Neuh. Corbyn is vreselijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:21 schreef skysherrif het volgende:
Ben jij trouwens eerder voor labour dan voor de tories, waht?
Dat hadden ze juist voor deze verkiezingen in de ijskast gezet. De samenstelling van het Schotse parlement lijkt me ook relevanter voor een eventuele roep om een nieuw referendum.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:22 schreef Kowloon het volgende:
Een lichtpuntje vind ik wel dat de Scottish National Party fors in heeft moeten leveren (19 zetels op 54 zetels in totaal) . Kan dat herkansingsreferendum ook weer de ijskast in.
twitter:DavidLammy twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 08:23:4972% turnout for 18-25 year olds. Big up yourselves 👊👏 #GE2017 reageer retweet
Landelijk gemiddelde is 68 toch?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Oh en dit is heel goed nieuws:twitter:DavidLammy twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 08:23:4972% turnout for 18-25 year olds. Big up yourselves 👊👏 #GE2017 reageer retweet
Ja, dat is nice. Kunnen ze de schaamte van de Brexit een beetje van zich af stemmen, want dat was natuurlijk treurig.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Oh en dit is heel goed nieuws:twitter:DavidLammy twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 08:23:4972% turnout for 18-25 year olds. Big up yourselves 👊👏 #GE2017 reageer retweet
quote:Het „sterke mandaat” dat de Britse premier Theresa May nodig zei te hebben om met de EU te kunnen onderhandelen is er niet gekomen en daarmee is de kans dat er géén deal wordt bereikt, en er dus een harde, ongecontroleerde uittreding volgt, groter geworden.
Wat was treurig?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, dat is nice. Kunnen ze de schaamte van de Brexit een beetje van zich af stemmen, want dat was natuurlijk treurig.
De opkomst.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat was treurig?
De uitslag of de opkomst jeugd?
Zo treurig is 64% nou ook weer niet. Dat doen die jeugdige idioten uit ons landje ze niet na. Hier komt de helft niet opdagen, zelfs met speciale campagnes om ze naar de stembus te krijgen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, dat is nice. Kunnen ze de schaamte van de Brexit een beetje van zich af stemmen, want dat was natuurlijk treurig.
Wel één stembusgang te laat natuurlijk, stelletje oelewappers.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dit lijkt mij dus ook. Groot-Brittanië heeft zichzelf zo schaakmat gezet.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:32 schreef Kowloon het volgende:
Ik snap je aanname niet goed, du_ke. De kans op een harde Brexit is juist groter nu omdat er nu een slechte onderhandelingspositie ontstaan is voor het VK. Daarmee krijg je juist een grotere kans dat er geen goede afspraken voor de toekomst gemaakt kunnen worden, en dus krijg je dan automatisch een hardere Brexit.
Een NRC-journalist deelt die zienswijze overigens met mij:
[..]
Ik hoop het zo. Dat zou echt het meest heerlijke nieuws in jaren zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:32 schreef Kowloon het volgende:
Ik snap je aanname niet goed, du_ke. De kans op een harde Brexit is juist groter nu omdat er nu een slechte onderhandelingspositie ontstaan is voor het VK. Daarmee krijg je juist een grotere kans dat er geen goede afspraken voor de toekomst gemaakt kunnen worden, en dus krijg je dan automatisch een hardere Brexit.
[..]
Mooi.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ze kondigde zelf toch aan voor een harde Brexit te gaan? Een nieuwe regering zal veel gematigder de onderhandelingen in moeten gaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Beide. Schande voor het Britse rijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat was treurig?
De uitslag of de opkomst jeugd?
Was dat niet vooral een onderhandelingstactiek om daarmee te dreigen? Om daarmee concessies los te krijgen van de EU.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze kondigde zelf toch aan voor een harde Brexit te gaan? Een nieuwe regering zal veel gematigder de onderhandelingen in moeten gaan.
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 09:40:18Tories gained seven seats from Labour; Labour gained 27 seats from the Tories. reageer retweet
De marine stoomt voor dit weekend het Meppelerdiep op. Ik leg de ketting vast klaar.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Londen wordt net zo relevant als Meppel.
Wat dommige tactiek wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Was dat niet vooral een onderhandelingstactiek om daarmee te dreigen? Om daarmee concessies los te krijgen van de EU.
Blijft wonderbaarlijk dat schepen zo ver landinwaarts kunnen komen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De marine stoomt voor dit weekend het Meppelerdiep op. Ik leg de ketting vast klaar.
Kettingenquote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De marine stoomt voor dit weekend het Meppelerdiep op. Ik leg de ketting vast klaar.
Nu hebben ze zelfs dat pistool tegen hun eigen hoofd niet meer als dreigement.quote:
Best wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Blijft wonderbaarlijk dat schepen zo ver landinwaarts kunnen komen.
twitter:kieronlaity twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 09:17:06How can Amber Rudd lose by 100 votes, twice, demand a third recount, then win by over 300? Something dodgy there. reageer retweet
CEMT-klasse Va dacht ik. Ruim voldoende voor een puike schuit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Jammer, nou krijgen we geen vliegdekschip meer.quote:
Formeel gaan we geloof ik zelfs door voor zeehavenquote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
CEMT-klasse Va dacht ik. Ruim voldoende voor een puike schuit.
Europa is natuurlijk volledig goed 'bewaterd'.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
CEMT-klasse Va dacht ik. Ruim voldoende voor een puike schuit.
Meppel is het Anchorage van Nederland.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik ook al aan dacht ja. Je kan dat eigenlijk pas achteraf goed beoordelen overigens. Vooralsnog denk ik dat de meer scheve onderhandelingsverhoudingen de kans op geen overeenstemming vergroten, is dus harde Brexit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Was dat niet vooral een onderhandelingstactiek om daarmee te dreigen? Om daarmee concessies los te krijgen van de EU.
quote:Corbyn repeats his call for Theresa May to resign.
He says it was pretty clear Labour won the election on a “strong and hopeful” programme.
Wat hebben de waterscheidingen daar mee te maken?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:51 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Europa is natuurlijk volledig goed 'bewaterd'.
[ afbeelding ]
Soort Baudet is het, lekker de overwinning claimen met twee zetels winst.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Corbyn schiet dan weer een beetje door.
[..]
Ga je dat soort teksten nou ook gebruiken in je nieuwe baan? Tijdens vergaderingen etc..quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:57 schreef Kaas- het volgende:
Liefst gewoon geen Brexit-deal en dan automatisch over WTO-tarieven. Godver, daar krijg je toch een klein stijfje van?
Ik dacht meer aan de vergelijking met andere continenten, dat Europese waterwegen tot het midden penetreren en relatief snel de oceanen bereiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat hebben de waterscheidingen daar mee te maken?
Hier is wel veel informatie te vinden. Al hadden waarschijnlijk veel mensen anders gestemd als ze geen districtenstelsel hadden. Nu zullen toch veel mensen strategisch gestemd hebben op een kanshebber in hun district.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:01 schreef Kaas- het volgende:
Weet iemand wat de landelijke percentages waren bij de Britten en wat dus de uitslag zou zijn onder een fatsoenlijk modern verkiezingsstelsel?
Net zoals jij op je werk niet zal zeggen dat je vrouwen en homo's haat, zal ik op m'n werk niet zeggen dat ik de Britten haat. Je moet dan toch iets gekwiekster te werk gaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je dat soort teksten nou ook gebruiken in je nieuwe baan? Tijdens vergaderingen etc..
Popular vote 13,304,045 12,626,250 963,826quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:01 schreef Kaas- het volgende:
Weet iemand wat de landelijke percentages waren bij de Britten en wat dus de uitslag zou zijn onder een fatsoenlijk modern verkiezingsstelsel?
Dat was te verwachten want SNP en Labour zijn communicerende vaten. Deze uitslag wil helemaal niet zeggen dat steun voor een Schots onafhankelijkheidsreferendum is afgenomen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:22 schreef Kowloon het volgende:
Een lichtpuntje vind ik wel dat de Scottish National Party fors in heeft moeten leveren (19 zetels op 54 zetels in totaal) . Kan dat herkansingsreferendum ook weer de ijskast in.
Politiek correct is het juiste woord.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Net zoals jij op je werk niet zal zeggen dat je vrouwen en homo's haat, zal ik op m'n werk niet zeggen dat ik de Britten haat. Je moet dan toch iets gekwiekster te werk gaan.
Wat is dit nu weer voor flauwekulletjes van onze MP. Weg met die eilandbewoners uit de EU graag.quote:Het Britse volk heeft gekozen. Wat de nieuwe constellatie betekent voor #Brexit moeten we bezien. NL klaar voor samenwerking.
42% en 40% voor Cons en Lab hehequote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hier is wel veel informatie te vinden. Al hadden waarschijnlijk veel mensen anders gestemd als ze geen districtenstelsel hadden. Nu zullen toch veel mensen strategisch gestemd hebben op een kanshebber in hun district.
Ah, op die fiets. Heb ooit eens een onderzoekje gedaan naar rivierbassins geschikt voor substantiële binnenvaart (dus aanwezigheid zeehaven, bevaarbaarheid rivierbassin en een relevant achterland). Dat zijn er niet zoveel wereldwijd gezien. De Rijn-Maas-Schelde, de Donau (in mindere mate), de Yangtze, de Parelrivier, de Mekong, de Chao Phraya, de Hudson en de Mississippi.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:02 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan de vergelijking met andere continenten, dat Europese waterwegen tot het midden penetreren en relatief snel de oceanen bereiken.
Gewoon dat eiland losweken zodat het verder de oceaan op drijft.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
De Luftwaffe vliegt hier nu over richting westen.
Hier regent het gewoon keihard.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
De Luftwaffe vliegt hier nu over richting westen.
Wij hebben dan weer geluk kennelijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Heb ooit eens een onderzoekje gedaan naar rivierbassins geschikt voor substantiële binnenvaart (dus aanwezigheid zeehaven, bevaarbaarheid rivierbassin en een relevant achterland). Dat zijn er niet zoveel wereldwijd gezien. De Rijn-Maas-Schelde, de Donau (in mindere mate), de Yangtze, de Parelrivier, de Mekong, de Chao Phraya, de Hudson en de Mississippi.
Nederland achterland.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Heb ooit eens een onderzoekje gedaan naar rivierbassins geschikt voor substantiële binnenvaart (dus aanwezigheid zeehaven, bevaarbaarheid rivierbassin en een relevant achterland). Dat zijn er niet zoveel wereldwijd gezien. De Rijn-Maas-Schelde, de Donau (in mindere mate), de Yangtze, de Parelrivier, de Mekong, de Chao Phraya, de Hudson en de Mississippi.
New York terugpakken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:17 schreef Ryon het volgende:
Kunnen we in de chaos die is ontstaan niet wat willekeurig Brits bezit confisqueren? Een eilandje ofzo?
Nu is het moment om Gibraltar te bezetten idd.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:17 schreef Ryon het volgende:
Kunnen we in de chaos die is ontstaan niet wat willekeurig Brits bezit confisqueren? Een eilandje ofzo?
Hopelijk grijpen de Argentijnen de Falklands even.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:17 schreef Ryon het volgende:
Dit is trouwens Rutte-speak voor 'Wat een episch leedvermaak hè, mensen?'.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor flauwekulletjes van onze MP. Weg met die eilandbewoners uit de EU graag.
Die wachten wel tot de Britten failliet gaan, de Falklands kosten de Britten bijna 2 miljard pond per jaarquote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:20 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Hopelijk grijpen de Argentijnen de Falklands even.
In zekere zin wel ja. Geluk met een traag stromend, weinig in waterstand fluctuerend rivierencomplex voor de deur.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Wij hebben dan weer geluk kennelijk.
[ afbeelding ]
Nou ja, bij de Rijn is natuurlijk wel e.e.a. gedaan om de waterstand te reguleren.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In zekere zin wel ja. Geluk met een traag stromend, weinig in waterstand fluctuerend rivierencomplex voor de deur.Al is het natuurlijk geen toeval dat economische activiteiten zich van oudsher rond rivieren concentreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |