Dan zou alle "gewoon" gelegeerde stalen buizen toch allang naar de haaien zij....quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:12 schreef TR08 het volgende:
Precies, en chloor zit ook gewoon in kraanwater (en in veel badkamer reinigingsmiddelen). Alleen bij kraanwater niet in de samenstelling en concentratie waarin je het ruikt. Wel genoeg om je RVS op te eten.
De grap is dat onder bepaalde omstandigheden laaggelegeerd en normaal gelegeerd staal zich veel beter houdt dan sommige RVS-en.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan zou alle "gewoon" gelegeerde stalen buizen toch allang naar de haaien zij....
Heb je die oude dieseltrilplaten met een slinger wel eens gestart ?quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:38 schreef Makrolon het volgende:
5 minuten staan trekken aan de trilplaat om m aan te krijgen terwijl ie tot nu toe altijd in een ruk startte.
En dan pas aan het aan/uit knopje denken
Komt goed:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pcies, zullen we hier weer gewoon blunders gaan posten met zijn allen ?
quote:Op maandag 26 juni 2017 11:36 schreef bartos het volgende:
[..]
Komt goed:
In de nieuwe rukbunker wooning zou ik de 2e slaapkamer spuiten met latex. Alles is afgeplakt en ik sluit mezelf op door de deur ook afteplakken. Wil beginnen staat de emmer latex nog op de gang.![]()
![]()
![]()
![]()
Nadat de deur weer open was en de verf in de slaapkamer de deur voor de 2e keer afgeplakt. Doe ik de wagner verspuit in het verleng snoer..... Doet die het niet omdat het verlengsnoer niet in de wandcontact doos zit......Toen maar de stekker door de afgeplakte stopcontacten heen geprikt.
Vloerpotten vind ik toch kut dingen om te kunnen plaatsenquote:Op maandag 26 juni 2017 21:52 schreef Glider76 het volgende:
vloer stopkontakt netjes op hoogte gesteld en vastgezet met wat dotjes kit.
Na drogen rondom afgieten met egaline. Daarna nog een egaline klusje bij het vloerluik in de hal.
Poef, aardlek knalt eruit. Ik wist natuurlijk direct hoe laat het was. Gauw het stopkontact openschroeven, zat deze natuurlijk vol met egaline.
Gauw met de stofzuiger er weer uit halen en binnenwerk eruit halen en afspoelen.
Daarna weer verder in de hal en had toch licht nodig dus stroom er weer op.
Daarna weer terug naar stopkontact en het gaatje waardoor de egaline naar binnen kwam dichtkitten. Auw, stroomschok. Spanning er eerst maar weer afhalen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om te gebruiken ook eigenlijk. Steek je er een stekker in heb je midden op de vloer een struikelpunt. Netwerk draden gaan vaak ook nog kapot door de dekseltjes.quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vloerpotten vind ik toch kut dingen om te kunnen plaatsen
Maar over de lokatie is goed nagedacht...hoop ik dan maar. Het idee is geen snoeren over de vloer van een lamp naast de bank.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:09 schreef nanuk het volgende:
[..]
Om te gebruiken ook eigenlijk. Steek je er een stekker in heb je midden op de vloer een struikelpunt. Netwerk draden gaan vaak ook nog kapot door de dekseltjes.
Kijk eens rond, misschien heeft iemand in de straat dezelfde pannen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:45 schreef tux87 het volgende:
Dak overstek schilderen, om erbij te kunnen de kantpannen eraf en op het dak gelegd. Schuift er één wat naar beneden, neemt een stapeltje mee en er lazeren er 10 naar beneden. Dure les, want geen recente pannen..
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Kijk eens rond, misschien heeft iemand in de straat dezelfde pannen.
Vragen kost niks. Ik ons huis lagen massa s tegels en dakpannen in de kelder.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:12 schreef lipje het volgende:
Dan nog hebben ze vaak geen kantpannen over.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:45 schreef tux87 het volgende:
Dak overstek schilderen, om erbij te kunnen de kantpannen eraf en op het dak gelegd. Schuift er één wat naar beneden, neemt een stapeltje mee en er lazeren er 10 naar beneden. Dure les, want geen recente pannen..
quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Kastenwand plaatsen, helemaal op maat... om de balken heen gevormd, waterpas, vastgezet, gesteld de hele rambam.
Fuk, de achterwand moet er nog in![]()
Dat is meer geluk dan wijsheid, je hebt hem nu wel uitgeschakeld toch ?quote:Op donderdag 29 juni 2017 19:49 schreef Glider76 het volgende:
oh, en de grotere blunder was mijn telefoon als timer gebruiken voor het mixen, welke in een emmer met water is gevallen. Gelukkig doet ie het nog wel, enkel camera lens is beslagen.
Leg je ze toch gewoon binnestebuiten...quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 20:13 schreef tux87 het volgende:
De pannen liggen er weer op, gelukkig bij een handelaar gevonden! Het lullige was, het waren linker kantpannen, en ik had een hele stapel rechter in de garage liggen.
Altijd gevaarlijk, slijpwerk in badkamers e.d.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 15:41 schreef Harveo het volgende:
Vandaag raambeslag uit moeten slijpen omdat na jaren de schroeven muur en muur vast zaten en ik de kozijnen wilde schilderen. Niet bij nagedacht dat de vonken tegen de witte badkamer tegel kwam. Gevolg; grote plek met zwarte stippen. Het meeste er wel af gekregen maar je blijft het wel zien
Idem glaswerk. Heb eens een isolatieglasruit verkloot met stuk staal doorslijpen ervoor. 10 minuten slijpwerk, en de ruit was een maanlandschap qua kleuren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 16:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Altijd gevaarlijk, slijpwerk in badkamers e.d.![]()
Dat brand gewoon in je tegelwerk...
Dit, en later gaan de ijzerdeeltjes roesten. Wordt het ook niet mooier vanquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 16:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Idem glaswerk. Heb eens een isolatieglasruit verkloot met stuk staal doorslijpen ervoor. 10 minuten slijpwerk, en de ruit was een maanlandschap qua kleuren.
Bij dingen in verstek is een foutje zo gemaakt inderdaadquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:08 schreef Gieliovd het volgende:
Oke, 136,2 lang... Verstek daar, hier recht. Dan komt het mooi uit bij dat koofje.
Top, oké gehoorbescherming op een zagen maar.
Eeeeen aan beide kanten netjes verstek aan het latje. Ook bij de aansluiting met de koof.
Jammer
Verstek! Daar speelt mijn autisme op in, heb ik nog nooit een fout mee gemaakt. Weliswaar niet een klus voor het dagelijks brood maar als elektricien gebruik ik zat kabelgoot die wel eens vaker in verstek gezaagd moet worden. Ook met geprofileerde bodem lukt het altijd om het profiel weer netjes aan te laten sluiten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 20:20 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Bij dingen in verstek is een foutje zo gemaakt inderdaad
Ja, toeslagen en bijslagen en kortingen en voorzieningen en god mag weten wat allemaal nog meer....waarvoor ik als kinderloze, mag opbrengen......quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Kinderen je krijgt er zoveel voor terug
Ach, hoe vaak ik al niet een verstek de verkeerde kant op heb gemaakt....kom ik trots aanlopen met het deel op 45 graden......i.p.v. mooi aan te sluiten, een mooie 90 graden hoekopening.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:08 schreef Gieliovd het volgende:
Oke, 136,2 lang... Verstek daar, hier recht. Dan komt het mooi uit bij dat koofje.
Top, oké gehoorbescherming op een zagen maar.
Eeeeen aan beide kanten netjes verstek aan het latje. Ook bij de aansluiting met de koof.
Jammer
Haha, lekker cynisch, maar ooit ben je blij als je een toeslag kan aanvragen. twee dagen opvang in de week voor een tweeling is bruto duurder dan mijn totale hypotheeklast..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, toeslagen en bijslagen en kortingen en voorzieningen en god mag weten wat allemaal nog meer....waarvoor ik als kinderloze, mag opbrengen......
moet eerlijk zeggen, dat ik alleen bij bij Bauhaus en (soms) Hornbach kom.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:01 schreef Puala het volgende:
Naar de hornbach gereden wat verder is dan andere bouwmarkten, want fijne winkel en goed assortiment. Ligt mijn pinpas nog thuis![]()
Vandaag opnieuw er naar toe. Thuis aan de gang gegaan. Ben ik 2 dingen vergeten en kan ik weer. En winkels dichterbij hebben het niet in het assortiment *zucht*
Zo, dat was coulant. In de algemene voorwaarden zal ook staan, dat op maat gesneden materialen niet teruggenomen kunnen worden. En dat zal natuurlijk ook gelden voor nog niet betaalde stukken, die moet je gewoon betalen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:18 schreef akatar het volgende: [..]
moet eerlijk zeggen, dat ik alleen bij bij Bauhaus en (soms) Hornbach kom.
de standaard bouwmarkten laat ik al heel lang links liggen.
mijn laatste bezoek bij gamma, iets van 2 jaar geleden ofzo was ook al zo gezellig.
had een kortingspas bij de gamma racing gekregen en ik dacht, ach ik laat het plaat materiaal een keer op maat zagen (doe ik eigenlijk altijd zelf)
kom ik bij de kassa met mijn mdf platen, gezaagd en al...
kassa: sorry deze prijzen zijn al extra laag, hier gaat geen korting meer af
ik: eeh hoezo, staat niet op deze pas
kassa: algemene voorwaarden
ik: ow, nou, dan hoef ik de platen niet, hou ze dan maar
kassa: eeeh ze zijn op maat gezaagd, dan krijgt u ze wel met korting mee
dat was ook mijn laatste bezoek.
Zelfde ervaring hier bij de pg en kquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij staat dat altijd in hun folder hoor, dat vast laag artikelen uitgesloten zijn van extra kortingsacties.
Ik heb een keer laten zagen bij de Karwei. In de voorwaarden staat dat het er max drie zijn. Gevraagd hoe dat zit "oh, geef maar aan wat je moet hebben, doen we niet moeilijk over" en alles werd precies op de juiste maat gezaagd door een broekie van 16 ofzo.
Viel me niets tegen.
ik had alleen een gamma pas gekregen, verder nietsquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 23:09 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij staat dat altijd in hun folder hoor, dat vast laag artikelen uitgesloten zijn van extra kortingsacties.
Ik heb een keer laten zagen bij de Karwei. In de voorwaarden staat dat het er max drie zijn. Gevraagd hoe dat zit "oh, geef maar aan wat je moet hebben, doen we niet moeilijk over" en alles werd precies op de juiste maat gezaagd door een broekie van 16 ofzo.
Viel me niets tegen.
Regel contactloos betalen met je telefoonquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:01 schreef Puala het volgende:
Naar de hornbach gereden wat verder is dan andere bouwmarkten, want fijne winkel en goed assortiment. Ligt mijn pinpas nog thuis![]()
Bij Bouwmaat kun je als privé persoon niet kopen, alleen zakelijke klanten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 01:24 schreef Knuppel1983 het volgende:
Heb altijd medelijden met die stumperds die boj de Gamma 4 euro uitgeven voor 6 schroeven... Bij de Bouwmaat heb je er vaak 100 voor hetzelfde geld.
Heb onderhand een eigen magazijn aan schroeven maar liever dat dan opgelicht worden.
In Amsterdam hebben ze gewoon dagpassen voo particulieren?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 07:46 schreef eRKa het volgende:
[..]
Bij Bouwmaat kun je als privé persoon niet kopen, alleen zakelijke klanten.
Genoeg andere groothandels waar je wel zo terecht kunt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 07:46 schreef eRKa het volgende:
[..]
Bij Bouwmaat kun je als privé persoon niet kopen, alleen zakelijke klanten.
Ja, iedereen lult wel over Hornbach, maar er zijn plekken in Nederland waar de dichtstbijzijnde Hornbach 70km verderop is, dat schiet niet op dan....quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 02:07 schreef Teslynd het volgende:
Je moet die winkels natuurlijk wel binnen je bereik hebben. Als je ver rijden moet, dan heb je nog de benzinekosten erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |