abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171380980
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Oké, ging dus inderdaad niet om het Faja project. Daar is bij mij weten ook nog geen uitslag van.
Verhaar heeft bevestigd dat het om Faja gaat, maar ja...na een mailstoring zal KoM wel opnieuw moeten gaan tellen. Ze mogen wel een beetje opschieten omdat begin volgende week de eerste nieuwe termijn gepland staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 01-06-2017 19:46:40 ]
pi_171381250
aardig project (verkeersregelaars)op fnc: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_171381293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:50 schreef djh77 het volgende:
aardig project (verkeersregelaars)op fnc: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Ik heb ook al zitten kijken. Ziet er op zich best prima uit
pi_171381747
quote:
99s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Wow, dat is wel heel veel pech.

Hier bij GVE 74 projecten sinds juli 2014 en nog geen één die in de default status zit. Wel 2 die de aflossingen met een bepaalde periode uitgesteld hebben. Ik ben me er van bewust dat dit niet zo zal blijven, heb wel al 1 default te pakken bij AYD.

Heb je inmiddels al een andere strategie te pakken? Zo ja, wat ben je anders gaan doen?
Mijn huidige strategie: ik investeer nauwelijks meer, zeker niet zulke grote bedragen als in het begin. Te weinig gespreid en te veel risico gepakt. Zeker geen horeca en nieuwe bedrijven (5s) meer. Symbid laat ik helemaal links liggen, heb daar helaas nog niks kunnen verzilveren (maar dat is daar ook een stuk lastiger).

En verder maar hopen dat de schade niet nog groter wordt. De eerste jaren had ik ook geen default, deze komen helaas meestal halverwege.... Gelukkig heb ik ook al een paar projecten (4) die wel geslaagd zijn, maar het aantal defaults (8) is twee keer zo hoog.
pi_171383528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:52 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik heb ook al zitten kijken. Ziet er op zich best prima uit
Ik snap dat nooit zo goed, de winst gaat van 21k naar 64k. En is in zijn EV vorig jaar terug gelopen. Je zou toch zeggen dat hij die 15k wel zelf zou moeten kunnen financieren.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_171384785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit zo goed, de winst gaat van 21k naar 64k. En is in zijn EV vorig jaar terug gelopen. Je zou toch zeggen dat hij die 15k wel zelf zou moeten kunnen financieren.
De meeste ondernemers kunnen niet zomaar even een volledige maandomzet opzij zetten om investeringen te doen. Dat geld gaat weer in voorfinanciering van andere projecten en bijvoorbeeld deze maand in het vakantiegeld zitten. Liquiditeit en winst zijn 2 heel verschillende zaken.
pi_171384932
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zijn EV is alleen maar toegenomen (10K naar 15K naar 21K). Je ziet wel dat hij ruimer is gaan leven van zijn toegenomen winst. Op zich mag dat (daar doe je het voor), maar als hij wat zuiniger aan gedaan had was inderdaad die lening niet nodig geweest.

(het zou me niets verbazen als hij eigenlijk geld nodig heeft om de IB aanslag van vorig jaar te betalen).

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 01-06-2017 22:19:59 ]
Pecunia non olet
pi_171385907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:50 schreef djh77 het volgende:
Ik heb 'm ook mee gepakt voor een klein bedrag. :)
pi_171386717
FnC geeft trouwens aan dat ze door een storing een aantal betalingen niet hebben kunnen doen:
quote:
Geachte investeerder, vanwege een storing tussen ons systeem en dat van onze bank zijn een klein deel van de uitbetalingen vertraagd.
pi_171390308
Op het oog wel weer wat aardige projecten met de verkeersregelaars en de bordspellen. De Fiat 500E van afgelopen week ook meegepakt, vertrouwen in het produkt(stond stuk over in autoweek)
http://www.autoweek.nl/ar(...)ijden-tegen-wil-dank
pi_171391764
De website en het dashboard van ivm is aangepast (nieuwe huisstijl):
pi_171392387
Gelijk een nieuw project op IVM:
https://www.investormatch(...)-sealing-technology/

Edit: En er weer af. Ging iets niet goed volgens mij. De tekst van de pitch was na inloggen niet meer zichtbaar. Das niet handig
pi_171392459
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:19 schreef djh77 het volgende:
Gelijk een nieuw project op IVM:
https://www.investormatch(...)-sealing-technology/
Linkje doet het niet?

Edit: Wellicht een projectje dat in de pijplijn zit en door de nieuwe indeling onbedoeld zichtbaar werd.
pi_171392994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:23 schreef Certeco het volgende:

[..]

Linkje doet het niet?

Edit: Wellicht een projectje dat in de pijplijn zit en door de nieuwe indeling onbedoeld zichtbaar werd.
Het lijkt op een doorstart na een faillissement. Ben benieuwd wat erover in de pitch staat als die wordt gepubliceerd.

http://insolventies.rechtspraak.nl/pdf.ashx?ID=02_zwb_16_74_F_V_09

"Het beroep van de curator tegen het beslag is gegrond verklaard, zo vernam de curator
van de belastingdienst bij beslissing van 10 februari 2017.
Vervolgens is de machine op 10 maart 2017 verkocht voor een bedrag van ¤ 39.000,00
(exclusief btw) met behulp van de doorstarter (Advanced Sealing Technology B.V.).
Voor deze diensten was met toestemming van de rechter-commissaris vooraf een
regeling overeengekomen over een inspanningsvergoeding naar rato van de
verkoopopbrengst. Hierdoor komt een bedrag van ¤ 36.750,00 (exclusief btw) toe aan de
boedel."
pi_171393223
Ik heb er weer een GvE default bij. Ga de details nog niet posten want er komt misschien nog wel wat terug. De afgelopen weken gaat het niet echt lekker met mijn investeringen. In 2016 had ik slecht 1 KoM default maar dit jaar gaat het veel slechter; 4 defaults bij GvE in de afgelopen paar weken😑
  vrijdag 2 juni 2017 @ 11:20:34 #116
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_171393433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:45 schreef djh77 het volgende:
De website en het dashboard van ivm is aangepast (nieuwe huisstijl):
[ afbeelding ]
Lijkt een aanpassing aan de stijl van De Breed & partners
pi_171393445
@ mijnheer 007.
kan of wil je wel het project (naam) delen?
in spoiler uiteraard
pi_171393560
Volgende week zal B eltona (Collin) officieel gepubliceerd worden denk ik?
Te zien aan de inschrijvingen zijn er nog niet veel mensen enthousiast geworden hier.
Pecunia non olet
pi_171393796
startcrowdfund twitterde op vrijdag 02-06-2017 om 11:04:49 Platforms branchevereniging Nederland Crowdfunding rapporteren vanaf heden uniform en transparant over prestaties… http://startcrowdfunding.(...)-iedereen-zichtbaar/ reageer retweet
De links uit dit artikel zijn wellicht ook interessant op in de OP te plaatsen (de volgende Topic starter)

Vraag: GvE was eerder toch ook lid van deze club?
quote:
Lid van de vereniging zijn Collin Crowdfund, Oneplanetcrowd, Symbid, Kapitaal Op Maat, The Dutch Deal, Crowdpartners, Funding Circle, Lendahand en Horeca Crowdfunding. Hiermee vertegenwoordigt de branchevereniging meer dan 90% van het via crowdfunding platforms gegenereerde kapitaal voor ondernemers. Meer informatie over onze leden vind je hier

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 02-06-2017 11:45:46 ]
pi_171393912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 11:40 schreef djh77 het volgende:
startcrowdfund twitterde op vrijdag 02-06-2017 om 11:04:49 Platforms branchevereniging Nederland Crowdfunding rapporteren vanaf heden uniform en transparant over prestaties… http://startcrowdfunding.(...)-iedereen-zichtbaar/ reageer retweet
De links uit dit artikel zijn wellicht ook interessant op in de OP te plaatsen (de volgende Topic starter)

Vraag: GvE was eerder toch ook lid van deze club? http://startcrowdfunding.nl/onze-leden/
ja zeker, was mede oprichter als ik me goed herinner.
pi_171394785
quote:
Het verhaal op de gelinkte Symbid pagina is behoorlijk ontnuchterend. Als je dat leest is het eigenlijk het beste om al je aandeleninvesteringen daar maar vast preventief af te schrijven.
Voor mijzelf is dit gelukkig geen nieuw inzicht, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige investeerders niet zo'n prettige boodschap is...
  vrijdag 2 juni 2017 @ 12:31:48 #122
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_171394809
de volgende Jobmaniac is er.
pi_171395050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 12:31 schreef crowd-fundi het volgende:
de volgende Jobmaniac is er.
Gewoon weer een starter, nauwelijks zekerheden.
quote:
Ondernemer(s) kiezen bewust en weloverwogen om geen hoofdelijke aansprakelijkheid aan te gaan
Dat doe ik niet voor 7,5%. Ik kies bewust en weloverwogen er voor om niet mee te doen.
pi_171395052
quote:
Leuk, dat jaren 90-styled webdesign. Van de helft van de links is geen hyperlink gemaakt, het oogt alsof mijn neefje van 8 deze website heeft opgezet.
pi_171395706
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 12:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Gewoon weer een starter, nauwelijks zekerheden.

[..]

Dat doe ik niet voor 7,5%. Ik kies bewust en weloverwogen er voor om niet mee te doen.
Ik zou dit als platform niet accepteren en ze meteen de deur wijzen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_171395772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:18 schreef komrad het volgende:

[..]

Ik zou dit als platform niet accepteren en ze meteen de deur wijzen.
eens. Zeker in combinatie met deze voorwaarde:
quote:
Ondernemer behoudt het recht voor deze geldlening vervroegd af te lossen, met inachtneming van betaling van 2 rente termijnen over de actuele restschuld.
Als het niet goed gaat hebben investeerders pech, gaat het wel goed krijg je een fooitje
pi_171395934
en ook nog eens geen HA
pi_171395971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

eens. Zeker in combinatie met deze voorwaarde:

[..]

Als het niet goed gaat hebben investeerders pech, gaat het wel goed krijg je een fooitje
Helemaal mee eens. Belachelijk om hier geld naartoe te gooien zeker in combinatie van het niet accepteren van HA omdat hij het belangrijk vindt dat werk en privé strikt gescheiden blijven.
pi_171397660
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:29 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Belachelijk om hier geld naartoe te gooien zeker in combinatie van het niet accepteren van HA omdat hij het belangrijk vindt dat werk en privé strikt gescheiden blijven.
Dit heeft weinig met scheiding werk en privé te maken. Hij loopt ook met de andere B.V.'s geen risico door daar niet mee te tekenen. Indien hij met de Holding mee zou tekenen dan zou ik het nog kunnen overwegen. Als het 8% was.
Twee maanden rente bij vervroegde aflossing vind ik trouwens acceptabel; bij FnC krijg je dan niets extra. Alleen is de rente over de periode dat je geld uit staat bij FnC vaak wel een stuk hoger.
Het project zit al voor 75% vol, dus hij komt ook zonder mij prima vol.
pi_171397716
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Oké, ging dus inderdaad niet om het Faja project. Daar is bij mij weten ook nog geen uitslag van. Reactie van PV ging overigens wel over Faja.
Gistermiddag mail ontvangen over Faja met daarin deze quote
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieruit zou je kunnen concluderen dat veel investeerders niet akkoord gegaan zijn. Totdat de mail van 's avonds daar achteraan kwam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna niets gehoord over het inlopen van de achterstand dus wellicht hebben ze eerst alle mails m.b.t. de zorgmobiel verwerkt en zijn ze vandaag met Faja bezig.
pi_171399587
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 11:27 schreef obligataire het volgende:
Volgende week zal B eltona (Collin) officieel gepubliceerd worden denk ik?
Te zien aan de inschrijvingen zijn er nog niet veel mensen enthousiast geworden hier.
Nee, heb weinig geinvesteerd de laatste tijd bij Collin, maar zie dan meer heil in het bootje wat nog open staat.
pi_171399630
Geitenhouder op kom 7,5%
pi_171399657
quote:
Ik doe ook niet mee.

Die bruidsmodezaak: groeiende vraag??? Ik zie instortende omzet!!!
pi_171399764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:23 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ik doe ook niet mee.

Die bruidsmodezaak: groeiende vraag??? Ik zie instortende omzet!!!
De vraag groeit omdat er niet geleverd kan worden _O-
Pecunia non olet
pi_171399817
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

De vraag groeit omdat er niet geleverd kan worden _O-
Meer dan voorheen worden de witte jurken zwart betaald :W :W :W
pi_171399833
Dat kinderspeelpaleis op Collin staat al dagen op " 5 dagen resterend"
pi_171400200
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:22 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Geitenhouder op kom 7,5%
Pfff, wat zijn die jongens zwaar gefinancierd. En zie ik het goed dat de winst juist daalt in 2017?
Pecunia non olet
pi_171400909
De belastingberekening klopt niet. Ze rekenen met 20% (vpb voor een BV), terwijl het om inkomstenbelasting gaat (maatschap). Dat zullen ze niet of nauwelijks betalen (want fiscaal voordeel van de zonnepanelen, 2x zelfstandigenaftrek plus algemene heffingskorting).
Maar voor mij te zwaar gefinancierd bij een onzekere omzet. Als de geitenmelkprijzen instorten eist de bank haar zekerheden op. Zou me niets verbazen als er op de huizen ook nog een 2e hypotheek zit. En het spaargeld uit 2015 zal inmiddels wel geïnvesteerd zijn. Dan heb je dus gewoon nul zekerheden.
pi_171401051
Nieuwe op CCF: investeringsbehoefte 11 miljoen, waarvan 1 miljoen via de crowd
SPOILER
pi_171401330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 17:20 schreef Benger het volgende:
De belastingberekening klopt niet. Ze rekenen met 20% (vpb voor een BV), terwijl het om inkomstenbelasting gaat (maatschap). Dat zullen ze niet of nauwelijks betalen (want fiscaal voordeel van de zonnepanelen, 2x zelfstandigenaftrek plus algemene heffingskorting).
Maar voor mij te zwaar gefinancierd bij een onzekere omzet. Als de geitenmelkprijzen instorten eist de bank haar zekerheden op. Zou me niets verbazen als er op de huizen ook nog een 2e hypotheek zit. En het spaargeld uit 2015 zal inmiddels wel geïnvesteerd zijn. Dan heb je dus gewoon nul zekerheden.
staat 20% en als je het rekent klopt het bedrag, andere percentage's in die kolom zijn echter allemaal percentage van de omzet(100%)
Had dus iets van 1% moeten staan
Als de getallen niet kloppen krijg ik kriebels
pi_171402311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:32 schreef rockenfeller het volgende:
Dat kinderspeelpaleis op Collin staat al dagen op " 5 dagen resterend"
Na je opmerking hier staat hij nu op 3 dagen!🤔
pi_171403461
De top 10 van week 22:
pi_171403623
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 17:26 schreef djh77 het volgende:
SPOILER
Flink project ;) wat vinden jullie?
pi_171404476
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 20:03 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Flink project ;) wat vinden jullie?
Ik vind het schandalig dat het een samenwerkingsproject is met Rabo waar de Rabo alle zekerheden heeft.
pi_171405062
Ja maar de Rabo investeert ook niet zomaar 6 miljoen lijkt mij?
pi_171406110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 21:08 schreef quepos het volgende:
Ja maar de Rabo investeert ook niet zomaar 6 miljoen lijkt mij?
natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat de junior, meest risicovolle tranche altijd maar door de crowd gefinancierd moet worden. Zekerheden gelijk over de partners verdelen is ook een mogelijkheid
pi_171406713
Als er hier meer positief zijn over de Schatberg doe ik ook mee.
pi_171406804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 22:11 schreef quepos het volgende:
Als er hier meer positief zijn over de Schatberg doe ik ook mee.
dit forum is erg handig om meningen en informatie op te halen maar maak uiteindelijk je eigen keuze :)
pi_171407210
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 17:26 schreef djh77 het volgende:
SPOILER
Volgens mij hebben ze CCF niet nodig, dat miljoen is voor een dergelijk bedrijf ook wel op een andere manier bijeen te krijgen. Lijkt mij een mooie aftrap van de marketingcampagne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')