SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ik meet nu nog alleen mijn buikomvang, omdat die volgens de maatstaven ook echt te hoog is (zit nu op 92cm, moet 80-88cm zijn geloof ik?)quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een goed idee, zo'n graas-bak!
En een mooi resultaat zeg SQ!
En Sarabi ook! Lekker zo!
Weeg- en meet-moment gehad vanmorgen... Buik, gewicht en vet op biceps, triceps, net boven bekken en net onder schouderblad.
Ik vind daar toch wel wat van... flinke stok achter de deur in ieder geval
Ik kan ook nog heel veel dingen niet die 'normale' mensen makkelijk vinden of gewoon kunnen na x aantal x trainen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
(En ja, dat zegt in het geval van mij, met mijn hollandsche stalpoten best wat.voor een ander is dat waarschijnlijk een lachertje, maar ik trek mijn eigen plan.
)
Bedankt voor het aanbood, maar ik ben voor de gebroken lijnzaad gegaan en dat wil ik eerst even aankijken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:30 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Zou je het eens willen proberen? Ik heb laatst bij body&fit een proefverpakking besteld maar er zitten voornamelijk smaken in die ik niet lekker vind. Koffie, cookies en chocolade bijvoorbeeld.
Je zou best tegen de verzendkosten een paar mogen proberen?
Een nog iets te groene banaan van de kantoorfruitschaal (die lag er vanochtend niet, nu wel). Van alle opties de minst kuttequote:Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
5 kilo is alleen een kledingmaat als je in de "normale" ranges valt (ergens tussen maat 36 en 44). Hoe kleiner je bent, hoe minder kilo het verschil maakt. Hoe dikker, hoe meer.
Wat is het geworden, Tink?
Ik studeer thuis. I feel uquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:13 schreef Sjeen het volgende:
Alleen thuis zijn... zelfbeheersing wordt goed op de proef gesteld
Kan je niet en collega beroven van zijn of haar stuk fruit?quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:21 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben m'n t's vergeten en zit nu te bedenken of ik:
- naar de ah to go ga lopen door de stromende regen en dan vanmiddag dus een half uur langer ga doorwerken ter compensatie
- een cup a soupje neem en dan hoop dat ik vol zit tot de lunch *hoogst wrs niet
- gewoon maar niet eten en doen alsof er niks aan de hand zit.
Ik vind alle opties kut, maar ben inmiddels misselijk van de honger dus moet wel een beetje een knoop gaan doorhakken.
Met overgewicht voor een tijdje aan een stang hangen is al best knap, laat staan 10 knee raises erbij te doen. Ieder haalt doelen op zijn/haar niveau.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben in ieder geval lekker bezig en dat voelt al best goed. Beter dan niks doen. Ik merk echt wel progressie in wat ik kan. Bijvoorbeeld aan een stang hangen en mijn benen optrekken, ik kreeg ze in het begin nauwelijks omhoog, nu haal ik de 10 met gemak.
(En ja, dat zegt in het geval van mij, met mijn hollandsche stalpoten best wat.voor een ander is dat waarschijnlijk een lachertje, maar ik trek mijn eigen plan.
)
Toes to bar.. moet ik nog niet aan denken..quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:17 schreef Rauw. het volgende:
Met overgewicht voor een tijdje aan een stang hangen is al best knap, laat staan 10 knee raises erbij te doen. Ieder haalt doelen op zijn/haar niveau.![]()
next; Toes to bar?![]()
De turnster die 10meter op eigen handen kan lopen Squat meestal geen 80+kg he.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik kan ook nog heel veel dingen niet die 'normale' mensen makkelijk vinden of gewoon kunnen na x aantal x trainen.
Tja.. daarom moet je je eigen doelen stellen en tevreden zijn met wat je steeds meer kan.
Jij kan wss weer dingen die anderen niet kunnen.
En nee het is niet altijd even leuk. Als ik soms kijk wat die meiden bij de crossfit kunnen en hoe lang ik daar nog vanaf sta![]()
Maarach.. wie weet ooit
we kunnen het Loontje, we kunnen het!quote:
quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit nog aan mijn ontbijt.
Gisteren trok ik borrelnootjes uit de kast, had er , dacht 'meh' en heb ze teruggelegd.![]()
Beter dan elastieken;quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:20 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil graag de pull up leren, maar ik weet niet hoe. Het enige wat ik lees is met zo'n elastiek, maar dan moet ik die eerst kopen. En ben altijd zo bang dat dat er enorm knullig uitziet, aangezien hier dat alleen maar sterke mannen doen
Nou ja er spelen nog wel meer factoren mee zoals lichaamsbouwquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:22 schreef DeLuna het volgende:
5kg een kledingmaat?Zou ik dan ooit in 34 gaan passen? Ik geloof daar niet in.
Ik heb ook geen idee hoe ik eruit zie en waar ik in pas als ik mijn doelgewicht haal, dus wat dat betreftquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ja er spelen nog wel meer factoren mee zoals lichaamsbouw
Zo is een kleine jeansmaat voor mij best haalbaar maar een hele kleine colbertmaat nooit
Die moet wel lukken ! Is dat gewoon in zo'n Smith machine ?quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Beter dan elastieken;
Mocht deze iets te moeilijjk zijn zoek naar Bodyweight Rows voor inspiratie.
Ja maar je onderwijdte is toch wel veranderd?quote:
Of een bar in een rek leggen (heb geen ervaring met een smith machine). Hoe hoger je de bar legt hoe makkelijker het word (dus je streeft naar zo laag mogelijk in het rek). Kan ook in een klimrek, of onder een stevige tafel thuis. of met Ringen(TRX?) aan het plafond.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:24 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Die moet wel lukken ! Is dat gewoon in zo'n Smith machine ?
Zolang het maar een stang heeft waar je jezelf aan kan optrekken terwijl je zo horizontaal mogelijk zit.. kom je een heel eindquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:24 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Die moet wel lukken ! Is dat gewoon in zo'n Smith machine ?
quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:26 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Of een bar in een rek leggen (heb geen ervaring met een smith machine). Hoe hoger je de bar legt hoe makkelijker het word (dus je streeft naar zo laag mogelijk in het rek). Kan ook in een klimrek, of onder een stevige tafel thuis. of met Ringen(TRX?) aan het plafond.
Thanks ! Ga het proberen !quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zolang het maar een stang heeft waar je jezelf aan kan optrekken terwijl je zo horizontaal mogelijk zit.. kom je een heel eind
Negativesquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:20 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil graag de pull up leren, maar ik weet niet hoe. Het enige wat ik lees is met zo'n elastiek, maar dan moet ik die eerst kopen. En ben altijd zo bang dat dat er enorm knullig uitziet, aangezien hier dat alleen maar sterke mannen doen
Van 85H naar 75G.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar je onderwijdte is toch wel veranderd?
Het verschil tussen bijvoorbeeld 90E en 80D is 3 cupmaten namelijk.
Ja maar dan ben je dus 3 cupmaten gekrompen!quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Van 85H naar 75G.
En wel gewoon 5 broekmaten ofzo
Nou ik kan je verzekeren dat 85H geen pretje is. Voor niemand behalve mijn zoon. Mijn man mag er ook niet aan zitten dus het is alleen leuk om naar te kijkenquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef junkiexp het volgende:
Niks mis met groote boobies (zolang je er geen last van hebt natuurlijk)
Mijn vriendin doet met mij mee en is in totaal 8kg afgevallen, die pas alweer in maatje 38 en is nu 65 kg.
Maar die is ook wel een halve cup kwijt geraakt, das wel jammer
quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:17 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met overgewicht voor een tijdje aan een stang hangen is al best knap, laat staan 10 knee raises erbij te doen. Ieder haalt doelen op zijn/haar niveau.![]()
next; Toes to bar?![]()
Hier van E naar een kleine C. Hangende zakjes. Dat is echt het enige wat ik écht heel kut vind.. (oke oke, m'n buik die nooit meer strak zal worden ook..) Ik ben verdorie nog maar 22 maar ze zien eruit alsof ik 80 ben. Gelukkig is er wat aan te doen en dat is dan ook iets wat ik in de toekomst zeker ga doen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Kleinere cupmaat
40 kg afvallen, nog steeds even grote jetsers FML.
Oh, nee, wacht gelogen. 1 cupmaat.
Die van mij zijn dan wel groot, maar dat wil niet zeggen dat ze nog mooi zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:19 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Hier van E naar een kleine C. Hangende zakjes. Dat is echt het enige wat ik écht heel kut vind.. (oke oke, m'n buik die nooit meer strak zal worden ook..) Ik ben verdorie nog maar 22 maar ze zien eruit alsof ik 80 ben. Gelukkig is er wat aan te doen en dat is dan ook iets wat ik in de toekomst zeker ga doen.
Maar zou je ooit overwegen om er wat aan te doen? Of heb je zoiets van 'boeiend'?quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die van mij zijn dan wel groot, maar dat wil niet zeggen dat ze nog mooi zijn.Evenals buik en benen.
Als ik het geld had, zou ik er morgen wat aan laten doen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:30 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Maar zou je ooit overwegen om er wat aan te doen? Of heb je zoiets van 'boeiend'?
Wel lief maar inderdaad snel weggevenquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier ook een grote cupmaat, maar wel een kleine omvang. Een taille is het enige wat ik hebDaar zit weinig vet. Vanmorgen gaf de weegschaal 103,8 aan. Jeej weer naar beneden. Dus onder de 100 voor eind juli moet wel lukken. Behalve dat de kinderen uit mijn klas mijn pogingen tot gezond eten saboteren
Juffendag resulteert in dit;
[ afbeelding ]
Allemaal chocola. Snel maar weggeven dus!
Moet je daar met knieën op zitten of op staan ?quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
heb je niet zoiets in de sportschool?
je kunt zo het hulpgewicht steeds lager zetten tot je het zonder tegengewicht kunt
[ afbeelding ]
met je knieënquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Moet je daar met knieën op zitten of op staan ?
Boks.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik eet eigenlijk alles wel. #teamspeknek #iknennietdikgewordenvanlucht
Hier super storm, schoenen dicht en voor het eerst in vijf maanden echte regen. Heb nog niemand op straat gezien.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:26 schreef MutedFaith het volgende:
Ik hoop dat t weer straks een beetje bijtrekt, anders wordt t hardlopen tegen de wind in.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:52 schreef Brighteyes het volgende:
Maar chocola, koekjes, snoep, chips, chocola, beschuitjes met hagelslag, witbrood met nutella, witbrood met kaas, tosti's, nootjes, chocola, dropjes, pennywafels etc. etc.... Hou me vast!
Ik dacht dat pasta niks mis mee was, mits volkoren ?quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:12 schreef Cue_ het volgende:
En eerder ook veel chinees en pasta's. Al heb ik die ondertussen redelijk laten staan en is het meestal max 1x in de week pasta / mie
(Volkoren) pasta is best ok, maar bij dergelijke maaltijden is het vaak de portiegrootte waar het mis gaatquote:Op woensdag 7 juni 2017 16:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik dacht dat pasta niks mis mee was, mits volkoren ?
Ik eet denk ik zeker 2x per week pasta.
met volkoren pasta is heel veel mis, maar dat is mijn persoonlijke meningquote:Op woensdag 7 juni 2017 16:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Veel koolhydraten, dusja.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:32 schreef Pinuts het volgende:
Nee oke dan snap ik dat het aantikt jaquote:Op woensdag 7 juni 2017 17:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Veel koolhydraten, dusja.
En wat gezegd werd, eet er veels te veel van. Was toen echt van de spaghetti enzo, kon er zo 250gr ongekookt van opeten (dan wel eerst gekookt natuurlijk)
En dan beetje saus met veeeel gehakt (soms wel 500gr, minimaal 300gr) en dan geen groente erbij.
En dat zo 3x in de week (zelfde of variatie ervan)
Nu is het eerder veel groente, beetje saus, 150gr gehakt en max 100gr pasta. En dat 1x in de week.
Dat scheelt dan wel een hoop voor mij
quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
met volkoren pasta is heel veel mis, maar dat is mijn persoonlijke mening
Ik ben de tijd vooruit aan het kijken. Is het al vijf uur?
Haha dat ook. Was de beste afhaal die ik me op dit moment kon bedenken, inclusief cornetto als toetjequote:Op woensdag 7 juni 2017 19:03 schreef Stormqueen het volgende:
Nee dat moet je nooit zeggen cue
Je eet friettat omdat je daar zin in had
boks.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:00 schreef Sjeen het volgende:
Mijn lijstje vandaag... het ging mis in de middag
O: Brinta
L: 4 sneetjes Waldkorn, 2 boter/kaas, 2 boter/hagelslag
T: 2 gepofte rijst-chocolade dingetjes, nog 2... nog 2... nog 2... verrek toch ook, de laatste 2 ook nog
D: filetlapje, rijst, veeeeel erwten
T: glas rode wijn
Tot nu toe...
Oh god, zijn dat die rijstewafels met een laagje chocola? Daarvan bestaan er voor mij ook niet 'maar 2'.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:00 schreef Sjeen het volgende:
Mijn lijstje vandaag... het ging mis in de middag
O: Brinta
L: 4 sneetjes Waldkorn, 2 boter/kaas, 2 boter/hagelslag
T: 2 gepofte rijst-chocolade dingetjes, nog 2... nog 2... nog 2... verrek toch ook, de laatste 2 ook nog
D: filetlapje, rijst, veeeeel erwten
T: glas rode wijn
Tot nu toe...
deze: 90 kcal per stukquote:Op woensdag 7 juni 2017 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh god, zijn dat die rijstewafels met een laagje chocola? Daarvan bestaan er voor mij ook niet 'maar 2'.![]()
Die komen er dus niet meer in, of gaan rechtstreeks de (voor mij nog steeds afgesloten) snoepkist in.
S
geen zorgen, is in Duitslandquote:Op woensdag 7 juni 2017 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Die ken ik niet! Ik wil dan ook niet weten waar ze te krijgen zijn!
Als ze smaken zoals ik denk dat ze smaken dan kan ik goed snappen dat je voor nog 2, en nog 2, en nog .... bent gegaan...quote:
Nou ja, al drie dagen he.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:33 schreef Cathmar het volgende:
Niet kopen is voor mij de enige oplossing. Anders gaat het bij mij net zo Sjeen.
Gelukkig voor de kinderen is er ook snoep en koek wat ik niks aan vind.
En jij met je snoep kist BE👍
Fijn te lezen dat het je zo goed af gaat nu.
ow ja... dat gevoel ken ikquote:Op woensdag 7 juni 2017 21:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, al drie dagen he.![]()
En die kist... vorige week hebben we hem voor het eerst een keer geplunderd.F. heeft de code namelijk wel en we hadden zo'n enorme trek!
Maar goed, ik voelde me wel enorm
en we hebben zelfs weer wat spul teruggestopt.
Dat doe ik dus nooit meer. (Dat plunderen dan he!)
De blik ook van de jongste toen bleek dat wij zijn boterkoek () opgevroten hadden.
![]()
het zijn stiekem net koetjesrepen... eigenlijk helemaal niet zo lekker, want geen echte chocolade, maar toch he, het moet gewoon opquote:
Aanrader ja?quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb net "that sugar film" gekeken. Daar word je niet vrolijk van zeg
Ik ook. Vind de conclusie ook moeilijk te geloven, dat je dus sowieso aankomt van teveel onzin eten - ookal krijg je hetzelfde aantal kcal binnen als je gezond eet op een dag. Ik weet niet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik geloof dat eerlijk gezegd wel. Natuurlijk is een calorie een calorie, maar dat je lichaam anders reageert op suiker dan op eiwitten lijkt me evident.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:00 schreef Status het volgende:
[..]
Ik ook. Vind de conclusie ook moeilijk te geloven, dat je dus sowieso aankomt van teveel onzin eten - ookal krijg je hetzelfde aantal kcal binnen als je gezond eet op een dag. Ik weet niet.
Ik ook. Wel confronterend. In 40 dagen was ie 12 kilo aangekomen was t toch?quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik geloof dat eerlijk gezegd wel. Natuurlijk is een calorie een calorie, maar dat je lichaam anders reageert op suiker dan op eiwitten lijkt me evident.
Ik ga me er denk ik wel wat verder in verdiepen.
8,5 in 60. De mc donalds man van supersize me was meer aangekomen jaquote:Op woensdag 7 juni 2017 22:08 schreef Status het volgende:
[..]
Ik ook. Wel confronterend. In 40 dagen was ie 12 kilo aangekomen was t toch?
Ow, vergissing, het is heel wat ja.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
8,5 in 60. De mc donalds man van supersize me was meer aangekomen ja
omg koetjesrepenquote:Op woensdag 7 juni 2017 21:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
het zijn stiekem net koetjesrepen... eigenlijk helemaal niet zo lekker, want geen echte chocolade, maar toch he, het moet gewoon op
Die heb ik een tijd terug gezien. Inderdaad eentje die je aan het denken zet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
tot nu toe wel veel ja. Maar ik ben inmiddels al tijden van de lightproducten af. Die vind ik nu ook echt niet meer lekker. Maar ik wil nu langzamerhand ook iets met suiker en zout gaan doen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:44 schreef junkiexp het volgende:
Tellen jullie echt alleen calorieën of kijken jullie ook naar de hoeveelheid vet of suiker die in de producten zitten.
Ik betrap mij erop dat ik eigenlijk voornamelijk naar de calorieën kijk omdat ik daar een grens in heb, want bijvoorbeeld vet eten heeft per definitie meer calorieën en dan zit je dus eerder aan de grens.
Maar is dat eigenlijk wel zo?
Ik kijk juist wel bijvoorbeeld weer veel naar vet. En als er dan veel vet in zit, of het de goede vetten zijn (zoals bijvoorbeeld nootjes). Maar vind het wel moeilijker te interpreteren dan calorieën, omdat ik daar een beter beeld van heb hoeveel ik 'mag'.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:44 schreef junkiexp het volgende:
Tellen jullie echt alleen calorieën of kijken jullie ook naar de hoeveelheid vet of suiker die in de producten zitten.
Ik betrap mij erop dat ik eigenlijk voornamelijk naar de calorieën kijk omdat ik daar een grens in heb, want bijvoorbeeld vet eten heeft per definitie meer calorieën en dan zit je dus eerder aan de grens.
Ik probeer in de winkel wel zoveel mogelijk het 'gunstigste etiket' te pakken. Verder probeer ik veel eiwitten te eten, vanwege het behoud van spieren terwijl ik afval.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik tel calorieën en ik let erop dat ik zo min mogelijk suiker binnen krijg. Ook let ik op vet, in die zin dat ik geen vette sauzen, frituur of vlees eet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb nu 2 weken geen makkelijke koolhydraten gegeten, geen brood, rijst, pasta en wel veel groente. Geen moment honger gehad en niet weinig/vies gegeten (wel bijvoorbeeld aardbeien met slagroom).quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik geloof dat eerlijk gezegd wel. Natuurlijk is een calorie een calorie, maar dat je lichaam anders reageert op suiker dan op eiwitten lijkt me evident.
Ik ga me er denk ik wel wat verder in verdiepen.
1 gram per kg lichaamsgewicht is wat mannelijke bodybuilders ongeveer aanhouden, ik weet niet of het hetzelfde is voor vrouwen. Maar in die hoek is veel info te zoeken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:49 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik kijk juist wel bijvoorbeeld weer veel naar vet. En als er dan veel vet in zit, of het de goede vetten zijn (zoals bijvoorbeeld nootjes). Maar vind het wel moeilijker te interpreteren dan calorieën, omdat ik daar een beter beeld van heb hoeveel ik 'mag'.
Nee, sommige volvette producten zijn gezonder dan hun magere vervanger, veel producten met <1 caloriën zitten vol met suikervervangers (Die voor je suikerspiegel/hongergevoel hetzelfde doen als echte suiker). Daarbij heb je vetten nodig voor verzadiging, en 1gram vet is 9kcal, waar 1gram khd en eiwitten maar 4 zijn. Waardoor vettere (maar gezondere) producten dus al snel buiten die minder kcal is gezonder regeling vallen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:44 schreef junkiexp het volgende:
Khd houden (ik dacht 4 keer) meer vocht vast is een vrij simpele verklaring.quote:Op donderdag 8 juni 2017 07:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 weken geen makkelijke koolhydraten gegeten, geen brood, rijst, pasta en wel veel groente. Geen moment honger gehad en niet weinig/vies gegeten (wel bijvoorbeeld aardbeien met slagroom).
2,5 kilo.
En daarvoor deed ik enorm mijn best om een beetje minder te eten, mét hongergevoel, maar er gebeurde niks.
Oh en een BMI ergens in de 25, dus niet dat ik mega obees ben en daardoor makkelijk heel veel verlies.
Zolang het maar volkoren is heb ik er niet zoveel last van.quote:Op donderdag 8 juni 2017 07:48 schreef Barreltje het volgende:
dat laatste is erg herkenbaar rauw.. minder koolhydraten minder dip..
Hier zit er vooral een verband tussen brood en dip.. een rijst of pasta salade en/of maaltijd heeft dat resultaat niet .
vandaag broodjes lunch tijdens vergadering dus.. hallo dip!
Dit heb ik afgelopen maand dus ook gemerkt. Echt apart vond ik het want had nooit zo door dat het echt zoveel uitmaakt wat je eet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 08:23 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zolang het maar volkoren is heb ik er niet zoveel last van.
Volkorenproducten, bruine rijst en zoete aardappel gaan prima.
Witbrood, witte rijst en normale (echte) pasta en ik dip aan het einde van de dag constant weg.
Dat laatste is denk ik de betere verklaring. Ik denk niet meer de hele dag aan mijn volgende eetmoment maar heb gewoon genoeg aan wat ik eet om het een aantal uren op vol te houden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 07:20 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Khd houden (ik dacht 4 keer) meer vocht vast is een vrij simpele verklaring.
Ik ben van mijn eind van de dag dip af door het minderen in koolhydraten (brood etc)
Het ene of het andere product scheelt nogal veel qua zout. Die AH gepelde tomaten in blik bevatten geen zout. En zo zijn er meer producten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb even mijn zout van de dag geteld toen ik aan het mealpreppen was.
Echt. Hier moet aan gewerkt worden
Ben op gegeven moment de pastasaus en chili con carne enzo met ingeblikte tomaat gaan maken omdat het ontvellen en snijden van verse tomaten me te veel tijd kostte. Daar gaan we dus resoluut mee kappen.
En suikers idem dito. Net snel wat verpakkingen gelezen maar inderdaadhet zit echt óveral in.
Ik dacht dat ik wel redelijk wist wat ik at maar dat valt vies tegen. En nee, ik ben ook niet van de suiker / zoutpolitie en suiker en zout zijn niet van de duivel, maar ik maak me zorgen om de optelsom. Want als je alles van een dag bij elkaar optelt kom je echt veel hoger uit dan je zou willen.
Heeft iemand misschien tips voor sites / fora die gericht zijn op zo onbewerkt mogelijk voedsel?
deed ik dat onbewust al prima dus.quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:07 schreef agter het volgende:
[..]
Het ene of het andere product scheelt nogal veel qua zout. Die AH gepelde tomaten in blik bevatten geen zout. En zo zijn er meer producten.
Deze:
https://www.ah.nl/producten/product/wi803/ah-gepelde-tomaten
En de biologische blokjes heeft ook geen zout:
https://www.ah.nl/product(...)gisch-tomatenblokjes
The Green Happiness.quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb even mijn zout van de dag geteld toen ik aan het mealpreppen was.
Echt. Hier moet aan gewerkt worden
Ben op gegeven moment de pastasaus en chili con carne enzo met ingeblikte tomaat gaan maken omdat het ontvellen en snijden van verse tomaten me te veel tijd kostte. Daar gaan we dus resoluut mee kappen.
En suikers idem dito. Net snel wat verpakkingen gelezen maar inderdaadhet zit echt óveral in.
Ik dacht dat ik wel redelijk wist wat ik at maar dat valt vies tegen. En nee, ik ben ook niet van de suiker / zoutpolitie en suiker en zout zijn niet van de duivel, maar ik maak me zorgen om de optelsom. Want als je alles van een dag bij elkaar optelt kom je echt veel hoger uit dan je zou willen.
Heeft iemand misschien tips voor sites / fora die gericht zijn op zo onbewerkt mogelijk voedsel?
Is dat niet met die menstruatie van een kip? Of haal ik dingen door elkaar? Dat soort websites kan ik namelijk echt niet serieus nemen...quote:
Smaak. Bij conservering van groenten in blik of pot wordt er water aan toegevoegd, dat water onttrekt (van nature aanwezige) zout en suikers aan de groenten. Om de groenten toch zo te laten smaken als we gewend zijn wordt er dus zout en suiker toegevoegd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, daar had ik nog niet bij stil gestaan inderdaad, dat er in die blikken tomatenblokjes ook zout en suiker kan zitten.Why in hemelsnaam...
Ja dat is diequote:Op donderdag 8 juni 2017 10:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is dat niet met die menstruatie van een kip? Of haal ik dingen door elkaar? Dat soort websites kan ik namelijk echt niet serieus nemen...
Dat, en suikervrije taarten met 572 gram suiker.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is dat niet met die menstruatie van een kip? Of haal ik dingen door elkaar? Dat soort websites kan ik namelijk echt niet serieus nemen...
Serieus?quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat, en suikervrije taarten met 572 gram suiker.
Ja, want als het ahornsiroop of andere zoete meuk is, dan is dat geen suiker. Aldus veel van dat soort websites.quote:
Ja, want fruitsuikers vinden ze geen suiker ofzo.quote:
en conservering toch ook?quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:24 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Smaak. Bij conservering van groenten in blik of pot wordt er water aan toegevoegd, dat water onttrekt (van nature aanwezige) zout en suikers aan de groenten. Om de groenten toch zo te laten smaken als we gewend zijn wordt er dus zout en suiker toegevoegd.
Is er niet iets met gif ofzo met verse bonen..? Klok klepel...quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en conservering toch ook?
Ik vroeg me laatst af... dingen als kidneybonen ken ik eigenlijk alleen in ingeblikte en gedroogde variant. Zouden die ook vers te krijgen zijn?
Dan neem je ze toch vers meid!quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
Nee maar ik wil ze ook niet rauw, ik wil ze vers
Fruit bevat natuurlijk wat meer voordelen dan normale suikers.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:34 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ja, want fruitsuikers vinden ze geen suiker ofzo.
Ik maakte een grapje omdat je rauw zei.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]ik vroeg me alleen af waarom die niet te krijgen zijn.
kijk dat lijkt me wel aannemelijk.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:46 schreef MutedFaith het volgende:
Maar ik denk dat dat de reden is waarom ze niet vers verkocht worden. Te veel risico voor de verkoper/teler dat iemand er toch een handvol rauw naar binnen gooit, goed ziek van wordt en een rechtszaak aanspant.
gedroogd is dat risico er minder, omdat niemand z'n tanden erop kapot wil bijten.
oh hihi.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:52 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje omdat je rauw zei.
Maar mag ik dan wel zeggen dat een stuk fruit incl. suikers gezonder is dan een schep suiker van dezelfde hoeveelheid?quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:48 schreef MutedFaith het volgende:
Die voordelen hebben niks met de suikers te maken though. En t gros van die voordelen (zoals de vezels) heb je niks aan als je ze tot pulp kookt om er een taart van te bakken.
Gezonder niet. Verantwoorder wel.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:54 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar mag ik dan wel zeggen dat een stuk fruit incl. suikers gezonder is dan een schep suiker van dezelfde hoeveelheid?
Of valt dat dan weer in de "ER BESTAAT GEEN ONGEZOND ETEN" regel?
Kunnen ze weer verder krampen zeker.quote:
Vitamientjes.quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:56 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Gezonder niet. Verantwoorder wel.
Ik denk toch echt dat mijn grootouders slechter eten dan dat ik doe. Op suikers (zoetige dingen) na, daar zijn ze dan weer vrij karig mee.quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, overall geloof ik wel dat de mens steeds ongezonder wordt door zijn eetgedrag. En dan de optelsom van alles he. Ik beweer niet dat bepaalde producten de duivel zijn, maar ik geloof oprecht dat ons huidige eetpatroon ons ziek maakt. Het is alleen een lastig iets om te doorbreken.
Ik heb het niet over de laatste 20 jaar, ik heb het over een iets langere periodequote:Op donderdag 8 juni 2017 11:53 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat mijn grootouders slechter eten dan dat ik doe. Op suikers (zoetige dingen) na, daar zijn ze dan weer vrij karig mee.
Ik denk voornamelijk dat de kennis die wij constant vergaren het laat lijken dat wij steeds slechter eten.
Absoluut.quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:53 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat mijn grootouders slechter eten dan dat ik doe. Op suikers (zoetige dingen) na, daar zijn ze dan weer vrij karig mee.
Ik denk voornamelijk dat de kennis die wij constant vergaren het laat lijken dat wij steeds slechter eten.
Ik zie over de langere periode de meer passieve levensstijl als een groter probleem.quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de laatste 20 jaar, ik heb het over een iets langere periode
quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:05 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik zie over de langere periode de meer passieve levensstijl als een groter probleem.
In 1540 moest de ITer nog 8 kilometer lopen om z'n 2e lijns call af te melden, tegenwoordig blijven we allemaal rustig zitten voor die dingen.
https://www.umcg.nl/NL/Zo(...)Paginas/default.aspxquote:Op donderdag 8 juni 2017 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Maar is het niet zo dat nierfalen ook veroorzaakt kan worden door teveel zout?
Ik neem tenminste aan dat er een reden is dat er steeds meer mensen met falende nieren zijn.
Nou ja, overall geloof ik wel dat de mens steeds ongezonder wordt door zijn eetgedrag. En dan de optelsom van alles he. Ik beweer niet dat bepaalde producten de duivel zijn, maar ik geloof oprecht dat ons huidige eetpatroon ons ziek maakt. Het is alleen een lastig iets om te doorbreken.
Anyhow. Lijstje dan maar
O: Yoghurt, banaan, aardbeien, muesli. Als altijd.
T: Paprika, wortels en tomaatjes
L: (verdeeld over twee etappes) 2 plakjes fries roggebrood met kaas, 2 boterhammen kipfilet
T: Appel, bakje met tonijn / kikkererwten / zwarte bonen
D: Chili con carne
Beetje veel bonen vandaag, dus ook erg veel zout (vandaar mijn overdenkingen van vanmorgen). Maar daar ga ik morgen beter over nadenken
Ik wilde het net schrijven: is dat niet een beetje weinig?quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:54 schreef Lonaa het volgende:
Oh grapje. Nu pas in MFP gezet, lijstje is 800 kcal
is een Bosperzik een wilde perzik uit een rustig bos?quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:52 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje maar doen dan? Omdat lijstjes gaaf zijn?
O: 2 bosperzikken
Ja, deze zijn vrij cool.quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:58 schreef Rauw. het volgende:
[..]
is een Bosperzik een wilde perzik uit een rustig bos?
De eindeloze ruzie tussen niet alles en wel genoeg eten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:57 schreef agter het volgende:
[..]
Ik wilde het net schrijven: is dat niet een beetje weinig?
Ik ook, en het eet veel makkelijker ook.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:08 schreef Artoo het volgende:
Wilde perziken vind ik zo veel lekkerder dan 'gewone'
Zekerquote:Op donderdag 8 juni 2017 13:44 schreef Pinuts het volgende:
Thee mag je toch ook 'meetellen' in je waterconsumptie ? Ik heb mezelf als doel gesteld om minimaal 2 liter per dag te drinken, maar merk dat ik tijdens het studeren makkelijk 5 - 6 koppen thee weg drink.
Dat is sowieso een goed idee, want het is echt zó veel lekkerder! En als je een vriezer hebt dan kun je gewoon een grote hoeveelheid maken en een paar porties invriezen voor op dagen dat je weinig zin en/of tijd hebt om te koken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:59 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb 'That Sugar Film' gezien net. Heftig hoor. Eigenlijk weinig nieuws voor mij, maar toch goed om dat weer even zo te zien gebeuren zeg maar.
Ik moet echt eens zelf pastasauzen gaan maken.
Dit heb ik ook altijd!quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
*knip*
(Ik ben alweer weg, want afvallen gaat goed en als ik hier mee ga posten stopt het op de een of andere manier altijd directbij meeposten lijkt het dan alsof ik al goed genoeg bezig ben door online erover te praten ipv het te doen ofzo)
Bij mij andersom. Ik blijf dan dezelfde dingen eten waardoor ik het niet meer leuk vind en dan lees ik hier wat andere mensen voor gezonde dingen eten en dan denk ik 'ohja, dat kan ook!!!' en dan vind ik het weer helemaal leuk.quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit heb ik ook altijd!Behalve deze keer, maar dat komt door mijn externe stok achter de deur, maar vaak is hier mee lezen of posten en garantie voor faal!
![]()
quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:57 schreef Lonaa het volgende:
Toch wel grappig om vrij veel CUL-SC-mensen ook in Dieet te zien. Correlatie?
Nah ik houd niet eens van lekker etenquote:Op donderdag 8 juni 2017 15:57 schreef Lonaa het volgende:
Toch wel grappig om vrij veel CUL-SC-mensen ook in Dieet te zien. Correlatie?
Ik ook niet. Ik hou alleen van smerig voer waar ik van moet kotsen. Ofzo.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nah ik houd niet eens van lekker eten
Ja, ik heb een spierziekte en door mijn overgewicht heb ik moeite met ademhaling en bewegen is ook steeds zwaarder.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:39 schreef emmyemmy2 het volgende:
Mijn dieet gaat poep de laatste weekdeadlines en stress
Ik blijf wel onder mn onderhoudslimiet gelukkig
Iemand anders die ook afvalt vanwege gezondheidsredenen/een ziekte oid? Ik vanwege mn Pseudotumor Cerebri
Oeiquote:Op donderdag 8 juni 2017 16:46 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
[..]
Ja, ik heb een spierziekte en door mijn overgewicht heb ik moeite met ademhaling en bewegen is ook steeds zwaarder.
Wat heb jij voor last van je ziekte?
Weet ik eigenlijk nietquote:Op donderdag 8 juni 2017 19:24 schreef MutedFaith het volgende:
Klinkt heftig! Is dat dan iets dat je een keer krijgt en nooit meer weggaat, of kun je er ook echt helemaal van af komen?
Met flink overgewicht vond ik afvallen sowieso een goede gezondheidsreden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:39 schreef emmyemmy2 het volgende:
Mijn dieet gaat poep de laatste weekdeadlines en stress
Ik blijf wel onder mn onderhoudslimiet gelukkig
Iemand anders die ook afvalt vanwege gezondheidsredenen/een ziekte oid? Ik vanwege mn Pseudotumor Cerebri
Welkom en succes, ik neem aan dat je niet meer dan 5kg gaat afvallen want anders ben je toch echt te licht of zie ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef Lot_1 het volgende:
Meldt!
Ik knap uit al mijn broeken, dus er moet iets veranderen aan mijn eetpatroon. Ik ben 1.68m lang en was altijd dun. Ik ben ook tenger gebouwd. De laatste keer dat ik op de weegschaal stond, woog ik 58 kg. Ik vermoed dat ik nu ruim over de 60 heen zit. Ik vind het behoorlijk moeilijk om gezond te eten. Ik houd van suiker in/over dingen, en ik val voor hartige snacks. Vooral in de avond kan ik dat maar moeilijk weerstaan. Ik weet niet of ik veel lijstjes ga posten, want meestal eet ik dan juist meer. Maar ik wil me wel aan de volgende regels houden vanaf nu:
- meer groente en fruit eten bij mijn lunch en ontbijt (nu kom ik eigenlijk 's avonds maar krap aan de 200 g. groenten. En fruit eet ik zeer zelden).
- na 22.00 uur 's avonds niet meer eten.
Het is nog niet erg ambitieus, maar liever haalbare doelen stellen dan het direct weer opgeven. Als dit een tijdje goed gaat, wil ik nog wat leefregels instellen.
Go go go!!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is het toch lekker als de knop om is en je ook direct resultaten ziet daarvan!I'm on fire!
Ein-de-lijk!
Heel fijn! Vasthouden!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is het toch lekker als de knop om is en je ook direct resultaten ziet daarvan!I'm on fire!
Ein-de-lijk!
Wat fijnquote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ein-de-lijk!
Kwark en carpaccio? Ga je het daar de hele dag op doen?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat fijn![]()
Hier gaf de weegschaal vanmorgen -400gr aan.
Lijstje:
O: kwark
L: carpaccio
D: eten bij een buffetrestaurant
Proberen vanavond beetje op te letten. In ieder geval geen alcohol.
RIP aan de weegschaal morgenquote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:50 schreef MutedFaith het volgende:
Lijst.
O: Kwark, pindakaas, havermout
L: Met t werk gaan we naar een foodtruck festival. Met gratis eten en drinken. Ik hoop op 'niet te veel'
D: Pizza van de Happy Italy
Zeg maar niks. Ik weet t zelf ook
Ik heb ooit eens iets gehoord over pizza Nutella van Happy Italy, Daarom, eet smakelijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:50 schreef MutedFaith het volgende:
Lijst.
L: Met t werk gaan we naar een foodtruck festival. Met gratis eten en drinken. Ik hoop op 'niet te veel'
Ik loop ook rond als een oud wijf!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:47 schreef Bleie het volgende:
Go BE!
Ik heb echt gruwelijke spierpijn van het sporten woensdag. Ik had echt te lang niets gedaan. Maar kan nu ook pas maandag weer...
*snip*
Mijn dag begon tien minuten geleden.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kwark en carpaccio? Ga je het daar de hele dag op doen?
Voor mij is carpaccio een bordje met 50 gram dun gesneden rundvlees en een kappertje er op. Wat is het dan bij jou?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn dag begon tien minuten geleden.
En carpaccio is gewoon een volledig maaltijd.
Ja hoor. Voor 30 euro met 2 volwassenen en een kind en drankjes. Helemaal mooi.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:59 schreef Cathmar het volgende:
Maar wel oké dat happy Italy? Wij krijgen er een in de buurt. Schijnt dat ik daar beetje budget uit eten kan met mijn kroost? Uit eten met 4 kinderen is me snel te prijzig.
Edit: laat maar, geniet van je pizza Nutella!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:50 schreef MutedFaith het volgende:
Lijst.
Minstens 3x zo veel vlees in ieder geval en ga van nog wel iets meer uitquote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Voor mij is carpaccio een bordje met 50 gram dun gesneden rundvlees en een kappertje er op. Wat is het dan bij jou?
Ik had er nogal een slechte ervaring maar ik blijk de enige die er niet wild enthousiast over is.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:59 schreef Cathmar het volgende:
Maar wel oké dat happy Italy? Wij krijgen er een in de buurt. Schijnt dat ik daar beetje budget uit eten kan met mijn kroost? Uit eten met 4 kinderen is me snel te prijzig.
Daar moeten toch ook pijnboompitten enzo op. of houd onze italiaan mij voor de gek?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Voor mij is carpaccio een bordje met 50 gram dun gesneden rundvlees en een kappertje er op. Wat is het dan bij jou?
Ja, maar echt 5 ofzo.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daar moeten toch ook pijnboompitten enzo op. of houd onze italiaan mij voor de gek?
Het is snel, vers, lekker en genoeg. En nee, het is niet romantisch uit eten ofzo, maar het eten is wel betaalbaar en dat is voor veel mensen heel belangrijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had er nogal een slechte ervaring maar ik blijk de enige die er niet wild enthousiast over is.
True, maar Vapiano vind ik dan weer ontzettend ongezellig. Buffet, niks is tegelijkertijd klaar, geen bediening aan tafel...quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
Nah Happy Italy is verre van haute cuisine. Maar het is veel eten voor weinig geld en snel op tafel en gezonder dan McDonalds of KFC.
Een soort fastfood"italiaan" met tafelbediening.
Ik vond Vapiano qua eten beter.
Het is hastikke goedkoop. Pizza en pasta allemaal tussen de 4,75 en 10 euro, drankjes zijn ook niet duur. Ruime porties.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:59 schreef Cathmar het volgende:
Oke misschien moet ik hoeveelheden bij mijn lijstje gaan zetten.quote:
Ben benieuwd. Als het open gaat, Breda, eens proberen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:04 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Het is hastikke goedkoop. Pizza en pasta allemaal tussen de 4,75 en 10 euro, drankjes zijn ook niet duur. Ruime porties.
Enige nadeel is (in Kerkrade in elk geval) de bediening die facking traag is en dat t er altijd stervensdruk is.
Als ze trouwens iets aan je food verneuken (zwarte randjes aan je pizza, lauwe pastasaus) maken ze 't zonder problemen opnieuw en mag je 9 van de 10 keer het teruggestuurde eten ook gewoon houden. En alles wat over is wordt altijd netjes voor je ingepakt om mee te nemen.
En parmezaan en rucola.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daar moeten toch ook pijnboompitten enzo op. of houd onze italiaan mij voor de gek?
ik heb meestal geen doggy bag nodigquote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:08 schreef Rauw. het volgende:
Is vreemd eigenlijk, dat de doggybag niet de standaard is in een gierig maar duur land als Nederland.
Ik ook niet. Maar als ik er over denk is het vreemd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |