je leest nietquote:Op donderdag 8 juni 2017 00:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet om de gematigden, het gaat om die extremisten, die gelovigen die naar de letter van de tekst bv ongelovigen willen/moeten vermoorden.
Mijn buurman is een gevluchte soennistische Syriër (met gezin). Wij hebben erg goed contact met deze mensen. Ik acht Soennieten drastischer in de leer dan bv Sjiieten en deze man, zijn vrouw en zijn 3 zonen willen maar al te graag in Nederland integereren.
Dus waar komt dat fanatieke extremisme vandaan? Zijn het inderdaad die geestesgestoorden die zich laten leiden door machtswellustelingen? Is het een doorgedraaid geloof in een ideologie/geloof? Of zit er een BNW-achtige organisatie achter dit alles? (Dit laatste als een puur ter 'farfetched' optie).
Normale tekst veranderen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:39 schreef 0000 het volgende:
[..]
je leest niet
extremisme is de normale tekst veranderen in een zwaardere vorm
is dat het geval?
Zeker, en voornamelijk als je ze zo WIL interpreteren. Helaas bieden deze 'boeken' die mogelijkheid van interpretatie.quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:43 schreef 0000 het volgende:
zijn de bijbel, koran en thora extremistische boeken?
het is geen interpretatie, het is de letterlijke tekst zoals het er staatquote:Op donderdag 8 juni 2017 00:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker, en voornamelijk als je ze zo WIL interpreteren. Helaas bieden deze 'boeken' die mogelijkheid van interpretatie.
Het is simpelweg waar het op uitkomt als men jou ideeen van mensen executeren zonder proces en op basis van vermoedens gaat uitvoeren. Dan gaan er dus een hoop mensen zonder schuldig te zijn doodgeknald worden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik word onpasselijk van deze zieke vergelijking.Nergens heb ik het over moslims gehad. Ik heb consequent en heel nadrukkelijk over de radicale islam gesproken. Misselijkmakend dat jij een sfeertje probeert te creëren van moslimvervolging.
Ik werp deze zieke reactie verre van me en ben uitgepraat met jou. Bah.
Dus jij bent het eens met de letterlijke interpretatie van de koran door moslims in de zin van dat ongelovigen gedood mogen worden?quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:02 schreef 0000 het volgende:
[..]
het is geen interpretatie, het is de letterlijke tekst zoals het er staat
dus is het de normale vorm
ik weet niet hoe ik je het moet uitleggen dus laat het
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspxquote:The Quran contains at least 109 verses that call Muslims to war with nonbelievers for the sake of Islamic rule
Aan de andere kant is dat dan niet meer en minder dan de huidige rechtspraak. Ook nu worden mensen onschuldig veroordeeld. De rechtspraak is niet onfeilbaar,quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is simpelweg waar het op uitkomt als men jou ideeen van mensen executeren zonder proces en op basis van vermoedens gaat uitvoeren. Dan gaan er dus een hoop mensen zonder schuldig te zijn doodgeknald worden.
het wordt bedoeld zoals het er staatquote:Op donderdag 8 juni 2017 01:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dus jij bent het eens met de letterlijke interpretatie van de koran door moslims in de zin van dat ongelovigen gedood mogen worden?
[..]
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx
Kan jou reacties alleen maar interpreteren als dat jij dat onderschrijft.quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:31 schreef 0000 het volgende:
[..]
het wordt bedoeld zoals het er staat
je moet wel erg creatief te werk gaan om er een andere betekenis aan te geven
als er staat dat er gestreden moet worden tegen ongelovigenquote:Op donderdag 8 juni 2017 01:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan jou reacties alleen maar interpreteren als dat jij dat onderschrijft.
Jij vindt het de normale vorm.quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:37 schreef 0000 het volgende:
[..]
als er staat dat er gestreden moet worden tegen ongelovigen
hoe wil je dat dan interpreteren?
geef dan jouw interpretatie bij een vers als deze:quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jij vindt het de normale vorm.
Ik niet, je kunt ook gewoon en normaal met elkaar omgaan, elkaar accepteren zoals men is/denkt/voelt/gelooft.
Acceptatie.
Dat vers is al meteen de grootst mogelijke onzin. Ik ben volgens hen een ongelovige, maar ik strijd helemaal voor niks en niemand, en al helemaal niet een of andere denkbeeldige "boze". Als je dat soort teksten serieus neemt zit er echt een steekje bij je los.quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:46 schreef 0000 het volgende:
[..]
geef dan jouw interpretatie bij een vers als deze:
4:76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor
de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's
plan is zwak.
de levenswijze volgens de islamquote:Op donderdag 8 juni 2017 01:51 schreef Montagui het volgende:
IK zou dan gaag willen weten wat de zaak van Alllah is? (voordat ik daarvoor ga strijden).
het gaat nu even over de interpretatiequote:Op donderdag 8 juni 2017 01:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat vers is al meteen de grootst mogelijke onzin. Ik ben volgens hen een ongelovige, maar ik strijd helemaal voor niks en niemand, en al helemaal niet een of andere denkbeeldige "boze". Als je dat soort teksten serieus neemt zit er echt een steekje bij je los.
4:76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voorquote:
De etymologie is 'vertrouwen' het symbool van het goddelijke is de maan, het symbool van het satanische is de zon.quote:Op donderdag 8 juni 2017 01:46 schreef 0000 het volgende:
[..]
geef dan jouw interpretatie bij een vers als deze:
4:76. Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor
de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's
plan is zwak.
Integendeel. De roep om aanpassing of afschaffing van bepaalde mensenrechten wordt steeds groter. Zeker nu deze zwakte een voortdurend raamwerk blijkt voor terroristen en andere kwaadwillende om hier ongestoord hun gang te kunnen gaan.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef Falco het volgende:
Dat mens is compleet gestoord. Gelukkig hebben de Britten de EVRM nog (wel)...twitter:theresa_may twitterde op dinsdag 06-06-2017 om 22:01:45I'm clear: if human rights laws get in the way of tackling extremism and terrorism, we will change those laws to ke… https://t.co/PtgRPkey4d reageer retweet
Als het westen haar reet aanveegt met haar eigen normen en waarden hebben de terroristen gewonnen. Er zijn genoeg mogelijkheden om terrorisme aan te pakken binnen de wet, laten ze daar maar eens gebruik van maken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Integendeel. De roep om aanpassing of afschaffing van bepaalde mensenrechten wordt steeds groter. Zeker nu deze zwakte een voortdurend raamwerk blijkt voor terroristen en andere kwaadwillende om hier ongestoord hun gang te kunnen gaan.
Goedschiks of kwaadschiks zal het toch die kant opgaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |