abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:44:25 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171667113
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171667166
"nieuw verkiezingen"
wat gaat dat in godsnaam opleveren? nog meer verdeeldheid...
pi_171667193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet iedere "geitenwollensok" is tevreden iig:

[ afbeelding ]

De sok heeft best een punt natuurlijk. Alleen wrs dat Klaver het lot van de PvdA indachtig hield.
Een groenlinkser die zijn verhaal doet op geenstijl. Je verwacht het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667223
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:46 schreef Handleiding het volgende:
"nieuw verkiezingen"
wat gaat dat in godsnaam opleveren? nog meer verdeeldheid...
Hopelijk minder stemmen voor GL.
pi_171667248
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een groenlinkser die zijn verhaal doet op geenstijl. Je verwacht het niet.
Is dat op geenstijl?
Volgens mij, aan de typologie te zien, ingezonden brief VK, overgenomen door geenstijl.
I´m back.
pi_171667255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat op geenstijl?
Ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een groenlinkser die zijn verhaal doet op geenstijl. Je verwacht het niet.
Dat is uit de volkskrant.
Conscience do cost.
pi_171667283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja.
Volgens mij, aan de typologie te zien, ingezonden brief VK, overgenomen door geenstijl.
I´m back.
pi_171667288
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij, aan de typologie te zien, ingezonden brief VK, overgenomen door geenstijl.
http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=free
Conscience do cost.
pi_171667389
Of ze moeten met PVV gaan praten of nieuwe verkiezingen,
want die 20 zetels blijken wel nodig.
Bij nieuwe verkiezingen denk ik GL en PVV wat kleiner
FvD en PvdD winnen dan wat stemmen
pi_171667440
Hier nog even geplaatst dan maar, ingezonden brief (VK) van een zelfverklaarde geitenwollensok:

I´m back.
pi_171667506
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:54 schreef Ryan3 het volgende:
Hier nog even geplaatst dan maar, ingezonden brief (VK) van een zelfverklaarde geitenwollensok:

[ afbeelding ]
Kan me wel in zijn punten vinden, maar tegelijkertijd weet ik niet of dit representatief is voor hoe de achterban van GL denkt. Er zullen er genoeg zijn die migratie wél een heel belangrijk punt vinden.
pi_171667509
quote:
Was idd al duidelijk door de typologie. Zonde dat meneer Molurus een bedenkelijke tactiek gebruikt om dit bericht te miskennen.
I´m back.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:58:01 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171667525
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan me wel in zijn punten vinden, maar tegelijkertijd weet ik niet of dit representatief is voor hoe de achterban van GL denkt. Er zullen er genoeg zijn die migratie wél een heel belangrijk punt vinden.
Uiteindelijk heeft elke partij en iedere stemmer natuurlijk allerlei punten die ze heel belangrijk vinden. Ook VVD, CDA en D66 (of wie er ook gaat regeren) zullen érgens water bij de wijn moeten doen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171667529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan me wel in zijn punten vinden, maar tegelijkertijd weet ik niet of dit representatief is voor hoe de achterban van GL denkt. Er zullen er genoeg zijn die migratie wél een heel belangrijk punt vinden.
Dat weet ik ook niet, dit is de mening van één sok, maar hij maakt best een goed punt beredeneerd vanuit zijn standpunt imho.
I´m back.
pi_171667546
Dat mensen verbaasd zijn. Ik heb er vaak voor gewaarschuwd: partijen als GL en SP zijn volstrekt ongeschikt om mee te regeren. Zitten veel te veel vast in wensdenken en stellen ego boven landsbelang.

Politiek draait niet om gelijk krijgen, maar om het beste compromis.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:59:45 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171667561
Ik vraag me trouwens wel af wie deze Jay Legerstee dan precies is. Dit is zo te zien de enige keer dat deze naam op internet verschijnt, deze hele persoon is verder nergens bekend. Niet op social media, niet in het telefoonboek, nergens.

Hij klinkt ook bepaald niet als je doorsnee groenlinkser.

Maar goed... uit de duim gezogen of niet, ik denk echt niet dat dit nu zo veel zegt over wat de achterban van GL nu precies vindt van het optreden van Klaver in deze formatie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667629
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:59 schreef Molurus het volgende:
Hij klinkt ook bepaald niet als je doorsnee groenlinkser.
Valt wel mee. Hij klinkt momenteel als alle groenlinksers die ik ken. Maar ik ken dan ook geen extreme groenlinksers.
quote:
Maar goed... uit de duim gezogen of niet, ik denk echt niet dat dit nu zo veel zegt over wat de achterban van GL nu precies vindt van het optreden van Klaver in deze formatie.
Waarom niet? Het zegt evenveel als de achterban die in de veronderstelling is dat wat Klaver heeft gedaan een goed idee was. Het is niet alsof alle neuzen standaard dezelfde kant opstaan in een achterban.
Conscience do cost.
pi_171667659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:59 schreef VEM2012 het volgende:
Dat mensen verbaasd zijn. Ik heb er vaak voor gewaarschuwd: partijen als GL en SP zijn volstrekt ongeschikt om mee te regeren. Zitten veel te veel vast in wensdenken en stellen ego boven landsbelang.

Politiek draait niet om gelijk krijgen, maar om het beste compromis.
elke partij heeft toch een ego? Waarom meer bij SP en GL?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:03:36 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_171667662
Hij heeft wel gelijk. De vierde partij van NL wil gewoon alles bepalen terwijl dat niet zo werkt in een democratie. Wees blij dat je bijvoorbeeld 1 onderwerp zoals klimaat kan aanpakken en dan zijn al veel kiezers blij. Maar nee, ze willen alles of niets...

Kleuterklas.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:05:31 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171667708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Valt wel mee. Hij klinkt momenteel als alle groenlinksers die ik ken. Maar ik ken dan ook geen extreme groenlinksers.
Hij klinkt mij vooral in de oren als 1 van de vele karikaturen die van groenlinksers in dit topic worden neergezet.

Ik kan me vergissen natuurlijk. Maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat dit een troll-brief is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667710
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:59 schreef Molurus het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af wie deze Jay Legerstee dan precies is. Dit is zo te zien de enige keer dat deze naam op internet verschijnt, deze hele persoon is verder nergens bekend. Niet op social media, niet in het telefoonboek, nergens.

Hij klinkt ook bepaald niet als je doorsnee groenlinkser.

Maar goed... uit de duim gezogen of niet, ik denk echt niet dat dit nu zo veel zegt over wat de achterban van GL nu precies vindt van het optreden van Klaver in deze formatie.
Ingezonden brieven van de VK per definitie niet vertrouwen dus?
Volgens mij is er wel een keer een akkefietje mee geweest. Zaten er bepaalde redactieleden achter, echter de aard van die ingezonden brieven was wel anders.
I´m back.
pi_171667776
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij klinkt mij vooral in de oren als 1 van de vele karikaturen die van groenlinksers in dit topic worden neergezet.
Waarom :? Omdat jij het niet met hem eens bent? Zo'n gekke mening lijkt het mij niet.
quote:
Ik kan me vergissen natuurlijk. Maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat dit een troll-brief is.
Ik zie niet in wat er troll aan is. Denk je dat groenlinks en z'n achterban unaniem blij is met hoe Klaver dit heeft afgehandeld?
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:08:58 #24
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171667790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ingezonden brieven van de VK per definitie niet vertrouwen dus?
Hoewel ik VK bepaald geen fantastische krant vind zou ik niet willen zeggen dat ik ingezonden brieven per definitie niet vertrouw. Maar ik denk ook niet dat ze van elke brief natrekken of de personen die die insturen wel bestaan, en ik acht het heel goed mogelijk dat grapjassen ook brieven insturen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:05 schreef Ryan3 het volgende:

Volgens mij is er wel een keer een akkefietje mee geweest. Zaten er bepaalde redactieleden achter, echter de aard van die ingezonden brieven was wel anders.
Het kan op allerlei manieren gebeuren natuurlijk. Persoonlijk hecht ik hier ieg 0 waarde aan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:10:09 #25
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171667823
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom :? Omdat jij het niet met hem eens bent? Zo'n gekke mening lijkt het mij niet.

[..]

Ik zie niet in wat er troll aan is. Denk je dat groenlinks en z'n achterban unaniem blij is met hoe Klaver dit heeft afgehandeld?
Omdat het klinkt als een slechte troll, en niet als een groenlinkser.

En nee, ik denk niet dat de achterban Klaver unaniem steunt in deze formatie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667858
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het klinkt als een slechte troll, en niet als een groenlinkser.

Je hebt gelijk, teveel realiteitszin voor een GL'er idd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171667864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het klinkt als een slechte troll, en niet als een groenlinkser.
No true groenlinkser? :P Ik denk dat je een beetje aan het reachen bent in deze. Ik had trouwens bijna groenlinks gestemd en ben het wat dit betreft roerend met de man eens. Niet iedereen die de acties van Klaver slecht vindt is anti-groenlinks.
quote:
En nee, ik denk niet dat de achterban Klaver unaniem steunt in deze formatie.
Met dat in het achterhoofd is het toch niet vreemd dat mensen dergelijke brieven insturen?
Conscience do cost.
pi_171667876
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:03 schreef Handleiding het volgende:

[..]

elke partij heeft toch een ego? Waarom meer bij SP en GL?
Het draait om de mensen. GL valt eigenlijk nog wel mee. Een SP-er is in mijn ervaring ronduit onbetrouwbaar en volstrekt niet in staat tot een goed compromis.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:13:51 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171667934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:11 schreef ems. het volgende:

[..]

No true groenlinkser? :P Ik denk dat je een beetje aan het reachen bent in deze. Ik had trouwens bijna groenlinks gestemd en ben het wat dit betreft roerend met de man eens. Niet iedereen die de acties van Klaver slecht vindt is anti-groenlinks.

[..]

Met dat in het achterhoofd is het toch niet vreemd dat mensen dergelijke brieven insturen?
Nogmaals, het valt nogal lastig te zeggen, het kan een echte groenlinkser zijn. Maar als ik nu ergens mijn geld op zou moeten zetten dan zou ik eerder gokken op 'troll'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667939
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoewel ik VK bepaald geen fantastische krant vind zou ik niet willen zeggen dat ik ingezonden brieven per definitie niet vertrouw. Maar ik denk ook niet dat ze van elke brief natrekken of de personen die die insturen wel bestaan, en ik acht het heel goed mogelijk dat grapjassen ook brieven insturen.

[..]

Het kan op allerlei manieren gebeuren natuurlijk. Persoonlijk hecht ik hier ieg 0 waarde aan.
Ik vind dat deze man sws wel een goed punt aandraagt hoor. GL veroordeelt zich in ieder geval tot én 4 jaar oppositiebankjes, waarbij je invloed vrij gering is, én voor eventuele formaties in de toekomst als onbetrouwbare partij. Doe je wat water bij de wijn op 1 punt, scoor je voor de achterban de komende 4 jaar wellicht op andere gebieden veel punten.
I´m back.
pi_171667951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Valt wel mee. Hij klinkt momenteel als alle groenlinksers die ik ken. Maar ik ken dan ook geen extreme groenlinksers.
Als je kijkt uit welke partijen Groenlinks destijds ontstaan is, is het ook niet zo'n gek idee dat ook deze partij nog steeds verschillende bloedgroepen heeft politiek gezien.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:15:10 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171667976
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind dat deze man sws wel een goed punt aandraagt hoor.
Ik vermoed dat alle felle tegenstanders van GL in dit topic dat unaniem met je eens zijn. :D

Wat an sich helemaal geen interessante constatering is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171667996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, het valt nogal lastig te zeggen, het kan een echte groenlinkser zijn. Maar als ik nu ergens mijn geld op zou moeten zetten dan zou ik eerder gokken op 'troll'.
Het lijkt mij eigenlijk niet echt irrelevant. Of je het wilt of niet, die emotie speelt. Ook onder z'n achterban.

Los daarvan kan je mij ook niet terugvinden in het telefoonboek of op google.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vermoed dat alle felle tegenstanders van GL in dit topic dat unaniem met je eens zijn. :D

Wat an sich helemaal geen interessante constatering is.
Maar je hoeft helemaal geen felle tegenstander te zijn van groenlinks om het met die mening eens te zijn, dus. Nogmaals: Ik had ze juist graag in de formatie gezien.
Conscience do cost.
pi_171668000
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vermoed dat alle felle tegenstanders van GL in dit topic dat unaniem met je eens zijn. :D

Wat an sich helemaal geen interessante constatering is.
Dat weet ik niet. Alsof iedereen op de milieu-paragraaf van GL zit te wachten.
I´m back.
pi_171668077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:54 schreef Ryan3 het volgende:
Hier nog even geplaatst dan maar, ingezonden brief (VK) van een zelfverklaarde geitenwollensok:

[ afbeelding ]
"Nivellering.."

:N
pi_171668172
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:19 schreef Craptacular het volgende:

[..]

"Nivellering.."

:N
Ja, hij wil graag meer belasting betalen.
I´m back.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:25:06 #37
167383 Molurus
ex-FOK!ker
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 15:25:49 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171668218
Kartelpartijen en niet goed voor de EU... ja
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:27:05 #39
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar je hoeft helemaal geen felle tegenstander te zijn van groenlinks om het met die mening eens te zijn, dus. Nogmaals: Ik had ze juist graag in de formatie gezien.
Uit de mond van iemand die zogenaamd z'n hele leven al GL stemt klinkt het mij teveel in de oren als een dom-rechtse karikatuur van een groenlinkser.

Hoe dan ook valt dit lastig na te trekken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171668252
quote:
Kan dat eerste artikel niet lezen, tweede artikel is wel een punt idd met name als je ziet dat Turkije in het geheel geen veilig derde land is natuurlijk en dat gaat voor een eventuele Afrika-deal ook op natuurlijk. Alleen jij zei eerder nog dat het allemaal wel meevalt in Afrika dus achter dat argument sta je dan niet wrs.
I´m back.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:31:05 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171668317
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan dat eerste artikel niet lezen, tweede artikel is wel een punt idd met name als je ziet dat Turkije in het geheel geen veilig derde land is natuurlijk en dat gaat voor een eventuele Afrika-deal ook op natuurlijk. Alleen jij zei eerder nog dat het allemaal wel meevalt in Afrika dus achter dat argument sta je dan niet wrs.
De eerste kun je openen in een incognito-tabblad, dan issie wel leesbaar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171668323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uit de mond van iemand die zogenaamd z'n hele leven al GL stemt klinkt het mij teveel in de oren als een dom-rechtse karikatuur van een groenlinkser.
Dat kan.
quote:
Hoe dan ook valt dit lastig na te trekken.
Het lijkt mij, nogmaals, nogal irrelevant. Die mening staat en speelt en wordt hier gedeeld, ook door mensen die niet inherent iets tegen groenlinks hebben. Wie het heeft geschreven doet er in mijn ogen exact niets toe.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:32:18 #43
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan dat eerste artikel niet lezen,
quote:
Logisch dat GroenLinks er niet uitkomt met deze stemmingmakers

GroenLinks krijgt weer de zwartepiet toegeschoven. Maar juist de rest stelt zich in de formatie radicaal op door zich niks aan te trekken van het Vluchtelingenverdrag, meent Leo Lucassen.

Er waart een spook door Den Haag, het spook van migratie. Zoveel is wel duidelijk na bijna drie maanden formeren. De tweede poging om met GroenLinks een kabinet te formeren liep opnieuw stuk op dat vermaledijde onderwerp ‘migratie’, een verhullende term voor waar het echt over gaat, namelijk asielzoekers en vluchtelingen.

En opnieuw krijgt GroenLinks de zwartepiet toegeschoven. Als je er even over nadenkt, dan is het eigenlijk heel vreemd dat de partijen hier zo’n punt van maken. GroenLinks, en D66 in iets mindere mate, stelt zich op het standpunt dat Nederland gewoon de wet moet naleven en het Vluchtelingenverdrag uit 1951 (dat in 1967 bewust een mondiale dekking kreeg) dient te eerbiedigen. Een verdrag dat Nederland en veel andere landen met goede redenen hebben ondertekend, in een tijd dat er miljoenen ontheemden in talloze kampen in Duitsland en Oostenrijk weg dreigden te kwijnen.

Volg de laatste ontwikkelingen in ons formatieblog: Buma: houding GroenLinks ‘onbegrijpelijk’
Dat GroenLinks vindt dat Nederland zich aan dat verdrag dient te houden, is niet bepaald revolutionair te noemen. Maar zo wordt het door VVD en CDA niet gepercipieerd. Die partijen doen eigenlijk alsof we dat verdrag in feite al hebben opgezegd en minister-president Rutte heeft bij herhaling laten weten dat wat hem betreft er geen vluchteling Nederland meer binnenkomt. Dat mag je vinden, maar zolang het Vluchtelingenverdrag niet op democratische wijze is opgezegd, loopt hij wel erg ver voor de troepen uit en overtreedt hij feitelijk de wet. En intussen wordt GroenLinks neergezet als een partij die een extreem en onredelijk standpunt inneemt.

Halfhartige, perverse uitvoering

Dat deze voorstelling van zaken weinig oppositie ontmoet, is het gevolg van de door bijna alle partijen gedeelde opvatting dat de Europese Unie, en Nederland in het bijzonder, de grote aantallen asielzoekers niet meer aankan en onorthodoxe maatregelen noodzakelijk zijn. Dat was ook de legitimering van de Turkije-deal, waar Diederik Samsom zo warm voor liep. Zoals inmiddels bekend heeft die deal er vooral toe geleid dat Turkije (78 miljoen inwoners) met 3,5 miljoen bijna drie keer zoveel vluchtelingen opvangt als alle landen van de EU bij elkaar.

Daarnaast zijn zo'n 50.000 vluchtelingen vast komen te zitten in Griekenland, met nauwelijks uitzicht op een nieuw bestaan. Kortom, het tegendeel van wat het Vluchtelingenverdrag beoogde. En van het overnemen van substantiële aantallen uit vluchtelingenkampen uit Turkije door de EU, als tegenprestatie, is nauwelijks iets terecht gekomen. De bedenker van de Turkije-deal, de Duitser Gerald Knaus, heeft zich dan ook al snel gedistantieerd van deze halfhartige en perverse uitvoering.

Kijk naar de cijfers: minder migranten

Opnieuw lezen we bijna dagelijks over bootjes, nu uit Libië, die wel of niet door de kustwacht worden onderschept en over mensen die verdrinken. Dit wekt de indruk dat er een niet aflatende stroom mensen onze kant op komt. Kijken we echter naar de cijfers, dan is niets minder waar. Zo arriveerden er tot 7 juni dit jaar ongeveer zo'n 60.000 migranten in Italië, Spanje en Griekenland. Een afname van bijna tweederde vergeleken met 2016. En toen was er ook al een forse reductie te zien ten opzichte van het recordjaar 2015.

Lees ook onze analyse: een coalitie met GroenLinks, VVD, CDA en D66 blijkt onmogelijk. Opnieuw is migratie het struikelblok.
De Nederlandse cijfers volgen dezelfde trend. Vroegen er in 2015 nog 43.095 mensen een eerste asielverzoek in, vorig jaar waren dat er nog maar 19.370 en na de eerste vier maanden van dit jaar staat de teller op 5.175, waarvan de meesten uit Syrië en Eritrea (erkende conflicthaarden) en slechts 100 uit West-Afrika. Dat mag je nog steeds te veel vinden, maar geen aantallen waar je achterover van slaat. En vooralsnog hebben we in het huidige decennium nog lang niet het niveau van de jaren negentig bereikt. Dat GroenLinks zich op het standpunt stelt dat Nederland gewoon de bestaande wetgeving moet uitvoeren, kan dus moeilijk als een extreem standpunt worden opgevat. Het is eerder wonderlijk dat VVD en CDA zich in deze kwestie zo halsstarrig opstellen.

Stemmingmakerij over 'massa-immigratie'

De politieke discussie over 'migratie' leidt tot symboolpolitiek die voortvloeit uit een al jarenlange stemmingmakerij over het vermeende gevaar van 'massa-immigratie'. Een angstbeeld dat weinig met de realiteit te maken heeft. Zo speelde dit thema in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2010 een dominante rol, terwijl het positieve migratiesaldo destijds niet veel om het lijf had.

Bang voor de populistische adem van de PVV zijn partijen als de VVD, het CDA, maar ook de PvdA, steeds verder naar radicaal rechts opgeschoven. Met als gevolg dat nu openlijk wordt gepraat over het uitbreiden van deals met landen als Libië, waar de anarchie regeert en Afrikaanse migranten als slaven worden misbruikt. Tegen deze achtergrond hoeft het niet te verbazen dat het ook informateur Herman Tjeenk Willink niet is gelukt om het migratiespook uit Het Catshuis te verjagen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:28 schreef Ryan3 het volgende:

Alleen jij zei eerder nog dat het allemaal wel meevalt in Afrika dus achter dat argument sta je dan niet wrs.
Afgezet tegen de vele waanbeelden die er in dit topic over worden gepost sta ik daar volledig achter. Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar men doet wel z'n uiterste best om die volledig buiten proporties op te blazen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Molurus op 13-06-2017 15:57:31 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:34:29 #44
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668379
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Het lijkt mij, nogmaals, nogal irrelevant. Die mening staat en speelt en wordt hier gedeeld, ook door mensen die niet inherent iets tegen groenlinks hebben. Wie het heeft geschreven doet er in mijn ogen exact niets toe.
Het enige dat die mening interessanter zou maken dan willekeurige anonieme tweets is dat die afkomstig zou zijn van een groenlinkser. En dat laatste heb ik grote twijfels bij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171668424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het enige dat die mening interessanter zou maken dan willekeurige anonieme tweets is dat die afkomstig zou zijn van een groenlinkser. En dat laatste heb ik grote twijfels bij.
Ja, dat zei je al. Feit is dat er mensen zijn, ook groenlinksers, die die mening delen. De vraag of het fake is is voor mij verder niet interessant.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:37:29 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, dat zei je al. Feit is dat er mensen zijn, ook groenlinksers, die die mening delen. De vraag of het fake is is voor mij verder niet interessant.
Die is buitengewoon interessant voor de verder ongefundeerde claim die je hier doet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171668469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

[..]

Afgezet tegen de vele waanbeelden die er in dit topic over worden gepost sta ik daar volledig achter. Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar men doet wel z'n uiterste best om die volledig buiten proporties op te blazen.
quote naar een waanbeeld? :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171668537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die is buitengewoon interessant voor de verder ongefundeerde claim die je hier doet.
Wat is er ongefundeerd aan :? We hadden al vastgesteld dat niet iedereen die pro groenlinks is automatisch alles wat Klaver doet of zegt steunt. Ik vind het een beetje vreemd dat je zo struikelt over een afwijkende mening en dan met verhalen komt over dat het geen echte groenlinkser is omdat jij het niet met hem eens bent.

Denk je echt dat niemand die groenlinks heeft gestemd dezelfde mening heeft als deze mogelijk neppe ingezonden brief?
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:42:18 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:39 schreef habitue het volgende:

[..]

quote naar een waanbeeld? :)
Er staat al genoeg van die onzin in dit topic zonder dat ik die nog eens even ga herhalen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171668572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er staat al genoeg van die onzin in dit topic zonder dat ik die nog eens even ga herhalen.
Ah je lult dus weer uit je nek, chapeau.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171668582
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het draait om de mensen. GL valt eigenlijk nog wel mee. Een SP-er is in mijn ervaring ronduit onbetrouwbaar en volstrekt niet in staat tot een goed compromis.
Tja dat is gebaseerd op je politieke voorkeur lijkt me? Ik heb niets met de SP maar jouw beschrijving herken ik dan weer bij de PVV.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:44:22 #52
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat is er ongefundeerd aan :? We hadden al vastgesteld dat niet iedereen die pro groenlinks is automatisch alles wat Klaver doet of zegt steunt. Ik vind het een beetje vreemd dat je zo struikelt over een afwijkende mening en dan met verhalen komt over dat het geen echte groenlinkser is omdat jij het niet met hem eens bent.

Denk je echt dat niemand die groenlinks heeft gestemd dezelfde mening heeft als deze mogelijk neppe ingezonden brief?
Dat lijkt mij inderdaad buitengewoon onwaarschijnlijk.

Dat er groenlinksers zijn die Klaver niet steunen in hoe hij deze formatie heeft aangepakt neem ik zo aan. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze de 'mening' in die brief ook delen.

Hoe dan ook denk ik dat het vrij zinloos is om hier een brief te gaan bespreken waarvan de herkomst volstrekt onduidelijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:45:38 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668615
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:43 schreef habitue het volgende:

[..]

Ah je lult dus weer uit je nek, chapeau.
Lees anders even terug als je daar geil van wordt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171668624
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt mij inderdaad buitengewoon onwaarschijnlijk.

Dat er groenlinksers zijn die Klaver niet steunen in hoe hij deze formatie heeft aangepakt neem ik zo aan. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze de 'mening' in die brief ook delen.
Gebaseerd op wat? Jouw manier van groenlinksen is de enige manier van groenlinksen?
quote:
Hoe dan ook denk ik dat het vrij zinloos is om hier een brief te gaan bespreken waarvan de herkomst volstrekt onduidelijk is.
Dat is het zeker. Neemt niet weg dat de inhoud van de brief wel relevant kan zijn gezien die mening gedeeld wordt.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:48:18 #55
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Neemt niet weg dat de inhoud van de brief wel relevant kan zijn gezien die mening gedeeld wordt.
Niet interessanter dan de gemiddelde bijdrage aan dit topic. Als mijnheer Jay Legerstee had willen deelnemen aan de discussie hier dan hadden we hem hier vast wel gezien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:49:21 #56
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171668694
Als er één partij is waar sprake is van 2 ver uit elkaar liggende kampen, dan is het GroenLinks wel. Je hebt daar de club asielzoekersknuffelende milieufanatici die zich met name met maatregelen op de korte termijn bezighouden, en de mensen die wat genuanceerder een visie hebben op de lage termijn. Klaver zit vooral in de eerste groep, vandaar ook al die soppende GL-twittermeisjes die met hem dweepen.

Helaas is het verstandige deel van de partij, wat nadenkt over de uitdagingen van de toekomst, ondergesneeuwd de laatste jaren.
pi_171668727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet interessanter dan de gemiddelde bijdrage aan dit topic. Als mijnheer Jay Legerstee had willen deelnemen aan de discussie hier dan hadden we hem hier vast wel gezien.
Prima. Maar ik deel z'n mening en ben aanwezig voor de discussie. Laten we dan niet verder gaan over de brief die ik al eerder irrelevant heb genoemd maar waarvan jij blijft herhalen dat een echte groenlinkser zoiets nooit zou kunnen vinden, om de een of andere vreemde reden :P
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:52:04 #58
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171668764
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Laten we dan niet verder gaan over de brief
Uitstekend idee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:53:51 #59
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171668804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Prima. Maar ik deel z'n mening en ben aanwezig voor de discussie. Laten we dan niet verder gaan over de brief die ik al eerder irrelevant heb genoemd maar waarvan jij blijft herhalen dat een echte groenlinkser zoiets nooit zou kunnen vinden, om de een of andere vreemde reden :P
Ik ben geen GroenLinkser, althans niet in de huidige zin van het woord, maar ben het ook volledig eens met de brief. Klaver is of te naïef, of hij handelt puur vanuit partijbelang en gebruikt principes als reden om er uit te stappen. Ik weet niet wat ik erger vind.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:56:00 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171668844
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben geen GroenLinkser, althans niet in de huidige zin van het woord, maar ben het ook volledig eens met de brief. Klaver is of te naïef, of hij handelt puur vanuit partijbelang en gebruikt principes als reden om er uit te stappen. Ik weet niet wat ik erger vind.
Als er iets verwerpelijk is, dan is het wel vasthouden aan principes.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:57:09 #61
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171668880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Alsof iedereen op de milieu-paragraaf van GL zit te wachten.
GL aanhangers komen vaak uit gegoede kringen waar men heel makkelijk denkt over idealistische zaken en ook meent dat iemand anders hun zeepbelplannetjes wel makkelijk kan betalen. Gezond verstand en pragmatisch handelen is bij GL totaal afwezig.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 15:59:17 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171668936
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als er iets verwerpelijk is, dan is het wel vasthouden aan principes.
Dat niet. Maar wel als je ze misbruikt voor partijbelang, of wanneer ze gewoon naïef zijn. Als GroenLinks niet meeregeert dan komt er niets van hun principes terecht, als ze wel meeregeren dan kunnen ze een deel verwezenlijken. Ja, dan moeten ze 'ja' zeggen tegen dingen die tegen hun principes ingaan, maar dat is dan prima te verkopen als je op andere vlakken wel je eigen programma kunt realiseren.

Nu lijkt het op pure partijbelang. Klaver heeft ook gezien wat er met de PVDA is gebeurd na een paar jaar regeren met rechts. Verschil is alleen dat PVDA zich 4 jaar als slachtoffer heeft gedragen en nooit heeft gevierd wat ze WEL hebben bereikt uit hun plannen. Mogelijk omdat ze gewoon slecht onderhandeld hebben, waardoor er niets te vieren was. Dat had Klaver anders aan kunnen pakken.
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:02:43 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171669023
Volgensmij lopen ze tegen arrow's theorem aan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow%27s_impossibility_theorem
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:07:07 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171669118
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij lopen ze tegen arrow's theorem aan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow%27s_impossibility_theorem
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:08:14 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171669141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171669301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit is het soort tweet dat je 4 jaar lang in je favorieten bewaart...

Ik denk dat je verbaasd zal staan. Ze hebben nu al 5 zetels in de peilingen.
Dat soort projecties hoor ik van elke aanhanger van elke willekeurige politieke partij. Zo wereldschokkend is FvD helemaal niet. Het is de PVV voor mensen die niet zo een hekel aan moslims hebben.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171669409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:54 schreef Ryan3 het volgende:
Hier nog even geplaatst dan maar, ingezonden brief (VK) van een zelfverklaarde geitenwollensok:

[ afbeelding ]
Begrijpelijke klacht. Hopelijk gaat men zich nu realiseren dat een stem op GroenLinks een weggegooide stem is doordat het zo'n radicaal activistisch clubje is.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:22:32 #68
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171669441
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:15 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat soort projecties hoor ik van elke aanhanger van elke willekeurige politieke partij. Zo wereldschokkend is FvD helemaal niet. Het is de PVV voor mensen die niet zo een hekel aan moslims hebben.
Of die graag de schijn ophouden dat ze niet zo dom zijn als de gemiddelde PVV'er. Zoals de VVD vaak een partij is voor mensen die graag een hoog inkomen zouden hebben is FvD de partij voor mensen die graag intellectueel overkomen maar dat niet zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:25:55 #69
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171669523
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of die graag de schijn ophouden dat ze niet zo dom zijn als de gemiddelde PVV'er. Zoals de VVD vaak een partij is voor mensen die graag een hoog inkomen zouden hebben is FvD de partij voor mensen die graag intellectueel overkomen maar dat niet zijn.
Dat zoeken naar dingen om over de FvD te zeiken wordt wel wat zielig.

Prima genuanceerde partij die veel meer potentie heeft dan de PVV omdat ze zichzelf niet diskwalificeren door domheid en borderline extremisme.
pi_171669584
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of die graag de schijn ophouden dat ze niet zo dom zijn als de gemiddelde PVV'er. Zoals de VVD vaak een partij is voor mensen die graag een hoog inkomen zouden hebben is FvD de partij voor mensen die graag intellectueel overkomen maar dat niet zijn.
De partijleider praat zelfs Latijn!1!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171669608
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat zoeken naar dingen om over de FvD te zeiken wordt wel wat zielig.

Prima genuanceerde partij die veel meer potentie heeft dan de PVV omdat ze zichzelf niet diskwalificeren door domheid en borderline extremisme.
Onzin, de FvD is gewoon een PVV die zijn ideeën probeert te verkopen door moeilijke taal te gebruiken die hun volgers amper kunnen zien voor wat het is. De PVV is qua dat aangaat een stuk netter.
pi_171669609
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of die graag de schijn ophouden dat ze niet zo dom zijn als de gemiddelde PVV'er. Zoals de VVD vaak een partij is voor mensen die graag een hoog inkomen zouden hebben is FvD de partij voor mensen die graag intellectueel overkomen maar dat niet zijn.
Zoals GL vaak een partij is voor naïeve gütmenschen die graag willen doen voorkomen alsof ze de hele wereld kunnen helpen en verbeteren?
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:31:58 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171669674
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zoals GL vaak een partij is voor naïeve gütmenschen die graag willen doen voorkomen alsof ze de hele wereld kunnen helpen en verbeteren?
In de huidige tijd is idealisme vies en pragmatisme niet blijkbaar. De vraag is wat is erger een ideaal nastreven en deze niet (kunnen) halen, of geen duidelijk standpunt hebben en pas re(a)geren als er iets gebeurt?

Ik weet het eigenlijk niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171669761
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In de huidige tijd is idealisme vies en pragmatisme niet blijkbaar. De vraag is wat is erger een ideaal nastreven en deze niet (kunnen) halen, of geen duidelijk standpunt hebben en pas re(a)geren als er iets gebeurt?

Ik weet het eigenlijk niet.
Idealen hebben, daar is niets mis mee.
Maar GL wil zijn idealen verwezenlijken door er anderen voor te laten betalen, echt socialisme dus. Verder kun je je natuurlijk afvragen hoe naïef je kunt zijn, want verreweg de meeste "vluchtelingen" zijn gewoon gelukszoekers (of vindt GL dat ook goed), die misbruik willen maken van onze voorzieningen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171669809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idealen hebben, daar is niets mis mee.
Maar GL wil zijn idealen verwezenlijken door er anderen voor te laten betalen, echt socialisme dus. Verder kun je je natuurlijk afvragen hoe naïef je kunt zijn, want verreweg de meeste "vluchtelingen" zijn gewoon gelukszoekers (of vindt GL dat ook goed), die misbruik willen maken van onze voorzieningen.
Alsof dit soort memes niet net zo goed de andere kant op werken.
pi_171669859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Alsof dit soort memes niet net zo goed de andere kant op werken.[ afbeelding ]
Je bedoelt de banken doen het ook ?
Kan wel zijn maar rechtvaardigt dat het laten betalen door anderen voor de idealen van GL?
(drogreden van de jijbak)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:40:46 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171669883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idealen hebben, daar is niets mis mee.
Maar GL wil zijn idealen verwezenlijken door er anderen voor te laten betalen, echt socialisme dus. Verder kun je je natuurlijk afvragen hoe naïef je kunt zijn, want verreweg de meeste "vluchtelingen" zijn gewoon gelukszoekers (of vindt GL dat ook goed), die misbruik willen maken van onze voorzieningen.
Volgensmij zijn voor elke partij "vluchtelingen" een dermate heterogene groep dat er geen eenduidige typering aan te hangen valt en de toekenning van een eventueel asiel pas kan plaatsvinden na een toetsing van de asielaanvraag. Zoals onze wet nu ook ingericht is. Deze vraagstelling neerzetten als een zwart/wit keuze is niet realistisch. Ik denk ook dat deze onderhandelingen eerder op bepaalde marges instorten dan op de basis.

Maar ik kan het mis hebben, ik ben niet zo politiek onderlegd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:41:00 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171669887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Maar GL wil zijn idealen verwezenlijken door er anderen voor te laten betalen, echt socialisme dus.
"Belasting" is inderdaad ook een vies woord. Nog een vrij typisch kenmerk van het moderne populisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171669993
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:39 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je bedoelt de banken doen het ook ?
Kan wel zijn maar rechtvaardigt dat het laten betalen door anderen voor de idealen van GL?
(drogreden van de jijbak)
Nee de rechtse ideologie laat net zo goed andere mensen betalen voor hun idealen.
In het geval van rechts is het ideaal meestal 'vrijheid'.
Kijk maar in Amerika het recht van iedereen op goede zorg wordt verkwanseld zodat de aller rijksten een paar % minder belasting hoeven te betalen.
pi_171670008
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Belasting" is inderdaad ook een vies woord. Nog een vrij typisch kenmerk van het moderne populisme.
Wat is dan 'het moderne populisme'?

En waar staat dat het woord 'belasting' daar een vies woord bij is?

Of verzin je dit allemaal weer om lekker af te kunnen geven op 'rechtse populisten' (zo'n beetje iedereen die niet op een linkse partij heeft gestemd volgens jou)?
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:53:43 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171670195
Het standaar links/rechts dillema

rechts : succes is een keuze als je geen succes hebt had je maar beter je best moeten doen
links : succes is geen keuze als je geen succes hebt kun je alle hulp gebruiken van de staat

rechts tegen links : die hulp wordt misbruikt door mensen die lui en opportunistisch zijn
links tegen recht : mensen kunnen er niets aan doen dat ze minder bedeeld zijn dus moeten we zorgen voor ze

Wat je dus vaak ziet jammer genoeg dat mensen die het goed hebben rechts kiezen omdat zij denken dat het succes dat ze behaald hebben puur en alleen hun eigen verdienste is. En dat mensen die minder succes hebben links kiezen omdat zij alle hulp kunnen gebruiken om zichzelf staande te houden. Daardoor worden linkse kiezers als graaiers gezien omdat ze volgens rechts "gratis geld willen" en rechtse kiezers worden door linksen als graaiers gezien omdat ze al het geld willen houden voor zichzelf.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171670258
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Het standaar links/rechts dillema

rechts : succes is een keuze als je geen succes hebt had je maar beter je best moeten doen
links : succes is geen keuze als je geen succes hebt kun je alle hulp gebruiken van de staat

rechts tegen links : die hulp wordt misbruikt door mensen die lui en opportunistisch zijn
links tegen recht : mensen kunnen er niets aan doen dat ze minder bedeeld zijn dus moeten we zorgen voor ze

Wat je dus vaak ziet jammer genoeg dat mensen die het goed hebben rechts kiezen omdat zij denken dat het succes dat ze behaald hebben puur en alleen hun eigen verdienste is. En dat mensen die minder succes hebben links kiezen omdat zij alle hulp kunnen gebruiken om zichzelf staande te houden. Daardoor worden linkse kiezers als graaiers gezien omdat ze volgens rechts "gratis geld willen" en rechtse kiezers worden door linksen als graaiers gezien omdat ze al het geld willen houden voor zichzelf.

Dat is één aspect.
I´m back.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:57:17 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171670287
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat is dan 'het moderne populisme'?

En waar staat dat het woord 'belasting' daar een vies woord bij is?
Ik quote bijna letterlijk Maarten van Rossem. Als het je echt interesseert kan ik deze van harte aanbevelen:

https://www.bol.com/nl/p/populisme/1001004010984011/
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:58:47 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171670322
Roemer maakt er maar weer eens een zooitje van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 16:58:53 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171670326
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is één aspect.
Klopt er zijn er meer verdeling van geld, inmenging van de staat, etc. Maar voor mijn gevoel komt het wel vaak neer op dat rechts vind dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de staat waarin zij zich bevinden, en dat die staat, vaker wel dan niet, prima is. Links heeft eerder de neiging om de staat waarin zij zich bevinden niet persee hun eigen verdienste of schuld te vinden en vaak is hun staat niet zo prima.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171670346
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In de huidige tijd is idealisme vies en pragmatisme niet blijkbaar. De vraag is wat is erger een ideaal nastreven en deze niet (kunnen) halen, of geen duidelijk standpunt hebben en pas re(a)geren als er iets gebeurt?

Ik weet het eigenlijk niet.
Idealisme mondt vaak uit in tirannie hè.
I´m back.
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 17:01:09 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171670390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Idealisme mondt vaak uit in tirannie hè.
Inderdaad en pragmatisme in doelloosheid (of ongerichtheid)...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171670412
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt er zijn er meer verdeling van geld, inmenging van de staat, etc. Maar voor mijn gevoel komt het wel vaak neer op dat rechts vind dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de staat waarin zij zich bevinden, en dat die staat, vaker wel dan niet, prima is. Links heeft eerder de neiging om de staat waarin zij zich bevinden niet persee hun eigen verdienste of schuld te vinden en vaak is hun staat niet zo prima.
Lijkt me grote onzin. Op de universiteit stemmen de meeste mensen links en met hun staat is niets mis. Daarbij waarom zou rechts altijd zo afgeven op de elite als dit allemaal rechtse mensen zouden zijn?

Het is eerder zo dat rechtse mensen niet zo goed geïnformeerd zijn of willen zijn.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:04:30 #89
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171670499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
Roemer maakt er maar weer eens een zooitje van.
Wat een domme vent is dat ook. Wil niks zeggen, kan niks zeggen. Mijn God wat een idioot.

Rutte was weer eens snedig tegen Roemer: "dus als aan mij bij de volgende verkiezingen om een mening wordt gevraagd over het partijprogramma van de SP dan moet ik dus antwoorden dat ik niet bij dat overleg aanwezig was en dus de context daarvan niet ken" _O-
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171670536
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad en pragmatisme in doelloosheid (of ongerichtheid)...
De dichotomie tussen de 'two concepts of freedom' van Isaiah Berlin idd: de negatieve vrijheid (vrijwaring van die tirannie, ontstaan door idealisme) en de positieve vrijheid (dmv idealen, ideologieën, religie richting te geven aan het bestaan). Feit is dat we met name in Europa door o.a. fascisme en communisme gezien hebben wat de zogenaamde "positieve vrijheid" kan aanrichten.
I´m back.
pi_171670556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat een domme vent is dat ook. Wil niks zeggen, kan niks zeggen. Mijn God wat een idioot.
Als hij nu ja hadt geantwoord dan was buma misschien nog wel gaan praten met hem.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:08:01 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171670586
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:06 schreef icloud het volgende:

[..]

Als hij nu ja hadt geantwoord dan was buma misschien nog wel gaan praten met hem.
Zou kunnen, maar dat zou ook nooit tot een akkoord geleid hebben want daar heeft de SP helemaal geen zin in. Wat dat betreft best prima dat ze die fase gewoon overslaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171670608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dat zou ook nooit tot een akkoord geleid hebben want daar heeft de SP helemaal geen zin in. Wat dat betreft best prima dat ze die fase gewoon overslaan.
Daarmee schakel je jankerd roemer wel uit, hij kan dan niet meer toeteren dat niemand met hem wilt spelen, zelfde geld voor wilders.
pi_171670636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me grote onzin. Op de universiteit stemmen de meeste mensen links en met hun staat is niets mis. Daarbij waarom zou rechts altijd zo afgeven op de elite als dit allemaal rechtse mensen zouden zijn?

Het is eerder zo dat rechtse mensen niet zo goed geïnformeerd zijn of willen zijn.
Mensen op de universiteit werken nog niet bij een echte baan, beetje slecht voorbeeld dus.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:09:58 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171670637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Daarmee schakel je jankerd roemer wel uit, hij kan dan niet meer toeteren dat niemand met hem wilt spelen, zelfde geld voor wilders.
Roemer is bijzonder effectief in zichzelf uitschakelen. Wilders trouwens ook. Zonde van de tijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:10:09 #96
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171670643
Nu is Henk Krol die verkoper van ingestraald water aan het woord.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171670669
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Roemer is bijzonder effectief in zichzelf uitschakelen. Wilders trouwens ook. Zonde van de tijd.
Tja ik kijk met enige achterstand(beeld gepauzeerd) en ik hoor nu hoe roemer heel duidelijk roept dat hij niet met rutte gaat onderhandelen, pijnlijk daar gaat de enige kans voor de sp.
pi_171670672
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen op de universiteit werken nog niet bij een echte baan, beetje slecht voorbeeld dus.
Oh dus onderwijs is niet belangrijk volgens jou?
Grappig dat je mijn punt over rechtse mensen die niet geïnformeerd willen zijn zoveel kracht bijzet.
:Y
pi_171670696
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh dus onderwijs is niet belangrijk volgens jou?
Grappig dat je mijn punt over rechtse mensen die niet geïnformeerd willen zijn zoveel kracht bijzet.
:Y
Begrijpend lezen is voor jou wel een puntje he?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:14:18 #100
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171670726
en de pvv stemmer krijgt zoals gewoonlijk weer geen inspraak :')
pi_171670735
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:10 schreef Old_Pal het volgende:
Nu is Henk Krol die verkoper van ingestraald water aan het woord.
Debat?
I´m back.
pi_171670756
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is voor jou wel een puntje he?
:')
quote:
Mensen op de universiteit werken nog niet bij een echte baan
Wat lees jij hierin dan? Ben wel benieuwd.
Ik zie duidelijk dat je zegt dat werken als docent geen echte baan is. Misschien dat je dit niet bedoelt, in dat geval ben je gewoon slecht in uitdrukken wat je wil zeggen. Ook in dat geval zou onderwijs helpen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:17:02 #103
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171670791
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:10 schreef Old_Pal het volgende:
Nu is Henk Krol die verkoper van ingestraald water aan het woord.
Heeft hij Gerrit van der Valk al gefeliciteerd met zijn verjaardag? :')
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:17:42 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171670801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:14 schreef bijstandboy het volgende:
en de pvv stemmer krijgt zoals gewoonlijk weer geen inspraak :')
Jawel hoor, ze hebben Wilders plus negentien jaknikkers de kamer in gestemd die met niemand kunnen samenwerken. Wat ze van tevoren overigens al hadden kunnen weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171670835
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:')

[..]

Wat lees jij hierin dan? Ben wel benieuwd.
Ik zie duidelijk dat je zegt dat werken als docent geen echte baan is. Misschien dat je dit niet bedoelt, in dat geval ben je gewoon slecht in uitdrukken wat je wil zeggen kan ook. Ook in dat geval zou onderwijs helpen.
Het feit dat je niet eens een andere betekenis hieruit kan halen zegt meer over jou dan over mij.

Mensen die op een universiteit STUDEREN hebben nog geen echte baan en dus geen echte bron van inkomsten (bijbaantjes niet meegerekend). Daarom kan je niet zeggen dat omdat mensen die op de universiteit STUDEREN en links stemmen automatisch resulteert in welgestelde burgers die links stemmen later. Sterker nog, ik heb vaak genoeg mensen gezien die eerst links stemden en later rechts.

En voor jouw informatie, ik studeer zelf op een universiteit, iets wat ik van jou betwijfel.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:21:03 #106
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171670870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel hoor, ze hebben Wilders plus negentien jaknikkers de kamer in gestemd die met niemand kunnen samenwerken. Wat ze van tevoren overigens al hadden kunnen weten.
Ik doelde meer op de 1.4 miljoen stemmers die geen baat hebben bij de zeepbel coalitie van Marky Mark :')
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:21:42 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171670879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:21 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de 1.4 miljoen stemmers die geen baat hebben bij de zeepbel coalitie van Marky Mark :')
Die 1,4 miljoen stemmers hebben gewoon niet zo goed nagedacht. Daar kan de rest ook niks aan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:24:44 #108
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171670933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die 1,4 miljoen stemmers hebben gewoon niet zo goed nagedacht. Daar kan de rest ook niks aan doen.
Wij zijn ook echt geprezen met deze vvd herder die zijn schaapjes op het droge heeft.
Ik krijg nog steeds 1000 pegels van die oplichter btw :')
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:25:13 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171670943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:24 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Wij zijn ook echt geprezen met deze vvd herder die zijn schaapjes op het droge heeft.
Ik krijg nog steeds 1000 pegels van die oplichter btw :')
Die was alleen voor werkende mensen, bijstandboy.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171670945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:24 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Wij zijn ook echt geprezen met deze vvd herder die zijn schaapjes op het droge heeft.
Ik krijg nog steeds 1000 pegels van die oplichter btw :')
De 1000 euro voor elke werkende Nederlander bedoel je?
pi_171670961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die was alleen voor werkende mensen, bijstandboy.
Jij bent sneller
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:27:32 #112
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171671005
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die was alleen voor werkende mensen, bijstandboy.
Mijn longen maken overuren voor de zorgtoeslag hoor, ik verwerk per dag liters nicotine
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:32:00 #113
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171671085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De 1000 euro voor elke werkende Nederlander bedoel je?
Ik maak deel uit van de participatiewet dus heb ik gewoon recht op gratis geld :')

[ Bericht 28% gewijzigd door bijstandboy op 13-06-2017 17:32:19 (kuch) ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:34:00 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_171671114
jij krijgt een uikering, jij een uitkering, iedereen een uitkering!!!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171671151
Baudetgod aan het woord nu
pi_171671162
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het feit dat je niet eens een andere betekenis hieruit kan halen zegt meer over jou dan over mij.

Mensen die op een universiteit STUDEREN hebben nog geen echte baan en dus geen echte bron van inkomsten (bijbaantjes niet meegerekend). Daarom kan je niet zeggen dat omdat mensen die op de universiteit STUDEREN en links stemmen automatisch resulteert in welgestelde burgers die links stemmen later. Sterker nog, ik heb vaak genoeg mensen gezien die eerst links stemden en later rechts.

En voor jouw informatie, ik studeer zelf op een universiteit, iets wat ik van jou betwijfel.
Ik had het ook niet enkel over studenten maar ook over docenten, bijna elke docent die ik had op de Uni was linkser dan de studenten. Blijkbaar kun je zelf dus ook niet begrijpend lezen (je vond van mij ook dat ik de meerdere betekenissen uit je zinnetje moest kunnen halen). Maar goed je zit op de Uni dus misschien is er nog hoop ^O^
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:44:00 #117
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171671341
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Debat?
Ja.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:45:36 #118
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171671381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:21 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de 1.4 miljoen stemmers die geen baat hebben bij de zeepbel coalitie van Marky Mark :')
Hun grote leider heeft al meermalen getwitterd dat hij Rutte afwijst.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:46:02 #119
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_171671394
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Onzin, de FvD is gewoon een PVV die zijn ideeën probeert te verkopen door moeilijke taal te gebruiken die hun volgers amper kunnen zien voor wat het is. De PVV is qua dat aangaat een stuk netter.
Juridisch onderbouwde taal werkt op politiek niveau makkelijker dan wat om je heen schreeuwen, of de informateur op botte wijze onderbreken.
pi_171671401
Wanneer zijn de herverkiezingen?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:48:13 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171671450
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:46 schreef Infection het volgende:
Wanneer zijn de herverkiezingen?
Maart 2021.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:48:56 #122
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_171671463
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:46 schreef Infection het volgende:
Wanneer zijn de herverkiezingen?
2 dagen na de formatie van het rompkabinet.
pi_171671483
Tering hoe kan deze man minister geweest zijn?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 17:52:37 #124
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171671530
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:46 schreef Infection het volgende:
Wanneer zijn de herverkiezingen?
Ik hoop zo snel mogelijk ;(
pi_171671808
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 17:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Juridisch onderbouwde taal werkt op politiek niveau makkelijker dan wat om je heen schreeuwen, of de informateur op botte wijze onderbreken.
Oh ja zaniken over partijkartel is juridisch onderbouwd?
Vraag me ook wel af wat de juridische onderbouwing van hun gelul over cultuur is. Op hun site kan ik er niks over vinden behalve wat quasi intellectueel geblaat in de ruimte.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:10:43 #126
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_171671935
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja zaniken over partijkartel is juridisch onderbouwd?
Je kunt er meer mee dan proberen te debatteren met iemand die als imformateur boven de parijen dient te staan.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:54:55 #127
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171672977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja zaniken over partijkartel is juridisch onderbouwd?
Vraag me ook wel af wat de juridische onderbouwing van hun gelul over cultuur is. Op hun site kan ik er niks over vinden behalve wat quasi intellectueel geblaat in de ruimte.
Alles wat je niet wilt snappen afdoen als quasi-intellectueel :')

Misschien ben je zelf wel minder slim als je denkt?
pi_171673132
Ik denk dat als enige partij Denk achter GL staat. Wat te denken geeft welke kant Klaver op wil. Hij gokt op een toekomst voor een samenwerking tussen extreem links en de Denk-achterban. Wat ik al kon afleiden uit een programma van Buitenhof waarin Klaver de aanwezige Denkvertegenwoordiger toesprak dat het écht verkeerd was wat ze deden met de haatfilmpjes. Oftewel, interpreteerde ik, voor het overige zag Klaver Denk wel zitten.
pi_171673163
Wat vinden GroenLinkse druiven er eigenlijk van dat Yassim Klavert de hele groene en duurzame agenda overboord kiepert enkel om wat extra kansloze Afrikanen hier op te vangen in plaats van in de regio? Wat een zeldzame gek zeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171673169
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat als enige partij Denk achter GL staat. Wat te denken geeft welke kant Klaver op wil.
Marginale studentjes die een keer Shisha hebben gesmoked tussen roomblanke mede-studenten ergens tijdens een backpack vakantie.. Hadden beter gewoon op PvdA kunnen stemmen, hadden we nu deze ellende niet. Maar ja, staan compleet buiten de realiteit hé. De tutjes

Baudet krijgt zo wel zijn zin: rechtstreeks afkoersen naar referenda... Als je zó bang bent voor je eigen achterban...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 19:08:43 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171673268
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:04 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinden GroenLinkse druiven er eigenlijk van dat Yassim Klavert de hele groene en duurzame agenda overboord kiepert enkel om wat extra kansloze Afrikanen hier op te vangen in plaats van in de regio? Wat een zeldzame gek zeg.
Gezichtsboek is goud :')
Op een enkele mafkees na overwegend kritiek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171673323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat als enige partij Denk achter GL staat. Wat te denken geeft welke kant Klaver op wil. Hij gokt op een toekomst voor een samenwerking tussen extreem links en de Denk-achterban. Wat ik al kon afleiden uit een programma van Buitenhof waarin Klaver de aanwezige Denkvertegenwoordiger toesprak dat het écht verkeerd was wat ze deden met de haatfilmpjes. Oftewel, interpreteerde ik, voor het overige zag Klaver Denk wel zitten.
Wat een hele, hele merkwaardige logica.
pi_171673480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat als enige partij Denk achter GL staat. Wat te denken geeft welke kant Klaver op wil. Hij gokt op een toekomst voor een samenwerking tussen extreem links en de Denk-achterban. Wat ik al kon afleiden uit een programma van Buitenhof waarin Klaver de aanwezige Denkvertegenwoordiger toesprak dat het écht verkeerd was wat ze deden met de haatfilmpjes. Oftewel, interpreteerde ik, voor het overige zag Klaver Denk wel zitten.
Goed verhaal :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 19:20:18 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171673575
quote:
Volgens Asscher vindt Klaver dat mensen ook niet naar veilige landen mogen worden gestuurd. Maar volgens hem is het niet de oplossing om iedereen naar Europa te halen.
Hoe kunnen mensen deze bullshit nog verdedigen :'( :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171673579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat als enige partij Denk achter GL staat. Wat te denken geeft welke kant Klaver op wil. Hij gokt op een toekomst voor een samenwerking tussen extreem links en de Denk-achterban. Wat ik al kon afleiden uit een programma van Buitenhof waarin Klaver de aanwezige Denkvertegenwoordiger toesprak dat het écht verkeerd was wat ze deden met de haatfilmpjes. Oftewel, interpreteerde ik, voor het overige zag Klaver Denk wel zitten.
Kan ik hier geld op in zetten?

Wat zijn de odds? 90.000.000 per 1?
pi_171673733
Ondertussen heeft Klaver genoten van zijn job als Belangrijke Man in de Onderhandelingen.
Terwijl hij welhaast moest weten dat zijn verlanglijstje niet ingewilligd zou worden.
pi_171673950
clown klaver
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_171674066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:04 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinden GroenLinkse druiven er eigenlijk van dat Yassim Klavert de hele groene en duurzame agenda overboord kiepert enkel om wat extra kansloze Afrikanen hier op te vangen in plaats van in de regio? Wat een zeldzame gek zeg.
Ik ben erg trots op klaver, ten minste iemand die staat voor de mensenrechten ondanks de rechtspopulistische wind die in Nederland en de EU waait.
pi_171674091
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe kunnen mensen deze bullshit nog verdedigen :'( :')
Omdat Turkije niet als veilig land kan gelden omdat ze de noodzakelijke dingen niet nakomen en de verdragen niet geratificeerd hebben.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 19:40:44 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171674101
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat Turkije niet als veilig land kan gelden omdat ze de noodzakelijke dingen niet nakomen en de verdragen niet geratificeerd hebben.
Bron?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171674371
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben erg trots op klaver, ten minste iemand die staat voor de mensenrechten ondanks de rechtspopulistische wind die in Nederland en de EU waait.
Precies maar hier op fok! willen de meeste niet een beetje kritisch denken dus doen ze alsof migratie het grootste probleem ooit is :')
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:51:37 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171674410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben erg trots op klaver, ten minste iemand die staat voor de mensenrechten ondanks de rechtspopulistische wind die in Nederland en de EU waait.
Hij heeft er werkelijk geen bal aan, maar hé, heeft hij toch maar mooi zijn punt gemaakt.

Kan hij nu weer lekker 4 jaar vanuit de oppositiebankjes roepen dat de rest er een potje van maakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171674432
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben erg trots op klaver, ten minste iemand die staat voor de mensenrechten ondanks de rechtspopulistische wind die in Nederland en de EU waait.
Een linkspopulist die de formatie maanden heeft vertraagd met een doorzichtig toneelstukje (de intentie was er nooit om te regeren) is niet echt iets om trots op te zijn.
pi_171674532
Jesse Klaver, zeldzame gek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:56:56 #145
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_171674569
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:55 schreef Nielsch het volgende:
Jesse Klaver, zeldzame gek.
Volledig eens, raar dat zo'n idealist alle westerse vrijheden overboord wenst te gooien vanwege een zootje dobbernegers. :')
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:02:09 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171674741
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ben erg trots op klaver, ten minste iemand die staat voor de mensenrechten ondanks de rechtspopulistische wind die in Nederland en de EU waait.
Mondje vol van mooie idealen over groen, maar zodra er echt wat gedaan kan worden, kiezen voor kansloosheid.

Naaistreek naar zijn kiezers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:09:23 #147
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171674972
Respect voor Klaver dat hij voet bij stuk houdt. Hij blijft tenminste vasthouden aan zijn idealen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 20:10:32 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171675014
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:09 schreef richolio het volgende:
Respect voor Klaver dat hij voet bij stuk houdt. Hij blijft tenminste vasthouden aan zijn idealen.
Dikke middelvinger naar iedereen, 99% van Nederland, maar gewoon toe blijven juichen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171675057
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dikke middelvinger naar iedereen, 99% van Nederland, maar gewoon toe blijven juichen.
Doe niet zo zuur joh.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 20:11:57 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171675060
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:09 schreef richolio het volgende:
Respect voor Klaver dat hij voet bij stuk houdt. Hij blijft tenminste vasthouden aan zijn idealen.
Nee dit is gewoon je verantwoordelijkheid ontlopen. In Nederland coalitie/polder/blah/land kun je niet vast blijven houden aan zulke idealen. Echt, ze hebben hun kans gehad om de economie en maatschappij te vergroenen, maar laten dat vallen ten faveure van het recht om asiel aan te kunnen vragen IN europa?! Serieus, wat de vliegende neuk. Met de huidige uitslag had GL eieren voor zijn geld moeten kiezen en hun verantwoordelijkheid moeten nemen op gebied van milieu en klimaat en zelfs migratie.

Je kunt als 4e partij echt niet eisen dat al jouw standpunten doorgevoerd worden en al helemaal niet een die gevoelig ligt en ook nog eens tegen die van de wensen van je coalitiepartners indruist. Compleet wereldvreemd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:14:25 #151
22565 asco
Los in deze tent
pi_171675132
Dat er een hoop huppelkutjes op GL stemmen is helemaal leuk en hip enzo maar schroef die leeftijd maar gewoon eens op naar 21 jaar. Hoeren van 18 jaar mag tenslotte ook niet meer.
En tevens een kiesdrempel van 5 zetels.
Dit wordt namelijk alleen maar erger allemaal.
Maargoed, aangezien dit Nederland is blijven we lekker doormodderen as usual.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 20:16:12 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171675179
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:11 schreef NgInE het volgende:

[..]

Doe niet zo zuur joh.
Ik heb alle reden om hier zuur over te doen. Klaver verraad zijn collega's, zijn achterban en de rest van Nederland met zijn ronduit belachelijke idealen. Ik ben fel tegen deze baggerpartij, maar zelfs ik vind het handelen van Klaver dat tot het knappen van de onderhandelingen gewoon dom. Heb je zulke 'mooie' idealen, laat je het varen op zoiets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Beste debater 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 20:16:18 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171675183
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:14 schreef asco het volgende:
Dat er een hoop huppelkutjes op GL stemmen is helemaal leuk en hip enzo maar schroef die leeftijd maar gewoon eens op naar 21 jaar. Hoeren van 18 jaar mag tenslotte ook niet meer.
En tevens een kiesdrempel van 5 zetels.
Dit wordt namelijk alleen maar erger allemaal.
Maargoed, aangezien dit Nederland is blijven we lekker doormodderen as usual.
Denk dat de PVV dan ook zakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juni 2017 @ 20:18:03 #154
862 Arcee
Look closer
pi_171675234
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:09 schreef richolio het volgende:
Respect voor Klaver dat hij voet bij stuk houdt. Hij blijft tenminste vasthouden aan zijn idealen.
Dan heeft-ie dus ook geen enkele ambitie om te regeren. Leuk voor z'n kiezers.

Regeren = compromissen sluiten. w/
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 20:19:14 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171675272
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb alle reden om hier zuur over te doen. Klaver verraad zijn collega's, zijn achterban en de rest van Nederland met zijn ronduit belachelijke idealen. Ik ben fel tegen deze baggerpartij, maar zelfs ik vind het handelen van Klaver dat tot het knappen van de onderhandelingen gewoon dom. Heb je zulke 'mooie' idealen, laat je het varen op zoiets.
Precies dit. Ik heb weinig met GL maar een spurt voorwaarts in vergroening zou geen kwaad kunnen. Dat kunnen we nu wel vergeten. En waarom? Omdat Klaver vindt dat je IN Europa asiel moet kunnen aanvragen in plaats van erbuiten zoals we nu doen. Zelfs de meest linkse regeringen in Europa vinden dat prima, maar Messias Klaver vind het niet voldoende.

Feitelijk plaatst hij nu ''migranten'' boven een duurzame economie en milieu. Lekker gewerkt, pik! ^O^ al je woorden over verduurzaming en klimaatverandering blijken loze kreten te zijn geweest. Je bent een schande voor de Nederlandse coalitie/polderpolitiek. Mede dankzij jou blijven we langer stuurloos, dit alles om migratie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:19:28 #156
22565 asco
Los in deze tent
pi_171675279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Denk dat de PVV dan ook zakt.
Gaat het niet om.
Met 21 jaar ben je toch een heel stuk volwassener, over het algemeen.
Je zou mensen gewoon nog wat langer bedenktijd moeten geven voordat ze mogen stemmen.
Dan vind ik 21 jaar een prima leeftijd.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:21:46 #157
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171675389
GroenLinks had gewoon de milieuminister kunnen leveren die allerlei ambtenaren aan het werk had kunnen zetten om Nederland te verduurzamen, te vergroenen en te verschonen. Misschien zelfs wel de minister van Sociale Zaken om Nederland ook weer wat linkser te maken.

Maar nee hoor, omdat er hier nóg meer gelukszoekers binnen moeten komen geeft Yassertje Nooitgenoeg gewoon álles op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171675401
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:04 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinden GroenLinkse druiven er eigenlijk van dat Yassim Klavert de hele groene en duurzame agenda overboord kiepert enkel om wat extra kansloze Afrikanen hier op te vangen in plaats van in de regio? Wat een zeldzame gek zeg.
Geen speld tussen te krijgen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:26:59 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171675472
Klaver zal heus wel met zijn achterban overlegd hebben. Hij had op dat punt water bij de wijn kunnen doen. Dat hele migratiebeleid is toch een EU aangelegenheid. Maar om GL nu alles te verwijten is overdreven. Hij had meer kunnen inzetten op arbeid, onderwijs, groen en dan bedoel ik met groen natuurgebied, windnergie etc. Maar niet het rekeningrijden of subsidie op zonnepanelen. En nog een aantal goede punten van die partij. Juist om die reden had ik er op gestemd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 20:28:26 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171675512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:26 schreef Cherna het volgende:
Klaver zal heus wel met zijn achterban overlegd hebben. Hij had op dat punt water bij de wijn kunnen doen. Dat hele migratiebeleid is toch een EU aangelegenheid. Maar om GL nu alles te verwijten is overdreven. Hij had meer kunnen inzetten op arbeid, onderwijs, groen en dan bedoel ik met groen natuurgebied, windnergie etc. Maar niet het rekeningrijden of subsidie op zonnepanelen. En nog een aantal goede punten van die partij. Juist om die reden had ik er op gestemd.
GL is de enige schuldige hier. Daar is niks overdreven aan, zij wilden als enige geen concessies doen. Het motorblok gaf heel veel ruimte op gebied van duurzaamheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171675514
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mede dankzij jou blijven we langer stuurloos, dit alles om migratie.
Om dezelfde reden staat Wilders nu ook buitenspel. Laten we hopen dat dat voor GL nu ook voorlopig zo blijft.

Jesse heeft geen vrienden gemaakt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 20:28:57 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171675524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Om dezelfde reden staat Wilders nu ook buitenspel. Laten we hopen dat dat voor GL nu ook voorlopig zo blijft.

Jesse heeft geen vrienden gemaakt.
Scherp! En inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 20:29:42 #164
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171675539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:26 schreef Cherna het volgende:
Klaver zal heus wel met zijn achterban overlegd hebben. Hij had op dat punt water bij de wijn kunnen doen. Dat hele migratiebeleid is toch een EU aangelegenheid. Maar om GL nu alles te verwijten is overdreven. Hij had meer kunnen inzetten op arbeid, onderwijs, groen en dan bedoel ik met groen natuurgebied, windnergie etc. Maar niet het rekeningrijden of subsidie op zonnepanelen. En nog een aantal goede punten van die partij. Juist om die reden had ik er op gestemd.
Het is heel overduidelijk dat het GL is geweest. Volgens zowel Pechtold, Rutte als Buma was een akkoord heel dichtbij, totdat Klaver extra eisen ging stellen. Het is echt aan GL toe te schrijven dat dit geklapt is.

Al die punten die jij hier opnoemt, daar hadden ze een deel van kunnen realiseren. Nu he-le-maal niets, vanwege wat, migratie? Fo real? :N
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171675644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 15:43 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Tja dat is gebaseerd op je politieke voorkeur lijkt me? Ik heb niets met de SP maar jouw beschrijving herken ik dan weer bij de PVV.
Met de PVV valt ook niet samen te werken. Maar daar hoef ik niemand van te overtuigen. ;)
pi_171675682
JA jessias kon mailen als hij het er niet mee eens was. Maar hij deed dat niet en heeft een ander voorstel gedaan. Omdat niemand mailde (dus akkoord) ging iedereen er vanuit dat jessias er ook mee eens was.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_171675719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:04 schreef Nielsch het volgende:
Wat vinden GroenLinkse druiven er eigenlijk van dat Yassim Klavert de hele groene en duurzame agenda overboord kiepert enkel om wat extra kansloze Afrikanen hier op te vangen in plaats van in de regio? Wat een zeldzame gek zeg.
Yasser Feras heeft gewoon nooit de intentie gehad om te regeren. Vandaar het onrealistische eisenpakket. En al die tijd hebben ze een toneelstukje gevoerd voor de bühne.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:39:09 #168
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171675799
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is heel overduidelijk dat het GL is geweest. Volgens zowel Pechtold, Rutte als Buma was een akkoord heel dichtbij, totdat Klaver extra eisen ging stellen. Het is echt aan GL toe te schrijven dat dit geklapt is.

Al die punten die jij hier opnoemt, daar hadden ze een deel van kunnen realiseren. Nu he-le-maal niets, vanwege wat, migratie? Fo real? :N
GL staat erg ver van het CDA en VVD. En ik persoonlijk vind ze vrij ver van D66 staan. Zeker op het gebied van arbeid.

En het gaat nu maar steeds over dat migratiebeleid. Misschien speelde er wel meer.
Je kunt ook zeggen dat D66 de zaak met CU liet klappen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 20:41:33 #169
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171675868
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:39 schreef Cherna het volgende:

[..]

GL staat erg ver van het CDA en VVD. En ik persoonlijk vind ze vrij ver van D66 staan. Zeker op het gebied van arbeid.

En het gaat nu maar steeds over dat migratiebeleid. Misschien speelde er wel meer.
Je kunt ook zeggen dat D66 de zaak met CU liet klappen.
Probleem is alleen dat de coalitie met GL om duidelijke redenen de voorkeur had. Zoals gezegd was een akkoord dichtbij. Dat is nooit het geval geweest met CU en D66.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:42:59 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171675897
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is heel overduidelijk dat het GL is geweest. Volgens zowel Pechtold, Rutte als Buma was een akkoord heel dichtbij, totdat Klaver extra eisen ging stellen. Het is echt aan GL toe te schrijven dat dit geklapt is.
Het is ook maar net hoe je dat bekijkt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-11064748-a1562767
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:45:35 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171675961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je dat bekijkt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-11064748-a1562767
Wie is Leo Lucassen en waarom zou zijn opinie er toe doen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 20:46:04 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171675977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je dat bekijkt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-11064748-a1562767
Ja, lekker de meest linkse krant van Nederland aanhalen om je gelijk te krijgen. Dit is gewoon een opiniestuk van een GL stemmer die er ook niks van begrepen heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171675985
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

GL is de enige schuldige hier. Daar is niks overdreven aan, zij wilden als enige geen concessies doen. Het motorblok gaf heel veel ruimte op gebied van duurzaamheid.
Hoe kom je hierbij welke concessies denk je dat VVD en CDA zouden willen doen?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:49:13 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171676059
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat de coalitie met GL om duidelijke redenen de voorkeur had. Zoals gezegd was een akkoord dichtbij. Dat is nooit het geval geweest met CU en D66.
Hij heeft altijd laten weten dat het zeer moeilijk zou worden. Dit zelfs vlak na de verkiezingen. En dat het zeker niet zijn voorkeur was.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 20:49:31 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171676065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij welke concessies denk je dat VVD en CDA zouden willen doen?
GL kreeg bijna vrij spel op milieugebied, hun grootste troef in de verkiezingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171676141
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

GL kreeg bijna vrij spel op milieugebied, hun grootste troef in de verkiezingen.
Volgens mij verwar je Groenlinks met de PvdD. Daarbij wat gaven de VVD en het CDA dan toe op het gebied van milieu? Lijkt me dat je gewoon uit je nekt lult omdat je duidelijk een blinde haat voor GL hebt.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:53:19 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676177
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Daarbij wat gaven de VVD en het CDA dan toe op het gebied van milieu?
Moest dat dan? Bovendien komen op het gebied van milieu D66 en GL in grote lijnen overeen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:54:59 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676224
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Moest dat dan? Bovendien komen op het gebied van milieu D66 en GL in grote lijnen overeen.
Het moet niet, maar werd wel beweerd... dus vraagt hij daarnaar. Ja ik weet het... het is al een paar posts terug, je kunt het gemist hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 20:56:50 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171676278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Groenlinks met de PvdD. Daarbij wat gaven de VVD en het CDA dan toe op het gebied van milieu? Lijkt me dat je gewoon uit je nekt lult omdat je duidelijk een blinde haat voor GL hebt.
Ik zou zeggen: doe je huiswerk. Er was een akkoord en GL ging extra eisen lopen stellen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:57:27 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het moet niet, maar werd wel beweerd... dus vraagt hij daarnaar. Ja ik weet het... het is al een paar posts terug, je kunt het gemist hebben.
De berichten waren dat er over de 'groene' onderwerpen goed onderhandeld werd. Dus óf Klaver wist daar helemaal niets te bewerkstelligen vanuit zijn agenda of de andere partijen deden concessies.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:57:40 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676303
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: doe je huiswerk. Er was een akkoord en GL ging extra eisen lopen stellen.
Ach ja... "ga maar googlen voor argumenten voor mijn bewering".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171676315
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Moest dat dan? Bovendien komen op het gebied van milieu D66 en GL in grote lijnen overeen.
Ik zeg niet dat dat moet. Het gaat erom dat Nattekat doet alsof hij heel goed weet wat alle partijen elkaar beloofd hebben. Ik heb geen flikker gezien naast dit migratie gezeik. Wat voor mij een redelijk non-issue is. Daarom vraag ik me af wat Nattekat dan weet wat ik niet weet, welke concessie stelden de VVD en het CDA voor te doen om GL tegemoet te komen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:58:27 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676325
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De berichten waren dat er over de 'groene' onderwerpen goed onderhandeld werd. Dus óf Klaver wist daar helemaal niets te bewerkstelligen vanuit zijn agenda of de andere partijen deden concessies.
En nattekat beweert te weten welke van die twee het is. Dus wordt daar terecht naar gevraagd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171676326
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja... "ga maar googlen voor argumenten voor mijn bewering".
Als je je verzinsels maar stellig genoeg brengt, heb je geen argumenten nodig, les 1 van "discussiëren" op het internet.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:59:29 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676353
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat dat moet. Het gaat erom dat Nattekat doet alsof hij heel goed weet wat alle partijen elkaar beloofd hebben. Ik heb geen flikker gezien naast dit migratie gezeik. Wat voor mij een redelijk non-issue is. Daarom vraag ik me af wat Nattekat dan weet wat ik niet weet, welke concessie stelden de VVD en het CDA voor te doen om GL tegemoet te komen.
De berichtgeving is toch duidelijk?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:59:47 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676362
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

En nattekat beweert te weten welke van die twee het is. Dus wordt daar terecht naar gevraagd.
Wat is het meest plausibele denk je?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171676401
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Om dezelfde reden staat Wilders nu ook buitenspel.
Niet echt. Wilders beweert dat er met hem valt te praten. Laat ze maar eens praten, dan zullen we het wel zien.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:01:44 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676414
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is het meest plausibele denk je?
Ik geef er toch de voorkeur aan om geen al te stellige uitspraken te doen over dingen die ik niet weet. Maar ik vermoed dat daar geen grote meningsverschillen waren. Zover ik weet willen alle 4 de partijen de doelstellingen van het akkoord van Parijs nastreven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171676421
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: doe je huiswerk. Er was een akkoord en GL ging extra eisen lopen stellen.
Laat dat huiswerk waarvan je beweert het gemaakt te hebben maar zien dan.
Of geef gewoon toe dat je uit je nek lulde.

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De berichtgeving is toch duidelijk?
Blijkbaar niet want Nattekat beweert dat het anders ligt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 21:03:57 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171676469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Laat dat huiswerk waarvan je beweert het gemaakt te hebben maar zien dan.
Of geef gewoon toe dat je uit je nek lulde.

[..]

Blijkbaar niet want Nattekat beweert dat het anders ligt.
Ik zeg letterlijk wat er uit de berichtgeving komt. Als je dat wil ontkennen, mag je best met tegenbewijs komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:04:52 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geef er toch de voorkeur aan om geen al te stellige uitspraken te doen over dingen die ik niet weet. Maar ik vermoed dat daar geen grote meningsverschillen waren. Zover ik weet willen alle 4 de partijen de doelstellingen van het akkoord van Parijs nastreven.
Dikgedrukte is heel ironisch.

Maar verder klopt het. Aangezien dat gebied geen problemen opleverde kan men aannemen dat daar enige overeenstemming werd bereikt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:05:46 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676516
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want Nattekat beweert dat het anders ligt.
Die beweert wel meer. Maar in dit geval lijkt het dicht bij de waarheid te liggen voor zover wij weten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:06:54 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676534
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die beweert wel meer. Maar in dit geval lijkt het dicht bij de waarheid te liggen voor zover wij weten.
Nattekat beweerde dat er concessies gedaan zouden zijn door VVD en CDA op het gebied van milieu, da's wel iets anders.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171676604
Gaan we nog steeds door over Klaver die wegloopt
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:10:45 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nattekat beweerde dat er concessies gedaan zouden zijn door VVD en CDA op het gebied van milieu, da's wel iets anders.
Dat lijkt me een directe consequentie van de onderhandelingen ja. Of het zou natuurlijk kunnen dat Klaver op dat gebied alles weggegeven had, dat kan ook inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:14:14 #196
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676749
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat lijkt me een directe consequentie van de onderhandelingen ja. Of het zou natuurlijk kunnen dat Klaver op dat gebied alles weggegeven had, dat kan ook inderdaad.
Het kan ook dat er gewoon geen noemswaardige meningsverschillen waren op dat gebied.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:15:11 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171676773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het kan ook dat er gewoon geen noemswaardige meningsverschillen waren op dat gebied.
Niet op de doelstelling, maar wel hoe die te bereiken. GL zet vrijwel alleen in op belastingverhogingen, daar gaan de andere partijen uiteraard niet zomaar mee akkoord.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:18:06 #198
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171676842
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet op de doelstelling, maar wel hoe die te bereiken. GL zet vrijwel alleen in op belastingverhogingen, daar gaan de andere partijen uiteraard niet zomaar mee akkoord.
En waar men wel of niet mee akkoord ging en in welke mate er nu werkelijk concessies zijn gedaan door VVD en CDA is bij mijn beste weten compleet onbekend.

Maar misschien dat jij en nattekat meer weten dan ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171676881
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk wat er uit de berichtgeving komt. Als je dat wil ontkennen, mag je best met tegenbewijs komen.
quote:
GL kreeg bijna vrij spel op milieugebied, hun grootste troef in de verkiezingen.
Eerste artikel
http://www.volkskrant.nl/(...)et-bewegen~a4500582/
Het woord milieu wordt niet eens genoemd

Twee artikelen van de NOS
http://nos.nl/artikel/217(...)ver-migratie-af.html
http://nos.nl/artikel/217(...)-d66-groenlinks.html
Het woord milieu komt ook hier niet in voor

4e Artikel
http://www.telegraaf.nl/b(...)nk_best_goed___.html
Nope niets over het milieu

In het NRC wordt ook met geen woord gerept over de concessies van het milieu.

Conclusie van mijn huiswerk doen is dat je dus gewoon aan het trollen bent.
pi_171676943
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb alle reden om hier zuur over te doen. Klaver verraad zijn collega's, zijn achterban en de rest van Nederland met zijn ronduit belachelijke idealen. Ik ben fel tegen deze baggerpartij, maar zelfs ik vind het handelen van Klaver dat tot het knappen van de onderhandelingen gewoon dom. Heb je zulke 'mooie' idealen, laat je het varen op zoiets.
Het is juist logisch, na wat er met de PvdA is gebeurt. Die hebben te veel water bij de wijn gedaan en nu bestaan ze bijna niet meer.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:26:03 #201
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_171677016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Yasser Feras heeft gewoon nooit de intentie gehad om te regeren. Vandaar het onrealistische eisenpakket. En al die tijd hebben ze een toneelstukje gevoerd voor de bühne.
Niet alleen Klaver heeft boter op z'n hoofd, maar ook de andere partijen. Want je wil mij toch niet wijs maken dat je niet binnen een paar minuten door hebt of GL echt wil regeren of niet.
Pechtold, Rutte en Buma wisten allang dat Klaver niet echt mee wil regeren en alles zou gaan eisen. Maar het rare ritueel in den Haag staat niet toe dat je gewoon zegt waar het op staat, vandaar het spelletje "geen ja, geen nee" op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Wat een schijnvertoning :r :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171677039
Klaver vanavond bij Jinek.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 21:29:11 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171677056
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:27 schreef Dutchguy het volgende:
Klaver vanavond bij Jinek.
Ben benieuwd naar zijn verhaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 21:29:43 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171677067
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar zijn verhaal.
Ik ben zielig, zij zijn slecht, mijn idealen, ...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:30:23 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171677082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

En waar men wel of niet mee akkoord ging en in welke mate er nu werkelijk concessies zijn gedaan door VVD en CDA is bij mijn beste weten compleet onbekend.
Klopt. Dus Nattekat die dat zomaar stelt is dom. Maar dat wisten we al.

Maar als je kijkt naar wat plausibel is en hoe de eerste formatie voorspoedig verliep tot het punt waarop migratie behandeld werd, lijkt het geen gekke aanname dat er op het gebied van milieu weinig problemen leken te zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171677090
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar zijn verhaal.
Ze hadden Rutte, Pechtold en Buma ook uit moeten nodigen. :P
pi_171677110
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt. Dus Nattekat die dat zomaar stelt is dom. Maar dat wisten we al.

Maar als je kijkt naar wat plausibel is en hoe de eerste formatie voorspoedig verliep tot het punt waarop migratie behandeld werd, lijkt het geen gekke aanname dat er op het gebied van milieu weinig problemen leken te zijn.
Kan ook zijn dat milieu pas besproken zou worden na het migratie struikelblok natuurlijk.
pi_171677213
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt. Dus Nattekat die dat zomaar stelt is dom. Maar dat wisten we al.

Maar als je kijkt naar wat plausibel is en hoe de eerste formatie voorspoedig verliep tot het punt waarop migratie behandeld werd, lijkt het geen gekke aanname dat er op het gebied van milieu weinig problemen leken te zijn.
Het lijkt me niet dat een boerenpartij als het CDA zo makkelijk over milieumaatregelen van GL denkt

quote:
Het CDA en het klimaat – ineens heeft iedereen op het Binnenhof het erover. In een interview met het AD gaf partijprominent en oud-informateur Herman Wijffels zijn eigen partijleider onder uit de zak. Buma zou tijdens de formatie alle voorstellen voor vergroening blokkeren. Hij heeft, net als de Amerikaanse president Trump, „helemaal niets” met duurzaamheid, aldus Wijffels. „Die man weet nergens van.” Twee weken geleden pleitte Wijffels al voor een minderheidskabinet zonder het CDA dat verregaande maatregelen neemt tegen klimaatverandering.

Achter de schermen wordt wel toegegeven dat klimaat en energie een lastiger onderwerp is dan gedacht. Alle vier partijen onderschrijven weliswaar de doelstellingen van het klimaatakkoord van Parijs, maar het progressieve blok van D66 en GroenLinks wil veel verdergaande maatregelen nemen dan de rechtse partijen VVD en CDA. Die gruwen van de extra belastingen op autorijden, vliegen, vlees en vis die GroenLinks in het programma heeft staan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ers-8801020-a1558289

Ik vraag me dus af waar het idee vandaan komt dat het CDA opeens zo begaan is met het milieu?
Wensdenken?
pi_171677413
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat een boerenpartij als het CDA zo makkelijk over milieumaatregelen van GL denkt

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ers-8801020-a1558289

Ik vraag me dus af waar het idee vandaan komt dat het CDA opeens zo begaan is met het milieu?
Wensdenken?
Ten eerste is er een verschil tussen klimaat en milieu.
Daarnaast hebben de ideeën van GroenLinks geen effect op het klimaat dankzij het waterbedeffect. De doelstellingen veranderen er niet mee. Het is gewoon groendoenerij voor de bühne.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:45:09 #210
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171677421
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar zijn verhaal.
Wat zij vroegen, kon echt niet.
Ik heb principes.
Blablablablabla.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171677440
Misschien was Jesse Klaver bang dat GL eenzelfde lot beschoren was als de PvdA toen ze mee gingen regeren: keihard worden afgestraft bij volgende verkiezingen omdat je teveel bent meebewogen naar rechts
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:46:09 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171677446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat een boerenpartij als het CDA zo makkelijk over milieumaatregelen van GL denkt
Dat klopt, vandaar dat er onderhandeld moest worden. Voor zover wij weten verliepen die voorspoedig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:50:47 #213
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171677581
Klaver is gewoon een laf en onervaren lulletje. Als een volksmenner voor tienduizend man roepen dat hij 'verbinding' wil maar steekt nu met zijn 14 zeteltjes een dikke middelvinger naar rechts Nederland.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:53:36 #214
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171677661
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:50 schreef Old_Pal het volgende:
Klaver is gewoon een laf en onervaren lulletje. Als een volksmenner voor tienduizend man roepen dat hij 'verbinding' wil maar steekt nu met zijn 14 zeteltjes een dikke middelvinger naar rechts Nederland.
Ja, een middelvinger opsteken naar links Nederland zou rechts Nederland natuurlijk nooit doen. :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171677765
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, vandaar dat er onderhandeld moest worden. Voor zover wij weten verliepen die voorspoedig.
Voor zover wij weten werd dat niks.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:57:49 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171677772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Voor zover wij weten werd dat niks.
Voor zover wij weten verliepen de onderhandelingen voorspoedig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171677802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ze hadden Rutte, Pechtold en Buma ook uit moeten nodigen. :P
Ze geven die linkse mafkees weer een podium waar de rest zich niet kan verdedigen, walgelijk
pi_171677826
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor zover wij weten verliepen de onderhandelingen voorspoedig.
Je wilt ontkennen dat de onderhandelingen zijn afgebroken?
Het staat zelfs in de topictitel dat ze geklapt zijn. Niet bepaald voorspoedig.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:00:56 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171677834
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je wilt ontkennen dat de onderhandelingen zijn afgebroken?
Het staat zelfs in de topictitel dat ze geklapt zijn. Niet bepaald voorspoedig.
Verliepen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171677845
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verliepen.
Dus we hebben nu een kabinet?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:02:11 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171677857
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dus we hebben nu een kabinet?
Ok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:23:53 #222
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171678377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, een middelvinger opsteken naar links Nederland zou rechts Nederland natuurlijk nooit doen. :')
Waar blijft Klaver nou met zijn grote bek? Hij durft niet, hij is laf.

Klaver maakt zich druk over kinderen in Turkije die niet naar school gaan? Is deze man wel normaal? In de halve wereld gaan kinderen niet naar school. Als Klaver zo verschrikkelijk begaan is met de rest van de wereld, waarom niet zelf de handen uit de mouwen steken in betreffende landen zelf. Deze luchtfietser is wel vreselijk naïef.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171678409
Ik vond Klaver vandaag heel slecht overkomen, eromheen praten en de verantwoordelijkheid in het midden laten liggen.
pi_171678418
Kunnen we die partijen aan de meest linkse en rechtse kant niet opheffen? Die willen toch niet regeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 22:30:09 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171678570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, een middelvinger opsteken naar links Nederland zou rechts Nederland natuurlijk nooit doen. :')
Dit is politiek en landsbelang, geen kleuterschool. En ja je hebt gelijk. Dat vind ik er zo jammer aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juni 2017 @ 22:32:07 #226
862 Arcee
Look closer
pi_171678640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:45 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien was Jesse Klaver bang dat GL eenzelfde lot beschoren was als de PvdA toen ze mee gingen regeren: keihard worden afgestraft bij volgende verkiezingen omdat je teveel bent meebewogen naar rechts
Nu wordt-ie bij volgende verkiezingen keihard afgestraft door de huidige GL-stemmers wegens totaal onnodig de kans laten liggen om GL-programma deels in regeringsbeleid om te kunnen zetten.
pi_171678644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:25 schreef Montagui het volgende:
Kunnen we die partijen aan de meest linkse en rechtse kant niet opheffen? Die willen toch niet regeren.
VVD is vaak toch redelijk constructief?
Ik bedoel ze komen dan wel met afbraak beleid maar regeren doen ze best regelmatig.
pi_171678720
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu wordt-ie bij volgende verkiezingen keihard afgestraft door de huidige GL-stemmers wegens totaal onnodig de kans laten liggen om GL-programma deels in regeringsbeleid om te kunnen zetten.
Zal wel meevallen. De kans om het te laten slagen was er gewoon niet als CDA en VVD zoveel vast houden aan hun eigen agenda. Daarbij wat zijn de alternatieven voor linkse stemmers? PvdA en SP? Die zouden de kans nog laten lopen als ze samen met GL gedrieën op 80 zetels staan :')
pi_171678746
Haha Jesse Nooitgenoeg dacht dat de VVD en het CDA wel naar hem zouden toebewegen qua migratie...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171678787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:35 schreef Nielsch het volgende:
Haha Jesse Nooitgenoeg dacht dat de VVD en het CDA wel naar hem zouden toebewegen qua migratie...
Als VVD en CDA liever met PVV willen regeren staat ze dat vrij hoor.
pi_171678812
Jesse gaat voorbij aan het feit dat immigranten niet terug gestuurd kunnen worden, daarom is dat akkoord dus nodig met Noord Afrika.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171678833
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu wordt-ie bij volgende verkiezingen keihard afgestraft door de huidige GL-stemmers wegens totaal onnodig de kans laten liggen om GL-programma deels in regeringsbeleid om te kunnen zetten.
Dat weet ik nog zo net niet.. daarvoor moet je je kunnen verplaatsen in de lichtelijk wereldvreemde hipster geitenwollen sokken achterban van GL. Best kans dat de meeste van die lieden hem nog steunen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juni 2017 @ 22:39:40 #233
862 Arcee
Look closer
pi_171678881
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet.. daarvoor moet je je kunnen verplaatsen in de lichtelijk wereldvreemde hipster geitenwollen sokken achterban van GL. Best kans dat de meeste van die lieden hem nog steunen
Van wat ik zo gelezen en gehoord heb vandaag klinkt het wel realistisch. :)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:43:39 #234
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171678988
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu wordt-ie bij volgende verkiezingen keihard afgestraft door de huidige GL-stemmers wegens totaal onnodig de kans laten liggen om GL-programma deels in regeringsbeleid om te kunnen zetten.
bij e volgende verkiezingen zijn ze dit wrs alweer vergeten. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:43:54 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171678997
Kalm, redelijk en genuanceerd bij Jinek... terwijl hem toch pittige vragen worden gesteld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:44:40 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679022
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

bij e volgende verkiezingen zijn ze dit wrs alweer vergeten. :D
Waarom zou dat vergeten moeten worden?

Wat mij betreft heeft GL dit prima gedaan en krijgen ze de volgende keer weer mijn stem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 22:45:52 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171679054
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet.. daarvoor moet je je kunnen verplaatsen in de lichtelijk wereldvreemde hipster geitenwollen sokken achterban van GL. Best kans dat de meeste van die lieden hem nog steunen
Je hebt zojuist gelijk gekregen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171679055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou dat vergeten moeten worden?

Wat mij betreft heeft GL dit prima gedaan en krijgen ze de volgende keer weer mijn stem.
Inderdaad GL laat juist zien dat ze het politieke spel begrijpen maar toch principes hebben.
Ik stemde Piraten maar met dit optreden zal het wel GL worden volgende verkiezingen.
pi_171679109
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu wordt-ie bij volgende verkiezingen keihard afgestraft door de huidige GL-stemmers wegens totaal onnodig de kans laten liggen om GL-programma deels in regeringsbeleid om te kunnen zetten.
Ik ben benieuwd. Als dat zo is en die kiezers gaan terug naar de PvdA, dan kan de PvdA als winnaar wel mee regeren en zijn we in ieder geval uit de huidige impasse.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:50:19 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Als dat zo is en die kiezers gaan terug naar de PvdA, dan kan de PvdA als winnaar wel mee regeren en zijn we in ieder geval uit de huidige impasse.
PvdA heeft in het verleden wel toegegeven, en dat is precies de reden dat ze nu zo klein zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:53:48 #241
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171679261
Ik vond Klaver sterk overkomen vanavond.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:54:38 #242
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679288
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:53 schreef richolio het volgende:

Ik vond Klaver sterk overkomen vanavond.
Yep, de kalmte zelve... terwijl er toch stevige kritiek naar z'n hoofd werd gegooid.

Prima wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 22:59:52 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171679461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou dat vergeten moeten worden?

Wat mij betreft heeft GL dit prima gedaan en krijgen ze de volgende keer weer mijn stem.
Wat was eigenlijk een slechte uitkomst geweest voor jou? Klaver lijkt niets verkeerd te kunnen doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:01:16 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679511
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk een slechte uitkomst geweest voor jou? Klaver lijkt niets verkeerd te kunnen doen.
Instemmen met het toepassen van de Turkije deal op Afrikaanse landen zou ik een heel slechte uitkomst hebben gevonden, en zou voor mij aanleiding zijn geweest om de volgende keer niet GL te stemmen.

En ja, dat mag je uitleggen als een middelvinger naar rechts Nederland. Graag zelfs. Een hele dikke middelvinger.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:02:12 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171679546
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Instemmen met het toepassen van de Turkije deal op Afrikaanse landen zou ik een heel slechte uitkomst hebben gevonden, en zou voor mij aanleiding zijn geweest om de volgende keer niet GL te stemmen.
Die deal gaat er sowieso komen dus waarom het daar van af laten hangen?

En het lijkt me nogal mager om je stem te baseren op zo'n klein punt. Niet geïnteresseerd in de andere standpunten van GL?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:03:02 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679570
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die deal gaat er sowieso komen dus waarom het daar van af laten hangen?
Omdat het een verwerpelijke deal is.

Ik weet het, veel mensen hier geven niks om principes. Ik wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:03:53 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679600
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En het lijkt me nogal mager om je stem te baseren op zo'n klein punt.
Ah, en je hebt er geen probleem mee dat VVD en CDA de formatie laten klappen op een klein punt?

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:02 schreef Fir3fly het volgende:

Niet geïnteresseerd in de andere standpunten van GL?
Jazeker wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:03:58 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171679603
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het een verwerpelijke deal is.
Tja, dat is helaas onjuist.

En principes zijn prima, maar het land moet ook geregeerd worden. Je ziet liever een kabinet zonder de partij waar je op gestemd hebt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:04:55 #249
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679626
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, dat is helaas onjuist.
Dat is geen feitenclaim maar een mening.

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Fir3fly het volgende:

En principes zijn prima, maar het land moet ook geregeerd worden. Je ziet liever een kabinet zonder de partij waar je op gestemd hebt?
Als meeregeren betekent instemmen met een verwerpelijk beleid, ja.

Daarom zal ik van z'n levensdagen ook niet meer PvdA stemmen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:05:07 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171679631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, en je hebt er geen probleem mee dat VVD en CDA de formatie laten klappen op een klein punt?
Dat is een verdraaiing van de waarheid zoals we inmiddels gewend zijn van je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:05:34 #251
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_171679653
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het een verwerpelijke deal is.

Ik weet het, veel mensen hier geven niks om principes. Ik wel.
Zonder deal staat de deur letterlijk open voor jan en alleman die je ook nooit meer terugkrijgt gezien het terugsturen van afgewezen asielzoekers quasi onmogelijk is. In een ideale (GroenLinkse) wereld mag iedereen komen aankloppen en worden enkel de mensen die recht hebben op asiel binnengelaten maar in de reëele wereld is dat helaas, maar waar, niet zo.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:05:46 #252
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679659
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is een verdraaiing van de waarheid zoals we inmiddels gewend zijn van je.
Spiegeltje nodig, vuurvliegje?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:06:14 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171679678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is geen feitenclaim maar een mening.

Een onjuiste mening.

quote:
Als meeregeren betekent instemmen met een verwerpelijk beleid, ja.
Ooit van het poldermodel gehoord?

Maar goed, je moet het zelf weten. De rest van het land heeft er geen reet aan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:07:46 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171679726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Spiegeltje nodig, vuurvliegje?
Waarom lieg je toch steeds? Komt de waarheid hard aan ofzo?

quote:
D66-leider Alexander Pechtold zei dinsdag tijdens een Kamerdebat over de mislukte formatiepoging dat hij 'geen moment heeft getwijfeld' of de internationale afspraken over migratie op tafel lagen misschien niet aan de nationale en internationale wetgeving zouden voldoen. Hij vindt de eisen die GroenLinks had onhaalbaar.

"Waterdichte garanties voor een onzekere toekomst bestaan niet," aldus Pechtold.

Sybrand Buma (CDA) spreekt van een "volstrekt onmogelijk in te willigen eis".

Volgens VVD-leider Mark Rutte staan zelfs de meest linkse regeringen van Europa achter de voorstellen en is het daarom onbegrijpelijk dat GroenLinks er niet mee kan leven.
http://www.parool.nl/binn(...)pen-stroef~a4474966/

Tja. Er lag zelfs een ultiem laatste voorstel klaar van de informateur waar de andere partijen achter stonden. Was ook niet genoeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:14:50 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171679942
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom lieg je toch steeds? Komt de waarheid hard aan ofzo?

[..]

http://www.parool.nl/binn(...)pen-stroef~a4474966/

Tja. Er lag zelfs een ultiem laatste voorstel klaar van de informateur waar de andere partijen achter stonden. Was ook niet genoeg.
Ik zie niet hoe dit strijdig is met iets dat ik heb gezegd, maar ik heb geen zin om mijn hoofd te breken over welke stropop je nu weer in je hoofd hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:17:26 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171680012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit strijdig is met iets dat ik heb gezegd, maar ik heb geen zin om mijn hoofd te breken over welke stropop je nu weer in je hoofd hebt.
Je wilt het niet zien, dat is wat anders. Cognitieve dissonantie op z'n mooist!

Je zegt dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, en je hebt er geen probleem mee dat VVD en CDA de formatie laten klappen op een klein punt?
En dat klopt dus niet. GL heeft de formatie laten klappen door niet op het allerlaatste voorstel in te gaan. Een voorstel waar alle andere drie partijen, evenals een meerderheid in de Kamer en een meerderheid in Europa vóór zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171680030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit strijdig is met iets dat ik heb gezegd, maar ik heb geen zin om mijn hoofd te breken over welke stropop je nu weer in je hoofd hebt.
Ter info, sok in VK staat niet alleen:

RTLnieuws twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 19:39:03 Meerderheid GroenLinks-stemmers baalt: 'Onbegrijpelijk, ik snap Jesse Klaver niet'https://t.co/4oHAVK3PGh https://t.co/PSpjqEvzSJ reageer retweet
Of RTLnieuws ook geen goede bron?

Dit is die Legerstee sok btw, waarvan jij denkt dat-ie verzonnen is.



quote:
Enquête onder GroenLinks-stemmers door DVJ Insights:

55% van de GroenLinks-aanhang vindt dat die partij wel mee had moeten doen aan een nieuw kabinet.
25% vindt van niet.
20% twijfelt daarover.
74% vindt dat zijn stem niet verloren is gegaan. Mannen vaker dan vrouwen: 82% tegenover 68%
71% vindt dat Klaver goed leiderschap heeft getoond.
30% van de ondervraagden vindt klimaat veel belangrijker dan migratie. De helft heeft daarover geen mening. 20% vindt migratie het belangrijkste thema.
Ruim 40% vindt dat Jesse Klaver zijn kans heeft laten lopen om zijn stempel te drukken op klimaatbeleid. 27% heeft daarover geen mening. 33% is het daarmee oneens.
I´m back.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:26:02 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171680284
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ter info, sok in VK staat niet alleen:

RTLnieuws twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 19:39:03 Meerderheid GroenLinks-stemmers baalt: 'Onbegrijpelijk, ik snap Jesse Klaver niet'https://t.co/4oHAVK3PGh https://t.co/PSpjqEvzSJ reageer retweet
Of RTLnieuws ook geen goede bron?

Dit is die Legerstee sok btw, waarvan jij denkt dat-ie verzonnen is.
Prima hoor... ergens wel gek dat iemand die zo veel te klagen heeft over GL, niet alleen in deze formatie maar ook daarvoor, toch z'n hele leven GL heeft gestemd.

Ik zou hem aanraden om vooral iets anders te gaan stemmen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:17 schreef Ryan3 het volgende:

71% vindt dat Klaver goed leiderschap heeft getoond.

Prima score.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:27:22 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171680318
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat klopt dus niet. GL heeft de formatie laten klappen door niet op het allerlaatste voorstel in te gaan. Een voorstel waar alle andere drie partijen, evenals een meerderheid in de Kamer en een meerderheid in Europa vóór zijn.
Dit lijkt me vooral interpretatie. In mijn beleving zijn VVD en CDA hier de schuldigen door te denken dat ze alles kunnen maken. Helaas, dat kunnen ze niet.

Maar het staat ze echt helemaal vrij om met PVV te gaan onderhandelen. Die hebben vast wel oren naar een strenger migratiebeleid. Nadeel daarvan is natuurlijk wel dat D66 daar nooit in meegaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:31:44 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171680425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt me vooral interpretatie. In mijn beleving zijn VVD en CDA hier de schuldigen door te denken dat ze alles kunnen maken. Helaas, dat kunnen ze niet.
We zijn er inmiddels wel achter dat jouw beleving zich volledig in je eigen fantasie afspeelt.

Nogmaals:

Er was een deal. Mét concessies naar GL. Een deal die in Europa geregeld moet worden en waar de rest van de EU voor is. Een deal waar de andere drie partijen achter stonden alsmede de informateur. Een relatief klein punt in het grote beeld van alle onderhandelingen.

Klaver zegt nee. Als kleinste partij in de onderhandelingen.

Dit zijn de feiten. Mocht je nu nóg een keer je fantasiewereldje projecteren ben je wel heel ver van het padje :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:32:17 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171680443
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals:

Er was een deal. Mét concessies naar GL.
Nattekat? Ben jij het?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:32:42 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171680457
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2017 @ 23:33:34 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171680477
Straks gaat ie nog zeggen dat de andere partijen a la de PVV wegliepen voor hun verantwoordelijkheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:34:04 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171680489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:33 schreef Nattekat het volgende:

Straks gaat ie nog zeggen dat de andere partijen a la de PVV wegliepen voor hun verantwoordelijkheid.
Nu zijn dat eerder VVD en CDA.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:34:54 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171680517
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu zijn dat eerder VVD en CDA.
_O- :').

quote:
Volgens Willink was het GroenLinks die uiteindelijk besloot dat ze de inzichting van Willink niet konden delen.

"GroenLinks kon mijn eindvoorstel niet delen. Dat is de realiteit waar je als informateur - die bijna heilig is verklaard - niets aan kan doen."
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171680710
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We zijn er inmiddels wel achter dat jouw beleving zich volledig in je eigen fantasie afspeelt.

Nogmaals:

Er was een deal. Mét concessies naar GL. Een deal die in Europa geregeld moet worden en waar de rest van de EU voor is. Een deal waar de andere drie partijen achter stonden alsmede de informateur. Een relatief klein punt in het grote beeld van alle onderhandelingen.

Klaver zegt nee. Als kleinste partij in de onderhandelingen.

Dit zijn de feiten. Mocht je nu nóg een keer je fantasiewereldje projecteren ben je wel heel ver van het padje :').
Joost Vullings zei gisteren bij Jinek dat hij wellicht een beetje is teruggefloten door de fractie (of misschien de leden?), omdat hij zo plotseling weer leek om te slaan.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:44:52 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171680740
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Joost Vullings zei gisteren bij Jinek dat hij wellicht een beetje is teruggefloten door de fractie (of misschien de leden?), omdat hij zo plotseling weer leek om te slaan.
Volgens Pechtold was Klaver de ene dag bereid te tekenen en de andere dag compleet omgedraaid, dus zoiets zal het wel zijn. Consequent is het in ieder geval niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:47:31 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171680796
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O- :').

[..]

Serieus, ik dat er een hoop gekkies op dit forum zaten.. Totaal in zijn eigen wereld, overtuiging en beleving. Niet realiserend dat er een werkelijkheid bestaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171680825
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prima hoor... ergens wel gek dat iemand die zo veel te klagen heeft over GL, niet alleen in deze formatie maar ook daarvoor, toch z'n hele leven GL heeft gestemd.

Ik zou hem aanraden om vooral iets anders te gaan stemmen.
Dat gaat-ie dus wrs ook niet meer doen, aangezien hij vindt dat Jesse in een droomwereld leeft...
quote:
Prima score.
Cracks in the mirror eerder.

Maar goed, hij bestaat dus gewoon, deze jongeman, waarvan jij dacht dat het allemaal soft fake news was.
I´m back.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:48:45 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171680829
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Joost Vullings zei gisteren bij Jinek dat hij wellicht een beetje is teruggefloten door de fractie (of misschien de leden?), omdat hij zo plotseling weer leek om te slaan.
Dat heb je met een achterban van afa's, antifa's en krakers. Die zijn wat onberekenbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:50:29 #271
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171680869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gaat-ie dus wrs ook niet meer doen, aangezien hij vindt dat Jesse in een droomwereld leeft...

[..]

Cracks in the mirror eerder.

Maar goed, hij bestaat dus gewoon, deze jongeman, waarvan jij dacht dat het allemaal soft fake news was.
Dat was dan ook zo'n domme reactie dat ik me niet kon voorstellen dat ie echt was.

Maar kennelijk zijn die mensen er... die 20 jaar lang op een partij stemmen waar ze geen goed woord voor over hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171680951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heb je met een achterban van afa's, antifa's en krakers. Die zijn wat onberekenbaar.
Nou ja, de achterban (als in stemmers) denken er blijkbaar anders over dan oa de leden. De stemmers hebben behalve bij het stemmen ook niet zoveel invloed.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:55:27 #273
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171680957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was dan ook zo'n domme reactie dat ik me niet kon voorstellen dat ie echt was.

Maar kennelijk zijn die mensen er... die 20 jaar lang op een partij stemmen waar ze geen goed woord voor over hebben.
Of hij is teleurgesteld dat de eerste keer in 20 jaar er een goede kans is om te regeren die kans weggegooid wordt door een snotneus die geen idee heeft wat politiek inhoudt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171680981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was dan ook zo'n domme reactie dat ik me niet kon voorstellen dat ie echt was.

Maar kennelijk zijn die mensen er... die 20 jaar lang op een partij stemmen waar ze geen goed woord voor over hebben.
Die milieu/klimaat en al die andere punten belangrijker vinden dan ongebreideld migranten toelaten, terwijl je weet, zoals hij dat formuleerde, 90% van de bevolking daar niet op zit te wachten. Uitwisselen van prioriteiten dus.
I´m back.
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:01:31 #275
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171681077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

Ik weet het, veel mensen hier geven niks om principes. Ik wel.
Elke politieke partij heeft principes. Zegt dus helemaal niks in een coalitieland dat geregeerd MOET worden. Laten we het er op houden dat de onervarenheid van Klaver hem parten speelde. Hij werd zenuwachtig omdat hij zich plotseling realiseerde tijdens de pre-onderhandelingen dat hij een deel van zijn principes zou moeten inleveren. Hij ging de onderhandelingen in met het idee dat hij het hele partijprogramma van GL zou kunnen uitvoeren. Linkse mensen zijn nu eenmaal niet van deze wereld.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:01:47 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171681083
Jesse Klaver denkt dat de echte wereld een soort The Sims is waarin iedereen vrolijk rond het kampvuur zit en liedjes zingt.
pi_171681253
Niks mis met idealisme, maar zonder notie van enig realisme heb je in de politiek niets te zoeken.

Dan blijf je aan de zijlijn je verontwaardiging spuien.

Politiek (met name in NL) is nou eenmaal geven en nemen tijdens het formeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171681258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het een verwerpelijke deal is.

Ik weet het, veel mensen hier geven niks om principes. Ik wel.
Jij bedoelt meer dat je gelooft dat mensen hun principes moeten doordrijven coûte que coûte?
Ik denk dat het een belangrijk principe juist is dat je mensen niet de gelegenheid laat om hun principes coûte que coûte door te drijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 14-06-2017 00:50:35 ]
I´m back.
pi_171681268
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:12 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met idealisme, maar zonder notie van enig realisme heb je in de politiek niets te zoeken.

Dan blijf je aan de zijlijn je verontwaardiging spuien.

Politiek (met name in NL) is nou eenmaal geven en nemen tijdens het formeren.
Vaak wel wat mis met idealisme imho, leidt niet zelden tot tirannie. Kijk naar die gekke licht voeding mensen in dat topic, ook idealisten. NWS / Leven van het licht blijkt dodelijk........
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 00:15:41 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171681304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:12 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met idealisme, maar zonder notie van enig realisme heb je in de politiek niets te zoeken.

Dan blijf je aan de zijlijn je verontwaardiging spuien.

Politiek (met name in NL) is nou eenmaal geven en nemen tijdens het formeren.
Het is toch ook politiek om niet aan de gevolgen van je acties te denken? Wat dat betreft is GL de ideale partij. Het klinkt ook leuk; mensen die het minder goed hebben opvangen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171681311
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:17 schreef Fir3fly het volgende:

En dat klopt dus niet. GL heeft de formatie laten klappen door niet op het allerlaatste voorstel in te gaan. Een voorstel waar alle andere drie partijen, evenals een meerderheid in de Kamer en een meerderheid in Europa vóór zijn.
Welke voorstellen keurden ze dan wel goed, boter bij de vis of niet, willen ze regeren of niet, dan maakt dat beetje immers niks uit, het moet niet iedere keer maar van 1 kant komen toch?
pi_171681377
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vaak wel wat mis met idealisme imho, leidt niet zelden tot tirannie. Kijk naar die gekke licht voeding mensen in dat topic, ook idealisten.
Dat is dus ook wat ik zeg. Zonder enige dosis van realisme krijg je dat soort doorgedraaide idealisten.

Mijn ideaal is vrede op aarde en dat iedereen lief is voor elkaar.....Ik streef naar dat ideaal en het lijkt me een lovend streven. Maar is dat (op dit moment) realistisch??? Nee. Dus moet je diplomatie bedrijven en dat is wat die coûte que qoûte idealisten nou net niet begrijpen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171681379
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is toch ook politiek om niet aan de gevolgen van je acties te denken? Wat dat betreft is GL de ideale partij. Het klinkt ook leuk; mensen die het minder goed hebben opvangen.
Dat klinkt harsttikke leuk, maar soms is dat gewoon niet haalbaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 00:20:02 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171681403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat klinkt harsttikke leuk, maar soms is dat gewoon niet haalbaar.
Haalbaar is het ook zeker, 25000 man hierheen halen. Of het gaat werken is een tweede.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171681419
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is toch ook politiek om niet aan de gevolgen van je acties te denken? Wat dat betreft is GL de ideale partij. Het klinkt ook leuk; mensen die het minder goed hebben opvangen.
Heb het idee dat er (links én rechts) wel meer partijen zijn die wat makkelijk denken over de gevolgen van hun politieke standpunten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171681420
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is toch ook politiek om niet aan de gevolgen van je acties te denken? Wat dat betreft is GL de ideale partij. Het klinkt ook leuk; mensen die het minder goed hebben opvangen.
Oorlogsvluchtelingen ook gelukszoekers?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2017 @ 00:21:54 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171681436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Oorlogsvluchtelingen ook gelukszoekers?
Ik ben er nog steeds niet uit wat ze nou echt willen of dat ze gewoon niet snappen dat 80% geen vluchteling is, maar gelukzoeker.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171681479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is dus ook wat ik zeg. Zonder enige dosis van realisme krijg je dat soort doorgedraaide idealisten.

Mijn ideaal is vrede op aarde en dat iedereen lief is voor elkaar.....Ik streef naar dat ideaal en het lijkt me een lovend streven. Maar is dat (op dit moment) realistisch??? Nee. Dus moet je diplomatie bedrijven en dat is wat die coûte que qoûte idealisten nou net niet begrijpen.
Ja, leuk ideaal hoor ( :'). ), maar dat gaat nooit gebeuren vrede op aarde en dat iedereen aardig is, dus daar moet je reëel over zijn imho. Virtue signalling is het. Ik ben goed (in de ogen van God?) want ik wil dat iedereen aardig is tegen elkaar.
Je probeert ervoor te zorgen (door wetten, democratie en heel die pleuris bende die erbij komt kijken) dat niet iedereen direct elkaar de hersens inslaat, dat zou een betere leidraad zijn.
I´m back.
pi_171681556
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, leuk ideaal hoor ( :'). ), maar dat gaat nooit gebeuren vrede op aarde en dat iedereen aardig is, dus daar moet je reëel over zijn imho. Virtue signalling is het. Ik ben goed (in de ogen van God?) want ik wil dat iedereen aardig is tegen elkaar.
Je probeert ervoor te zorgen dat niet iedereen direct elkaar hersens inslaat, dat zou een betere leidraad zijn.
Pais en Vree...ach wat zou dat mooi zijn.

Maar nee, het is nu dood en verderf.

Het is ook allemaal wat gechargeerd, maar het tekent wat mij betreft wel deze formatie. Er wordt teveel aan idealen gehangen (door met name GL (migratie) en D'66 (conflict met CU om zelfbeschikking), maar toch ook de VVD door het bij voorbaat uitsluiten van de PVV), waardoor formatie nauwelijks mogelijk is. En dan heb ik het nog niet eens over de idealistische (en uitsluitende) standpunten van de SP en PvdA.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_171681603
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds niet uit wat ze nou echt willen of dat ze gewoon niet snappen dat 80% geen vluchteling is, maar gelukzoeker.
Is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik krijg het idee dat ze in ieder geval van mening zijn dat iedereen het (in Europa) moet kunnen proberen om asiel aan te vragen. Ook de mensen die op zoek zijn naar een beter leven. Dat daar dan gruwelijk misbruik van wordt gemaakt en dat deze mensen als ze geen recht hebben op asiel vaak niet eens terug kunnen, waardoor ook het draagvlak in de samenleving alleen maar verder zal afnemen, verandert daar niets aan.
Misschien gaat het zelfs verder dan dat en vinden ze dat iedereen verblijfsrecht moet (kunnen) krijgen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:33:50 #291
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_171681604
Waarom wil Yasser al die steuntrekkers hier binnen halen? Of denkt hij oprecht dat het allemaal hersenchirurgen zijn? :')
Free money man, lazer toch op.
pi_171681624
Het geluk van Afrikanen boven landsbelang stellen :W Jij doet niet meer mee.
pi_171681647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Pais en Vree...ach wat zou dat mooi zijn.

Maar nee, het is nu dood en verderf.
Het gaat gauw vervelen, denk ik, pais en vree. Wekt zelfs irritatie wrs.
quote:
Het is ook allemaal wat gechargeerd, maar het tekent wat mij betreft wel deze formatie. Er wordt teveel aan idealen gehangen (door met name GL (migratie) en D'66 (conflict met CU om zelfbeschikking), maar toch ook de VVD door het bij voorbaat uitsluiten van de PVV), waardoor formatie nauwelijks mogelijk is. En dan heb ik het nog niet eens over de idealistische (en uitsluitende) standpunten van de SP en PvdA.
Nou ja, mbt het breekpunt migratie tekent zich wel een grote tweedeling af, in ons land en niet alleen in ons land. Waar je echt op moet letten ook, want dat vind ik weer een beetje eng, is dat sommige mensen, en best wel veel, hardop aan het fantaseren zijn over een staatsgreep, revolutie, revolte etc. Als je dat in de wind slaat en dan bij wijze van spreke heel NL wil volbaggeren met (vooral economische) vluchtelingen, dan ben je niet wijs bezig denk ik.
I´m back.
pi_171681660
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat gauw vervelen, denk ik, pais en vree. Wekt zelfs irritatie wrs.

[..]

Nou ja, mbt het breekpunt migratie tekent zich wel een grote tweedeling af. Waar je echt op moet letten ook, want dat vind ik weer een beetje eng, is dat sommige mensen, en best wel veel, hardop aan het fantaseren zijn over een staatsgreep, revolutie, revolte etc.
Ook dat kan een uitdaging zijn, probeer het maar eens, wel iets zeggen zonder te beledigen!
pi_171681673
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ook dat kan een uitdaging zijn, probeer het maar eens, wel iets zeggen zonder te beledigen!
Nah. :N .
Overigens beledig ik nooit iemand hoor.
I´m back.
pi_171681734
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah. :N .
Overigens beledig ik nooit iemand hoor.
Ik ook niet er zijn er gewoon met lange tenen.
pi_171681753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ook niet er zijn er gewoon met lange tenen.
Punt is als iemand zegt ik wil dat er overal vrede is en dat iedereen aardig is tegen elkaar en dat als idealisme heeft, dan weet je gewoon dat dat de grootste tirannen kunnen zijn. Conflicten horen bij mensen. Dat kun je alleen uitbannen in een dictatuur met grof geweld. En dat betekent dat de vrede die je dan overhoudt ontstaat omdat iedereen bang is van je en dat mensen die opponenten zijn al neergemaaid zijn. Geschiedenis toch een belangrijk vak, met de heel vele ogen en haken die eraan hangen.
I´m back.
pi_171681760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is als iemand zegt ik wil dat er overal vrede is en dat iedereen aardig is tegen elkaar en dat als idealisme heeft, dan weet je gewoon dat dat de grootste tirannen kunnen zijn. Conflicten horen bij mensen. Dat kun je alleen uitbannen in een dictatuur met grof geweld. En dat betekent dat de vrede die je dan overhoudt ontstaat omdat iedereen bang is van je en dat mensen die opponenten zijn al neergemaaid zijn.
He jij bent een echte denker!
pi_171681803
Nu mag Jesse niet meer mee spelen met Mark en Alexander. Voortaan wil ook niemand met GroenLinks regeren.

Eigenlijk zou Geert een eigen informateur op pad moeten sturen om te gaan praten met alle partijen waar het Motorblok niet mee wil praten, inclusief Groenlinks. Gewoon als trollolol.
pi_171681841
Ik ben in de war. Ik heb zojuist het verhaal van Jesse bij Jinek aangehoord en hij lijkt te suggereren dat VVD, CDA en D66 geen politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen meer willen opvangen in Europa en (dus?) helemaal van het Vluchtelingenverdrag af willen. Begrijp ik dat goed?

Terwijl hij iets later zegt dat er bij geen enkele partij een probleem is met het opvangen van vluchtelingen, maar dat er vooral een probleem is met de economische migranten. Volgens Klaver zelf is 80% van wat nu in Italië en Griekenland aanspoelt economisch migrant.
pi_171681846
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:05 schreef Nintex het volgende:
Nu mag Jesse niet meer mee spelen met Mark en Alexander. Voortaan wil ook niemand met GroenLinks regeren.

Eigenlijk zou Geert een eigen informateur op pad moeten sturen om te gaan praten met alle partijen waar het Motorblok niet mee wil praten, inclusief Groenlinks. Gewoon als trollolol.
Nee joh, als men poging doet denken deze dat men ze nodig heeft.

Ik open geen nieuw deel wie wil is mijn gast!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 01:19:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')