quote:O'G3NE naar Eurovisie Songfestival 2017
O'G3NE gaat volgend jaar voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival in Oekraïne. Dat heeft de AVROTROS bekendgemaakt in het programma Muziekcafé op NPO Radio 2.
Het is nog niet duidelijk welk nummer O'G3NE gaat zingen. Dat wordt op een later moment bekendgemaakt.
Het Eurovisie Songfestival wordt volgend jaar gehouden in Kiev.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoop toch echt dat die Roemeen weer van z'n kanon flikkert, en mogelijk de jodelende dame van het podium kogelt. Een één-tweetje zeg maar.
Ik hoop toch echt dat die Roemeen weer van z'n kanon flikkert, en mogelijk de jodelende dame van het podium kogelt. Een één-tweetje zeg maar.
Amen!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:57 schreef Cyan9 het volgende:
Zienzien!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:57 schreef Cyan9 het volgende:
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:28 schreef libranl het volgende:
[..]![]()
Eigenlijk gaat me dat net weer wat te ver. Dat heeft zo'n kanon nou ook weer niet verdiend.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:28 schreef libranl het volgende:
[..]![]()
Eigenlijk gaat me dat net weer wat te ver. Dat heeft zo'n kanon nou ook weer niet verdiend.
Dan krijgen ze bakken met sympathy votes, daar helpt geen moedertje meer aan hoorquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoop met je meequote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:57 schreef Cyan9 het volgende:
He! Geen helaas als het om mijn landje gaat!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:38 schreef ato het volgende:
Ik hoop dat de meiden hun eerste repetitie gaan overtreffen morgen.
Servië is helaas al bezig met een inhaal race.
Je realiseert je wel dat het de jury is die Il Volo van de winst hield he? Ik weet dat mensen veel hoop hebben omdat Traincha zoveel punten kreeg, maar ik begin me inmiddels af te vragen of dat niet gewoon een tactiek was om zwakke tegenstanders de finale in te helpen om je eigen land een betere kans te geven...quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:22 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee![]()
Roemenie en Bulgarije gaan denk ik in de televote hoger eindigen dan NL, misschien Oostenrijk ook wel (volgens mij ga je dit niet vergeten). Ergens vrees ik Kroatie ook wel. De juryvote moeten we gewoon kunnen winnen.
!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:28 schreef libranl het volgende:
[..]![]()
Was het toen ook niet zo dat Il Volo tijdens de jury show een stuk slechter was? Meen ooit eens zoiets gelezen te hebben.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat het de jury is die Il Volo van de winst hield he? Ik weet dat mensen veel hoop hebben omdat Traincha zoveel punten kreeg, maar ik begin me inmiddels af te vragen of dat niet gewoon een tactiek was om zwakke tegenstanders de finale in te helpen om je eigen land een betere kans te geven...
Maar Il Volo deed het niet goed voor de jury, dat werd meteen die avond in de streams al duidelijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat het de jury is die Il Volo van de winst hield he? Ik weet dat mensen veel hoop hebben omdat Traincha zoveel punten kreeg, maar ik begin me inmiddels af te vragen of dat niet gewoon een tactiek was om zwakke tegenstanders de finale in te helpen om je eigen land een betere kans te geven...
Morgenochtend.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:14 schreef Pluto1975 het volgende:
Wanneer is eigenlijk de volgende rehearsal voor de meiden?
Thanks. Moet ik helaas werken :-(quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Morgenochtend.
Als eerste geloof ik.
Ja die schoten volgens mij net als Polen vorig jaar tijdens juryshow vocaal uit de bocht.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Was het toen ook niet zo dat Il Volo tijdens de jury show een stuk slechter was? Meen ooit eens zoiets gelezen te hebben.
Oh ja, geweldig land trouwens 😄quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
He! Geen helaas als het om mijn landje gaat!
Dat was ik alweer vergetenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, ja dat kan natuurlijk ook nogquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Was het toen ook niet zo dat Il Volo tijdens de jury show een stuk slechter was? Meen ooit eens zoiets gelezen te hebben.
Dat wordt maandagavond en vooral woensdagavond weer stressen. Livestream kijken / luisterenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die schoten volgens mij net als Polen vorig jaar tijdens juryshow vocaal uit de bocht.
