abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:05:21 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_171739742
Neuh. Is uit de gutterpress.
Ja doei.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:12:22 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_171739812
Wat ik niet snap, zo'n trappenhal daar zit geen brandbare materiaal in en daar zitten van die gesloten deuren om rook tegen te houden.

Kan je niet een losse tshirt nat maken, die voor je mond doen en dan via de trap omlaag rennen? Ook al is het helemaal gevuld met rook en zie je helemaal niets, zolang je de trapleuning maar voelt kan je toch blindelings omlaag gaan?

Edit:
Google:wet clothing to protect against smoke inhalation
https://www.google.com/se(...)nst+smoke+inhalation

Edit2:
Voor je neus doen is waarschijnlijk handiger...

[ Bericht 14% gewijzigd door slashdotter3 op 16-06-2017 22:25:14 ]
pi_171739827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat ik niet snap, zo'n trappenhal daar zit geen brandbare materiaal in en daar zitten van die gesloten deuren om rook tegen te houden.

Kan je niet een losse tshirt nat maken, die voor je mond doen en dan via de trap omlaag rennen? Ook al is het helemaal gevuld met rook en zie je helemaal niets, zolang je de trapleuning maar voelt kan je toch blindelings omlaag gaan?
Paniek is een bitch ...
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:13:25 #55
54593 crew  Olga
Cheese
pi_171739831
las dit net op de site van The Guardian. Echt te ziek voor woorden

quote:
A man who posted pictures of a Grenfell Tower victim on social media has been sentenced to three months in prison.

Omega Mwaikambo was found guilty of malicious communications offences.

Mwaikambo pleaded guilty at Westminster Magistrates’ Court today to two counts under s127 of the Communications Act.

He received six weeks in prison for each count, to run consecutively, making a total of twelve weeks (three months).

Mwaikambo was originally arrested near to Latimer Road tube station on Wednesday after he posted images relating to the fire at Grenfell Tower on his Facebook page.

The images reportedly showed a partially clothed body.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:16:34 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_171739879
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:13 schreef Olga het volgende:
las dit net op de site van The Guardian. Echt te ziek voor woorden
Mmm... wel erg smakelijkloos idd... ik neem aan van mensen die in brand stonden en gesprongen zijn...

Maarre 12 weken cel is een beeeeetje overdreven. En hoe zit het met een deel voorwaardelijk?
pi_171739903
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat ik niet snap, zo'n trappenhal daar zit geen brandbare materiaal in en daar zitten van die gesloten deuren om rook tegen te houden.

Kan je niet een losse tshirt nat maken, die voor je mond doen en dan via de trap omlaag rennen? Ook al is het helemaal gevuld met rook en zie je helemaal niets, zolang je de trapleuning maar voelt kan je toch blindelings omlaag gaan?
Jij snapt het inderdaad niet over dit onderwerp blijkbaar, het is geen trappenhuis zoals wij in Nederland die bouwen. De vloer kan best van tapijt zijn, het plafond kan branden...misschien zit er wel hout op de wand.

Naast de hitte en rook heb je ook nog de paniek waarbij mensen blijkbaar niet meer omlaag kwamen. De beste optie is inderdaad (mits het nog werkt) zoveel mogelijk katoenen kleding aantrekken en die zeiknat maken, daarna een gigantisch laken ook nat maken en voor je neus doen. Dit is je beste kans dan. Of het dak had redding moeten brengen in het midden.
pi_171739976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit plaatje mag wel in de OP

[ afbeelding ]

Dat niemand het van de 21e verdieping overleefd zou hebben mag als onzin worden bestempeld:

http://www.standard.co.uk(...)before-a3565546.html

Maar had het gebouw niet 24 verdiepingen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:30:25 #59
54593 crew  Olga
Cheese
pi_171740083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Mmm... wel erg smakelijkloos idd... ik neem aan van mensen die in brand stonden en gesprongen zijn...

Maarre 12 weken cel is een beeeeetje overdreven. En hoe zit het met een deel voorwaardelijk?
ws geen voorwaardelijk. Weet niet hoe de rechtsgang in Engeland werkt.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:30:56 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171740090
Het lijkt erop dat May (eindelijk) wat gaat doen voor de bewoners en slachtoffers van Grenfell Tower.

Er is een fonds geopend t.w.v. £ 5 miljoen waar bewoners een beroep op kunnen doen voor al hun onkosten, binnen 3 weken zullen alle bewoners nieuwe woonruimte hebben in dezelfde buurt en bewoners kunnen rekenen op gratis juridische bijstand nu het onderzoek wordt opgestart.

https://www.theguardian.c(...)riticism-of-response
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:35:46 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_171740165
quote:
He took the decision to flee with his family around two hours later when flames reached his window

Mr Gomes said: I just wrapped them all up in wet towels and sheets and said, ‘There’s no turning back — we have to go’.
As soon as we opened the door all the smoke came in.
But at that time we had no choice because the fire started coming in through the windows.
We had to go down the stairs from the 21st floor.
You couldn’t see anything. We had to step over bodies with my young daughters and my seven months pregnant wife.

==============
Het begint begrijpelijker te worden waarom er zoveel mensen dood zijn.

De mensen op de hogere verdiepingen hebben pas 2 uur of nog later nadat de brand letterlijk bij hun voordeur stond geprobeerd te ontkomen. Deur opendoen en je zit in een enorme wolk van rook. Je kan je adem een minuutje inhouden maar daarna houdt het wel op (met de natte tshirt truc wat langer).

Onder normale omstandigheden is het al netjes als je in een minuut 21 verdiepingen kan afdalen. Maar met al die rook wordt het al een stuk moeilijker.

De bodies die ze tegenkwamen zijn van mensen die gestikt zijn aan de rook. Die kenden de natte tshirt/laken truc niet...
pi_171740254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

He took the decision to flee with his family around two hours later when flames reached his window

Mr Gomes said: I just wrapped them all up in wet towels and sheets and said, ‘There’s no turning back — we have to go’.
As soon as we opened the door all the smoke came in.
But at that time we had no choice because the fire started coming in through the windows.
We had to go down the stairs from the 21st floor.
You couldn’t see anything. We had to step over bodies with my young daughters and my seven months pregnant wife.

==============
Het begint begrijpelijker te worden waarom er zoveel mensen dood zijn. De mensen op de hogere verdiepingen hebben pas 2 uur of nog later nadat de brand letterlijk bij hun voordeur stond geprobeerd te ontkomen. Deur opendoen en je zit in een enorme wolk van rook. Je kan je adem een minuutje inhouden maar daarna houdt het wel op (met de natte tshirt truc wat langer).

De bodies die ze tegenkwamen zijn van mensen die gestikt zijn aan de rook. Die kenden de natte tshirt/laken truc niet...
Je moet rennen, veel mensen compleet in paniek omdat ze niet weten waar ze naar toe moeten gaan, hoe lager je blijft bij de grond van het trappenhuis hoe minder last je zal hebben van de rook normaal gesproken en hoe lager bij de grond hoe minder erg de rook zal worden maar dat is zo veel makkelijker geschreven dan gedaan, en als je de deur opendoet en zo'n enorme hoeveelheid rook jouw kant opkomt, en je die hitte voelt, en je geen idee hebt of het trappenhuis ook in lichterlaaie staat, nou wat moet je doen.
pi_171740299
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Jij snapt het inderdaad niet over dit onderwerp blijkbaar, het is geen trappenhuis zoals wij in Nederland die bouwen. De vloer kan best van tapijt zijn, het plafond kan branden...misschien zit er wel hout op de wand.

Naast de hitte en rook heb je ook nog de paniek waarbij mensen blijkbaar niet meer omlaag kwamen. De beste optie is inderdaad (mits het nog werkt) zoveel mogelijk katoenen kleding aantrekken en die zeiknat maken, daarna een gigantisch laken ook nat maken en voor je neus doen. Dit is je beste kans dan. Of het dak had redding moeten brengen in het midden.
Het dak redding bieden? Je bent niet goed snik.


Kijk daar naar minuut 34. Elk iedere vierkante meter bovenaan het gebouw oftewel de dakruimte is gevuld met dikke, alles doordringende rook, en is geen zicht. De rook lijkt zich zelfs om de hoeken en randen van het dak te krullen en vervolgt vervolgens een horizontaal patroon om het hele oppervlak te besmeren. En daar ga jij lekker staan met je neusdoek en denkt te overleven? Scheid toch uit...
pi_171740484
tara_mulholland twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 21:05:15 #JusticeForGrenfell Oxford Circus protest chants 'oh Jeremy Corbyn' https://t.co/0b0Cnbxjtu reageer retweet


monaeltahawy twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 21:50:10 #Grenfell fire protesters descend on Downing Street chanting 'May must go' https://t.co/G9erJunVOr h/t @ExpectIrational reageer retweet
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171740504
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:43 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het dak redding bieden? Je bent niet goed snik.


Kijk daar naar minuut 34. Elk iedere vierkante meter bovenaan het gebouw oftewel de dakruimte is gevuld met dikke, alles doordringende rook, en is geen zicht. De rook lijkt zich zelfs om de hoeken en randen van het dak te krullen en vervolgt vervolgens een horizontaal patroon om het hele oppervlak te besmeren. En daar ga jij lekker staan met je neusdoek en denkt te overleven? Scheid toch uit...
Je ziet juist hoe bepaalde delen van het dak juist zichtbaar blijven, op het dak heb je veel meer verspreidingsruimte en de kans om nog een relatief rookvrije plek te vinden, maar dan hebben we het nog niet over de hitte en giftige gassen waar je uren mee te maken krijgt.
pi_171740576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je ziet juist hoe bepaalde delen van het dak juist zichtbaar blijven, op het dak heb je veel meer verspreidingsruimte en de kans om nog een relatief rookvrije plek te vinden, maar dan hebben we het nog niet over de hitte en giftige gassen waar je uren mee te maken krijgt.
Ik betwijfel het ten zeerste. Maar je mag van mij zelf daarmee gaan experimenteren, als je er heilig in gelooft. ^O^
pi_171740588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Mmm... wel erg smakelijkloos idd... ik neem aan van mensen die in brand stonden en gesprongen zijn...

Maarre 12 weken cel is een beeeeetje overdreven. En hoe zit het met een deel voorwaardelijk?
12 weken vind ik eigenlijk wel terecht, laat maar merken dat het niet kan
pi_171740610
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:57 schreef mschol het volgende:

[..]

12 weken vind ik eigenlijk wel terecht, laat maar merken dat het niet kan
dat.
Ja doei.
pi_171740615
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:56 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik betwijfel het ten zeerste. Maar je mag van mij zelf daarmee gaan experimenteren, als je er heilig in gelooft. ^O^
Liever niet, maar als je geen kant meer op kan bij zo'n brand, het lijkt me een van de weinig overgebleven optien, en wie weet hebben ze het geprobeerd, maar het zou me niet verbazen als de deur naar het dak afgesloten was.
pi_171740648
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Liever niet, maar als je geen kant meer op kan bij zo'n brand, het lijkt me een van de weinig overgebleven optien, en wie weet hebben ze het geprobeerd, maar het zou me niet verbazen als de deur naar het dak afgesloten was.
Tja het is makkelijk anderen advies te geven dat je zelf niet zou volgen. Onthoud dat maar goed, dat doen politici ook.
pi_171740704
Corbynator2 twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 21:02:23 #JusticeForGrenfell arriving at Downing Street. Anger being directed at Theresa May.#kensingtonandchelseahttps://t.co/NTQ440INrl reageer retweet
Het einde van May?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171740705
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:00 schreef Hdero het volgende:

[..]

Tja het is makkelijk anderen advies te geven dat je zelf niet zou volgen. Onthoud dat maar goed, dat doen politici ook.
Mijn antwoord doelde meer op de zaak dat ik Hoop nooit in zo'n situatie terecht te komen dat lijkt me iets heel anders.
pi_171740780
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:43 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het dak redding bieden? Je bent niet goed snik.


Kijk daar naar minuut 34. Elk iedere vierkante meter bovenaan het gebouw oftewel de dakruimte is gevuld met dikke, alles doordringende rook, en is geen zicht. De rook lijkt zich zelfs om de hoeken en randen van het dak te krullen en vervolgt vervolgens een horizontaal patroon om het hele oppervlak te besmeren. En daar ga jij lekker staan met je neusdoek en denkt te overleven? Scheid toch uit...
Jij bent niet goed snik, alles wat jij hier preekt is onzin. Ik zeg nergens dat het echt een kans zou hebben, ik zeg alleen dat als het trappenhuis te heet is bijvoorbeeld het dak de enige kans zou zijn om te overleven daar het midden gedeelte van het dak helemaal ongeschonden is en weer 5 meter hoger was als die randen die zelf weer een stuk boven de dakvloer zelf uitstaken. Je ziet links die dikke rook maar de andere kant van het gebouw ( op de wind) heeft veel dunnere rook dus het had best kans mits het bereikbaar was en in paniek is de eerste reactie naar beneden natuurlijk.
pi_171740800
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Corbynator2 twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 21:02:23 #JusticeForGrenfell arriving at Downing Street. Anger being directed at Theresa May.#kensingtonandchelseahttps://t.co/NTQ440INrl reageer retweet
Het einde van May?
Kensington ging in de vorige verkiezingen al naar Labour, het zou overigens hypocriet zijn om May de schuld te geven, het is de hele cultuur van regeren en vooral de Cameron-generatie, het is juist May die meer overheidsinterventie wil, haar er uit poeieren zou een broodnodige verandering binnen de tories mogelijk in de weg staan.
pi_171740820
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:30 schreef Olga het volgende:

[..]

ws geen voorwaardelijk. Weet niet hoe de rechtsgang in Engeland werkt.
In Engeland worden vaker zware straffen opgelegd, grote kans weinig voorwaardelijk, bovendien gevalletje snelrecht zoals het er naar uitziet en dan hebben de politie en rechters wat meer bevoegdheden om op te treden dus dit zal wel als afschrikking dienen dus bijvoorbeeld.
pi_171740852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Jij bent niet goed snik, alles wat jij hier preekt is onzin. Ik zeg nergens dat het echt een kans zou hebben, ik zeg alleen dat als het trappenhuis te heet is bijvoorbeeld het dak de enige kans zou zijn om te overleven daar het midden gedeelte van het dak helemaal ongeschonden is en weer 5 meter hoger was als die randen die zelf weer een stuk boven de dakvloer zelf uitstaken. Je ziet links die dikke rook maar de andere kant van het gebouw ( op de wind) heeft veel dunnere rook dus het had best kans mits het bereikbaar was en in paniek is de eerste reactie naar beneden natuurlijk.
Je bent vast ook iemand die je adem 2 uur lang onder het wateroppervlak in kan houden. Wat zullen we je maar noemen? Krokodillenmens? Of dolfijn?
pi_171740856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kensington ging in de vorige verkiezingen al naar Labour, het zou overigens hypocriet zijn om May de schuld te geven, het is de hele cultuur van regeren en vooral de Cameron-generatie, het is juist May die meer overheidsinterventie wil, haar er uit poeieren zou een broodnodige verandering binnen de tories mogelijk in de weg staan.
Botst wel weer met de Brexit, nee, wij missen helemaal niets aan dat hele eiland en lopen veel verder voorop...met Duitsland helemaal als koploper qua bouwregelgeving.
pi_171740913
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:11 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je bent vast ook iemand die je adem 2 uur lang onder het wateroppervlak in kan houden. Wat zullen we je maar noemen? Krokodillenmens? Of dolfijn?
Nogmaals, waar heb je het over? Ik zeg toch heel duidelijk dat als het trappenhuis gewoon onbegaanbaar is richting beneden dan is het dak je enige kans op overleving..

Dat hele midden gedeelte is intact dus als je aan de kant van de dunne rook stond, met natte lakens en mits er wel zuurstof en niet te veel hitte was had je een kleine kans.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:14:04 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_171740914
Dus...
- een brandbare plastic buitenkant
- een 5cm lucht 'laag' waardoor het vuur zich makkelijk kon verspreiden

pi_171740949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

daar het midden gedeelte van het dak helemaal ongeschonden is en weer 5 meter hoger was als die randen die zelf weer een stuk boven de dakvloer zelf uitstaken. Je ziet links die dikke rook maar de andere kant van het gebouw ( op de wind) heeft veel dunnere rook dus het had best kans mits het bereikbaar was en in paniek is de eerste reactie naar beneden natuurlijk.
En die rookontwikkeling/vormgeving verandert met het moment op basis van windrichting, hoeveelheid, en de positie van het vuur. Dat snap je wel toch? Toch? Dus een betrekkelijk rookvrije plek op het ene mooment kan nog geen 10 seconden later (waarschijnlijk nog minder helemaal) onderdompeld zijn.

En heb je ook een bron voor dat prachtstuk over een middendak dat 5 m hoger staat en afgesloten zou zijn?
pi_171740961
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus...
- een brandbare plastic buitenkant
- een 5cm lucht 'laag' waardoor het vuur zich makkelijk kon verspreiden

[ afbeelding ]
+branddoorslag vanuit het appartement naar de gevel binnen notime dus het grootste probleem was gewoon de branddoorslag.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:16:27 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171740965
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:03 schreef bedachtzaam het volgende:

Het einde van May?
Ik denk het niet. May gedraagt zich de laatste tijd weliswaar als een robot, maar ze doet wel dingen om de mensen te helpen (het fonds) en wil net zo hard als iedereen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Het enige wat May echt aan te rekenen valt is dat ze zich als een robot gedraagt. Dat is waarschijnlijk de aard van het beestje, maar als je prime minister bent is dat geen excuus.
pi_171740993
May. :')
Ja doei.
pi_171741041
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:15 schreef Hdero het volgende:

[..]

En die rookontwikkeling/vormgeving verandert met het moment op basis van windrichting, hoeveelheid, en de positie van het vuur. Dat snap je wel toch? Toch? Dus een betrekkelijk rookvrije plek op het ene mooment kan nog geen 10 seconden later (waarschijnlijk nog minder helemaal) onderdompeld zijn.

En heb je ook een bron voor dat prachtstuk over een middendak dat 5 m hoger staat en afgesloten zou zijn?
Natuurlijk, maar de wind draait niet zo vlot. Kijk nou eens naar onderstaande foto, geen roet en geen schade op dat vierkante gedeelte in het midden. Ben je blind of wat? Uit ervaring is dat zo 1,5 verdiepingshoogte, die buitenste dakrand met dei rondjes lijkt al 1-2meter hoog dus dat diepere gedeelte gaat makkelijk naar de 5-6 meter.
pi_171741083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:11 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Botst wel weer met de Brexit, nee, wij missen helemaal niets aan dat hele eiland en lopen veel verder voorop...met Duitsland helemaal als koploper qua bouwregelgeving.
Dat slaat nergens op, liever het VK dan Duitsland, het VK heeft juist nu de kans te laten zien dat het zonder een EU ook kan en daarvoor hebben ze May en haar investeringsplannen nodig. Maar dat is een andere discussie. Het is in het VK nu vooral vechten tegen de mentaliteit van marktwerking, overheidsinterventie moet weer de norm worden, ze moeten de markt leiden in plaats van volgen, het continue winstbejag zorgt voor dit soort idiote misstanden, dan is waar zowel in het VK als in de EU harder tegenop moet worden getreden.
pi_171741162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, liever het VK dan Duitsland, het VK heeft juist nu de kans te laten zien dat het zonder een EU ook kan en daarvoor hebben ze May en haar investeringsplannen nodig. Maar dat is een andere discussie. Het is in het VK nu vooral vechten tegen de mentaliteit van marktwerking, overheidsinterventie moet weer de norm worden, ze moeten de markt leiden in plaats van volgen, het continue winstbejag zorgt voor dit soort idiote misstanden, dan is waar zowel in het VK als in de EU harder tegenop moet worden getreden.
De EU is hier redelijk accuraat in terwijl in het VK die regelgeving gewoon 3e wereld is qua bouwen. Ja, ze hebben een kans om te laten zien dat ze zonder de EU kunnen...ik heb veel liever Duitsland, lijkt meer op NL dan dat rare eiland
pi_171741190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:13 schreef kurk_droog het volgende:

[....]

Nogmaals, waar heb je het over? Ik zeg toch heel duidelijk dat als het trappenhuis gewoon onbegaanbaar is richting beneden dan is het dak je enige kans op overleving.. [ afbeelding ]

Dat hele midden gedeelte is intact dus als je aan de kant van de dunne rook stond, met natte lakens en mits er wel zuurstof en niet te veel hitte was had je een kleine kans.
En hoe wil je op een levensgevaarlijke hoogte, terwijl je net zo goed als volkomen blind bent, van de slechte kant naar de goede kant bewegen? En waar moet je van leven tijdens de verplaatsingsperiode, want lucht is er niet, enkel rook.

Moet je eerst je X-Ray vision inschakelen en vervolgens een rukje aan je cape geven zodat je net als Superman erheen kan vliegen en de juiste plek perfect uitkiezen? Maar dan had je ook naar beneden kuunnen vliegen, en als je cape een beetje scheef stond en je gevaar liep toch te vallen, had je vast op een zachte neusdoek of een natte laken geland. Met wat bijsturing uiteraard.

Wat jammer voor die gasten in dat gebouw dat jij er niet bij was zeg, met je levensreddende ideeën.
pi_171741281
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:25 schreef Hdero het volgende:

[..]

En hoe wil je op een levensgevaarlijke hoogte, terwijl je net zo goed als volkomen blind bent, van de slechte kant naar de goede kant bewegen? En waar moet je van leven tijdens de verplaatsingsperiode, want lucht is er niet, enkel rook.

Moet je eerst je X-Ray vision inschakelen en vervolgens een rukje aan je cape geven zodat je net als Superman erheen kan vliegen en de juiste plek perfect uitkiezen? Maar dan had je ook naar beneden kuunnen vliegen, en als je cape een beetje scheef stond en he het gevaar liep toch te vallen, had je vast op een zachte neusdoek of een natte laken geland. Met wat bijsturing uiteraard.

Wat jammer voor die gasten in dat gebouw dat jij er niet bij was zeg, met je levensreddende ideeën.
Levensgevaarlijk, zie je die hekken niet? :') Misschien stond het vol rook, misschien was er 1 kant dichte rook en de andere kant zuurstof met lichte rook...je had in ieder geval een kans ipv te sterven in je huis of op de trap op 1/3e gebouw. Misschien was er wel helemaal geen rook in het midden omdat de gevel de rook eigenlijk de lucht in lanceerde.

Maar elk serieus gesprek is met jou niet mogelijk, ik ben voor mindere dingen een maand van FOK gezet.

En dat laatste inderdaad, iemand met bouwkundige kennis, inzicht en rationaliteit had inderdaad meer kans gehad op overleven.
pi_171741422
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171741646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

De EU is hier redelijk accuraat in terwijl in het VK die regelgeving gewoon 3e wereld is qua bouwen. Ja, ze hebben een kans om te laten zien dat ze zonder de EU kunnen...ik heb veel liever Duitsland, lijkt meer op NL dan dat rare eiland
Bouwen misschien maar Brexit en de problemen van de EU gaan wel om meer zaken, bovendien zijn deze gevels in Nederland bijvoorbeeld niet verbouwen, had EU-regelgeving weinig aan veranderd.
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 22:52:00 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171741776
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, liever het VK dan Duitsland, het VK heeft juist nu de kans te laten zien dat het zonder een EU ook kan en daarvoor hebben ze May en haar investeringsplannen nodig. Maar dat is een andere discussie. Het is in het VK nu vooral vechten tegen de mentaliteit van marktwerking, overheidsinterventie moet weer de norm worden, ze moeten de markt leiden in plaats van volgen, het continue winstbejag zorgt voor dit soort idiote misstanden, dan is waar zowel in het VK als in de EU harder tegenop moet worden getreden.
Eh, het VK heeft nog helemaal niks laten zien, totdat Art 50 afgerond is hebben ze de EU nog niet eens verlaten en wat ze tot op heden gedemonstreerd hebben qua onderhandeling en voorbereiding is complete incompetentie.

En het hele Conservatieve programma en hun visie van de toekomst na Brexit is er een waarin de overheid terugtrekt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171741800


EL4JC twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 17:17:32 A tale of two posts... Boris Johnson tries to deflect criticism overr #Grenfell and gets a slapped down by a Firefi… https://t.co/Y8sBtqqSst reageer retweet
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171741921
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Bouwen misschien maar Brexit en de problemen van de EU gaan wel om meer zaken, bovendien zijn deze gevels in Nederland bijvoorbeeld niet verbouwen, had EU-regelgeving weinig aan veranderd.
Omdat iedereen het maar bij die gevel zoekt. Het echte probleem zit hem in de branddoorslag vanuit het appartement, geen blusinstallaties, geen dubbele vluchtwegen met overdruk enz. En juist die dingen zijn goed vastgelegd in regelgeving.
pi_171741989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, het VK heeft nog helemaal niks laten zien, totdat Art 50 afgerond is hebben ze de EU nog niet eens verlaten en wat ze tot op heden gedemonstreerd hebben qua onderhandeling en voorbereiding is complete incompetentie.

En het hele Conservatieve programma en hun visie van de toekomst na Brexit is er een waarin de overheid terugtrekt.
May had juist om deze reden de verkiezingen willen gebruiken om genoeg leverage te krijgen haar investeringsplannen door te voeren, maar om die reden werd ze ook door de Cameron-factie in haar eigen partij tegengewerkt, en nu zit je met een halfbakken resultaat waarin er weinig gaat veranderen wat dus uiteindelijk vooral negatief zal zijn.

Het Conservatieve Programma van May was juist grootschalige investeringen.
pi_171742068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:57 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Omdat iedereen het maar bij die gevel zoekt. Het echte probleem zit hem in de branddoorslag vanuit het appartement, geen blusinstallaties, geen dubbele vluchtwegen met overdruk enz. En juist die dingen zijn goed vastgelegd in regelgeving.
Blusinstallaties hadden weinig veranderd wanneer die gevels vlam vatten en als een schoorsteen rook en vuur omhoog spuwen. Een ander probleem, wat klopt, is dat het gebouw zelf ook weinig vuurbestending bleek te zijn waardoor het vuur zich ook binnen snel kon uitbreiden terwijl juist deze gebouwen een brand tot een plek zouden moeten behouden. Het gebrek aan veiligheidsmaatregelen mag je inderdaad schrijnend noemen maar ga er maar vanuit dat je dit wel in meer EU-landen zal tegenkomen in deze zo niet ergere vorm.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:04:54 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_171742160
quote:
Lekker vanuit m'n luie leunstoel meelopen in het straatprotest tegen onrecht _O_

Edit: beetje blokkerig 144p beeld nu. Waar is m'n 1080p 60fps? :{

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 16-06-2017 23:11:05 ]
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:06:11 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171742191
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

May had juist om deze reden de verkiezingen willen gebruiken om genoeg leverage te krijgen haar investeringsplannen door te voeren, maar om die reden werd ze ook door de Cameron-factie in haar eigen partij tegengewerkt, en nu zit je met een halfbakken resultaat waarin er weinig gaat veranderen wat dus uiteindelijk vooral negatief zal zijn.

Het Conservatieve Programma van May was juist grootschalige investeringen.
Mooi verhaal maar het enige plan wat de Conservatieven hebben is het verlagen van de belasting op bedrijven waarvoor ze al 200 miljard hebben geleend wat nergens door gedekt wordt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171742308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi verhaal maar het enige plan wat de Conservatieven hebben is het verlagen van de belasting op bedrijven waarvoor ze al 200 miljard hebben geleend wat nergens door gedekt wordt.
De reden dat dit investeringsplan er dus wel degelijk onderstreept dat May met dit plan moest zien op te boksen tegen jarenlang zo min mogelijk overheidsbemoeienis terwijl het plan van May zo bij het oude Labour mee had kunnen doen:

https://www.ft.com/conten(...)e5580d6e5fb?mhq5j=e3

De leverage die een verkiezingsoverwinning van grote omvang had opgeleverd was dat May dit plan had kunnen uitvoeren zonder dat haar eigen partij in de weg stond. Het was meteen Boris Johnson en de Cameron factie die klaar stonden om de eerste klappen uit te delen tijdens en na de verkiezingen.
pi_171742362
Is er trouwens inside footage? Niet die ene foto en die man die 1km verderop in dezelfde parkeergarage loopt van dit gebouw maar beelden van boven?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 juni 2017 @ 23:15:18 #100
163650 Greys
pi_171742464
Foto van de Twitter account van de London Fire Brigade. Speciale brandweer hulphondjes met hittebestendige booties. Kleine helden.



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')