Ja, ik was echt plezierig verrast door z'n optreden bij Jinek. Er werd nogal wat naar z'n hoofd gegooid, maar Klaver bleef kalm, zakelijk, inhoudelijk en genuanceerd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.
Ik zie kinderen liever naar school gaan, maar als het alternatief werken of verhongeren is, dan weet ik wel wat ik zou doen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt ja. Niet dat ik dat altijd kan weten, maar waar mogelijk.. ja.
Jij vindt dat wel OK, kinderarbeid? Geen enkel moreel bezwaar daartegen?
Ach ja, jij ziet producten kopen die door kinderen zijn gefabriceerd als een vorm van ontwikkelingshulp zeker?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zie kinderen liever naar school gaan, maar als het alternatief werken of verhongeren is, dan weet ik wel wat ik zou doen.
Nee, maar heel vaak weten we helemaal niet dat er gebruik gemaakt wordt van kinderarbeid. En als je gaat spitten kom je erachter dat er dan waarschijnlijk heel weinig spul over blijft omdat er op heel veel plekken op de wereld nog kinderen werkzaam zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja, jij ziet producten kopen die door kinderen zijn gefabriceerd als een vorm van ontwikkelingshulp zeker?
Prachtig hoe mensen dit soort shit goedpraten.
Maar Jinek had gelijk toen ze zei dat Klaver al die informatie ook had op dag 1 van de onderhandelingen. Dit zijn europese regels waar ook de linkse regeringen van Portugal en Griekenland mee ingestemd hebben. Alles was bekend. Daar had hij het hele proces niet 3 maanden voor hoeven frustreren.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.
Mogelijk. Je kunt ook zeggen dat na de eerste klap een informateur niet nogmaals GL zou zien als een mogelijkheid. Bovendien weten we niet hoe het nu allemaal precies gelopen is. Na de verkiezingen gaf GL al aan dat het heel moeilijk zou worden met een VVD en CDA.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar Jinek had gelijk toen ze zei dat Klaver al die informatie ook had op dag 1 van de onderhandelingen. Dit zijn europese regels waar ook de linkse regeringen van Portugal en Griekenland mee ingestemd hebben. Alles was bekend. Daar had hij het hele proces niet 3 maanden voor hoeven frustreren.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:30 schreef Perrin het volgende:
Het huidige systeem stamt uit de tijd van de postkoets. Vind je dat het nu al aan een update toe is?!
Piratenpartij zou hier iets mee kunnen doen maar die zijn gewoon helemaal weg...quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:30 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Wellicht, probleem is dat de lieden die daarover zouden beslissen juist eerst gekozen moeten worden op de klassieke manier, en zich daar volledig op hebben ingesteld.
Mee eens ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat vind ik pas ondemocratisch; vantevoren zo konkelen dat een stem op partij X toch niks waard gaat zijn.
Dat is natuurlijk onzin. Ik zal ook wel best producten gebruiken die door kinderarbeid tot stand is gekomen. Zeker als het om levis gaat en koffie etc. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet beperken zo goed als mogelijk. Laat je die moraal los dan word dit alleen nog maar erger. Dan kom je op een gegeven moment op een punt dat het normaal is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zie kinderen liever naar school gaan, maar als het alternatief werken of verhongeren is, dan weet ik wel wat ik zou doen.
Verder eet je dus schijnbaar geen enkel product met hazelnoten meer, want Turkije is topleverancier hazelnoten en die maken gewoon gebruik van kinderarbeid (door Turkse kindertjes trouwens, niet Syrische)
Alleen dreigen om te gaan praten met Wilders kan misschien al genoeg zijn om de boel vlot te trekken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:44 schreef Cherna het volgende:
En dan nog iets. Rutte die roept dat GL zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Juist hij en Geert die elkander uitsluiten moet dat roepen. De twee grootste partijen😁
Als de VVD zijn verantwoordelijk wil nemen moeten ze maar met fantast Geert praten. Met Geert zullen schijnbaar de problemen als sneeuw onder de zon verdwijnen.
Voor een meerderheid lijkt mij dat ook. We wachten het af.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Caland het volgende:
Hopelijk zet Pechtold de deur open voor de CU. Lijkt me de enige reële optie nog.
Dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Als we het ideologische gat tussen beide partijen even vergeten, D66 zou dan de enige progressieve partij in een rechts-conservatief kabinet zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Caland het volgende:
Hopelijk zet Pechtold de deur open voor de CU. Lijkt me de enige reële optie nog.
Pilletje van Drion denk ik dat de auslöser is?quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Caland het volgende:
Ik zou mij juist nu verheven voelen als ik op GL had gestemd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:58 schreef Odaiba het volgende:
Ik heb voor het eerst GroenLinks gestemd, maar ik had vluchtelingen echt onderaan de lijst gezet van thema's die ik belangrijk vind.. Ik heb nu dus spijt van mijn stem op GroenLinks en van mij mag de verkiezingen wel weer uitgeschreven worden.
Waarom?quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou mij juist nu verheven voelen als ik op GL had gestemd.
Het lijkt me ook niet heel waarschijnlijk maar wel nog ongeveer de enige optie die afgestreept moet worden als het om een meerderheidskabinet gaat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Als we het ideologische gat tussen beide partijen even vergeten, D66 zou dan de enige progressieve partij in een rechts-conservatief kabinet zijn.
Tsja en zo verander je niks natuurlijk in een land waar coalities gevormd moeten worden. Iets wat ik sws al niet werkbaar vind in een tweede kamer met tientallen partijen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Omdat ze getoond hebben dat ze ballen hebben en niet te koop zijn!
Sja, wat was het alternatief? Zonder voorwaarden in een huwelijksbootje met VVD stappen, alsnog niks bereiken van je idealen, en daar vervolgens door je achterban op worden afgerekend?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:01 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tsja en zo verander je niks natuurlijk in een land waar coalities gevormd moeten worden. Iets wat ik sws al niet werkbaar vind in een tweede kamer met tientallen partijen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |