abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171586994
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:13 schreef b2py het volgende:
Ik doe even mijn duit in het zakje want anders telt het niet.

Ook ik vind ERTMS een prima systeem maar de huidige haken en ogen zijn te groot voor het investeringsbedrag dat er mee gemoeid is. Laat ons dan maar niet de eerste zijn en achteraan lopen, stuk bevredigender. Je ziet nu in diverse landen de uitrol stagneren en uitlopen door onbekende problemen. Voor minder geld zijn er alternatieven die meer capaciteit opleveren dan ERTMS en dat is volgens mij een van de grote drijfveren voor de Nederlandse invoering.
Maar je ziet ook tijdige en stipte invoering en uitvoering. Luxemburg, België. Zwitserland. In Denemarken gaat het ook best prima.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171587078
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?

En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.

Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen :)
Ik heb geen idee hoeveel geld we het dan over hebben. Wat ik wil is niet zozeer een beter beveiligingsysteem nu.
Ik wil 3KV. Dat levert geld op na een jaar of 2 maximaal.
Ik wil geen diesellijnen meer om een maatschappelijk voorbeeld te stellen.
Ik wil 4 sporen van Amsterdam Centraal naar Weesp en naar Riekerpolder Aansluiting, ik wil 8 sporen naar Schiphol en ook 8 tunnelsporen en ik wil ook 4 sporen van Schiphol via Weesp naar Almere Centrum.
Ik wil drie sporen van Weesp naar Amersfoort. Vier sporen van Amersfoort naar Utrecht.
Ik wil alle enkelsporige spoorlijnen verdubbelen naar tweesporig.

Ik wil ik wil ik wil :$
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:46:26 #103
256146 b2py
Beton!
pi_171587186
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar je ziet ook tijdige en stipte invoering en uitvoering. Luxemburg, België. Zwitserland. In Denemarken gaat het ook best prima.
Denemarken is juist het voorbeeld waar het mis gaat, project is minimaal 2 jaar naar achter geschoven door 'onverwachte problemen'.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:48:26 #104
256146 b2py
Beton!
pi_171587247
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?

En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.

Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen :)
3kV, meer 80 km/h zones op stations, liempde, Ravenstein, Warmond dubbele vork en meer 160 mbv NG.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:54:15 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171587429
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Ik wil ik wil ik wil :$
Ik wil alleen maar 5 miljoen euro, een lekker wijf en een kratje bier. En aangezien dat makkelijker te regelen is dan dat wat jij wil, stel ik voor dat ik eerst bediend word :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:00:07 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171588819
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:48 schreef b2py het volgende:

[..]

3kV, meer 80 km/h zones op stations, liempde, Ravenstein, Warmond dubbele vork en meer 160 mbv NG.
Mijn wensenlijstje voor mijn hoekje in Brabant: Vught Verdiept, Tilburg-aansluiting Verdiept, seinoptimalisatie Breda - Tilburg en opheffen van overwegen op die route. En daarnaast een boogje vanaf de HSL in de richting van Roosendaal zodat Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam/Amsterdam versneld kan worden wanneer de ICNG er is.
pi_171589006
Nog minder ic's voor dordt :D
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:23:41 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171589016
Goed hè? :7
pi_171589030
betere kantines op rangeerterreinen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:27:18 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171589056
Dat knipperende treinicoontje, is dat een ETCS-melding? :P
pi_171589065
GSM-R alarmoproep :P

in b4 portrait gefilmt :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Maegrim op 10-06-2017 01:35:20 ]
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:31:40 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171589099
Aha! :D
pi_171589910
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoeveel geld we het dan over hebben.
Het is, geloof ik, zo'n 2,2 miljard euro. Dus ik ben bang dat het wensenlijstje iets ingeperkt moet worden :P
pi_171589915
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:24 schreef Maegrim het volgende:
betere kantines op rangeerterreinen
Strak plan. Smullers openen op alle rangeerterreinen? Hoef ik niet meer terug te lopen voor mijn patat/friet (doorhalen wat wel/niet van toepassing is) :D

Edit: oh, ik besef net dat zoiets wel van de opstelcapaciteit van Goverman af gaat.
Kunnen we daar even een dealtje over sluiten? We breiden de WGM gewoon een stukje uit en halen de fietsen daar weg. Heeft Maegrim weer wat meer beweging :)

[ Bericht 20% gewijzigd door MTL op 10-06-2017 07:30:02 ]
  Moderator zaterdag 10 juni 2017 @ 07:30:11 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171589926
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 07:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Smullers
Het ging toch om goede kantines? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171589929
Zij hébben daar tenminste nog kantines :P
* MTL is jaloers.
pi_171590233
ik hoef geen smullers maar goeie stoelen zou al welkom zijn, jij komt zeker nooit in het SB op de watergraafsmeer :P
pi_171590341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:22 schreef Salatrel het volgende:
Nog minder ic's voor dordt :D
:( :( :( :( :(
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 08:41:26 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171590384
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:23 schreef James1988 het volgende:
Goed hè? :7
Dat zijn een paar minpunten hè!! Geen pluspunten.
pi_171590404
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mijn wensenlijstje voor mijn hoekje in Brabant: Vught Verdiept, Tilburg-aansluiting Verdiept, seinoptimalisatie Breda - Tilburg en opheffen van overwegen op die route. En daarnaast een boogje vanaf de HSL in de richting van Roosendaal zodat Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam/Amsterdam versneld kan worden wanneer de ICNG er is.
Vrije kruising Tilburg, die mis ik, scherp
pi_171590476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:13 schreef Maegrim het volgende:
ik hoef geen smullers maar goeie stoelen zou al welkom zijn, jij komt zeker nooit in het SB op de watergraafsmeer :P
Ik vind ze daar nog wel meevallen. Ik heb ze erger meegemaakt :P
pi_171591159
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Denemarken is juist het voorbeeld waar het mis gaat, project is minimaal 2 jaar naar achter geschoven door 'onverwachte problemen'.
"Additional costs, particularly in fibre-optic cabling, onboard equipment, and testing and approval, will push the project into its 20% contingency fund although Banedanmark says the full programme can still be delivered within the overall DKr 24.9bn ($US 3.75bn) budget."

Eén jaar vertraging bij S-Tog en twee jaar bij de rest dus het wordt nu 2023. Ohnoes, wat errug.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171591603
Je had het over tijdig en stipt, twee jaar uitstel voldoet volgens mij niet aan die woorden
pi_171591667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:20 schreef b2py het volgende:
Je had het over tijdig en stipt, twee jaar uitstel voldoet volgens mij niet aan die woorden
Nee maar ik kreeg de indruk dat er rampzalige problemen waren en vind dat nu wel meevallen :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171591668
NS overweegt opnieuw om spitsheffing in te voeren http://nu.nl/binnenland/4(...)ffing-in-voeren.html (via @NUnl)
pi_171591694
Ja, daar krijg je trajecthouders, OV jaarkaarthouders en SOV-gebruikers de trein wel mee uit :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171591749
Het nare is dat op diverse trajecten geen alternatieven zijn die voor een redelijke meerprijs of reistijd te verkrijgen zijn en daarom NS toch maar kan doen wat ze willen als de Stas er mee akkoord gaat.
pi_171592641
NS brengt het zelf trouwens een stuk genuanceerder: http://nieuws.ns.nl/nieuw(...)or-een-betere-spits/
  zaterdag 10 juni 2017 @ 11:44:11 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171593070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee maar ik kreeg de indruk dat er rampzalige problemen waren en vind dat nu wel meevallen :P
nou ja, als er voor dit soort futiliteiten al klakkeloos met JAREN vertraging gestrooid wordt of het niks is, dan druipt de incapabiliteit er wel gutsend vanaf natuurlijk :{w

/dramaqueen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171593407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, daar krijg je trajecthouders, OV jaarkaarthouders en SOV-gebruikers de trein wel mee uit :D
mensen met afgekocht reisrecht zijn nu juist diegene die daar geen last van hebben :P
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:06:03 #131
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171593487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

"Additional costs, particularly in fibre-optic cabling, onboard equipment, and testing and approval, will push the project into its 20% contingency fund although Banedanmark says the full programme can still be delivered within the overall DKr 24.9bn ($US 3.75bn) budget."

Eén jaar vertraging bij S-Tog en twee jaar bij de rest dus het wordt nu 2023. Ohnoes, wat errug.
De grap is dat er momenteel ook wat Nederlands personeel rondloopt welke ook actief waren bij Betuweroute-Zevenaar Grens en in Nederland actief zal zijn bij een bredere uitrol.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:08:17 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171593538
"welke" ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:33:52 #133
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171593962
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 07:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Strak plan. Smullers openen op alle rangeerterreinen? Hoef ik niet meer terug te lopen voor mijn patat/friet (doorhalen wat wel/niet van toepassing is) :D

Edit: oh, ik besef net dat zoiets wel van de opstelcapaciteit van Goverman af gaat.
Kunnen we daar even een dealtje over sluiten? We breiden de WGM gewoon een stukje uit en halen de fietsen daar weg. Heeft Maegrim weer wat meer beweging :)
mwah, ik denk dat we daar wel uitkomen. Voor 2,2 mld kunnen we vast wel mooie kantines bouwen en tegelijkertijd wat extra opstelcapaciteit bij plussen. ;)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171594000
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:25 schreef Piles het volgende:
NS overweegt opnieuw om spitsheffing in te voeren http://nu.nl/binnenland/4(...)ffing-in-voeren.html (via @NUnl)
Als ze nu eens gewoon beginnen met het niet toestaan dat mensen met kortings- of actieproducten et cetera in de spits reizen, dan scheelt dat volgens mij al best wat.
pi_171594038
Waarmee doen ze dat dan? Met mijn kruidvatje of AH'tej mag ik niet in de spits reizen..
pi_171594075
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:37 schreef b2py het volgende:
Waarmee doen ze dat dan? Met mijn kruidvatje of AH'tej mag ik niet in de spits reizen..
Met dalurenkorting kun je voor de spits inchecken en in de spits reizen.
Volgens mij zijn er diverse actieproducten die geen avondspits kennen.
Keuzedagen kennen geen avondspits .
Internationale kaartjes met korting op het Nederlandse traject kennen geen avondspits .
  zaterdag 10 juni 2017 @ 13:50:31 #137
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171595602
Zou ook een berg schelen als werkgevers niet meer zouden eisen dat hun kantoorpersoneel voor 9u30 binnen is om braaf op te zitten en een pootje te geven.
So we just called him Fred
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:11:39 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171595995
ja of scholen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171596094
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:50 schreef FredvZ het volgende:
Zou ook een berg schelen als werkgevers niet meer zouden eisen dat hun kantoorpersoneel voor 9u30 binnen is om braaf op te zitten en een pootje te geven.
Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
pi_171596315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Ja, maar dan hebben die mensen tenminste de keuze. Nu is het zo dat de werkgever verwacht dat ze er op een bepaald tijdstip zijn en de NS (of Jesse als het om de auto gaat) verwacht dat als je het maar duurder maakt dat de werknemer een keuze gaat maken die niet bij hem ligt.

Dat de NS het iets genuanceerder verpakt deze keer is op zich goed, maar het zou me verbazen als ze niet gewoon aan het kijken zijn hoe ze extra kunnen cashen met het reizigerspubliek wat geen andere keuze heeft.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_171596802
Opzich is het ook wel NS te prijzen dat ze de discussie openlijk aangaan, iemand moet de eerste stap maken en de politiek durft het niet. Waar kilometerbeprijzing een hangijzer was voor links tijdens de campagne is dat volgens mij het eerste wat van de A4'tjes is verdwenen.

Reizen tijdens de spits betekent op veel plekken dat er meer vraag dan aanbod is en daardoor ophopingen ontstaan. Files op de weg en volle treinen op het spoor. Het vergroten van het aanbod is een manier om hiermee om te kunnen gaan of je kan kiezen voor het laten dalen van de vraag. De overheid en vervoerders zetten groot in om de vraag te laten dalen in de spits en te laten groeien in rustigere periodes, korting in de daluren, spitsmijd programma's en andere mogelijkheden. Dit gaat of te langzaam of het is gewoon niet de juiste oplossing. Dan ga je andere manieren proberen om de vraag te laten dalen in de spits waarvan een hele effectieve is om de prijs te verhogen, dan raak je mensen direct maar is een hele impopulaire maatregel, vandaar dat de overheid zich er niet aan gaat branden.

Het uitbreiden van het aanbod is uiteraard een mogelijkheid maar is op bepaalde locaties een bijzonder dure aangelegenheid voor een vaak beperkte verlichting. Voor de weg geldt immers, meer asfalt zorgt voor meer ruimte voor het huidige verkeer maar heeft ook een aanzuigende werking op nieuw verkeer. Hiermee bereik je dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilde bereiken. Het OV is een mogelijkheid om grote hoeveelheden mensen te vervoeren van a naar b en een groot knelpunt daarin is dat vertrek- en aankomstlocaties 'fixed' zijn, voor- en natransport zijn altijd nodig en niet altijd adequaat naar de vraag. Daarbij zijn uitbreidingen in het OV zeer dure aangelegenheden, wellicht ook eens de moeite om uit te zoeken waarom dit soort projecten zo ontzettend duur zijn.

De capaciteit van het huidige systeem komt aan zijn grenzen, diverse uitbreidingen zijn aanstaande (PHS) maar dat duurt te lang of zijn bij uitvoering reeds achterhaald. Huidige prognoses zijn dat het vervoer op het spoor jaarlijks groeit met minimaal 2%, dat zijn geen malse cijfers en geven een enorme druk op het systeem. Er zal een manier gevonden moeten worden om minder mensen te laten reizen in de spits. Wonen en werk dichter bij elkaar zodat je kan fietsen of lopen, flexibele werktijden, thuiswerken en zo zijn er meer voorbeelden. Een echt duurzame oplossing is de noodzaak tot verplaatsingen weg te nemen, maar voordat dat zover is?
pi_171597092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Ik kan flexibel werken, maar voor je sociale leven is het niet echt tof als je pas om half 8 thuis bent, of juist om 4 uur al, en vervolgens om 9 uur naar bed moet. Dan maar wat file en van 9 tot 5 werken.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:58:32 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171597099
Er is capaciteit zat, we hebben pas een serieus probleem als 15/16 bakken dubbeldekkers niet meer voldoende is in de spits.

Op veel trajecten rijden in de spits volle treinen die bij langa na niet de volledige perronlengte gebruiken.
So we just called him Fred
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:59:03 #144
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171597111
Het is gewoon een luchtballonnetje. Als de kritiek hard is dan slikken we het weer in. Indien niet dan kijken we of we er ook echt zin in hebben. Volgens de vervoerconcessie mogen ze de prijs in de spits met 10% omhoog doen als dat in het dal met 12% omlaag gaat. Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:01:15 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171597169
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
Als ik dit zo lees bestaat er eigenlijk helemaal geen spitsprobleem dus :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:09:17 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171597353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Half zeven beginnen en om drie uur de collega's uitzwaaien *O*
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:13:12 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171597442
Thuiswerken ftw *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:29:16 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171597743
Ja dat doe ik ook steeds vaker.
pi_171598573
In Leeuwarden wonen én werken *O*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 juni 2017 @ 17:41:06 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171600168
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 07:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het ging toch om goede kantines? :P
Gezonde kantines :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')