abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171468881
quote:
Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën

Tijd om een grens te trekken in de rechtse tent

Het discours op de rechterflank wordt gekaapt door complotdenkers, stelt Joshua Livestro, die in het verleden verschillende van hen een kans gaf op zijn opiniesite Jalta. Tijd om een grens te trekken.
Door: Joshua Livestro
De rest bij de Volkskrant.

Verstandige stap van Livestro en een zinnige analyse. Als je de rechtse zaak een warm hart toedraagt, en dat doet hij, dan werkt het contraproductief als het debat vervuild wordt door wetenschapsontkenning, complotidioterie en racistische waanzin.

Waar ligt dan de grens? Livestro: "Leef je gerust uit in het debat, maar peur geen subjectieve intenties meer uit objectieve gebeurtenissen".

Lijkt mij een prima regel.
pi_171469465
Livestro heeft met zijn Poetin-kaart bij het referendum zijn hand verspeeld qua complotdenken betreft.

Toegevoegd, Alex Jones types moet je inderdaad bij je weghouden, maar kritische denkers zijn echt niet slecht.
pi_171469484
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Livestro heeft met zijn Poetin-kaart bij het referendum zijn hand verspeeld qua complotdenken betreft.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_171469558
quote:

Toegevoegd, Alex Jones types moet je inderdaad bij je weghouden, maar kritische denkers zijn echt niet slecht.
Helemaal niets mis met kritisch denken. Maar complotdenken is juist exact het tegenovergestelde.
  maandag 5 juni 2017 @ 11:45:44 #5
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171469667
Wie gelooft er nog steeds niet dat de Amerikanen op de maan waren?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171469987
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:45 schreef Old_Pal het volgende:
Wie gelooft er nog steeds niet dat de Amerikanen op de maan waren?
Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn mensen die erin geloven.
pi_171470135
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.

Ongeacht politieke kleur zou iedereen die zijn gedachtengoed onverdacht wil houden zich verre moeten houden van deze oorspronkelijk neonazistische samenzweringstheorie. Ik vind het verontrustend dat mensen die schijnbaar goed opgeleid zijn en zich profileren als verstandige opinieleiders en intellectuelen dit racistische en extremistische gedachtengoed het alledaagse politieke debat in proberen te loodsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 12:14:26 ]
pi_171470507
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeld is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.

Ongeacht politieke kleur zou iedereen die zijn gedachtengoed onverdacht wil houden zich verre moeten houden van deze oorspronkelijk neonazistische samenzweringstheorie. Ik vind het verontrustend dat mensen die schijnbaar goed opgeleid zijn en zich profileren als verstandige opinieleiders en intellectuelen dit racistische en extremistische gedachtengoed het alledaagse politieke debat in proberen te loodsen.
Sommige mensen hebben de neiging om te denken dat racisme minder verwerpelijk is als je het ingewikkeld brengt.
  maandag 5 juni 2017 @ 12:48:18 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171471428
Joshua Livestro is een McCarthy-achtig aluhoedje uit het kamp van Sarah Palin. :') Ik geloof niet dat hij gekwalificeerd is om het 'rechtse, fatsoenlijke' geluid te vertegenwoordigen.
quote:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
Daar gaaaaaaaan we weer met de leugens hoor.

''Homeopathische verdunning'' van cultuur, niet van ras. CULTUUR, NIET FUCKING RAS. Thierry Baudet is zelf een halfbloed, die rassentheorie verafschuwt en nooit met een dergelijk Nazistisch verhaal aan de haal zou gaan.

Het maakt niet uit hoe vaak dit hier herhaald wordt, men stopt gewoon de vingers in de oren en blijft keihard schreeuwen ''Baudet is een racist lalalalala, hij praatte over ras niet over cultuur lalalala, maakt niet uit wat hij verder zegt of nuanceeert, dit is lekker hoe ik het interpreteer LALALALALA!!!!''
pi_171471490
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Joshua Livestro is een McCarthy-achtig aluhoedje uit het kamp van Sarah Palin. :') Ik geloof niet dat hij gekwalificeerd is om het 'rechtse, fatsoenlijke' geluid te vertegenwoordigen.

[..]

Daar gaaaaaaaan we weer met de leugens hoor.

''Homeopathische verdunning'' van cultuur, niet van ras.

Ik citeer Baudet (al na een paar seconden in dit fragment):
quote:
"Door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld."
Get your facts straight.
pi_171471569
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik citeer Baudet (al na een paar seconden in dit fragment):

[..]

Get your facts straight.
Hoe dan ook: feit blijft dat hij gelooft dat er dus een complot bestaat dat dat als doel heeft.
pi_171471955
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe dan ook: feit blijft dat hij gelooft dat er dus een complot bestaat dat dat als doel heeft.
Ik heb die homeopatische metafoor van Baudet gezien, gelezen en genoteerd.
Of hij het over ras of cultuur heeft, maakt niks uit...... het blijft onzin, waar een paar druppels vreemdelingen en hun gemengde kinderen als gevaarlijk voor de Nederlandse identiteit en cultuur worden afgeschilderd.
Baudet is zelf zo'n verdunning van Europese, Indonesische en Chinese voorouders en het levend bewijs dat hij niet zijn Nederlandsheid heeft afgeschaft of zou willen dat Nederlanders dat doen.

Er zit een vage associatie naar de complottheorietjes van extreemrechts dat 'de elite' ( alle elites van de eu-landen) een plan uitvoeren het blanke ras en/of de europese cultuur op te heffen.
Al dan niet omvormend tot een islamitische dictatuur
Maar dit vermeende plan en variaties heb ik Baudet niet zien beweren.
Wel het malle idee dat "wij Nederlanders" stikken van de zelfhaat en ons zelf willen afschaffen.
Het beeld van de vermeende zelfhaat dient om een eigenvolkeerst-gedachte te verbergen en onopvallend te introduceren.

https://www.facebook.com/(...)os/1123707407754969/ op 13.00 minuten

citaat Baudet:
quote:
we zijn niet effectief bezig is en de oorzaak is dat we ons zelf niet meer vertrouwen en dat wantrouwen, dat fundamentele probleem,dat fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen wat wij hebben in onze cultuur, zelfhaat alshetware, die we proberen te ontstijgen door alles in bureaucratische procedures te vangen, door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen en door onze zelfbeschikking, ons democratisch parlement volledig afhankelijk te maken van allerlei abstracte overlegorganen in de VN, in de EU en overal, dat heeft allemaal één oorzaak, en die oorzaak is onze cultuur van zelfhaat.
pi_171472652
Ik ken eigenlijk niemand met culturele zelfhaat. Niet eens een beetje. Ook niet iets wat erop lijkt.
  maandag 5 juni 2017 @ 13:43:02 #14
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171472765
Te veel tekst, maar hij zal wel een pact gesloten hebben met de white genocide-clan.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171472855
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ken eigenlijk niemand met culturele zelfhaat. Niet eens een beetje. Ook niet iets wat erop lijkt.
Baudet heeft toch wel culturele zelfhaat. Kun je dat zo zien? Hij vind dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.
pi_171472914
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet heeft toch wel culturele zelfhaat. Hij vind dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.
Dat is eh... externaliserende cirkelredeneringszelfhaat?
pi_171473456
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Helemaal niets mis met kritisch denken. Maar complotdenken is juist exact het tegenovergestelde.
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171473476
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.
En iedereen die het wel gelooft is sheeple. Zo houden ze elkaar in balans.
Conscience do cost.
pi_171473524
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, deze onzin hoor je vaker uit de hoek van de complotidioten. Punt is dat er helemaal niets mis is met vragen stellen, maar met die zelfverzonnen antwoorden erop is van alles mis. Geen enkele ruimte voor twijfel meer. Er moet en zal een spannend verhaal zijn.
  maandag 5 juni 2017 @ 14:21:35 #20
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171473594
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
GroenLinks, D66, PvdA ..... :')
pi_171473607
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

GroenLinks, D66, PvdA ..... :')
Want die...?
  maandag 5 juni 2017 @ 14:27:22 #22
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171473709
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Want die...?
willen de sluizen openen voor potentiële terroristen, buitenlanders die cultureel niet inpasbaar zijn en toekomstige permanente bijstandtrekkers. Ondertussen wordt de eigen bevolking gekleineerd en geterroriseerd door allochtonen en geholpen door linkse partijen die kritiek hebben op de Nederlandse cultuur.

Mijn mening is wat zwaar aangezet maar dan ben ik tenminste duidelijk over wat ik van landverraders vind.
pi_171473964
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:27 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

willen de sluizen openen voor potentiële terroristen, buitenlanders die cultureel niet inpasbaar zijn en toekomstige permanente bijstandtrekkers. Ondertussen wordt de eigen bevolking gekleineerd en geterroriseerd door allochtonen en geholpen door linkse partijen die kritiek hebben op de Nederlandse cultuur.

Mijn mening is wat zwaar aangezet maar dan ben ik tenminste duidelijk over wat ik van landverraders vind.
Ah, zo.

Nou, op Jalta gaan dus geen teksten meer verschijnen met een dergelijke strekking.
  maandag 5 juni 2017 @ 14:39:28 #24
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171474001
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Weenie, ik vind het wel opmerkelijk dat zoiets niet bespreekbaar zou mogen zijn
pi_171474027
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, deze onzin hoor je vaker uit de hoek van de complotidioten. Punt is dat er helemaal niets mis is met vragen stellen, maar met die zelfverzonnen antwoorden erop is van alles mis. Geen enkele ruimte voor twijfel meer. Er moet en zal een spannend verhaal zijn.
Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden. Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.

Het relevante onderscheid wordt gewoon niet gemaakt. Je hebt de echte complotgekkies, zoals mijn voormalig fietsenmaker, die geloofde echt elk complot tot en met aliens die de piramides hadden gebouwd. Dat is een apart slag volk, maar dat wordt gebruikt om iedereen met een gezonde achterdocht jegens de autoriteiten belachelijk te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171474050
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel. Maar zijn plan was een kwalitatief hoogstaande rechtse nieuwssite maken. Dan helpt het niet als er van die complotonzin tussendoor komt. Daar heb je de Dagelijkse Standaard al voor.
  maandag 5 juni 2017 @ 14:42:04 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171474067
quote:

Livestro's anti-Rusland campagne werd gefinancierd door George Soros.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_171474070
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:27 schreef Old_Pal het volgende:

Duidelijk.... je bent een extreme engerd
pi_171474088
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden.
Ja, natuurlijk.
quote:
Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.

Het relevante onderscheid wordt gewoon niet gemaakt. Je hebt de echte complotgekkies, zoals mijn voormalig fietsenmaker, die geloofde echt elk complot tot en met aliens die de piramides hadden gebouwd. Dat is een apart slag volk, maar dat wordt gebruikt om iedereen met een gezonde achterdocht jegens de autoriteiten belachelijk te maken.
Wat vind jij een voorbeeld van gezonde achterdocht?
  maandag 5 juni 2017 @ 14:45:24 #30
179075 hugecooll
pi_171474144
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel. Maar zijn plan was een kwalitatief hoogstaande rechtse nieuwssite maken. Dan helpt het niet als er van die complotonzin tussendoor komt. Daar heb je de Dagelijkse Standaard al voor.
Ah ja. Het is imo een van de minder vergezochte complottheorieën (althans, het deel dat ik ervan ken want ik ga dat allemaal niet opzoeken). Alleen dat het een complot is met dat doel vind ik dus vergezocht, maar het is zeg maar wel een logisch gevolg van wat er gebeurt (of kan dat iig zijn), vandaar dat ik er niet zo'n probleem mee heb om dat bespreekbaar te houden. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets niet geëtaleerd wil hebben op je serieuze site :P
pi_171474174
quote:

. Dat is een apart slag volk, maar dat wordt gebruikt om iedereen met een gezonde achterdocht jegens de autoriteiten belachelijk te maken.
Gezonde achterdocht heb ik ook. Dat is een pijler voor democratisering.
Maar het gaat hier om ongezonde achterdocht.
"de elites" zouden een complot hebben van sluipende genocide van het blanke ras . Of ze willen de Europese cultuur vernietigen en vervangen voor een islamitische dictatuur , met een totalitaire staat de EU.
pi_171474203
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gezonde achterdocht heb ik ook. Dat is een pijler voor democratisering.
Maar het gaat hier om ongezonde achterdocht.
"de elites" zouden een complot hebben van sluipende genocide van het blanke ras . Of ze willen de Europese cultuur vernietigen en vervangen voor een islamitische dictatuur , met een totalitaire staat de EU.
En dat is dus inderdaad gewoon van het niveau Martin Vrijland.
pi_171474506
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb die homeopatische metafoor van Baudet gezien, gelezen en genoteerd.
Of hij het over ras of cultuur heeft, maakt niks uit...... het blijft onzin, waar een paar druppels vreemdelingen en hun gemengde kinderen als gevaarlijk voor de Nederlandse identiteit en cultuur worden afgeschilderd.
Baudet is zelf zo'n verdunning van Europese, Indonesische en Chinese voorouders en het levend bewijs dat hij niet zijn Nederlandsheid heeft afgeschaft of zou willen dat Nederlanders dat doen.

Er zit een vage associatie naar de complottheorietjes van extreemrechts dat 'de elite' ( alle elites van de eu-landen) een plan uitvoeren het blanke ras en/of de europese cultuur op te heffen.
Al dan niet omvormend tot een islamitische dictatuur
Maar dit vermeende plan en variaties heb ik Baudet niet zien beweren.
Wel het malle idee dat "wij Nederlanders" stikken van de zelfhaat en ons zelf willen afschaffen.
Het beeld van de vermeende zelfhaat dient om een eigenvolkeerst-gedachte te verbergen en onopvallend te introduceren.

https://www.facebook.com/(...)os/1123707407754969/ op 13.00 minuten

citaat Baudet:

[..]

1. Het maakt alles uit of hij het over ras of cultuur heeft. Op basis van de ene aanname kan je het racisme noemen, op basis van de andere niet.
2. Een 'paar' druppels is een valse en subjectieve duiding van wat net zo goed een tsunami genoemd kan worden.
3. Als Baudet zelf een 'raciale'-mix is, is het alleen maar onwaarschijnlijker dat hij het over ras heeft.
4. De vage associatie is onderbouwd op basis van feitelijkheden; geschreven (beleid)rapporten ('vervangingsmigratie), uitspraken en het uitgevoerd beleid. Uitspraken zoals; 'geslotenheid van Europa leid tot incest', 'diversiteit is voor Europa de enige mogelijke toekomst', 'Ik wil de homogeniteit (en soevereiniteit) van Europese staten ondermijnen', 'Het is goed dat blanken in stad x/y een minderheid zijn geworden/zullen worden (beide uitspraken zijn gedaan)', 'Europa moet multi-religieus worden', 'Islam hoort bij de toekomst van Europa', 'In 2050 zal het woord autochtoon (of allochtoon) niet meer bestaan omdat iedereen gemixt zal zijn', 'Het is goed dat blanken, eerder dan verwacht, niet meer de absolute meerderheid zijn in Amerika.', 'Europa moet een transformatie van multiculturalisme ondergaan', en nog vele meer.
5. De eigenvolk(cultuur)eerst-gedachte wordt niet verborgen; de noodzaak ervan wordt expliciet benadrukt als antwoord op de vermeende zelfhaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 15:00:43 ]
pi_171474538
quote:

[..]

Bespreekbaar prima, maar dat is het punt niet. Er wordt door de fanatiekere aanhangers zoveel aantoonbare onzin de wereld ingeslingerd dat je daar jezelf niet aan moet vastketenen als je een oprecht en serieus debat wil voeren. Als je ziet van wat voor aantoonbare leugens en onjuistheden (zie bijv de nonsens over het vermeende "Kalergi plan") deze theorieen aan elkaar hangen dan blijf je daar als kritisch politicus bij uit de buurt. Tenzij je zelf ook geen benul hebt, maar dan val je vroeg of laat in je eigen mes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 15:01:05 ]
  maandag 5 juni 2017 @ 15:03:21 #35
179075 hugecooll
pi_171474587
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bespreekbaar prima, maar dat is het punt niet. Er wordt door de fanatiekere aanhangers zoveel aantoonbare onzin de wereld ingeslingerd dat je daar jezelf niet aan moet vastketenen als je een oprecht en serieus debat wil voeren. Als je ziet van wat voor aantoonbare leugens en onjuistheden (zie bijv de nonsens over het vermeende "Kalergi plan") deze theorieen aan elkaar hangen dan blijf je daar als kritisch politicus bij uit de buurt. Tenzij je zelf ook geen benul hebt, maar dan val je vroeg of laat in je eigen mes.
Ditte?
quote:
THE KALERGI PLAN
Kalergi described his dreams for a One World Government with its foundations in the European Union. He hoped that the European project would go on to become the blueprint for a society run entirely by the global elite over a completely powerless population. He wrote that he wished to see the end of national sovereignty and self-determination and he believed that nationalism, and indeed the very concept of nations, could be demolished through multi-culturalism. He wrote that a society that was racially and ethnically diverse was one which was easily controllable by the political elite.
  maandag 5 juni 2017 @ 15:03:58 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171474597
quote:

[..]

Waarom moet er perse een platform geboden worden door anderen voor dit soort onzin?
Het is niet strafbaar om dit te bespreken, maar laten we eerlijk zijn, het komt de discussie niet ten goede. Waarom moeten anderen dit soort onzin toelaten, terwijl het zo'n dubieuze bron heeft en baarlijke onzin is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 5 juni 2017 @ 15:05:26 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171474625
quote:

[..]

Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden. Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.

Dat laatste is onzin...
En wat is er zoveel raarder aan "aliens" dan aan een wereldwijd complot om de "blanke mens" uit te laten sterven?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171474630
In an interview with weekly paper Die Zeit, Mr Schäuble rejected the idea Europe could close its borders to immigrants, and said: “Isolation is what would ruin us – it would lead us into incest.”
  maandag 5 juni 2017 @ 15:06:44 #39
179075 hugecooll
pi_171474649
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom moet er perse een platform geboden worden door anderen voor dit soort onzin?
Het is niet strafbaar om dit te bespreken, maar laten we eerlijk zijn, het komt de discussie niet ten goede. Waarom moeten anderen dit soort onzin toelaten, terwijl het zo'n dubieuze bron heeft en baarlijke onzin is?
'Anderskleurigen / mensen uit heel andere culturen' worden aan de lopende band Europa binnengelaten, maar we moeten meningen die hun vraagtekens bij de gevolgen daarvan zetten weren? Of wat bedoel je?
pi_171474655
quote:
15s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:05 schreef LelijKnap het volgende:
In an interview with weekly paper Die Zeit, Mr Schäuble rejected the idea Europe could close its borders to immigrants, and said: “Isolation is what would ruin us – it would lead us into incest.”
Witte genocide, wat ik je brom!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juni 2017 @ 15:08:58 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171474701
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

'Anderskleurigen / mensen uit heel andere culturen' worden aan de lopende band Europa binnengelaten, maar we moeten meningen die hun vraagtekens bij de gevolgen daarvan zetten weren? Of wat bedoel je?
Het gaat hier over een complot, dat de "elite" een vooropgezet plan heeft de "blanke mens/cultuur" uit te laten sterven.
Het gaat niet zozeer over de mogelijke gevolgen van immigratie, maar over een snood en vooropgezet plan. Waarbij een mix mens makkelijker in toom te houden zou zijn.
  maandag 5 juni 2017 @ 15:09:52 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171474717
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ditte?

[..]

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 5 juni 2017 @ 15:10:40 #43
179075 hugecooll
pi_171474743
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

[..]

Het gaat hier over een complot, dat de "elite" een vooropgezet plan heeft de "blanke mens/cultuur" uit te laten sterven.
Het gaat niet zozeer over de mogelijke gevolgen van immigratie, maar over een snood en vooropgezet plan. Waarbij een mix mens makkelijker in toom te houden zou zijn.
Ja maar als je kijkt naar wat gebeurt (veel niet-blanken importeren naar blanke landen) en je bedenkt dat niet-blank+blank=niet-blank en je ervan uitgaat dat een ander die logische conclusie ook kan trekken, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt (aangezien er -in hun ogen- blijkbaar niet voldoende gebeurt om dat gevolg tegen te gaan)?
pi_171474752
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

1. Het maakt alles uit of hij het over ras of cultuur heeft. Op basis van de ene aanname kan je het racisme noemen, op basis van de andere niet.
Ja... ander etiketje.... racisme of etnische discriminatie.
In beide gevallen is het discriminerend om een paar druppels aan vreemdelingen en hun 'verdunde' kinderen een gevaar voor de Nederlandse cultuur te noemen.

quote:
2. Een 'paar' druppels is een valse en subjectieve duiding van wat net zo goed een tsunami genoemd kan worden.
Baudet is zelf die subjectieve valserik met de term "homeopatische verdunning" .
Hij heeft het over een methode van dat een paar druppels het karakter van een heleboel druppels kan veranderen ( aldus volgens de homeopatische leer)
Die associatie met druppels komt van hem af.... en dan valt het racistische idee op van een paar druppels vreemd bloed die de superieure blanke genenpoel "besmet"
quote:
3. Als Baudet zelf een 'raciale'-mix is, is het alleen maar onwaarschijnlijker dat hij het over ras heeft.
Hij is zelf zo'n verdunde mix en het is niet onwaarschijnlijker , maar in dit geval van het genoemde citaat had hij het ook niet duidelijk over ras. Hoewel racisten het toejuichen en hun racisme zien uitgesproken.
Overigens is Baudet ook een nazaat van een politieke vluchteling.

quote:
5. De eigenvolk(cultuur)eerst-gedachte wordt niet verborgen; de noodzaak ervan wordt expliciet benadrukt als antwoord op de vermeende zelfhaat.
In dat citaat is het wel verborgen . Ik zie Baudet daarin niet openlijk zijn eigenvolkeerst-passie belijden. Hij noemt het niet . Hij legt de focus op zogenaamde zelfhaat van Nederlanders
  maandag 5 juni 2017 @ 15:12:07 #45
179075 hugecooll
pi_171474825
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:10 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar als je kijkt naar wat gebeurt (veel niet-blanken importeren naar blanke landen) en je bedenkt dat niet-blank+blank=niet-blank en je ervan uitgaat dat een ander die logische conclusie ook kan trekken, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt (aangezien er -in hun ogen- blijkbaar niet voldoende gebeurt om dat gevolg tegen te gaan)?
Omdat die conclusie helemaal niet te trekken is. Je kunt redenen bedenken waarom iemand voor migratie zou zijn, maar zodra je intenties gaat invullen wordt het een complottheorie.
pi_171474852
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:10 schreef hugecooll het volgende:
, waarom is het dan zo ontzettend vergezocht dat iemand daar doelbewust op aanstuurt
Het is kwaadaardig gefantaseerd. Nergens is er een dergelijk vernietigingsplan van "de elites" van Europa te vinden.
Zij die de bewijzen proberen te vinden komen met iets vaags wat een of een paar individuen ooit gezegd zou hebben en generaliseren dat tot een bewust opgesteld plan van "de elites"
Dat soort groteske overdrijvingen en drogredeneringen is kenmerkend voor complotdenkers.
  maandag 5 juni 2017 @ 15:16:22 #48
179075 hugecooll
pi_171474858
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat die conclusie helemaal niet te trekken is. Je kunt redenen bedenken waarom iemand voor migratie zou zijn, maar zodra je intenties gaat invullen wordt het een complottheorie.
Het label dat je erop plakt is toch niet zo heel interessant? Hun doel is toch vooral om dat (on)bewuste gevolg van iemands handelen tegen te gaan?
pi_171474878
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het label dat je erop plakt is toch niet zo heel interessant? Hun doel is toch vooral om dat (on)bewuste gevolg van iemands handelen tegen te gaan?
Wat bedoel je?
  maandag 5 juni 2017 @ 15:18:17 #50
179075 hugecooll
pi_171474895
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Als je iemand uitlegt wat zijn handelen voor effect heeft en hij past zijn handelen niet aan, dan mag je er toch best van uitgaan dat het effect van zijn handelen gewenst is? Dat ze er dan allerlei snode plannen en zo bij verzinnen is allemaal wat minder interessant imo, maar komt waarschijnlijk voort uit het bedenken waarom iemand dat effect gunstig lijkt te vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')