De Koerden hebben sowieso gelijk. Die willen geen 1915-behandeling.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
De PKK voert een guerrilla tegen Turkije omdat ze een Koerdische staat willen uitroepen. Turkije pleegt allerhande misdaden tegen de Koerden. Wie er gelijk heeft mag joost weten.
Raqqa is kleiner dan Mosul hoorde ik vanavond op het journaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mosul is overigens bijna helemaal in handen van het Iraakse leger. De huidige situatie is zo:
[ afbeelding ]
Dat is na Raqqa de grootste stad die nog in handen van IS is.
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt. edit: hmmm dit is te complex voor zo'n korte postquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Feit is dat de PKK officieel een terroristische organisatie is, en de staat Turkije niet.
Hoe zijn de banden tussen de Koerden/PKK en Israel?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De Koerden hebben sowieso gelijk. Die willen geen 1915-behandeling.
I stand corrected.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Raqqa is kleiner dan Mosul hoorde ik vanavond op het journaal.
Pragmatisch. Met de Koerden dan, PKK is niet zo boeiend voor ze.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe zijn de banden tussen de Koerden/PKK en Israel?
Ik volg een paar van die koerdische kanalen en als maar een kwart waar is van wat daar langskomt, wat er nu nog gebeurd met koerdische dorpen in Turkije snap ik best waarom een PKK bestaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt. De EU vindt de PKK geen terroristische organisatie en de VS ook niet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat "feit" is ook maar afhankelijk van wie je spreekt.
edit o
Of gaan we nu een semantische discussie voeren over dochterondernemingen en dat soort gedoe?quote:De naam 'PKK' wordt meestal ook gebruikt voor de gewapende vleugel van de PKK echter heet die de Volksverdedigingskrachten (HPG), vroeger het Koerdistan Nationaal Bevrijdingsleger (ARGK). De gewapende vleugel is als een terroristische groepering aangeduid door onder andere de Europese Unie en de Verenigde Staten onder druk van Turkije, dat de PKK zelf ook als terroristische organisatie ziet.
Nog maar 1 manier waarop ze dan aanzien verkrijgen en hun maagden krijgenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:16 schreef Tem het volgende:
Alleen is Raqqa de hoofdstad dus als die valt is het wel klaar met het kalifaat. Hopelijk gaan die psychopaten daar er snel aan.
Niet te vergeten het oppermachtige Ottomaanse leger en de verscheidene groepen terroristen die steun uit de Golf krijgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar goed. Syrische leger, Iraanse leger, de Russen en Koerden trekken samen ten strijde. Geopolitiek ook niet echt de ideale combi natuurlijk.
Rusland, China, India etc erkennen de PKK niet als terreurorganisatie (noch de gewapende tak noch de politieke partij) dus de stelling dat het van de spreker afhangt lijkt me totaal niet vreemd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Of gaan we nu een semantische discussie voeren over dochterondernemingen en dat soort gedoe?
Ijzeren gordijn straks in het midden oosten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar goed. Syrische leger, Iraanse leger, de Russen en Koerden trekken samen ten strijde. Geopolitiek ook niet echt de ideale combi natuurlijk.
Ik zie dat je je post veranderd hebt. Daar stond oorspronkelijk in dat de EU en de VS geen terroristische organisatie noemen, maar dat doen ze dus juist wel. Daar reageerde ik op. Ik weet wel dat er anderen op het wereldtoneel zijn die er anders tegenaan kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rusland, China, India etc erkennen de PKK niet als terreurorganisatie (noch de gewapende tak noch de politieke partij) dus de stelling dat het van de spreker afhangt lijkt me totaal niet vreemd.
Maar als jij het benoemen van correcte feiten semantiek wil noemen doe je ding.
Neuh. Daar heb je een bepaalde stabiliteit voor nodig, die al bijna een eeuw afwezig is aldaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ijzeren gordijn straks in het midden oosten.
Zodra Daesh verslagen is gaat daar een totale burgeroorlog uitbreken voor zover die niet al aan de gang is. De Syrische regering vecht ook nog tegen de oppositie en daar komen straks de Koerden bij, tenzij die op magische wijze een akkoord sluiten waarbij ze Noord-Syrië als eigen staat mogen uitroepen maar dan zal Turkije dat weer binnenvallen want die zijn daar als de dood voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Tem het volgende:
Die moeten wel om de Koerden in de gaten te houden. Ook wel pikant dat nu ineens Qatar allemaal sancties krijgt opgelegd door de omringende landen. Waarom precies nu?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Niet te vergeten het oppermachtige Ottomaanse leger en de verscheidene groepen terroristen die steun uit de Golf krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |