Hij zal vast wel weer een aardig aantal zetels halen, maar ik zie hem niet meer groeien. Een deel van z'n stemmers zullen uiteindelijk beseffen dat Wilders een doodlopende weg is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 09:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dan dat je de persoon Wilders zelf onderschat. Want wat het bespelen van kiezers aangaat en het vinden van een grote kiezersbasis is hij een van de top politici in Nederland. Moet ook wel voor hem.
Want zonder een plaats in de kamer of regering heeft deze man natuurlijk een groot probleem.
Alleen 50+ers hebben nog iets met de PvdA en trouw zijn aan een partij. Denk dat de jeugdige stemmers gewoon bij GL/D66 blijven.quote:Op woensdag 14 juni 2017 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uit welke vijver denk je een groot deel van die nieuwe GL stemmers kwamen? Die gaan na deze vreemde actie van Klaver straks gewoon weer terug naar het oude vertrouwde nest, helemaal wanneer die nu even zorgeloos oppositie kunnen voeren, daar durf ik wel geld op in te zetten.
VVD CDA PVV en 50+ of christenuniequote:Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef Molurus het volgende:
Zelfs als Rutte een mogelijkheid ziet voor samenwerking met PVV dan kun je D66 wel schrappen. PVV en D66 in 1 regering gaat echt nooit gebeuren.
Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten welke meerderheid met PVV mogelijk is.
Enkel SGP en FVD zouden daar wellicht voor zijn te porren.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef Molurus het volgende:
Zelfs als Rutte een mogelijkheid ziet voor samenwerking met PVV dan kun je D66 wel schrappen. PVV en D66 in 1 regering gaat echt nooit gebeuren.
Dus ik zou eerlijk gezegd niet weten welke meerderheid met PVV mogelijk is.
Maar als het krijgen van die meerderheid niet lukt dankzij al die uitsluitingen? Dan blokkeren die uitsluitingen toch feitelijk de intentie van de kiezer?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
De opdracht is niet dat de grootste partijen er maar uit moeten komen, het doel van van formeren is om een meerderheid te krijgen in de kamer en partijen uitsluiten maakt het niet minder democratisch.
Dan zal je een compromis moeten vinden. Omdat dit nou eenmaal de electorale realiteit is. OK, kan ook via een oppositie rol. Maar als oppositie kan je minder dan als regering.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe kun je de intentie van de kiezer lezen wanneer 2 politiek conflicterende stromingen winnen?
Ik vind het een beetje vroeg om zoiets na één verkiezingsronde te roepen maar we gaan het zien.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Alleen 50+ers hebben nog iets met de PvdA en trouw zijn aan een partij. Denk dat de jeugdige stemmers gewoon bij GL/D66 blijven.
Dan zul je uiteindelijk nieuwe verkiezingen krijgen en waarschijnlijk Belgische formatieperiodes.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maar als het krijgen van die meerderheid niet lukt dankzij al die uitsluitingen? Dan blokkeren die uitsluitingen toch feitelijk de intentie van de kiezer?
Dat is iedere klassieke stemronde.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ook maar een momentopname he.
Het huidige systeem stamt uit de tijd van de postkoets. Vind je dat het nu al aan een update toe is?!quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is iedere klassieke stemronde.
Nieuwe structuren zijn hard nodig. Bv stemmen via blockchains, per thema of zo.
Wellicht, probleem is dat de lieden die daarover zouden beslissen juist eerst gekozen moeten worden op de klassieke manier, en zich daar volledig op hebben ingesteld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is iedere klassieke stemronde.
Nieuwe structuren zijn hard nodig. Bv stemmen via blockchains, per thema of zo.
Ho ho, het is wel een principieel populist. Afgekort pripo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:40 schreef ShaoliN het volgende:
Jesse de populist. Die heeft zijn houdbaarheidsdatum wel flink verkort.
Haha.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ho ho, het is wel een principieel populist. Afgekort pripo.
Ja en beide kanten willen dat niet en waarschijnlijk de kiezer ook niet.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maar als het krijgen van die meerderheid niet lukt dankzij al die uitsluitingen? Dan blokkeren die uitsluitingen toch feitelijk de intentie van de kiezer?
[..]
Dan zal je een compromis moeten vinden. Omdat dit nou eenmaal de electorale realiteit is. OK, kan ook via een oppositie rol. Maar als oppositie kan je minder dan als regering.
Maar wat als dat nou de uitslag is?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en beide kanten willen dat niet en waarschijnlijk de kiezer ook niet.
Zodoende blokkeren ze niet de intentie van de kiezer maar is de opdracht van de kiezer onhaalbaar.
Die hebben ook boter op hun hoofd. Ze krijgen miljarden van west europa maar wanneer daar iets tegenover moet staan in de vorm van de opvang van 1000 vluchtelingen (dat zijn de aantallenquote:Op woensdag 14 juni 2017 10:44 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik van GL en van Jesse Klaver niet snap, is hun nadruk op de vluchtelingenopvang.
Terwijl aan de andere kant de Europese Unie hierdoor dreigt te verbrokkelen. Vandaag hoorde ik zelfs dat Våclav Klaus, oud premier van Tsjechië, liever uit de EU wil treden dan om de dictaten van West-Europese landen over de vluchtelingenverdeling te moeten slikken.
Ik denk dat het van groot belang is om Polen, Tsjechië en Hongarije in de EU te houden. Maar dat betekent wel dat wij minder in de EU moeten gaan beslissen over wat de individuele staten wel of niet moeten doen. Dus een Jesse uit Nederland heeft niet het recht om te beslissen wat Hongarije aan vluchtelingen dient op te nemen.
Dan heeft de kiezer pech. Van te voren was al wel duidelijk dat die combi hem niet ging worden.quote:
Dat vind ik pas ondemocratisch; vantevoren zo konkelen dat een stem op partij X toch niks waard gaat zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan heeft de kiezer pech. Van te voren was al wel duidelijk dat die combi hem niet ging worden.
Dat sentiment lijken veel politici in Nederland niet te snappen. Ze zijn kennelijk wel erg begaan met de mensen die veel in het nieuws komen en baseren daarop hun mening. Maar tegelijkertijd negeren ze alle mogelijke negatieve gevolgen die wat minder air time krijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:44 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik van GL en van Jesse Klaver niet snap, is hun nadruk op de vluchtelingenopvang.
Terwijl aan de andere kant de Europese Unie hierdoor dreigt te verbrokkelen. Vandaag hoorde ik dat zelfs Våclav Klaus, oud premier van Tsjechië, liever uit de EU wil treden dan om de dictaten van West-Europese landen over de vluchtelingenverdeling te moeten slikken.
Wat is daar ondemocratisch aan? Zeker als het een partij is die de gehele grondwet herzien wil hebben zodat al hun partij standpunten sowieso onhaalbaar zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat vind ik pas ondemocratisch; vantevoren zo konkelen dat een stem op partij X toch niks waard gaat zijn.
Ik denk dat veel kiezers juist wat extremer stemmen, omdat ze er vanuit gaan dat er toch een halfwas compromis uit rolt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat is daar ondemocratisch aan? Zeker als het een partij is die de gehele grondwet herzien wil hebben zodat al hun partij standpunten sowieso onhaalbaar zijn.
Dat je daar als kiezer op stemt is je eigen keuze maar ik zou dan idd niet te veel hoop hebbend at het uitgevoerd word.
Dat je aan economische regels moet houden en bepaalde economische en financiële soevereiniteit moet inleveren, daar hebben deze landen wel rekening mee gehouden (als ruil van steun in hun opbouw van de economieën). En dat is hun probleem ook niet.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben ook boter op hun hoofd. Ze krijgen miljarden van west europa maar wanneer daar iets tegenover moet staan in de vorm van de opvang van 1000 vluchtelingen (dat zijn de aantallen). Dan is het opeens ho. Dit terwijl de dreiging dat je in Polen ipv NL terecht kunt komen al genoeg zou kunnen zijn om de stroom flink op te laten drogen.
Overigens ben ik het met je eens dat ik Klaver ook niet begrijp in deze.
Hartstikke leuk maar de EU is meer dan alleen financiën daar hoort ook een gezamenlijk buitengrenzen beleid bij en meer van die zaken welke bekend waren toen ze toetraden tot de EU.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat je aan economische regels moet houden en bepaalde economische en financiële soevereiniteit moet inleveren, daar hebben deze landen wel rekening mee gehouden (als ruil van steun in hun opbouw van de economieën). En dat is hun probleem ook niet.
Ik denk dat het gevoel is, dat ze nu overruled worden met de problemen van de West-Europese landen, zonder dat zij daar enig sturing in mochten hebben.
En dan gaat het niet om de aantallen vluchtelingen, maar omdat Duitsland en Nederland nu gaan bepalen dat zij nu een deel van hun vluchtelingen moeten gaan opnemen.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel
Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
Die buitengrenzen zijn nogal poreus dankzij slecht EU-beleid. Ja dat is ieders verantwoordelijkheid maar het treft buitenproportioneel de landen in het zuiden/oosten. Althans, Merkel heeft die ongelijkheid ietwat verholpen door meer dan een miljoen vluchtelingen toe te laten. Hetgeen laat zien hoe veel belang zij hecht aan de EU.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hartstikke leuk maar de EU is meer dan alleen financiën daar hoort ook een gezamenlijk buitengrenzen beleid bij en meer van die zaken welke bekend waren toen ze toetraden tot de EU.
Overigens is de regel om 2 redenen ingevoerd:
1. Griekenland te ontlasten.
2. Als waarschuwing aan vluchtelingen dat men ook wel eens in een getto in Bulgarije terecht zou kunnen komen.
Mwah, als je tegen deals zoals met Turkije bent dan houdt het idd snel op.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel
Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
Vandaar nu ook een gezamenlijke grensmacht. Iets wat de landen daarvoor trouwens niet wilden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Die buitengrenzen zijn nogal poreus dankzij slecht EU-beleid. Ja dat is ieders verantwoordelijkheid maar het treft buitenproportioneel de landen in het zuiden/oosten. Althans, Merkel heeft die ongelijkheid ietwat verholpen door meer dan een miljoen vluchtelingen toe te laten. Hetgeen laat zien hoe veel belang zij hecht aan de EU.
Alleen op papier, en alleen voor Europeanen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens vind ik het een behoorlijk prutstuk want Turkije is een veilig land.
Hoezo? Worden ze afgeschoten in Turkije, is er hongersnood in de kampen, etc?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alleen op papier, en alleen voor Europeanen.
Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo? Worden ze afgeschoten in Turkije, is er hongersnood in de kampen, etc?
Maar als ze in Turkije zijn, zijn ze toch veilig? Dat behelst de deal namelijk. Voor een zak geld neemt Turkije de vluchtelingen terug.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.
Als wij die vluchtelingen zouden opvangen onder dezelfde omstandigheden als waarin ze nu in Turkije zitten zouden wij diverse mensenrechtenverdragen direct schenden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar als ze in Turkije zijn, zijn ze toch veilig?
Ik lees met name onderwijs maakt het hebben van geen onderwijs het onveilig. Tevens kunnen wij ook niet zulke hoeveelheden huisvesten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als wij die vluchtelingen zouden opvangen onder dezelfde omstandigheden als waarin ze nu in Turkije zitten zouden wij diverse mensenrechtenverdragen direct schenden.
Het is maar wat je veilig noemt.
Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik lees met name onderwijs maakt het hebben van geen onderwijs het onveilig. Tevens kunnen wij ook niet zulke hoeveelheden huisvesten.
Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
En het is belachelijk dat door zoiets Groenlinks dit hele land 3 maanden on hold kan zetten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.
Dat en een hele lijst van andere misstanden is een direct gevolg van die deal.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.
En hoeveel doden heeft de deal voorkomen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat en een hele lijst van andere misstanden is een direct gevolg van die deal.
Het enige dat die deal ons oplevert is 1) minder vluchtelingen, en 2) een juridische mogelijkheid om verantwoordelijkheid voor die misstanden te ontkennen.
In de praktijk is dit moreel compleet verwerpelijk.
Welke landen wilden het niet?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vandaar nu ook een gezamenlijke grensmacht. Iets wat de landen daarvoor trouwens niet wilden.
Dat GL daar niet aan mee wil doen is inderdaad helemaal niet vreemd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef Cherna het volgende:
Het liep al stuk op het immigratiebeleid. Aan andere punten zoals groen etc was men niet eens aan toegekomen. En zoals ik proefde aan Klaver viel er niet veel te halen als GL zijnde. Wat wil je ook als kleine partij die men wil gebruiken om een meerderheid te krijgen.
Bijna allemaal, verlies soevereiniteit enzo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Welke landen wilden het niet?
Jij koopt dus geen enkel product waar het risico aanwezig is dat er op 1 of andere manier kinderarbeid aan te pas is gekomen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat GL daar niet aan mee wil doen is inderdaad helemaal niet vreemd.
Klopt ja. Niet dat ik dat altijd kan weten, maar waar mogelijk.. ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij koopt dus geen enkel product waar het risico aanwezig is dat er op 1 of andere manier kinderarbeid aan te pas is gekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |