geweigerd. Had er ook mee te maken dat daar de gasmeter niet in de meterkast zit, maar apart in de een kast in de woonkamer, dus een paar meter verderop.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:29:25 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171834893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:16 schreef barthol het volgende:
Ik ben er wel blij mee dat ik vorig jaar slimme meters heb laten plaatsen, en die in combinatie met een toon kon gebruiken. De monitor mogelijkheid van mijn energieverbruik, het dagelijkse inzicht in het verbruik heeft gemaakt dat ik mijn verbruik behoorlijk heb weten te beperken.

Maar ik heb ook verantwoordelijkheid over het huis van mijn hoogbejaarde moeder, en toen daar het aanbod voor het plaatsen van slimme meters kwam, heb ik ze daar geweigerd. Had er ook mee te maken dat daar de gasmeter niet in de meterkast zit, maar apart in de een kast in de woonkamer, dus een paar meter verderop.
Je stelt dus dat je energieverbruik is gedaald omdat je er op bent gaan letten, daar zal overigens vooral Toon bij geholpen hebben.
Het is niet zo dat je energieverbruik daalt omdat je een slimme meter genomen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:29:26 #242
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171834894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
A: De geschiedenis wijst helaas uit dat de beveiliging van grootschalig verzamelde data te vaak niet goed op orde is.
Is het je dan niet duidelijk dat er helemaal geen grootschalige dataverzameling is? Je gegevens worden twee-maandelijks of jaarlijks uitgelezen. Als je kiest voor jaarlijkse uitlezing dan is de dataverzameling net zo groot als met de analoge meter.

De meterstand van vandaag en van een jaar geleden voor de faktuur.
Vroeger kwam daar de meteropnemer voor langs en nu gaat dat op afstand.
De verzameling zelf is niet anders.
Tot nooit .......
pi_171835050
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je stelt dus dat je energieverbruik is gedaald omdat je er op bent gaan letten, daar zal overigens vooral Toon bij geholpen hebben.
Het is niet zo dat je energieverbruik daalt omdat je een slimme meter genomen hebt.
Klopt, ik heb verbruik extra omlaag kunnen brengen door die mogelijkheid om het verbruik zo goed te kunnen zien. (Daarvoor had ik het ook al omlaag gebracht, maar dus minder extreem.)
De slimme meter doet het gewoon goed, geeft geen hoger of lager verbruik aan, maar het exacte verbruik. Ik kan zien dat hij juist registreert.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:41:15 #244
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171835066
In plaats van kudos zou ik graag argumenten willen waarom jij denkt dat er wel een dataverzameling is. Ik baseer me op de wet:

quote:
De meterstanden mogen wettelijk in vier situaties worden uitgelezen:

één keer per jaar voor uw jaarafrekening;
zes keer per jaar (om de twee maanden) voor het tweemaandelijkse verbruik- en kostenoverzicht;
als u overstapt naar een ander energiebedrijf of als u verhuist;
incidenteel wanneer dat nodig is voor het beheer of onderhoud van het energienet.

Vaker mag de netbeheerder uw slimme meter niet uitlezen. Tenzij u daar zelf uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven.
Als jij denkt dat er meer wordt uitgelezen dan stel je eigenlijk dat de netbeheerder zicht niet aan de wet houdt. Ik zie daar dan graag het bewijs van.
Tot nooit .......
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:41:36 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171835071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Is het je dan niet duidelijk dat er helemaal geen grootschalige dataverzameling is? Je gegevens worden twee-maandelijks of jaarlijks uitgelezen. Als je kiest voor jaarlijkse uitlezing dan is de dataverzameling net zo groot als met de analoge meter.

De meterstand van vandaag en van een jaar geleden voor de faktuur.
Vroeger kwam daar de meteropnemer voor langs en nu gaat dat op afstand.
De verzameling zelf is niet anders.
Jij denkt dat ze over een paar jaar niet precies per wijk weten wanneer de pieken en dalen qua energieverbruik zijn, per straat en per huis waarschijnlijk ook
Kun je fijn een gepersonaliseerde aanbieding qua prijzen krijgen, betaal je gewoon meer dan de buurman om 20.00 uur omdat jij dan thuis bent en hij niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171835077
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Is het je dan niet duidelijk dat er helemaal geen grootschalige dataverzameling is? Je gegevens worden twee-maandelijks of jaarlijks uitgelezen. Als je kiest voor jaarlijkse uitlezing dan is de dataverzameling net zo groot als met de analoge meter.
Volgens mij leest de netbeheerder het regelmatiger uit en wordt dat gebruikt om de productie mee te sturen (of althans dat wordt de bedoeling).
Dat het eens per twee maanden naar je leverancier gaat (of vaker als je wil) klopt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:43:22 #247
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171835102
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Volgens mij leest de netbeheerder het regelmatiger uit en wordt dat gebruikt om de productie mee te sturen (of althans dat wordt de bedoeling).
Dat het eens per twee maanden naar je leverancier gaat (of vaker als je wil) klopt.
Volgens jou? Waar staat dat dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:44:25 #248
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171835118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:41 schreef Ceased2Be het volgende:
Volgens mij leest de netbeheerder het regelmatiger uit en wordt dat gebruikt om de productie mee te sturen (of althans dat wordt de bedoeling).
De meterstanden mogen wettelijk in vier situaties worden uitgelezen:
• één keer per jaar voor uw jaarafrekening;
• zes keer per jaar (om de twee maanden) voor het tweemaandelijkse verbruik- en kostenoverzicht;
• als u overstapt naar een ander energiebedrijf of als u verhuist;
• incidenteel wanneer dat nodig is voor het beheer of onderhoud van het energienet.

Vaker mag de netbeheerder uw slimme meter niet uitlezen. Tenzij u daar zelf uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven.

Als jij meer weet dan hoor ik het graag. Overigens kan je zien als je meter vaker wordt uitgelezen dus de netbeheerder zou wel erg dom zijn om zich niet aan de wet te houden.
Tot nooit .......
pi_171835128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volgens jou? Waar staat dat dan?
https://www.enexis.nl/zak(...)cherming/bescherming

quote:
Om uw energieverbruik in de gaten te houden kunt u ook websites of apps gebruiken. Bij de installatie daarvan geeft u de leverancier toestemming om gegevens op te vragen bij Enexis. Wij lezen de slimme meter dan op afstand uit en geven de meterstanden door waar de leverancier om vraagt. In principe lezen we ’s nachts uit wat u die dag hebt verbruikt en geven we verbruiksstanden per kwartier voor elektriciteit en per uur voor gas.​​​
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_171835133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:41 schreef Speekselklier het volgende:
In plaats van kudos zou ik graag argumenten willen waarom jij denkt dat er wel een dataverzameling is. Ik baseer me op de wet:

[..]

Als jij denkt dat er meer wordt uitgelezen dan stel je eigenlijk dat de netbeheerder zicht niet aan de wet houdt. Ik zie daar dan graag het bewijs van.
Ervaringen uit het verleden Speeksel.
Er is een reden dat je rond 17.00u regelmatig gebeld wordt. Of nieuwsbrieven ontvangt van bedrijven die je daar nooit om gevraagd hebt. Of je bankrekeningnr. al ingevuld staat op een acceptgiro.

Papier en praktijk zijn 2 verschillende dingen. Maar blijf vooral geloven dat die slimme meter er voor ons gemak is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')