De rest bij de Volkskrant.quote:Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën
Tijd om een grens te trekken in de rechtse tent
Het discours op de rechterflank wordt gekaapt door complotdenkers, stelt Joshua Livestro, die in het verleden verschillende van hen een kans gaf op zijn opiniesite Jalta. Tijd om een grens te trekken.
Door: Joshua Livestro
quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Livestro heeft met zijn Poetin-kaart bij het referendum zijn hand verspeeld qua complotdenken betreft.
Helemaal niets mis met kritisch denken. Maar complotdenken is juist exact het tegenovergestelde.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Livestro heeft met zijn Poetin-kaart bij het referendum zijn hand verspeeld qua complotdenken betreft.
Toegevoegd, Alex Jones types moet je inderdaad bij je weghouden, maar kritische denkers zijn echt niet slecht.
Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn mensen die erin geloven.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:45 schreef Old_Pal het volgende:
Wie gelooft er nog steeds niet dat de Amerikanen op de maan waren?
Sommige mensen hebben de neiging om te denken dat racisme minder verwerpelijk is als je het ingewikkeld brengt.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeld is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
Ongeacht politieke kleur zou iedereen die zijn gedachtengoed onverdacht wil houden zich verre moeten houden van deze oorspronkelijk neonazistische samenzweringstheorie. Ik vind het verontrustend dat mensen die schijnbaar goed opgeleid zijn en zich profileren als verstandige opinieleiders en intellectuelen dit racistische en extremistische gedachtengoed het alledaagse politieke debat in proberen te loodsen.
Daar gaaaaaaaan we weer met de leugens hoor.quote:Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
quote:Op maandag 5 juni 2017 12:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Joshua Livestro is een McCarthy-achtig aluhoedje uit het kamp van Sarah Palin.Ik geloof niet dat hij gekwalificeerd is om het 'rechtse, fatsoenlijke' geluid te vertegenwoordigen.
[..]
Daar gaaaaaaaan we weer met de leugens hoor.
''Homeopathische verdunning'' van cultuur, niet van ras.
Get your facts straight.quote:"Door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld."
Hoe dan ook: feit blijft dat hij gelooft dat er dus een complot bestaat dat dat als doel heeft.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik citeer Baudet (al na een paar seconden in dit fragment):
[..]
Get your facts straight.
Ik heb die homeopatische metafoor van Baudet gezien, gelezen en genoteerd.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe dan ook: feit blijft dat hij gelooft dat er dus een complot bestaat dat dat als doel heeft.
quote:we zijn niet effectief bezig is en de oorzaak is dat we ons zelf niet meer vertrouwen en dat wantrouwen, dat fundamentele probleem,dat fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen wat wij hebben in onze cultuur, zelfhaat alshetware, die we proberen te ontstijgen door alles in bureaucratische procedures te vangen, door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen en door onze zelfbeschikking, ons democratisch parlement volledig afhankelijk te maken van allerlei abstracte overlegorganen in de VN, in de EU en overal, dat heeft allemaal één oorzaak, en die oorzaak is onze cultuur van zelfhaat.
Baudet heeft toch wel culturele zelfhaat. Kun je dat zo zien? Hij vind dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ken eigenlijk niemand met culturele zelfhaat. Niet eens een beetje. Ook niet iets wat erop lijkt.
Dat is eh... externaliserende cirkelredeneringszelfhaat?quote:Op maandag 5 juni 2017 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Baudet heeft toch wel culturele zelfhaat. Hij vind dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Helemaal niets mis met kritisch denken. Maar complotdenken is juist exact het tegenovergestelde.
En iedereen die het wel gelooft is sheeple. Zo houden ze elkaar in balans.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.
Ja, deze onzin hoor je vaker uit de hoek van de complotidioten. Punt is dat er helemaal niets mis is met vragen stellen, maar met die zelfverzonnen antwoorden erop is van alles mis. Geen enkele ruimte voor twijfel meer. Er moet en zal een spannend verhaal zijn.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.
GroenLinks, D66, PvdA .....quote:Op maandag 5 juni 2017 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ken eigenlijk niemand met culturele zelfhaat. Niet eens een beetje. Ook niet iets wat erop lijkt.
willen de sluizen openen voor potentiële terroristen, buitenlanders die cultureel niet inpasbaar zijn en toekomstige permanente bijstandtrekkers. Ondertussen wordt de eigen bevolking gekleineerd en geterroriseerd door allochtonen en geholpen door linkse partijen die kritiek hebben op de Nederlandse cultuur.quote:
Ah, zo.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:27 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
willen de sluizen openen voor potentiële terroristen, buitenlanders die cultureel niet inpasbaar zijn en toekomstige permanente bijstandtrekkers. Ondertussen wordt de eigen bevolking gekleineerd en geterroriseerd door allochtonen en geholpen door linkse partijen die kritiek hebben op de Nederlandse cultuur.
Mijn mening is wat zwaar aangezet maar dan ben ik tenminste duidelijk over wat ik van landverraders vind.
Weenie, ik vind het wel opmerkelijk dat zoiets niet bespreekbaar zou mogen zijnquote:Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
Ongeacht politieke kleur zou iedereen die zijn gedachtengoed onverdacht wil houden zich verre moeten houden van deze oorspronkelijk neonazistische samenzweringstheorie. Ik vind het verontrustend dat mensen die schijnbaar goed opgeleid zijn en zich profileren als verstandige opinieleiders en intellectuelen dit racistische en extremistische gedachtengoed het alledaagse politieke debat in proberen te loodsen.
Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden. Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, deze onzin hoor je vaker uit de hoek van de complotidioten. Punt is dat er helemaal niets mis is met vragen stellen, maar met die zelfverzonnen antwoorden erop is van alles mis. Geen enkele ruimte voor twijfel meer. Er moet en zal een spannend verhaal zijn.
Natuurlijk mag dat wel. Maar zijn plan was een kwalitatief hoogstaande rechtse nieuwssite maken. Dan helpt het niet als er van die complotonzin tussendoor komt. Daar heb je de Dagelijkse Standaard al voor.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Weenie, ik vind het wel opmerkelijk dat zoiets niet bespreekbaar zou mogen zijn
Livestro's anti-Rusland campagne werd gefinancierd door George Soros.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Toegevoegd, Alex Jones types moet je inderdaad bij je weghouden, maar kritische denkers zijn echt niet slecht.
Duidelijk.... je bent een extreme engerdquote:Op maandag 5 juni 2017 14:27 schreef Old_Pal het volgende:
Mijn mening is wat zwaar aangezet maar dan ben ik tenminste duidelijk over wat ik van landverraders vind.
Ja, natuurlijk.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden.
Wat vind jij een voorbeeld van gezonde achterdocht?quote:Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.
Het relevante onderscheid wordt gewoon niet gemaakt. Je hebt de echte complotgekkies, zoals mijn voormalig fietsenmaker, die geloofde echt elk complot tot en met aliens die de piramides hadden gebouwd. Dat is een apart slag volk, maar dat wordt gebruikt om iedereen met een gezonde achterdocht jegens de autoriteiten belachelijk te maken.
Ah ja. Het is imo een van de minder vergezochte complottheorieën (althans, het deel dat ik ervan ken want ik ga dat allemaal niet opzoeken). Alleen dat het een complot is met dat doel vind ik dus vergezocht, maar het is zeg maar wel een logisch gevolg van wat er gebeurt (of kan dat iig zijn), vandaar dat ik er niet zo'n probleem mee heb om dat bespreekbaar te houden. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets niet geëtaleerd wil hebben op je serieuze sitequote:Op maandag 5 juni 2017 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat wel. Maar zijn plan was een kwalitatief hoogstaande rechtse nieuwssite maken. Dan helpt het niet als er van die complotonzin tussendoor komt. Daar heb je de Dagelijkse Standaard al voor.
Gezonde achterdocht heb ik ook. Dat is een pijler voor democratisering.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
. Dat is een apart slag volk, maar dat wordt gebruikt om iedereen met een gezonde achterdocht jegens de autoriteiten belachelijk te maken.
En dat is dus inderdaad gewoon van het niveau Martin Vrijland.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gezonde achterdocht heb ik ook. Dat is een pijler voor democratisering.
Maar het gaat hier om ongezonde achterdocht.
"de elites" zouden een complot hebben van sluipende genocide van het blanke ras . Of ze willen de Europese cultuur vernietigen en vervangen voor een islamitische dictatuur , met een totalitaire staat de EU.
1. Het maakt alles uit of hij het over ras of cultuur heeft. Op basis van de ene aanname kan je het racisme noemen, op basis van de andere niet.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb die homeopatische metafoor van Baudet gezien, gelezen en genoteerd.
Of hij het over ras of cultuur heeft, maakt niks uit...... het blijft onzin, waar een paar druppels vreemdelingen en hun gemengde kinderen als gevaarlijk voor de Nederlandse identiteit en cultuur worden afgeschilderd.
Baudet is zelf zo'n verdunning van Europese, Indonesische en Chinese voorouders en het levend bewijs dat hij niet zijn Nederlandsheid heeft afgeschaft of zou willen dat Nederlanders dat doen.
Er zit een vage associatie naar de complottheorietjes van extreemrechts dat 'de elite' ( alle elites van de eu-landen) een plan uitvoeren het blanke ras en/of de europese cultuur op te heffen.
Al dan niet omvormend tot een islamitische dictatuur
Maar dit vermeende plan en variaties heb ik Baudet niet zien beweren.
Wel het malle idee dat "wij Nederlanders" stikken van de zelfhaat en ons zelf willen afschaffen.
Het beeld van de vermeende zelfhaat dient om een eigenvolkeerst-gedachte te verbergen en onopvallend te introduceren.
https://www.facebook.com/(...)os/1123707407754969/ op 13.00 minuten
citaat Baudet:
[..]
Bespreekbaar prima, maar dat is het punt niet. Er wordt door de fanatiekere aanhangers zoveel aantoonbare onzin de wereld ingeslingerd dat je daar jezelf niet aan moet vastketenen als je een oprecht en serieus debat wil voeren. Als je ziet van wat voor aantoonbare leugens en onjuistheden (zie bijv de nonsens over het vermeende "Kalergi plan") deze theorieen aan elkaar hangen dan blijf je daar als kritisch politicus bij uit de buurt. Tenzij je zelf ook geen benul hebt, maar dan val je vroeg of laat in je eigen mes.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ditte?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bespreekbaar prima, maar dat is het punt niet. Er wordt door de fanatiekere aanhangers zoveel aantoonbare onzin de wereld ingeslingerd dat je daar jezelf niet aan moet vastketenen als je een oprecht en serieus debat wil voeren. Als je ziet van wat voor aantoonbare leugens en onjuistheden (zie bijv de nonsens over het vermeende "Kalergi plan") deze theorieen aan elkaar hangen dan blijf je daar als kritisch politicus bij uit de buurt. Tenzij je zelf ook geen benul hebt, maar dan val je vroeg of laat in je eigen mes.
quote:THE KALERGI PLAN
Kalergi described his dreams for a One World Government with its foundations in the European Union. He hoped that the European project would go on to become the blueprint for a society run entirely by the global elite over a completely powerless population. He wrote that he wished to see the end of national sovereignty and self-determination and he believed that nationalism, and indeed the very concept of nations, could be demolished through multi-culturalism. He wrote that a society that was racially and ethnically diverse was one which was easily controllable by the political elite.
Waarom moet er perse een platform geboden worden door anderen voor dit soort onzin?quote:Op maandag 5 juni 2017 14:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin...quote:Op maandag 5 juni 2017 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden. Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.
Het relevante onderscheid wordt gewoon niet gemaakt. Je hebt de echte complotgekkies, zoals mijn voormalig fietsenmaker, die geloofde echt elk complot tot en met aliens die de piramides hadden gebouwd. Dat is een apart slag volk, maar dat wordt gebruikt om iedereen met een gezonde achterdocht jegens de autoriteiten belachelijk te maken.
'Anderskleurigen / mensen uit heel andere culturen' worden aan de lopende band Europa binnengelaten, maar we moeten meningen die hun vraagtekens bij de gevolgen daarvan zetten weren? Of wat bedoel je?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom moet er perse een platform geboden worden door anderen voor dit soort onzin?
Het is niet strafbaar om dit te bespreken, maar laten we eerlijk zijn, het komt de discussie niet ten goede. Waarom moeten anderen dit soort onzin toelaten, terwijl het zo'n dubieuze bron heeft en baarlijke onzin is?
Witte genocide, wat ik je brom!quote:Op maandag 5 juni 2017 15:05 schreef LelijKnap het volgende:
In an interview with weekly paper Die Zeit, Mr Schäuble rejected the idea Europe could close its borders to immigrants, and said: “Isolation is what would ruin us – it would lead us into incest.”
Het gaat hier over een complot, dat de "elite" een vooropgezet plan heeft de "blanke mens/cultuur" uit te laten sterven.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
'Anderskleurigen / mensen uit heel andere culturen' worden aan de lopende band Europa binnengelaten, maar we moeten meningen die hun vraagtekens bij de gevolgen daarvan zetten weren? Of wat bedoel je?
quote:
Ja maar als je kijkt naar wat gebeurt (veel niet-blanken importeren naar blanke landen) en je bedenkt dat niet-blank+blank=niet-blank en je ervan uitgaat dat een ander die logische conclusie ook kan trekken, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt (aangezien er -in hun ogen- blijkbaar niet voldoende gebeurt om dat gevolg tegen te gaan)?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
[..]
Het gaat hier over een complot, dat de "elite" een vooropgezet plan heeft de "blanke mens/cultuur" uit te laten sterven.
Het gaat niet zozeer over de mogelijke gevolgen van immigratie, maar over een snood en vooropgezet plan. Waarbij een mix mens makkelijker in toom te houden zou zijn.
Ja... ander etiketje.... racisme of etnische discriminatie.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
1. Het maakt alles uit of hij het over ras of cultuur heeft. Op basis van de ene aanname kan je het racisme noemen, op basis van de andere niet.
Baudet is zelf die subjectieve valserik met de term "homeopatische verdunning" .quote:2. Een 'paar' druppels is een valse en subjectieve duiding van wat net zo goed een tsunami genoemd kan worden.
Hij is zelf zo'n verdunde mix en het is niet onwaarschijnlijker , maar in dit geval van het genoemde citaat had hij het ook niet duidelijk over ras. Hoewel racisten het toejuichen en hun racisme zien uitgesproken.quote:3. Als Baudet zelf een 'raciale'-mix is, is het alleen maar onwaarschijnlijker dat hij het over ras heeft.
In dat citaat is het wel verborgen . Ik zie Baudet daarin niet openlijk zijn eigenvolkeerst-passie belijden. Hij noemt het niet . Hij legt de focus op zogenaamde zelfhaat van Nederlandersquote:5. De eigenvolk(cultuur)eerst-gedachte wordt niet verborgen; de noodzaak ervan wordt expliciet benadrukt als antwoord op de vermeende zelfhaat.
Omdat die conclusie helemaal niet te trekken is. Je kunt redenen bedenken waarom iemand voor migratie zou zijn, maar zodra je intenties gaat invullen wordt het een complottheorie.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja maar als je kijkt naar wat gebeurt (veel niet-blanken importeren naar blanke landen) en je bedenkt dat niet-blank+blank=niet-blank en je ervan uitgaat dat een ander die logische conclusie ook kan trekken, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt (aangezien er -in hun ogen- blijkbaar niet voldoende gebeurt om dat gevolg tegen te gaan)?
Het is kwaadaardig gefantaseerd. Nergens is er een dergelijk vernietigingsplan van "de elites" van Europa te vinden.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:10 schreef hugecooll het volgende:
, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt
Het label dat je erop plakt is toch niet zo heel interessant? Hun doel is toch vooral om dat (on)bewuste gevolg van iemands handelen tegen te gaan?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat die conclusie helemaal niet te trekken is. Je kunt redenen bedenken waarom iemand voor migratie zou zijn, maar zodra je intenties gaat invullen wordt het een complottheorie.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het label dat je erop plakt is toch niet zo heel interessant? Hun doel is toch vooral om dat (on)bewuste gevolg van iemands handelen tegen te gaan?
Als je iemand uitlegt wat zijn handelen voor effect heeft en hij past zijn handelen niet aan, dan mag je er toch best van uitgaan dat het effect van zijn handelen gewenst is? Dat ze er dan allerlei snode plannen en zo bij verzinnen is allemaal wat minder interessant imo, maar komt waarschijnlijk voort uit het bedenken waarom iemand dat effect gunstig lijkt te vindenquote:
Ah. Ja, wat mij betreft is juist dat fantasiegebeuren de essentie van wat er niet aan deugt.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je iemand uitlegt wat zijn handelen voor effect heeft en hij past zijn handelen niet aan, dan mag je er toch best van uitgaan dat het effect van zijn handelen gewenst is? Dat ze er dan allerlei snode plannen en zo bij verzinnen is allemaal wat minder interessant imo
Ja maar dat is ook wat er niet aan deugt maar imo is dat bijzaak en niet hoofdzaak. Door dat gefantaseer wordt de aandacht afgeleid van het 'werkelijke' probleemquote:Op maandag 5 juni 2017 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah. Ja, wat mij betreft is juist dat fantasiegebeuren de essentie van wat er niet aan deugt.
'Geen migratie meer' vind ik niet zo'n boeiende uitspraak. Pas bij de argumentatie wordt het interessant. Als die bestaat uit 'want ze willen het blanke ras uitroeien', dan weet ik dat ik die mening niet serieus hoef te nemen.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook wat er niet aan deugt maar imo is dat bijzaak en niet hoofdzaak. Door dat gefantaseer wordt de aandacht afgeleid van het 'werkelijke' probleem
Dan ga je ervanuit dat de uitkomst niet blank voordelen heeft voor die aanstuurder.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja maar als je kijkt naar wat gebeurt (veel niet-blanken importeren naar blanke landen) en je bedenkt dat niet-blank+blank=niet-blank en je ervan uitgaat dat een ander die logische conclusie ook kan trekken, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt (aangezien er -in hun ogen- blijkbaar niet voldoende gebeurt om dat gevolg tegen te gaan)?
Als je met etnisch doelt op culturele achtergrond, maakt het een heel groot verschil. Een donker persoon (zoek die ene maar even op in z'n partijlijst) is niet in dezelfde vorm (niet in dezelfde mate even vanzelfsprekend) een deel van het middel waarmee verdunt wordt. Religieuze mensen daarentegen wel. En ja, er zou gediscrimineerd moeten worden - aan de grens. Daarover is hij geenszins ondubbelzinnig. En dat hoeft ook niet, want het recht om dat te mogen hoort bij soevereiniteit.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... ander etiketje.... racisme of etnische discriminatie.
In beide gevallen is het discriminerend om een paar druppels aan vreemdelingen en hun 'verdunde' kinderen een gevaar voor de Nederlandse cultuur te noemen.
Dat begreep ik jouw opmerking daarover dan verkeerd, want die paar druppels zijn er de laatste jaren heel veel geworden. Als zijn theorie daarnaast klopt, dan is er des te meer reden om het niet als onzin, wat geen gevaar is voor het overleven van de Nederlandse cultuur, af te doen.quote:Baudet is zelf die subjectieve valserik met de term "homeopatische verdunning" .
Hij heeft het over een methode van dat een paar druppels het karakter van een heleboel druppels kan veranderen ( aldus volgens de homeopatische leer)
Die associatie met druppels komt van hem af.... en dan valt het racistische idee op van een paar druppels vreemd bloed die de superieure blanke genenpoel "besmet"
Dat citaat is dan ook niet door hem uitgelicht, hè. Dat was gedaan door mensen die hem iets in de schoenen probeerde te schuiven. Misschien wordt het eens tijd om het eindelijk eens binnen de juiste context te plaatsen. Een van z'n boeken heet zelfs; 'De aanval op de natie-staat'.quote:In dat citaat is het wel verborgen . Ik zie Baudet daarin niet openlijk zijn eigenvolkeerst-passie belijden. Hij noemt het niet . Hij legt de focus op zogenaamde zelfhaat van Nederlanders
quote:Joshua Livestro vergeet zijn eigen kwalijke rol te noemen
Het is bijna Pinksteren en Joshua Livestro heeft alvast de Heilige Geest over zich uitgestort gekregen. Halleluja! ‘Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën’, kopt de Volkskrant. In een heel lang stuk hekelt Livestro de Domrechtse smaakmakers die het ‘debat’ hebben gemaakt tot wat het nu is: een kakofonie van panisch geblèr over linkschmensen, moslims en zwartharigen die samenspannen om het Avondland in het verderf te storten.
Livestro noemt ze ook bij naam: Geert Wilders, Wierd Duk, Joost Niemöller, Marck Burema, Jan Roos en Thierry Baudet. Er ontbreekt echter één belangrijke naam in dat illustere rijtje: Joshua Livestro. Want die was tot voor kort toch echt één van de voormannen van Domrechts. De aanjager die er met zijn site De Dagelijkse Standaard en daarna Jalta voor zorgde dat de ‘paranoïde samenzweringsverhalen’ en ‘idiote racistische theoriën’ salonfähig werden en tot het vaste palet van Volkskrant-, Trouw– en NRC-columnisten gingen behoren.
Racistische theorieën
Joost Niemöller, bijvoorbeeld, door Livestro nu aangehaald als één van de grondleggers van de theorie dat de witte bevolking wordt ‘omgevolkt’ door te mengen met bruine en zwarte volken, heeft zijn racistische theorieën heel lang op De Dagelijkse Standaard mogen publiceren, toen Livestro daar de baas was. Het was Frontaal Naakt die er steeds gehakt van maakte, wat mij maar vooral ook Hassnae kwam te staan op intimidatie-acties van de scribenten en reaguurders van De Dagelijkse Standaard, die niet terugschrokken voor de uitzinnigste beschuldigingen. Doel: ons de mond snoeren, zoals Domrechts al jaren probeert.
Livestro zei bij de oprichting van De Dagelijkse Standaard dat hij er een platform voor ‘fatsoenlijk rechts’ van wilde maken. Hij hekelde de toen populaire website Het Vrije Volk, volgens hem een site voor extreme uitingen en bizarre samenzweringstheorieën die met fatsoenlijke rechtse politiek niets te maken hebben.’ Zelf presenteerde hij een rijtje namen dat inderdaad de indruk wekte dat het op De Dagelijkse Standaard anders zou gaan: Derk Jan Eppink, Bart Jan Spruyt, Dirk Jan van Baar, Hans Jansen, Henk Steenhuis, Arend Jan Boekestijn, Hans Labohm en Michael van der Galien.
Antisemitisch moslimlinksmenschencomplot
Daar is niks van terecht gekomen. Hans Jansen zei na een week of zo al de samenwerking op omdat er een moslim bij de Dagelijkse Standaard zat, namelijk Van der Galien. Al die andere schrijvers hebben bij mijn weten nooit iets op De Dagelijkse Standaard geschreven, behalve Van der Galien, die zich ontpopte tot de grootste gek van die site, iedereen verrot scheldend en verketterend en beschuldigend met wie hij het niet eens was. De rest van de bijdragen bestond uit precies het racistische, paranoïde gebazel waar Het Vrije Volk mee groot geworden is. Types als Bart Schut, die overal een antisemitisch moslimlinksmenschencomplot achter ziet, maakten het feest compleet en al gauw kreeg De Dagelijkse Standaard de passende bijnaam De Dagelijkse Stürmer, voor al uw groteske haatkarikaturen van moslims, zwarten, linksmensen en de EU.
Livestro probeerde het daarna met Jalta, vanachter een betaalmuur. Om mensen zo gek te krijgen geld te betalen voor het koortsachtige gescheld op moslims en Gutmenschen, zette hij mensen op de loonlijst die hun sporen op dat gebied al ruimschoots hadden verdiend: Annabel Nanninga, die van de dobbernegers en het Nazi’s bewonderen en zo, en Bart Schut en de racistische islamofoob Esther Voet, die ’s nachts met haar dronken kop mensen uit bed belt om Hassnae te beschuldigen van antisemitisme. Jalta werd, precies als De Dagelijkse Standaard, een platform voor gescheld op moslims en linksmensen en precies die theorieën die Wierd Duk nu aan de lezers van Het Algemeen Dagblad verkoopt.
Op een gegeven moment zette Livestro al dat tuig aan de dijk, wat een vermakelijk schouwspel was want vooral Schut en Voet staken hun ongenoegen niet onder banken of stoelen en beschuldigden Livestro van opportunisme, wat me niet geheel bezijden de waarheid lijkt.
Menselijke kwispedoor
Maar om nou te zeggen dat Livestro van Jalta eindelijk dat fatsoenlijke rechtse platform heeft gemaakt dat hij al jaren wil, nee. In plaats van Voet maakte hij de menselijke kwispedoor Ewout Klei hoofdredacteur, de grootste wezel van het hele domrechtse landschap. Verruilde de Joop.nl voor The Post Online omdat hij vond dat linkse antiracisten andersdenkenden de mond snoerden. Vanaf The Post Online beschuldigde hij vervolgens iedereen met wie hij het niet eens was ervan joden te haten of hoerenloper of wahabietenvriend te zijn. Of hij verdacht ze ervan lesbisch te zijn. Toen Hassnae een klus van Amnesty International kreeg, ging Klei ze bellen om haar te beschuldigen van antisemitisme. Over mondsnoeren gesproken. Klei zit nog steeds te etteren en te zuigen vanachter zijn Twitter-account.
Vies, smerig domrechts schorem dus, nog steeds. Kun je nu sjiek gaan zitten doen over het ‘populisme’ van Wilders en Baudet, kennelijk omdat je voorziet dat de guurrechtse wind aan het draaien is, ik blijf nog wel opletten hoor, in tegenstelling tot de rest, die denkt dat Livestro nu hun bondgenoot is geworden.
Verketterd en vervolgd
Livestro begint zijn stuk met een uitgebreide beschrijving van de geschiedenis van domrechtse complotgekkies bij de Amerikaanse Republikeinen, maar zijn historisch besef verdwijnt als sneeuw voor de zon als het zijn eigen rol betreft in de normalisering van racisme en fascisme in Nederland.
Het irriteert me dat iedereen het zo geweldig vindt dat hij Wierd Duk, Niemöller en Baudet en zo aanpakt, terwijl ik er al veel eerder op wees dat Niemöller dreigt met burgeroorlogen, Wierd Duk hoopt op een gewapende clash en GeenStijl de geesten rijp maakt voor de eindoplossing van het moslimprobleem. Ik ben ervoor verketterd en vervolgd, onder andere door de bloedhonden van Livestro, die nu doodleuk loopt te pronken met mijn veren, terwijl ik nog steeds word gestalkt door PVV’ers en journalisten die bij mijn baas mijn ontslag eisen.
Nu vertellen mensen me, linkse mensen nota bene, dat het beter is dat Livestro ‘ten halve is gekeerd’ en dat hij mijn medestander is.
Hell no! Mensen die proberen mijn leven kapot te maken, die mijn geliefde beschuldigen van antisemitisme en haar besmeuren, omdat we ons verzetten tegen racisme, zijn niet mijn medestander. Livestro heeft er nooit afstand van genomen, hij erkent zijn eigen verantwoordelijkheid niet in de creatie van het afzichtelijke monster dat hij nu zo fel veroordeelt.
Schuldigen aanwijzen
Ik denk dat ik wel weet welke kant dit opgaat. Er is iets van een beginnende Linkse Lente merkbaar in Europa, en straks gaan er schuldigen worden aangewezen in de cultuuroorlog, die de afgelopen jaren heeft gewoed. Je ziet nu de GeenStijl-redactie al in de verdediging gedrongen worden en er zal ook wel korte metten gemaakt worden met types als Bas Paternotte en Bert Brussen. Wierd Duk bevindt zich op een doodlopende weg.
Dus wat doen linkmiegels als Livestro? Die maken het publiek wijs dat ze altijd al moeite hadden met Domrechts en met Wilders. We gaan nog een heleboel columns en analyses zien van mensen die opeens altijd al hebben gewaarschuwd voor de PVV en de toenemende islamofobie. Elma Drayer, bijvoorbeeld, die zie ik er ook wel voor aan. En Kustaw Bessems. Hebben de afgelopen jaren hun buikje rondgegeten van de islamofobie, gaan straks hun buikje rondeten van de back-lash.
En ik blijf straks weer achter met de lege zak. Zoals altijd.
De vraag is weer, wat schiet men dan op met dat vooropgezette plan?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je iemand uitlegt wat zijn handelen voor effect heeft en hij past zijn handelen niet aan, dan mag je er toch best van uitgaan dat het effect van zijn handelen gewenst is? Dat ze er dan allerlei snode plannen en zo bij verzinnen is allemaal wat minder interessant imo, maar komt waarschijnlijk voort uit het bedenken waarom iemand dat effect gunstig lijkt te vinden
Naja zo klinkt het idd kut, maar ik ben bijvoorbeeld van Zeeland naar Noord-Holland verhuisd en dat is echt een wereld van verschil qua straatbeeld. 'Ze willen het blanke ras uitroeien' klinkt natuurlijk ook wel wat bezopen, maar voor behoud van een voornamelijk blanke/westerse samenleving zou ik toch niet ongelimiteerd doorgaan met het importeren/binnenlaten van mensen uit allerlei exotische windstreken. En als blanke in een voornamelijk westerse/blanke samenleving willen wonen is, vind ik, helemaal niet zo'n onredelijke wens. Ieder(e) ander ras/cultuur heeft dat ook.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'Geen migratie meer' vind ik niet zo'n boeiende uitspraak. Pas bij de argumentatie wordt het interessant. Als die bestaat uit 'want ze willen het blanke ras uitroeien', dan weet ik dat ik die mening niet serieus hoef te nemen.
Geen idee, ik kan me niet voorstellen dat iets wat niet volledig blank is voordelig is, maar daar hebben ze vast over nagedachtquote:Op maandag 5 juni 2017 15:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan ga je ervanuit dat de uitkomt niet blank voordelen heeft voor die aanstuurder.
Vertel mij nu eens wat de logische gedachte daarachter is, wat voor voordelen zitten daar dan aan? .
Nee nee, zoals ik net even heel snel las, zorgde mixen voor meerdere kampen dus werkt een verdeel-en-heersstrategie beter. Groepen tegen elkaar opzetten zodat de aandacht wordt afgeleid van wat jij (de elite) doet.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De vraag is weer, wat schiet men dan op met dat vooropgezette plan?
In dit geval, mixen zou zorgen voor meer controle, hoe dan? Wat schiet "men" (elite) daar mee op?
Zonder dat ze er wat mee opschieten is een vooropgezet plan niet geloofwaardig.
Dat mensen bepaalde negatieve kanten voor lief nemen omdat ze positieve kanten zien die voor hem zwaarder wegen maakt niet dat er een vooropgezet plan is om "de blanke mens" uit te laten sterven zodat het een bepaald doel dient.
Wauw.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja zo klinkt het idd kut, maar ik ben bijvoorbeeld van Zeeland naar Noord-Holland verhuisd en dat is echt een wereld van verschil qua straatbeeld. 'Ze willen het blanke ras uitroeien' klinkt natuurlijk ook wel wat bezopen, maar voor behoud van een voornamelijk blanke/westerse samenleving zou ik toch niet ongelimiteerd doorgaan met het importeren/binnenlaten van mensen uit allerlei exotische windstreken.
Dit is over de hele wereld een heel normaal en geaccepteerd gedachtegoed hoor, behalve in het 'vooruitstrevende' Westenquote:
Weleens in discussie gegaan met een complotdenker?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik voer zelf graag politieke discussies en ik merk zelf wel dat complotdenken in, met name de rechtse kring, flink toeneemt de laatste jaren. Rare ontwikkeling, maar zal wel zijn overgewaaid uit Amerika ofzo. Ik heb uit interesse(en omdat ik sociaal gezien niet zo progressief ben ingesteld) weleens rondgekeken bij FvD. Behalve dat ik inhoudelijk er niet zoveel in zag, viel me op dat bij de leden onnozele complottheorieën over immigratie, Clinton en MH17 heel gangbaar zijn. Apart, negatief sfeertje hing er. Ik wist niet eens dat zulke ideeën blijkbaar ook gangbaar zijn bij de voormannen. Is wel heel zorgelijk. Wat ik alleen heel raar vind is dat tegenstanders zelden met ze in discussie willen gaan, dat werkt toch averechts? Doe ik wel altijd, als ze een beetje netjes blijven tenminste.
De hele ernstige 9/11 truthers niet gelukkig.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weleens in discussie gegaan met een complotdenker?
Dat geen idee, als je zelf al niet kan bedenken wat het voordeel is voor die "elite", hoe zinnig kan het dan zijn?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:27 schreef hugecooll het volgende:
Geen idee, ik kan me niet voorstellen dat iets wat niet volledig blank is voordelig is, maar daar hebben ze vast over nagedacht
doorgestreepte was btw niet serieus
Ja maar ik ben geen aanhanger van die complottheorie. Voor dit topic wist ik niet eens hoe die theorie heettequote:Op maandag 5 juni 2017 15:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat geen idee, als je zelf al niet kan bedenken wat het voordeel is voor die "elite", hoe zinnig kan het dan zijn?
Is een "eensgezinde" bevolking achter een doel scharen niet juist makkelijker? Dus minder variatie?
De meest ernstige gevallen uit de geschiedenis gingen allen over achter een bepaald doel scharen, diversiteit juist zo ver mogelijk verminderen. Waarom zou dat nu ineens zo anders zijn? Hoe helpt diversiteit bij een (vermeend) vooropgezet plan bereiken?
Het maakt niet zoveel uit of ze in reptilians geloven, 9/11 truthers zijn of denken dat de elite het blanke ras probeert te verdringen: die mensen zijn net zo gestoord en totaal niet voor rede vatbaar.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De hele ernstige 9/11 truthers niet gelukkig.
Je geeft toe dat Baudet islamitische mensen wilt discrimineren en stigmatiseren .quote:Op maandag 5 juni 2017 15:23 schreef LelijKnap het volgende:
Religieuze mensen daarentegen wel. En ja, er zou gediscrimineerd moeten worden - aan de grens. Daarover is hij geenszins ondubbelzinnig. En dat hoeft ook niet, want het recht om dat te mogen hoort bij soevereiniteit.
Het is maar net wat je veel noemt. Hoe intoleranter en agressiever iemand is , hoe meer hij dat "vele" overdrijft.quote:Dat begreep ik jouw opmerking daarover dan verkeerd, want die paar druppels zijn er de laatste jaren heel veel geworden.
Dit is een drogredenering. Als de theorie klopt dat maandag aliens de aarde aanvallen ...is dat des te meer reden om het niet als onzin af te doen. Dat is logisch toch?quote:Als zijn theorie daarnaast klopt, dan is er des te meer reden om het niet als onzin, wat geen gevaar is voor het overleven van de Nederlandse cultuur, af te doen.
Elk citaat is uitgelicht en ik heb het letterlijk genoteerd. En hem valt extremistisch gelul in de schoenen te schuiven daarmee.quote:Dat citaat is dan ook niet door hem uitgelicht, hè. Dat was gedaan door mensen die hem iets in de schoenen probeerde te schuiven. Misschien wordt het eens tijd om het eindelijk eens binnen de juiste context te plaatsen. Een van z'n boeken heet zelfs; 'De aanval op de natie-staat'.
Dat is natuurlijk allemaal waar, maar als je het huidig straatbeeld vandaag ziet is dat niet zo raar dat er mensen in gaan geloven. Zeker als het merendeel van de bevolking tegen niet Westerse immigratie is en het gewoon doodleuk door blijft gaan.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
Maar tegen migratie zijn is simpelweg een mening. Stellen dat de elite probeert om middels migratie de Nederlanders te laten verdwijnen is niets meer dan een complottheorie.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:18 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk allemaal waar, maar als je het huidig straatbeeld vandaag ziet is dat niet zo raar dat er mensen in gaan geloven. Zeker als het merendeel van de bevolking tegen niet Westerse immigratie is en het gewoon doodleuk door blijft gaan.
Ja datte. Alleen de naam al: "Kalergi Plan". Het is helemaal geen plan Wat door sommigen als welbewust, vooropgezet, heimelijk en kwaadaardig plan wordt gebracht om de originele bevolking te vervangen was nooit een plan. Richard Coudenhove Kalergi schetste slechts een toekomstbeeld.quote:
Dat is mij iets te Duits. Is er ook een NL-versie? Maar ze geven er tuurlijk zo'n naam aan omdat je niemand overtuigd krijgt als het je eigen hersenscheet is (en je dat ook gewoon toegeeft)quote:Op maandag 5 juni 2017 17:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja datte. Alleen de naam al: "Kalergi [b]Plan]/b]". Wat door sommigen als welbewust plan wordt gebracht om de originele bevolking te vervangen was nooit een plan. Richard Coudenhove Kalergi schetste slechts een toekomstbeeld.
Lees het anders zelf: Praktischer Idealismus. Hoofdstuk 4 "Inzucht - Kreuzung", vanaf pagina 20.
Hier is een Engelse vertaling: http://balder.org/judea/R(...)lism-Vienna-1925.phpquote:Op maandag 5 juni 2017 17:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is mij iets te Duits. Is er ook een NL-versie? Maar ze geven er tuurlijk zo'n naam aan omdat je niemand overtuigd krijgt als het je eigen hersenscheet is (en je dat ook gewoon toegeeft)
Dan laat je me vast straks weten of ie goed isquote:Op maandag 5 juni 2017 17:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hier is een Engelse vertaling: http://balder.org/judea/R(...)lism-Vienna-1925.php
Geen idee overigens of die goed is, ik heb 'm zelf niet gelezen.
Er wordt handig ingespeeld op de anti-Europese sentimenten door een van de grondleggers van de Europese gedachte af te schilderen als iemand die door en door kwaadaardig was.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is mij iets te Duits. Is er ook een NL-versie? Maar ze geven er tuurlijk zo'n naam aan omdat je niemand overtuigd krijgt als het je eigen hersenscheet is (en je dat ook gewoon toegeeft)
Ik heb nu meer dan vijf minuten gelezen over hoe fantastisch het Joodse 'noble master race' isquote:Op maandag 5 juni 2017 17:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er wordt handig ingespeeld op de anti-Europese sentimenten door een van de grondleggers van de Europese gedachte af te schilderen als iemand die door en door kwaadaardig was.
Okay beter kan je toch maar het Duitse origineel lezenquote:Op maandag 5 juni 2017 17:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb nu meer dan vijf minuten gelezen over hoe fantastisch het Joodse 'noble master race' is
Als die met enige autoriteit bekleed is ligt dat al wat moeilijker.quote:
Het lijkt mij bijvoorbeeld wel gezond om eens te vragen naar de precieze rol van Saudi-Arabie in het moslimterrorisme in Europa, daar het blijkbaar heel moeilijk ligt om de financiering van de salafisten af te snijden. Maar als je de vraag stelt en het onderwerp uitdiept kom je al snel tot een aantal hypothesen waarmee je als complotgekkie gaat worden weggezet.quote:Wat vind jij een voorbeeld van gezonde achterdocht?
Dat lijkt mij wat kort door de bocht en een stap te ver, maar het is niet natuurlijk niet zo dat elke basis ontbreekt. Het gedachtengoed van een rasvermengd Europa als ideaal bestaat nou eenmaal. Ik heb niks tegen rasvermenging (ik ben wel tegen elk rasideaal), maar ik geloof niet dat dat gedachtengoed breed wordt aangehangen in de Europese elite. Maar het 'de wereld is van iedereen'-idee met daaraan als consequentie dat de oorspronkelijk bewoners niet meer recht hebben op Europa dan mensen van buiten, is heel veel terrein aan het winnen.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
"de elites" zouden een complot hebben van sluipende genocide van het blanke ras . Of ze willen de Europese cultuur vernietigen en vervangen voor een islamitische dictatuur , met een totalitaire staat de EU.
Ik vind al tientallen jaren dat mensen steeds meer verhuizen naar verre landen en zich vermengen daar. Ik zie dat als doorgaande globalisering. Kalergi zag dat ook.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er wordt handig ingespeeld op de anti-Europese sentimenten door een van de grondleggers van de Europese gedachte af te schilderen als iemand die door en door kwaadaardig was.
Peter Breedveld is zelf ook een dorpsgek 1e klas natuurlijk, maar hij heeft wel gelijk dat Livestro er zelf van harte aan meedeed en doet.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
En het antwoord van Peter Breedveld (Frontaal Naakt):
Wat is daar "Wauw" aan, je spreekt niet vaak met realisten ?quote:
Wat is dan wel de redden van de migranten ?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:32 schreef Jigzoz het volgende:Maar tegen migratie zijn is simpelweg een mening. Stellen dat de elite probeert om middels migratie de Nederlanders te laten verdwijnen is niets meer dan een complottheorie.
Ik heb het al enige tijd opgegeven om met gelovers te discussiëren. Sorry.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Peter Breedveld is zelf ook een dorpsgek 1e klas natuurlijk, maar hij heeft wel gelijk dat Livestro er zelf van harte aan meedeed en doet.
[..]
Wat is daar "Wauw" aan, je spreekt niet vaak met realisten ?
[..]
Wat is dan wel de redden van de migranten ?
Zijn de politici gewoon dom en naief, dat ze de gevolgen niet zien ?
Je wilt toch niet ontkennen dat het gewoon beleid is om meer kansloze economische migranten binnen te halen ?
Globalisatie is een gegeven. Dat is onomkeerbaar. Zeker nu met de communicatie middelen die er zijn. Als iemand een scheet laat in Groningen is het 5 minuten later bekend in Limburg.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:55 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Peter Breedveld is zelf ook een dorpsgek 1e klas natuurlijk, maar hij heeft wel gelijk dat Livestro er zelf van harte aan meedeed en doet.
[..]
Wat is daar "Wauw" aan, je spreekt niet vaak met realisten ?
[..]
Wat is dan wel de redden van de migranten ?
Zijn de politici gewoon dom en naief, dat ze de gevolgen niet zien ?
Je wilt toch niet ontkennen dat het gewoon beleid is om meer kansloze economische migranten binnen te halen ?
Complot denkers kunnen over het algemeen juist zeer slecht kritisch nadenken.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Je hebt gelijk. Maar wat als die diversiteit toch niet gaat werken?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat geen idee, als je zelf al niet kan bedenken wat het voordeel is voor die "elite", hoe zinnig kan het dan zijn?
Is een "eensgezinde" bevolking achter een doel scharen niet juist makkelijker? Dus minder variatie?
De meest ernstige gevallen uit de geschiedenis gingen allen over achter een bepaald doel scharen, diversiteit juist zo ver mogelijk verminderen. Waarom zou dat nu ineens zo anders zijn? Hoe helpt diversiteit bij een (vermeend) vooropgezet plan bereiken?
quote:Op maandag 5 juni 2017 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb het al enige tijd opgegeven om met gelovers te discussiëren. Sorry.
Ik heb het woord complot ook nergens genoemd, daar geloof ik ook niet in.quote:Op maandag 5 juni 2017 18:53 schreef Cherna het volgende:
Dat is allemaal geen complot maar een ontwikkeling met een deel negatieve gevolgen. De privacy word aangetast door dit soort ontwikkelingen en daarmee bepaalde vrijheden.
Aan de grens, ja. Waarom zou ik dat niet toegeven? Dat lijkt mij een vrij duidelijk en gezond standpunt. In welke zin ging het verder?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je geeft toe dat Baudet islamitische mensen wilt discrimineren en stigmatiseren .
Maar in het citaat ging het niet enkel over discriminatie bij asielverzoeken of bestaansrecht in Nederland. Het ging veel verder.
Ik zou zeggen van 0,0 nog wat procent naar 10% (onder 0 tot 15-jarige) een behoorlijke stijging is voor een paar luttele decennia.quote:Het is maar net wat je veel noemt. Hoe intoleranter en agressiever iemand is , hoe meer hij dat "vele" overdrijft.
Maar idd in dit citaat had hij het over druppels vreemdelingen .
Daarom zei ik 'als het klopt'. Je kan het daar mee oneens of eens zijn. Hij heeft het onderbouwd, maar wat is jouw tegen-argumentatie?quote:Dit is een drogredenering. Als de theorie klopt dat maandag aliens de aarde aanvallen ...is dat des te meer reden om het niet als onzin af te doen. Dat is logisch toch?
In dit geval klopt het niet dat als mensen zich vermengen in Nederland, dit een groot gevaar is.
Dat is extreemrechts gelul .
Citaten zijn uit hun context gelicht, ja. Wat extremistisch is of niet, is ook maar een tijdsgeest kwestie. Het willen behouden van soevereiniteit en cultuur zijn vrijwel overal de norm, behalve in West-Europa en Noord-Amerika. Een transformatie (van diversiteit/multiculturalisme) hetgeen dat tegenover die norm als extreem aanschouwd kan worden. De reactie daarop (oproep tot nationalisme) is alleen extreem voor degene die het beleid van transformatie als 'normaal' aanschouwen, of dat als zo willen laten doen voorkomen.quote:Elk citaat is uitgelicht en ik heb het letterlijk genoteerd. En hem valt extremistisch gelul in de schoenen te schuiven daarmee.
De context is dat hij meer zulke dingen zegt.... of verwijst naar dubieuze mensen met enge meningen.
We hadden het toch over het citaat waarin hij klaagt dat Nederlanders zo vol zitten met zelfhaat dat ze zichzelf willen opheffen ?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:06 schreef LelijKnap het volgende:
Daarom zei ik 'als het klopt'. Je kan het daar mee oneens of eens zijn. Hij heeft het onderbouwd, maar wat is jouw tegen-argumentatie?
Hij onderbouwt niks hoor, over die zelfhaat?quote:Op maandag 5 juni 2017 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
We hadden het toch over het citaat waarin hij klaagt dat Nederlanders zo vol zitten met zelfhaat dat ze zichzelf willen opheffen ?
Hij onderbouwt niks, hoor, over die zelfhaat.
Hij suggereert ook dat een paar druppels vreemdelingen een gevaar zijn voor de Nederlandse cultuur.
Ook al niet onderbouwd.
Hij onderbouwt niks in dat citaat en ook niet in dat boek.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij onderbouwt niks hoor, over die zelfhaat?
[ afbeelding ]
Ja dat soort ernstige gevallen ben ik nog niet zoveel tegengekomen. Anderen overtuigen is trouwens niet het primaire doel van een discussie voeren. Bij mij althans.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit of ze in reptilians geloven, 9/11 truthers zijn of denken dat de elite het blanke ras probeert te verdringen: die mensen zijn net zo gestoord en totaal niet voor rede vatbaar.
Neuh, een oriënterende discussie kan heel zinnig zijn, maar hoe ga je dat doen rondom de stelling 'de linkse elite probeert het Nederlandse volk te decimeren'?quote:Op maandag 5 juni 2017 21:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ja dat soort ernstige gevallen ben ik nog niet zoveel tegengekomen. Anderen overtuigen is trouwens niet het primaire doel van een discussie voeren. Bij mij althans.
Van Ewout Klei.quote:NOODWEER: FASCISTISCHE DROMEN OVER POLITIEK GEWELD
WILDERS EN BAUDET
Anderhalf jaar geleden schreef ik voor Jalta een open brief aan Geert Wilders, waarin ik hem vroeg afstand te nemen van het extreemrechtse geweld tegen asielzoekers. Geert Wilders stookte zijn aanhangers op met uitspraken als #kominverzet, wat door de intellectueel nog minder ontwikkelde PVV-aanhangers en -sympathisanten werd uitgelegd als een oproep tot geweld.
Uiteraard nam Wilders ten slotte maar halfslachtig afstand: vanzelfsprekend zou hij niet oproepen tot geweld, maar de grote boosdoeners waren linkse en liberale politici die extreemrechts geweld meteen weer in verband brachten met de PVV, om op die manier de beweging zwart te maken. Wilders nam een heel klein beetje verantwoordelijkheid dus en speelde vervolgens – zoals altijd – de slachtofferkaart uit.
Ook Thierry Baudet begeeft zich op glad ijs. Hij heeft – in 2015 toen hij nog niet in de Kamer zat – extreemrechts geweld proberen goed te praten. In een televisie-uitzending van PowNed typeerde Baudet een aanval door een ruiten ingooiende meute op de gemeenteraad van Geldermalsen, die vergaderde over een asielzoekerscentrum, als ‘noodweer’ tegen een ‘injectie van criminaliteit’. Tijdens een promotieborrel noemde historicus Rob Hartmans in gesprek met mij deze uitspraak van Thierry Baudet als voorbeeld, toen uitlegde waarom hij de ‘de grootste intellectueel van Nederland’ een fascist vond. Baudet interpreteerde volgens Hartmans als jurist doelbewust het principe van ‘noodweer’ verkeerd, om op die manier politiek geweld te legitimeren.
Aanvankelijk wilde Hartmans Baudet echter nog niet als een fascist zien. In zijn boek Grondsop en verwarring uit november 2013 schrijft Hartmans ook een hoofdstuk over Baudet als ‘organische intellectueel’. Hartmans vond de controversiële, zeer tegendraadse Baudet wel interessant. Na afloop van de boekpresentatie, waar Baudet ook had gesproken, spraken Baudet en Hartmans met een hoogbejaarde dame, die haar afkeuring niet onder stoelen of banken stak:
Na afloop van de pittige maar beschaafde discussie liep Baudet af op een kleine, oudere dame in het publiek en zei tegen haar dat het hem was opgevallen dat ze vaak nogal afkeurend naar hem had gekeken. ‘Ach, weet u, meneer,’ zei deze toen 98-jarige dame, die inmiddels de enige persoon ter wereld moet zijn die kan zeggen dat ze nog met Trotski heeft gecorrespondeerd, ‘ik ben figuren zoals u eerder tegengekomen, in de jaren dertig in Parijs, en wij noemden hen toen fascisten.’
Op dat moment vond Hartmans dat deze dame overdreef, maar ze zette hem wel aan het denken, vertelde Hartmans mij tijdens de borrel. Volgens Hartmans is Baudet steeds verder geradicaliseerd. De uitspraak van Baudet over het ‘noodweer’ is daar het beste voorbeeld van.
GEHARNASTE OPINIEMAKERS
Maar ook in geharnast rechts opinieland is het fantaseren over gewelddadige oplossingen bon ton geworden. Populistische opiniemakers bevinden zich in een vreemde spagaat. Aan de ene kant wordt alle kritiek, ook inhoudelijke kritiek, op Thierry Baudet over één kam geschoren met doodsbedreigingen aan zijn adres. Mensen die inhoudelijke kritiek hebben op Baudet zijn bezig hem te demoniseren. Chris Aalberts, een van de weinige auteurs op The Post Online die ik met enige regelmatig nog lees omdat hij wel ‘voorbij het eigen gelijk’ wil denken, schreef afgelopen zondag terecht: ‘Kritiek op Baudet wordt in rechtse kringen steeds minder geaccepteerd.’ Elke keer als er een kritisch stuk over Baudet verschijnt wordt de ‘Pimwin’ gemaakt. Fortuyn is vermoord, Baudet wordt straks misschien ook wel vermoord en dat is de schuld van de mensen die kritiek op hem hebben.
Dat is de ene kant. De andere kant is dat geharnast rechts ook droomt over staatsgrepen en politiek geweld. GeenStijl-hoofdredacteur Pritt schreef enkele weken geleden op twitter: ‘Alleen een staatsgreep kan ons nog redden.’ Het geloof in de parlementaire democratie is hij blijkbaar kwijtgeraakt. Hij was echter niet de eerste. Zo riep de controversiële journalist Joost Niemöller vorig jaar op zijn blog: ‘Dit land is van ons! We moeten het heroveren!’ en schreef Uri van As van de rechtse site Opiniez: ‘bestuurders die hun volk voortdurend bedriegen, negeren en heimelijk verachten, uiteindelijk worden afgezet. Goedschiks of kwaadschiks.’
Rutger van den Noort, ook columnist bij Opiniez, borduurde hierop voort in zijn artikel ‘Is Nederland klaar voor een coup?’ Van den Noort werkte het idee van een staatsgreep helemaal uit, compleet met het neutraliseren van kritische media, het opsluiten van Mark Rutte en de andere bewindslieden en het inzetten van bekende Nederlanders(!!) die de coup moeten ondersteunen om zo het volk rustig te houden. Van den Noort was op zijn idee gekomen door online gesprekken met rechtse mensen in het leger, die zeer kritisch zijn over de bezuinigingen op Defensie, en natuurlijk de mislukte coup in Turkije tegen Erdogan. Het idee van een staatsgreep acht Van den Noort niet alleen niet onmogelijk, maar hij lijkt het ook wenselijk te vinden:
Volgens een recent onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft maar 40% van de Nederlanders vertrouwen in de Regering en de Tweede Kamer. De helft van de Nederlanders vindt dat “de overheid onvoldoende doet voor mensen zoals ik”. Daarnaast vindt 31% het een goed idee als “het bestuur van het land werd overgelaten aan enkele krachtige leiders”. We praten hier dus over ruim 5 miljoen Nederlanders die problemen hebben met hoe Nederland bestuurd wordt. Een deel van de Nederlandse bevolking rouwt over de uitverkoop van de westerse waarden. Ook kan de groep die niet gelooft dat democratie de beste staatsvorm is snel toenemen richting de 20%. Uit de handboeken blijkt dat zo’n percentage in combinatie met een lamgeslagen bevolking al de ideale cocktail kan vormen voor een staatsgreep.
Doordat de organisatie complex is, zal een staatsgreep onmogelijk kunnen plaatsvinden op de korte termijn. Het zal minimaal vier jaar voorbereiding onder grote geheimhouding vergen. Het is natuurlijk onbekend of er al voorbereidingen worden getroffen. Evenmin weten we wie de potentiële coupplegers zijn. Eén ding is wél duidelijk: het naar de toekomst blijven doorrollen van grote maatschappelijke problemen zal objectief gezien de kans op een staatsgreep significant doen toenemen.
Mijn conclusie: laten we er niet te gauw van uitgaan dat een staatsgreep in Nederland onmogelijk is.
De parlementaire democratie om zeep helpen onder het mom de ‘westerse waarden’ te redden. Van den Noort begeeft zich, hoewel dit een gedachte-experiment is, op zeer gevaarlijk terrein. Ook de Chileense generaal Pinochet, die op 11 september 1973 met grof geweld een einde maakte aan de socialistische regering van Allende, meende de natie van de ondergang te redden. Thijs Binnenkade van de op het Forum voor Democratie geënte studentenpartij Roede sympathiseert met Pinochet en noemt geweld tegen linkse agressie zelfverdediging.
De laatste opiniemaker die ik dit verband wil noemen is Wierd Duk, de in GeenStijl-kringen zeer populaire AD-journalist. Duk twittert over de ‘clash’ die gaat komen als gevolg van de moslimvluchtelingen en vindt het heel begrijpelijk dat er mensen zijn die nu wapens aan het inslaan zijn. Hij presenteert zich als een objectieve journalist die zogenaamd heel nieuwsgierig en onbevooroordeeld is, maar Duk laat in zijn interviews mensen buikspreken en bedrijft populistische propaganda. ‘Toevallig’ zijn bijna alle mensen die hij interviewt er heilig van overtuigd dat er een botsing komt met de islam in de nabije toekomst en ze roepen allemaal dat je dit niet mag benoemen, omdat er zogenaamd een taboe op zou liggen. De angst voor Der Untergang des Abendlandes, die bij geharnast rechts breed leeft (zie het uitstekende artikel van Joshua Livestro in de Volkskrant van afgelopen zaterdag), is blijkbaar zo groot dat dit het grijpen naar de wapens uit ‘noodweer’ legitimeert.
DAADKRACHTIGE GEKKIES
Wilders, Baudet en bovengenoemde opiniemakers legitimeren politiek geweld en/of een staatsgreep, maar komen niet in actie. Dat heeft natuurlijk ook alles met Nederland te maken, een braaf polderland dat geen traditie van politiek geweld kent, de moord op Willem van Oranje, de gebroeders De Witt en Pim Fortuyn, het opblazen van het graf van Joan Derk van der Capellen tot den Pol door Oranjegezinden in 1788 en het geweld van RaRa en andere Wijnand Duyvendak-achtigen uitgezonderd. Maar theoretische gekkies helpen daadkrachtige gekkies tot hun plegen van daad, door hun frustratie en neiging tot het plegen van geweld te kanaliseren en ze een excuus te geven.
Anders Breivik kwam tot zijn daad omdat hij er dankzij het lezen van complottheorieën op internet overtuigd van was geraakt dat links samenzwoer met de islam tegen het Noordse ras. Daarom moesten die socialistische jongeren, die ‘verraders’, geëxecuteerd worden. En nu heb je in Nederland dus knotsgekke idioten ons land willen ontdoen van ‘subversieve elementen’ en daarvoor het ‘Nederlands Verzetsleger’ willen opbouwen, onze bloedeigen Organisation de l’Armée Secrète in spe zeg maar. Ik hoop dat de AIVD deze niet bepaald eenzame wolven goed monitort en ze oppakt wanneer ze tot actie willen overgaan. Wat deze staatsgreep- en verzetsgekkies willen doen is namelijk gewoon terrorisme.
quote:Dit scenario beschrijft onrust in Nederland waarbij verschillende strijdgroepen geweld plegen en de samenleving ontwrichten met alle gevolgen van dien. Aan de cadetten de taak om tijdens deze oefening de strijdgroepen uit te schakelen en vervolgens in de gemeente Woensdrecht de rust te herstellen.
Godallemachtig, Jalta haalt Joop links in. Een coup?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
Artikeltje van Jalta, dat aansluit bij in OP genoemd artikel van Livestro:
[..]
Van Ewout Klei.
Overigens, ongerelateerd hieraan of niet?, bij mij in de straat een oefening van het KMA in urban warfare al twee dagen achter elkaar Zie: https://www.woensdrecht.n(...)gemeente_134758.html
Scenario daarvan:
[..]
Toch wel hypocriet dat een site die zegt klaar te zijn met complottheorien, nu wel een complot bedenkt over dat Baudet fascist zou zijnquote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:32 schreef Ryan3 het volgende:
Artikeltje van Jalta, dat aansluit bij in OP genoemd artikel van Livestro:
Van Ewout Klei
Ik heb niet gelezen dat de schriijver Baudet afbrandt als fascist of als lid van een complot.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 20:39 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Toch wel hypocriet dat een site die zegt klaar te zijn met complottheorien, nu wel een complot bedenkt over dat Baudet fascist zou zijn
Dat is ook het eerste wat me opvalt als ik buiten de randstad kom. Het rustige straatbeeld wat direct een stuk netter oogt.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja zo klinkt het idd kut, maar ik ben bijvoorbeeld van Zeeland naar Noord-Holland verhuisd en dat is echt een wereld van verschil qua straatbeeld. 'Ze willen het blanke ras uitroeien' klinkt natuurlijk ook wel wat bezopen, maar voor behoud van een voornamelijk blanke/westerse samenleving zou ik toch niet ongelimiteerd doorgaan met het importeren/binnenlaten van mensen uit allerlei exotische windstreken. En als blanke in een voornamelijk westerse/blanke samenleving willen wonen is, vind ik, helemaal niet zo'n onredelijke wens. Ieder(e) ander ras/cultuur heeft dat ook.
[..]
Geen idee, ik kan me niet voorstellen dat iets wat niet volledig blank is voordelig is, maar daar hebben ze vast over nagedacht
doorgestreepte was btw niet serieus
Jij zou toch alleen met je eigen soort praten?quote:
De "elite" schiet er helemaal niks mee op. Er zijn maar weinig mensen meer volgzaam dan de blanke middenklasser. Al jaren stemmen die braaf op de VVD, CDA, PVDA en D66. Als die groep al rebelleert dan stemmen ze Groenlinks, SP of Partij voor de dieren. Vijf dagen per week gaan ze van hun koophuis braaf naar hun werk bij het grootkapitaal of het MKB terwijl hun kindertjes braaf de Havo afmaken om uiteindelijk op te gaan in de zelfde blanke massa van de werkende middenklasse. Braaf werken ze voor het fortuin van hun baas en geven ze hun zuur verdiende centen uit aan grenzeloos consumeren.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De vraag is weer, wat schiet men dan op met dat vooropgezette plan?
In dit geval, mixen zou zorgen voor meer controle, hoe dan? Wat schiet "men" (elite) daar mee op?
Zonder dat ze er wat mee opschieten is een vooropgezet plan niet geloofwaardig.
Dat mensen bepaalde negatieve kanten voor lief nemen omdat ze positieve kanten zien die voor hem zwaarder wegen maakt niet dat er een vooropgezet plan is om "de blanke mens" uit te laten sterven zodat het een bepaald doel dient.
Met zijn opmerking dat de tegenstanders van het verdrag zijn inziens niet door Rusland betaald werden, ondanks dat hun handelingen de Russen in de hand spelen? Hoe is dat complotdenken? Dat lijkt mij precies het tegenovergestelde.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Bij complotdenkers is dat zo ongeveer onmogelijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef AnanYaw het volgende:
Ik ben niet echt bekend met deze man of zijn platform, maar op zich wel een goede zaak. De kwestie blijft natuurlijk in welke mate je bepaalde meningen moet weren of met discussie ontkrachten, maar ik ben met de jaren ook wel steeds meer van mening geraakt dat het bieden van een platform, om het vervolgens te ontkrachten vooral een legitimerend effect heeft.
[..]
Ja, daarom mijn opmerking over het legitimeren. Uitendelijk geef je ze namelijk wel een podium, waarmee zij meer "kritische denkers" kunnen bereiken, terwijl de kans dat complotdenkers door argumenten hun visies gaan herzien klein is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij complotdenkers is dat zo ongeveer onmogelijk.
quote:Op maandag 5 juni 2017 14:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
1. Het maakt alles uit of hij het over ras of cultuur heeft. Op basis van de ene aanname kan je het racisme noemen, op basis van de andere niet.
2. Een 'paar' druppels is een valse en subjectieve duiding van wat net zo goed een tsunami genoemd kan worden.
3. Als Baudet zelf een 'raciale'-mix is, is het alleen maar onwaarschijnlijker dat hij het over ras heeft.
4. De vage associatie is onderbouwd op basis van feitelijkheden; geschreven (beleid)rapporten ('vervangingsmigratie), uitspraken en het uitgevoerd beleid. Uitspraken zoals; 'geslotenheid van Europa leid tot incest', 'diversiteit is voor Europa de enige mogelijke toekomst', 'Ik wil de homogeniteit (en soevereiniteit) van Europese staten ondermijnen', 'Het is goed dat blanken in stad x/y een minderheid zijn geworden/zullen worden (beide uitspraken zijn gedaan)', 'Europa moet multi-religieus worden', 'Islam hoort bij de toekomst van Europa', 'In 2050 zal het woord autochtoon (of allochtoon) niet meer bestaan omdat iedereen gemixt zal zijn', 'Het is goed dat blanken, eerder dan verwacht, niet meer de absolute meerderheid zijn in Amerika.', 'Europa moet een transformatie van multiculturalisme ondergaan', en nog vele meer.
5. De eigenvolk(cultuur)eerst-gedachte wordt niet verborgen; de noodzaak ervan wordt expliciet benadrukt als antwoord op de vermeende zelfhaat.
quote:Hetze
Complotdenkers
Het discours op de rechterflank wordt gekaapt door complotdenkers, stelde Joshua Livestro zaterdag in deze krant. Hij gaf in het verleden verschillende van hen een kans op zijn opiniesite Jalta. Lees hier het hele stuk terug.
Die hetze is waarschijnlijk terug te voeren op het feit dat Livestro de uitkomst van het Nederlandse referendum over het associatieverdrag met Kiev volkomen verkeerd inschatte, terwijl ik een bescheiden rol speelde in de opinievorming door argumenten voor een 'nee' aan te dragen.
Zo beargumenteerde ik het onverstandig te vinden dat de Europese Unie probeert om voormalige Sovjet-republieken aan zich te binden. Ik waarschuwde bovendien voor de demonisering van de - door Livestro verafschuwde - Russische president Vladimir Poetin.
Die analyses schoten bij Livestro kennelijk in het verkeerde keelgat. Sindsdien beschuldigt hij mij in een niet aflatende reeks tweets ervan 'extreem-rechts gedachtengoed' te verspreiden. Ook geeft hij medewerkers van zijn website Jalta de gelegenheid mij verdacht te maken door leugens over mij te publiceren.
Lees meer... http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=freequote:Dit brengt me bij diens laatste verwijt. Ik heb Nederlandse media 'gelijkgeschakeld' genoemd. Dat is een hyperbool voor de reëel bestaande situatie in ons land, waarin de media over een opvallend aantal dossiers nagenoeg identiek berichten. Of het nu om Poetin, Oekraïne, Trump, de islam, de multiculturele samenleving of de oorlog in Syrië gaat: er is nauwelijks sprake van een diepgaand debat. Tegendraadse commentatoren worden al snel als 'islamofoob', 'Putinversteher' of 'racist' in de hoek gezet.
het gaat wel gebeuren, maar gewoon op een natuurlijke manier, omdat het nu eenmaal uitstervende volken zijnquote:Op maandag 5 juni 2017 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kritische vraag. Zinnig.quote:Ook Arthur van Amerongen (8.150 volgers), columnist voor HP/De Tijd en de Volkskrant, gelooft de verklaring van de politie niet. Als diabetes de oorzaak is, waarom werd de automobilist dan drie dagen vastgehouden?
En nog twee kritische vragen.quote:Waarom vond er een huiszoeking plaats? Waarom zijn er geen camerabeelden van het incident?
Complottheorie. En daarmee blijkt dat de eerdere vragen geen echte kritische vragen waren, maar retorische pseudo-argumenten bij de stelling die erop volgt.quote:Van Amerongen: „Er worden hier dingen door hogerhand in de doofpot gestopt.”
Elke complottheorie kan in theorie ook 'gewoon' beleid zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat jij altijd zo makkelijk een complottheorie noemt, kan natuurlijk ook gewoon beleid zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |