Yep veeg ik mijn gat aan af!quote:Op zondag 18 juni 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:
Ik zou een keuze voor wel of niet nieuwe verkiezingen ieg niet willen baseren op de inzichten van de Hond.
quote:Op zondag 18 juni 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:
Ik zou een keuze voor wel of niet nieuwe verkiezingen ieg niet willen baseren op de inzichten van de Hond.
Ik neem aan dat daar een Kamermeerderheid voor nodig is.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:31 schreef agter het volgende:
Ik weet niet wat precies de regels zijn om nieuwe verkiezingen uit te schrijven in dit stadium.
Er is geen kabinet gevallen. Hell. We hebben er niet eens een.
Pogingen om op basis van de huidige uitslag een nieuw kabinet te vormen gaan sowieso nog lang duren. Dat is niet voor prinsjesdag geregeld, en als het voor kerst geregeld is mogen we denk ik blij zijn.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:31 schreef agter het volgende:
Ik weet niet wat precies de regels zijn om nieuwe verkiezingen uit te schrijven in dit stadium.
Misschien hebben we er niet eens een nodig.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:31 schreef agter het volgende:
Misschien kunnen we er een referendum over houden.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:31 schreef agter het volgende:
Inderdaad dat is geen ramp, want Demissionair vicepremier Asscher wil de koopkracht van de leraren, ouderen en de lagere inkomens verbeteren als er op Prinsjesdag nog geen nieuw kabinet is.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
Zo'n ramp is het nou ook weer niet dat we nog geen kabinet hebben.
God behoeden ons.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we er een referendum over houden.
Hooguit een raadgevende.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we er een referendum over houden.
Dat zou wel het kleinste minderheidskabinet uit de geschiedenis worden dan.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:36 schreef Old_Pal het volgende:
Waarom gaan VVD-CDA niet een minderheidsregering vormen?
Hun ministers zullen dan keihard moeten werken om wetsvoorstellen er door te krijgen maar wat een transparante democratie levert dat op.
Daar hoop ik wel op ja!quote:Op zondag 18 juni 2017 13:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als er nieuwe verkiezingen komen en het dan nóg moeilijker wordt. Bijvoorbeeld dat de VVD wat zetels verliest, die naar FvD gaan.
Alleen graag jouw pincode nog!quote:Op zondag 18 juni 2017 13:41 schreef Molurus het volgende:
En anders laten we het bestuur van Nederland toch gewoon over aan Brussel?
Ik verwacht eerder dat die partijen dan nog veel fanatieker in de achterkamertjes fractieleden van andere partijen uit beide kamers zullen moeten masseren om wetsvoorstellen erdoor te krijgen en dat het er dus aanzienlijk minder transparant op zal worden.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:36 schreef Old_Pal het volgende:
Waarom gaan VVD-CDA niet een minderheidsregering vormen?
Hun ministers zullen dan keihard moeten werken om wetsvoorstellen er door te krijgen maar wat een transparante democratie levert dat op.
snap ook niet waarom iedereen Libie erbij haalt als voorbeeld. Mark Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat ze met Libie geen deals gaan sluiten aangezien er daar juist geen stabiele regering is.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:48 schreef Molurus het volgende:
Als we trouwens even puur kijken naar 1 issue... het toepassen van de Turkije deal op landen zoals Libie, stel even dat de formatie alleen draait om dat ene punt... welke meerderheid zou er dan te vinden zijn in de kamer?
VVD 33
CDA 19
D66 19 (aangenomen dat ze hier ook los van een regeerakkoord mee instemmen)
= 71
En dan? Wie zou mee willen in die deal?
PVV en FvD in elk geval niet lijkt me, maar wie wel? CU (5)? SGP en 50plus (bij elkaar 7)?
Als FvD het een beetje slim aanpakt (en laat dat maar aan hun over) dan snoepen ze vooral stemmen van de PVV af bij nieuwe verkiezingen. Je hoeft geen groot strateeg te zijn om die ingang te vinden.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als er nieuwe verkiezingen komen en het dan nóg moeilijker wordt. Bijvoorbeeld dat de VVD wat zetels verliest, die naar FvD gaan.
Ach die heeft al zoveel gezegd en beweerd.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
snap ook niet waarom iedereen Libie erbij haalt als voorbeeld. Mark Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat ze met Libie geen deals gaan sluiten aangezien er daar juist geen stabiele regering is.
Aha, en over welke 'veilige derde landen' zou het dan volgens Rutte wel gaan?quote:Op zondag 18 juni 2017 13:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
snap ook niet waarom iedereen Libie erbij haalt als voorbeeld. Mark Rutte heeft ook duidelijk gezegd dat ze met Libie geen deals gaan sluiten aangezien er daar juist geen stabiele regering is.
ik geloof dat het hij had over Tunesie en Algerije en landen dieper in Afrika als Mali en Niger, maar je kan het niet vergelijken qua veiligheid met West-Europa. Als je zo rekent dan moet je gewoon de poorten open zetten en iedereen doorlaten. Dat is ook geen optie. Je zult opvangkampen moeten maken in de regio en van daaruit moeten selecteren wie wel en wie niet asiel mag aanvragenquote:Op zondag 18 juni 2017 13:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha, en over welke 'veilige derde landen' zou het dan volgens Rutte wel gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |