Oke opnieuw.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het best om een vraag gesteld te krijgen, maar als je met zo'n zin al in een hoek gedreven wordt is de poging tot een goed gesprek al mislukt inderdaad.
Maar ze kunnen het toch op zijn minst proberen?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NOS is dan ook niet neutraal; de hele NPO als zodanig ook niet. Bleek afgelopen verkiezingscampagne ook wel weer.
Executeren na een proces bijvoorbeeld. Dan kom je al iets dichter in de buurt van een rechtstaat. Als je dat niet kunt behouden, dan raak je het fundementele kwijt wat ons anders maakt dan hen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oke opnieuw.
Wat is jouw oplossing dan voor deze problematiek?
Dat gaat pas gebeuren als onze auto's niet meer op benzine rijden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien dat het ook wat zou helpen als we de Arabieren zelf hun oorlog uit laten vechten, en wij ons in het westen gewoon met onze eigen zaken zouden bemoeien.
Ik weet het. Wellicht een net zo'n onrealistisch scenario als het preventief executeren scenario, maar wel iets prettiger.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat gaat pas gebeuren als onze auto's niet meer op benzine rijden.
Mensenrechten klinken natuurlijk altijd geweldig. Natuurlijk ook geweldig om als politici daar je naam onder te zetten. Daar maak je goede sier mee en kom je in de geschiedenisboekjes.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef Falco het volgende:
Dat mens is compleet gestoord. Gelukkig hebben de Britten de EVRM nog (wel)...twitter:theresa_may twitterde op dinsdag 06-06-2017 om 22:01:45I'm clear: if human rights laws get in the way of tackling extremism and terrorism, we will change those laws to ke… https://t.co/PtgRPkey4d reageer retweet
Soms vallen dingen ook gewoon niet (meer) (geheel) op te lossen en zal IEDERE 'oplossing' uiteindelijk erger dan de kwaal zijn. Dat realiseren en (tegen wil en dank) accepteren lijkt me best belangrijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oke opnieuw.
Wat is jouw oplossing dan voor deze problematiek?
Nee, het had minder reacties.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Had dit topic eerst niet meer reacties? Of ben ik nu gek?
Jammer genoeg wel ja.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef Falco het volgende:Gelukkig hebben de Britten de EVRM nog (wel)...
quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik hoor Churchill zich omdraaien in z'n graf
Inderdaad, ik zal blij zijn als jij weg bent.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
Doe dat, racistische en radicale figuren kunnen we missen als kiespijn.
Ik snap de wereld niet meer, het gaat allemaal zo snel...quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:21 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee, het had minder reacties.
Gaat het goed met je?...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik snap de wereld niet meer, het gaat allemaal zo snel...Dit is het nieuwe topic. Het vorige topic was vol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Aah, er staat geen 2'tje bij, vandaar.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is het nieuwe topic. Het vorige topic was vol.![]()
yepquote:Op woensdag 7 juni 2017 23:14 schreef PalmRoyale het volgende:
Blijkbaar snappen mensen nog steeds niet dat Europese politici helemaal niet willen dat de aanslagen stoppen. Dit is het perfecte middel voor hen om een politiestaat te creëren. Europese burgers zijn slachtvee dat gebruikt wordt om dit doel te realiseren.
wat is extreem?quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:36 schreef Montagui het volgende:
Op dit moment in zoverre eens maar dan in de zin van terreurverdachten preventief te arresteren. Extremistisch Islamitisch gedachtegoed heeft tot nu toe alleen maar geleid tot terreur. Iemand die dat aanhangt (maar nog geen 'misdaad' heeft gepleegd) is een wandelende bom (no pun intended).
Ik vergelijk dergelijke mensen? met geesteszieken die om hun eigen, en andermans, veiligheid óók preventief opgepakt kunnen worden.
Na gedegen onderzoek en behandeling zouden ze dan weer op vrije voeten kunnen komen.
Het goedkeuren van geweld tegen andersgelovigen ter meerdere glorie, en faveure, van het eigen geloof, waarbij het eigen geloof naar de letter van het woord geinterpreteerd, en verkondigd, wordt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:42 schreef 0000 het volgende:
[..]
wat is extreem?
sowieso geloven alle moslims dat ongelovigen uit zullen sterven
maar dat staat ook in geschriften van andere geloven
het eigen geloof naar de letter van het woord interpreteren is sowieso niet extreemquote:Op woensdag 7 juni 2017 23:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het goedkeuren van geweld tegen andersgelovigen ter meerdere glorie, en faveure, van het eigen geloof, waarbij het eigen geloof naar de letter van het woord geinterpreteerd, en verkondigd, wordt.
Je laatste zin is niet wat die andere geloven geloven. Het OT wordt met name door het Christendom veeleer gezien als een soort van 'geschiedenisboek' waarvan geleerd zou moeten worden. Het NT is met name de zin van de Christelijke leer. (Dat in het verleden (en heden binnen beprekte communities) ook binnen het Christendom machtswellustelingen het 'woord' naar eigen belang interpreteren is/en was ook afkeurenswaardig...... geesteszieken zie je overal, alleen binnen de Islam is het tegenwoordig schering en inslag).
British Deep State?quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:17 schreef TeenWolf het volgende:
Daarom laat de MI5 alles met medeweten gebeuren. Verborgen agenda's en totaalcontrole.
Que? Letterlijk interpreteren is de basis van extremisme.quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:05 schreef 0000 het volgende:
[..]
het eigen geloof naar de letter van het woord interpreteren is sowieso niet extreem
Niettemin laten andere geloven dan de (extreme) Islam tegenwoordig die anders gelovigen met rust.quote:je hebt alleen de normale (echte) versie en de light versie
over je 2e gedeelte: dat wordt weer een discussie op zich over wie het juist interpreteert
maar de religies gaan wel degelijk dezelfde richting op bij het onderwerp 'ongelovigen'
details daargelaten
dat is sowieso een foute benamingquote:Op donderdag 8 juni 2017 00:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Que? Letterlijk interpreteren is de basis van extremisme.
[..]
Niettemin laten andere geloven dan de (extreme) Islam tegenwoordig die anders gelovigen met rust.
Het gaat nu even niet om de gematigden, het gaat om die extremisten, die gelovigen die naar de letter van de tekst bv ongelovigen willen/moeten vermoorden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:19 schreef 0000 het volgende:
[..]
dat is sowieso een foute benaming
je hebt gelovigen en gematigde gelovigen
en dat zijn dus de gematigde gelovigen (die een mildere houding hebben ten opzichte van de normale tekst)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |