Het is nog steeds compleet waardeloos qua projecten (lage rente voor risico, geen/weinig info over de projecten), maar vooral op het gebied van communicatie (lees geen communicatie). Ik lees de mail dan ook als een mogelijkheid dat ze er binnenkort mee stoppen en niet als tijdelijke opvang door derden. Ze noemen in hun voorbeeld overdracht bij technische problemen. Als je vervolgens leest wat ze dan moeten doen:quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mail van Lendico ook gehad. Was vooral verrast dat dit bedrijf nog bestaat. Waren 2 jaar geleden toen ze net in NL begonnen echt compleet waardeloos qua projecten en communicatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door djh77 op 01-06-2017 08:31:45 ]
quote:Op donderdag 1 juni 2017 04:31 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het is nog steeds compleet waardeloos qua projecten (lage rente voor risico), maar vooral op het gebeid van communicatie (lees geen communicatie). Ik lees de mail dan ook als een mogelijkheid dat ze er binnenkort mee stoppen en niet als tijdelijke opvang door derden. Ze noemen in hun voorbeeld overdracht bij technische problemen. Als je vervolgens leest wat ze dan moeten doen:
-alle investeerders informeren
-sleutel leveren om bestanden te decoderen
- etc.
Dit lijkt me erg lastig als het bedrijf platligt door ernstige technische problemen waardoor je langere tijd het werk niet kan doen.
Ik moest vooral lachen op de eerste zin. Heb hier namelijk nooit wat van gemerktLijkt me inderdaad geen onwaarschijnlijk scenario dat ze binnenkort de stekker uit de Nederlandse tak trekken. Het opstellen van een regeling voor zo'n dergelijke situatie kan ik alleen maar toejuichen. Bij andere platformen mag er dan ook een derdengelden rekening zijn maar ik heb geen flauw idee wie die gaat beheren en wie de afhandeling gaat regelen igv platformdefault.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 01-06-2017 08:45:42 ]
quote:Wat gebeurt er als Lendahand failliet gaat?
Op het moment dat Hands-On BV failliet gaat (met daarin de merknaam Lendahand), zullen er per direct geen transacties meer mogelijk zijn tussen de Lendahand website en betaalinstelling LemonWay waarmee we samenwerken. LemonWay zal vervolgens het geld dat op jouw persoonlijke wallet staat, overmaken naar jouw bankrekening (LET OP: het betreft hier dus niet het geld dat naar de Uitgevende Instellingen is overgemaakt op het moment dat het betreffende project waaraan je hebt uitgeleend volledig is gefinancierd). Daarna zal LemonWay in samenspraak met een curator alle terugbetalingen afhandelen tussen Uitgevende Instellingen en uitleners, totdat de laatste terugbetaling van het laatste project heeft plaatsgevonden.
Daarnaast maakt Lendahand onderdeel uit van het beleggerscompensatiestelsel (BCS). Deze regeling heeft tot doel om personen en kleine ondernemingen die, op grond van een beleggingsdienst, geld en/of financiële instrumenten (bijvoorbeeld effecten of opties) hebben toevertrouwd aan een vergunninghoudende bank, beleggingsonderneming of financiële instelling, te compenseren indien de betreffende financiële onderneming niet in staat is om te voldoen aan haar verplichtingen die voortvloeien uit vorderingen die verband houden met die beleggingsdienst. Het BCS garandeert een bedrag van maximaal 20.000 euro per persoon per instelling. Zie ook www.toezicht.dnb.nl/2/50-202210
Ja, ik ben normaal niet zo enthousiast over van die bedrijfjes die van-alles-wat doen (in dit geval spellen, rugbyartikelen en het repareren van mobiele telefoons), maar de cijfers van deze meneer zien er wel erg goed uit. Ik heb hem ook meegenomen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:30 schreef najra1990 het volgende:
Nieuwe op FNC. Uitbreiding webshop
¤ 33.000Kredietbedrag
2 jaar Termijn
¤ 1.471,07 Maandbedrag
6.57 % Nominale rente
Categorie A
Actief tot: 22-06-2017 Resterend: ¤ 32.400 Geïnvesteerd: ¤ 600
Ziet er goed uit. Websites even bezocht. het gaat echt om luxe games. handgemaakte schaakborden etc. Die vind je niet zomaar in de winkel. Cijfers zien er verder ook prima uit. Ik heb hem meegenomen.
Na 30+ flutprojecten eindelijk weer eens een normale met recente (goede) cijfers! Blijf het met dit soort specifieke webshops wel moeilijk vinden om te bepalen hoe groot de markt(potentie) is. Schaakborden van duizenden euros enzo.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:48 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ja, ik ben normaal niet zo enthousiast over van die bedrijfjes die van-alles-wat doen (in dit geval spellen, rugbyartikelen en het repareren van mobiele telefoons), maar de cijfers van deze meneer zien er wel erg goed uit. Ik heb hem ook meegenomen.
En nu misschien eens nadenken over zo'n handgemaakt Engels schaakspel van 3,5kEuro...
Inderdaad, bij GvE krijg je er bij dit rendement een eerste of tweede hypotheek bij.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef djh77 het volgende:
Ik vraag me af waarom jullie instappen tegen een rente van 5,5% netto. Zulke rentes bij GvE/KoM leveren alleen maar commentaar op.
Bij GvE/KoM zijn het vaak startende ondernemingen, bij FNC altijd bestaande ondernemingen. Dat laatste is voor mij cruciaal: ik leen geen geld uit aan starters, dat doe ik alleen zeer mondjesmaat via equity als ik het idee heb dat het iets groots kan worden. Bestaande bedrijven met gezonde cijfers en balans wil ik wel geld lenen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef djh77 het volgende:
Ik vraag me af waarom jullie instappen tegen een rente van 5,5% netto. Zulke rentes bij GvE/KoM leveren alleen maar commentaar op.
Omdat het dan in veel gevallen in mijn ogen nog steeds maar matige/heel speculatieve projecten zijn. Dat er dan misschien een hypotheek aan vast zit is mooi, maar ik investeer niet in projecten die ik inhoudelijk als matig beoordeel. Ook niet als er goede zekerheden worden beloofd (waarbij ik het woord "beloofd" bewust gebruik).quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef djh77 het volgende:
Wow, dat is wel heel veel pech.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:25 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
Laat maar... Het slechts default nieuws komt net binnen via een mail van GVE. Deze zonnepanelenboer zit ook in de problemen.
Maakt mijn toch al niet al te beste CF balans bij GVE nog triester. Als er van mijn nog 24 lopende projecten echt niets meer omvalt en van de 8 defaults niks meer terugkomt (tot nu toe is dat de praktijk) kom ik na alle jaren uit op een overall rendement van - 10,3%.... Zucht. 😥😥😥
En dan reken ik mijn prachtige aandelenportefeuille bij Symbid niet eens mee wat ook al voor de helft in rook is opgegaan.
Gelukkig kan ik het missen, maar mensen, bezint eer ge met crowdfunding begint!!!!
twitter:peterverhaar twitterde op donderdag 01-06-2017 om 13:06:02inzake onterechte aanpassing leningsvoorwaarden bij crowdfunding, lees ik dat meerderheid TEGEN stemt: gelukkig reageer retweet
Ik heb nog geen bericht ontvangen maar dat zou goed nieuws zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:38 schreef djh77 het volgende:
Het Faja voorstel zou zijn afgewezen door de KoM investeerders:twitter:peterverhaar twitterde op donderdag 01-06-2017 om 13:06:02inzake onterechte aanpassing leningsvoorwaarden bij crowdfunding, lees ik dat meerderheid TEGEN stemt: gelukkig reageer retweet
Nee, echt goed nieuws zou pas zijn dat KoM erkent dat de hele stemprocedure een vergissing was, want in strijd met de voorwaarden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 15:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb nog geen bericht ontvangen maar dat zou goed nieuws zijn.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 1 juni 2017 15:27 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Nee, echt goed nieuws zou pas zijn dat KoM erkent dat de hele stemprocedure een vergissing was, want in strijd met de voorwaarden.
Ik denk dat het over Zorgmobiel gaat. Daar was ook een voorstel.quote:Op donderdag 1 juni 2017 15:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb nog geen bericht ontvangen maar dat zou goed nieuws zijn.
Oke, dank.quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat het over Zorgmobiel gaat. Daar was ook een voorstel.
Ojee..... er zit een hele boze tweet van PV aan te komen🍺🍺quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Oke, dank.
We wachten het rustig af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de rest:![]()
Pecunia non olet
quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:58 schreef obligataire het volgende:
En wel hierom.......mailstoring.......voorstel gaat wél door (gelukkig maar want anders is het denk ik einde oefening).Goh, wat krijgen we de laatste tijd weinig mail. Haha. Ik heb ook 2 onbeantwoorde mails...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de rest:![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:58 schreef obligataire het volgende:
En wel hierom.......mailstoring.......voorstel gaat wél door (gelukkig maar want anders is het denk ik einde oefening).Oké, ging dus inderdaad niet om het Faja project. Daar is bij mij weten ook nog geen uitslag van. Reactie van PV ging overigens wel over Faja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de rest:![]()
![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 01-06-2017 19:35:21 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |