abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:59:32 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_171685242
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel

Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_171685277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben ook boter op hun hoofd. Ze krijgen miljarden van west europa maar wanneer daar iets tegenover moet staan in de vorm van de opvang van 1000 vluchtelingen (dat zijn de aantallen :') ). Dan is het opeens ho. Dit terwijl de dreiging dat je in Polen ipv NL terecht kunt komen al genoeg zou kunnen zijn om de stroom flink op te laten drogen.

Overigens ben ik het met je eens dat ik Klaver ook niet begrijp in deze.
Dat je aan economische regels moet houden en bepaalde economische en financiële soevereiniteit moet inleveren, daar hebben deze landen wel rekening mee gehouden (als ruil van steun in hun opbouw van de economieën). En dat is hun probleem ook niet.

Ik denk dat het gevoel is, dat ze nu overruled worden met de problemen van de West-Europese landen, zonder dat zij daar enig sturing in mochten hebben.
En dan gaat het niet om de aantallen vluchtelingen, maar omdat Duitsland en Nederland nu gaan bepalen dat zij nu een deel van hun vluchtelingen moeten gaan opnemen.
pi_171685309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat je aan economische regels moet houden en bepaalde economische en financiële soevereiniteit moet inleveren, daar hebben deze landen wel rekening mee gehouden (als ruil van steun in hun opbouw van de economieën). En dat is hun probleem ook niet.

Ik denk dat het gevoel is, dat ze nu overruled worden met de problemen van de West-Europese landen, zonder dat zij daar enig sturing in mochten hebben.
En dan gaat het niet om de aantallen vluchtelingen, maar omdat Duitsland en Nederland nu gaan bepalen dat zij nu een deel van hun vluchtelingen moeten gaan opnemen.
Hartstikke leuk maar de EU is meer dan alleen financiën daar hoort ook een gezamenlijk buitengrenzen beleid bij en meer van die zaken welke bekend waren toen ze toetraden tot de EU.

Overigens is de regel om 2 redenen ingevoerd:
1. Griekenland te ontlasten.
2. Als waarschuwing aan vluchtelingen dat men ook wel eens in een getto in Bulgarije terecht zou kunnen komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:04:44 #79
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
De formatie knapte op ‘een relatief klein punt’? De legitimiteit van de EU staat op het spel

Deze al gelezen? Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met de beslissing van GL om eruit te stappen. Dit heeft geen zin zo.
:Y

En deze was ook wel interessant:

Logisch dat GroenLinks er niet uitkomt met deze stemmingmakers
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:11:11 #80
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171685438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hartstikke leuk maar de EU is meer dan alleen financiën daar hoort ook een gezamenlijk buitengrenzen beleid bij en meer van die zaken welke bekend waren toen ze toetraden tot de EU.

Overigens is de regel om 2 redenen ingevoerd:
1. Griekenland te ontlasten.
2. Als waarschuwing aan vluchtelingen dat men ook wel eens in een getto in Bulgarije terecht zou kunnen komen.
Die buitengrenzen zijn nogal poreus dankzij slecht EU-beleid. Ja dat is ieders verantwoordelijkheid maar het treft buitenproportioneel de landen in het zuiden/oosten. Althans, Merkel heeft die ongelijkheid ietwat verholpen door meer dan een miljoen vluchtelingen toe te laten. Hetgeen laat zien hoe veel belang zij hecht aan de EU.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171685477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:59 schreef DustPuppy het volgende:

Mwah, als je tegen deals zoals met Turkije bent dan houdt het idd snel op.
Overigens vind ik het een behoorlijk prutstuk want Turkije is een veilig land.
Het kan veiliger idd maar soms wordt het omschreven als een ware hel op aarde.

En ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen daar tegen zijn. Die hele bende aan economische vluchtelingen houdt plaatsen bezet voor echte vluchtelingen en zorgt ervoor dat die niet meer goed opgevangen kunnen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_171685498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Die buitengrenzen zijn nogal poreus dankzij slecht EU-beleid. Ja dat is ieders verantwoordelijkheid maar het treft buitenproportioneel de landen in het zuiden/oosten. Althans, Merkel heeft die ongelijkheid ietwat verholpen door meer dan een miljoen vluchtelingen toe te laten. Hetgeen laat zien hoe veel belang zij hecht aan de EU.
Vandaar nu ook een gezamenlijke grensmacht. Iets wat de landen daarvoor trouwens niet wilden.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:17:30 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens vind ik het een behoorlijk prutstuk want Turkije is een veilig land.
Alleen op papier, en alleen voor Europeanen.

De Turkije deal is vooral een verzameling juridische trucjes om verantwoordelijkheid en juridische aansprakelijkheid te kunnen omzeilen.
pi_171685565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen op papier, en alleen voor Europeanen.
Hoezo? Worden ze afgeschoten in Turkije, is er hongersnood in de kampen, etc?
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:19:04 #85
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoezo? Worden ze afgeschoten in Turkije, is er hongersnood in de kampen, etc?
Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.
pi_171685599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.
Maar als ze in Turkije zijn, zijn ze toch veilig? Dat behelst de deal namelijk. Voor een zak geld neemt Turkije de vluchtelingen terug.

Overigens zijn dit soort deals ook al met Afrikaanse landen afgesloten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:21:36 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar als ze in Turkije zijn, zijn ze toch veilig?
Als wij die vluchtelingen zouden opvangen onder dezelfde omstandigheden als waarin ze nu in Turkije zitten zouden wij diverse mensenrechtenverdragen direct schenden.

Het is maar wat je veilig noemt.
pi_171685682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als wij die vluchtelingen zouden opvangen onder dezelfde omstandigheden als waarin ze nu in Turkije zitten zouden wij diverse mensenrechtenverdragen direct schenden.

Het is maar wat je veilig noemt.
Ik lees met name onderwijs maakt het hebben van geen onderwijs het onveilig. Tevens kunnen wij ook niet zulke hoeveelheden huisvesten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:25:25 #89
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik lees met name onderwijs maakt het hebben van geen onderwijs het onveilig. Tevens kunnen wij ook niet zulke hoeveelheden huisvesten.
Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
pi_171685733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is een probleem idd. Dan moet dat aangepakt worden en niet de deal zelf.
pi_171685796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En het is belachelijk dat door zoiets Groenlinks dit hele land 3 maanden on hold kan zetten.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:34:08 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171685889
Het liep al stuk op het immigratiebeleid. Aan andere punten zoals groen etc was men niet eens aan toegekomen. En zoals ik proefde aan Klaver viel er niet veel te halen als GL zijnde. Wat wil je ook als kleine partij die men wil gebruiken om een meerderheid te krijgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:35:14 #93
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat en een hele lijst van andere misstanden is een direct gevolg van die deal.

Het enige dat die deal ons oplevert is 1) minder vluchtelingen, en 2) een juridische mogelijkheid om verantwoordelijkheid voor die misstanden te ontkennen.

In de praktijk is dit moreel compleet verwerpelijk.
pi_171685958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat en een hele lijst van andere misstanden is een direct gevolg van die deal.

Het enige dat die deal ons oplevert is 1) minder vluchtelingen, en 2) een juridische mogelijkheid om verantwoordelijkheid voor die misstanden te ontkennen.

In de praktijk is dit moreel compleet verwerpelijk.
En hoeveel doden heeft de deal voorkomen?

Overigens met je eens dat de deal idd een vorm is om verantwoordelijkheid af te schuiven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:37:03 #95
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171685961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vandaar nu ook een gezamenlijke grensmacht. Iets wat de landen daarvoor trouwens niet wilden.
Welke landen wilden het niet?
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:37:33 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171685971
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef Cherna het volgende:

Het liep al stuk op het immigratiebeleid. Aan andere punten zoals groen etc was men niet eens aan toegekomen. En zoals ik proefde aan Klaver viel er niet veel te halen als GL zijnde. Wat wil je ook als kleine partij die men wil gebruiken om een meerderheid te krijgen.
Dat GL daar niet aan mee wil doen is inderdaad helemaal niet vreemd.
pi_171685980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Welke landen wilden het niet?
Bijna allemaal, verlies soevereiniteit enzo.
Er lag al langer een plan voor een gezamenlijke kustmacht en om frontex uit te breiden.
pi_171686001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij koopt dus geen enkel product waar het risico aanwezig is dat er op 1 of andere manier kinderarbeid aan te pas is gekomen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:40:19 #99
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171686027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat GL daar niet aan mee wil doen is inderdaad helemaal niet vreemd.
Klaver had bij muts Jinek een goed verhaal. Ze kunnen zeggen wat ze willen. Maar voor een jong iemand zoals Klaver tussen die geslepen Rutte etc. ben ik blij als GL stemmer om daar niet mee in zee te gaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:41:19 #100
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171686052
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij koopt dus geen enkel product waar het risico aanwezig is dat er op 1 of andere manier kinderarbeid aan te pas is gekomen?
Klopt ja. Niet dat ik dat altijd kan weten, maar waar mogelijk.. ja.

Jij vindt dat wel OK, kinderarbeid? Geen enkel moreel bezwaar daartegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')