abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171430315
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, wellicht is het in de praktijk vrijwel onmogelijk. In dit soort laboratoriumexperimenten worden ideale omstandigheden voor de evolutie van resistentie te creëren door de bacteriën continu bloot te stellen aan concentraties van het antibioticum die net niet dodelijk zijn.
Ik kan niet beoordelen in hoeverre dit soort condities zich verhouden tot de situatie in de praktijk.
Laten jullie het weten zodra jullie eruit zijn?
pi_171430349
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:12 schreef De_Nater het volgende:

[..]

PRECIES! Als iedereen nou libertariër kon zijn, maar hé.
Afilosofisch, onfilosofisch, niet-filosofisch. Eindelijk een goedkeuring van taalnazi Google. Sterkte vannacht in elk geval.
pi_171430373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh, dan begreep ik het verkeerd. T zijn antwoord was namelijk een reactie op mijn vraag of het (de bacteriën van individu op individu) kon overspringen, wat hij met zijn uitleg (naar mijn interpretatie) leek te ontkennen.
Dat ontken ik niet, trouwens, hoe zouden bacteriën zich anders tussen mensen moeten verspreiden?

Het heeft alleen als je praat over resistentie van hele soorten niet zo veel relevantie.
pi_171430440
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik waardeer gestoorde mensen wel. Deels omdat ik mij in hen kan vinden, deels omdat ze op bepaalde wijze veel gezonder lijken dan dan de gezonde mens.
Zeg maar de balans. Die is wat verstoord. En verder zijn leuke "gekkies" wat mij betreft helemaal in orde. Niet perse hier. Liever niet natuurlijk. Maar het komt doordat dit het meeste "live" topic is van dit forum. Ik heb het niet voor het zeggen maar indachtig de slogan in de OP: Iedereen is welkom. Waarvan akte.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171430571
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ontken ik niet, trouwens, hoe zouden bacteriën zich anders tussen mensen moeten verspreiden?

Het heeft alleen als je praat over resistentie van hele soorten niet zo veel relevantie.
Even terug gelezen, je hebt gelijk. Mijn fout. De relevantie zit 'm in mijn persoonlijke benadering trouwens. Ik ben al jaren schichtig wanneer het antibiotica betreft. Met alle medicatie eigenlijk. Maar eigenlijk was dat niet echt noodzakelijk dus. Tenzij ik mogelijk dus een deel (als organisme) ben van het ontstaan van de resistente bacterie?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 22:24:13 ]
pi_171430817
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Even terug gelezen, je hebt gelijk. Mijn fout. De relevantie zit 'm in mijn persoonlijke benadering trouwens. Ik ben al jaren schichtig wanneer het antibiotica betreft. Met alle medicatie eigenlijk. Maar eigenlijk was dat niet echt noodzakelijk dus. Tenzij ik mogelijk dus een deel (als organisme) ben van het ontstaan van de resistente bacterie?
Het is een beetje als met CO2-uitstoot, het kan nooit kwaad om jouw aandeel te beperken maar het hangt af van hoe we ons allemaal samen gedragen ;)

Andere medicatie geldt dat niet voor trouwens, daar weet ik ook niks van verder.
pi_171430821
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeg maar de balans. Die is wat verstoord. En verder zijn leuke "gekkies" wat mij betreft helemaal in orde. Niet perse hier. Liever niet natuurlijk. Maar het komt doordat dit het meeste "live" topic is van dit forum. Ik heb het niet voor het zeggen maar indachtig de slogan in de OP: Iedereen is welkom. Waarvan akte.
Waarom niet liever hier? Juist hier, omdat het een van de laatste (drukke) plekken is, kan het een leuke toevoeging zijn (mits er wat inhoudelijks uit voort komt). De leukste gedachtekronkels, die alleen gekken kunnen bedenken, blijken vaak voer voor leuke gesprekken. In dit geval wel jammer dat er weinig duidelijk gemaakt is omtrent de groennationalistisch ideologie. Had ons anders lang zoet kunnen houden denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 22:30:06 ]
pi_171430887
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is een beetje als met CO2-uitstoot, het kan nooit kwaad om jouw aandeel te beperken maar het hangt af van hoe we ons allemaal samen gedragen ;)

Andere medicatie geldt dat niet voor trouwens, daar weet ik ook niks van verder.
Maar voor mezelf zou het niet veel uitmaken, tenzij die bacterie ook in mijzelf ontstaat. Die kans daarop is vast ook wel berekend?

Andere medicatie, dat moeten we nog maar zien, denk ik. Of is 'bac' de kern in dezen? Dokters, dat haalde ik een tijdje geleden ook al aan, dachten in de jaren 70 nog dat baby's geen pijn konden ervaren. Ook tov populaire alledaagse opinies ben ik schichtig.
pi_171430921
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het komt er denk ik op neer dat als wij toestaan dat antibiotica op een verkeerde manier gebruikt wordt: niet om mensen te genezen maar om te zorgen dat onze "oogst" het niet begeeft we aan het verkeerde werk bezig zijn. Het is spelen voor geld met het krachtigste ding wat wij hebben. We verkwanselen "gezondheid" en overlevingskansen voor geld. Iets gechargeerd zetten we de mensheid op het spel voor winst van het individu.
pi_171430958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom niet liever hier? Juist hier, omdat het een van de laatste (drukke) plekken is, kan het een leuke toevoeging zijn (mits er wat inhoudelijks uit voort komt). De leukste gedachtekronkels, die alleen gekken kunnen bedenken, blijken vaak voer voor leuke gesprekken. In dit geval wel jammer dat er weinig duidelijk gemaakt is omtrent de groennationalistisch ideologie. Had ons anders lang zoet kunnen houden denk ik.
Inderdaad. Vind ik ook. Maar lang niet iedereen is het daar mee eens. :)
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:32:25 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171430997
We proberen dat ene te overwinnen wat door de mensheid niet te overwinnen valt. Slecht idee, we zijn al met teveel en daarnaast lukt het toch niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171431064
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
We proberen dat ene te overwinnen wat door de mensheid niet te overwinnen valt. Slecht idee, we zijn al met teveel en daarnaast lukt het toch niet.
Dit is wel een behoorlijk cynisch wereldbeeld voor een jonge vrouw als u.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:35:12 #288
346939 Janneke141
pi_171431107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is wel een behoorlijk cynisch wereldbeeld voor een jonge vrouw als u.
Ik ben met grote regelmaat cynisch, maar toch niet in deze post. 7 of 8 miljard mensen is gewoon te veel voor deze aarde.
pi_171431164
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ben met grote regelmaat cynisch, maar toch niet in deze post. 7 of 8 miljard mensen is gewoon te veel voor deze aarde.
Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Maar hoe reguleer je zoiets.
pi_171431195
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het komt er denk ik op neer dat als wij toestaan dat antibiotica op een verkeerde manier gebruikt wordt: niet om mensen te genezen maar om te zorgen dat onze "oogst" het niet begeeft we aan het verkeerde werk bezig zijn. Het is spelen voor geld met het krachtigste ding wat wij hebben. We verkwanselen "gezondheid" en overlevingskansen voor geld. Iets gechargeerd zetten we de mensheid op het spel voor winst van het individu.
Daarmee haak je in op mijn grootste klacht jegens het huidige reilen en zeilen van de dingen (ja, ook migratie) 'tegenwoordig'. Ondanks dat we kunnen erkennen dat het voortkomt uit inherente menselijke neigingen, vind ik het erg moeilijk te slikken dat we zelfs mbt de meest cruciale (zelfs existentiële) problemen niet voorbij korte termijn gewin kunnen kijken - of de noodzaak daarvan niets eens kunnen afdwingen bij zij die enige invloed lijken hebben. Waarom staat zoiets als dit niet op de agenda bij de verkiezingsdebatten? Dat politici inspelen op alledaagse problematiek snap ik nog wel, maar dat er geen redactiebaas bij NOS zit die zegt van; 'laten we Rutte, Klaver, Wilders, & co eens overvallen met iets van belang', vind ik echt stuitend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 22:42:52 ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:39:16 #291
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_171431277
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:12 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Groeten vanuit het gekkenhuis trouwens! (ja, ik zit echt in gekkenhuis, dus ja: mijn politieke ideeën zullen wel gek zijn...)
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:14 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet, maar als volhardend lid van de piratenpartij lijk ik de enige te zijn die de intelligentie van FOK!-userbase serieus neemt
LOL, geen wonder dat je in een gekkenhuis terecht bent gekomen. :P
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:39:42 #292
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_171431300
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daarmee haak je in op mijn grootste klacht jegens het huidige reilen en zeilen van de dingen (ja, ook migratie) 'tegenwoordig'. Ondanks dat we kunnen erkennen dat het voortkomt uit inherente menselijke neigingen, vind ik het erg moeilijk te slikken dat we zelfs mbt de meest cruciale (zelfs existentiële) problemen niet voorbij korte termijn gewin kunnen kijken - of de noodzaak daarvan niets eens kunnen afdwingen bij zij die enige invloed lijken hebben. Waarom staat zoiets als dit niet op de kaart bij de verkiezingsdebatten? Dat politici inspelen op alledaagse problematiek snap ik nog wel, maar dat er geen redactiebaas bij NOS zit die zegt van; 'laten we Rutte, Klaver, Wilders, & Co' eens overvallen met iets van belang, vind ik echt stuitend.
Omdat mensen het niet belangrijk genoeg vinden. Dat er dagelijks mensen overlijden aan bacteriële infecties die niet goed te behandelen zijn door resistentie boeit blijkbaar niemand.
Als de kiloknallers maar goedkoop blijven.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:39:48 #293
346939 Janneke141
pi_171431304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Maar hoe reguleer je zoiets.
Moeilijk, zonder meer. Verplichte sterilisatie, eenkindpolitieken en verplichte euthanasiën zijn natuurlijk niet de kant waar je heen wil.

Maar in de zorg meer inzetten op kwalititeit van leven in plaats van verlengen van leven en verspreiden van voorbehoedsmiddelen in tweede- en derdewereldlanden kan wel een stukje helpen.

En ooit moet toch het bewustzijn gaan leven dat 75 ook een prima leeftijd is om heen te gaan.
pi_171431310
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Sterker nog, een stuk meer kan ook nog. We redden het momenteel ook prima qua voorraden en grondstoffen. Het probleem is niet de absolute hoeveelheid maar de verdeling en hoe we omgaan met materialen en milieu.
pi_171431415
Weet je, al die wereldleiders, die zaten toch bij elkaar in Parijs? Waarom hadden ze niet nog een extra dag uitgetrokken voor dit probleem bijvoorbeeld? Miljoenen gepompt in dat weekje gelul, 'we gaan het klimaat redden' onderwijl er een nog een (grotere) dreiging bestaat.
pi_171431425
Hey hoi hallo. Wie heeft HoC al gekeken?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171431443
En de beste manier om het aantal kinderen te laten afnemen is het ontwikkelen van landen. In elk rijk land neemt het aantal kinderen per moeder af tot rond de 2, wat dus betekent dat de gehele bevolking niet meer of haast niet groeit.

Momenteel al neemt de groei van de wereldbevolking rap af. Er worden al steeds minder kinderen geboren, de toename van bevolking zit slechts in de oudere cohorten.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:42:48 #298
346939 Janneke141
pi_171431445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Helemaal niet. Sterker nog, een stuk meer kan ook nog. We redden het momenteel ook prima qua voorraden en grondstoffen. Het probleem is niet de absolute hoeveelheid maar de verdeling en hoe we omgaan met materialen en milieu.
Het aantal mensen dat de aarde aankan is hoe dan ook eindig - welk getal je daar dan ook bij verzint. Maar we zijn druk bezig om één voor één al onze natuurlijke vijanden uit te schakelen. Jij ziet toch ook wel dat dat nooit oneindig kan doorgaan?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:43:19 #299
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_171431470
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:42 schreef Rezania het volgende:
Hey hoi hallo. Wie heeft HoC al gekeken?
Ik ben bij ep 5, en jij?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_171431477
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat er bij andere medicatie geen resistentie kan optreden bedoel je?
Het is een veel breder probleem variërend van chemo tot medicatie tegen hiv en malaria.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')