abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:28:18 #76
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171142922
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Is eigenlijk van iedereen die op het kamp was het DNA onderzocht?
Nee, was fel protest tegen toen, ook vanuit het dorp stuitte men ten op veel weerstand. Was daar echt een pro en anti-kamp.

Verschrikkelijk dorp....
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:30:51 #77
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171142986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Lijkt me wel maar ik meen me te herinneren dat één of meerdere van de kampleiding niet mee wilden werken. Al zie ik in de tijdlijn dat van één iemand zijn DNA gecontroleerd is na z'n dood. Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de dader uit "eigen" kring komt.
Er zat een groot gat in het hek achter de tent van Nicky, er waren ook andere gasten op het terrein. En een van de scenario's is dat Nicky al de avond ervoor weg was in plaats van midden in de nacht.

Dader hoeft zeker niet uit eigen kring te komen, er zijn ook wat gelijkenissen met andere kindermoorden.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:32:25 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171143033
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die geadopteerden vissen ze er ook wel uit.
Zullen ook vragenlijsten bij zitten, voor dit soort uitzonderingen.
Ja, maar zeker als het al een iets ouder iemand is dan hoeft het niet bekend te zijn hè, er werd vroeger nogal eens iets onder de pet gehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:33:37 #79
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171143074
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar zeker als het al een iets ouder iemand is dan hoeft het niet bekend te zijn hè, er werd vroeger nogal eens iets onder de pet gehouden.
Dat klopt, zeker in die dorpen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:40:58 #80
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171143288
Ze hebben dus al een globaal profiel, zo'n groot DNA onderzoek mag alleen als er een hele grote kans is dat de dader ermee gepakt gaat worden.

Dus ik denk dat ze al weten wie het is, maar geen direct bewijs hebben. Ze lieten in de persconferentie duidelijk merken dat ze alle tips en aanwijzingen opnieuw hebben doorgenomen.

Ze zeggen geen enkele zin zonder reden en brengen het enorm groot in de media. De mogelijke dader is imo nog niet in deze zaak als "verdachte" in beeld geweest.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 13:44:03 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171143375
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze hebben dus al een globaal profiel, zo'n groot DNA onderzoek mag alleen als er een hele grote kans is dat de dader ermee gepakt gaat worden.

Dus ik denk dat ze al weten wie het is, maar geen direct bewijs hebben. Ze lieten in de persconferentie duidelijk merken dat ze alle tips en aanwijzingen opnieuw hebben doorgenomen.

Ze zeggen geen enkele zin zonder reden en brengen het enorm groot in de media. De mogelijke dader is imo nog niet in deze zaak als "verdachte" in beeld geweest.
Aan de andere kant hadden ze bij Marianne Vaatstra helemaal geen idee wie het was, en toch kwam er een grootschalig verwantschap onderzoek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171143685
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze hebben dus al een globaal profiel, zo'n groot DNA onderzoek mag alleen als er een hele grote kans is dat de dader ermee gepakt gaat worden.

Dus ik denk dat ze al weten wie het is, maar geen direct bewijs hebben. Ze lieten in de persconferentie duidelijk merken dat ze alle tips en aanwijzingen opnieuw hebben doorgenomen.

Ze zeggen geen enkele zin zonder reden en brengen het enorm groot in de media. De mogelijke dader is imo nog niet in deze zaak als "verdachte" in beeld geweest.
Het is ook nog eens een kostenoverweging, kosten zijn behoorlijk hoog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:07:37 #83
3542 Gia
User under construction
pi_171144118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat weet ik, maar het is zo makkelijk om te roepen dat overal maar iemand verantwoordelijk voor moet worden gehouden, een moord kun je nou eenmaal niet vergelijken met een ongeluk dat het gevolg was van nalatigheid, want als je daarmee zou je mensen wegens een moord veroordelen terwijl ze daar niet schuldig aan zijn.
Schuldig door onvoldoende toezicht. Geen moord, maar dood door schuld.

Hoe een kind doodgaat, moord of ongeluk, is niet van belang als er sprake is van slecht toezicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:08:56 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171144162
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Schuldig door onvoldoende toezicht. Geen moord, maar dood door schuld.

Hoe een kind doodgaat, moord of ongeluk, is niet van belang als er sprake is van slecht toezicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk, maar dan moet je wel eerste enig idee hebben wanneer hij precies verdwenen is.
Je kunt in een moordzaak nou eenmaal niet in het wilde weg mensen gaan beschuldigen omdat ze toevallig ook aanwezig zijn geweest die dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:10:54 #85
3542 Gia
User under construction
pi_171144233
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze hebben dus al een globaal profiel, zo'n groot DNA onderzoek mag alleen als er een hele grote kans is dat de dader ermee gepakt gaat worden.

Dus ik denk dat ze al weten wie het is, maar geen direct bewijs hebben. Ze lieten in de persconferentie duidelijk merken dat ze alle tips en aanwijzingen opnieuw hebben doorgenomen.

Ze zeggen geen enkele zin zonder reden en brengen het enorm groot in de media. De mogelijke dader is imo nog niet in deze zaak als "verdachte" in beeld geweest.
Hoe zit het eigenlijk met verjaring?

Deze moord is gepleegd toen verjaring nog 20 jaar na delict was. Nu zijn die regels veranderd, maar alleen voor zaken die gepleegd zijn na een zekere datum. Weet niet of dit dus een nu verjaarde zaak wordt, als de 20 jaar daadwerkelijk om zijn en er dus haast geboden is.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:11:52 #86
3542 Gia
User under construction
pi_171144273
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:08 schreef Leandra het volgende:
Ja leuk, maar dan moet je wel eerste enig idee hebben wanneer hij precies verdwenen is.
Je kunt in een moordzaak nou eenmaal niet in het wilde weg mensen gaan beschuldigen omdat ze toevallig ook aanwezig zijn geweest die dag.
Ben ik met je eens. Maar ik vind dat dit ook geldt bij een tragisch ongeluk.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:31:37 #87
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171144810
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met verjaring?

Deze moord is gepleegd toen verjaring nog 20 jaar na delict was. Nu zijn die regels veranderd, maar alleen voor zaken die gepleegd zijn na een zekere datum. Weet niet of dit dus een nu verjaarde zaak wordt, als de 20 jaar daadwerkelijk om zijn en er dus haast geboden is.
Moord verjaard niet meer. Zeker dit soort kindermoorden niet, er zijn wat twijfelgevallen rondom de verjaringstermijn. Volgens mij ligt die grens ergens bij 1988.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:36:15 #88
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171144947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan de andere kant hadden ze bij Marianne Vaatstra helemaal geen idee wie het was, en toch kwam er een grootschalig verwantschap onderzoek.
Ook bij Marianne was de kans heel groot dat er nog familieleden in het gebied zouden wonen.
Zeker op het platteland in gebieden waar weinig verloopt is, is de kans van een positieve match in het verwantschapsonderzoek groot.
pi_171145045
2008
Een DNA-spoor wordt ontdekt op de kleding van Nicky, mogelijk van de dader

Met nieuwe technieken heeft het NFI vorig jaar dna-sporen die op zijn lichaam of kleren zijn gevonden, opgewaardeerd.

Afgelopen jaar op dna-techtniek veel veranderd, Sporen opgewaardeerd


Ik ben niet zo'n fan van een kreet als 'opgewaardeerd'.10 jaar na dato nog dna ontdekken; het kan, maar ik houd een slag om de arm.

Het komt op mij over alsof men al een hele sterke verdenking heeft en die nu probeert hard te maken.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:42:55 #90
3542 Gia
User under construction
pi_171145118
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook bij Marianne was de kans heel groot dat er nog familieleden in het gebied zouden wonen.
Zeker op het platteland in gebieden waar weinig verloopt is, is de kans van een positieve match in het verwantschapsonderzoek groot.
Waarom worden vrouwen niet gevraagd voor een dergelijk onderzoek?
Vrouwelijke familieleden van de dader hebben toch ook overeenkomstig DNA.

Ben ook wel benieuwd naar de uitkomst. Dit keer is het verplicht, toch?
Kijken ze ook in de GBA wie er in die tijd woonde en nu wellicht verhuisd is?
pi_171145194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:40 schreef Lutalo het volgende:

Het komt op mij over alsof men al een hele sterke verdenking heeft en die nu probeert hard te maken.
Reken er maar op dat dat niet het geval is, daarvoor ziet het onderzoek al te lang op slot.

Daarnaast is DNA van mensen die in het verleden meegedaan hebben aan onderzoek vernietigd dus die mensen mogen ook nog eens opnieuw DNA afstaan.
pi_171145195
Bij Marianne Vaatstra hebben ze van degene die serieus verdacht was, nooit DNA afgenomen. Het OM beweert van wel, maar die persoonsverwisseling is te simpel voor woorden.
In september 2011 wilde vader Vaatstra de zaak weg hebben bij het OM Friesland en alles opnieuw bij een compleet ander team laten onderzoeken, hij 'dreigde' met een kort geding.
Geen idee wat er toen gezegd en gedaan is, maar in 2012 mocht een een grootschalig verwantschapsonderzoek plaatsvinden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:45:28 #93
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171145204
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom worden vrouwen niet gevraagd voor een dergelijk onderzoek?
Vrouwelijke familieleden van de dader hebben toch ook overeenkomstig DNA.

Ben ook wel benieuwd naar de uitkomst. Dit keer is het verplicht, toch?
Kijken ze ook in de GBA wie er in die tijd woonde en nu wellicht verhuisd is?
Nee is vrijwillig.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:50:15 #94
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171145362
Bij de plek waar Nicky dood is aangetroffen, vond men ook nog een peuk, een tissue met sperma en een bierdopje. De plek werd eerder ook gebruikt als homontmoetingsplek, de eigenaar van de tissue en de peuk heeft hetzelfde DNA, of dat ook overeenkomt met het gevonden DNA op de kleding van Nicky is nooit bekend gemaakt.

De eigenaar van de tissue en de peuk heeft zich ook nooit gemeld...
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:54:43 #95
3542 Gia
User under construction
pi_171145497
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee is vrijwillig.
Dan vraag ik me af of nu wel meer dan 70% meedoet.
Want waarom zou je destijds niet meewerken en nu wel?

Ik ben ook voorstander van een landelijke dna-bank.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:57:24 #96
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171145583
Men houdt tegenwoordig ook rekening met het feit dat Nicky mogelijk nog 24 uur geleefd had, eerder dacht men dat hij vrij snel na de vermissing was overleden.

Hij zou een roze gloed gehad hebben, deze had Sabine Janssons ook. Bij haar is de doodsoorzaak ook nooit komen vast te staan, al is hier de dader wel gepakt en veroordeeld.
Een van de zaken waarmee men rekening houdt is dat Nicky in een kofferbak is overleden, het was die dag tropisch warm.

Ik vermoed dat ze zoeken naar een boerenlul uit een van die dorpen rondom het kamp.
Uit DNA kunnen ze tegenwoordig al zien uit welke regio men komt, dat gaat al eeuwen terug.

Ik snap Gia's verontwaardiging wel, men dacht de eerste uren na de vermissing dat Nicky was weggelopen omdat hij heimwee had en ruzie had met een ander jongetje uit de tent.
Men is pas heel laat begonnen met zoeken, effectief zoeken naar Nicky.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:02:28 #97
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171145720
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af of nu wel meer dan 70% meedoet.
Want waarom zou je destijds niet meewerken en nu wel?

Ik ben ook voorstander van een landelijke dna-bank.
Omdat als je nu niet meedoet maar je neef wel, het spoor uiteindelijke toch bij jou terecht komt.
Dat effect is er niet bij kleinschalig onderzoek, zie de zaak van Marianne. De zoon van de dader ging ook zo'n test doen.

Bij het vorige verzoek om een DNA test ging het met name om het dorp waar Nicky vandaan kwam, in dat dorp was toen heel veel onrust en merendeel van de mannen weigerden dan ook medewerking. Dan werkt dat dus niet, deze schaal van onderzoek zorgt ervoor dat een dader nooit iedereen kan overtuigen om NIET mee te werken, zonder direct verdacht te zijn.
pi_171146114
Bij Marianne Vaatstra gebeurde iets soortgelijks als haar moeder in 2000 schreef: 5 maart Mieke belde met de mededeling dat er 65 DNA-profielen de deur uit zijn naar het lab. Over 2 à 3 weken uitslag. Het zegt me weinig. Als ze er maar niet eentje uitpikken die ze het in de schoenen schuiven. Ze zouden dan van een heel groot probleem af zijn en dit onderzoek op deze manier kunnen rechtvaardigen. Te erg voor woorden dat ik dit durf op te schrijven, maar als je dit alles met Justitie hebt meegemaakt, de leugens en afleidingsmanoeuvres en alle ellende die ons is voorgeschoteld, waar dan achteraf niet veel van waar is, dan acht ik degene die hierin de toen aanvoeren wel toe in staat. Hun eigen eer en glorie staat nu ook onder druk.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_171149421

Vanavond ook bij Sjamberto.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 19:39:30 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171152809
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:21 schreef Lutalo het volgende:
Bij Marianne Vaatstra gebeurde iets soortgelijks als haar moeder in 2000 schreef: 5 maart Mieke belde met de mededeling dat er 65 DNA-profielen de deur uit zijn naar het lab. Over 2 à 3 weken uitslag. Het zegt me weinig. Als ze er maar niet eentje uitpikken die ze het in de schoenen schuiven. Ze zouden dan van een heel groot probleem af zijn en dit onderzoek op deze manier kunnen rechtvaardigen. Te erg voor woorden dat ik dit durf op te schrijven, maar als je dit alles met Justitie hebt meegemaakt, de leugens en afleidingsmanoeuvres en alle ellende die ons is voorgeschoteld, waar dan achteraf niet veel van waar is, dan acht ik degene die hierin de toen aanvoeren wel toe in staat. Hun eigen eer en glorie staat nu ook onder druk.
Of je dropt niet allerlei zaken zonder bronvermelding.
Het is internet, als je de tekst copy & paste kunt doen dan kun je dat ook met de url.

Edit: laat maar; het lijkt weer van die rasidioten Dankbaar en Co te komen, misschien is het beter als je dat soort "bronnen" van verzinsels (of gestolen dagboeken) helemaal niet gebruikt om je punt te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 23-05-2017 19:48:31 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')