Ik ken er zat die erop stemmen, moeten het wel van het arbeidersvolk hebben, waarom hoe komen ze erbij om dan op de VVD te stemmen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Uitstekend werk. En ja, dat doet VVD al jaren. Daarom kost het ze zo veel tijd om zich te ontdoen van dat waanbeeld.
Toch denk ik dat die helemaal niet opzet op een coaltitie te vormen met de gevestigde orde, zo een prutser is het dan al niet!quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:28 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
En Roemer/ SP is het lachertje van de Nederlandse politiek. Wat een ongelofelijke prutser is die vent.
Samen met het CDA. Het zou een stunt zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:29 schreef crystal_meth het volgende:
Gaan D66, VVD, CDA het nu met de Partij voor de Dieren proberen? (die hebben 5 zetels, evenveel als de CU).
Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?"quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ken er zat die erop stemmen, moeten het wel van het arbeidersvolk hebben, waarom hoe komen ze erbij om dan op de VVD te stemmen?
Allemaal mensen die plannen op korte termijn ruim bovenmodaal te gaan verdienen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?"
Deels strategische stemmers die liever niet de PVV de grootste zagen worden... maar buiten dat... studenten, mensen met inkomens van niks... onbegrijpelijk.
Of mensen met principes.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allemaal mensen die plannen op korte termijn ruim bovenmodaal te gaan verdienen.
Wil jij soms beweren dat ze het niet hebben?quote:
VVD. HRA en ze geven schijnbaar mensen een veilig gevoel. Bovendien maken ze uitstekend gebruik van het verdeel en heers systeem. Dat geef ik hun na. Ze geven de modale tot 2x modale arbeider het gevoel bij de elite te horen. Zolang het goed gaat natuurlijk. Kun je niet meer mee zijn de druiven zuur.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen die VVD stemmen waarvan ik me afvraag "waarom stem jij in hemelsnaam VVD?"
Deels strategische stemmers die liever niet de PVV de grootste zagen worden... maar buiten dat... studenten, mensen met inkomens van niks... onbegrijpelijk.
Nouja, noem eens een paar principes waar ze daar heilig aan vasthouden?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wil jij soms beweren dat ze het niet hebben?
Status quo. Het gaat helemaal niet zo slecht als alle verliezers altijd weer schreeuwen tijdens verkiezingen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vreemde logica.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als jij het niet ziet, heeft het ook geen doel om het je uit te leggen.
quote:
Ach, de VVD krijgt tenminste dingen gedaan. Misschien mag groenlinks dat eens gaan overnemen in plaats van net zo star zijn met compromissen en dan applaus ontvangen van de fanboys thuis.quote:En ja, dat doet VVD al jaren. Daarom kost het ze zo veel tijd om zich te ontdoen van dat waanbeeld.
Zie mijn toevoeging.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja, noem eens een paar principes waar ze daar heilig aan vasthouden?
Dat ze het maar laten zien dan zonder GL!quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:39 schreef ems. het volgende:
Ach, de VVD krijgt tenminste dingen gedaan.
Dat is idd een soort principe jaquote:
Je kunt erom lachen, maar momenteel krijgen ze helemaal niks gedaan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, de VVD krijgt tenminste dingen gedaan.
Vleugellam zijn ze toch op het moment?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt erom lachen, maar momenteel krijgen ze helemaal niks gedaan.
Zoals gezegd, geen probleem. Daar springen nu christenen of PVV'ers voor in de plaats terwijl Klaver met z'n idealen alleen maar kan roepen vanaf de zijlijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat ze het maar laten zien dan zonder GL!
Nog een overeenkomst met groenlinks. Met als verschil dat groenlinks de komende jaren sowieso niets gedaan krijgt en dat de VVD op een gegeven moment wel bijtrekt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt erom lachen, maar momenteel krijgen ze helemaal niks gedaan.
Dat ze het maar laten zien dan PVV zal zijn wensen lijstje wel al klaar hebben en de CU ook of dat overeen komt met D66 zal lachen gaan worden denk ik?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Zoals gezegd, geen probleem. Daar springen nu christenen of PVV'ers voor in de plaats terwijl Klaver met z'n idealen alleen maar kan roepen vanaf de zijlijn.
[..]
Of VVD, CDA, PVV & CU. Mogelijkheden zijn er nog genoeg.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat ze het maar laten zien dan PVV zal zijn wensen lijstje wel al klaar hebben en de CU ook of dat overeen komt met D66 zal lachen gaan worden denk ik?
Als ik tweede keus ben zullen ze het voelen ook!
Zoals geschreven dan zijn (we) denkelijk 1 jaar verder, ook dan zullen wensen op tafel komen, kwarteten in de achterkamertjes.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:48 schreef Benger het volgende:
[..]
Of VVD, CDA, PVV & CU. Mogelijkheden zijn er nog genoeg.
Nee, dat wordt juist huilen. Daarom had ik liever een groenlinks gehad in een formatie die enigszins naar elkaar toe kon werken. Tenzij er over 4-8 jaar een gigantische groei is van links, wat ik niet zie gebeuren met oog op o.a vluchtelingen, gaan ze echt een partijen vinden die meer open staan voor groenlinkse ideeën.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat ze het maar laten zien dan PVV zal zijn wensen lijstje wel al klaar hebben en de CU ook of dat overeen komt met D66 zal lachen gaan worden denk ik?
Zeker, en zo verliezen we allemaal grond aan christenen en/of PVV'ers. Maar gelukkig hebben we de principes nogquote:Als ik tweede keus ben zullen ze het voelen ook!
Wie is we door welke mensen ben jij gemachtigd om voor hun te oordelen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:50 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Maar gelukkig hebben we de principes nog
Bij een compleet rechts kabinet moet je dan maar afwachten hoe het er achter 4 jaar voorstaat. Kan zijn Dat de PvdA dan weer herstellende is en dat dan een links kabinet wel tot de mogelijkheden behoort. Mogelijk dat een GL dan meer kan bereiken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Zoals gezegd, geen probleem. Daar springen nu christenen of PVV'ers voor in de plaats terwijl Klaver met z'n idealen alleen maar kan roepen vanaf de zijlijn.
[..]
Nog een overeenkomst met groenlinks. Met als verschil dat groenlinks de komende jaren sowieso niets gedaan krijgt en dat de VVD op een gegeven moment wel bijtrekt.
Bijtrekt?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Nog een overeenkomst met groenlinks. Met als verschil dat groenlinks de komende jaren sowieso niets gedaan krijgt en dat de VVD op een gegeven moment wel bijtrekt.
Dit idd tranentrekkend stuk. Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.quote:
Ja, zolang er niet een keer een populistisch kabinet komt blijven mensen denken "met Pim/Geert/Thierry zou alles beter zijn".quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
Precies na een maandje zo'n circus heeft iedereen spijt. Hetzelfde zie je bij Trump.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, zolang er niet een keer een populistisch kabinet komt blijven mensen denken "met Pim/Geert/Thierry zou alles beter zijn".
Dan gaan we maar een keer op ons bek met zo'n flodderkabinet.
Ik vind het sowieso gek dat mensen niet terug kunnen naar bepaalde landen omdat het '''niet veilig'' is. Ja no shit. Maar als iedereen daar weg gaat, wordt het nooit wat. Waarom blijven die kerels niet gewoon daar om hun eigen land op te knappen, om het weer veilig te MAKEN? Vrouwen en kinderen mogen hier best even logeren, maar wel opschieten a.u.b.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd tranentrekkend stuk. Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.
De vraag is dan wel waarom men doordat land heen reist (vanuit bv het veilige Marokko) om bij Europa uit te komen.
Ach, toevallig kreeg ik vandaag een Volkskrant onder ogen met daarin een artikel over Syriërs die gewoon in Turkije leven en zelfs werken, maar die vervolgens toch illegaal Europa in proberen te komen door met valse paspoorten op het vliegtuig te stappen. Ze scheren zelfs hun baard af om er 'Europeser' uit te zien.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd tranentrekkend stuk. Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.
De vraag is dan wel waarom men doordat land heen reist (vanuit bv het veilige Marokko) om bij Europa uit te komen.
Zelfde overigens dat het in Turkije niet veilig is om dan als argument in te brengen de overvolle Griekse kampen.
Er is van alles aan te merken op die Turkije deal en liever had ik het ook anders gehad maar hij werkt wel en het aantal doden op de middellandse zee is sterk terug gedrongen.
Ik zag eerlijk gezegd ook weinig andere nog humane oplossingen. Want ze allemaal hier heen halen is dat ook niet. Misschien had men de eerste 3 bootjes uit het water moeten schieten. Dat had ironisch genoeg veel doden kunnen schelen.
Omdat hier geen dienstplicht is en ze een huis en uitkering krijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarom blijven die kerels niet gewoon daar om hun eigen land op te knappen, om het weer veilig te MAKEN?
We is het volk dat graag groenlinks met enige macht had gezien en oordelen doen we allemaal.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie is we door welke mensen ben jij gemachtigd om voor hun te oordelen?
Dat lijkt me eigenlijk sterk. En dan is het nog maar de vraag of groenlinks mee wilt doen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bij een compleet rechts kabinet moet je dan maar afwachten hoe het er achter 4 jaar voorstaat. Kan zijn Dat de PvdA dan weer herstellende is en dat dan een links kabinet wel tot de mogelijkheden behoort. Mogelijk dat een GL dan meer kan bereiken.
Ach, die zal je altijd hebben. Mensen die nog vastzitten in rechts/links denken zullen altijd de andere groep of partij de schuld geven. Maar ik had liever groenlinks in deze, dus. Hoewel ik PVV/CDA/VVD ook niet heel erg zou vinden.quote:Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
Ja, uiteindelijk vinden ze (waarschijnlijk) wel ergens een compromis en gaan ze weer gewoon regeren.quote:
Zeker. Net als groenlinks moeten ze nog een hoop leren op dat vlak. De positie van VVD is echter veel sterker dan die van groenlinks en zij zullen, hoogstwaarschijnlijk, zometeen zaken kunnen klaarspelen. Groenlinks daarentegen zal zoals gezegd kunnen klagen van de zijlijnen en that's it.quote:Ze zullen toch moeten leren om samen te werken in plaats van hun zin door te drukken. Met 33 zetels heb je het gewoon niet voor het zeggen.
Heeft het volk jouw toestemming gegeven om WE, voor hun te schrijven, gegeven?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef ems. het volgende:
[..]
We is het volk dat graag groenlinks met enige macht had gezien en oordelen doen we allemaal.
Oh ja? En met wie denk je dat VVD iets gaat klaarspelen dan?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Zeker. Net als groenlinks moeten ze nog een hoop leren op dat vlak. De positie van VVD is echter veel sterker dan die van groenlinks en zij zullen, hoogstwaarschijnlijk, zometeen zaken kunnen klaarspelen. Groenlinks daarentegen zal zoals gezegd kunnen klagen van de zijlijnen en that's it.
Wat in vier jaar tijd afgebroken is, draait men niet even snel terugquote:Op woensdag 14 juni 2017 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik graag de PVV/VVD/CDA zien. Al is het maar om te kijken of men dan nog roept dat alles aan links ligt. Dan moet ik maar 4 jaar door de erg zure appel heen. Dat heb ik er wel voor over. Laat het maar gebeuren.
Ze kunnen waarschijnlijk wel nog een keer met PvdA. Die spelen nu nog hard to get maar die draaien wel bij. PvdA heeft nu natuurlijk een hoop mensen zonder werk maar als ze regeren kunnen ze nog wat baantjes verdelen. Asscher zij zelf ook al dat er niks mis was met die migratiedeal, duidelijk om de deur op een kier te zetten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh ja? En met wie denk je dat VVD iets gaat klaarspelen dan?
Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
Ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heeft het volk jouw toestemming gegeven om WE, voor hun te schrijven, gegeven?
Nou, niet met groenlinks iigquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat hebben ze zeker niet, maar zij hebben in ieder geval een keuze. En als grootste partij zullen ze uiteindelijk in ieder geval een paar zaken kunnen klaarspelen. Enige verschil is dat ze zometeen in plaats van een Klaver een Wilders of die dork van christenunie hebben die in het oor van Rutte fluistert.quote:Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
De PvdA heeft het juist vrij goed gedaan voor de lage inkomens ondanks de crisis. Het is juist daardoor zo zuur dat zij zo afgestraft werden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, wat was het alternatief? Zonder voorwaarden in een huwelijksbootje met VVD stappen, alsnog niks bereiken van je idealen, en daar vervolgens door je achterban op worden afgerekend?
Hoe goed dat werkt hebben we met PvdA gezien.
Er lag indertijd een serieuze mogelijkheid voor een coalitie over links, maar die is door PvdA toen niet serieus overwogen. Ik ken meerdere (ex-) PvdA stemmers die dat de partij enorm kwalijk hebben genomen. Dus voor een deel van de achterban lag het daar wel degelijk aan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij niet aan het regeren met de VVD, maar dat links elkaar onderling zo afmaakt.
De linkse partijen hebben elkaar gegijzeld doordat ze allemaal zo bang zijn geworden voor de verkiezingen.
Op een oppervlak van anderhalf keer Frankrijk.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:29 schreef Idisrom het volgende:
Jesse Klaver had het gisteravond bij Jinek over Nigeria als voorbeeld. Maar het is niet te hopen dat hij denkt om ooit een vluchtelingenstroom uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen wonen dan bijvoorbeeld in de VS.
Bevolkingsdichtheid is al ruim boven de 200 inwoners per kmē.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een oppervlak van anderhalf keer Frankrijk.
Dat land is echt een ramp.
Nog afgezien van de demografische tijdbom is dat land ook totaal onbestuurbaar. Corruptie woekert daar in alle hoeken en gaten van de samenleving.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bevolkingsdichtheid is al ruim boven de 200 inwoners per kmē.
Dan vormen ze een minderheidskabinet en dan kun je sowieso op ieder rechts thema de steun van de PVV rekenen. Dankzij Klaver staat nu de deur open naar vier jaar rechts regeringsbeleid.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je lijkt te denken dat de VVD het voor het uitzoeken heeft. Dat is niet het geval. Veel keuze hebben ze niet.
Knettergek inderdaad, het zou Nederland in een derde wereld land veranderen. Maar Jesse wil ze allemaal hierheen halen want Afrika is niet veilig genoegquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:29 schreef Idisrom het volgende:
Jesse Klaver had het gisteravond bij Jinek over Nigeria als voorbeeld. Maar het is niet te hopen dat hij denkt om ooit een vluchtelingenstroom uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen wonen dan bijvoorbeeld in de VS.
Hoe meer we er hier heen halen hoe minder veilig het hier wordt. Het probleem wordt niet minder, we halen het alleen dichterbij.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar Jesse wil ze allemaal hierheen halen want Afrika is niet veilig genoeg
Aangenomen dat D66 dat OK vindt, wat ik toch wel betwijfel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dan vormen ze een minderheidskabinet en dan kun je sowieso op ieder rechts thema de steun van de PVV rekenen. Dankzij Klaver staat nu de deur open naar vier jaar rechts regeringsbeleid.
Wie bepaalt eigenlijk de definitie van veilig?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
om uit Nigeria te kunnen opvangen.
Nigeria is nu al bevolkingsrijker dan de Duitsland, de Benelux, Frankrijk en nog wat Europese landen tezamen. En over 30 jaar zullen er meer mensen w
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |