Vergeet het spoor van lijken op de zeebodem niet en de gegroeide weerzin jegens méér migranten door de eerdere ongecontroleerde toestroom van testosteronmannen, waardoor vele echte (zwakkere) vluchtelingen niet meer aan bod zijn gekomen. Het was een beleid van first come, first serve wat niets te maken heeft gehad met menselijkheid. Hoe het komt zo een beleid ooit geslikt werd als 'humaan en goed' kent maar één oorzaak; manipulatie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar we geven helemaal niet iedereen bescherming! Dan zou je op de Nederlandse ambassade in Syrië iedereen die erom vraagt een Schengenvisum geven en op het vliegtuig naar Nederland laten stappen. Maar dat doen we niet, want dan komen er te veel en daar is geen politiek draagvlak voor! Maar we willen ook geen bewuste keuze maken wie wel en wie niet mag komen. En dus is de wrange de-facto oplossing dat we een levensgevaarlijke muur om Europa heen bouwen (zee, NATO-prikkeldraad etc.) en dan zeggen dat iedereen die er levend illegaal overheen komt mag blijven. Ik snap werkelijk niet hoe iemand dat als het hoogtepunt van beschaving kan verkopen.
Ik lees ook dat de verdachte zonder enig proces gemarteld moet worden met een gesplinterde bezem en stroomstoten en daarna opgehangen moet worden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik lees verder in dat topic dat niet de ouders maar het ziekenhuis aangifte heeft gedaan.
Uiteraard vind ik dat allemaal debiel, daar lees ik meestal maar overheen, evenals die opmerking over het betalen. Maar het is wel een rare situatie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik lees ook dat de verdachte zonder enig proces gemarteld moet worden met een gesplinterde bezem en stroomstoten en daarna opgehangen moet worden.
Tsja.
Misschien wisten die ouders het niet, misschien wilden ze die vriend beschermen, misschien hebben ze er wel iets mee te maken. Tragisch voor dat kind in elk geval.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik dat allemaal debiel, daar lees ik meestal maar overheen, evenals die opmerking over het betalen. Maar het is wel een rare situatie.
Ja dat schreef ik in dat topic ook al, het is nog te vroeg er iets van te vinden, ik mag alleen maar hopen dat het goed gaat komen met het slachtoffer.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien wisten die ouders het niet, misschien wilden ze die vriend beschermen, misschien hebben ze er wel iets mee te maken. Tragisch voor dat kind in elk geval.
Whehehehe, kijk je altijd series 's ochtends in bed?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:17 schreef Kaas- het volgende:
Gvd die teringremlof. Ik lag nu net klaar in bed met het laptopje om eindelijk aan die serie te beginnen, iets dat ik van de week nog niet durfde omdat ik nog twee sollicitatiegesprekken had en de voorbereiding niet wilde verpesten met bingewatchen. Wat een asociale lul.
Dat doen volgens mij ook vrij weinig mensen. Het nog onmogelijker maken en alleen mensen uitkiezen die 'nuttig' zijn, is echter nog een tikkeltje erger in mijn opinie. Je bent dan immers bezig om actief je eigen gewin voorop te zetten en misbruik te maken van een oorlogssituatie. Dan liever de methode van Canada. Zij nodigen kwetsbare mensen uit. (Doen wij ook trouwens, maar dan een klein groepje elk jaar.) Maar goed, Canada hoeft niet na te denken over het aanpassen van welk verdrag dan ook omdat er geen grote groepen mensen opeens in hun land staan. Een probleem dat Europa zou blijven houden waarschijnlijk. Mensen zullen nu niet opeens hun Europese droom laten varen omdat ze zijn uitgeloot/niet zijn geselecteerd. Sommigen zijn hier liever illegaal en je stuurt als welvarend land toch ook niet zo maar een groepje mensen terug de oorlog in.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar we geven helemaal niet iedereen bescherming! Dan zou je op de Nederlandse ambassade in Syrië iedereen die erom vraagt een Schengenvisum geven en op het vliegtuig naar Nederland laten stappen. Maar dat doen we niet, want dan komen er te veel en daar is geen politiek draagvlak voor! Maar we willen ook geen bewuste keuze maken wie wel en wie niet mag komen. En dus is de wrange de-facto oplossing dat we een levensgevaarlijke muur om Europa heen bouwen (zee, NATO-prikkeldraad etc.) en dan zeggen dat iedereen die er levend illegaal overheen komt mag blijven. Ik snap werkelijk niet hoe iemand dat als het hoogtepunt van beschaving kan verkopen.
Moet je nagaan wat hem toegewensd zou zijn als het een moslim zou zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik lees ook dat de verdachte zonder enig proces gemarteld moet worden met een gesplinterde bezem en stroomstoten en daarna opgehangen moet worden.
Tsja.
Waarschijnlijk hetzelfde met toevoeging van een varken hier of daar, weinig creatief is dat meestal.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat hem toegewenst zou zijn als het een moslim zou zijn.
Dat zouden we desnoods wel moeten doen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Sommigen zijn hier liever illegaal en je stuurt als welvarend land toch ook niet zo maar een groepje mensen terug de oorlog in.
Hoe voorkom je enerzijds dat mensen Fort Europa bestormen zonder anderzijds iedereen toe te laten? Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat we niet alle vluchtelingen kunnen helpen maar zolang we dat niet doen blijven er mensen oversteken en verdrinken.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zouden we desnoods wel moeten doen.
Europa is een beschaafd continent en zou niet de mensen moeten belonen die het hardste proberen om regels te overtreden.
(Vandaar dat de Turkije-deal trouwens ook zo'n goede zet is.)
Fijn dat als de rechtse wappies niet over de islam beginnen bij elk onderwerp, de linkse wappies het wel doen. Totaal irrelevant natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat hem toegewensd zou zijn als het een moslim zou zijn.
Ik blijf gewoon verre van dergelijke topics.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fijn dat als de rechtse wappies niet over de islam beginnen bij elk onderwerp, de linkse wappies het wel doen. Totaal irrelevant natuurlijk.
En als je moslim was?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon verre van dergelijke topics.
Dat is moeilijk voor te stellen. Ik zou bijvoorbeeld wel een seculier persoon met een migratieachtergrond kunnen zijn.quote:
De Turkije-deal vind ik een goeie. Iedereen die illegaal en onder levensgevaar Fort Europa bestormt wordt zelf teruggestuurd maar zorgt er wel voor dat iemand anders legaal en veilig naar Europa mag. Dat zorgt ervoor dat illegaal en levensgevaarlijk gedrag niet loont.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe voorkom je enerzijds dat mensen Fort Europa bestormen zonder anderzijds iedereen toe te laten? Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat we niet alle vluchtelingen kunnen helpen maar zolang we dat niet doen blijven er mensen oversteken en verdrinken.
Ik snap haar bezwaren ook wel. En ik weet niet of mensen die illegaal Europa betreden terugsturen naar conflictgebieden nou wel zo'n "hoogtepunt van beschaving" is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:44 schreef Igen het volgende:
[..]
De Turkije-deal vind ik een goeie. Iedereen die illegaal en onder levensgevaar Fort Europa bestormt wordt zelf teruggestuurd maar zorgt er wel voor dat iemand anders legaal en veilig naar Europa mag. Dat zorgt ervoor dat illegaal en levensgevaarlijk gedrag niet loont.
Het dwingt natuurlijk wel tot keuzes over hoe dat legale contingent wordt ingevuld. Maar bijv. Linus_van_Pelt lijkt een principieel probleem daarmee te hebben.
Als we mogen schieten lukt dat wel. Maar dat doe je niet op bootjes met onbewapende vluchtelingen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:46 schreef LelijKnap het volgende:
Waarvandaan is toch dat idee gekomen dat Europa (EU) niet in staat is om de landsgrenzen (aan zee) te beschermen?
Alhoewel een vrij groot deel niet echt relevant is, alhoewel na Trump is het inderdaad niet verwonderlijk als de eerste bootjes met ijsberen deze kant op komt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Als we mogen schieten lukt dat wel. Maar dat doe je niet op bootjes met onbewapende vluchtelingen.
Overigens vermoed ik dat de hele EU een nog langere totale kustlijn heeft dan de recordhouder qua landen, Canada met 356.000km.
Als je de beelden uit bijv. Ceuta zo ziet, als weer een horde het hek heeft overwonnen, dan passen die volgens mij beter met een Kalasjnikov in de Congolese burgeroorlog dan in een rijtjeshuis in Nederland.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap haar bezwaren ook wel. En ik weet niet of mensen die illegaal Europa betreden terugsturen naar conflictgebieden nou wel zo'n "hoogtepunt van beschaving" is.
Bij lange na niet. Echt een totaal andere orde van grootte.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Overigens vermoed ik dat de hele EU een nog langere totale kustlijn heeft dan de recordhouder qua landen, Canada met 356.000km.
Ok, Canada is wel een buitencategorie, maar de EU heeft dus toch wel een kustlijn die 10% langer is dan de #2 qua landen, Indonesië.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Echt een totaal andere orde van grootte.
edit: Ah, hier: 65,993 km, nog geen 20% van de kustlijn van Canada.
Zegt de beste man, veilig vanachter zijn beeldscherm.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je de beelden uit bijv. Ceuta zo ziet, als weer een horde het hek heeft overwonnen, dan passen die volgens mij beter met een Kalasjnikov in de Congolese burgeroorlog dan in een rijtjeshuis in Nederland.
Enkel kunstlijn-lengte zegt natuurlijk niet zo veelquote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, Canada is wel een buitencategorie, maar de EU heeft dus toch wel een kustlijn die 10% langer is dan de #2 qua landen, Indonesië.
Nee, maar het zegt er wel iets over hoe moeilijk die kustlijn te beschermen is. Bovendien heeft de EU maar weinig oceaankust waardoor vreemde kusten dichterbij zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enkel kunstlijn-lengte zegt natuurlijk niet zo veelKroatie heeft een langere kunstlijn dan Brazilië maar dat laatste land is honderden keren groter.
Ah, al die eilanden tellen natuurlijk ook meequote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enkel kunstlijn-lengte zegt natuurlijk niet zo veelKroatie heeft een langere kunstlijn dan Brazilië maar dat laatste land is honderden keren groter.
7600km is Italië, weet ik uit m'n hoofd.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:10 schreef Tchock het volgende:
http://www.jetpunk.com/qu(...)-coastlines-quiz.php
Dit soort quizjes zijn goed voor je triviakennis.
Wat zou je liever beschermen, de kust van Denemarken (7300 km) of die van India (7000 km)quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar het zegt er wel iets over hoe moeilijk die kustlijn te beschermen is.
De kust van Denemarken kan je nog met een rubberboot uit Zweden bereiken. Bij die van India kan dat alleen vanuit Sri Lanka. Als het weer meezit.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zou je liever beschermen, de kust van Denemarken (7300 km) of die van India (7000 km)
Meervoud? Heb alleen gelezen over één vermist meisje en één overleden meisje, zijn er nog meer?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Joh, ik zit een beetje die berichten over de vermiste meisjes in Amersfoort te lezen, en lijkt er haast op dat we een Amersfoortse Dutroux hebben.
Geweld (of de projectie daarvan) is het enige middel om landsgrenzen te beschermen; om de soevereiniteit te waarborgen. Het recht van bootjes vol met vluchtelingen, economische migranten, barbaren of hoe je ze ook noemen wil, overstijgt die van de Europeanen niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Als we mogen schieten lukt dat wel. Maar dat doe je niet op bootjes met onbewapende vluchtelingen.
Ohja, dat overleden meisje stond inderdaad niet als vermist geregistreerd, excuses voor de verwarring.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meervoud? Heb alleen gelezen over één vermist meisje en één overleden meisje, zijn er nog meer?
Ah oké, dan snapte ik je verkeerd. Maar jij denkt dus dat er een verband is?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ohja, dat overleden meisje stond inderdaad niet als vermist geregistreerd, excuses voor de verwarring.
Niet noodzakelijk. Maar het is wel opmerkelijk te noemen dat de politie kennelijk reden zag om alarm te slaan rond de vermissing van meisje #1, en dat niet veel later een vermoedelijk door een misdrijf om het leven gebracht meisje #2 wordt gevonden, in dezelfde regio.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah oké, dan snapte ik je verkeerd. Maar jij denkt dus dat er een verband is?
Dat is waar. Het is te hopen dat er geen verband is want dan lijkt me de kans dat dat eerste meisje nog wordt teruggevonden vrij klein.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Maar het is wel opmerkelijk te noemen dat de politie kennelijk reden zag om alarm te slaan rond de vermissing van meisje #1, en dat niet veel later een vermoedelijk door een misdrijf om het leven gebracht meisje #2 wordt gevonden, in dezelfde regio.
Precies, voorlopig maar blijven hopen dat het een weggelopen puber is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is te hopen dat er geen verband is want dan lijkt me de kans dat dat eerste meisje nog wordt teruggevonden vrij klein.
Of meisje #1 heeft meisje #2 om het leven gebracht en probeert vervolging te voorkomen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is te hopen dat er geen verband is want dan lijkt me de kans dat dat eerste meisje nog wordt teruggevonden vrij klein.
Denk dat meisje #3 snel wordt gevonden, dader wordt steeds zelfverzekerder. Bovenintelligente witte man tussen 25 a 35 jaar.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Of meisje #1 heeft meisje #2 om het leven gebracht en probeert vervolging te voorkomen.
Om er even helemaal een tv-script van te maken.
Meisje #1 is al vermist sinds donderdag en meisje #2 was vrijdag nog op school dus dit werkt niet helemaal, chronologisch.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Of meisje #1 heeft meisje #2 om het leven gebracht en probeert vervolging te voorkomen.
Ze is rond 17.00 uur gevonden en pas na 13.00 uur vermist geraakt, want niet uit school thuisgekomen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Maar het is wel opmerkelijk te noemen dat de politie kennelijk reden zag om alarm te slaan rond de vermissing van meisje #1, en dat niet veel later een vermoedelijk door een misdrijf om het leven gebracht meisje #2 wordt gevonden, in dezelfde regio.
Vanuit Amersfoort liggen Hoevelaken en Bunschoten dan weer wat verder weg, het is vooral opvallend dat de fiets van de een in Hoogland gevonden is, en dat halverwege Amersfoort en Bunschoten is, en het meisje uit Hoevelaken ongeveer halverwege Amersfoort en Hoevelaken gevonden is maar niet echt langs de routes, maar als dat in de buurt van haar route was dan ben ik erg benieuwd waar ze naar school ging.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Joh, ik zit een beetje die berichten over de vermiste meisjes in Amersfoort te lezen, en lijkt er haast op dat we een Amersfoortse Dutroux hebben.
hey, ootjekatootje, jij hier?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Meisje 1 (Bunschoten) was al een dag voor meisje 2 (Hoevelaken) vermist, dat sluit zo'n scenario redelijk uit lijkt me.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |