SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij I heeft zich dit verder doorontwikkeld met als gevolg dat ze gisteren vanaf de schommel in de speeltuin zat te zingen: "mama is een scheetje, mama is een scheetje, mama is een poepie en een plassie, lalalala."quote:Op maandag 15 mei 2017 22:50 schreef JufMariska het volgende:
Ik begroet 'm wel 's met 'hallo poepie' en dan antwoordt hij 'hejo poepie!' (Hij blijft hardnekkig hejo zeggen ipv hallo)
Heerlijk he, zo'n dag! I zag de foto van N. , werd helemaal enthousiast en wilde weten wie het was.quote:Op woensdag 17 mei 2017 16:28 schreef Selvaria het volgende:
N. heeft zich vandaag de hele dag vermaakt met wat water en een gieter, ze heeft me mooi geholpen het gazon te bewateren.Leuke leeftijd is dit toch.
Dit precies! Hoe deed je dat dan om 17 uur?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:34 schreef GotC het volgende:
Die tijd hebben wij ook gehad en is pas beter geworden toen het middagslaapje eraf ging idd Selveria. Ook dat was bikkelen want enorm moe kind rond 17 uur, maar gaat nu prima
Welkom in de periode: hoe ver kan ik mijn grenzen opzoeken/ouders tot wanhoop drijven? Het is een hele vermoeiende fase. Wij lieten E. maximaal 1 uurtje slapen en zo geleidelijk minder. Want bij ons stond zelfs een half uurtje slapen gelijk aan 2 uur spoken.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 07:46 schreef Selvaria het volgende:
Au. En hij zelf? N. is ook een lompe, maar op de een of andere manier ben ik altijd degene met pijn, terwijl zij er alleen dom bij loopt te grinniken.![]()
Beterschap Exode!
Ik kwam met een vraag:
N. gaat (ging) altijd tussen 7 en half 8 naar boven en sliep dan meestal rond 8 uur. De laatste tijd is dat enorm verschoven: gisteren sliep ze pas om 10 uur. Ze ligt dan eerst wat te kletsen, maar vervolgens begint ze te jengelen omdat:
"Speentje vies is"
"Ikke wil dinken" (vervolgens sabbelt ze alleen wat aan haar fles)
"Kannie onder deken" (zelf steeds de deken wegtrappen)
"Ikke ben wakker!"
"Jenne dikke tuffel (knuffel) geven!"
" Fwozen zien!"
enz.
Als we niet naar haar toe komen begint ze te huilen en stopt daar niet mee. We gaan nu elke keer naar haar toe om haar wat te sussen en zeggen dat het bedtijd is, maar het is best vermoeiend zo, ook met een zusje dat nog wel eens wakker wordt van haar.
Is het de leeftijd? Moet haar middagslaapje er af of ingekort worden? Ze slaapt tussen de middag nog zo'n 1,5 à 2,5 uur, meestal vanaf 12.30/13.00.
Heel rustig middagprogramma: Film kijken, beetje rommelen in huis, eerder gaan eten (rond 17:30) en om half 7 naar bed.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit precies! Hoe deed je dat dan om 17 uur?
Hier slaapt ze 's middags van 15-16.30 uur, en dan dus pas om 22. Maar als ze niet slaapt kukelt om 17 uur om. Kan haar dan toch niet tor 19 uur wakker houden?
Wij doen ook niks met haar eisen, muv een slokje drinken, al maakt ze daar dus ook wel 'misbruik' van. Ik denk dat ik haar vanmiddag al een uurtje wakker maak, kijken hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:06 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Welkom in de periode: hoe ver kan ik mijn grenzen opzoeken/ouders tot wanhoop drijven? Het is een hele vermoeiende fase. Wij lieten E. maximaal 1 uurtje slapen en zo geleidelijk minder. Want bij ons stond zelfs een half uurtje slapen gelijk aan 2 uur spoken.
Wij lieten haar gewoon liggen en kwamen zeker niet tegemoet aan eventuele eisen. Gelukkig had ze er maar 1, het slokje water. We hebben standaard een bekertje water naast haar bed staan.. en er wordt hier niet meer geslapen overdag. Ze is ruim 3 en wil zelf ook niet meer. Soms valt ze in de auto in slaap, maar in de avond gaat het slapen vrij soepeltjes. Binnen een half uurtje slaapt ze..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ik heb hetzelfde gehad hier. Bedtijd is om 20:00, maar regelmatig werd dit met smoesjes gerekt tot soms wel 21:30.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 07:46 schreef Selvaria het volgende:
Au. En hij zelf? N. is ook een lompe, maar op de een of andere manier ben ik altijd degene met pijn, terwijl zij er alleen dom bij loopt te grinniken.![]()
Beterschap Exode!
Ik kwam met een vraag:
N. gaat (ging) altijd tussen 7 en half 8 naar boven en sliep dan meestal rond 8 uur. De laatste tijd is dat enorm verschoven: gisteren sliep ze pas om 10 uur. Ze ligt dan eerst wat te kletsen, maar vervolgens begint ze te jengelen omdat:
"Speentje vies is"
"Ikke wil dinken" (vervolgens sabbelt ze alleen wat aan haar fles)
"Kannie onder deken" (zelf steeds de deken wegtrappen)
"Ikke ben wakker!"
"Jenne dikke tuffel (knuffel) geven!"
" Fwozen zien!"
enz.
Als we niet naar haar toe komen begint ze te huilen en stopt daar niet mee. We gaan nu elke keer naar haar toe om haar wat te sussen en zeggen dat het bedtijd is, maar het is best vermoeiend zo, ook met een zusje dat nog wel eens wakker wordt van haar.
Is het de leeftijd? Moet haar middagslaapje er af of ingekort worden? Ze slaapt tussen de middag nog zo'n 1,5 à 2,5 uur, meestal vanaf 12.30/13.00.
Bandje hebben wij juist niet gedaanquote:Op zondag 21 mei 2017 13:58 schreef Hilmo het volgende:
Leuk Kwak! Dacht ik al dat het voor jullie ook zo leuk zou zijn. Dat bandje was hier een succes om dan overal in te mogen, de draaimolen en dergelijke. Het spookhuis had grote indruk gemaaktWij gaan over een jaar ofzo weer terug, vond het echt geniaal.
Hier vandaag ook voor het eerst een geschminkt kind!Een beertje ligt nu in zijn bed te slapen, want ik kreeg het er ook nauwelijks afgepoetst
![]()
Exode, wat klinkt dat lief van de buurjongen zeg!
R. slaapt nu met 2,5 nog altijd overdag, tenzij even in de auto geslapen of logeren bij iemand. Op de opvang ook al maanden niet meer. Maar we laten hem gerust slapen tot 16.00 als hij dan nog slaapt, en ligt dan om 20.30 of 21.00 weer. Nu elke avond op het potje, dat neemt met elkaar ook wel wat langer de tijd, dus we kijken dan 's avonds iets minder lang tv. Normaal ligt hij om 20.00. vroeger op bed, resulteert altijd in belachelijk vroeg wakker zijn, dus liever dan zo. Later op bed, staat niet garant voor uitslapen helaas.
Mwah, het is nog niet weer 22.00 geworden, dus in die zin wel beter, maar ze trekt nog steeds veel uit de kast om maar niet te hoeven slapen. Ze is overigens wel moe. Gisteren en eergisteren sliep ze rond 21.00 eindelijk.quote:Op maandag 22 mei 2017 14:58 schreef Hupje het volgende:
En Selvaria, hoe ging het slapen na minder slaap in de middag?
Die trukendoos ken ik ookquote:Op maandag 22 mei 2017 19:49 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Mwah, het is nog niet weer 22.00 geworden, dus in die zin wel beter, maar ze trekt nog steeds veel uit de kast om maar niet te hoeven slapen. Ze is overigens wel moe. Gisteren en eergisteren sliep ze rond 21.00 eindelijk.
Zo 1 heb ik ook!quote:Op maandag 22 mei 2017 19:12 schreef Shopaholic1984 het volgende:
L eet hier een waterijsje net zo snel als ons. Die bijt er ook gewoon stukken van 🙈
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 20:13 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag waren N en L alleen bij de GO. Zijn ze eerst lekker naar de kinderboerderij geweesten na het slapen heerlijk buiten gespeeld. Ik had zonnebrilletjes besteld bij Ali die flexibel zijn. Goedkope brilletjes omdat zij ze toch niet lang ophouden en het dan niet erg is als ze stuk gaan. En ja ik weet het, een goede bril is beter voor de ogen.
Zo zagen ze er dus uit toen ik ze op ging halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en uit onderzoek blijkt dat de prijs van de zonnebril niet uit maakt maar wel het "glas" wat er in zin
O. Is dol op nagellakken en alle andere make-upquote:Op woensdag 24 mei 2017 21:50 schreef Goitske het volgende:
Vandaag Teun zonder luier laten lopen. Na het bad vraag ik nog moet je naar de wc? Nee
Wil je een luier om? Nee
Wil je een onderbroek aan? Ja
Waar doe je poepen en plassen? Op de wc
Binnen 5 minuten zit er een drol in zijn onderbroek waarvoor hij speciaal naar een andere kamer liep om het te doenhij voelt het, hij weet het, is niet bang voor de wc... Maar toch gewoon in je onderbroek poepen
Wederom veel herkenning Away. Hier ook 2 hele verschillende meisjes waardoor 2 'genoeg' isquote:Op donderdag 25 mei 2017 09:08 schreef AwayTL het volgende:
Wat een slim idee van de shirts Nikki! Die pik ik van je met vakantie.
Je hebt wel echt een dappere dodo gemaakt he Loj? Hoe beleef je dat als tegenhanger van Ow? Ik vind het heerlijk dat ze zo verschillend zijn, ik denk wel dat het voor mijn gevoel bijdraagt aan het 'het is goed zo' gevoel, terwijl wij in eerste instantie uitgingen van 3 kinderen. Wat ik wel moeilijk vindt is dat het in dit huis wel zorgt voor een eenkennigheid naar 1 van ons 2. Frans is heel erg papa en V is heel erg mama, ondanks dat we dat wel bewust scheiden.
Mensen nog plannen voor de mooie komende dagen? Ik vermoed dat het hier uitdraait op veel in de tuin spelen, ijsjes eten en bbqen. Vriend heeft een vrijgezellen-2daagse, waarbij ik vermoed dat hij de overige 2 dagen bij moet komen.
Vriend heeft een beetje teveel hooi op zn vork genomen de laatste tijd, waardoor ik nu eigenlijk alles moet doen. Niet erg, want hij heeft ook vaak genoeg voor mij moeten zorgen, maar ik vind het wel heftig hoor.
Dit vind ik helemaal niet raar juist. Ik denk ook dat mijn mannen echt een aanvulling op elkaar zijnquote:Op donderdag 25 mei 2017 10:12 schreef Loj het volgende:
Mooie vraag Away
Misschien is het raar om te zeggen maar ik vind dat mijn jongens elkaar nog mooier maken doordat ze zoveel van elkaar leren. Zeker nu Js langzaam begint met praten zijn ze ook echt onafscheidelijk.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Twist dat klinkt als een superfijne dag. De dierentuin is zo leuk met een peuter.
Snoenk, wat superknap van je dame. Ze doet het gewoon even, zindelijk in een dag.![]()
Goits er komt vast een dag dat hij het wel netjes op de wc doet, maar ik snap dat het op deze manier wel tot de nodige frustraties kan zorgen.
Wij zitten de laatste weken behoorlijk in genietmodus. De combinatie zon en strand doet ons allemaal goed.En wat is het heerlijk dat er zo langzaamaan een beetje rust in die peuterkontjes komt. Niet meer in zeven sloten tegelijk lopen, maar heerlijk een uur op dezelfde plek spelen op het strand met emmertjes en schepjes. Het strand is echt het rustpunt voor ons hele gezin geworden. Waar we thuis continue moeten opletten en corrigeren omdat T oversteekt omdat hij naar het schoolplein aan de overkant van de straat wil, hoeven we hem op het strand vrijwel niet te corrigeren en dat is zo ontspannen. Ik grijp elk vrij moment aan om lekker naar het strand te gaan met de kinderen.
In de spoiler nog een paar actiefoto's. Let niet op het pijn aan je ogen shirt van T en S. Ik heb dat soort shirts met opzet gekocht voor strand/dagjes weg. Eén blik en ik weet waar ze zijn en dat is zeker als je een tweeling hebt best wat waard.Oh wat een heerlijke foto's! En die shirts ken het. Mijn kinderen hebben met een dagje weg ook zeer herkenbare kleding vaak aan. Deze soort had ik nog niet dus maar even naar op zoek 😄SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb nu voor beiden ook rubberen polsbandjes besteld met onze telefoonnummers er op. Voor de zekerheid gewoon, hopelijk nooit nodig. Ze mochten zelf de kleur uit kiezen gingen beide voor oranje en als backup een blauwe en groene besteld of als een vriendje mee is ofzo
En dat gedrag van Teun tja soms heel frustrerend. Tegenover poepen op de wc staat een autootje uit kiezen heb daarvoor een speciaal bakje. Hij loopt nu thuis steeds in de blote billen dan gaat het op zich goed.
dan kom je langs alkmaar gok ik. Altijd welkom om een bakkie te komen doenquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:04 schreef kwakz0r het volgende:
Dit weekend gaan we nog naar Plaswijck met een vriendin van me, en een dagje naar mijn tante in Anna Pauw-fokking-lona, ofwel het eind van de bewoonde en beschaafde wereld (aan de westkant dan).
quote:Op donderdag 25 mei 2017 10:06 schreef AwayTL het volgende:
Wat is hij groot geworden Fazz. Wat een lekker koppie
Scheepjes stonewashed in green agate en amazonite (licht en donker turquoise) en drops big merino in bruin, taupe, lichtpaars en grijsblauwquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat moet ergens wel lucht geven denk ik kwak, dat jullie over 1,5 weer eens verder kijken?
En rammelen is ook niet gek denk ik
Welke kleur brei je? Ik vind al dat donkere zo stom. En al dat "stoere" gedoe. Stoere jongens hebben we we al genoeg van. Doe mij maar lieve
Lief, maar we gaan via Hoorn... (Ik heb zo'n hekel aan die route via Alkmaarquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan kom je langs alkmaar gok ik. Altijd welkom om een bakkie te komen doen
aanbod blijft staanquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lief, maar we gaan via Hoorn... (Ik heb zo'n hekel aan die route via Alkmaar)
ze gaan hier met ca 2,5 jaar naar de psz. hij is net 2. en elke ochtend is het krijsen in de kleuterhoek dat hij wil bouwen en spelen. (mocht met de verjaardag van geert even snuiven aan het spelen op school, en sindsdien is het bijna elke ochtend dramaquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
Achgos, is daar een wachtlijst voor? Wat sneu!
Glijbaan bij winkelcentrum De Mare. Daar krioelt het van de twee- en driejarigenquote:Op donderdag 25 mei 2017 21:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
aanbod blijft staanaltijd leuk om michael eens met leeftijdsgenootjes te laten kennismaken
't joch hunkert naar school, maar mag pas in november naar de psz
ik ben zelf niet zo van het buitenspelenquote:Op donderdag 25 mei 2017 22:46 schreef Skittles het volgende:
[..]
Glijbaan bij winkelcentrum De Mare. Daar krioelt het van de twee- en driejarigen
het belangrijkste is een blije gezonde moeder! Een broer of zus is fijn maar ik moet zeggen ik vind 2 kinderen echt niet altijd makkelijk. Ik ben niet altijd even leuk en gezellig hoor vooral op de dagen dat ze elkaar enorm dwars zitten (en dat is nu regelmatig)quote:Op donderdag 25 mei 2017 22:36 schreef JufMariska het volgende:
Dank damesWij hadden Lucas ook heel erg een broer of zus gegund, maar ik gun 'm ook heel erg een 'aanwezige' en blije moeder. Ik vind het nu al lastig, ben echt heel bang dat ik een tweede misschien wel nooit te boven kom. En Lucas heeft idd ook fijne vriendjes, zo lief
Mja, Dat is toch wel zo'n beetje de manier om onder leeftijdsgenootjes te komen als hij nog niet naar een psz gaatquote:Op vrijdag 26 mei 2017 07:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben zelf niet zo van het buitenspelenwoon er twee minuten vandaan, dat dan weer wel.
En een salade met pasta/tonijn/stukjes appel Hups? Ik weet niet welke allergieën J allemaal heeft nml.. en wraps oid?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:09 schreef Hupje het volgende:
Mocht je nog een uitstapje zoeken voor vanmiddag en er is een Campina Boerderijdag in de buurt: gaan! J heeft genoten. De boer zelf constateerde zo mooi dat sommige kinderen niets durven en dat andere kinderen zo op de koeien afstappen (J hoort dus bij de laatste categorie).
Heeft iemand trouwens nog een tip voor een maaltijd voor een peuter die 1) lekker is met dit weer 2) in een koeltas te vervoeren is 3) niet te veel rommel geeft? We gaan morgen naar een feest waarvan de catering aangeeft geen garanties te kunnen doen voor allergieën. Voor mezelf zou ik een maaltijdsalade nemen, maar J gruwelt van sla e.d.
Pannenkoeken? Evt met, al dan niet gepureerde, fruit/groente er doorheen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:09 schreef Hupje het volgende:
Mocht je nog een uitstapje zoeken voor vanmiddag en er is een Campina Boerderijdag in de buurt: gaan! J heeft genoten. De boer zelf constateerde zo mooi dat sommige kinderen niets durven en dat andere kinderen zo op de koeien afstappen (J hoort dus bij de laatste categorie).
Heeft iemand trouwens nog een tip voor een maaltijd voor een peuter die 1) lekker is met dit weer 2) in een koeltas te vervoeren is 3) niet te veel rommel geeft? We gaan morgen naar een feest waarvan de catering aangeeft geen garanties te kunnen doen voor allergieën. Voor mezelf zou ik een maaltijdsalade nemen, maar J gruwelt van sla e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Je hebt ook gelijk hoor We zijn tijdens het hele proces (we kochten in november 2015quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:50 schreef Crumpette het volgende:
Franny wat een mooie fotos!![]()
Room; wij gaan over een kleine maand ook, en ik denk maar zo: we gaan naar ons forever home. Jullie ook, mooi nieuwbouwhuis meen ik me te herinneren? Het is even een transitie, maar je gaat naar het huis waar je kinderen echt gaan opgroeien!
ik verheug me enorm. Goed, gek idee dat ze zich ws niks meer herinneren van dit huis, waar ze 'geboren' zijn zeg maar, maar met het oog op de toekomst ben ik vooral blij dat het nu al is, en niet een jaar later. Zo'n kdv, dat komt echt wel goed.
tof man, verhuizen! En dan nooit meer!
Dan zal ik vertellen van de periode dat ze het bed heeft gekregen tot S kwam. De periode daarna zal ik kort houden: we beginnen opnieuw in het nieuwe huisquote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
ik beloof plchtig dat ik binnenkort weer ga aanhaken, echt waarMaar ik heb even een vraag, heeft iemand nog goede tips om een peuter naar een nieuwe kamer met peuterbed te motiveren?
Ze vind dr kamer prachtig maar toen ik weg wilde lopen opdat ze zou gaan slapen sprong ze er snel uit en wilde weer terug naar dr oude kamer-met-ledikant.
Nu kan ik me voorstellen dat het nog een beetje moeilijk is dus ik wilde graag weten hoe jullie het hebben aangepakt (graag succes-ervaringsverhalen, geen wilde gokken)
Hahaquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
Oh oh loedermoeder... melles peutertandpasta is op, dus ik dacht hij kan wel een keer een piepjlein beetje gewone![]()
Gillen!
Beetje pittigsorry. Doen we nooit meer lieverd.
We hebben haar heel erg 'warm gemaakt' voor haar nieuwe kamer. Waarbij ik ook wat nieuw speelgoed had gekocht, zoals een poppenhuis. Een mooi dekbedovertrek met bambi erop waar ze helemaal verliefd en trots op was. Maar ik denk dat jij zulke dingen ook wel hebt gedaan, want je schrijft dat ze haar kamer heel mooi vindt. I vond het meteen geweldig om ook in haar nieuwe bed te slapen. Als ik je foto's zie ik in het kinderkamertopic dan zou ik het misschien nog wat meer echt haar kamer maken? Dus haar zelf nog wat nieuwe spulletjes en speelgoed laten uitzoeken?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
ik beloof plchtig dat ik binnenkort weer ga aanhaken, echt waarMaar ik heb even een vraag, heeft iemand nog goede tips om een peuter naar een nieuwe kamer met peuterbed te motiveren?
Ze vind dr kamer prachtig maar toen ik weg wilde lopen opdat ze zou gaan slapen sprong ze er snel uit en wilde weer terug naar dr oude kamer-met-ledikant.
Nu kan ik me voorstellen dat het nog een beetje moeilijk is dus ik wilde graag weten hoe jullie het hebben aangepakt (graag succes-ervaringsverhalen, geen wilde gokken)
Wat dapper om een keuze te maken die op momenten niet perse is wat je hart wil, maar wellicht wel beter voor je gezin isquote:Op donderdag 25 mei 2017 12:21 schreef JufMariska het volgende:
Het meer-kids-of-niet-vraagstuk hebben wij ook een poos heel sterk gehad, maar vanwege mijn instabiele psychische toestand (plus moeilijk zwanger raken enzo) kiezen we nu voor het (zo) gelukkig (mogelijk) zijn (/worden) met z'n 3en in plaats van alles mogelijk weer op het spel zetten voor een groter gezin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DJMO: ook ik vroeg me af of je dan nooit met je kinderen naar buiten gaat om te spelen? En wat doe je dan met ze? Ik vind buiten zijn echt de bom, en ook heel erg goed voor hun ontwikkeling (om over mijn mentale toestand nog maar te zwijgen)
Goitske, mijn Oudste heeft toen hij 3 was een hele nacht geslapen met shampoo in zijn haar (hij lag in mijn bed en ik heb me heel de nacht afgevraagd waarom mijn slaapkamer zo naar kokos rook) en ik moet zeggen: het jong heeft prachtig haar![]()
Wij hebben de keus even een poosje bij I gelegd. Hij vond zijn nieuwe kamer geweldig, maar tegelijkertijd ook in het grote bed was even wat te veel in één keer. De eerste avond klom hij na een half uur ongeveer uit bed en hij vertikte het absoluut om er weer in te gaan liggen. We hebben toen zijn ledikant op zijn nieuwe kamer gezet en het peuterbedje weggehaald (wel in het zicht laten staan, op zijn oude kamer). Een paar dagen later vroeg hij zelf om het peuterbedje, dus weer omgesjouwd, en sindsdien slaapt hij er zonder een enkel probleem in.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:32 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haha
In het donker peutertandpasta op je eigen tandenborstel doem geeft dezelfde reactie kan ik je vertellen
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat dapper om een keuze te maken die op momenten niet perse is wat je hart wil, maar wellicht wel beter voor je gezin is
Dankjewel voor deze woordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En graspoepers![]()
jaja, kom maar door met de wachtmaars
En peuterbedje ging hier ook nogal vanzelf eigenlijkDe vroeg-wakker-hype hield daarmee helaasch niet op
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Same here. Sticker moet wel echt ingesmeerd, want licht&blond dus hij verbrandt snel maar ik zie geen reden ze uit de zon te houden.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 08:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Die van ons zoeken ook vaak de zon op, maar sinds de peuterleeftijd vind ik dat ook niet zo spannend meer eigenlijk? Ik smeer ze gewoon goed in met een hoge factor, eventueel met hoedje en dan laat ik ze lekker in de zon spelen hoor.
wat is de reden van niet eten?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 16:19 schreef twist02 het volgende:
Ik lees ook even mee met tips om peuter in een groot bed te krijgen, aangezien dat hier binnen nu en een half jaartje toch ook wel aan de orde is.
Iemand nog tips om een zieke peuter te laten eten trouwens?
Gisteren at ze in elk geval nog knijpfruitjes en soepstengels, maar ook die wil ze nu niet meer
(Drinken gaat nog wel enigszins, maar houdt ook al niet over...)
yes she doesquote:Op zondag 28 mei 2017 03:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedzo Mauw! En, slaapt ze nog?
Wij niet.
Het klinkt zo makkelijk, waarom vind ik het dan af en toe lastigquote:Op zondag 28 mei 2017 07:58 schreef Goitske het volgende:
Jan heeft tot hij 3 was geslapen smiddags, Teun dacht bij 2 ja daaaaaag
Ik ga vaak smorgens ergens heen, boodschap doen, kinderboerderij etc, smiddags spelen ze thuis in de tuin of binnen, kleuren ,kleien etc en even filmpje kijken. Evt nog even eendjes voeren als we een rondje met de hond doen. De dagen dat ik vrij ben probeer ik op tijd te eten zodat ze om half 7 echt helemaal klaar zijn om naar bed te gaan, mogen ze nog even tv kijken tot papa thuis is en brengt een van ons ze naar bed
Is ze om half 8 niet "te moe" Als wij Saar te laat naar bed doen slaapt ze ook moeilijk in. Zij slaapt ook niet meer overdag.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het klinkt zo makkelijk, waarom vind ik het dan af en toe lastig![]()
Hier gaat ze rond half 8 naar bed en soms wil ze dan ook niet gelijk slapen. Ongelooflijk: heel de dag wakker en dan in de avond gewoon niet willen slapen![]()
Ik las dat een kindje ziek was? Hoe gaat het ondertussen?
Kan goed zijn hoor. Ik vind het lastig, want ik zie aan Nora niet of ze moe is of niet. Ze wordt niet dreinerig of huilerig, ze blijft gewoon haarzelf. Gisteren hebben we haar wel wat vroeger naar bed gedaan, want actieve dag zonder slaap. Maar toen duurde het ook nog zeker wel een half uur voordat ze sliep. Misschien warmte ook wel.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Is ze om half 8 niet "te moe" Als wij Saar te laat naar bed doen slaapt ze ook moeilijk in. Zij slaapt ook niet meer overdag.
Ze speelt veel in de tuin en we gaan bijna elke dag wel even naar de speeltuin maar we moeten wel rekening houden met het slapen van James en dat vind ze soms wel lastig.
Wel herkenbaar. Zeker toen ik hoogzwanger was, vond ik die dagen alleen met peuter wel lang soms. Aan de andere kant zit vermaak ook in een klein hoekje. Het ligt denk ik ook wel aan hoe/waar je woont. Zo wonen wij middenin de stad. En daarom is een klein fiets- of wandeltochtje naar de grote Hema zo gemaakt en I vindt dat echt een geweldige winkel. Dan kijken we lang naar allerlei spulletjes (die ze niet mag hebbenquote:Op zondag 28 mei 2017 07:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slaap is zo overrated![]()
Wij hier ook een meegroeibed sinds een tijdje en dat gaat wisselend. Er zijn avonden dat ze daar in slaap valt, maar zijn ook avonden dat ze in papamamabed wil liggen. Dan lig ik ernaast en dan is ze meestal binnen 5 minuten vertrokken. Ach, ik stem er wel mee in. Gaat vast ooit een keer over
Hoe ziet jullie dag eruit met een peuter die geen middagdut meer heeft? De mijnes slaapt nog maar zelden overdag ( en als ze dat wel doet is het tot 10 uur in de avond feest). Hoewel dit al eefn geruime tijd aan de gang is, vind ik het af en toe nog steeds lastig om de dagen te vullen. Elke dag gaan we wel ergens heen, maar je blijft ook geen uren op bijv een kinderboerderij.
En dan hoor je van een vriendin, 'oh de mijnes slaapt nog rustig 2,5 uur op een dag hoor'. Hoe dan?
Saar heeft wel een grotere maat dan Lucas maar itt tot vorig jaar zijn haar voeten ook niet hard gegroeid, vorig jaar was het 23/24 en nu 24/25quote:Op zondag 28 mei 2017 10:02 schreef Chanty het volgende:
Ook weer bijgelezen!
Kwak en JM wat lijkt me dat een moeilijke beslissing om te moeten nemen. Maar wel goed om nu voor jezelf en je gezin te kiezen. Hopelijk vinden jullie snel rust en geluk bij jullie besluit.
Franny wat een prachtig duowat is ze dan ineens groot hé naast zo'n klein babietje. I. Is sowieso echt een dametje geworden. Wat een ogen
![]()
Fazz wat een heerlijk blond koppie heeft F. tochen herkenbaar wat je schrijft over die enorm lange benen
je went er snel weer aan terug.
Shop wat een vrolijkheid!
Nikki wat een slim idee van de shirts. En heerlijke foto's. Jouw jongens zijn ook al zo groot ineens.
Loj ik vind het zo knap hoe Js zich dapper door alles heen slaat. Hoe gaat het inmiddels?
Room spannend van het verhuizen maar het komt echt goed
En las herkenbare verhalen over het rekken van bedtijdHier is het vaak ook half tien
En sorry away maar ik moest toch lachen om je zonzoekende grasbemester![]()
Goitske ik las je bericht over dat hij los alles weet maar dan toch ergens heen loopt om te poepen. Heel frustrerend maar ik denk toch dat het kwartje dan nog niet volledig gevallen is. Dat ze los dingen kunnen zeggen zoals dat je op het potje moet poepen, betekent niet dat ze de link ook op dat moment leggen. Bij Lucas ging poepen eerst ook nog niet goed, plassen wel. Heb hem twee weken weer een luier aangedaan omdat ik geen zin had steeds poep te scheppen en toen hij na twee weken zei dat hij geen luier wilde, heb ik hem uit gelaten en sindsdien is hij dag en nacht poep en plaszindelijk. Hoeven hem zelfs met spelen niet eraan te herinneren en hij slaapt de hele nacht door zonder plaspauze. Geef het nog even tijd, duurt vast niet lang meer.
Lucas poept overigens rustig vijf keer per dagen veel!
Wat ik wel lastig vind is wanneer we weg gaan. Korte uitjes doe ik zonder luier maar laatst waren we in de stad en heb ik hem, tegen zijn zin, een luierbroekje aan gedaan. Op een gegeven moment zei hij dat hij moest plassen dus wij naar een wc. Maar ik kreeg hem er echt niet op. Totale paniek want het is natuurlijk een grote bril. Hij klampte zich echt helemaal aan me vast en stopte pas met huilen toen ik zei dat het niet hoefde. Gezegd dat hij in de luier mocht plassen maar dat wilde hij ook niet ("thuis op het potje"). Hij heeft het dus serieus 4,5 uur opgehouden! Hoe doen anderen dat met weggaan en grote wc's?
En waar ik ook benieuwd naar ben, in welke schoenmaat zitten de driejarigen hier? Lucas past nog steeds zijn maat 21 schoenen die ik een jaar geleden kocht! Met het opmeten van het voetje scheelde het ook nauwelijks met vorig jaar. Sandalen wel in 22 gekocht want 21 kan hij niet lang meer aan. Maar vind het toch apart dat zijn voeten zo langzaam groeien.
28 klinkt dan wel weer grootquote:Op zondag 28 mei 2017 10:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maat 22? Hier heb ik eergister maat 28 slippers gekocht (die nog wel ietsje te groot zijn). Heeft Nora zulke megavoeten dan? Of heeft L. gewoon kleine voetjes?
Ik heb eigenlijk geen idee wat een gangbare maat is voor 2 jarigen.
Rond de meter. Misschien ietsje erboven. Misschien vallen de slippers gewoon klein ofzoquote:Op zondag 28 mei 2017 10:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
28 klinkt dan wel weer grootHoelang is Nora?
Ik ga dan af van het meetding bij plopsaland. Kan best zijn dat ze eigenlijk iets kleiner is. Maargoed, vriend en ik zijn allebei lang. Misschien heeft dat ook wel invloed.quote:Op zondag 28 mei 2017 10:39 schreef Chanty het volgende:
Wow sun wat heb jij een lange dan met boven de meteren maat 28! Ik denk dat we dan twee uitersten te pakken hebben.
Ik schat dat Lucas nu zo'n 88-90 cm lang is. Niet heel groot dus.
Wil idd hier thuis gaan oefenen mrt de grote wc-bril. Sowieso zou ik het fijn vinden als hij op de wc gaat ipv potje. Wc gaat hij alleen s avonds op. Maar met poepen vind ik dat toch vies op het potje.
Wc papiertje/ keukenrol in het potje leggenquote:Op zondag 28 mei 2017 10:39 schreef Chanty het volgende:
Wow sun wat heb jij een lange dan met boven de meteren maat 28! Ik denk dat we dan twee uitersten te pakken hebben.
Ik schat dat Lucas nu zo'n 88-90 cm lang is. Niet heel groot dus.
Wil idd hier thuis gaan oefenen mrt de grote wc-bril. Sowieso zou ik het fijn vinden als hij op de wc gaat ipv potje. Wc gaat hij alleen s avonds op. Maar met poepen vind ik dat toch vies op het potje.
Blijf het alsnog goor vindenquote:Op zondag 28 mei 2017 11:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Wc papiertje/ keukenrol in het potje leggen.
Hier een 3-jarige met schoenmaat 27 (en kleding maat 104)quote:Op zondag 28 mei 2017 11:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Wow wat een grote voeten![]()
![]()
F is net 3 en heeft maat 24.
Dat doet mijn 2 jarige ook!quote:Op zondag 28 mei 2017 11:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier een 3-jarige met schoenmaat 27 (en kleding maat 104).
Hier ook bovenmaat 92/98quote:Op zondag 28 mei 2017 12:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik doe gewoon mee met #teamhobbit![]()
Z'n korte broeken in 92 van vorig jaar passen nog en bovenkleding draagt hij nu 92/98![]()
Ik heb ook wel interesse, denk dat Lucas dat nu wel erg tof vindtquote:Op zondag 28 mei 2017 12:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Misschien tijd voor een peuter-meet!! Laatste keer waren ze net dreumessen toch
Jullie zijn bij mij welkom!quote:Op zondag 28 mei 2017 13:11 schreef Stormqueen het volgende:
En willen we dan meeten bij iemand thuis of op openbare grond?
Ons huis kopen?quote:Op zondag 28 mei 2017 09:47 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook twee kindjes die pas om 10 uur sliepen, het zal toch echt de warmte wel zijn geweest. Toch waren we om 7 uur weer allemaal wakker.![]()
Wij hebben vanmiddag een feest aan de andere kant van het land, en het begint pas om 4 uur.We proberen het gewoon, maar ik vermoed dat het rond een uur of 6 niet zo gezellig meer is met een baby die dan alleen maar wil plakken.
N. zal het wel weer fantastisch vinden, al die aandacht van ooms/tantes/opa/oma. Zo heerlijk, wij hebben dan even totaal geen omkijken naar haar.
Na al jullie verhalen denk ik dat we ons toch maar eens aan moeten melden voor een loterij zodat we ook een huis aan het strand kunnen aanschaffen.![]()
Beterschap voor alle zieke kindjes.Ik snap het wel hoor twist, als N. ziek is vind ik het ook naar als ze helemaal niks eet, al doe ik dat zelf ook niet dan.
Onze Nora heeft ook schoenmaat 28, maar zij wordt over 2 maanden 4quote:Op zondag 28 mei 2017 10:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maat 22? Hier heb ik eergister maat 28 slippers gekocht (die nog wel ietsje te groot zijn). Heeft Nora zulke megavoeten dan? Of heeft L. gewoon kleine voetjes?
Ik heb eigenlijk geen idee wat een gangbare maat is voor 2 jarigen.
Dan heeft ze ook een flinke groeispurt gehadquote:Op zondag 28 mei 2017 14:26 schreef Kursor het volgende:
Hier nog zo'n halve meelezer, maar zeker wel zin in een meet.
J is ondertussen net 3 en is 97cm. Schoenmaat 25 (of al 26?). Ze draagt allemaal kleding die M aan had toen ze net naar de basisschool ging. Zo gek! Ondertussen ziet J er nog wel echt jonger uit omdat ze nog steeds een pluiskapsel heeft.
Afgelopen zomer (zo lang geleden alweer!quote:Op zondag 28 mei 2017 14:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dan heeft ze ook een flinke groeispurt gehad
Jup! Daaromquote:Op zondag 28 mei 2017 14:29 schreef Kursor het volgende:
[..]
Afgelopen zomer (zo lang geleden alweer!) was ze net iets groter dan L toch?
Ermagherd mijn baby heeft 80quote:Op zondag 28 mei 2017 14:16 schreef AwayTL het volgende:
Meet!
25/92 onder 98 boven en shorts maat 80.
Het is een dagcamping aan de Plassen met momenteel 8 caravans en dus 1 vouwwagen.quote:Op zondag 28 mei 2017 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Die camping van exode klinkt prima. Hoe vinden de andere campinggasten dat? 20 hysterische peuters en achterban?
Ssssst!quote:Op zondag 28 mei 2017 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
En het is niet die naturistencamping die ik als eerste hit op Google krijg?
Jawel, hoezo?quote:Op zondag 28 mei 2017 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
En het is niet die naturistencamping die ik als eerste hit op Google krijg?
Dat klinkt uiterst relaxed! Ik weet nog niet of wij aanhaken.quote:Op zondag 28 mei 2017 15:46 schreef exode het volgende:
[..]
Het is een dagcamping aan de Plassen met momenteel 8 caravans en dus 1 vouwwagen.![]()
Ter informatie: er zijn toiletten en koude douches op kruipafstand, vouwwagen staat op gras, het water is zo'n 50 meter verderop (vrij uitzicht op) , zand, speeltuintjes, toezicht, friet en ijsjes te koop, entree ¤6 voor volwassenen. Alle spullen kunnen in de vouwwagen gestald worden.
Hoi, heb je het over mijn kindquote:Op zondag 28 mei 2017 18:00 schreef Gevalletje het volgende:
Q is soms nogal van de regeltjes, zo is naar buiten gaan volgens hem "jasje aan" en "soenen aan". Was al even drama toen het ineens te warm was voor een jasEn nu ziet hij de schoenen die hij nu draagt weer als de enige goede schoenen, zucht..
Ach je bent niet de eerste die op een fokmeet bevaltquote:Op zondag 28 mei 2017 19:10 schreef Skittles het volgende:
Peutermeet ben ik ook wel voor in! Desnoods een groep aanmaken via Facebook of iets? Ook handig om te kijken of er iets valt te carpoolen oid.
Midden/eind augustus sta ik op knappen en is het wat onhandig
Campingmeetbevalling!quote:Op zondag 28 mei 2017 19:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ach je bent niet de eerste die op een fokmeet bevalt
Gewoon gps-tags met een alarm als ze verder dan 15 meter weg gaan.. inclusief app met plattegrond natuurlijkquote:Op zondag 28 mei 2017 18:59 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik heb wel last van loslopend wild
Hihi, anders neem ik de looplijnen van de honden van vrienden meedan kunnen N en L niet weglopen.....
Als we dat nu via Ali bestellen, is het er dan op tijd 😂?quote:Op zondag 28 mei 2017 20:05 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Gewoon gps-tags met een alarm als ze verder dan 15 meter weg gaan.. inclusief app met plattegrond natuurlijk
Is voor die van mij ook geen overbodige luxe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |