abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juni 2017 @ 16:44:33 #76
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171576475
Ik denk dat hooguit LZB een alternatief is. TVM is zeer sterk toegespitst op hogesnelheidslijnen en niet geschikt lage snelheden. LZB is wel weer erg duur voor rustige lijnen met weinig onderlinge verkeershinder.
pi_171576512
Maar wat is het voordeel van LZB ten opzichte van ERTMS? ERTMS biedt tenslotte meer functionaliteit tegen relatief lagere kosten voor zover ik dat kan zien.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 16:46:48 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171576539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik denk eigenlijk dat dat saaier is dan de ene dag een paar sprinters
de HELE dag?! :o Kan niet veiligheid ditdatalleslastigmoeilijk :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171576562
Moet je voorstellen dat je de hele dag intercities moet rijden :{
Dan rij je spontaan Almere Buiten voorbij >:)
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 16:50:00 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171576623
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:47 schreef MTL het volgende:
Moet je voorstellen dat je de hele dag intercities moet rijden :{
Dan rij je spontaan Almere Buiten voorbij >:)
Zou dat iemand jeuken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 9 juni 2017 @ 16:52:45 #81
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171576686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:46 schreef MTL het volgende:
Maar wat is het voordeel van LZB ten opzichte van ERTMS? ERTMS biedt tenslotte meer functionaliteit tegen relatief lagere kosten voor zover ik dat kan zien.
Het is simpeler en eenduidiger qua opzet. Daarmee levert het minder problemen op bij invoeren. Maar dan heb je het wel gehad.
pi_171577327
Ik doe even mijn duit in het zakje want anders telt het niet.

Ook ik vind ERTMS een prima systeem maar de huidige haken en ogen zijn te groot voor het investeringsbedrag dat er mee gemoeid is. Laat ons dan maar niet de eerste zijn en achteraan lopen, stuk bevredigender. Je ziet nu in diverse landen de uitrol stagneren en uitlopen door onbekende problemen. Voor minder geld zijn er alternatieven die meer capaciteit opleveren dan ERTMS en dat is volgens mij een van de grote drijfveren voor de Nederlandse invoering.
pi_171578326
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?

En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.

Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen :)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 18:08:29 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171578372
Ik zou alle spoorwegen eruit halen, het staal verkopen, en overal wildwaterglijbanen aanleggen.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 18:15:07 #85
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171578449
Naja, zeg het maar. In principe passen alle bestaande plannen wel binnen het huidige investeringsplan. Toch is uitbreiding van capaciteit doormiddel van extra spoor op sommige trajecten wel verstandig denk ik. 18 treinen per uur per richting over een dubbelsporige lijn tussen Almere C en Weesp wordt erg krap. De gelijkvloerse kruisingen in Hilversum en bij Den Dolder geven toch geen positieve invloed op de dienstregeling. De IJssellijn mag ook wel wat sneller en rijdt nu van dienstregelingsknelpunt naar dienstregelingsknelpunt waardoor een snellere inpassing onherroepelijk tot een slechtere betrouwbaarheid leidt.
pi_171578554
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:08 schreef James1988 het volgende:
Ik zou alle spoorwegen eruit halen, het staal verkopen, en overal wildwaterglijbanen aanleggen.
:D
Ik wil dan wel machinist op die wildwaterbaan blijven :Y)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juni 2017 @ 18:39:46 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171578812
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?

En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.

Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen :)
Eerst zou mij duidelijk moeten worden waar de huidige knelpunten liggen en waar toekomstige knelpunten zouden kunnen ontstaan. Daar moet je in investeren, want wat ik uit de verhalen van vandaag destilleer is dat er op bepaalde plaatsen met seinverdichting, seinoptimalisatie en dergelijke nog veel te winnen valt. Naast bepaalde plaatsen waar uitbreiding van de infrastructuur echt noodzakelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 19:06:42 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171579234
en er moet ook een grote bom van gekocht worden.

Voor op Hoogeveen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 juni 2017 @ 19:08:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171579284
Een paar jaar terug heb ik in Engeland wat foto's gemaakt in de buurt van Didcot, zoals deze:

En deze:

Network Rail is al een tijdje bezig met de elektrificatie van de Great Western Main Line, ik dacht "eens kijken hoe het eruit ziet op Streetview":




Naar die plek hoef ik dus niet meer terug te gaan -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juni 2017 @ 19:16:29 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171579407
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
en er moet ook een grote bom van gekocht worden.

Voor op Hoogeveen :Y
neuh. Zonde van het geld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juni 2017 @ 19:48:41 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171579957
Dat geld kun je beter steken in een ARI 2.0

Ik ben van mening dat op het gebied van treinafhandeling nog wel wat te winnen valt in het geval er vertraagde treinen rondrijden. Met een verbeterde ARI zou je soms een licht vertraagde IC best voorrang kunnen geven op een op tijd rijdende sprinter, zodat de IC later in de rit weer in het oorspronkelijke pad terecht kan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 juni 2017 @ 21:56:52 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171583690
Go Ahead is geselecteerd voor het rijden van het traject Stuttgart – Schwäbisch Hall-Hessental – Crailsheim – Nürnberg. De concessie start in december 2019 en Go Ahead gaat met FLIRT3XL-treinstellen rijden: Go Ahead

[ Bericht 26% gewijzigd door greavy op 09-06-2017 22:04:31 ]
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:01:35 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171583896
Dat is al de tweede Britse vervoerder die flink uitbreidt in Duitsland. Nu FirstGroup nog en dan hebben we ze allemaal gehad :s)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:04:15 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171583988
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:01 schreef James1988 het volgende:
Dat is al de tweede Britse vervoerder die flink uitbreidt in Duitsland. Nu FirstGroup nog en dan hebben we ze allemaal gehad :s)
Linkje dood, hierbij de link: Go Ahead
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:16:21 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171584530
Mijn vorige post is niet correct, Stagecoach is er ook nog. Die doen naar mijn weten niks in Duitsland.
pi_171585260
Ze hebben er zin in in Deventer
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 22:51:12 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171585646
Retteketetteketet KOOOWET *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:58:24 #98
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171585852
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?

En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.

Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen :)
Alle overwegen wegsaneren :Y.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:26:07 #99
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_171586684
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geld kun je beter steken in een ARI 2.0

Ik ben van mening dat op het gebied van treinafhandeling nog wel wat te winnen valt in het geval er vertraagde treinen rondrijden. Met een verbeterde ARI zou je soms een licht vertraagde IC best voorrang kunnen geven op een op tijd rijdende sprinter, zodat de IC later in de rit weer in het oorspronkelijke pad terecht kan komen.
Het softwarepakket waar ARI onderdeel van is gaat nu eerst gerenoveerd worden. Kost ook miljoenen. Daarna ben ik benieuwd of dit een van de zaken is die het gaat halen.
pi_171586972
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik denk dat hooguit LZB een alternatief is. TVM is zeer sterk toegespitst op hogesnelheidslijnen en niet geschikt lage snelheden. LZB is wel weer erg duur voor rustige lijnen met weinig onderlinge verkeershinder.
We hebben geen rustige lijnen in Nederland in vergelijking met het buitenland.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')