Denemarken is juist het voorbeeld waar het mis gaat, project is minimaal 2 jaar naar achter geschoven door 'onverwachte problemen'.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar je ziet ook tijdige en stipte invoering en uitvoering. Luxemburg, België. Zwitserland. In Denemarken gaat het ook best prima.
3kV, meer 80 km/h zones op stations, liempde, Ravenstein, Warmond dubbele vork en meer 160 mbv NG.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?
En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.
Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen
Ik wil alleen maar 5 miljoen euro, een lekker wijf en een kratje bier. En aangezien dat makkelijker te regelen is dan dat wat jij wil, stel ik voor dat ik eerst bediend wordquote:
Mijn wensenlijstje voor mijn hoekje in Brabant: Vught Verdiept, Tilburg-aansluiting Verdiept, seinoptimalisatie Breda - Tilburg en opheffen van overwegen op die route. En daarnaast een boogje vanaf de HSL in de richting van Roosendaal zodat Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam/Amsterdam versneld kan worden wanneer de ICNG er is.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:48 schreef b2py het volgende:
[..]
3kV, meer 80 km/h zones op stations, liempde, Ravenstein, Warmond dubbele vork en meer 160 mbv NG.
Het is, geloof ik, zo'n 2,2 miljard euro. Dus ik ben bang dat het wensenlijstje iets ingeperkt moet wordenquote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel geld we het dan over hebben.
Strak plan. Smullers openen op alle rangeerterreinen? Hoef ik niet meer terug te lopen voor mijn patat/friet (doorhalen wat wel/niet van toepassing is)quote:
Vrije kruising Tilburg, die mis ik, scherpquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mijn wensenlijstje voor mijn hoekje in Brabant: Vught Verdiept, Tilburg-aansluiting Verdiept, seinoptimalisatie Breda - Tilburg en opheffen van overwegen op die route. En daarnaast een boogje vanaf de HSL in de richting van Roosendaal zodat Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam/Amsterdam versneld kan worden wanneer de ICNG er is.
Ik vind ze daar nog wel meevallen. Ik heb ze erger meegemaaktquote:Op zaterdag 10 juni 2017 08:13 schreef Maegrim het volgende:
ik hoef geen smullers maar goeie stoelen zou al welkom zijn, jij komt zeker nooit in het SB op de watergraafsmeer
"Additional costs, particularly in fibre-optic cabling, onboard equipment, and testing and approval, will push the project into its 20% contingency fund although Banedanmark says the full programme can still be delivered within the overall DKr 24.9bn ($US 3.75bn) budget."quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Denemarken is juist het voorbeeld waar het mis gaat, project is minimaal 2 jaar naar achter geschoven door 'onverwachte problemen'.
Nee maar ik kreeg de indruk dat er rampzalige problemen waren en vind dat nu wel meevallenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:20 schreef b2py het volgende:
Je had het over tijdig en stipt, twee jaar uitstel voldoet volgens mij niet aan die woorden
nou ja, als er voor dit soort futiliteiten al klakkeloos met JAREN vertraging gestrooid wordt of het niks is, dan druipt de incapabiliteit er wel gutsend vanaf natuurlijkquote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee maar ik kreeg de indruk dat er rampzalige problemen waren en vind dat nu wel meevallen
mensen met afgekocht reisrecht zijn nu juist diegene die daar geen last van hebbenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, daar krijg je trajecthouders, OV jaarkaarthouders en SOV-gebruikers de trein wel mee uit
De grap is dat er momenteel ook wat Nederlands personeel rondloopt welke ook actief waren bij Betuweroute-Zevenaar Grens en in Nederland actief zal zijn bij een bredere uitrol.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
"Additional costs, particularly in fibre-optic cabling, onboard equipment, and testing and approval, will push the project into its 20% contingency fund although Banedanmark says the full programme can still be delivered within the overall DKr 24.9bn ($US 3.75bn) budget."
Eén jaar vertraging bij S-Tog en twee jaar bij de rest dus het wordt nu 2023. Ohnoes, wat errug.
mwah, ik denk dat we daar wel uitkomen. Voor 2,2 mld kunnen we vast wel mooie kantines bouwen en tegelijkertijd wat extra opstelcapaciteit bij plussen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 07:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Strak plan. Smullers openen op alle rangeerterreinen? Hoef ik niet meer terug te lopen voor mijn patat/friet (doorhalen wat wel/niet van toepassing is)
Edit: oh, ik besef net dat zoiets wel van de opstelcapaciteit van Goverman af gaat.
Kunnen we daar even een dealtje over sluiten? We breiden de WGM gewoon een stukje uit en halen de fietsen daar weg. Heeft Maegrim weer wat meer beweging
Als ze nu eens gewoon beginnen met het niet toestaan dat mensen met kortings- of actieproducten et cetera in de spits reizen, dan scheelt dat volgens mij al best wat.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:25 schreef Piles het volgende:
NS overweegt opnieuw om spitsheffing in te voeren http://nu.nl/binnenland/4(...)ffing-in-voeren.html (via @NUnl)
Met dalurenkorting kun je voor de spits inchecken en in de spits reizen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:37 schreef b2py het volgende:
Waarmee doen ze dat dan? Met mijn kruidvatje of AH'tej mag ik niet in de spits reizen..
Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:50 schreef FredvZ het volgende:
Zou ook een berg schelen als werkgevers niet meer zouden eisen dat hun kantoorpersoneel voor 9u30 binnen is om braaf op te zitten en een pootje te geven.
Ja, maar dan hebben die mensen tenminste de keuze. Nu is het zo dat de werkgever verwacht dat ze er op een bepaald tijdstip zijn en de NS (of Jesse als het om de auto gaat) verwacht dat als je het maar duurder maakt dat de werknemer een keuze gaat maken die niet bij hem ligt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Ik kan flexibel werken, maar voor je sociale leven is het niet echt tof als je pas om half 8 thuis bent, of juist om 4 uur al, en vervolgens om 9 uur naar bed moet. Dan maar wat file en van 9 tot 5 werken.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Als ik dit zo lees bestaat er eigenlijk helemaal geen spitsprobleem dusquote:Op zaterdag 10 juni 2017 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
Half zeven beginnen en om drie uur de collega's uitzwaaienquote:Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Vroege vogels die eerder aan het werk mogen en de uitslapers die wat later mogen komenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:50 schreef FredvZ het volgende:
Zou ook een berg schelen als werkgevers niet meer zouden eisen dat hun kantoorpersoneel voor 9u30 binnen is om braaf op te zitten en een pootje te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |