abonnement Unibet Coolblue
pi_171591694
Ja, daar krijg je trajecthouders, OV jaarkaarthouders en SOV-gebruikers de trein wel mee uit :D
Bier.
pi_171591749
Het nare is dat op diverse trajecten geen alternatieven zijn die voor een redelijke meerprijs of reistijd te verkrijgen zijn en daarom NS toch maar kan doen wat ze willen als de Stas er mee akkoord gaat.
pi_171592641
NS brengt het zelf trouwens een stuk genuanceerder: http://nieuws.ns.nl/nieuw(...)or-een-betere-spits/
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 juni 2017 @ 11:44:11 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171593070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee maar ik kreeg de indruk dat er rampzalige problemen waren en vind dat nu wel meevallen :P
nou ja, als er voor dit soort futiliteiten al klakkeloos met JAREN vertraging gestrooid wordt of het niks is, dan druipt de incapabiliteit er wel gutsend vanaf natuurlijk :{w

/dramaqueen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171593407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, daar krijg je trajecthouders, OV jaarkaarthouders en SOV-gebruikers de trein wel mee uit :D
mensen met afgekocht reisrecht zijn nu juist diegene die daar geen last van hebben :P
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:06:03 #131
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171593487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

"Additional costs, particularly in fibre-optic cabling, onboard equipment, and testing and approval, will push the project into its 20% contingency fund although Banedanmark says the full programme can still be delivered within the overall DKr 24.9bn ($US 3.75bn) budget."

Eén jaar vertraging bij S-Tog en twee jaar bij de rest dus het wordt nu 2023. Ohnoes, wat errug.
De grap is dat er momenteel ook wat Nederlands personeel rondloopt welke ook actief waren bij Betuweroute-Zevenaar Grens en in Nederland actief zal zijn bij een bredere uitrol.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 juni 2017 @ 12:08:17 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171593538
"welke" ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:33:52 #133
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171593962
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 07:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Strak plan. Smullers openen op alle rangeerterreinen? Hoef ik niet meer terug te lopen voor mijn patat/friet (doorhalen wat wel/niet van toepassing is) :D

Edit: oh, ik besef net dat zoiets wel van de opstelcapaciteit van Goverman af gaat.
Kunnen we daar even een dealtje over sluiten? We breiden de WGM gewoon een stukje uit en halen de fietsen daar weg. Heeft Maegrim weer wat meer beweging :)
mwah, ik denk dat we daar wel uitkomen. Voor 2,2 mld kunnen we vast wel mooie kantines bouwen en tegelijkertijd wat extra opstelcapaciteit bij plussen. ;)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171594000
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:25 schreef Piles het volgende:
NS overweegt opnieuw om spitsheffing in te voeren http://nu.nl/binnenland/4(...)ffing-in-voeren.html (via @NUnl)
Als ze nu eens gewoon beginnen met het niet toestaan dat mensen met kortings- of actieproducten et cetera in de spits reizen, dan scheelt dat volgens mij al best wat.
pi_171594038
Waarmee doen ze dat dan? Met mijn kruidvatje of AH'tej mag ik niet in de spits reizen..
pi_171594075
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:37 schreef b2py het volgende:
Waarmee doen ze dat dan? Met mijn kruidvatje of AH'tej mag ik niet in de spits reizen..
Met dalurenkorting kun je voor de spits inchecken en in de spits reizen.
Volgens mij zijn er diverse actieproducten die geen avondspits kennen.
Keuzedagen kennen geen avondspits .
Internationale kaartjes met korting op het Nederlandse traject kennen geen avondspits .
  zaterdag 10 juni 2017 @ 13:50:31 #137
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171595602
Zou ook een berg schelen als werkgevers niet meer zouden eisen dat hun kantoorpersoneel voor 9u30 binnen is om braaf op te zitten en een pootje te geven.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 juni 2017 @ 14:11:39 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171595995
ja of scholen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171596094
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:50 schreef FredvZ het volgende:
Zou ook een berg schelen als werkgevers niet meer zouden eisen dat hun kantoorpersoneel voor 9u30 binnen is om braaf op te zitten en een pootje te geven.
Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
pi_171596315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Ja, maar dan hebben die mensen tenminste de keuze. Nu is het zo dat de werkgever verwacht dat ze er op een bepaald tijdstip zijn en de NS (of Jesse als het om de auto gaat) verwacht dat als je het maar duurder maakt dat de werknemer een keuze gaat maken die niet bij hem ligt.

Dat de NS het iets genuanceerder verpakt deze keer is op zich goed, maar het zou me verbazen als ze niet gewoon aan het kijken zijn hoe ze extra kunnen cashen met het reizigerspubliek wat geen andere keuze heeft.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_171596802
Opzich is het ook wel NS te prijzen dat ze de discussie openlijk aangaan, iemand moet de eerste stap maken en de politiek durft het niet. Waar kilometerbeprijzing een hangijzer was voor links tijdens de campagne is dat volgens mij het eerste wat van de A4'tjes is verdwenen.

Reizen tijdens de spits betekent op veel plekken dat er meer vraag dan aanbod is en daardoor ophopingen ontstaan. Files op de weg en volle treinen op het spoor. Het vergroten van het aanbod is een manier om hiermee om te kunnen gaan of je kan kiezen voor het laten dalen van de vraag. De overheid en vervoerders zetten groot in om de vraag te laten dalen in de spits en te laten groeien in rustigere periodes, korting in de daluren, spitsmijd programma's en andere mogelijkheden. Dit gaat of te langzaam of het is gewoon niet de juiste oplossing. Dan ga je andere manieren proberen om de vraag te laten dalen in de spits waarvan een hele effectieve is om de prijs te verhogen, dan raak je mensen direct maar is een hele impopulaire maatregel, vandaar dat de overheid zich er niet aan gaat branden.

Het uitbreiden van het aanbod is uiteraard een mogelijkheid maar is op bepaalde locaties een bijzonder dure aangelegenheid voor een vaak beperkte verlichting. Voor de weg geldt immers, meer asfalt zorgt voor meer ruimte voor het huidige verkeer maar heeft ook een aanzuigende werking op nieuw verkeer. Hiermee bereik je dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilde bereiken. Het OV is een mogelijkheid om grote hoeveelheden mensen te vervoeren van a naar b en een groot knelpunt daarin is dat vertrek- en aankomstlocaties 'fixed' zijn, voor- en natransport zijn altijd nodig en niet altijd adequaat naar de vraag. Daarbij zijn uitbreidingen in het OV zeer dure aangelegenheden, wellicht ook eens de moeite om uit te zoeken waarom dit soort projecten zo ontzettend duur zijn.

De capaciteit van het huidige systeem komt aan zijn grenzen, diverse uitbreidingen zijn aanstaande (PHS) maar dat duurt te lang of zijn bij uitvoering reeds achterhaald. Huidige prognoses zijn dat het vervoer op het spoor jaarlijks groeit met minimaal 2%, dat zijn geen malse cijfers en geven een enorme druk op het systeem. Er zal een manier gevonden moeten worden om minder mensen te laten reizen in de spits. Wonen en werk dichter bij elkaar zodat je kan fietsen of lopen, flexibele werktijden, thuiswerken en zo zijn er meer voorbeelden. Een echt duurzame oplossing is de noodzaak tot verplaatsingen weg te nemen, maar voordat dat zover is?
pi_171597092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Ik kan flexibel werken, maar voor je sociale leven is het niet echt tof als je pas om half 8 thuis bent, of juist om 4 uur al, en vervolgens om 9 uur naar bed moet. Dan maar wat file en van 9 tot 5 werken.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:58:32 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171597099
Er is capaciteit zat, we hebben pas een serieus probleem als 15/16 bakken dubbeldekkers niet meer voldoende is in de spits.

Op veel trajecten rijden in de spits volle treinen die bij langa na niet de volledige perronlengte gebruiken.
So we just called him Fred
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:59:03 #144
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171597111
Het is gewoon een luchtballonnetje. Als de kritiek hard is dan slikken we het weer in. Indien niet dan kijken we of we er ook echt zin in hebben. Volgens de vervoerconcessie mogen ze de prijs in de spits met 10% omhoog doen als dat in het dal met 12% omlaag gaat. Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 juni 2017 @ 15:01:15 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171597169
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nog geen 30 % van alle reizen wordt in de spits gemaakt. Als je geen substantiële verschuivingen maakt die besparingen op materieel en personeel mogelijk maken betekent dat dat het NS alleen maar geld kost.
Als ik dit zo lees bestaat er eigenlijk helemaal geen spitsprobleem dus :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:09:17 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171597353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik verwacht dat in kantoren waar ze flexibele werktijden hanteren de massa er toch voor kiest om voor negen uur te beginnen. De meeste mensen willen ook graag op een beetje fatsoenlijk tijdstip weer thuis zijn.
Half zeven beginnen en om drie uur de collega's uitzwaaien *O*
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 juni 2017 @ 15:13:12 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171597442
Thuiswerken ftw *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:29:16 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171597743
Ja dat doe ik ook steeds vaker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171598573
In Leeuwarden wonen én werken *O*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 juni 2017 @ 17:41:06 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171600168
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 07:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het ging toch om goede kantines? :P
Gezonde kantines :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')