Als het verhaal van Klaver uit het interview met de Volkskrant op z'n minst op hoofdlijnen klopt, dan kan ik niks anders dan hem groot gelijk geven. Wat geëist werd, dat kan je gewoon niet vragen van een fatsoenlijke partij. Dus echt vanuit de idealen beredeneerd en niet vanuit de boosheid zoals bij PVV en SP.quote:Op donderdag 15 juni 2017 00:13 schreef bamibij het volgende:
Idealen > Pragmatische politiek
We zullen zien waar het GL brengt. Ik hoop met heel m'n hart en verstand dat het geen SP/PVV wordt. Eeuwige oppositieschreeuwers hebben we al meer dan zat.
Whoehahahahahsha. Deze post gaat vandaag niet meer overtroffen worden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 06:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het verhaal van Klaver uit het interview met de Volkskrant op z'n minst op hoofdlijnen klopt, dan kan ik niks anders dan hem groot gelijk geven. Wat geëist werd, dat kan je gewoon niet vragen van een fatsoenlijke partij. Dus echt vanuit de idealen beredeneerd en niet vanuit de boosheid zoals bij PVV en SP.
Ben erg pragmatisch ingesteld maar kan deze opstelling wel waarderen. En het is ook goed dat het nu gebeurt en niet na een jaartje met een kabinet waarin het voor CDA en VVD alleen maar gaat om zo boos mogelijk doen tegen de buitenlanders....
Ben benieuwd hoeveel boter de VVD erbij heeft gedaan.......quote:Op woensdag 14 juni 2017 23:50 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Vind 't inderdaad jammer dat ie de formatie heeft opgeblazen om zoiets. Om een coalitie te vormen moet boter bij de vis gedaan worden, doet verder echter niets af aan de stelling.
Alles goed P_T?quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Whoehahahahahsha. Deze post gaat vandaag niet meer overtroffen worden.
Iets minder dan de helft als we kijken naar het behaalde aantal zetels.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel boter de VVD erbij heeft gedaan.......
Tja, jij vindt negers genetisch minderwaardig, gelooft dat 9/11 een ibside job is, steunde fanatiek een alcomobilist die minderjarige meisjes drugs wou slijten in ruil voor seks en bent nu als zelfverklaard Libertariër voor een partij die de energiebedrijven wil nationaliseren.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Whoehahahahahsha. Deze post gaat vandaag niet meer overtroffen worden.
Als het interview met Klaver klopt, dan eigenlijk geen. Het kon anders opgeschreven worden om het beter verteerbaar te maken maar Klaver diende te slikken dat de grens dicht gaat voor alle oorlogsvluchtelingen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:08 schreef betyar het volgende:
[..]
De VVD heeft negentien zetels meer dan GL en kunnen zich dus meer permitteren in de formatie.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Whoehahahhaaaaaaquote:Op donderdag 15 juni 2017 07:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, jij vindt negers genetisch minderwaardig, gelooft dat 9/11 een ibside job is, steunde fanatiek een alcomobilist die minderjarige meisjes drugs wou slijten in ruil voor seks en bent nu als zelfverklaard Libertariër voor een partij die de energiebedrijven wil nationaliseren.
Dus ook deze stelling van je kan ik niet erg serieus nemen.
Oorlogsvluchtelingen? Manmanmanmanman. Wat val jij door de mand. Recht proberen te praten wat krom is alleen omdat je linkse droomgod in jouw ogen niks fout kan doen. Minder dan 3% van de instroom bestaat uit mensen op de vlucht voor oorlog. De rest komt hier om economische redenen en als stemvee voor linkse partijen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het interview met Klaver klopt, dan eigenlijk geen. Het kon anders opgeschreven worden om het beter verteerbaar te maken maar Klaver diende te slikken dat de grens dicht gaat voor alle oorlogsvluchtelingen.
Hou op. Ik krijg buikpijn van het lachen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je ontbeert iedere inhoudelijke kennis
En Klaver verklaart die mensen niet toe te willen laten. Maar zwelg lekker verder in je boosheid en waangedachtenquote:Op donderdag 15 juni 2017 07:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Oorlogsvluchtelingen? Manmanmanmanman. Wat val jij door de mand. Recht proberen te praten wat krom is alleen omdat je linkse droomgod in jouw ogen niks fout kan doen. Minder dan 3% van de instroom bestaat uit mensen op de vlucht voor oorlog. De rest komt hier om economische redenen en als stemvee voor linkse partijen.
Er moet ook sowieso wat veranderen aan de Nederlandse politiek. Als je steeds maar je principes blijft weggooien uit pragmatisme vernietig je ook steeds meer het vertrouwen in de politiek.quote:Op donderdag 15 juni 2017 06:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het verhaal van Klaver uit het interview met de Volkskrant op z'n minst op hoofdlijnen klopt, dan kan ik niks anders dan hem groot gelijk geven. Wat geëist werd, dat kan je gewoon niet vragen van een fatsoenlijke partij. Dus echt vanuit de idealen beredeneerd en niet vanuit de boosheid zoals bij PVV en SP.
Ben erg pragmatisch ingesteld maar kan deze opstelling wel waarderen. En het is ook goed dat het nu gebeurt en niet na een jaartje met een kabinet waarin het voor CDA en VVD alleen maar gaat om zo boos mogelijk doen tegen de buitenlanders....
Ik was vanwege deze te verwachten opstelling van CDA en VVD op voorhand al niet erg voor deze samenwerking. Ben daarom ergens wel blij dat dit er voor de daadwerkelijke vorming van een kabinet al uit is gekomen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er moet ook sowieso wat veranderen aan de Nederlandse politiek. Als je steeds maar je principes blijft weggooien uit pragmatisme vernietig je ook steeds meer het vertrouwen in de politiek.
Daarbij viel het mij op dat GL bijval kreeg van praktisch iedereen die meer zicht heeft op de situatie omdat het hun werk is. Klaver is dus niet maar een beetje aan het luchtfietsen (op een elektrische bakfiets). Ook heel grappig was het om te zien dat de journalisten en correspondenten die werk(t)en in de gebieden rond de Middenlandse Zee zich overduidelijk ergerden aan de navelstaarderij van de Haagse pers.
Ik kan er ook niet heel rouwig om zijn. Wel ben ik geschrokken van de woede (en soms ook wel de laagheid) van de andere drie partijen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik was vanwege deze te verwachten opstelling van CDA en VVD op voorhand al niet erg voor deze samenwerking. Ben daarom ergens wel blij dat dit er voor de daadwerkelijke vorming van een kabinet al uit is gekomen.
Daar kon jij best weleens gelijk in kunnen hebben, dat het stemvee is voor linkse partijen. Want het zijn slechts de linkse partijen die nog lachen kunnen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Oorlogsvluchtelingen? Manmanmanmanman. Wat val jij door de mand. Recht proberen te praten wat krom is alleen omdat je linkse droomgod in jouw ogen niks fout kan doen. Minder dan 3% van de instroom bestaat uit mensen op de vlucht voor oorlog. De rest komt hier om economische redenen en als stemvee voor linkse partijen.
Tuurlijk joh, maak twee van de belangrijkste programma's op de Nederlandse radio even kapot. Dan kunnen we die vervangen voor meer leuterprogramma's.quote:Halvering zendtijd dreigt voor onderzoeksprogramma's Argos en Reporter
De twee belangrijkste onderzoeksjournalistieke programma's op NPO Radio 1 dreigen de helft van hun zendtijd kwijt te raken, en een deel van hun budget. De zendermanager van Radio 1 wil dat Argos en Reporter Radio niet langer wekelijks een uur uitzenden, maar elkaar afwisselen. Dat blijkt uit een conceptversie van het Jaarplan Radio 2018, die in het bezit is van de Volkskrant.
Wat een slecht idee.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, maak twee van de belangrijkste programma's op de Nederlandse radio even kapot. Dan kunnen we die vervangen voor meer leuterprogramma's.
Jasper Kuipers o.a. Met een mooi genuanceerd stuk. Maar "men" lijkt hier geen nuance te willen of niet te begrijpen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Daarbij viel het mij op dat GL bijval kreeg van praktisch iedereen die meer zicht heeft op de situatie omdat het hun werk is.
Heb je een link naar dat stuk? Ik heb die volgens mij nog niet gelezen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jasper Kuipers o.a. Met een mooi genuanceerd stuk. Maar "men" lijkt hier geen nuance te willen of niet te begrijpen.
NWS / Besprekingen formatie VVD/D66/GL/CDA #11: Jesse en de Verloren Zetelsquote:Op donderdag 15 juni 2017 08:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Heb je een link naar dat stuk? Ik heb die volgens mij nog niet gelezen.
Dank je.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
NWS / Besprekingen formatie VVD/D66/GL/CDA #11: Jesse en de Verloren Zetels
Vind ik niet zo typisch eigenlijk.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dank je.![]()
Wel weer heel typisch dat De Telegraaf (en in hun kielzog Elsevier) het nodig vond om de boel selectief te citeren.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind ik niet zo typisch eigenlijk.
Alleen van D66 eigenlijk. Bij de andere was het ingecalculeerd.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet heel rouwig om zijn. Wel ben ik geschrokken van de woede (en soms ook wel de laagheid) van de andere drie partijen.
Nou knul, reken eens voor hoeveel zetels het die linkse partijen op zou moeten leveren?quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Daar kon jij best weleens gelijk in kunnen hebben, dat het stemvee is voor linkse partijen. Want het zijn slechts de linkse partijen die nog lachen kunnen.
Kinderen in die leeftijd kunnen vaak amper fietsen en al helemaal niet veilig in druk stadsverkeer.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:06 schreef Rezania het volgende:
Je kunt verdomme nog steeds niet mobiel uit gesloten topics quoten.
"Voor andere weggebruikers misschien, maar het lijkt mij wel ideaal om je jonge kinderen (met schooltasjes) in te vervoeren."
Of je laat ze zelf fietsen, leren ze nog wat van.
Hoog tijd dat men een fietshelmplicht invoertquote:Op donderdag 15 juni 2017 08:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kinderen in die leeftijd kunnen vaak amper fietsen en al helemaal niet veilig in druk stadsverkeer.
quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoog tijd dat men een fietshelmplicht invoert
Plus een hestje, knie- en elleboogbeschermers en oranje zwaailicht op de helm.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Standaard helmplicht voor mensen onder de 1.80m.
Eens.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Plus een hestje, knie- en elleboogbeschermers en oranje zwaailicht op de helm.
Hehe, die weddenschap moet ik toch bijna gewonnen hebben onderhandquote:Op donderdag 15 juni 2017 08:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoog tijd dat men een fietshelmplicht invoert
Niet echt de sterkste column die ik heb gelezen de afgelopen dagen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:19 schreef Bart2002 het volgende:
Boos op Jesse:
http://www.ad.nl/politiek(...)ias-sukkel~a19d7047/
Vrij onleesbaar geschreven ook.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Niet echt de sterkste column die ik heb gelezen de afgelopen dagen.
Goede column. Linksen zijn inderdaad zelf hun ergste vijand.quote:Zo dat moest er even uit zeg. Man, man, wat heb jij je in het pak laten naaien. Nee, niet door Rutte of Buma, maar door je eigen 'conservatief-groene achterbanfluisteraars' van je. Of hoe ik ze ook mag noemen.
JESSE KLAVER, the politician formerly known as the jessias, hoe heb je het in je mooie botte hoofd gehaald om na twee keer uit deze onderhandelingen te stappen. Snap je het dan niet. Wat dit betekent? Dat je nooit, nooit meer aan zo’n tafel mee mag praten. De komende acht jaar, of hoe lang je ook maar denkt die beweging van je staande te houden.
Ik heb geen flauw idee wanneer we nou exact de weddenschap hebben afgesloten, maar als die voorbij is moet je even op de meet komen in juli zodat je je winst kan ontvangen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hehe, die weddenschap moet ik toch bijna gewonnen hebben onderhand
Ik kan dan helaas nietquote:Op donderdag 15 juni 2017 08:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wanneer we nou exact de weddenschap hebben afgesloten, maar als die voorbij is moet je even op de meet komen in juli zodat je je winst kan ontvangen.
Ik fietste gewoon naar school vanaf groep 2 hoor. En dat was het drukste stuk van de omgeving.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kinderen in die leeftijd kunnen vaak amper fietsen en al helemaal niet veilig in druk stadsverkeer.
Overbeschermend gedoe allemaal. Als je niet minimaal 1x per week dikke schaafwonden hebt als kind heb je niet geleefd.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon naar school vanaf groep 2 hoor. En dat was het drukste stuk van de omgeving.
Precies, word je hard van.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Overbeschermend gedoe allemaal. Als je niet minimaal 1x per week dikke schaafwonden hebt als kind heb je niet geleefd.
Ik zie in die bakken vaak nog jongere kinderen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon naar school vanaf groep 2 hoor. En dat was het drukste stuk van de omgeving.
Eens hoor. Pijn is fijn en bloed moet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Overbeschermend gedoe allemaal. Als je niet minimaal 1x per week dikke schaafwonden hebt als kind heb je niet geleefd.
Kinderzitje.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie in die bakken vaak nog jongere kinderen.
Dan ga maar niet te vaak anders heeft men de kinderbescherming thuis aan de deur staan, ze hebben er toch om gevraagd dan zullen ze het krijgen ook!quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Te druk bezig met appen natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:41 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Alsof kinderen uberhaupt nog kunnen fietsen.
quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hehe, die weddenschap moet ik toch bijna gewonnen hebben onderhand
20 juli 2017!quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wanneer we nou exact de weddenschap hebben afgesloten, maar als die voorbij is moet je even op de meet komen in juli zodat je je winst kan ontvangen.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wil ik wel een wedje op leggen. Om een goede fles drank?
Stay inside and call 999?quote:Op donderdag 15 juni 2017 01:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nogal ja, en dat de politie tegen de bewoners zei dat ze binnen moesten blijven
Slecht plan.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Standaard helmplicht voor mensen onder de 1.80m.
Krijg je ervan als iedere (idioot) iets opperen mag!quote:
Stay inside and call 999?quote:Op donderdag 15 juni 2017 01:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nogal ja, en dat de politie tegen de bewoners zei dat ze binnen moesten blijven
Ik heb Verfassungsschutz juist hoog zitten. Als zo'n post van jouw hand kwam had ik hem laten passeren.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Krijg je ervan als iedere (idioot) iets opperen mag.
Ik heb met de reacties hier helemaal niemand hoog zitten, het is allemaal maar half.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb Verfassungsschutz juist hoog zitten. Als zo'n post van jouw hand kwam had ik hem laten passeren.
Zijn dat ook niet meer programma's die je een dynamische plek in het uitzendprogramma toe zou wijzen? Anders krijg je het Zembla-effect, vooral spijkers op laag water onderzoeken om maar uitzendingen te kunnen vullen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 07:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, maak twee van de belangrijkste programma's op de Nederlandse radio even kapot. Dan kunnen we die vervangen voor meer leuterprogramma's.
Samenvatting, maar er is vast niemand geïnteresseerdquote:Op donderdag 15 juni 2017 03:31 schreef Kowloon het volgende:
Even de wekker gezet om naar de surffinale op Cloudbreak te kijken. In Fiji.
http://www.worldsurfleagu(...)rknown-fiji-pro/live
Op een hartvormige eilandje, Tavarua:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn 6-jarige (groep 2) fietst sinds een maand ook zelf naar school, samen met mij uiteraard, hij was daarmee een van de laatsten in z'n klas, maar dat ligt meer aan mij dan aan hem.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tot welke leeftijd is een fietshelm verplicht?quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn 6-jarige (groep 2) fietst sinds een maand ook zelf naar school, samen met mij uiteraard, hij was daarmee een van de laatsten in z'n klas, maar dat ligt meer aan mij dan aan hem.
Overigens is hij wel een kind dat dingen niet doet tot hij ze kan, dus het was voor ons beiden een stukje ontwikkeling; hij moest genoeg vertrouwen in z'n fietsvaardigheid hebben om aan het verkeer te kunnen deelnemen, ik moest voldoende vertrouwen in mezelf hebben dat ik hem zou kunnen helpen als dat nodig is.
Wel een helmpje op, het is 2.3 km en het is op sommige stukken best een vervelende route, een keer vallen is niet zo erg (gebeurde hem gisteren voor het huis nog), maar ik moet er niet aan denken dat hij op de doorgaande weg valt en er dan net een auto passeert.
Hij vroeg eergisteren wel waarom hij een helm op moest op de fiets en ik niet, maar gelukkig draagt zijn opa ook regelmatig een helm op de fiets, vooral als hij fietstochten maakt waarbij hij een beetje vaart heeft
Is het zo'n probleem als niet elke uitzending even baanbrekend is? Ik heb nooit het gevoel dat ik mijn tijd verdoe wanneer ik Argos luister. Daarbij zal er ook en flinke bezuiniging horen bij dit plan om deze programma's nog maar 50% van hun huidige zendtijd te geven. Ik gok dat dit meer kwaad doet dan wat minder interessante items zo nu en dan.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zijn dat ook niet meer programma's die je een dynamische plek in het uitzendprogramma toe zou wijzen? Anders krijg je het Zembla-effect, vooral spijkers op laag water onderzoeken om maar uitzendingen te kunnen vullen.
Ja, ik zie ze juist vaak als er een schoolgaand kind is (groep 1-2-3) en er zijn nog jongere kinderen in het gezin, want met een of 2 kleine kinderen op de fiets terwijl de oudste van 5 of 6 zelf fietst maar dat niet altijd helemaal goed kan is ook eng.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie in die bakken vaak nog jongere kinderen.
Nooit.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Tot welke leeftijd is een fietshelm verplicht?
Oh wow, dat eilandquote:Op donderdag 15 juni 2017 03:31 schreef Kowloon het volgende:
Even de wekker gezet om naar de surffinale op Cloudbreak te kijken. In Fiji.
http://www.worldsurfleagu(...)rknown-fiji-pro/live
Op een hartvormige eilandje, Tavarua:
[ afbeelding ]
Ah gelukkig. Ik geloof heilig in Darwin wat betreft opgroeiende kinderen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij niet? Ik probeer gewoon m'n kind gezond groot te krijgen?
Het hoeft ook niet perse baanbrekend te zijn. Maar ik weet uit eigen ervaring ook dat een goed onderzoek zich niet precies laat sturen qua tijd. Nou luister ik nooit naar Radio 1, maar als ik het mag vergelijken met Zembla dan vind ik dat Zembla regelmatig gewoon niks te melden heeft. En dan draait het nogal eens uit op moralisme, zoals met de uitzendingen over de financiële sector, in plaats van het presenteren van een degelijk onderzoek.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Is het zo'n probleem als niet elke uitzending even baanbrekend is? Ik heb nooit het gevoel dat ik mijn tijd verdoe wanneer ik Argos luister. Daarbij zal er ook en flinke bezuiniging horen bij dit plan om deze programma's nog maar 50% van hun huidige zendtijd te geven. Ik gok dat dit meer kwaad doet dan wat minder interessante items zo nu en dan.
Een ongeluk zit in een klein hoekje hè, en met alleen de vaart van de val met z'n eigen snelheid maak ik me nog helemaal niet zo'n zorgen, het is sowieso al geen wildebras, maar we fietsen wel langs een weg waar soms best doorgereden wordt, en over een rotonde waar het nogal eens misgaat (vorige week nog een scooter (die voorrang had) en een auto), ik heb er gewoon geen behoefte aan dat hij hersenletsel oploopt doordat hij na een valpartij nog even geraakt wordt door een voertuig.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah gelukkig. Ik geloof heilig in Darwin wat betreft opgroeiende kinderen.
Bizarre move weer ja. Maar goed, Drumpfquote:Op donderdag 15 juni 2017 09:28 schreef remlof het volgende:
Qatar signs $12 billion deal to buy F-15 jets from U.S.
Even flink de spannng opvoeren en dan wederzijdse wapendeals sluiten, goed bezig die Trump
Zembla kijk ik zelden, maar Argos is gewoon een goed programma. Minder tijd en geld voor Argos betekent gewoon minder onderzoeksjournalistiek. Het is een fijn programma dat meer toevoegt dan de meeste programma's op Radio 1. Hopelijk leidt de ophef tot het terugdraaien van deze plannen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet perse baanbrekend te zijn. Maar ik weet uit eigen ervaring ook dat een goed onderzoek zich niet precies laat sturen qua tijd. Nou luister ik nooit naar Radio 1, maar als ik het mag vergelijken met Zembla dan vind ik dat Zembla regelmatig gewoon niks te melden heeft. En dan draait het nogal eens uit op moralisme, zoals met de uitzendingen over de financiële sector, in plaats van het presenteren van een degelijk onderzoek.
Moet je eens kijken hoe de bus op de Bosweg rijdt.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:44 schreef Kowloon het volgende:
Komop Leandra, de enige plek in Amersfoort waar het een beetje druk en waar relatief hard gereden wordt is de as Amsterdamseweg - Stadsring - Hoge Weg.
Ach je hebt misschien ook wel gelijk. Dit is geen verstandige bezuiniging. Nog meer tijd voor linkse ouwehoerprogramma's op Radio 1 (zo ervaar ik de meeste programma's op Radio 1quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zembla kijk ik zelden, maar Argos is gewoon een goed programma. Minder tijd en geld voor Argos betekent gewoon minder onderzoeksjournalistiek. Het is een fijn programma dat meer toevoegt dan de meeste programma's op Radio 1. Hopelijk leidt de ophef tot het terugdraaien van deze plannen.
Sorry Leandra, ik trolde je een beetje. Ik wist van te voren dat je zo'n verhaal zou neerpennen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe de bus op de Bosweg rijdt.
En al die wegen waar jij het over hebt hebben een fietspad, dat is er op de Bosweg niet.
Als hij alleen maar over fietspad hoefde, of bij ons in de wijk dan was het wat anders, maar de Bosweg is echt rottig wat dat betreft, juist omdat er ook zoveel scholieren rijden en een hoop automobilisten die er regelmatig rijden daardoor weinig rekening met andere fietsers houden, want ze zitten al in de 3 naast elkaar ergernis van de pubers.
Op het Borneoplein gaat het, ondanks het feit dat het een hele duidelijke rotonde is, ook nog best vaak mis.
Een keer op je hoofd donderen is goed voor je.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij niet? Ik probeer gewoon m'n kind gezond groot te krijgen?
Ach joh, ik zit lekker in de tuin, onder de parasol, op de loungebank, kop koffie en een stroopwafel erbij, laptop op schoot, ik heb alle tijd om een verhaal neer te zettenquote:Op donderdag 15 juni 2017 09:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sorry Leandra, ik trolde je een beetje. Ik wist van te voren dat je zo'n verhaal zou neerpennen.![]()
Een zwalkend kinderfietsje over het Borneoplein is geen goed idee inderdaad.
Ik denk dat een fietshelmpje niet erg helpt als je door een auto geschept wordt.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een ongeluk zit in een klein hoekje hè, en met alleen de vaart van de val met z'n eigen snelheid maak ik me nog helemaal niet zo'n zorgen, het is sowieso al geen wildebras, maar we fietsen wel langs een weg waar soms best doorgereden wordt, en over een rotonde waar het nogal eens misgaat (vorige week nog een scooter (die voorrang had) en een auto), ik heb er gewoon geen behoefte aan dat hij hersenletsel oploopt doordat hij na een valpartij nog even geraakt wordt door een voertuig.
Hij fietst ook net een maand zelf naar school, maar als ik verstandig zou zijn dan zou hij dat ding ook nog dragen als hij 9 is.
Voordeel is wel dat het opleidingsniveau van de ouders op school vrij hoog is, en er dus veel meer kinderen zijn die op de fiets een helm dragen.
Al scheelt het maar een klein beetje, dan neem ik dat risico van het voordeel wel.quote:Op donderdag 15 juni 2017 10:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat een fietshelmpje niet erg helpt als je door een auto geschept wordt.
quote:Op donderdag 15 juni 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al scheelt het maar een klein beetje, dan neem ik dat risico van het voordeel wel.
Dat zei ik 24 jaar geleden al tegen mijn moeder, toen ze m'n oudste bij iedere beweging van vallen probeerde te weerhouden: "Wat moet ik dan over 18 jaar, als hij z'n rijbewijs gaat halen, de hele stad inpakken met schuimplastic?"quote:Op donderdag 15 juni 2017 10:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien een idee.
quote:Op donderdag 15 juni 2017 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zei ik 24 jaar geleden al tegen mijn moeder, toen ze m'n oudste bij iedere beweging van vallen probeerde te weerhouden: "Wat moet ik dan over 18 jaar, als hij z'n rijbewijs gaat halen, de hele stad inpakken met schuimplastic?"
Maar goed, niks mis met dat fietshelmpje en z'n hoofd niet in de volle zon is ook een voordeel.
Net alsof een helm daarbij gaat helpen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet als er vervolgens een bus overheen rijdt hè
Ik wilde eerst 1.60m zeggen, maar dat zou kwetsend zijn voor Boze_Appel.quote:
Dat goed leren deelnemen is dan ook het grootste punt hè, dat kunnen ze niet leren zonder deel te nemen, het is als rijles voor een auto, je kunt niet op afgesloten terrein leren rijden en dan denken dat je veilig aan het verkeer kunt deelnemen, zo werkt dat gewoon niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 10:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Fietshelmen zijn schijnveiligheid. Het volk heeft nogal veel bange schapen tegenwoordig.
Het is oneindig veel beter om kinderen goed te leren deelnemen aan het verkeer, en om kneusjes tijdig te leren herkennen. Maar goed, er kan lekker verdiend worden aan schaapjes die schijnveiligheid wensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |