abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:12:27 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171003058
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:
Bekijk de tracker van de Guardian voor de laatste stand van zaken

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_171003077
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Nogmaals: dit is geen leugentje maar obstructie van een lopend onderzoek naar hemzelf! Trump heeft met het ontslag van James Comey een democratische doodzonde begaan, en heeft hiermee de rechtsgang verstoord. Zelfs Richard Nixon durfde het hoofd van de FBI niet te ontslaan. Dit is geen "fuck up" maar hoogverraad.
Niemand durfde J. Edgar Hoover te ontslaan (hij is hoofd van de FBI en haar voorloper geweest van 1935 tot aan zijn dood in 1972), dat is niet echt een vergelijkbare situatie. Mij hoef je er trouwens niet van te overtuigen dat het echt behoorlijk ernstig is, dat ben ik volkomen met je eens. Maar het hangt niet van mij of van jou af of hij nou wel of niet door een afzettingsprocedure moet, dat hangt in grote mate af van de Republikeinen in het Congress en die maken daar natuurlijk een andere afweging in. Zolang de situatie niet absoluut onhoudbaar is (een bron die ineens dood opduikt of bondgenoten die weigeren inlichtingen te delen) zullen zij hem waarschijnlijk toch de hand boven het hoofd houden. Eigenbelang of partijbelang gaan bij Amerikaanse politici in het algemeen nou eenmaal boven het algemeen belang.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:14:27 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171003099
Laatste stand van zaken:

Putin biedt transcriptie van het gesprek tussen Trump en Lavrov aan.
Chaffetz wil alle papieren mbt Comey's ontmoetingen met Trump.
Ryan steunt hem daarin.
Het rommelt en het wankelt.
Komende week de wereldtour, met een speech over islam in Saudi Arabië.

And the hits just keep on coming.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:14:50 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003107
Volgens de breaking-melding vd WaPo geldt het aanbod van Poetin alleen als het Witte Huis (Trump) daarmee instemt.

EDIT: Lijkt er dus op dat hij hem te hulp schiet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171003116
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een transcript is de uitgeschreven versie van een audio opname. Dat ze de opname zelf niet willen geven doet wat af aan de betrouwbaarheid (wat :') :')) maar is al destructief genoeg. Het feit dat Putin dit aanbiedt is al een ramp. :').

Elke keer als Trump denkt aan te kunnen pappen met Putin krijgt hij weer klappen.
Trump krijgt hier geen klappen van Poetin. Dit is een aanval van de Russen op de Amerikaanse media. In dat transcript zal namelijk niet staan dat er geheime info wordt gedeeld. Dat hebben de Russen al eerder verklaard.

Het is een poging om meer verdeeldheid in de VS te zaaien. Trump zal dit verwelkomen. Wie geloven de Amerikanen? Poetin of die verderfelijke mainstream media?

Dus nee, dit zal Trump niet beschadigen. Dit zorgt voor verdere erosie van de democratie en het vertrouwen in de media.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:15:36 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171003124
Dit is iig stukken erger dan G.W. Bush, iets wat ik toentertijd niet voor mogelijk had gehouden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:16:05 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Trump krijgt hier geen klappen van Poetin. Dit is een aanval van de Russen op de Amerikaanse media. In dat transcript zal namelijk niet staan dat er geheime info wordt gedeeld. Dat hebben de Russen al eerder verklaard.

Het is een poging om meer verdeeldheid in de VS te zaaien. Trump zal dit verwelkomen. Wie geloven de Amerikanen? Poetin of die verderfelijke mainstream media?

Dus nee, dit zal Trump niet beschadigen. Dit zorgt voor verdere erosie van de democratie en het vertrouwen in de media.
Dat denk ik ook, dat Poetin Trump juist te hulp schiet nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171003144
quote:
3s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens de breaking-melding vd WaPo geldt het aanbod van Poetin alleen als het Witte Huis (Trump) daarmee instemt.
En dat zal hij. Omdat het de WaPo in een kwaad daglicht zal stellen volgens hem, omdat uit het transcript zal blijken dat er niets aan geheimen gedeeld is. Of dat de juiste voorstelling van zaken is of een leugen van Rusland wordt aan het publiek overgelaten, precies zoals Poetin het wil.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:17:39 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En dat zal hij. Omdat het de WaPo in een kwaad daglicht zal stellen volgens hem, omdat uit het transcript zal blijken dat er niets aan geheimen gedeeld is. Of dat de juiste voorstelling van zaken is of een leugen van Rusland wordt aan het publiek overgelaten, precies zoals Poetin het wil.
Wij zijn het eens hoor.. ;)

En het lijkt me het laatste, aangezien Trump het eigenlijk al heeft toegegeven dmv die tweets.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:17:48 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171003160
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Trump krijgt hier geen klappen van Poetin. Dit is een aanval van de Russen op de Amerikaanse media. In dat transcript zal namelijk niet staan dat er geheime info wordt gedeeld. Dat hebben de Russen al eerder verklaard.
Het feit alleen al dat er een registratie van het gesprek is, op woordelijk niveau, is precies de reden waarom men verbijsterd was dat er überhaupt fotografen naar binnen mochten.

[/q]Het is een poging om meer verdeeldheid in de VS te zaaien. Trump zal dit verwelkomen. Wie geloven de Amerikanen? Poetin of die verderfelijke mainstream media?

Dus nee, dit zal Trump niet beschadigen. Dit zorgt voor verdere erosie van de democratie en het vertrouwen in de media.
[/quote]
Precies wat Putin wil.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:19:20 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171003186
Ah Kushner zit nu in het verdomhoekje omdat hij heeft aangedrongen op het ontslag van Comey en hij dus verantwoordelijk is voor de enorme shitstorm
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:19:40 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003195
quote:
10s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:19 schreef Dagonet het volgende:
Ah Kushner zit nu in het verdomhoekje omdat hij heeft aangedrongen op het ontslag van Comey en hij dus verantwoordelijk is voor de enorme shitstorm
Bron?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171003213
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wij zijn het eens hoor.. ;)

En het lijkt me het laatste, aangezien Trump het eigenlijk al heeft toegegeven dmv die tweets.
Het was ook meer een algemene opmerking, ik weet dat we het eens zijn :)

Trump heeft natuurlijk niet letterlijk toegegeven classified info gedeeld te hebben. Alleen dat hij info gedeeld heeft. Hij zal zich er met de hulp van Rusland onderuit proberen te praten.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:21:18 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003221
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat er een registratie van het gesprek is, op woordelijk niveau, is precies de reden waarom men verbijsterd was dat er überhaupt fotografen naar binnen mochten.

Het is een poging om meer verdeeldheid in de VS te zaaien. Trump zal dit verwelkomen. Wie geloven de Amerikanen? Poetin of die verderfelijke mainstream media?

Dus nee, dit zal Trump niet beschadigen. Dit zorgt voor verdere erosie van de democratie en het vertrouwen in de media.
[/quote]
Precies wat Putin wil.
[/quote]
Tenzij de Trump-administratie spint dat die opname geaccordeerd was. Ze hebben nog/weer wat manouvreerruimte nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:23:05 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171003253
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bron?
CBS:
NorahODonnell twitterde op woensdag 17-05-2017 om 13:37:52 Sources tell us Kushner was a prominent voice advocating Comey's firing & the President's angry that move has creat… https://t.co/MtET29MYbh reageer retweet
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:23:07 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003254
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het was ook meer een algemene opmerking, ik weet dat we het eens zijn :)

Trump heeft natuurlijk niet letterlijk toegegeven classified info gedeeld te hebben. Alleen dat hij info gedeeld heeft. Hij zal zich er met de hulp van Rusland onderuit proberen te praten.
Klopt, niet letterlijk. Al leek het verdomd veel op een verklaring waarom hij het gedaan heeft.
Ze hebben inderdaad weer manouvreerruimte nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:24:20 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171003290
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

Tenzij de Trump-administratie spint dat die opname geaccordeerd was. Ze hebben nog/weer wat manouvreerruimte nu.
En je denkt dat dat geaccepteerd zal worden? Dat kunnen ze trouwens ook niet spinnen want ze wisten niet eens dat de fotograaf voor een persbureau werkte en waren ook pissig dat er foto's van de meeting naar buiten kwamen op het flickr account van TASS.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:24:22 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171003291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het was ook meer een algemene opmerking, ik weet dat we het eens zijn :)

Trump heeft natuurlijk niet letterlijk toegegeven classified info gedeeld te hebben. Alleen dat hij info gedeeld heeft. Hij zal zich er met de hulp van Rusland onderuit proberen te praten.
Hij doet tenslotte wel vaker iets met hulp van Rusland.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:24:33 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003292
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

CBS:
NorahODonnell twitterde op woensdag 17-05-2017 om 13:37:52 Sources tell us Kushner was a prominent voice advocating Comey's firing & the President's angry that move has creat… https://t.co/MtET29MYbh reageer retweet
Dank ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:03 #20
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171003303
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

CBS:
NorahODonnell twitterde op woensdag 17-05-2017 om 13:37:52 Sources tell us Kushner was a prominent voice advocating Comey's firing & the President's angry that move has creat… https://t.co/MtET29MYbh reageer retweet
Zat er natuurlijk dik aan te komen dat de schoonzoon met 0,0 ervaring in de politiek een keer een flinke uitglijer ging maken.
  Overall beste user 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:32 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171003314
Wat fuckt Poetin Trump even bruut.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:26:23 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171003336
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij doet tenslotte wel vaker iets met hulp van Rusland.
Qua algemene beeldvorming zal het niet veel helpen. Al dan niet ovenschojnlijke link naar de Russen wordt er alleen groter door.

Maar het is wel een verhaal richting de achterban, die zich er aan zal vastklampen. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_171003339
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij doet tenslotte wel vaker iets met hulp van Rusland.
Dit is natuurlijk pure speculatie, maar ik denk dat Poetin er op hoopt dat Trump in tweets gaat happen op zijn aanbod. Dat versterkt het narratief dat Trump onder één hoedje speelt met de Russen.

Ik denk namelijk dat Trump helemaal niet gestuurd wordt door Poetin, maar dat zijn domheid en zucht naar erkenning tegen Trump worden uitgespeeld om zo de VS verder te verzwakken. In dat opzicht heeft Poetin er baat bij dat men denkt dat Trump en Poetin twee handen op één buik zijn.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:27:37 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171003365
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk pure speculatie, maar ik denk dat Poetin er op hoopt dat Trump in tweets gaat happen op zijn aanbod. Dat versterkt het narratief dat Trump onder één hoedje speelt met de Russen.

Ik denk namelijk dat Trump helemaal niet gestuurd wordt door Poetin, maar dat zijn domheid en zucht naar erkenning tegen Trump worden uitgespeeld om zo de VS verder te verzwakken. In dat opzicht heeft Poetin er baat bij dat men denkt dat Trump en Poetin twee handen op één buik zijn.
Yup.. Poetin de poppenspeler.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:28:29 #25
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171003381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk pure speculatie, maar ik denk dat Poetin er op hoopt dat Trump in tweets gaat happen op zijn aanbod. Dat versterkt het narratief dat Trump onder één hoedje speelt met de Russen.

Ik denk namelijk dat Trump helemaal niet gestuurd wordt door Poetin, maar dat zijn domheid en zucht naar erkenning tegen Trump worden uitgespeeld om zo de VS verder te verzwakken. In dat opzicht heeft Poetin er baat bij dat men denkt dat Trump en Poetin twee handen op één buik zijn.
Poetin is inderdaad een trol die een rotje naar Amerika gooit en vervolgens geamuseerd gaat zitten kijken hoe allerlei groepen in Amerika elkaar op hun dak geven. De chaos leidt tot verzwakking van de democratie en dan kan Poetin weer wijzen en zeggen dat democratie tot dergelijke toestanden zal leiden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')