Hier worden de benoemingen die akkoord moeten krijgen door de senaat gevolgd:quote:Op maandag 12 juni 2017 08:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand een lijstje gezien met regeringsposities die nog steeds niet vervuld zijn? Ik las gisteren dat een hoop consulaten van de VS nog acting diplomats hebben omdat Trump geen kandidaten heeft.
Ah ja, duidelijk. De NYT quote uit de zogenaamde memo's, maar een aantal zaken zijn niet genoemd en kwamen later pas naar buiten inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, maar als je goed oplet wil ik het nog een keer uitleggen.
Trump en Comey hadden een gesprek.
Tijdens dat gesprek ging het over loyaliteit. Comey heeft dat deel van het gesprek besproken met enkele andere mensen, en gezegd dat ze dat stil moesten houden zolang hij nog aan het werk was. Toen hij werd ontslagen kwam dat naar buiten. Dat is het verhaal van de NYT, dat gaat immers ook alleen over die loyaliteitsvraag van Trump. Het is dus niet het volledige gesprek, zoals jij hier claimt.
Comey heeft na dat gesprek ook memo's gemaakt. Dat was nog niet bekend.
Een dag later twitterde Trump over tapes.
Een paar dagen daarna kwam naar buiten dat er memo's waren. Dat is dit verhaal : https://www.nytimes.com/2(...)igation.html?mcubz=2 . Daaruit bleek ook dat Trump "hoopte" dat het onderzoek naar Flynn kon stoppen.
Is de tijdlijn je nu duidelijk?
Oh, Comey heeft zijn memo's niet verwijderd? Misschien moet jij bellen!quote:Op maandag 12 juni 2017 09:06 schreef Ulx het volgende:
Bel de commissie even op, Refrag. Misschien geloven die je gelul.
Opvallend toch dat iemand die claimed onafhankelijk te zijn echt altijd de kant van Trump kiest zelfs als zijn ongelijk bewezen wordt. Zal wel iets met cognitive dissonance te maken hebben, of zo.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:06 schreef Ulx het volgende:
Bel de commissie even op, Refrag. Misschien geloven die je gelul.
Wel een beetje vergezocht dit allemaal, Refrag.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ah ja, duidelijk. De NYT quote uit de zogenaamde memo's, maar een aantal zaken zijn niet genoemd en kwamen later pas naar buiten inderdaad.
Echter, Comey's dubieus gedrag blijft aan.
Hij is gevraagd om zijn memo's te overhandigen, maar beweert nu doodleuk dat hij ze niet kan overhandigen omdat hij ze verwijderd heeft.
Grappig detail, de vriend aan wie hij de eerste gelekte memo heeft gegeven, is al een tijdje "in hiding" en blijkbaar onvindbaar.
Mijn eerste vraag die dan naar boven komt is... waarop heeft hij zijn pre-statement dan gebaseerd die een paar uur voor de hearing uit was gebracht?
Hieruit volgt logischerwijs dat zijn hele getuigenis geen ruk meer waard is, en lijkt te zijn gebaseerd op gevoelens en blijkbaar denkbeeldige memo's.
Voordeel voor hem nu is natuurlijk dat zijn uitspraken niet kunnen worden vergeleken met zijn "memo's".
Die gast is niet te vertrouwen, goed dat ie weg is!
Wel weer fijn dat hij de deur heeft opengezet voor een onderzoek naar obstructie door Lynch.
Nee, ze quoten niet uit de memo's. Wel goed op blijven letten. Comey heeft ook een deel van het gesprek mondeling met mensen gedeeld, en die hebben dat weer mondeling doorgegeven aan de NYT. De memo's waren bij het eerste artikel nog helemaal niet in beeld.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ah ja, duidelijk. De NYT quote uit de zogenaamde memo's, maar een aantal zaken zijn niet genoemd en kwamen later pas naar buiten inderdaad.
Die memo's kunnen ze gewoon ophalen bij de NYT, zou ik zeggen. Of bij Mueller, daar liggen ze nu. Dat had de commissie overigens ook al gevraagd, toen heeft Comey bevestigd dat er nog wel wat kopietjes zijn.quote:Echter, Comey's dubieus gedrag blijft aan.
Hij is gevraagd om zijn memo's te overhandigen, maar beweert nu doodleuk dat hij ze niet kan overhandigen omdat hij ze verwijderd heeft.
Grappig detail, de vriend aan wie hij de eerste gelekte memo heeft gegeven, is al een tijdje "in hiding" en blijkbaar onvindbaar.
De memo's had hij toen nog nagekeken, dat zegt hij in zijn verklaring.quote:Mijn eerste vraag die dan naar boven komt is... waarop heeft hij zijn pre-statement dan gebaseerd die een paar uur voor de hearing uit was gebracht?
Sterk staaltje wensdenken.quote:Hieruit volgt logischerwijs dat zijn hele getuigenis geen ruk meer waard is, en lijkt te zijn gebaseerd op gevoelens en blijkbaar denkbeeldige memo's.
Dus even samenvattend; Comey lekt memo's naar de NYT, waarin dingen staan die hij vervolgens onder ede herhaald, maar vervolgens maakt hij ze kwijt zodat die uitspraken niet vergeleken kunnen worden.quote:Voordeel voor hem nu is natuurlijk dat zijn uitspraken niet kunnen worden vergeleken met zijn "memo's".
Benieuwd of ik ook dit soort opmerkingen van jou vindt als ik de topics teruglees op het moment dat hij het onderzoek naar Clinton heropende.quote:Die gast is niet te vertrouwen, goed dat ie weg is!
Wel weer fijn dat hij de deur heeft opengezet voor een onderzoek naar obstructie door Lynch.
Ik verwacht echt niet dat Comey zijn memo's heeft verwijderd. Ik denk eerder dat die ze overhandigd heeft aan Muellerquote:Op maandag 12 juni 2017 09:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh, Comey heeft zijn memo's niet verwijderd? Misschien moet jij bellen!
Juist, geen PVV trollerij!quote:Op maandag 12 juni 2017 09:16 schreef Euribob het volgende:
En persoonlijke sneren kunnen gewoon achterwege blijven.
quote:Op maandag 12 juni 2017 09:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh, Comey heeft zijn memo's niet verwijderd? Misschien moet jij bellen!
quote:LANKFORD: Do you have a copy of any of the notes personally?
COMEY: I don't. I turned them over to Bob Mueller's investigators.
Ik heb het idee dat veel mensen in Trumps' administration balen dat ze hun baan hebben opgegeven voor dit.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:23 schreef Ulx het volgende:
Wanneer verhoren ze Sessions?
Die man zat wel balen dat hij zijn Senaatszetel heeft opgegeven voor dit.
Meer een opening zoeken om Clinton aan te vallen dan Trump te verdedigen, denk ik.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:20 schreef Barbusse het volgende:
Mag ik vragen waarom jij Trump zo loopt te verdedigen, Refragmental? Want zijn gedrag in dit onderzoek is gewoon bijzonder discutabel te noemen, hoe je het ook bekijkt. Hij heeft zichzelf middelpunt gemaakt van een onderzoek waarvan hij niet eens het middelpunt was.
Vergezocht?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wel een beetje vergezocht dit allemaal, Refrag.
Ja want het zou ook nog zomaar mogelijk kunnen zijn dat ze beiden pizza lekker vinden.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Meer een opening zoeken om Clinton aan te vallen dan Trump te verdedigen, denk ik.
Want als Comey corrupt is, dan heeft hij ook vast het onderzoek naar Clinton onder de tafel geveegd.
Dit weerquote:Op maandag 12 juni 2017 09:20 schreef Barbusse het volgende:
Mag ik vragen waarom jij Trump zo loopt te verdedigen, Refragmental? Want zijn gedrag in dit onderzoek is gewoon bijzonder discutabel te noemen, hoe je het ook bekijkt. Hij heeft zichzelf middelpunt gemaakt van een onderzoek waarvan hij niet eens het middelpunt was.
Nou ja, dat hele Clinton bashen is vandaag de dag volkomen irrelevant natuurlijk. Vandaar m'n vraagquote:Op maandag 12 juni 2017 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Meer een opening zoeken om Clinton aan te vallen dan Trump te verdedigen, denk ik.
Want als Comey corrupt is, dan heeft hij ook vast het onderzoek naar Clinton onder de tafel geveegd.
quote:Op maandag 12 juni 2017 09:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vergezocht?
Ook aan jou de vraag... Comey heeft zijn memo's niet verwijderd?
quote:Dat zijn vriend onvindbaar is, lijkt inderdaad onzin, blijkbaar is "niet bereikbaar voor commentaar voor de media" hetzelfde als onvindbaar. Dus dat kan geschrapt.
Echter dat de voor Comey oooooh zo belangrijke memo's opeens verwijderd zijn, dat is niet vergezocht.
Lees het zelf maar:
https://www.judiciary.sen(...)0Memos)_Redacted.pdf
Daarin staat toch expliciet dat Comey zijn memo's aan die vriend heeft gegeven, en nu die vriend ook aanraadt om ze vrij te geven? Wat is hierin het probleem?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vergezocht?
Ook aan jou de vraag... Comey heeft zijn memo's niet verwijderd?
Dat zijn vriend onvindbaar is, lijkt inderdaad onzin, blijkbaar is "niet bereikbaar voor commentaar voor de media" hetzelfde als onvindbaar. Dus dat kan geschrapt.
Echter dat de voor Comey oooooh zo belangrijke memo's opeens verwijderd zijn, dat is niet vergezocht.
Lees het zelf maar:
https://www.judiciary.sen(...)0Memos)_Redacted.pdf
Hé eindelijk!quote:Op maandag 12 juni 2017 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
HRC bashen is heel relevant omdat het een bliksemafleider is voor Trumpanzees.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, dat hele Clinton bashen is vandaag de dag volkomen irrelevant natuurlijk. Vandaar m'n vraag
Ok, dus je bent het er wel mee eens dat Comey heeft aangegeven dat Lynch iets onjuist heeft gedaan, dat geloof je ook meteen, maar de rest van wat Comey zegt over Trump is dan weer niet waar? wtf?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:30 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hé eindelijk!
Je hebt overigens ook meegekregen uit het verhoor donderdag dat Lynch en Comey zaken hebben besproken? En dat Lynch daarbij vooral wilde dat het onderzoek, geen onderzoek werd genoemd.
Saillant detail, NSA heeft tapes van het tarmac gesprek tussen Bill en Lynch... maar wil deze niet vrijgeven vanwege staatsgeheimen.
Ik dacht toch echt dat er het koetjes en kalfjes gesprek was over kleinkinderen en golf e.d.
Ik wacht liever even af of die vriend ze ook daadwerkelijk vrijgeeft.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daarin staat toch expliciet dat Comey zijn memo's aan die vriend heeft gegeven, en nu die vriend ook aanraadt om ze vrij te geven? Wat is hierin het probleem?
En dan zijn er toch nog steeds de kopieën die Comey al overhandigd heeft? Wélke cirkel is rond?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik wacht liever even af of die vriend ze ook daadwerkelijk vrijgeeft.
Kans is aanwezig dat die ze ook verwijderd heeft, en dan is de cirkel rond
MUELLER HEEFT DIE EMAILS EN MEMO'S VAN COMEY GEHADquote:Op maandag 12 juni 2017 09:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Irrelevant?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, dat hele Clinton bashen is vandaag de dag volkomen irrelevant natuurlijk. Vandaar m'n vraag
Ja, en dat Comey daarom naar buiten bracht dat hij Clinton weer ging onderzoeken, om alle schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan en de integriteit van de FBI te bewaren. Wijst niet echt naar een corrupte Comey, eigenlijk.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:30 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hé eindelijk!
Je hebt overigens ook meegekregen uit het verhoor donderdag dat Lynch en Comey zaken hebben besproken? En dat Lynch daarbij vooral wilde dat het onderzoek, geen onderzoek werd genoemd.
Nou, dat haal ik niet direct uit het statement van de NSA.quote:Saillant detail, NSA heeft tapes van het tarmac gesprek tussen Bill en Lynch... maar wil deze niet vrijgeven vanwege staatsgeheimen.
Ik dacht toch echt dat er het koetjes en kalfjes gesprek was over kleinkinderen en golf e.d.
quote:“To respond to your request, NSA would have to confirm or deny the existence of intelligence records on Loretta Lynch. Were we to do so in your case, we would have to do so for every other requester. This would enable, for example, a terrorist or other adversary to file a FOIA request with us in order to determine whether he or she was under surveillance or had evaded it. This is turn would allow that individual to better assess whether they could successfully act to damage the national security of the United States. For such reasons, we can neither confirm nor deny the existence or non-existence of the records you requested.”
quote:Op maandag 12 juni 2017 09:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tussen de regels door dat Trump een onprofessionele hork is die zich niet weet te gedragen op hogere politieke kringen?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ok, dus je bent het er wel mee eens dat Comey heeft aangegeven dat Lynch iets onjuist heeft gedaan, dat geloof je ook meteen, maar de rest van wat Comey zegt over Trump is dan weer niet waar? wtf?
Goed, dus zou je ook aan kunnen nemen dat Trump wellicht een shitload aan regels aan zijn laars heeft gelapt, Comey zo ongeveer een bepaalde richting in heeft gedwongen en daarmee mogelijk wetten heeft overtreden? En dat dat onderzocht moet worden?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tussen de regels door dat Trump een onprofessionele hork is die zich niet weet te gedragen op hogere politieke kringen?
Dat geloof ik gelijk
Ok, en nu op een wat normalere toon graag: waarom loop je Trump zo te verdedigen, Refragmental? Want zijn gedrag in dit onderzoek is gewoon bijzonder discutabel te noemen, hoe je het ook bekijkt. Hij heeft zichzelf middelpunt gemaakt van een onderzoek waarvan hij niet eens het middelpunt was.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Irrelevant?
Topic gaat over Amerikaanse politiek. Daar is Clinton onderdeel van. Bevalt het niet dan open je maar een apart Trump bash topic.
Geen idee waarom hij zich zo gedragen heeft.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, en nu op een wat normalere toon graag: waarom loop je Trump zo te verdedigen, Refragmental? Want zijn gedrag in dit onderzoek is gewoon bijzonder discutabel te noemen, hoe je het ook bekijkt. Hij heeft zichzelf middelpunt gemaakt van een onderzoek waarvan hij niet eens het middelpunt was.
Ik heb de voornaamste reden van m'n vraag geaccentueerd voor je.
Dat is toch jullie opvatting van democratie? De meerderheid bepaalt?! Lullig als je aan de ontvangende kant zit, niet?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit weer
Laat ik het zo stellen... jullie zijn allemaal hamers, en alles wat niet 100% anti-trump is, is een spijker. Erg vervelend, was een jaar geleden al oud.
Hij heeft eerlijk het land gewonnen, dus nu mag hij doen wat hij wil.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:48 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is toch jullie opvatting van democratie? De meerderheid bepaalt?! Lullig als je aan de ontvangende kant zit, niet?
Dus daarom maakt hij zichzelf nu middelpunt van alles? Omdat hij dat in eerste instantie niet was? Besef je hoe godstergend debiel dat is voor iemand die president is? Waarom verdedig je dat?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geen idee waarom hij zich zo gedragen heeft.
Gevalletje 7d pokemon go?
Het is nu wel regelmatig naar voren gekomen dat Trump zelf niet under investigation is. Misschien was dat zijn doel.
Geloof je nog steeds dat Comey zijn memo's opzettelijk heeft kwijtgemaakt? Dat stukje negeer je om de een of andere reden steeds.quote:
Ik vind het helemaal niet zo verfrissen dat ,ipv een discussie waar men met rationele argumenten acties van POTUS verdedigt dan wel bekritiseerd, de verdediging slechts bestaat uit "Jamaar hullie/Clinton!!"-gehuil en rare BNW beweringen. Ik heb werkelijk waar nog maar amper posts gelezen waarin duidelijk werd uitgelegd waarom men Trump de juiste keuze voor POTUS vind...quote:
Heel gesprek hier:quote:Op maandag 12 juni 2017 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Geloof je nog steeds dat Comey zijn memo's opzettelijk heeft kwijtgemaakt? Dat stukje negeer je om de een of andere reden steeds.
Hij beweert ze te hebben overhandigd aan Mueller en zelf niet meer te hebben.quote:LANKFORD: Let me walk through a couple things with you. Your notes are obviously exceptionally important because they give a rapid account of what you wrote down and what you perceived happened in those different meetings. Have you had the opportunity to reference those notes when you were preparing the written statement you put forward today?
COMEY: Yes. I think nearly all of my written recordings of my conversations, I had a chance to review them before filing my statement.
LANKFORD: Do you have a copy of any of the notes personally?
LANKFORD: The individual that you told about your memos, that then were sent on to The New York Times, did you have a copy of the memos or told orally?
COMEY: Had a copy at the time.
LANKFORD: Do they still have a copy of those memos?
COMEY: Good question. I think so. I guess I can't say for sure sitting here, but — I guess I don't know. But I think so.
LANKFORD: So the question is, could you ask them to hand that copyright back to you so you can hand them over to this committee?
COMEY: Potentially.
LANKFORD: I would like to move that from potentially to seeing if we can ask that question so we can have a copy of those. Obviously, the notes are really important to us, so we can continue to get to the facts as we see it. The written documents are exceptionally important.
COMEY: Yeah.
Ja natuurlijk geloof je dit, omdat dit je oranje god vrijpleit van strafbare feiten. Je kunt nog honderd keer schrijven dat je niet per se voor Trump bent, maar in je schrijfgedrag ben en blijf je een fanboy die alles recht praat wat Trump krom doet.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tussen de regels door dat Trump een onprofessionele hork is die zich niet weet te gedragen op hogere politieke kringen?
Dat geloof ik gelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |