abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 01:26:21 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171435710



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171435746
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als één iemand het wel bij inhoud hield, was dat Baudet. Veel tegenstand is echter alles behalve inhoudelijk. En ja, als je niet op je inhoud wordt afgerekend, maar om wat je zou zijn, is er sprake van zwartmakerij.
Zoals ik al zei: dat roepen mensen heel snel, zodat ze niet op de inhoud hoeven af te gaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 01:29:16 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171435774
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: dat roepen mensen heel snel, zodat ze niet op de inhoud hoeven af te gaan.
Waarom zou je op de inhoud ingaan als de andere partij dat niet doet, maar het liever persoonlijk maakt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 01:30:54 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171435800
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zou je op de inhoud ingaan als de andere partij dat niet doet, maar het liever persoonlijk maakt?
Mischien omdat de inhoud een nogal hoog onzin gehalte heeft? Zomaar een gedachte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171435813
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zou je op de inhoud ingaan als de andere partij dat niet doet
Dat maak jij er van. Er zijn genoeg mensen die in dit topic op de inhoud afgaan, maar er wordt al snel geroepen dat er sprake is van demoniseren. En zelfs als dat al zou zo zijn, wat zelden het geval is op wat getroll na, dan nog kun je het beter over de inhoud hebben omdat mensen wel door getroll heen prikken. Roepen dat er sprake is van demoniseren is hoe dan ook een zwaktebod. Tenzij Baudet in dezelfde positie komt als Fortuyn, maar zover zijn we in geen 5 jaar nog niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 01:33:53 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171435876
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Er zijn genoeg mensen die in dit topic op de inhoud afgaan, maar er wordt al snel geroepen dat er sprake is van demoniseren. En zelfs als dat al zou zo zijn, wat zelden het geval is op wat getroll na, dan nog kun je het beter over de inhoud hebben omdat mensen wel door getroll heen prikken. Roepen dat er sprake is van demoniseren is hoe dan ook een zwaktebod. Tenzij Baudet in dezelfde positie komt als Fortuyn, maar zover zijn we in geen 5 jaar nog niet.
Volgens mij ging het niet over wat hier gebeurde, maar wat de algemene trend is onder (extreem) links Nederland. Het is hier ook lange tijd gaande geweest, maar het gaat gelukkig al een stuk beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171435924
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij ging het niet over wat hier gebeurde, maar wat de algemene trend is onder (extreem) links Nederland. Het is hier ook lange tijd gaande geweest, maar het gaat gelukkig al een stuk beter.
Het ging over een artikel in de Volkskrant.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 01:37:23 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171435948
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ging over een artikel in de Volkskrant.
Waarvan de redacteur of wie dan ook heeft toegegeven dat het niet helemaal netjes was gedaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 01:38:50 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171435979
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarvan de redacteur of wie dan ook heeft toegegeven dat het niet helemaal netjes was gedaan.
Nee, hoor. De ombudsman heeft er een artikel aan gewijd. Lees het eens. En vanaf rechts komt keiharde kritiek op Baudet vanwege zijn gedweep met samenzweringstheorietjes via Livestro.

Als je ergens triomfantelijk over wil zijn probeer dan iig de feiten correct weer te geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171436017
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarvan de redacteur of wie dan ook heeft toegegeven dat het niet helemaal netjes was gedaan.
Dat de kop wat te kort door de bocht was, maar het artikel ging er juist om dat Baudet ook veel te snel roept dat hij gedemoniseerd wordt terwijl daar geen sprake van is.
  zondag 4 juni 2017 @ 01:48:07 #11
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171436172
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 01:51:43 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171436223
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat de kop wat te kort door de bocht was, maar het artikel ging er juist om dat Baudet ook veel te snel roept dat hij gedemoniseerd wordt terwijl daar geen sprake van is.
Geen idee of ie het te snel roept, ik ben ook maar afhankelijk van wat ik meekrijg. En wat ik heb meegekregen is dat hij weldegelijk gedemoniseerd is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171436317
quote:
Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën

Tijd om een grens te trekken in de rechtse tent

ARTIKELHet discours op de rechterflank wordt gekaapt door complotdenkers, stelt Joshua Livestro, die in het verleden verschillende van hen een kans gaf op zijn opiniesite Jalta. Tijd om een grens te trekken.
http://www.volkskrant.nl/(...)-theorieen~a4498835/

Het is duidelijk dat die rechtse bal Livestro door kreeg dat er iets scheef zit in dat rechts-radicale spectrum waar hij zich bevond. Good for him , nooit te oud om te leren.

Interessant is dat hij ook een soort denken in die kringen noemt 'ondergangsdenken' ,
verwant aan samenzweringsdenken:
quote:
Waar slachtoffers zijn, horen ook daders te worden aangewezen. Ondergangsdenkers wijzen naar 'de elite'. Die wordt door een van de belangrijkste vertolkers van deze theorie, Thierry Baudet, vergeleken met een auto-immuunziekte: 'Een belangrijk deel van ons afweersysteem heeft zich tegen ons gekeerd.' De gevolgen zijn volgens hem verschrikkelijk: 'Op elk vlak worden we verzwakt, ondermijnd, overgeleverd.' Overgeleverd aan wie of wat? Aan 'kwaadwillende, agressieve elementen' die 'in ongehoorde aantallen' ons land worden 'binnengeloodst'.

Men lijkt in toenemende mate geneigd geen enkel feit nog voor waar aan te nemen

De naderende ondergang van het Westen is dus geen toeval, maar kwade opzet. Het is een opvatting die onder veel van de hierboven geciteerde auteurs leeft.
Als Baudet het heeft over "wederopstanding van onze beschaving" dan impliceert hij daarmee een reeds gebeurde ondergang.
https://twitter.com/jongerenfvd/status/871017178111369216

Het is lariekoek, en dus is de wederopstanding ook gedoemd lariekoek te zijn.
Maar hoe ziet Baudet en zijn aanhangers dan die ondergang. Waarom fantaseren zij dit.
En hoe zien ze de wederopstanding van onze beschaving #hoe dan ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 04-06-2017 02:07:01 ]
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 02:21:27 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171436674
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen idee of ie het te snel roept, ik ben ook maar afhankelijk van wat ik meekrijg. En wat ik heb meegekregen is dat hij weldegelijk gedemoniseerd is.
Leuk, dus, je hebt geen idee of het zo is maar jij krijgt mee dat hij gedemoniseerd is DUS is het zo. Omdat hij het zegt. Zonder te weten waar het over gaat.

Hoe gek vindt je het dan dat mensen enigzins schamper over zowel de partij als hun aanhang gaan praten? Want ik krijg er van mee dat er geen kritiek mag zijn want dat is demoniseren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 02:24:58 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171436709
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 02:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk, dus, je hebt geen idee of het zo is maar jij krijgt mee dat hij gedemoniseerd is DUS is het zo. Omdat hij het zegt. Zonder te weten waar het over gaat.

Hoe gek vindt je het dan dat mensen enigzins schamper over zowel de partij als hun aanhang gaan praten? Want ik krijg er van mee dat er geen kritiek mag zijn want dat is demoniseren.
Het is zo. Dat je er blind voor bent omdat je het er stiekem mee eens bent maakt dan niet uit.

De aanhang is het zat dat kansloze figuren met kansloze beschuldigingen blijven smijten. Echt inhoudelijk hebben tegenstanders namelijk zelden gereageerd hier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 02:28:14 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171436742
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 02:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is zo. Dat je er blind voor bent omdat je het er stiekem mee eens bent maakt dan niet uit.

De aanhang is het zat dat kansloze figuren met kansloze beschuldigingen blijven smijten. Echt inhoudelijk hebben tegenstanders namelijk zelden gereageerd hier.
Eens? Ik heb niet eens de moeite genomen om het programma te lezen, ik hou mij totaal niet bezig met een non-issue als Baudet of FvD. Net zoals ik me niet bezig hou met de SGP, het zijn irrelevanties in ons bestel.

Nou, mooi, en wat denkt DE aanhang eraan te gaan doen? Wat meer demonisering er tegen aan gooien? Wat bedreigingen, mischien? Pleiten voor een verbod op kritiek op Baudet of FvD? Zeg het maar, hoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 02:32:38 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171436786
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 02:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eens? Ik heb niet eens de moeite genomen om het programma te lezen, ik hou mij totaal niet bezig met een non-issue als Baudet of FvD. Net zoals ik me niet bezig hou met de SGP, het zijn irrelevanties in ons bestel.

Nou, mooi, en wat denkt DE aanhang eraan te gaan doen? Wat meer demonisering er tegen aan gooien? Wat bedreigingen, mischien? Pleiten voor een verbod op kritiek op Baudet of FvD? Zeg het maar, hoor.
Dat er geen kritiek mag zijn is complete lariekoek. Dat is waar jullie graag mee blijven strooien en waar de voorstanders helemaal klaar mee zijn. En zulke trieste posts zoals deze helpen ook niet een inhoudelijke discussie op gang.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171438217
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171438281
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 00:13 schreef Xa1pt het volgende:
Hou eens op met die maffe slachtofferrol de hele tijd. :')
:D Moet je horen wie het zegt _O-
Jij springt elke keer in de verdediging als het over over jouw migranten gaat, of over de islamofascisten, gisteren na de aanslag in Londen heb je zeker weer een flesje champagne opengetrokken ?
quote:
9s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:23 schreef Xa1pt het volgende:Probleem is dat mensen heel snel roepen dat Baudet wordt gedemoniseerd. Mooie manoeuvre om niet meer op de inhoud af te hoeven gaan.
:{w Ging het maar eens over de inhoud, en niet over randzaken als citaten, artikels, uitspraken en selfies.
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:31 schreef Xa1pt het volgende:
Dat maak jij er van. Er zijn genoeg mensen die in dit topic op de inhoud afgaan, maar er wordt al snel geroepen dat er sprake is van demoniseren.
:') Jij bedoelt zeker dat getroll van 99.999: "en wat wil de FvD dan ? "
quote:
Roepen dat er sprake is van demoniseren is hoe dan ook een zwaktebod. Tenzij Baudet in dezelfde positie komt als Fortuyn, maar zover zijn we in geen 5 jaar nog niet.
Het kan jou niet snel genoeg gaan he ?
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 02:21 schreef Tijger_m het volgende:Leuk, dus, je hebt geen idee of het zo is maar jij krijgt mee dat hij gedemoniseerd is DUS is het zo. Omdat hij het zegt. Zonder te weten waar het over gaat.
Hoe weet jij dat hij niet gedemoniseerd is ?
Moet dat bepaald worden door een rechter ofzo ?
  zondag 4 juni 2017 @ 08:38:04 #20
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171438455
Baudet heeft zelf al meerdere keren aangegeven dat hij graag wat overdrijft en in metaforen spreekt. Dat moet je niet letterlijk nemen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 4 juni 2017 @ 08:40:12 #21
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171438475
Heb er meer moeite mee dat een veroordeelde linkse terrorist in de volkskrant aan het woord komt om Baudet te beoordelen. Niet erg neutraal lijkt me.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 4 juni 2017 @ 08:53:53 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171438661
Iemand nog een suggestie voor een leuke TT of willen jullie de oude graag houden?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171438831
Thierry is naast politicus ook nog eens filosoof. Hij denkt na over bepaalde stukken.

Persoonlijk denk ik dat het interessant is om over de zinnen te discussiëren, maar ik denk dat er een wat dieper, meer inhoudelijk gedachtegoed aan vooraf gaat, alvorens hij tot die conclusie komt. Zoals bij veel (hoog) intellectuele personen.
Het is natuurlijk jammer dat hij (en iedereen anders die in de politiek werkt), weinig kans krijgt om wat dieper op de materie in te gaan, simpelweg omdat het te lang duurt dan.
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 10:33:50 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171440233
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:40 schreef Gohf046 het volgende:
Heb er meer moeite mee dat een veroordeelde linkse terrorist in de volkskrant aan het woord komt om Baudet te beoordelen. Niet erg neutraal lijkt me.
Ze laten ook een zeer rechtse figuur aan het woord, hoor, en die nam Baudet ook de maat, dus blijkbaar is het geen links probleem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171440268
Thierry zometeen bij Harry.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171440817
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:D Moet je horen wie het zegt _O-
Jij springt elke keer in de verdediging als het over over jouw migranten gaat, of over de islamofascisten, gisteren na de aanslag in Londen heb je zeker weer een flesje champagne opengetrokken ?

[..]

:{w Ging het maar eens over de inhoud, en niet over randzaken als citaten, artikels, uitspraken en selfies.

[..]

:') Jij bedoelt zeker dat getroll van 99.999: "en wat wil de FvD dan ? "

[..]

Het kan jou niet snel genoeg gaan he ?

[..]

Hoe weet jij dat hij niet gedemoniseerd is ?
Moet dat bepaald worden door een rechter ofzo ?
Wat een zielige reactie.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 11:10:43 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171440844
Lees: ik heb geen argumenten meer om mezelf te verdedigen en post maar een persoonlijke oneliner.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171440882
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Lees: ik heb geen argumenten meer om mezelf te verdedigen en post maar een persoonlijke oneliner.
De champagne opengetrokken na gisteren, vind je dat zelf nog ergens over gaan of enig niveau hebben?
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 11:14:51 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171440921
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De champagne opengetrokken na gisteren, vind je dat zelf nog ergens over gaan of enig niveau hebben?
Ik vind 90% van dit topic nergens over gaan. En dat heeft meer te maken met de club die allerlei randzaken bekritiseert of gewoon trollt, dan mensen die er op in gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171440951
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind 90% van dit topic nergens over gaan. En dat heeft meer te maken met de club die allerlei randzaken bekritiseert of gewoon trollt, dan mensen die er op in gaan.
Dat was de vraag niet, maar toch bedankt voor je ontwijkende antwoord. Dat zegt voldoende.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 11:17:30 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171440972
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet, maar toch bedankt voor je ontwijkende antwoord. Dat zegt voldoende.
Je vraagt of ik het ergens over vind gaan, ik antwoord. Had ik zeer inhoudelijk op het partijprogramma omtrent onderwerp x moeten in gaan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171440996
Hoe Baudet naar die pianist kijkt _O-
pi_171441002
Thierry kijkt heel bedenkelijk naar de elektronische piano _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171441004
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:15 schreef bluemoon23 het volgende:

gisteren na de aanslag in Londen heb je zeker weer een flesje champagne opengetrokken ?
Gaaf voorbeeldje van demonisering .
pi_171441733
Wat een god _O_
pi_171442699
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:12 schreef Xa1pt het volgende:De champagne opengetrokken na gisteren, vind je dat zelf nog ergens over gaan of enig niveau hebben?
Hoe moet ik jouw beleid om meer moslims naar Nederland halen anders interpreteren dan ?
Je kunt de gevolgen van moslims importeren niet negeren.
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:19 schreef Bluesdude het volgende:Gaaf voorbeeldje van demonisering
En wie demoniseer ik hier dan ?
Hoe heeft jou trouwens de champagne gesmaakt na de aanslag ?
Missie geslaagd, hopen dat er nog vele komen ?
pi_171442891
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe moet ik jouw beleid om meer moslims naar Nederland halen anders interpreteren dan ?
Je kunt de gevolgen van moslims importeren niet negeren.
Ach, flikker op. Alsof je zelf niet kunt bedenken dat mensen die niet negatief tegenover het huidige asielbeleid staan niet zitten te wachten op aanslagen. Dom getroll.
pi_171443137
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:35 schreef bluemoon23 het volgende:

En wie demoniseer ik hier dan ?
Hoe heeft jou trouwens de champagne gesmaakt na de aanslag ?
Missie geslaagd, hopen dat er nog vele komen ?
Ai..... de vermoorde onschuld-verdediging en direct met rechts demoniserend uithalen naar mijn persoon.
Kennelijk heb je een chronisch argumententekort en heb je het psychologisch nodig om bepaalde opponenten in dit debat te beschouwen als terreursympathisant.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 12:56:56 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171443237
Ik ben het echt helemaal kwijt nu _O-

Kunnen we al concluderen dat de tegenstanders gewoon helemaal uitgeluld zijn en wij nu eindelijk normaal over de partij kunnen praten zonder irritante tegenstand?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 4 juni 2017 @ 12:57:17 #41
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171443243
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171443273
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben het echt helemaal kwijt nu _O-

Kunnen we al concluderen dat de tegenstanders gewoon helemaal uitgeluld zijn en wij nu eindelijk normaal over de partij kunnen praten zonder irritante tegenstand?
Dit is FOK!..... iedereen mag meedoen.
Maak een appgroep als je met gelijkgestemden een gezellig groepje wil .
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 13:02:19 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171443378
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is FOK!..... iedereen mag meedoen.
Maak een appgroep als je met gelijkgestemden een gezellig groepje wil .
Iedereen mag meedoen ja, maar dat is geen vrijbrief om maar een beetje te zitten zeuren om het zeuren zoals enkelen hier doen. Lekker uitnodigend ook voor anderen die daar geen zin in hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171444014
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen mag meedoen ja, maar dat is geen vrijbrief om maar een beetje te zitten zeuren om het zeuren zoals enkelen hier doen. Lekker uitnodigend ook voor anderen die daar geen zin in hebben.
stop dan met zeuren , blijf weg.
pi_171444677
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:36 schreef Fylax het volgende:

[..]

Leuk filmpje!
Ziet er gezellig uit.
pi_171445259
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:43 schreef Xa1pt het volgende:Ach, flikker op. Alsof je zelf niet kunt bedenken dat mensen die niet negatief tegenover het huidige asielbeleid staan niet zitten te wachten op aanslagen.
Je kunt het niet negeren en ontkennen, meer radicale moslims importeren zonder fatsoenlijke screening houdt in dat de kans op aanslagen groter wordt.
quote:
Dom getroll
Jij bent degene die trolt door je elke keer weer in dit topic te vertonen.
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:53 schreef Bluesdude het volgende:
Ai..... de vermoorde onschuld-verdediging en direct met rechts demoniserend uithalen naar mijn persoon.
Kennelijk heb je een chronisch argumententekort en heb je het psychologisch nodig om bepaalde opponenten in dit debat te beschouwen als terreursympathisant.
Wat raaskal jij nu weer ? :? Is de drank van gisteren nog niet uitgewerkt ?
pi_171446188
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:08 schreef bluemoon23 het volgende:

Wat raaskal jij nu weer ? :? Is de drank van gisteren nog niet uitgewerkt ?

Jij demoniseert me met je fantasie dat ik de terreur van gisterenavond Londen 3 juni 2017 prachtig vind.
pi_171446603
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij demoniseert me met je fantasie dat ik de terreur van gisterenavond Londen 3 juni 2017 prachtig vind.
Mee eens, demoniserende opmerking: alsof iedereen die links is champagne zou open trekken als er een aanslag wordt gepleegd.

Los daarvan zie ik ook de demonisering (hoe erg deze demonisering is, hangt af van je definitie -je morele ondergrens zou Klaver zeggen). Echter doen de volkskrant en het NRC erg hun best om Baudet, het FvD en haar leden weg te zeggen als "puisterige pubers", elitair, extreem rechts (of toch radicaal rechts?), racistisch en mysogenistisch.

Bij Tan ging het gesprek ook over een of andere rechtse troll, die "een erkend racist" werd genoemd. En daar ging Baudet dan mooi mee op de foto. Dan bent u dus ook een racist, toch? Is het demonisering? Ach, zo mag je het noemen. In ieder geval wordt gepoogd hem in een hoekje te drukken waar niemand gezellig bij komt zitten.

Het partijprogramma is duidelijk, begin discussies in godsnaam op basis daarvan (waarnaar Baudet ook tevergeefs al herhaaldelijk heeft verzocht). Als zijn woorden daarmee niet in overeenstemming zijn, vraag daar dan naar. Dat wordt gewoon niet gedaan, omdat het dan allemaal mee blijkt te vallen. Demonisering, zou ik het noemen.
pi_171446854
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ziet er gezellig uit.
Dat was het ook zeker! Een erg gezellige middag
(she/her)
pi_171446878
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:03 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat was het ook zeker! Een erg gezellige middag
Zo jammer dat ik niet kon, had er graag bij geweest.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:11:52 #51
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171447099
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ziet er gezellig uit.
Vooral jonge mensen he, dus vergeet het maar.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171448350
Een meisje vroeg op een gegeven moment aan Thierry wat ze moest doen en hoe ze moet omgaan met vrienden die haar helemaal neerhalen, zowat afstoten, omdat ze dan een filmpje van Thierry op Facebook deelde, of zelfs al keek: "Waarom in godsnaam kijk jij een naar een filmpje van Thierry!!"

Thierry antwoordde toen dat ze eigenlijk een tegenreactie zou moeten geven: "Waarom in godsnaam kijk jij niet naar een filmpje van Thierry?"

Hij zei ook nog wat dingen daarna, maar mijn geheugen is echt slecht dus kan dat allemaal niet meer opschrijven. Maar de vraag van dat meisje raakte me wel en ik kon me er wel in vinden. Ik vind het echt belachelijk dat er zo neerbuigend wordt gedaan over mensen, jongeren die lid zijn van een (jongeren)partij, alsof ze een tweederangs burger zijn, minderwaardig. De meest gekke dingen worden gezegd over de leden die louter lid zijn van FVD omdat ze een nieuwe frisse wind steunen, met andere nieuwe ideeën die het land zouden kunnen veranderen, niet omdat ze een nazi of fascist of racist of seksist zijn.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 16:08:01 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171448488
Dat klinkt inderdaad heel herkenbaar. Eerst met medestudenten, waarvan er eentje na de verkiezingen uiteindelijk nog zei dat hij misschien de volgende keer ook erop gaat stemmen ^O^

Een andere keer met een teamgenoot die naast me in de auto zat. Was maar goed ook dat het ter sprake kwam op het moment dat ik afgezet kon worden, was een heel awkward moment :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 16:09:16 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171448505
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben het echt helemaal kwijt nu _O-

Kunnen we al concluderen dat de tegenstanders gewoon helemaal uitgeluld zijn en wij nu eindelijk normaal over de partij kunnen praten zonder irritante tegenstand?
Dus kritiek is niet welkom als ik dit zo lees. Duidelijk.

Ga je de vraag nog beantwoorden wat DE aanhang gaat doen nu ze het demoniseren (in hun beleving) zat zijn of was dat maar een losse flodder?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 16:12:10 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171448573
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus kritiek is niet welkom als ik dit zo lees. Duidelijk.

Ga je de vraag nog beantwoorden wat DE aanhang gaat doen nu ze het demoniseren (in hun beleving) zat zijn of was dat maar een losse flodder?
Vraag je ook aan een grpest kind wat ie gaat doen de volgende keer dat hij lastig wordt gevallen door een groep pesters?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 4 juni 2017 @ 16:38:03 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171449241
Hehe. Fvd'ers vergelijken met een gepest kind. Mooie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171449336
Komen hier eigenlijk vooral mensen die op FvD gestemd hebben, of juist mensen die er kritiek op hebben? Of 50/50?
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 16:50:16 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171449536
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Komen hier eigenlijk vooral mensen die op FvD gestemd hebben, of juist mensen die er kritiek op hebben? Of 50/50?
Denk dat de meerderheid anti is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 4 juni 2017 @ 17:08:10 #59
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_171450003
Heb zelf jarenlang SP gestemd. En in een enkele keer met verstandsverbijstering PvdA. Ik ben vóór FvD.

Het leuke met FvD is dat zij veel rechtse jongeren meekrijgen. Jongeren die zich rechts noemen omdat "links" alles heeft verkloot. Maar eigenlijk zijn deze jongeren niet rechts of neo-liberaal. Maar gewoon liberaal. En in mijn ogen gewoon links.

Ik heb Theo Hiddema wellicht bij Zanvoort aan Zee gezien. Dat was hem toch of heeft die meneer een dubbelganger _O-
  zondag 4 juni 2017 @ 17:09:38 #60
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_171450041
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk dat de meerderheid anti is.
Maar waar zijn zij dan wel voor, vraag ik mij af. vvd pvda d66 cda groenlinks en ook pvv hebben zoveel verkloot.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 17:39:18 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171450869
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 17:08 schreef Tamabralski het volgende:
Heb zelf jarenlang SP gestemd. En in een enkele keer met verstandsverbijstering PvdA. Ik ben vóór FvD.

Het leuke met FvD is dat zij veel rechtse jongeren meekrijgen. Jongeren die zich rechts noemen omdat "links" alles heeft verkloot. Maar eigenlijk zijn deze jongeren niet rechts of neo-liberaal. Maar gewoon liberaal. En in mijn ogen gewoon links.

Ik heb Theo Hiddema wellicht bij Zanvoort aan Zee gezien. Dat was hem toch of heeft die meneer een dubbelganger _O-
Ik heb geen idee aan welke kant ik zou vallen. De meeste tegenstanders zullen zeggen dat ik extreemrechts ben, maar dat is mooi hun probleem. Ik ben simpelweg voor de oplossing die het beste is voor het collectief, ik trap niet in die zielige-vluchtelingen-propaganda. Ik vind het klimaat ook erg belangrijk, maar vind wel dat dat geleidelijk moet gebeuren en niet afgedwongen moet worden.

VVD afbraakbeleid is gewoon compleet achterlijk, maar je moet niet iedereen die het een beetje goed heeft meteen helemaal kaal plukken. De hele EU en alles eromheen is achterlijk en Nederland moet als land weer eens investeren in de toekomst. (dus stufi terug). Daarnaast moet het gewoon kunnen dat het volk meer inspraak krijgt in beleid dat hen direct treft. Heel werkend Nederland mag straks de prijs gaan betalen voor GL beleid, terwijl ze nooit en te nimmer erop zouden stemmen.

Dan staat er één partij ruim bovenaan, en dat is het FvD. En ik was er gewoon trots op, tot dat helemaal kapot gemaakt werd door links Nederland die het de extreemrechtste hoek opduwde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171451323
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vraag je ook aan een grpest kind wat ie gaat doen de volgende keer dat hij lastig wordt gevallen door een groep pesters?
Je maakt de slachtofferrol bewust of onbewust hiermee wel weer pijnlijk duidelijk.
  zondag 4 juni 2017 @ 17:58:26 #63
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171451352
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Komen hier eigenlijk vooral mensen die op FvD gestemd hebben, of juist mensen die er kritiek op hebben? Of 50/50?
Enkel FVDem stemmers.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 17:59:03 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171451366
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 17:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je maakt de slachtofferrol bewust of onbewust hiermee wel weer pijnlijk duidelijk.
Iemand die wordt opgeblazen door een moslimterrorist moet dus niet in de slachtofferrol duiken?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 4 juni 2017 @ 17:59:14 #65
206322 Seam
Pillz-E
pi_171451367
Alle haters in dit topic, man man man :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_171451463
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
Jij demoniseert me met je fantasie dat ik de terreur van gisterenavond Londen 3 juni 2017 prachtig vind.
Jij bent een voorstander van de radicale islam importeren in Europa, de gevolgen heb je dan blijkbaar geen moeite mee.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 18:08:10 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171451544
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 18:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij bent een voorstander van de radicale islam importeren in Europa, de gevolgen heb je dan blijkbaar geen moeite mee.
Ik stel voor om niet meer op idiote meningen in te gaan zodat de haters misschien ooit eens verdwijnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171451587
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 18:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij bent een voorstander van de radicale islam importeren in Europa, de gevolgen heb je dan blijkbaar geen moeite mee.
wel, voor de 3e maal vandaag probeer je mij te demoniseren .
Wat een leegte is dat in jouw denken. Zou Baudet zich schamen voor zulke vrienden ?
Jij, bent dus een breivikaanhanger en je hebt geen moeite met tientallen moorden
om maar jouw demoniseringcrap terug te kaatsen.
  zondag 4 juni 2017 @ 18:11:39 #69
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171451608
Wel grappig dat het hier altijd over van alles lijkt te gaan behalve FvD zelf. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171451726
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 18:10 schreef Bluesdude het volgende:
wel, voor de 3e maal vandaag probeer je mij te demoniseren .
Leg uit :?
Ik constateer alleen maar feiten.

En hoe kom je erbij om Breivik er opeens bij te halen ?
Volgens mij heb ik hem nooit genoemd ?

[ Bericht 6% gewijzigd door bluemoon23 op 04-06-2017 19:10:27 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 18:33:50 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171452163
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 18:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Wel grappig dat het hier altijd over van alles lijkt te gaan behalve FvD zelf. :')
Ze hebben gewoon op alle fronten gelijk, en links Nederland zoekt gewoon naar een stok om mee te slaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 4 juni 2017 @ 18:36:40 #72
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171452232
Denk ongeveer 50/50.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 19:21:02 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171453336
quote:
Die ene waar AF achteraf helemaal aan het huilen was op internet? :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171453414
Viel me vanmorgen wel tegen van Thierry bij Harry dat hij het voor Trump opnam en geen kritiek op Trump wilde leveren. Je hoeft niet mee te gaan in de hetze tegen Trump maar om hem nou te prijzen voor z'n creativiteit en niet toe wil geven dat het een hork is dan heb je naar mijn mening toch wel een onjuist en te positief beeld van Trump.

Wel interessant dat hij het had over een samenwerking die aan het instaan is tussen Engeland, Noorwegen, Zwitserland, Israël en andere landen die soevereiniteit hoog in het vaandel hebben staan als antwoord op de EU.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171453554
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die ene waar AF achteraf helemaal aan het huilen was op internet? :')
AF huilt dagelijks, dus dat is geen handige tijdsaanduiding :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 4 juni 2017 @ 19:31:30 #77
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171453620
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 17:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb geen idee aan welke kant ik zou vallen. De meeste tegenstanders zullen zeggen dat ik extreemrechts ben, maar dat is mooi hun probleem. Ik ben simpelweg voor de oplossing die het beste is voor het collectief, ik trap niet in die zielige-vluchtelingen-propaganda. Ik vind het klimaat ook erg belangrijk, maar vind wel dat dat geleidelijk moet gebeuren en niet afgedwongen moet worden.

VVD afbraakbeleid is gewoon compleet achterlijk, maar je moet niet iedereen die het een beetje goed heeft meteen helemaal kaal plukken. De hele EU en alles eromheen is achterlijk en Nederland moet als land weer eens investeren in de toekomst. (dus stufi terug). Daarnaast moet het gewoon kunnen dat het volk meer inspraak krijgt in beleid dat hen direct treft. Heel werkend Nederland mag straks de prijs gaan betalen voor GL beleid, terwijl ze nooit en te nimmer erop zouden stemmen.

Dan staat er één partij ruim bovenaan, en dat is het FvD. En ik was er gewoon trots op, tot dat helemaal kapot gemaakt werd door links Nederland die het de extreemrechtste hoek opduwde.
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Ik ben het lang niet met alles eens van het FvD maar het is zo'n beetje de enige partij die oa de noodzakelijke democratische vernieuwingen wil doorvoeren en ook meer directe democratie. Verder ben ik een grote tegenstander van de EU in haar huidige vorm. Voorheen heb ik altijd VVD gestemd maar die partij heeft voor mij afgedaan oa door het pro EU/multinationals beleid en nog wat andere randzaken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171454051
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Komen hier eigenlijk vooral mensen die op FvD gestemd hebben, of juist mensen die er kritiek op hebben? Of 50/50?
Je hebt hier FvD stemmers en een groepje zuurlinkse GroenLinks adepten.
  zondag 4 juni 2017 @ 19:50:12 #80
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171454285
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:31 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Ik ben het lang niet met alles eens van het FvD maar het is zo'n beetje de enige partij die oa de noodzakelijke democratische vernieuwingen wil doorvoeren en ook meer directe democratie. Verder ben ik een grote tegenstander van de EU in haar huidige vorm. Voorheen heb ik altijd VVD gestemd maar die partij heeft voor mij afgedaan oa door het pro EU/multinationals beleid en nog wat andere randzaken.
Dit, ik neigde zelf altijd meer richting D66. Maar ik kan mij wel vinden in je post. Iets als de EEG + Schengen met strenge bewaking aan de buitengrenzen zou ik graag zien. :Y
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 4 juni 2017 @ 20:04:05 #81
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171454676
quote:
Mooi en helder stukje. ^O^
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171455117
Ik moet zeggen dat de debatten sowieso een heel stuk leuker zijn sinds die twee in de kamer zitten, wat een verademing, gewoon klare taal geen om de pot heen gelul van 6 minuten zonder ook maar IETS te zeggen......... heerlijk vind ik het om naar te kijken... of je het nou eens bent of niet met wat ze te melden hebben, het kan in ieder geval niet verkeerd begrepen worden.
pi_171455178
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:18 schreef kiwiko het volgende:
het kan in ieder geval niet verkeerd begrepen worden.
In dit topic zijn er een aantal die daar wat meer moeite mee hebben :D
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171456493
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In dit topic zijn er een aantal die daar wat meer moeite mee hebben :D
tja, er zijn ook nog mensen die VVD stemmen, of nog geloven dat het allemaal wel goedkomt en dat het niet zo een vaart loopt als we maar thee blijven drinken.......... Dus ik begrijp heus dat de materie niet voor iedereen zo makkelijk te begrijpen is :)
pi_171456916
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:03 schreef kiwiko het volgende:

[..]

tja, er zijn ook nog mensen die VVD stemmen, of nog geloven dat het allemaal wel goedkomt en dat het niet zo een vaart loopt als we maar thee blijven drinken.......... Dus ik begrijp heus dat de materie niet voor iedereen zo makkelijk te begrijpen is :)
Klopt. Hopelijk valt het kwartje voor veel van die mensen een keertje :)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_171457840
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Viel me vanmorgen wel tegen van Thierry bij Harry dat hij het voor Trump opnam en geen kritiek op Trump wilde leveren. Je hoeft niet mee te gaan in de hetze tegen Trump maar om hem nou te prijzen voor z'n creativiteit en niet toe wil geven dat het een hork is dan heb je naar mijn mening toch wel een onjuist en te positief beeld van Trump.

Wel interessant dat hij het had over een samenwerking die aan het instaan is tussen Engeland, Noorwegen, Zwitserland, Israël en andere landen die soevereiniteit hoog in het vaandel hebben staan als antwoord op de EU.
Ik geloof dat Thierry Trump wel kan bewonderen om zijn vastberadenheid.
Je kan veel over Trump zeggen maar hij staat natuurlijk wel voor iets en gaat niet mee in het politiek correct denken wat wij in Europa zo gewend zijn van onze politici.
  zondag 4 juni 2017 @ 21:58:41 #87
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171458304
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Klopt. Hopelijk valt het kwartje voor veel van die mensen een keertje :)
Wellicht dat het voor veel mensen nog een te grote stap is om te stemmen op een nieuwe en kleine partij. Bang dat hun stem verloren gaat en er niet toe doet. Daarom is het ook van belang dat Baudet en Hiddema gaan vlammen de komende 4 jaar.

Ik merk in mijn omgeving dat redelijk wat mensen ontevreden zijn over de politiek. Misschien dat zij voor de volgende verkiezingen FvD als een optie gaan zien. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171458535
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je hebt hier FvD stemmers en een groepje zuurlinkse GroenLinks adepten.
Daar hebben we de lavendelzakjes voor
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 juni 2017 @ 22:08:16 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171458654
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:58 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wellicht dat het voor veel mensen nog een te grote stap is om te stemmen op een nieuwe en kleine partij. Bang dat hun stem verloren gaat en er niet toe doet. Daarom is het ook van belang dat Baudet en Hiddema gaan vlammen de komende 4 jaar.

Ik merk in mijn omgeving dat redelijk wat mensen ontevreden zijn over de politiek. Misschien dat zij voor de volgende verkiezingen FvD als een optie gaan zien. :P
Enkele weken na de verkiezingen al verdubbeld zijn in grootte qua stemmen en de grootste jongerenpartij van Nederland hebben nog voor ie überhaupt begonnen is, is best wel indrukwekkend. Dit wordt echt een partij om serieus rekening mee te houden bij de volgende verkiezingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 4 juni 2017 @ 22:22:50 #90
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171459287
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 22:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Enkele weken na de verkiezingen al verdubbeld zijn in grootte qua stemmen en de grootste jongerenpartij van Nederland hebben nog voor ie überhaupt begonnen is, is best wel indrukwekkend. Dit wordt echt een partij om serieus rekening mee te houden bij de volgende verkiezingen.
Ik hoop het, maar dan moet de partij wel verder uitgebouwd worden vind ik. Meer lokaal, wellicht een nog wat uitgebreider partijprogramma met meer onderbouwingen, cijfers etc. Ik ben benieuwd, het is een interessant project. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171460893
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 22:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar dan moet de partij wel verder uitgebouwd worden vind ik. Meer lokaal, wellicht een nog wat uitgebreider partijprogramma met meer onderbouwingen, cijfers etc. Ik ben benieuwd, het is een interessant project. :)
Ik denk dat fvd er goed aan doet om zoveel mogelijk met de kiezers in contact te blijven.
Het highlighten van hun momenten op YouTube bijvoorbeeld vind ik een goede zet.
Voor veel mensen blijft de politiek toch een ver van mijn bed show.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:07:20 #92
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171461090
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat fvd er goed aan doet om zoveel mogelijk met de kiezers in contact te blijven.
Het highlighten van hun momenten op YouTube bijvoorbeeld vind ik een goede zet.
Voor veel mensen blijft de politiek toch een ver van mijn bed show.
Dat ook ja :Y
Mensen hebben veelal toch weinig op met politiek omdat ze zich niet gehoord voelen. Als ze daarna ook nog het gevoel hebben dat de partij zich niet aan hun beloftes houdt (want compromis) is dat voor hen natuurlijk zuur als ze daar op gestemd hebben.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171461490
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 22:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar dan moet de partij wel verder uitgebouwd worden vind ik. Meer lokaal, wellicht een nog wat uitgebreider partijprogramma met meer onderbouwingen, cijfers etc. Ik ben benieuwd, het is een interessant project. :)
Zeker! Ze hebben wel een interessante strategie: lokale partijen kunnen ze ondersteunen, als ze inhoudelijk gelijk zijn. (Dus geen Leefbaar en Rotterdam samen in een gemeente bij wijze van spreken). Dan is het de bedoeling dat die partij het fvd dan weer steunen bij de landelijke verkiezingen.
Verder scheelt het ook een hoop dat ze nu echt in de kamer zitten. Veel mensen hadden helemaal niet naar de partij gekeken van te voren, vandaar dat ze nu ook zo snel groeien. Als ze ook nog eens mee kunnen doen in debatten op tv, dan denk ik dat Thierry nog een hoop meer mensen bij PVV CDA en VVD (en de rest) kan weghalen.
pi_171461665
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker! Ze hebben wel een interessante strategie: lokale partijen kunnen ze ondersteunen, als ze inhoudelijk gelijk zijn. (Dus geen Leefbaar en Rotterdam samen in een gemeente bij wijze van spreken). Dan is het de bedoeling dat die partij het fvd dan weer steunen bij de landelijke verkiezingen.
Verder scheelt het ook een hoop dat ze nu echt in de kamer zitten. Veel mensen hadden helemaal niet naar de partij gekeken van te voren, vandaar dat ze nu ook zo snel groeien. Als ze ook nog eens mee kunnen doen in debatten op tv, dan denk ik dat Thierry nog een hoop meer mensen bij PVV CDA en VVD (en de rest) kan weghalen.
Ik denk inderdaad dat Baudet bij tv debatten nog heel wat kiezers bij de traditionele partijen kan weghalen.
Hij is wel een fatsoenlijk alternatief voor mensen die genoeg hebben van de EU maar niet op Wilders willen stemmen vanwege zijn retoriek.
Wat mij betreft komen er zo snel mogelijk weer verkiezingen, ik kan mij niet voorstellen dat wij nog een stabiel kabinet gaan krijgen met de houding van "het motorblok".
pi_171461715
Zou Aboutaleb niet de overstap willen maken naar het fvd? Het lijkt mij dat hij bij de PvdA niets meer te zoeken heeft.

http://www.elsevierweekbl(...)ormatietafel-510098/
pi_171461843
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat mij betreft komen er zo snel mogelijk weer verkiezingen
Er gaan echt geen verkiezingen komen voordat er een nieuw kabinet is geformeerd en ofwel de rit heeft uitgezeten ofwel is gevallen. Dat zou ook wel het toppunt van misplaatse arrogantie zijn: U heeft verkeerd gestemd, probeert u het nog eens.
pi_171461873
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef Chivaz het volgende:
Zou Aboutaleb niet de overstap willen maken naar het fvd? Het lijkt mij dat hij bij de PvdA niets meer te zoeken heeft.

http://www.elsevierweekbl(...)ormatietafel-510098/
Een verhuizing van Aboutaleb naar de SGP zou me nog minder onwaarschijnlijk lijken dan naar het FVD.
pi_171462267
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er gaan echt geen verkiezingen komen voordat er een nieuw kabinet is geformeerd en ofwel de rit heeft uitgezeten ofwel is gevallen. Dat zou ook wel het toppunt van misplaatse arrogantie zijn: U heeft verkeerd gestemd, probeert u het nog eens.
"U heeft verkeerd gestemd" is toch wat de vvd en andere anti democraten toch eigenlijk zeggen tegen de mensen die op de pvv hebben gestemd? Of tegen het Oekraïne verdrag?
pi_171462307
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een verhuizing van Aboutaleb naar de SGP zou me nog minder onwaarschijnlijk lijken dan naar het FVD.
Hij lijkt mij wel beter bij fvd op z'n plaats dan bij de PvdA. Hij gelooft in democratie en hij lijkt zich te distantieren van partijpolitiek.
pi_171462755
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

"U heeft verkeerd gestemd" is toch wat de vvd en andere anti democraten toch eigenlijk zeggen tegen de mensen die op de pvv hebben gestemd? Of tegen het Oekraïne verdrag?
Dat heb ik de VVD niet horen zeggen, maar ik voel me niet geroepen om de VVD te gaan verdedigen, dus die discussie mag je fijn met een VVD'er gaan voeren.
pi_171462819
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij lijkt mij wel beter bij fvd op z'n plaats dan bij de PvdA. Hij gelooft in democratie en hij lijkt zich te distantieren van partijpolitiek.
Hij lijkt mij eigenlijk totaal niet op zijn plaats bij FVD, maar als jij denkt van wel, dan hoor ik graag inhoudelijke argumenten in plaats van de dooddoeners waar je tot nu toe mee bent gekomen.
pi_171462945
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat heb ik de VVD niet horen zeggen, maar ik voel me niet geroepen om de VVD te gaan verdedigen, dus die discussie mag je fijn met een VVD'er gaan voeren.
Je hoeft het niet te roepen om het te bedoelen. Het negeren van de uitslag van het oekraineverdrag en het uitsluiten van de 2e partij van Nederland zegt natuurlijk wel genoeg.
pi_171463099
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hij lijkt mij eigenlijk totaal niet op zijn plaats bij FVD, maar als jij denkt van wel, dan hoor ik graag inhoudelijke argumenten in plaats van de dooddoeners waar je tot nu toe mee bent gekomen.
Aboutaleb gelooft ieder geval in democratie, hij maakt van zijn hart geen moordkuil en is in staat om het landsbelang boven het partijbelang te plaatsen.
Ik wil er op een ander tijdstip best nog wel wat verder op in gaan. (Zit namelijk op mijn werk).
pi_171463190
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te roepen om het te bedoelen. Het negeren van de uitslag van het oekraineverdrag en het uitsluiten van de 2e partij van Nederland zegt natuurlijk wel genoeg.
Ik heb hier op Fok de tegenstanders van het Oekraïneverdrag horen inpraten op de mensen die er nog niet uit waren met exact die argumenten die Rutte op het beroemde inlegvel heeft ontkracht.
Toen ook al werd door de mensen die het verdrag wel hadden gelezen gezegd, dat die argumenten als een tang op een varken sloegen, maar dat wilden de tegenstanders niet horen.
En nu Rutte expliciet heeft uitgelegd dat dat wat niet in het verdrag staat niet in het verdrag staat klagen de tegenstanders opeens dat dat helemaal niet in het verdrag staat...

Wat betreft het uitsluiten van de 2e partij van Nederland:
1. Al voor de verkiezingen heeft Rutte zijn kiezers beloofd niet met de PVV te regeren en heeft Wilders zijn kiezers beloofd niet met Rutte te gaan regeren. Waarom wil jij nu opeens dat ze allebei hun kiezers gaan bedriegen?
2. Vijf jaar geleden sprak Geert Wilders er nog schande van dat de 2e partij niet werd uitgesloten door de VVD en nu doet hij huilie huilie dat het wel gebeurt. Erg consequent is hij dus niet.
pi_171463211
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Aboutaleb gelooft ieder geval in democratie, hij maakt van zijn hart geen moordkuil en is in staat om het landsbelang boven het partijbelang te plaatsen.
Ik wil er op een ander tijdstip best nog wel wat verder op in gaan. (Zit namelijk op mijn werk).
Dat is mooi, maar waarom zou hij dan in godsnaam naar het FVD gaan?
pi_171463559
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb hier op Fok de tegenstanders van het Oekraïneverdrag horen inpraten op de mensen die er nog niet uit waren met exact die argumenten die Rutte op het beroemde inlegvel heeft ontkracht.
Toen ook al werd door de mensen die het verdrag wel hadden gelezen gezegd, dat die argumenten als een tang op een varken sloegen, maar dat wilden de tegenstanders niet horen.
En nu Rutte expliciet heeft uitgelegd dat dat wat niet in het verdrag staat niet in het verdrag staat klagen de tegenstanders opeens dat dat helemaal niet in het verdrag staat...

Wat betreft het uitsluiten van de 2e partij van Nederland:
1. Al voor de verkiezingen heeft Rutte zijn kiezers beloofd niet met de PVV te regeren en heeft Wilders zijn kiezers beloofd niet met Rutte te gaan regeren. Waarom wil jij nu opeens dat ze allebei hun kiezers gaan bedriegen?
2. Vijf jaar geleden sprak Geert Wilders er nog schande van dat de 2e partij niet werd uitgesloten door de VVD en nu doet hij huilie huilie dat het wel gebeurt. Erg consequent is hij dus niet.
De redenen liepen erg uiteen waarom mensen niet wilden dat het verdrag niet geratificeerd zou worden. Eigenlijk doet het er ook niet toe wat nu de redenen zouden kunnen zijn want we stemden over het hele verdrag.
De uitslag was helder en Rutte besloot om de wil van de kiezer naast zich neer te leggen en toch te ratificeren. Anti democratie ten top.

De vvd zou er goed aan doen om te peilen onder de eigen achterban welke coalitie ze liever willen zien. Met GroenLinks en D66 of eentje met de Pvv en misschien nog wat andere partijen.
Het belangrijkste is nog dat je een democratisch gekozen partij niet bij voorbaat uitsluit omdat je Geertje niet lief vind. Het is kinderachtig, contraproductief en anti democratisch.
pi_171463677
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar waarom zou hij dan in godsnaam naar het FVD gaan?
Heb nooit gezegd dat hij er naartoe zal gaan, vroeg mij slechts af of hij daar niet beter op zijn plaats is.
pi_171463704
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De redenen liepen erg uiteen waarom mensen niet wilden dat het verdrag niet geratificeerd zou worden. Eigenlijk doet het er ook niet toe wat nu de redenen zouden kunnen zijn want we stemden over het hele verdrag.
De uitslag was helder en Rutte besloot om de wil van de kiezer naast zich neer te leggen en toch te ratificeren. Anti democratie ten top.

De vvd zou er goed aan doen om te peilen onder de eigen achterban welke coalitie ze liever willen zien. Met GroenLinks en D66 of eentje met de Pvv en misschien nog wat andere partijen.
Het belangrijkste is nog dat je een democratisch gekozen partij niet bij voorbaat uitsluit omdat je Geertje niet lief vind. Het is kinderachtig, contraproductief en anti democratisch.
Opkomst verkiezingen Tweede Kamer: 80,4 procent.
Opkomst referendum 32,3 procent.

Bespaar me dat gelul over wat het volk zou willen, want het volk interesseerde dat hele Oekraïneverdrag helemaal niets. Dat bleek ook wel uit de verkiezingen voor de Kamer, waar GeenPeil en Jan Roos zonder zetels bleven en de VVD gewoon weer de grootste werd, ook al hadden zij de uitslag van dat referendum naast zich neergelegd.
pi_171463808
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Heb nooit gezegd dat hij er naartoe zal gaan, vroeg mij slechts af of hij daar niet beter op zijn plaats is.
Maar waarom zou hij daar op zijn plaats zijn? Ik kan me niet voorstellen dat hij zich kan vinden in het partijprogramma van het FVD dat volgens mij mijlenver afstaat van zijn eigen ideeën.
Ook kan ik me niet voorstellen dat hij een voorstander is van de uiterst dubieuze uitspraken van Thierry Baudet waarover we het in deze reeks niet mogen hebben omdat de tere zieltjes van de FVD-stemmers anders gekwetst zouden kunnen worden.
Dus waarom denk jij dan toch dat hij daar beter op zijn plaats zou zijn?
pi_171464075
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

n nu Rutte expliciet heeft uitgelegd dat dat wat niet in het verdrag staat niet in het verdrag staat klagen de tegenstanders opeens dat dat helemaal niet in het verdrag sta

Wat betreft het uitsluiten van de 2e partij van Nederland:
[..]
Het referendum, werd afgedaan als sympoom boosheid, en zou helemaal niet gaan om wat de tegenargumenten waren. Het zou geen deelname aan de EU zijn. Nederland stemt toch tegen, VVD en CDA zeggen er wel naar te willen luisteren; en toch komt het er doorheen. Rutte heeft daar trouwens niks over uitgelegd. Een dag later staat Junker te juichen dat de Oekraine erbij hoort. Oftewel het gaat er wel om.

Het uitsluiten dan. Over de PVV kan ik kort zijn. Sloeg nergens op, want geert krijgt geen 76 zetels. Voor VVD en CDA was het een belofte. Maar is dat ook de reden dat men op het CDA en VVF heeft gestemd? Nee, voor het meerendeel niet, bleek ook uit afgenomen stemmingen. Enkel correctlinks zou verontwaardigd zijn (duh).
Buma sprak harde taal, en Rutte was ook duidelijk. De verkiezingsbelofte die ze breken als ze met Wilders gaan regeren valt in het niet bij het verloochen van hun beider beloften door met GL te gaan regeren (i.e. hun gehele partijprogramma).
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 00:46:32 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171464195
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar waarom zou hij daar op zijn plaats zijn? Ik kan me niet voorstellen dat hij zich kan vinden in het partijprogramma van het FVD dat volgens mij mijlenver afstaat van zijn eigen ideeën.
Ook kan ik me niet voorstellen dat hij een voorstander is van de uiterst dubieuze uitspraken van Thierry Baudet waarover we het in deze reeks niet mogen hebben omdat de tere zieltjes van de FVD-stemmers anders gekwetst zouden kunnen worden.
Dus waarom denk jij dan toch dat hij daar beter op zijn plaats zou zijn?
Ja... je zet jezelf compleet buitenspel met die denigerende opmerking. Jij bent één van de grootste trollen in dit topic en zodra je ook maar de kleinste kans ruikt om het FvD te schaden sta je vooraan de rij. Wij willen een fatsoenlijke discussie zonder dat soort onder-de-beugel opmerkingen, wij willen fatsoenlijk over de inhoud kunnen praten. Iets wat een bepaalde groep, waar jij dus bij hoort, maar niet lijkt te begrijpen.

En ja, ook dit is demoniseren. Namelijk: je tegenstander doelbewust negatief afbeelden. En het maar gek vinden dat mensen je zat zijn. Wij willen een fatsoenlijk topic zonder dit soort figuren, en dat is helemaal niet zo heel gek. Noem het wat je wil, maar wij zijn dit zat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171464455
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Opkomst verkiezingen Tweede Kamer: 80,4 procent.
Opkomst referendum 32,3 procent.

Bespaar me dat gelul over wat het volk zou willen, want het volk interesseerde dat hele Oekraïneverdrag helemaal niets. Dat bleek ook wel uit de verkiezingen voor de Kamer, waar GeenPeil en Jan Roos zonder zetels bleven en de VVD gewoon weer de grootste werd, ook al hadden zij de uitslag van dat referendum naast zich neergelegd.
Wat doet de opkomst er nu toe? Alles was binnen de regels die de politici zelf hebben opgesteld, dat de opkomst niet zo hoog was had meer te maken met het feit dat de politici niet zoveel op hebben met democratie (Europese grondwet).
Overigens was er een onderzoek gedaan wat de uitslag zou zijn als de opkomst hoger zou zijn geweest en de uitslag zou nog altijd hetzelfde zijn geweest. Als ik mij niet vergis las ik dat een keer bij rtl.
pi_171464502
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wj willen een fatsoenlijke discussie zonder dat soort onder-de-beugel opmerkingen, wij willen fatsoenlijk over de inhoud kunnen praten. Iets wat een bepaalde groep, waar jij dus bij hoort, maar niet lijkt te begrijpen.
Jij hebt nog nooit een inhoudelijke bijdrage geleverd aan deze topicreeks. Of je dat niet kunt of niet wilt weet ik niet, dus daarover zal ik geen uitspraak doen, maar hou dan alsjeblieft ook deze onzin voor je.
pi_171464532
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat doet de opkomst er nu toe?
Verkiezingen hebben over het algemeen als doel om de mening van de stemgerechtigde bevolking te peilen. Dan is dus de mate waarin die bevolking is komen stemmen minstens zo interessant als de keuze van die bevolking.
pi_171464604
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Verkiezingen hebben over het algemeen als doel om de mening van de stemgerechtigde bevolking te peilen. Dan is dus de mate waarin die bevolking is komen stemmen minstens zo interessant als de keuze van die bevolking.
En de drempel is gehaald dus is de uitslag legitiem. Wat is je punt?
Overigens ligt de opkomst voor de Europese verkiezingen rond de 37%. Betekent dit dat we nu ook geen verplichtingen meer hebben naar de unie? Laat staan dat er steun is voor de Europese unie dus laat een referendum over lidmaatschap ook maar komen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:08:47 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171464652
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit een inhoudelijke bijdrage geleverd aan deze topicreeks. Of je dat niet kunt of niet wilt weet ik niet, dus daarover zal ik geen uitspraak doen, maar hou dan alsjeblieft ook deze onzin voor je.
Ik krijg de kans niet omdat ik me telkens moet verantwoorden voor een grote groep haters.

Wat is nou in godsnaam zo leuk aan een partij en zijn aanhangers demoniseren?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171464660
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En de drempel is gehaald dus is de uitslag legitiem. Wat is je punt?
Overigens ligt de opkomst voor de Europese verkiezingen rond de 37%. Betekent dit dat we nu ook geen verplichtingen meer hebben naar de unie? Laat staan dat er steun is voor de Europese unie dus laat een referendum over lidmaatschap ook maar komen.
De drempel is gehaald om het raadgevend referendum niet per definitie te negeren. En dat is dus ook niet gebeurd. De opkomst voor de Europese Verkiezingen ligt inderdaad ook dramatisch laag (zij het niet zo extreem laag als bij het non-referendum). Dat betekent dus dat onze Europese Parlementariërs zich bijzonder slecht gesteund weten.
De conclusies die jij hieruit meent te trekken lijken er vooral op te duiden dat je geen enkel benul hebt waar die verkiezingen over gaan (het Europese parlement, dus niet de Europese Unie).
pi_171464688
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is nou in godsnaam zo leuk aan een partij en zijn aanhangers demoniseren?
Als jij bereid bent om op te zoeken wat wat het woord "demoniseren" betekent zal ik bereid zijn om jouw excuses te aanvaarden voor het voortdurend verkeerd gebruiken van dit woord. Deal?
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:11:38 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171464704
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij bereid bent om op te zoeken wat wat het woord "demoniseren" betekent zal ik bereid zijn om jouw excuses te aanvaarden voor het voortdurend verkeerd gebruiken van dit woord. Deal?
Zoek jij het liever zelf uit. Jij komt hier met beschuldigingen strooien, dan ligt de bewijslast ook bij jou. En je hebt het gewoon weer voor elkaar om een offtopic discussie te veroorzaken, bravo.

En wederom kom je als een complete eikel over zonder respect voor anderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171464769
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik krijg de kans niet omdat ik me telkens moet verantwoorden voor een grote groep haters.

Wat is nou in godsnaam zo leuk aan een partij en zijn aanhangers demoniseren?
Jammer dat er geen GroenLinks topic is. Anders wist ik het wel. :7
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:17:08 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171464781
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Jammer dat er geen GroenLinks topic is. Anders wist ik het wel. :7
Netjes met rust laten zodat zij gewoon een goedlopend GL topic hebben waarin de partij gevolgd kan worden door de geïnteresseerden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171464806
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Netjes met rust laten zodat zij gewoon een goedlopend GL topic hebben waarin de partij gevolgd kan worden door de geïnteresseerden?
Neh, dat volk verpest ook altijd andere topics. En natuurlijk vermakelijk trollen.
pi_171464833
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De drempel is gehaald om het raadgevend referendum niet per definitie te negeren. En dat is dus ook niet gebeurd. De opkomst voor de Europese Verkiezingen ligt inderdaad ook dramatisch laag (zij het niet zo extreem laag als bij het non-referendum). Dat betekent dus dat onze Europese Parlementariërs zich bijzonder slecht gesteund weten.
De conclusies die jij hieruit meent te trekken lijken er vooral op te duiden dat je geen enkel benul hebt waar die verkiezingen over gaan (het Europese parlement, dus niet de Europese Unie).
Nu word ie helemaal mooi, dus ik heb het niet begrepen als ik jou eigen redenatie volg omtremt de opkomst tijdens verkiezingen.
Waarom moeten wij de unie accepteren als de opkomst van de verkiezingen laag is?
Maar uiteraard hoeft de uitslag van het referendum niet gerespecteerd te worden omdat de opkomst laag is.
pi_171464905
Allemaal GroenLinks adepten dus, heeft een van de Groenlinksers zich al uitgesproken over duivendak de terrorist? Of hun communistisch verleden waar diezelfde ideologie verantwoordelijk is voor miljoenen doden en onteigening van persoonlijk bezit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:24:26 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171464921
Hoe het hier plots over het referendum gaat is me ook een raadsel. Het FvD bestond toen nog niet eens als partij.

Eigenlijk is het heel simpel:
1. Referendum waarbij de complete politiek zegt dat de negatieve verhalen niet kloppen
2. Rutte lacht het weg en gaat over tot de orde van de dag
3. De negatieve verhalen blijken zowaar te kloppen
4. Middelvinger naar volk

Zo, kan het nu weer OT.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:25:51 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171464944
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:23 schreef Chivaz het volgende:
Allemaal GroenLinks adepten dus, heeft een van de Groenlinksers zich al uitgesproken over duivendak de terrorist? Of hun communistisch verleden waar diezelfde ideologie verantwoordelijk is voor miljoenen doden en onteigening van persoonlijk bezit?
Helaas is er geen topic om daar de mening van aanhangers over die onderwerpen te vragen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171464951
En dan nog denigrerend doen over Baudet die zichzelf een intellectueel noemt en zelf als partijleider iemand hebben met een vmbo diploma. Man man man.
Go GroenLinks, make terrorism great again!!!
pi_171464978
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nu word ie helemaal mooi, dus ik heb het niet begrepen als ik jou eigen redenatie volg omtremt de opkomst tijdens verkiezingen.
Waarom moeten wij de unie accepteren als de opkomst van de verkiezingen laag is?
Maar uiteraard hoeft de uitslag van het referendum niet gerespecteerd te worden omdat de opkomst laag is.
Omdat we niet stemmen voor de Europese Unie, maar het Europese Parlement.
Het is echt niet zo moeilijk, als je bereid bent om je te verdiepen in datgene waarvoor je al dan niet gaat stemmen...
pi_171465015
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat we niet stemmen voor de Europese Unie, maar het Europese Parlement.
Het is echt niet zo moeilijk, als je bereid bent om je te verdiepen in datgene waarvoor je al dan niet gaat stemmen...
Wist niet dat de Unie los stond van het parlement. Weer wat geleerd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:32:19 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465039
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat we niet stemmen voor de Europese Unie, maar het Europese Parlement.
Het is echt niet zo moeilijk, als je bereid bent om je te verdiepen in datgene waarvoor je al dan niet gaat stemmen...
Dus je geeft toe dat de EU feitelijk een dictatuur is en dus eigenlijk moet verdwijnen als we ons een gezonde democratie willen noemen?

Ben je het zowaar met het FvD eens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465041
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wist niet dat de Unie los stond van het parlement. Weer wat geleerd.
Jij denkt ook dat we in maart niet stemden voor de Tweede Kamer, maar voor het wel of niet erkennen van de soevereiniteit van Nederland?
pi_171465052
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat de EU feitelijk een dictatuur is en dus eigenlijk moet verdwijnen als we ons een gezonde democratie willen noemen?

Ben je het zowaar met het FvD eens.
Nee, maar ik verbaas me er niet over dat je ook dit niet begrijpt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:35:18 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465095
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, maar ik verbaas me er niet over dat je ook dit niet begrijpt.
Wanneer ga je eens respect tonen voor je gesprekpartners?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465121
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wanneer ga je eens respect tonen voor je gesprekpartners?
Wanneer zij stoppen met me valselijk te beschuldigen en/of me hun woorden in de mond te leggen. Respect moet van twee kanten komen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:38:56 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465164
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wanneer zij stoppen met me valselijk te beschuldigen en/of me hun woorden in de mond te leggen. Respect moet van twee kanten komen.
Begin er eens mee zou ik zeggen. Want als je ook maar een heel klein beetje door had wat je zei, had je door dat ik gelijk heb en dat jij er keihard naast zit.

Iets wat overigens weer offtopic is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465190
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij denkt ook dat we in maart niet stemden voor de Tweede Kamer, maar voor het wel of niet erkennen van de soevereiniteit van Nederland?
Dat zijn jou woorden, hoe sta je er tegenover dat jou partij leden heeft die achter het communisme staan?
En hoe sta je er tegenover dat een oud partijleider een voorstander was voor pedofilie?
pi_171465246
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat zijn jou woorden, hoe sta je er tegenover dat jou partij leden heeft die achter het communisme staan?
En hoe sta je er tegenover dat een oud partijleider een voorstander was voor pedofilie?
Ik geloof niet dat ik lid ben van een partij.
Ik geloof niet dat jij enig idee hebt op welke partij ik heb gestemd.
Ik denk daarom dat je vooral jezelf voor schut zet met dergelijke uitspraken.
pi_171465264
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Begin er eens mee zou ik zeggen. Want als je ook maar een heel klein beetje door had wat je zei, had je door dat ik gelijk heb en dat jij er keihard naast zit.

Iets wat overigens weer offtopic is.
Je begrijpt het dus nog steeds niet :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:46:59 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465306
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus nog steeds niet :)
Ik weet als keiharde EU hater precies wat het tot een ondemocratisch gedrocht maakt. Ik weet precies hoe het bestuur daar werkt. Ga mij niet zeggen dat ik er naast zit, want jij bent de persoon die de kamers los ziet van de Nederlandse staat om die vergelijking door te trekken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465310
Wat ik niet begrijp he en daar ben ik het volkomen mee eens is dat FvD 5 MOTIES ingediend heeft met betrekking tot immigratie en de partijen die dus iets aan die immigratie willen doen stemmen TEGEN. Wie houd wie nu voor de gek? En waarom stemmen ze tegen?
pi_171465322
https://www.groene.nl/artikel/hoe-den-haag-de-pedo-s-vertroetelde

"Dit tot groot verdriet van Herman Meijer, toen actief in de cpn en later voorzitter van GroenLinks. In het communistische dagblad De Waarheid reageerde hij in september 1985 op een commentaar in Trouw dat als strekking had dat er uit de samenleving geen signalen waren gekomen om de leeftijdsgrens te verlagen van zestien naar twaalf. ‘Oehoe, Trouw, ziet u mij? Ik sta hier te zwaaien met een roze vlaggetje. Ik geef een signaal af, ik ben ervoor.’ Acht jaar later betoonde hij zich in een interview in de Gay Krant voorstander van het schrappen van ‘álle leeftijdsgrenzen uit de zedelijkheidswet’. De homo-emancipatie was volgens hem ten koste gegaan van de acceptatie van pedofilie. In Meijers ogen een treurige ontwikkeling. ‘Ik kan ook wel op een knaapje vallen. Men gaat ervan uit dat je met een kind geen erotische verhouding kunt hebben zonder het te benadelen. Onzin. Alleen misbruik en geweld moeten worden bestraft.’ Hetzelfde wil nu de ‘pedopartij’."

Aldus een oud voorzitter van GroenLinks waar die kansenjongere zich gauw van distantieert.
Maakt niet uit, deze vragen zijn eigenlijk gericht naar een ieder die GroenLinks aanhangt en meent de fvd aan te vallen op foto's met figuren die niet politiek correct zijn. Je moet het gore lef maar hebben.
pi_171465330
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik weet als keiharde EU hater precies wat het tot een ondemocratisch gedrocht maakt. Ik weet precies hoe het bestuur daar werkt. Ga mij niet zeggen dat ik er naast zit, want jij bent de persoon die de kamers los ziet van de Nederlandse staat om die vergelijking door te trekken.
EU gaat ook gewoon klappen als een luchtbel ouwe reus. Geef het nog een tijdje. UK is samen met Zwitserland, Ijsland, Noorwegen en nog een paar landen al bezig een soort nieuwe EEG te maken.
pi_171465334
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik weet als keiharde EU hater precies wat het tot een ondemocratisch gedrocht maakt. Ik weet precies hoe het bestuur daar werkt. Ga mij niet zeggen dat ik er naast zit, want jij bent de persoon die de kamers los ziet van de Nederlandse staat om die vergelijking door te trekken.
Je geeft het zelf al aan, door je blinde haat ben je niet langer in staat om na te denken en kom je tot je ongefundeerde uitspraken.
pi_171465352
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan, door je blinde haat ben je niet langer in staat om na te denken en kom je tot je ongefundeerde uitspraken.
Projectie?
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:50:10 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465377
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Projectie?
Hij heeft door dat ie fout zat en probeert het weg te lachen.

Lijkt Rutte wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465394
Misschien kunnen jullie een cabaretduo vormen, het heeft allemaal bar weinig inhoud, maar het is bij vlagen best hilarisch.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 01:51:55 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465411
Nu probeert ie het letterlijk weg te lachen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465414
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij heeft door dat ie fout zat en probeert het weg te lachen.

Lijkt Rutte wel.
Misschien heeft hij wel vvd gestemd, verklaart gelijk zijn anti democratische houding.
pi_171465449
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Misschien kunnen jullie een cabaretduo vormen, het heeft allemaal bar weinig inhoud, maar het is bij vlagen best hilarisch.
Wederom projectie, je hebt nog niets zinnigs gezegd in dit topic. Je valt slechts mensen aan die een andere visie hebben op de politiek. Je mag gerust door gaan hoor ik vermaak mij eigen wel.
pi_171465469
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:47 schreef Poepz0r het volgende:
Wat ik niet begrijp he en daar ben ik het volkomen mee eens is dat FvD 5 MOTIES ingediend heeft met betrekking tot immigratie en de partijen die dus iets aan die immigratie willen doen stemmen TEGEN. Wie houd wie nu voor de gek? En waarom stemmen ze tegen?
pi_171465498
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wederom projectie, je hebt nog niets zinnigs gezegd in dit topic. Je valt slechts mensen aan die een andere visie hebben op de politiek. Je mag gerust door gaan hoor ik vermaak mij eigen wel.
Ik ben inhoudelijk ingegaan op de stellingen die jij in dit topic hebt geponeerd. Jij bent vervolgens wild om je heen gaan slaan met allerlei onzinnige beweringen. Dat mag en als je jezelf ermee vermaakt is er in ieder geval nog iemand blij van geworden maar ga vervolgens alsjeblieft niet nog meer liegen.
pi_171465504
*O*
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 02:00:59 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465548
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
*O*
76 zetels?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465623
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ze stemden tegen omdat ze helemaal niets aan immigratie willen doen. Niet voor niets mag GroenLinks aan tafel zitten.
De hele politiek op een paar mensen na zitten daar puur voor zichzelf. Aan het landsbelang of de wil van de kiezers hebben ze schijt aan.
pi_171465636
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze stemden tegen omdat ze helemaal niets aan immigratie willen doen. Niet voor niets mag GroenLinks aan tafel zitten.
De hele politiek op een paar mensen na zitten daar puur voor zichzelf. Aan het landsbelang of de wil van de kiezers hebben ze schijt aan.
Ik weet dat uiteraard maar wil een reactie van VVD stemmers etc ;)
pi_171465701
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben inhoudelijk ingegaan op de stellingen die jij in dit topic hebt geponeerd. Jij bent vervolgens wild om je heen gaan slaan met allerlei onzinnige beweringen. Dat mag en als je jezelf ermee vermaakt is er in ieder geval nog iemand blij van geworden maar ga vervolgens alsjeblieft niet nog meer liegen.
En nu duik je in de slachtofferrol, zo voorspelbaar allemaal, zeg eens eerlijk wat heb jij gestemd?
pi_171465736
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu duik je in de slachtofferrol, zo voorspelbaar allemaal, zeg eens eerlijk wat heb jij gestemd?
Ik speel niet het slachtoffer, dat laat ik met alle plezier aan NatteKat over.
Ik vermaak me te zeer met jouw onnozele insinuaties over wat ik gestemd zou hebben, om dat te gaan verpesten met feiten waar jij volgens mij helemaal niet op zit te wachten. Jij lijkt immers liever je eigen werkelijkheid te creëren.
pi_171465793
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik speel niet het slachtoffer, dat laat ik met alle plezier aan NatteKat over.
Ik vermaak me te zeer met jouw onnozele insinuaties over wat ik gestemd zou hebben, om dat te gaan verpesten met feiten waar jij volgens mij helemaal niet op zit te wachten. Jij lijkt immers liever je eigen werkelijkheid te creëren.
-1 Voorspelbaar, je kan toch gewoon eerlijk zijn of schaam je je eigen voor de partij waar je op hebt gestemd? Bang dat er lastige vragen komen omtremt jou politieke keuze?
pi_171465810
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

-1 Voorspelbaar, je kan toch gewoon eerlijk zijn of schaam je je eigen voor de partij waar je op hebt gestemd? Bang dat er lastige vragen komen omtremt jou politieke keuze?
Wie ben ik om al jouw spannende fantasieën te verpesten met iets banaals als de waarheid?
pi_171465823
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wie ben ik om al jouw spannende fantasieën te verpesten met iets banaals als de waarheid?
Gooi het er dan uit, ik snap het gedraai van jou niet. Tenzij je echt GroenLinks hebt gestemd dan is het natuurlijk hartstikke logisch.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 02:25:50 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171465849
Bij anderen kan je nog op basis van inhoud je conclusies trekken (GL dus in alle gevallen), maar inhoud ontbreekt even iets te veel om een conclusie te trekken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171465855
quote:
10s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gooi het er dan uit, ik snap het gedraai van jou niet.
Dat komt omdat je blijkbaar niet snapt wat gedraai is. Gaat het werken ondertussen lekker?
pi_171465907
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:25 schreef Nattekat het volgende:
Bij anderen kan je nog op basis van inhoud je conclusies trekken (GL dus in alle gevallen), maar inhoud ontbreekt even iets te veel om een conclusie te trekken.
Dat klopt, het was ook een wilde gok, maar blijf toch benieuwd naar zijn politieke voorkeur.
Hij verdedigt anti democratisch gedrag met een passie die ik vaak zie aan de linkerkant van het politieke spectrum. Ook vind ik dat hij nogal snel in de slachtofferrol kruipt als hij word geconfronteerd met zuigend gedrag van mij.
pi_171466231
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben inhoudelijk ingegaan op de stellingen die jij in dit topic hebt geponeerd. Jij bent vervolgens wild om je heen gaan slaan met allerlei onzinnige beweringen. Dat mag en als je jezelf ermee vermaakt is er in ieder geval nog iemand blij van geworden maar ga vervolgens alsjeblieft niet nog meer liegen.
Als je nou zulke goede argumenten hebt, en fvd'ers van je gelijk wil overtuigen, wees dan de betere vent, en houdt het tot die discussies. Dan zal men je ook wel respecteren. Ik ben hier sinds een paar pagina's (kan iedereen terugzien) en ik heb je nog maar één of twee inhoudelijke punten (ook nog eens slecht of ad hominem beargumenteerd) zien poneren, en pagina's discussie (met een pro FvD er) zien voeren om onzin. Al met al vast het resultaat dus tegen want niemand vindt dat je wat zinnigs inbrengt.

Conclusie is dus dat je dit topic bevuilt met nonvragen waarmee je een punt wil maken die leiden tot onzindiscussies . Je dwingt FvDers daar op in te gaan, waardoor je de oorzaak van de discussie bent, en gewoon goedkoop loopt te trollen, bewust of niet. Kom gewoon met onderbouwde kritiek, en geef nul mogelijkheden voor de tegenstander om weer tot die discussie te komen, dan komen de discussies vanzelf en kan je ook inhoudelijk punten scoren. Tot nu toe lukt dat weinig.

Dat gezegd hebbende, moderators kunnen de inhoud van berichten toch hiden? Zo ging dat met spoilers in GoT topics in ieder geval... Misschien not-done hier in politiek?
pi_171466650
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:25 schreef Nattekat het volgende:
Bij anderen kan je nog op basis van inhoud je conclusies trekken (GL dus in alle gevallen), maar inhoud ontbreekt even iets te veel om een conclusie te trekken.
Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst iets inhoudelijks bijgedragen aan deze reeks?

Naast je ranzige racistische tirade onlangs die terecht werd weggehaald...
pi_171466658
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu duik je in de slachtofferrol, zo voorspelbaar allemaal, zeg eens eerlijk wat heb jij gestemd?
Wat is de relevantie van iemands stem in een topic over een bepaalde partij?
pi_171467346
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst iets inhoudelijks bijgedragen aan deze reeks?

Naast je ranzige racistische tirade onlangs die terecht werd weggehaald...
Ben jij nou nog steeds bezig? :')
Links autistisch gekkie
pi_171467549
Ik vind het wel grappig dat je in de ogen van Nattekat, Chivas en nog wat anderen een randdebiel bent als je op een partij als GroenLinks stemt.

Zou het niet een goed idee zijn om elkaar wat meer in de waarde te laten mensen? FvD is absoluut niet mijn partij, maar als je erop wil stemmen: leef je vooral uit. Waarom is het zo lastig zo'n houding andersom op te brengen?

'rechts' klaagt vaak over demonisering, maar als je aangeeft GL/PvdA o.i.d. te stemmen krijg je op dit forum al over je heen dat je stiekem aanslagen e.d. goedkeurt. Gaat helemaal nergens over.
pi_171467632
Ik ben wel klaar met het contstante getroll en gezanik naar elkaar. Open een eigen topicreeks om constant elkaar aan te vallen, maar deze reeks is op z'n klote gegaan door dat eeuwige gebral.
pi_171467687
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:56 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben wel klaar met het contstante getroll en gezanik naar elkaar. Open een eigen topicreeks om constant elkaar aan te vallen, maar deze reeks is op z'n klote gegaan door dat eeuwige gebral.
Ja, 99.999 zou zich ook wel wat anders kunnen opstellen idd.
pi_171467724
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:59 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja, 99.999 zou zich ook wel wat anders kunnen opstellen idd.
Dat doen de pol café trolletjes in zowat elk topic.
pi_171469824
Dus... wat vonden jullie van het ttip debat?
pi_171470074
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:52 schreef Mr.Major het volgende:
Dus... wat vonden jullie van het ttip debat?
Ik vond Baudet erg sterk spreken.
pi_171470912
Niet gekeken eerlijk gezegd. Gaat TTIP er nog komen? (Hopelijk niet)
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 12:30:47 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171470972
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:28 schreef bamibij het volgende:
Niet gekeken eerlijk gezegd. Gaat TTIP er nog komen? (Hopelijk niet)
Met Trump aan het roer zou ik er niet op rekenen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171471999
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met Trump aan het roer zou ik er niet op rekenen.
Doet die ook nog eens wat goed. Het is wel de moeite waard om te kijken trouwens
pi_171472114
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met Trump aan het roer zou ik er niet op rekenen.
Het is afwachten wat we ervoor terug krijgen. Het is nu wel 'America first". Baudet zei in mijn optiek terecht, dat het sluiten van bilaterale handelsverdragen, voor ons slecht uitpakken. Daar heeft hij gewoon gelijk in. Natuurlijk zitten er goede zaken in, maar de facto is het puur pro EU en pro VS dat TTIP en CETA. Het meest ernstige is nog wel dat de bevolking niet mag zien wat er in staat.

Nu is er gelukkig wel het een en ander gelekt, maar het deugt van geen kant als de bevolking niet mag weten, welk verdrag er wordt gesloten. Sowieso waanzin dat de bevolking het allemaal gewoon pikt. Ik werd woest toen ik over ttip las. Bah.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 13:59:57 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171473131
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:18 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is afwachten wat we ervoor terug krijgen. Het is nu wel 'America first". Baudet zei in mijn optiek terecht, dat het sluiten van bilaterale handelsverdragen, voor ons slecht uitpakken. Daar heeft hij gewoon gelijk in. Natuurlijk zitten er goede zaken in, maar de facto is het puur pro EU en pro VS dat TTIP en CETA. Het meest ernstige is nog wel dat de bevolking niet mag zien wat er in staat.

Nu is er gelukkig wel het een en ander gelekt, maar het deugt van geen kant als de bevolking niet mag weten, welk verdrag er wordt gesloten. Sowieso waanzin dat de bevolking het allemaal gewoon pikt. Ik werd woest toen ik over ttip las. Bah.
Baudet heeft inderdaad sterke argumenten ter sprake gebracht waarom het gewoon niet moet gebeuren. Je merkte het ook aan de andere sprekers dat het uiteindelijk uitdraaide op een pro-EU vs anti-EU debat, heel dat verdrag is niet meer ter sprake gekomen. De argumenten tegen het verdrag staan als een huis, en de enige manier om toch positief over TTIP te kunnen zijn is nog meer EU, terwijl het zelfs dan nog nadelig kan uitpakken.

Ik hoop echt dat Trump voet bij stuk houdt, want vertrouwen in onze leiders heb ik gewoon niet. Die lullen er maar wat omheen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171473926
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Baudet heeft inderdaad sterke argumenten ter sprake gebracht waarom het gewoon niet moet gebeuren. Je merkte het ook aan de andere sprekers dat het uiteindelijk uitdraaide op een pro-EU vs anti-EU debat, heel dat verdrag is niet meer ter sprake gekomen. De argumenten tegen het verdrag staan als een huis, en de enige manier om toch positief over TTIP te kunnen zijn is nog meer EU, terwijl het zelfs dan nog nadelig kan uitpakken.

Ik hoop echt dat Trump voet bij stuk houdt, want vertrouwen in onze leiders heb ik gewoon niet. Die lullen er maar wat omheen.
Dit is volgens mij inderdaad het probleem. Men weet heus wel dat Baudet gelijk heeft. Echter zijn ze enkel bezig naar het uiteindelijke doel te werken: het doel heiligt de middelen. Dat ttip moet leiden tot een verenigd Europa, en dat mag wat kosten. Het is een tunnelvisie; dan moet je wel vaag blijven en over details praten, want een andere route is voor hen geen optie.

En men kan dan wel gaan lopen roepen dat dit rechts complotten zijn, maar zo bijzonder is dit helemaal niet. Als je eenmaal een plan hebt is het lastig in te zien dat het niet werkt. Het is menselijk je ergens aan vast te houden. Daar komen nog een aantal factoren bovenop, en voor je het weet zit iedereen vast in een niet werkende sleur.

Heb je wel vertrouwen in Trump dan?

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 05-06-2017 14:45:05 ]
pi_171474575
Hoewel de vraag niet aan mij is gesteld: Nee, ik heb geen vertrouwen in Trump.

Trump is in mijn optiek omringt met personen die zijn beleid bepalen. Ik ben in de veronderstelling (en ik ben heel eerlijk, ik hoop oprecht dat ik het gigantisch fout heb!!), dat Trump niet over terdege kennis van zaken bezit, om het machtigste land op aarde te leiden.
Naast dat hij de VS leidt, is hij - indirect - verantwoordelijk voor (niet alleen beleid) een rimpeleffect in de wereld. Trump is de steen die op een stil wateroppervlak valt. Hij laat zich in een vijver gooien, en de rest er om heen, moet er naar handelen.
Nu is hij Democratisch gekozen, dus is hij legitiem de president. Laat daar geen misverstand over bestaan. In mijn optiek verdiend elk land zijn/haar leider. Dat doen ze echt zelf. Net als hier in Nederland.

Maar, hij is niet alleen de VS, hij is zoveel meer.
Voor Europa maakt het minder uit wat de Politieke koers wordt van Lesotho. Daar hebben we qua handel, veiligheid en invloed vrij weinig mee te maken. Maar de VS is een wereldpower.

Het enige voordeel dat ik zie is dat meer 'gewone mensen' inzien dat de VS ook een wassen neus kan zijn. Dat we niet als een mak lammetje achter de grijze elitaire massa aan hoeven te lopen. We kunnen ook zonder de VS dingen bereiken. Vervang in die laatste zin de VS met EU, en hetzelfde blijft. Dat is een voordeel. Nadeel is dat het helaas nog een tijd duurt voor de cohersie compleet anti europa is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 15:14:13 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171474816
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:36 schreef Mr.Major het volgende:
Heb je wel vertrouwen in Trump dan?
Hij is gigantisch onvoorspelbaar, dus vertrouwen zou een groot woord zijn. Wel is gebleken dat hij er niet voor terug deinst om zijn verkiezingsbeloften aan te houden. TTIP past daar niet in, simpelweg omdat je wat uit handen geeft.

Al zal het vast gewoon 3 jaar in de ijskast gezet worden om door de volgende president gewoon weer eruit gehaald te worden. Ook al is letterlijk iedereen die niet tot de bovenlaag behoort er fel op tegen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 19:52:50 #182
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171482008
Grappig, pretenderen dat er een geheim pact is voor een Verenigd Europa en niet weten dat de grondbeginselen van de EU spreken van "Ever closer union".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171482734
Demonstratie in Maastricht tegen Baudet.


(she/her)
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 20:19:52 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171482761
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 20:18 schreef Fylax het volgende:
Demonstratie in Maastricht tegen Baudet.


[ afbeelding ]
Wat een volk :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171482792
Ook gewoon zo ironisch. Vluchtelingen welkom, iedereen welkom, behalve Baudet/FVD'ers.

Mkay.
(she/her)
pi_171482902
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 20:18 schreef Fylax het volgende:
Demonstratie in Maastricht tegen Baudet.


[ afbeelding ]
Ik ben blij dat mensen beginnen in te zien dat de hysterie tegen Baudet nergens op is gebasseerd getuige de opkomst.
pi_171484420
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:00 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik vond Baudet erg sterk spreken.
Ik vind Baudet sowieso altijd erg sterk in zijn presentatie. Zelf raak ik altijd snel mijn aandacht kwijt maar toen ik een keer bij een eventuele was kon ik zo 2 uur naar hem luisteren.
  maandag 5 juni 2017 @ 21:23:36 #188
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171484854
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 20:18 schreef Fylax het volgende:
Demonstratie in Maastricht tegen Baudet.


[ afbeelding ]
Zolang ze de stad niet kort en klein slaan net zoals hun AntiFa collega's doen ze hun best maar. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171492144
Goede demonstratie weer vogeltjesdans
  dinsdag 6 juni 2017 @ 08:38:18 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_171492160
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 20:18 schreef Fylax het volgende:
Demonstratie in Maastricht tegen Baudet.


[ afbeelding ]
:')

Ben benieuwd hoe dat straks in Utrecht is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:02:16 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171492328
In Utrecht worden alle Lavendel mensen deplorabelen opgeroepen om iets met "bukake" te gaan doen:

quote:
Op maandag 19 juni zal Forum voor Democratie haar opwachting maken in Utrecht, om de kiezers te bedanken en hun verhaal te vertellen aan iedereen die het wil horen. In reactie op dit heuglijke feit zullen leden van ‘Utrecht voor Iedereen’, een antifa-groep, ook hun (ongetwijfelde gemaskerde) gezichten komen tonen. We zien weer een parallelletje met de wijze waarop Pim Fortuyn bejegend werd. Laten we hopen dat het zover niet zal komen.

Echter, wij zijn niet links en houden niet van dingen als censuur, agressie, no-platforming, safe spaces en andere chagrijnigmakende gespreksbederving. Voor deze deugden danken wij de lavendel almachtig.

Wanneer wij worden geconfronteerd met intellectueel onoprecht gekrakeel, ad hominems en ad feminems, misleidende framing, antifa-leusjes (en kneusjes), karaktermoord of lasterpraatjes, dan hanteren wij de zogenaamde ‘bukake-methode’ (patent pending): we laten het over ons heenkomen en van ons afglijden. No harm done. En wie weet, misschien heeft een postmodernist, een antifascist (dat ben ik trouwens ook) een marxist, of gewoon een niet-rehabiliteerbare GroenLinksstemmer iets zinnigs te vertellen. Een Batavier is nooit te oud om te leren. En leren doe je door veel te luisteren naar mensen met wie je het oneens bent.
De deugden en waarden waar wij voor staan zijn openheid, het gesprek, de dialoog, intellectuele oprechtheid en nieuwsgierigheid, kortom al dat gezwets waarmee links ook zo graag de goede sier maakt maakt - maar er zich in de praktijk slechts mondjesmaat aan houdt. Natuurlijk zijn we ook niet vies van een snuifje lavendel op z’n tijd.

Wij zullen aanwezig zijn in Utrecht. Strijdbaar, frisgewassen, ongeschoren, in ons beste lavandelkleurige maatkostuum, ons retestrakke ‘feminism is cancer’-polootje of andere aanstootgevende kledij. Als overgevoelige linkse mensen er maar boos van worden.
Wij zullen ons daar openlijk tonen; ons niet anonimiseren met bandana’s of bivakmutsen. Che Guevara-shirtjes zullen alleen ironisch worden gedragen.
Wij zijn wars van bekrompenheden zoals racisme en seksisme, en zorgen ervoor dat rancuneuze neonazi’s zich niet thuis zullen voelen in ons midden. Utrecht is misschien van iedereen, maar de Renaissancevloot is niet voor bekrompen geesten met achterlijke denkbeelden - wat overigens ook de reden dat wij de religie van vrede met argusogen bekijken.

Het allerbelangrijkste: wij komen niet om te matten. Wij komen om naar de sprekers te luisteren. Wij komen om van gedachten te wisselen met lieden die ons aanzien voor racisten, seksisten, homofoben, islamhaters (okee, guilty as charged) en om met elkaar te praten. Wij geloven in praten. Niet in leuzen scanderen, niet in geweld. Leuzen roepen en geweld gebruiken is voor antifa-kneusjes. Mensen die als revolutionairtje aan het larpen zijn. Die zichzelf anarchist noemen maar wel de politie belt als ze een dreigende tweet krijgen. We nemen gewoon lekker wat geestverrijkend vocht mee (als er hipsters onder ons zijn die zelf bier brouwen, MAAK LAVENDELBIER) om dat aan onze ideologische en politieke opponenten aan te bieden en eens gezellig te kletsen.

Goed. We hebben nu heel veel gesproken over ‘wij’. Maar wie zijn ‘wij’? Wij zijn de deplorabelen. Wij roepen alle andere deplorabelen op: westerse chauvinisten, jonge batavieren, antifeministen, mensen die gewoon te veel bier zuipen, boze blanke mannen, chagrijnige bleke vrouwen, woeste bruine transgenders, vrijdenkers, ex-PVV’ers, ex-Groenlinkserds, Theo Hiddema-fanboys uit alle lagen van de bevolking: verenigt u! De Renaissancevloot wacht! Er is niet veel plek meer, en vol = vol!

Wees er, of wees vierkant. Wees vreedzaam en verlaag je niet tot treurige antifa-praktijken. Ga geen geweld gebruiken. Maar wat je ook doet, weet bovenal dat je een kind bent van de lavendel.
Er mag niet geknokt worden, maar je moet wel je "feminism is cancer" polo uit de mottenballen halen. Die heb je toch nog wel liggen Fylax?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:27:55 #192
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171493443
Waar kan ik dit bericht terug vinden?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:51:23 #193
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171493852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:27 schreef Gohf046 het volgende:
Waar kan ik dit bericht terug vinden?
Hij werd her en der gedeeld via Facebook, volgens mij is dit de bron:

https://www.facebook.com/batavierenpodcast/posts/1377830562309885

Het is van Jesper Jansen. De "goede vriend" van Anne Fleur Dekker.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:52:56 #194
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171493883
Lavendelbier? Que.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:53:53 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171493899
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Lavendelbier? Que.
Is sinds kort een goede markt voor ontstaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:56:35 #196
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171493934
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:57:30 #197
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171493954
quote:
Verdomme, snel aandelen kopen. Business kans van het jaar dit. _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:01:56 #199
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171494024
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Verdomme, snel aandelen kopen. Business kans van het jaar dit. _O_
Heineken moet hier snel inspringen. Na deze globalistische flater:

Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:06:01 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171494088
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:01 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Heineken moet hier snel inspringen. Na deze globalistische flater:

[ afbeelding ]
Walgelijk. De hand van het partijkartel is weer duidelijk zichtbaar in de multinationals die ons land beheersen. :r

Dat Freddy Heineken geld doneerde aan de VVD campagnes wisten wij al. Maar dat ze nu hun positie gebruiken om hun verderfelijke oikofobe meningen via hun aan bier verslaafde achterban te verkopen gaat echt alle perken te buiten. Tijd dat de kapitein van de renaissance vloot zijn trouwe volgelingen oproept om dit bedrijf - op volledig geweldloze manier natuurlijk - met de grond gelijk te maken!

Ruitenborgh Lavendelbier! Dat is de toekomst!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:30:00 #201
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171494561
Wat een wedstrijdje afplassen is dit topic zeg.

* Stopt volgen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:34:54 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171494674
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:30 schreef fathank het volgende:
Wat een wedstrijdje afplassen is dit topic zeg.

* Stopt volgen.
Haha. Weer een snowflake die naar zijn safe space vlucht. De Baudet raket dendert voort.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:39:44 #203
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171494774
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:01 schreef 99.999 het volgende:
Aardig interview met Hiddema.
http://www.volkskrant.nl/(...)zerig-zijn~a4499129/
Ik kan hem niet lezen helaas. ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171494852
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:39 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik kan hem niet lezen helaas. ;(
Ach, gewoon een aardig stukje over zijn verwondering minde kamer, het combineren met de advocatuur en de punten waarop hij het eens is met de FvD en waar zijn mening afwijkt.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:55:20 #205
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171495145
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, gewoon een aardig stukje over zijn verwondering minde kamer, het combineren met de advocatuur en de punten waarop hij het eens is met de FvD en waar zijn mening afwijkt.
Je begint fan te worden? :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171495265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je begint fan te worden? :P
Neuh, hij bevestigt gewoon weer dat de FvD een PVV-light is. Ofwel moreel volkomen verwerpelijk en voor angstige, teleurgestelde kiezers.

Wat wel voor Hiddema pleit is dat hij niet heeft meegeschreven aan het partijprogramma.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:04:00 #207
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171495342
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Haha. Weer een snowflake die naar zijn safe space vlucht. De Baudet raket dendert voort.
Snowflake?

Ik ben niet verder gekomen dan pagina 1. Meer dan jij-bakken ben ik neit tegengekomen. Heeft niks met safespace te maken maar meer met niveau. Lekker heen en weer blaten met oneliners zonder op de inhoud te gaan. Van beide kanten. Weinig constructief.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:06:15 #208
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171495377
Wie bepaald eigenlijk of iets moreel "volkomen verwerpelijk" is ? Daar lijk jij me niet echt de aangewezen neutrale persoon voor. Jij mag dat best vinden, maar dat maakt het nog niet waar.

Ik vond dat groepje AFA keuzen gister bij de ingang ook "moreel volkomen verwerpelijk" maar daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn :)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171495486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:06 schreef Gohf046 het volgende:
Wie bepaald eigenlijk of iets moreel "volkomen verwerpelijk" is ? Daar lijk jij me niet echt de aangewezen neutrale persoon voor. Jij mag dat best vinden, maar dat maakt het nog niet waar.

Ik vond dat groepje AFA keuzen gister bij de ingang ook "moreel volkomen verwerpelijk" maar daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn :)
Die AFA-figuren zijn redelijk vergelijkbaar met de fanatieke FvD-aanhang, vrij triest dus.
Maar een partij die zwaar racistische figuren als Kusters aantreft of hier op fok! nattekat bevindt zich voor mij in een hoek die ik moreel zeer verwerpelijk is. Voor mij is ieder mens; man, vrouw, homo, hetero, zwart of wit, Nederlands of Marokkaan etc. gelijkwaardig. Partijen als de PVV of FvD die daar duidelijk anders over denken zullen mij daarom dus nooit aantrekken.
Prima hoor om dan aan mijn oordeel te twijfelen, ieders moraliteit is immers anders maar gelukkig heeft mijn standpunt meer aanhangers dan FvD en PVV bij elkaar :P
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:17:09 #210
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171495543
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor mij is ieder mens; man, vrouw, homo, hetero, zwart of wit, Nederlands of Marokkaan etc. gelijkwaardig.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Net zoals het FvD.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171495717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hier ben ik het volkomen mee eens. Net zoals het FvD.
Dat blijkt in het geval van de FvD helaas niet zo goed. Dan zouden ze ook minder moeite hebben om dergelijke figuren bij zich vandaan te houden. Waarom zouden al die racisten zo graag naar ze overstappen als ze bij die club volkomen aan het verkeerde adres zouden zijn?

In het interview werd overigens ook nog een uitspraak van Hiddema over Rif-gerelateerd geweld oid aangehaald, dat past ook al niet heel goed bij je stelling hier...
pi_171495855
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat blijkt in het geval van de FvD helaas niet zo goed. Dan zouden ze ook minder moeite hebben om dergelijke figuren bij zich vandaan te houden. Waarom zouden al die racisten zo graag naar ze overstappen als ze bij die club volkomen aan het verkeerde adres zouden zijn?

In het interview werd overigens ook nog een uitspraak van Hiddema over Rif-gerelateerd geweld oid aangehaald, dat past ook al niet heel goed bij je stelling hier...
Waarom zit jij hier nog steeds btw?
Jij bent hier aan maanden bezig om steeds een tegen mening te geven over van alles en nog wat. Ik kan mij niet voorstellen dat jij hier van geniet.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:36:43 #213
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171495911
Ik kan de uitspraak van Hiddema niet beoordelen zonder de context erbij. Verder lopen er aan alle kant van het politieke spectrum gekkies rond. Ik baseer me liever op feiten. Baudet en Hiddema hebben al meerdere malen aangegeven dat racisten bekrompen zijn etc.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171496084
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:33 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Waarom zit jij hier nog steeds btw?
Jij bent hier aan maanden bezig om steeds een tegen mening te geven over van alles en nog wat. Ik kan mij niet voorstellen dat jij hier van geniet.
Dit is toch een discussieforum? Geen verzamelplaats van enkel gelijkgestemden, toch?
pi_171496107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:36 schreef Gohf046 het volgende:
Ik kan de uitspraak van Hiddema niet beoordelen zonder de context erbij. Verder lopen er aan alle kant van het politieke spectrum gekkies rond. Ik baseer me liever op feiten. Baudet en Hiddema hebben al meerdere malen aangegeven dat racisten bekrompen zijn etc.
Waarom voelen die racisten zich dan toch zo aangetrokken tot deze club?
pi_171496223
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom voelen die racisten zich dan toch zo aangetrokken tot deze club?
Omdat FvD op een constructieve manier iets aan de immigratie wil doen denk ik.

Weet je wat ik niet snap? VVD, CDA etc schreeuwen heel hard omtrend immigratie, maar stemden TEGEN bij de moties van de FvD. Raar toch? Of zouden die zogenaamde plannen gewoon een act zijn om hun kiezers voor de gek te houden.
pi_171496242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Omdat FvD op een constructieve manier iets aan de immigratie wil doen denk ik.

Weet je wat ik niet snap? VVD, CDA etc schreeuwen heel hard omtrend immigratie, maar stemden TEGEN bij de moties van de FvD. Raar toch? Of zouden die zogenaamde plannen gewoon een act zijn om hun kiezers voor de gek te houden.
Die moties leken gewoon nergens op, dat had er meer mee te maken denk ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:50:24 #218
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171496247
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Haha. Weer een snowflake die naar zijn safe space vlucht. De Baudet raket dendert voort.
_O_
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171496260
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die moties leken gewoon nergens op, dat had er meer mee te maken denk ik.
Niet helemaal. Er zat een motie tussen die juist de VVD zou moeten aanspreken en dan toch tegen stemmen.
pi_171496268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet helemaal. Er zat een motie tussen die juist de VVD zou moeten aanspreken en dan toch tegen stemmen.
Welke dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171496277
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:02 schreef Ryon het volgende:
In Utrecht worden alle Lavendel mensen deplorabelen opgeroepen om iets met "bukake" te gaan doen:

[..]

Er mag niet geknokt worden, maar je moet wel je "feminism is cancer" polo uit de mottenballen halen. Die heb je toch nog wel liggen Fylax?
Neen.
(she/her)
pi_171496300
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Welke dan?
Deze 2 voornamelijk.

Motie FVD over het aanpakken van gemeentes die uitzetbeleid frustreren, bijvoorbeeld middels bed-bad-brood

Motie FVD over het strafbaar stellen illegaliteit.

VVD stemde tegen, evenals CDA. Maar die houden hun kiezers voor de gek zo blijkt.
pi_171496318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Omdat FvD op een constructieve manier iets aan de immigratie wil doen denk ik.

Weet je wat ik niet snap? VVD, CDA etc schreeuwen heel hard omtrend immigratie, maar stemden TEGEN bij de moties van de FvD. Raar toch? Of zouden die zogenaamde plannen gewoon een act zijn om hun kiezers voor de gek te houden.
Snap je dat echt niet?
De tweede kamer gaat niet alleen om moties indienen. Maar ook om steun zoeken, samenwerken, gedeelde visie op de toekomst van ons land.

En FvD zet zich nogal af van het "partijkartel".
Make my day!
pi_171496323
Er zijn trouwens in de vakantie 4 borrels waar je gezellig met anderen ideeën kunt uitwisselen of gewoon lol kunt hebben :)

https://m.facebook.com/profile.php?id=403661103367705
(she/her)
pi_171496341
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Snap je dat echt niet?
De tweede kamer gaat niet alleen om moties indienen. Maar ook om steun zoeken, samenwerken, gedeelde visie op de toekomst van ons land.

En FvD zet zich nogal af van het "partijkartel".
De FvD vraagt ook om gedeelde visie zoals je kunt horen bij de toespraak van Baudet bij het indienen van die moties. Hij zegt dat als anderen DAADWERKELIJK iets aan de problemen WILLEN doen dat ze voor zullen stemmen en dat doen ze dus niet etc.
pi_171496370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De FvD vraagt ook om gedeelde visie zoals je kunt horen bij de toespraak van Baudet bij het indienen van die moties. Hij zegt dat als anderen DAADWERKELIJK iets aan de problemen WILLEN doen dat ze voor zullen stemmen en dat doen ze dus niet etc.
En hij roept nog harder "breek het partijkartel". :')

Een gedeelde visie doe je ook door met elkaar te praten. En niet alleen maar de ander te willen breken.

Mijnheer Baudet mag eerst zijn credits opbouwen. Wat doen voor een ander.
Make my day!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:55:20 #227
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171496375
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom voelen die racisten zich dan toch zo aangetrokken tot deze club?
Dat lijkt me niet zo heel moeilijk. FvD wil het immigratie beleid strikter maken en de toestroom verminderen. Je hoeft geen racist te zijn om het daar mee eens te zijn, maar een racist vind dat logischerwijs een goed idee. Het verschil is het motief lijkt me.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171496402
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:55 schreef agter het volgende:

[..]

En hij roept nog harder "breek het partijkartel". :')

Een gedeelde visie doe je ook door met elkaar te praten. En niet alleen maar de ander te willen breken.
Ja je kunt ook over 1 zin vallen natuurlijk :') Wees constructief svp. Waarom stemmen de hard roepers TEGEN immigratieplannen? Slechts 1 antwoord mogelijk; Het was allemaal verkiezingsgelul.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:57:03 #229
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171496426
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Snap je dat echt niet?
De tweede kamer gaat niet alleen om moties indienen. Maar ook om steun zoeken, samenwerken, gedeelde visie op de toekomst van ons land.

En FvD zet zich nogal af van het "partijkartel".
Dus het gaat niet om inhoud maar om vriendjes maken ? Je kunt van FvD vinden wat je wil maar die stemmen net zo lief tegen een PVV motie en voor een DENK motie afhankelijk van de inhoud.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171496428
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef Poepz0r het volgende:
Motie FVD over het aanpakken van gemeentes die uitzetbeleid frustreren, bijvoorbeeld middels bed-bad-brood
https://www.tweedekamer.n(...)06170&did=2017D12905

quote:
Motie FVD over het strafbaar stellen illegaliteit.
https://www.tweedekamer.n(...)06169&did=2017D12903
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171496430
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja je kunt ook over 1 zin vallen natuurlijk :') Wees constructief svp. Waarom stemmen de hard roepers TEGEN immigratieplannen? Slechts 1 antwoord mogelijk; Het was allemaal verkiezingsgelul.
Ik leg je wat uit.
Je hoeft het niet van me aan te nemen.
Make my day!
pi_171496461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus het gaat niet om inhoud maar om vriendjes maken ? Je kunt van FvD vinden wat je wil maar die stemmen net zo lief tegen een PVV motie en voor een DENK motie afhankelijk van de inhoud.
Het gaat zeker ook om de inhoud.
Maar je moet de softskills niet vergeten.
Make my day!
pi_171496464
quote:
CDA tegen dan klopt wat ik zeg toch? Als ik mij niet vergis heeft VVD niet op alle 5 de punten voorgestemd.
pi_171496478
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:58 schreef agter het volgende:

[..]

Het gaat zeker ook om de inhoud.
Maar je moet de softskills niet vergeten.
Nogmaals; Waarom stemmen partijen TEGEN moties/plannen die ze zelf van de daken liepen te schreeuwen? Ze zeggen weleens PVV zijn populisten (100% eens) maar VVD, CDA etc net zo goed.
pi_171496522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

CDA tegen dan klopt wat ik zeg toch? Als ik mij niet vergis heeft VVD niet op alle 5 de punten voorgestemd.
CDA is dan ook altijd voor bed, bad en brood (eigenlijk ruimer) geweest, en strafbare illegaliteit is ze zonder verdere voorwaarden te streng bleek in 2014. VVD stemt hier netjes voor, maar een belachelijk voorstel als preventieve detentie voor uitgeprocedeerden stemmen ze weg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171496550
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

CDA is dan ook altijd voor bed, bad en brood (eigenlijk ruimer) geweest, en strafbare illegaliteit is ze zonder verdere voorwaarden te streng bleek in 2014. VVD stemt hier netjes voor, maar een belachelijk voorstel als preventieve detentie voor uitgeprocedeerden stemmen ze weg.
Preventieve detentie lijkt mij ook niet de juiste woordkeuze. Beter zou zijn dat uitgeprocedeerden tijdelijk ergens moeten bivakkeren totdat ze terug naar huis kunnen etc, zoiets dus.
pi_171496555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Omdat FvD op een constructieve manier iets aan de immigratie wil doen denk ik.

Weet je wat ik niet snap? VVD, CDA etc schreeuwen heel hard omtrend immigratie, maar stemden TEGEN bij de moties van de FvD. Raar toch? Of zouden die zogenaamde plannen gewoon een act zijn om hun kiezers voor de gek te houden.
Die moties waren matig geformuleerd en niet erg constructief en zouden door beschaafde partijen over het algemeen ook niet gesteund kunnen worden.
Die moties waren dus eerder een act... en ze slaan goed aan bij de immer bozige en teleurgestelde achterban.
pi_171496577
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die moties waren matig geformuleerd en niet erg constructief en zouden door beschaafde partijen over het algemeen ook niet gesteund kunnen worden.
Die moties waren dus eerder een act... en ze slaan goed aan bij de immer bozige en teleurgestelde achterban.
Een motie hoeft ook niet uitgebreid geformuleerd te zijn. Je stemt voor of tegen en gaat daarna erover spreken met elkaar ;) Of dacht je dat moties 5 pagina's waren? :')
pi_171496588
Moties waren inderdaad een toneelstuk. Zeg maar waar Baudet anderen van beticht.
pi_171496599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo heel moeilijk. FvD wil het immigratie beleid strikter maken en de toestroom verminderen. Je hoeft geen racist te zijn om het daar mee eens te zijn, maar een racist vind dat logischerwijs een goed idee. Het verschil is het motief lijkt me.
Dat wil de PVV ook maar toch stappen ze vrij vaak over. Dat zouden ze niet snel doen als de FvD werkelijk zou laten blijken alle mensen gelijkwaardig te vinden...
pi_171496608
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Een motie hoeft ook niet uitgebreid geformuleerd te zijn. Je stemt voor of tegen en gaat daarna erover spreken met elkaar ;)
:')

Maar wel precies
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:06:30 #242
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171496620
Baudet moet z.s.m. z'n eigen Kartel maken. Dat zal ze leren.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171496625
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat wil de PVV ook maar toch stappen ze vrij vaak over. Dat zouden ze niet snel doen als de FvD werkelijk zou laten blijken alle mensen gelijkwaardig te vinden...
Vergelijk de PVV aub niet met andere partijen. Alsjeblieft zeg :')
pi_171496647
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Preventieve detentie lijkt mij ook niet de juiste woordkeuze. Beter zou zijn dat uitgeprocedeerden tijdelijk ergens moeten bivakkeren totdat ze terug naar huis kunnen etc, zoiets dus.
Aha, iets als ze voorzien van bed, bad en brood dus?
pi_171496664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vergelijk de PVV aub niet met andere partijen. Alsjeblieft zeg :')
Waarom niet, ook in het aangehaalde interview gaf Hiddema weer aan dat de FvD inhoudelijk erg dicht bij de PVV staat op de meeste punten.
pi_171496668
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, iets als ze voorzien van bed, bad en brood dus?
Dat valt daar wel onder ja. Maar het gaat er meer om; Waar moeten die mensen naartoe en voor hoe lang?
pi_171496692
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom niet, ook in het aangehaalde interview gaf Hiddema weer aan dat de FvD inhoudelijk erg dicht bij de PVV staat op de meeste punten.
Toch zijn er grote verschillen. De FvD is op veel vlakken veel constructiever. Die staan op bepaalde vlakken weer naast een VVD etc. De PVV moet het doen met 1 A4tje, komop zeg :')
pi_171496706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Een motie hoeft ook niet uitgebreid geformuleerd te zijn. Je stemt voor of tegen en gaat daarna erover spreken met elkaar ;) Of dacht je dat moties 5 pagina's waren? :')
Het is meestal wel gebruikelijk dat zo'n motie een beetje doordacht wordt geformuleerd. En men spreekt er normaal gesproken over voordat er gestemd wordt.
pi_171496722
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is meestal wel gebruikelijk dat zo'n motie een beetje doordacht wordt geformuleerd. En men spreekt er normaal gesproken over voordat er gestemd wordt.
Dan moet diegene wel meer spreektijd krijgen bijvoorbeeld. Ik heb honderden moties van alle partijen voorbij zien komen en meestal is het enkele regels hoor, meer echt niet.
pi_171496740
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat valt daar wel onder ja. Maar het gaat er meer om; Waar moeten die mensen naartoe en voor hoe lang?
Dus de moties van de FvD spraken elkaar eigenlijk tegen?

En op die vraag van jou, volgens de FvD moeten die mensen opgesloten worden totdat ze daadwerkelijk worden uitgezet. Dat komt dus neer op mannen, vrouwen en kinderen maanden tot jaren opsluiten. Nogal logisch dat fatsoenlijke partijen dat niet steunen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:11:39 #251
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171496748
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat wil de PVV ook maar toch stappen ze vrij vaak over. Dat zouden ze niet snel doen als de FvD werkelijk zou laten blijken alle mensen gelijkwaardig te vinden...
Sorry maar zonder cijfers zijn dit suggestieve aannames.
Bovendien ga je er vanuit dat PVV stemmers automatisch racistisch zijn ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_171496770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Toch zijn er grote verschillen. De FvD is op veel vlakken veel constructiever. Die staan op bepaalde vlakken weer naast een VVD etc. De PVV moet het doen met 1 A4tje, komop zeg :')
Ach, dat ene A4-tje was natuurlijk ook een verkiezingsstunt. Maar de FvD-prominenten geven zelf toch ook gewoon aan dat ze dicht tegen de PVV aanstaan?
pi_171496774
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus de moties van de FvD spraken elkaar eigenlijk tegen?

En op die vraag van jou, volgens de FvD moeten die mensen opgesloten worden totdat ze daadwerkelijk worden uitgezet. Dat komt dus neer op mannen, vrouwen en kinderen maanden tot jaren opsluiten. Nogal logisch dat fatsoenlijke partijen dat niet steunen.
Fatsoenlijke partijen zoals de VVD waar corruptie belangrijker is als landsbelang bijv? De moties spreken elkaar niet tegen. Ze liggen in het verlengde van elkaar.
pi_171496780
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dat ene A4-tje was natuurlijk ook een verkiezingsstunt. Maar de FvD-prominenten geven zelf toch ook gewoon aan dat ze dicht tegen de PVV aanstaan?
VVD en CDA staan dat ook en nu?
pi_171496802
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry maar zonder cijfers zijn dit suggestieve aannames.
Het is een trend die je onder landelijk bekende racisten ziet maar ook op allerlei sites als FOK!, GeenStijl en Facebook. Exacte cijfers zullen niet zo beschikbaar zijn.

quote:
Bovendien ga je er vanuit dat PVV stemmers automatisch racistisch zijn ?
Dat niet maar tot de komst van de FvD was dat wel de enige partij waardoor ze zich bediend voelden.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2017 13:15:56 ]
pi_171496819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

VVD en CDA staan dat ook en nu?
De verschillen tussen die partijen en de PVV zijn natuurlijk veel groter.
pi_171496840
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:01 schreef 99.999 het volgende:
Aardig interview met Hiddema.
http://www.volkskrant.nl/(...)zerig-zijn~a4499129/
Leuk interview 99.999, bedankt voor het delen. :) Het leukste is dat als je het leest je gewoon de stem van Hiddema tot in de details hoort.
(she/her)
pi_171496845
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De verschillen tussen die partijen en de PVV zijn natuurlijk veel groter.
Ja dat denk ik niet ;) PVV en VVD staan ontzettend dicht bijelkaar. Zeker op economisch vlak. Waarom denk je dat ze vaak elkaars moties steunen etc?
pi_171496878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Fatsoenlijke partijen zoals de VVD waar corruptie belangrijker is als landsbelang bijv? De moties spreken elkaar niet tegen. Ze liggen in het verlengde van elkaar.
Oh, dus dan moet de uitgeprocedeerden maanden tot jaren in het gevang gooien dus wel letterlijk genomen worden?
pi_171496892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja dat denk ik niet ;) PVV en VVD staan ontzettend dicht bijelkaar. Zeker op economisch vlak. Waarom denk je dat ze vaak elkaars moties steunen etc?
Boeiende stelling van je.
pi_171496901
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, dus dan moet de uitgeprocedeerden maanden tot jaren in het gevang gooien dus wel letterlijk genomen worden?
Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben :') Ik zeg alleen dat ze in het verlengde van elkaar liggen en elkaar niet tegenspreken. Immigratie is landelijk lastig aan te pakken. We zullen toch echt met Brussel moeten klappen daarover.
pi_171496907
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Boeiende stelling van je.
De verschillen tussen die partijen en de PVV zijn natuurlijk veel groter.

Dat is niet waar. Bewijs het maar.
pi_171496911
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Leuk interview 99.999, bedankt voor het delen. :) Het leukste is dat als je het leest je gewoon de stem van Hiddema tot in de details hoort.
Het is vooral grappig dat alles wat zo'n figuur roept er gewoon per definitie als zoete koek in gaat bij de FvD-aanhangers / fans.
pi_171496928
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is vooral grappig dat alles wat zo'n figuur roept er gewoon per definitie als zoete koek in gaat bij de FvD-aanhangers / fans.
Geld voor iedere partij maar jij als hater valt dat niet op. Denk je dat het stuntje Erdogan er niet lekker in ging bij de VVD kiezers? Of het geschreeuw van Wilders? Etc etc
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:19:20 #265
13309 nostra
ask why
pi_171496934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Deze 2 voornamelijk.

Motie FVD over het aanpakken van gemeentes die uitzetbeleid frustreren, bijvoorbeeld middels bed-bad-brood

Motie FVD over het strafbaar stellen illegaliteit.

VVD stemde tegen, evenals CDA. Maar die houden hun kiezers voor de gek zo blijkt.
VVD stemde gewoon voor die twee moties.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171496936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben :') Ik zeg alleen dat ze in het verlengde van elkaar liggen en elkaar niet tegenspreken. Immigratie is landelijk lastig aan te pakken. We zullen toch echt met Brussel moeten klappen daarover.
Immigratie uit niet-EU landen is vrij eenvoudig aan te pakken en dat doet de politiek ook gewoon.
pi_171496946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De verschillen tussen die partijen en de PVV zijn natuurlijk veel groter.

Dat is niet waar. Bewijs het maar.
Jij stelt, zou jij dan niet moeten bewijzen?
pi_171496960
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij stelt, zou jij dan niet moeten bewijzen?
Dat is jou stelling gozer...

Jij zei dit toch of heten er meer mensen 99.999?

De verschillen tussen die partijen en de PVV zijn natuurlijk veel groter.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:20:39 #269
13309 nostra
ask why
pi_171496966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:15 schreef Poepz0r het volgende:
PVV en VVD staan ontzettend dicht bijelkaar. Zeker op economisch vlak.
Que?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_171496968
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Geld voor iedere partij maar jij als hater valt dat niet op. Denk je dat het stuntje Erdogan er niet lekker in ging bij de VVD kiezers? Of het geschreeuw van Wilders? Etc etc
Bij de online-aanhang van de FvD is het gewoon veel sterker en opvallender. De serieuze partijen hebben een aanhang die meestal iets meer blijk geeft van enig zelfstandig denkvermogen.
pi_171496971
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:19 schreef nostra het volgende:

[..]

VVD stemde gewoon voor die twee moties.
Ik zei VVD CDA etc
pi_171496981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is jou stelling gozer...

Jij zei dit toch of heten er meer mensen 99.999?

De verschillen tussen die partijen en de PVV zijn natuurlijk veel groter.
Als reactie op jouw stelling dat CDA en VVD erg dicht bij de PVV zouden staan.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:21:15 #273
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171496982
Eigenlijk heet het dus Forum Voor Vrijheid en Democratie. Het normale volk is simpelweg niet welkom in het forum.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171496996
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij de online-aanhang van de FvD is het gewoon veel sterker en opvallender. De serieuze partijen hebben een aanhang die meestal iets meer blijk geeft van enig zelfstandig denkvermogen.
Ik betwijfel of dat mensen zijn met denkvermogen. Lekker stemmen op een VVD terwijl het bulkt van de corruptie. En dat moet je land leiden, nee verstandig hoor :')
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:23:54 #275
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_171497048
Met mijn zelfstandig denkvermogen is vrij weinig mis al zeg ik het zelf :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:27:32 #276
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171497124
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat mensen zijn met denkvermogen. Lekker stemmen op een VVD terwijl het bulkt van de corruptie. En dat moet je land leiden, nee verstandig hoor :')
Nooit bewezen. Dat jij geen slimme jurist aan je zijde hebt is jouw fout.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171497141
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nooit bewezen. Dat jij geen slimme jurist aan je zijde hebt is jouw fout.
http://justitie.eenvandaa(...)tegriteitschandalen_
pi_171497152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat mensen zijn met denkvermogen. Lekker stemmen op een VVD terwijl het bulkt van de corruptie. En dat moet je land leiden, nee verstandig hoor :')
Ik zie ze die corruptie meestal niet uitgebreid verdedigen.
pi_171497177
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie ze die corruptie meestal niet uitgebreid verdedigen.
Valt weinig te verdedigen als het waarheid is natuurlijk. Rutte noemde het aftreden van dat laatste geval de juiste beslissing etc. Geeft al wat aan.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:30:35 #280
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171497206
quote:
quote:
Net als voorgaande jaren ‘scoort’ de VVD hiermee opnieuw de meeste integriteitsaffaires. Het feit dat de VVD de grootste partij is en dus ook de meeste bestuurders levert, is een van de oorzaken. Bovendien zou ook de extra aandacht die de partij de laatste jaren heeft voor integriteit kunnen leiden tot een lichte stijging.
Aha. Vreselijke partij die zichzelf zo onder een vergrootglas legt.

Beter wegmoffelen zoals de andere partijen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171497235
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Valt weinig te verdedigen als het waarheid is natuurlijk. Rutte noemde het aftreden van dat laatste geval de juiste beslissing etc. Geeft al wat aan.
En bij de FvD zie je dan dat een Hiddema de dubieuze uitspraken van Baudet goedpraat en dat ook de aanhang hen altijd in alles lijkt te steunen.
pi_171497266
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Preventieve detentie lijkt mij ook niet de juiste woordkeuze. Beter zou zijn dat uitgeprocedeerden tijdelijk ergens moeten bivakkeren totdat ze terug naar huis kunnen etc, zoiets dus.
Dan moeten ze dat in de motie zetten, in plaats van 'preventieve detentie'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171497338
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat in de motie zetten, in plaats van 'preventieve detentie'.
Pracht van een motie. :D

"Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten tijdelijk ergens bivakkeren. "
_O-
Make my day!
pi_171497373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zei VVD CDA etc
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef Poepz0r het volgende:
VVD stemde tegen, evenals CDA. Maar die houden hun kiezers voor de gek zo blijkt.
Lekkere draai daar, Poepz0r.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171497631
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is toch een discussieforum? Geen verzamelplaats van enkel gelijkgestemden, toch?
Nee maar een gezond persoon voert geen geforceerde discussie. Wat jij doet is op alles wat hier wordt besproken een tegen argument geven, wat er ook gebeurd.niet echt meer een discussie zo.
pi_171497712
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:48 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nee maar een gezond persoon voert geen geforceerde discussie. Wat jij doet is op alles wat hier wordt besproken een tegen argument geven, wat er ook gebeurd.niet echt meer een discussie zo.
Ach, dat valt ook wel iets mee. Maar ikmvind deze partij en haar fanatieke aanhang gewoon een vermakelijk verschijnsel. Vooral als ze, wellicht tegen beter weten in, allerlei gekheid blijven verdedigen.
Daarnaast blijft het een lastige opgave om te proberen eigen meningen van de aanhang te achterhalen. Helaas komen die dan namelijk vaak niet verder dan de persoonlijke aanval, iets wat jij helaas ook niet kan laten zo te lezen...
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:56:33 #287
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171497843
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook wel iets mee. Maar ikmvind deze partij en haar fanatieke aanhang gewoon een vermakelijk verschijnsel. Vooral als ze, wellicht tegen beter weten in, allerlei gekheid blijven verdedigen.
Daarnaast blijft het een lastige opgave om te proberen eigen meningen van de aanhang te achterhalen. Helaas komen die dan namelijk vaak niet verder dan de persoonlijke aanval, iets wat jij helaas ook niet kan laten zo te lezen...
Gewoon een beetje flamen dus. :?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:03:00 #288
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171497998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nogmaals; Waarom stemmen partijen TEGEN moties/plannen die ze zelf van de daken liepen te schreeuwen? Ze zeggen weleens PVV zijn populisten (100% eens) maar VVD, CDA etc net zo goed.
Het is natuurlijk niet zo handig om deze vraag te stellen als vervolgens blijkt dat je niet goed bent geïnformeerd. De VVD stemde wel degelijk mee met de voorstellen waar zij (in het verleden) ook voor waren. Onvoldoende voor een Kamermeerderheid en als Baudet zijn huiswerk had gedaan, wist hij dat van te voren ook al.

Dat laatste wekte ook ergernis. Baudet wilde een punt maken door die vijf moties hoofdelijk te laten stemmen. De moties waren echter slecht voorbereid en van te voren had Baudet waarschijnlijk ook niet goed voor zich wat hij concreet wilde bereiken. Dat is slordig en ook nogal amateuristisch. Dat is niet erg van een nieuw Kamerlid (moet het vak nog liggen) maar dergelijke fratsen kunnen in de toekomst gevolgen hebben als je wel serieuze steun zoekt voor een van je plannen.

Dat moties geen 5 pagina's zijn, is logisch. Daarom is de formulering ook belangrijk. Soms moet een motie heel snel ingediend worden - spoeddebat etc. - maar over het algemeen gaat er aardig wat voorbereidingswerk in zitten. En ja, Baudet zou als jurist moeten weten hoe belangrijk correcte formuleringen zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171498081
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Gewoon een beetje flamen dus. :?
Nee, niet eens. Eerder dat ik me afvraag in hoeverre ik een eigen mening kan ontfutselen aan de aanhangers. En me natuurlijk verbazen over de onophoudelijke stroom malloterij uit de FvD-hoek.

Wellicht een soort ramptoerisme dus :P
pi_171498137
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo handig om deze vraag te stellen als vervolgens blijkt dat je niet goed bent geïnformeerd. De VVD stemde wel degelijk mee met de voorstellen waar zij (in het verleden) ook voor waren. Onvoldoende voor een Kamermeerderheid en als Baudet zijn huiswerk had gedaan, wist hij dat van te voren ook al.

Dat laatste wekte ook ergernis. Baudet wilde een punt maken door die vijf moties hoofdelijk te laten stemmen. De moties waren echter slecht voorbereid en van te voren had Baudet waarschijnlijk ook niet goed voor zich wat hij concreet wilde bereiken. Dat is slordig en ook nogal amateuristisch. Dat is niet erg van een nieuw Kamerlid (moet het vak nog liggen) maar dergelijke fratsen kunnen in de toekomst gevolgen hebben als je wel serieuze steun zoekt voor een van je plannen.

Dat moties geen 5 pagina's zijn, is logisch. Daarom is de formulering ook belangrijk. Soms moet een motie heel snel ingediend worden - spoeddebat etc. - maar over het algemeen gaat er aardig wat voorbereidingswerk in zitten. En ja, Baudet zou als jurist moeten weten hoe belangrijk correcte formuleringen zijn.
Uit het interview met Hiddema bleek ook dat die dacht bij dit debat te moeten zijn wat niet lukte omdat een zitting uitliep. Maar als ik het goed las was hij wel verbaasd dat Baudet er wel was en deze moties indiende. De partij moet dus duidelijk nog volwassen worden. Daarom is het ook wel wat mal dat de aanhang zo op die moties blijft hameren.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:20:47 #291
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171498366
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, niet eens. Eerder dat ik me afvraag in hoeverre ik een eigen mening kan ontfutselen aan de aanhangers. En me natuurlijk verbazen over de onophoudelijke stroom malloterij uit de FvD-hoek.

Wellicht een soort ramptoerisme dus :P
Goed, noem jij het ramptoerisme, noem ik het flamen.
Als je de partij en haar aanhangers continu wegzet als racistisch, xenofoob, dom etc etc. Noem ik dat geen ramptoerisme meer. Misschien wel ramptoerisme, maar niet nadat je zelf de ''ramp'' gecreëerd hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171498489
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:20 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Goed, noem jij het ramptoerisme, noem ik het flamen.
Als je de partij en haar aanhangers continu wegzet als racistisch, xenofoob, dom etc etc. Noem ik dat geen ramptoerisme meer. Misschien wel ramptoerisme, maar niet nadat je zelf de ''ramp'' gecreëerd hebt.
Dat doe ik ook echt niet hoor. Enkel bij degenen die zich daadwerkelijk zo gedragen hebben, Nattekat bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:36:01 #293
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171498722
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit het interview met Hiddema bleek ook dat die dacht bij dit debat te moeten zijn wat niet lukte omdat een zitting uitliep. Maar als ik het goed las was hij wel verbaasd dat Baudet er wel was en deze moties indiende. De partij moet dus duidelijk nog volwassen worden. Daarom is het ook wel wat mal dat de aanhang zo op die moties blijft hameren.
quote:
Die ochtend was er ook zo'n verwarrende ervaring. Hij zou naar een Kamerdebat over immigratie, maar moest ook pleiten bij de rechtbank in Den Haag. Dat liep uit, met als gevolg dat hij het debat miste. Terwijl hij nog wel zo'n aardig plan had bedacht om staatssecretaris Dijkhoff pootje te lichten. Blijkt Baudet in zijn plaats naar het debat te zijn gegaan en vijf moties te hebben ingediend.

Zo kan dat kennelijk gaan als je twee zetels hebt: je laat veel onderwerpen lopen, en sommige dingen doe je dubbel.
Ja, klinkt inderdaad slordig.

Met een kleine fractie kan je wel veel bereiken als je hele organisatie erom heen goed in elkaar zit. Schoolvoorbeeld daarvan is de D66 fractie uit 2006. Drie mensen die met elkaar oppositie moesten voeren. De partij lag in puin, maar vanaf dat moment begon het herstel mede dankzij de inspanningen van de kleine fractie. Leverde ze uiteindelijk zeven zetels winst op in 2010.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171502609
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook wel iets mee. Maar ikmvind deze partij en haar fanatieke aanhang gewoon een vermakelijk verschijnsel. Vooral als ze, wellicht tegen beter weten in, allerlei gekheid blijven verdedigen.
Daarnaast blijft het een lastige opgave om te proberen eigen meningen van de aanhang te achterhalen. Helaas komen die dan namelijk vaak niet verder dan de persoonlijke aanval, iets wat jij helaas ook niet kan laten zo te lezen...
Oh ik heb dat maanden geleden geprobeerd alleen vond ik het erg irritant worden. Het viel mij gewoon op dat jij hier nog steeds te vinden bent
pi_171502899
De vergelijking met de PVV is enkel een zwaktebod. Als het FvD zo verwerpelijke standpunten had gehad, dan had de vergelijking niet gehoeven. Dat er inhoudelijke overeenstemmingen zijn, so be it. Het zijn juist de verschillen die zo belangrijk zijn. Daar kijkt men echter niet naar want de overhaaste conclusie PVV= slecht; FvD=PVV light (proest) dus FvD=slecht is veel lekkerder, en lekker makkelijk te onthouden. Wederom geen inhoudelijke discussie.

Dan nog de discussie over de aanhang :') ook onjuist. Stel je bent een extreemrechtse racist. Waar stem je dan op? De partij waar je het het meest mee eens bent. Sommigen zullen dan op het FvD uitkomen. Betekent dat dan ook dat het FvD extreem rechts is? Neen. Vergelijk het maar met GL en van der Graaf, daar kan je GL ook niet verantwoordelijk voor houden. Of: antifa stemt groenlinks, dus groenlinks is antifa. Slaat nergens op, doei.

Echter: het is wederom een makkelijk emotioneel argument, omdat "links" (voor het gemak gooi ik het ff op een hoop) het met inhoudelijke argumenten gewoon niet kan ontkrachten.
pi_171503137
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dat valt ook wel iets mee. Maar ikmvind deze partij en haar fanatieke aanhang gewoon een vermakelijk verschijnsel. Vooral als ze, wellicht tegen beter weten in, allerlei gekheid blijven verdedigen.
Daarnaast blijft het een lastige opgave om te proberen eigen meningen van de aanhang te achterhalen. Helaas komen die dan namelijk vaak niet verder dan de persoonlijke aanval, iets wat jij helaas ook niet kan laten zo te lezen...
Kom op zeg. Verwacht je nou serieus een inhoudelijke discussie, als je ons allen hier (en de 100.000+ FvD'ers) een vermakelijk verschijnsel (lees: lachwekkend, achterlijk) noemt? Dat we allerlei gekheid (lekker concreet weer) verdedigen? Dan is het logisch dat men in de verdediging schiet. Des te irritanter is het dan als daarna wordt verteld dat er niet inhoudelijk wordt gereageerd. Dat is erg vervelend en in eerste instantie is dit wel een pagina van voorstanders.

Ik heb de oproep al eerder gedaan. We houden het hier graag inhoudelijk, willen het af en toe ook over andere dingen hebben dan alleen kritiek ontkrachten, zoals organisatie, de personen etc. Daar is niks mis mee. Echter, als je er zo van overtuigd bent dat we fout zitten, horen we graag waarom dat zo is a.d.h.v. de inhoud. Ik ben het echt nog niet tegengekomen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 17:52:21 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171503728
Kan men ajb ophouden met ingaan op sfeerverziekende trolls? Deze discussie is al te vaak gevoerd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171504083
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Snap je dat echt niet?
De tweede kamer gaat niet alleen om moties indienen. Maar ook om steun zoeken, samenwerken, gedeelde visie op de toekomst van ons land.

En FvD zet zich nogal af van het "partijkartel".
Partijbelang over het landsbelang dus.
Zie hier het gelijk van Baudet en het FVD.
pi_171504176
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 17:08 schreef Tamabralski het volgende:
Heb zelf jarenlang SP gestemd. En in een enkele keer met verstandsverbijstering PvdA. Ik ben vóór FvD.

Het leuke met FvD is dat zij veel rechtse jongeren meekrijgen. Jongeren die zich rechts noemen omdat "links" alles heeft verkloot. Maar eigenlijk zijn deze jongeren niet rechts of neo-liberaal. Maar gewoon liberaal. En in mijn ogen gewoon links.
Progressief. FvD is de enige echte progressieve partij van Nederland. Vroeger was progressief links. Het is belachelijk dat behoudzuchtige partijen als de Partij van de Arbeid zich rekent tot progressief. Progressief betekent vooruitstrevend. Het Forum voor Democratie is vooruitstrevend.
pi_171504196
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 18:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Partijbelang over het landsbelang dus.
Zie hier het gelijk van Baudet en het FVD.
Juist niet. Het land is immers meer gebaat bij een compromis dat voldoende steun vindt om ook daadwerkelijk in wetgeving en/of beleid te worden uitgewerkt dan bij een in de ogen van de indiener geweldig idee dat in schoonheid sterft bij gebrek aan draagvlak.
pi_171504415
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij de online-aanhang van de FvD is het gewoon veel sterker en opvallender. De serieuze partijen hebben een aanhang die meestal iets meer blijk geeft van enig zelfstandig denkvermogen.
Dat vind ik vies tegen vallen.
Neem nou het punt van asielzoekers, GroenLinks en volgens mij de PvdA pleiten voor een luchtbrug tussen Nederland en Turkije. Hoe de asielzoekers worden gehuisvest en hoe de draagvlak onder de bevolking te vergroten laten de partijen en vooral de aanhang in het midden.
Men gaat uit van een ideaal waar alle culturen gelijk zijn en dat een ieder met weinig moeite zo kan meedraaien in de Nederlandse maatschappij.
Voorbeelden ten over dat dit niet het geval is maar de kop gaat uiteraard gewoon in het zand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')