Nee hoor. Ik ookquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:28 schreef Momo... het volgende:
Ik ben de enige overgebleven user hier die Roemenie wel een fijne guilty pleasure vind volgens mij
Nee nee ik ook ... ze gaan naar de finalequote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:28 schreef Momo... het volgende:
Ik ben de enige overgebleven user hier die Roemenie wel een fijne guilty pleasure vind volgens mij
Ik geef jou de schuld trouwens. Dat ik zo blij word van het ESF.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die schoten volgens mij net als Polen vorig jaar tijdens juryshow vocaal uit de bocht.
Vocaal staat OG3NE op eenzame hoogte. Dat moet een jury ook horen. Dit soort samenzang is nog niet vertoond op het songfestival... of het moet door ABBA zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat was ik alweer vergeten, en onbegrijpelijk. Italië had toen moeten winnen. Krijg niet snel kippenvel maar dat was toch een moment
![]()
Mijn hoop is niet zozeer gebaseerd op 2015 of andere jaren. Ik vind ook niet dat we naar voorgaande jaren moeten kijken, want je hebt dan toch te maken met o.a. een ander deelnemersveld (sterker/zwakker, artiesten die het wel/niet waarmaken noem maar op). De EBU bepaalt ook waar de juryleden op moeten letten bij het beoordelen van de inzendingen. Dat kan ook jaarlijks aangepast worden. Volgens mij was het in voorgaande jaren zo, dat er ook gelet moest worden op o.a. 'hitgevoeligheid'. Kan verklaren waarom Italië de juryvote niet won. Voor dit jaar staat op eurovision.tv:
The jury members are asked to judge the vocal capacity of the singer, the performance on-stage, the composition and originality of the song and the overall impression of the act.
Wat me wel hoop geeft is dat de juries veel meer letten op zang dan televoters, maar het is geen garantie dat NL daarom hoog eindigt. Toch, wat de drie zusjes laten horen is echt heel goed en de harmonieën zo on point hebben, zou ook niet makkelijk zijn heb ik me laten vertellenVocaal zouden ze, als ik de instructie hierboven lees, bovenaan moeten staan,maar das mijn mening
Ik maak me ook geen zorgen om de act als ik de blogs zo lees en dat gaat hopelijk samen met de zang afleiden van het gedateerde nummer (gedateerd is trouwens niet perse slecht). Juryleden zijn ook maar mensen die wel of niet geraakt worden door de artiest en het lied. Blijft lastig te voorspellen.
Oja, en je hebt helaas van die droeftoeters die tactisch stemmen. Meen me van vorig jaar te herinneren dat één van de Zweedse juryleden Azerbeidzjan dacht ik, heel hoog had geplaatst![]()
![]()
, omdat ze met de producer of tekstschrijver bevriend zou zijn.
Npo.nlquote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:00 schreef RenRen- het volgende:
Ik bedenk me trouwens net dat ik helemaal geen televisieabo meer heb tegenwoordig. Hoe kan ik het toch kijken? Ik heb een laptop. PS4.
Op zich staat Nederland niet slecht bij de bookies hoor. Nu 13e bij odds.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:46 schreef ForzaMilan het volgende:
Snap niet dat Nederland zo laag staat bij de bookies. Heb alle liedjes geluisterd vanochtend en degenen die er voor mij uitspringen zijn Italië, Frankrijk, Nederland.
Italië is favoriet maar Nederland en Franrkijk hebben noteringen van 80+.
Dat is ook wel een beetje wij van WC eend....quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:18 schreef Greys het volgende:
Best veel mensen op Twitter die dezelfde landen noemen voor de uiteindelijke top vijf.
Bulgarije, Italië, Portugal, Armenië en Nederland.
In random order.
https://twitter.com/Maikeeel/status/860480031025504257
https://twitter.com/WWESARO/status/860481512571056129
Etc
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:33 schreef ato het volgende:
Hebben wij volgende week een Eurovisie-Nederland uitgeschakeld gevoel?
Heb ik 2 Nederlanders gequote? Oh kut, niet gezien.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:21 schreef Momo... het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje wij van WC eend....
Ik vind dat ook wel een redelijke inschatting. Met de kans dat t iets naar boven uitschiet op basis van het optreden.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:09 schreef ato het volgende:
[..]
Op zich staat Nederland niet slecht bij de bookies hoor. Nu 13e bij odds.
Jaquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb ik 2 Nederlanders gequote? Oh kut, niet gezien.![]()
In dat geval fijn dat ze Portugal noemen.
Ik denk tussen 7 en 11.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:25 schreef Momo... het volgende:
[..]
JaIk voel nu een plek 7 tot 15 voor Og3ne, hoger zie ik niet gebeuren
Hehe ik mag de feeks in jou welquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk tussen 7 en 11.
Maar de feeks in mij dat ze niet hoger komen dan Douwe omdat ze daar een beetje neerbuigend over deden over zijn 11e plaats.
Maar niet zo hard als Polen, als ik het me goed herinner. Polen had volgens mij helemaal niet door dat het ergens om ging, want die deden dat tijdens zowel de semi als de finalequote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh echt, dat heb ik echt nooit geweten, dat ze een opdracht meekrijgen. Then again, Jennie Lena zou een hit nog niet herkennen als ze erover zou struikelen, dus wat dat betreftquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat was ik alweer vergeten, en onbegrijpelijk. Italië had toen moeten winnen. Krijg niet snel kippenvel maar dat was toch een moment
![]()
Mijn hoop is niet zozeer gebaseerd op 2015 of andere jaren. Ik vind ook niet dat we naar voorgaande jaren moeten kijken, want je hebt dan toch te maken met o.a. een ander deelnemersveld (sterker/zwakker, artiesten die het wel/niet waarmaken noem maar op). De EBU bepaalt ook waar de juryleden op moeten letten bij het beoordelen van de inzendingen. Dat kan ook jaarlijks aangepast worden. Volgens mij was het in voorgaande jaren zo, dat er ook gelet moest worden op o.a. 'hitgevoeligheid'. Kan verklaren waarom Italië de juryvote niet won. Voor dit jaar staat op eurovision.tv:
The jury members are asked to judge the vocal capacity of the singer, the performance on-stage, the composition and originality of the song and the overall impression of the act.
Wat me wel hoop geeft is dat de juries veel meer letten op zang dan televoters, maar het is geen garantie dat NL daarom hoog eindigt. Toch, wat de drie zusjes laten horen is echt heel goed en de harmonieën zo on point hebben, zou ook niet makkelijk zijn heb ik me laten vertellenVocaal zouden ze, als ik de instructie hierboven lees, bovenaan moeten staan,maar das mijn mening
Ik maak me ook geen zorgen om de act als ik de blogs zo lees en dat gaat hopelijk samen met de zang afleiden van het gedateerde nummer (gedateerd is trouwens niet perse slecht). Juryleden zijn ook maar mensen die wel of niet geraakt worden door de artiest en het lied. Blijft lastig te voorspellen.
Oja, en je hebt helaas van die droeftoeters die tactisch stemmen. Meen me van vorig jaar te herinneren dat één van de Zweedse juryleden Azerbeidzjan dacht ik, heel hoog had geplaatst![]()
![]()
, omdat ze met de producer of tekstschrijver bevriend zou zijn.
Cornald wordt daar toch even ontmaskerd, want hij vond het nummer ook echt slechtquote:
Voor de verandering had Cornald daar toch ook gewoon gelijk in?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:56 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Cornald wordt daar toch even ontmaskerd, want hij vond het nummer ook echt slecht![]()
Daarna nog die kop trekken alsof ie betrapt is, terwijl hij waarschijnlijk al kritisch is geweest tijden besprekingen, heerlijk
Ik zie geen ontmaskering. In het verleden was ik het vaak enórm oneens met hem en dit jaar juist totaal niet. Eerlijk juist als hij in het begin bezwaar had met hun paps-lied. Of moet hij dan meteen roepen dat hij het geweldig vindt als hij dat niet zo voelt?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:56 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Cornald wordt daar toch even ontmaskerd, want hij vond het nummer ook echt slecht![]()
Daarna nog die kop trekken alsof ie betrapt is, terwijl hij waarschijnlijk al kritisch is geweest tijden besprekingen, heerlijk
Zo rolt Nederland altijd.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie geen ontmaskering. In het verleden was ik het vaak enórm oneens met hem en dit jaar juist totaal niet.
Het lied ís gewoon ook niet erg goed, dat mocht hij best eerlijk zeggen of vinden in het begin. Vonden er zo veel.
En precies wat hij zegt met dat ze eerst de emotie niet goed konden overbrengen was ook mijn grootste bezwaar. Nu is dat kennelijk anders/beter. Dus op hun goede stemmen en prima act trekken ze het niet zo goede lied omhoog.
Hij had ook gelijk, maar denk niet dat dat vaak direct wordt gezegd tegen de O'gene familie. Vaak omgeven die mensen zich vooral tussen ja-knikkers en hielenlikkers, die denken dat alles wat ze uitbrengen pareltjes zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor de verandering had Cornald daar toch ook gewoon gelijk in?
Het wordt vooral heel goed gebracht.
Jij hoort gewoon wat je wil horen. Het nummer werd internationaal niet goed ontvangen, dat is gewoon een feit. Na hun repetitie wordt het wel opgepikt, dat kan ook andersom (zoals bij onze zuiderburen). Volgens mij doelt Cornald daarop.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:56 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Maar als Cornald nu ook om is en dat zuurtje van Wiwi.... Het komt goed volgende weekquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:56 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:22 schreef Greys het volgende:
Mijn hond toen ik het nummer van Roemenië opzette.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Azerbeidzjanquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:28 schreef Greys het volgende:
Ik zal De Grote Voorspel-Bowie nog even om wat meer reacties vragen. Welk land moet ik laten horen?
Hahaquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat komt wel goed zo te zien!
[ afbeelding ]
Nog meer verzoeken?
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog meer verzoeken?
Aaah... cutequote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:40 schreef Greys het volgende:
Van Polen wordt ie stil en aandachtig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog meer verzoeken?
Sinds wanneer is dat zo'n belangrijke kenner?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:22 schreef grazz het volgende:
Vanavond Carlo Boszhard bij RTLLN trouwens over het esf...
Ik ga denk ik niet kijken , word daar lichtelijk agressief vanquote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:22 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]! Welke is Roemenië, dat absurde gejodel?
Humberto en/of Carlo: "Nederland gaat winnen want ze zingen zo mooi"quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:22 schreef grazz het volgende:
Die schrik in zijn ogen, hij wéét het gewoon helemaalquote:
Jep.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]! Welke is Roemenië, dat absurde gejodel?
En ik ga vanavond lekker genieten van dit topic.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:22 schreef grazz het volgende:
quote:
[ afbeelding ]
Oeh weer lekker ergeren. Jullie kunnen op m'n commentaar rekenen in dit topic.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:22 schreef grazz het volgende:
Er zijn in Nederland (op Cornald Maas na) überhaupt geen bekende échte Songfestivalkenners.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat zo'n belangrijke kenner?
[ afbeelding ]
Ik las ergens een interview met Cornald (kan het niet meer terugvinden, sorry) waarin hij zei dat hij onze inzending in Nederland gewoon 'vocaal fantastisch, maar een wel oke nummer' vond. En hoe zijn gedachten nu in Kiev positief veranderd zijn. Een 'wel oke nummer' lijkt mij een nette manier om te zeggen dat hij het niet zo eens wat met de keuze voor het nummer.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie geen ontmaskering. In het verleden was ik het vaak enórm oneens met hem en dit jaar juist totaal niet. Eerlijk juist als hij in het begin bezwaar had met hun paps-lied. Of moet hij dan meteen roepen dat hij het geweldig vindt als hij dat niet zo voelt?
Het lied ís gewoon ook niet erg goed, dat mocht hij best eerlijk zeggen of vinden in het begin. Vonden er zo veel.
En precies wat hij zegt met dat ze eerst de emotie niet goed konden overbrengen was ook mijn grootste bezwaar. Nu is dat kennelijk anders/beter. Dus op hun goede stemmen en prima act trekken ze het niet zo goede lied omhoog.
Montenegroquote:Op vrijdag 5 mei 2017 21:58 schreef Greys het volgende:
Van welk land is die halfblote man met die staart ook alweer? Dan vraag ik Bo nog even om z'n mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |