Que? Rare melkindustrie, die Israeli's.quote:Toen ik mij liet ‘brandmerken’, deed ik dat compleet wakker en met mijn volle verstand. Natuurlijk ben ik niet echt gebrandmerkt, maar wel getatoeëerd voor het leven. Ik heb namelijk op mijn linkerarm het getal ‘269’ vereeuwigd.
269 was een kalf uit de Israëlische melkindustrie, die een paar dagen voor zijn slacht is gered door een aantal activisten. 269 leeft nog steeds, en uit eerbetoon naar hem en alle andere anonieme dieren uit de bio-industrie hebben ik en duizenden andere veganisten over de gehele wereld een tattoo of brandmerk, gelijkend op die die worden toegepast in diezelfde bio-industrie. Wij zien ons niet als beter, maar als gelijk aan hen.
Binnen Europa is dat lastig (en hoeft dat ook niet zozeer, gezien de kleinere verschillen). Dat grensbewaking aan de zee een onmogelijkheid is, is een fabel. Bovendien staat het hele argument 'omdat altijd zo geweest' mij enorm tegen. Ten eerste; massamigratie van islamieten is nooit (in dezelfde mate) normaal geweest. En daarnaast, zelfs al was dat wel het geval geweest; er zijn zoveel dingen 'altijd zo geweest'. Dat betekent niet dat ze wenselijk zijn of niet bestreden of voorkomen hoeven te worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
We leven natuurlijk niet in Nieuw Zeeland of Canada waar ze heel strak kunnen regelen wie het land binnenkomt en wie niet. Europa is een continent waar al eeuwen allerlei culturen en bevolkingsgroepen samenkomen. Ik denk dat je beter je energie kan stoppen in dit proces zo goed mogelijk te begeleiden dan net doen alsof je het kan tegengaan.
Dat lijkt mij een onwenselijke situatie voor iedereen. De ongeschoolde arbeiders hebben nu al last van Roemenen en Polen. Als Afrikaanse migranten straks nog weer onder die prijs duiken. En al die schrijnende situaties van families die uiteen gerukt worden omdat papa een verkeersboete heeft opgelopen, is ook niet echt iets waar ik op zit te wachten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk gebruik kunnen maken van de illegale immigranten en ze tegelijkertijd er uit gooien als ze in aanraking komen met Justitie. Uiteindelijk is onze ligging niet veel beter of slechter dan die van de Verenigde Staten.
Die bestaat allang niet meer. Je gaat tegenwoordig een slavencontract aan en ik moet nog maar zien in hoeverre ik daar in mee wil gaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze je uitkering komen afpakken?
Kalveren zijn bijproducten van melkkoeien.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Que? Rare melkindustrie, die Israeli's.
Het kan niet duidelijk genoeg worden dat het ongewenst is om op te groeien tot ongeschoolde arbeider in een van de welvarendste landen ter wereld. Wanneer je er toch voor kiest in Nederland om geen diplomaatje te halen, dan is concurrentie met Roemenen en Polen niet zo erg onmenselijk. Dat laatste is schrijnend, maar ze niet binnenlaten zonder permanente verblijfsvergunning is ook schrijnend.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een onwenselijke situatie voor iedereen. De ongeschoolde arbeiders hebben nu al last van Roemenen en Polen. Als Afrikaanse migranten straks nog weer onder die prijs duiken. En al die schrijnende situaties van families die uiteen gerukt worden omdat papa een verkeersboete heeft opgelopen, is ook niet echt iets waar ik op zit te wachten.
Maar die worden toch niet gebrandmerkt als ze vervolgens geslacht worden?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Kalveren zijn bijproducten van melkkoeien.
Dat las ik in eerste instantie wel..... en toen ik zag dat jij de TS was verbaasde me dat niet eens heel erg.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:27 schreef remlof het volgende:
De TT moet niet verward worden met een lekkere legging trouwens.
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:31 schreef Kaas- het volgende:
Wisten jullie dat het balanstotaal van het Nederlandse bankwezen als percentage van het BBP sinds 2008 is gedaald van 550% naar 350%?
Misschien is het wel goed voor de melkproductie om het kalf even bij de moederkoe te houden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar die worden toch niet gebrandmerkt als ze vervolgens geslacht worden?
Ik begreep altijd dat de kalveren van melkkoeien sowieso geruimd werden na geboorte.
Het gaat dus weer allemaal over de onwenselijke islamieten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Binnen Europa is dat lastig (en hoeft dat ook niet zozeer, gezien de kleinere verschillen). Dat grensbewaking aan de zee een onmogelijkheid is, is een fabel. Bovendien staat het hele argument 'omdat altijd zo geweest' mij enorm tegen. Ten eerste; massamigratie van islamieten is nooit (in dezelfde mate) normaal geweest. En daarnaast, zelfs al was dat wel het geval geweest; er zijn zoveel dingen 'altijd zo geweest'. Dat betekent niet dat ze wenselijk zijn of niet bestreden of voorkomen hoeven te worden.
Over de invloed van de ligging van een land op de welvaart van dat landquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat las ik in eerste instantie wel..... en toen ik zag dat jij de TS was verbaasde me dat niet eens heel erg.
Maar toen ik me realiseerde wat de TT wel was ging ik me afvragen waar dat dan over gaat.
Tevens:quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:30 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Roemenen en Polen, de helden van onze tijd.
Zoals altijdquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het gaat dus weer allemaal over de onwenselijke islamieten.
Het is een Nederlandse vegan/activist/blogger. Want boos.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een Israëli die vrijwillig een getal op zijn arm laat tattoeëeren vind ik vooral bizar.
Nog steeds veel te hoog!!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:31 schreef Kaas- het volgende:
Wisten jullie dat het balanstotaal van het Nederlandse bankwezen als percentage van het BBP sinds 2008 is gedaald van 550% naar 350%?
Nog even en ze willen niet meer komen.quote:
Ah, nou ja, blijft vreemd dat je ter ere van een Israëlisch kalf een getal op je arm laat zetten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is een Nederlandse vegan/activist/blogger. Want boos.
Volgens mij kwam jij aanzetten met de stelling dat de aanwezigheid van moslims van alle tijden is geweest. Of was dat die andere? Hoe dan ook; de onwenselijkheid van de islam is tegenwoordig -helaas- heel relevant ja. Maar het gaat bovenal over de daarvoor gecreëerde ruimte, daarin ligt het werkelijke probleem.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het gaat dus weer allemaal over de onwenselijke islamieten.
Ze willen niet meer komen, want geen arbeidsarbitrage.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ze komen eraan.Alleen dan juist niet, zeg maar.
5% van 400 is minder dan 1,25% van 4000. Met dat laatste moet ik het doen, deze zomer.quote:
Eens trouwens. Hoe meer Polen, hoe beter. Voor hen zou ik een behoorlijk deel van m'n bijstand afstaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:30 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Roemenen en Polen, de helden van onze tijd.
Wel vreemd trouwens, om een stroomgrootheid te vergelijken met een 'stock'grootheid.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het bancaire waterhoofd is geslonken, maar nog steeds substantieel.
Doe dan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eens trouwens. Hoe meer Polen, hoe beter. Voor hen zou ik een behoorlijk deel van m'n bijstand afstaan.
Oh prima, met maand op maand zulke percentages ga ik je zo voorbij.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
5% van 400 is minder dan 1,25% van 4000. Met dat laatste moet ik het doen, deze zomer.
Nee ik heb het woord moslim (of islam) niet opgeschreven. Ik schreef.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij kwam jij aanzetten met de stelling dat de aanwezigheid van moslims van alle tijden is geweest. Of was dat die andere? Hoe dan ook; de onwenselijkheid van de islam is tegenwoordig -helaas- heel relevant ja. Maar het gaat bovenal over de daarvoor gecreëerde ruimte, daarin ligt het werkelijke probleem.
Wat een treurige reactie. Maar goed, laat maar...quote:Voor de rest; lafhartige poging om de kritiek op de aangetoonde domheid van je eerdere stellingen te ontlopen.
De wet van de remmende voorsprongquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh prima, met maand op maand zulke percentages ga ik je zo voorbij.
wie gaat nou weer dat debat kijken dantwitter:JurrVanWessem twitterde op dinsdag 02-05-2017 om 15:41:46Om de rol van #Monaco in Frankrijk te duiden:morgen is het grote verkiezingsdebat Macron - Marine, tijdens de CL-1/2-finale van Monaco. reageer retweet
Waarom staan de Noren er niet in?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:43 schreef GSbrder het volgende:
Nog een waterhoofd van de financiele sector:
[ afbeelding ]
Toch knap dat ze in Griekenland allemaal zo vroeg met pensioen kunnen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie ze boven Spanje staan.quote:
Allemaal uit de lopende begroting gefinancierd.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch knap dat ze in Griekenland allemaal zo vroeg met pensioen kunnen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 02-05-2017 om 15:07:10either elect more Republican Senators in 2018 or change the rules now to 51%. Our country needs a good "shutdown" in September to fix mess! reageer retweet
Zou handig zijn als er anno 2017 technologie zou bestaan die je in staat stelt om zulke zaken terug te kijken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:42 schreef skysherrif het volgende:
wie gaat nou weer dat debat kijken dantwitter:JurrVanWessem twitterde op dinsdag 02-05-2017 om 15:41:46Om de rol van #Monaco in Frankrijk te duiden:morgen is het grote verkiezingsdebat Macron - Marine, tijdens de CL-1/2-finale van Monaco. reageer retweet
Oekraïne, Wit-Rusland, etc.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nog even en ze willen niet meer komen.
Even kijken; welke landen liggen nog oostelijker dan Polen/Roemenie met een lager loonniveau?
Wauwquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Trump wil een shutdown.twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 02-05-2017 om 15:07:10either elect more Republican Senators in 2018 or change the rules now to 51%. Our country needs a good "shutdown" in September to fix mess! reageer retweet
Alsof iemand die bijzaak terug gaat kijkenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zou handig zijn als er anno 2017 technologie zou bestaan die je in staat stelt om zulke zaken terug te kijken.
Uberhaupt Rusland. Laten we Russen importeren.quote:
Toch mag het pensioenstelsel flink op de schop. Individualisering gaarne.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, jouw reactie was een treurige reactie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nee ik heb het woord moslim of islam niet opgeschreven. Ik schreef.
Europa is een continent waar al eeuwen allerlei culturen en bevolkingsgroepen samenkomen
verder...
[..]
Wat een treurige reactie. Maar goed, laat maar...
Ah, u wil graag dat oudjes opmaken wat er in hun tijd bijeen is geraapt?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch mag het pensioenstelsel flink op de schop. Individualisering gaarne.
Zolang anderen daar geen hinder van ondervinden. In het nieuwe stelsel kan dat.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, u wil graag dat oudjes opmaken wat er in hun tijd bijeen is geraapt?
Op zich mag iets meer flexibiliteit wel. Dan nu wel een zwaar agressieve beleggingsstrategie hanteren en vanaf je 60e een conservatievere koers.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zolang anderen daar geen hinder van ondervinden. In het nieuwe stelsel kan dat.
Ja, een staatsfonds is geen pensioenfonds he?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:49 schreef Kowloon het volgende:
Waarom staan de Noren zo laag, GS? Volgens wordt er gegoocheld met definities van wat wel/geen pensioen is.
Precies dat ja.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op zich mag iets meer flexibiliteit wel. Dan nu wel een zwaar agressieve beleggingsstrategie hanteren en vanaf je 60e een conservatievere koers.
Gaat waarschijnlijk wel voor forse(re) vermogensverschillen zorgen bij pensionering.quote:
AOW is sowieso onzin.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk wel voor forse(re) vermogensverschillen zorgen bij pensionering.
Oftewel; einde AOW in z'n huidige vorm.
Het is een sociaal vangnet dat bedelende bejaarden van de straat houdt. Ik zou er maar afblijven.quote:
En binnenkort uitsluitend voor zelfstandigen en huisvrouwen zal zijn, omdat tweeverdieners gewoon een meer dan goede boterham bijeen kunnen sparen met hun pensioenfonds.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een sociaal vangnet dat bedelende bejaarden van de straat houdt. Ik zou er maar afblijven.
Het staat je toch vrij om met een schone lei te beginnen, wat je inlegt krijg jij dan, als je nog leeft heet het dan, als niet wordt dat stelsel gelijk aan het oude toch?quote:
Vanaf 75 stond toch een pilletje ter beschikking, of in de planning?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En binnenkort uitsluitend voor zelfstandigen en huisvrouwen zal zijn, omdat tweeverdieners gewoon een meer dan goede boterham bijeen kunnen sparen met hun pensioenfonds.
Maar een staatsfonds kan wel beschikbaar zijn voor het uitkeren van pensioen. Evengoed kan de staat bij pensioenfondsen 'een graai in de kas doen'. Die nuancering is zo te zien niet meegenomen in de cijfers.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, een staatsfonds is geen pensioenfonds he?
Arabische sovereign wealth funds zijn vaak ook niet met pensionado's als beneficiairs.
Dat lijkt mij nu gelukkig wel van tafel. Het draagvlak onder de bevolking is niet breed, de artsenorganisaties zien er ook niks in, de commissie Schnabel vindt de huidige situatie prima voldoen, en het CDA komt waarschijnlijk in de regering.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vanaf 75 stond toch een pilletje ter beschikking, of in de planning?
Kapitaalvlucht voorkomen neem ik aan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:46 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)makkelijk-wordt.html
Iemand een idee wat de "motivatie" hier is? Staat zo te zien niet in het artikel. I.i.g. niet de echte motivatie.
Ik dacht er eerder aan dat de bankenlobby dit afkeurt. Soms heb je het idee dat je de echte redenen nooit te horen krijgt.quote:
Ik gok dat ze een tweede Icesave willen voorkomen. Als mensen al hun geld kwijtraken bij een dergelijke bank dan is dat heel triest en moet de belastingbetaler soms bijspringen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:46 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)makkelijk-wordt.html
Iemand een idee wat de "motivatie" hier is? Staat zo te zien niet in het artikel. I.i.g. niet de echte motivatie.
Jij weet toch dat het gros wat er geld had uitstaan gemeentes waren of niet?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik gok dat ze een tweede Icesave willen voorkomen. Als mensen al hun geld kwijtraken bij een dergelijke bank dan is dat heel triest en moet de belastingbetaler soms bijspringen.
Al is het aannemelijk dat er meerdere reden zijn.
Er waren volgens mijn zo'n 100.000 particulieren die geld hadden bij Icesave en die werden volgens mij tot 20.000 (?) euro schadeloos gesteld. Dat heeft de overheid waarschijnlijk best wat gekost.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij weet toch dat het gros wat er geld had uitstaan gemeentes waren of niet?
Als dat bij die andere ook zo was geweest waren die heus wel schadeloos gesteld vermoed ik?
Net als Griekenland toch, de buitenlandse banken hadden er toch teveel uitstaan?
Vanuit IJsland hadden ook veel particulieren bij buitenlandse banken geleend in vreemde valuta. Dat was ook niet echt een succes met die crisis en het instorten van de IJslandse kroonquote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik gok dat ze een tweede Icesave willen voorkomen. Als mensen al hun geld kwijtraken bij een dergelijke bank dan is dat heel triest en moet de belastingbetaler soms bijspringen.
Al is het aannemelijk dat er meerdere reden zijn om er tegen te zijn.
Is er al goedpraterij bij de buren?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-duits-leger.html
Lijkt me geen probleem. Dat is het pas als ze de politiek infiltreren.
Die vent die net wilde doen alsof hij een vluchteling was en dan een aanslag wilde plegen in de hoop dat vluchtelingen de schuld zouden krijgen, is redelijk problematisch.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Dit gedrag is echt op zoveel manieren niet logisch.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die vent die net wilde doen alsof hij een vluchteling was en dan een aanslag wilde plegen in de hoop dat vluchtelingen de schuld zouden krijgen, is redelijk problematisch.
Ach, hoe vaak wordt er op Fok! niet geroepen dat je jezelf gewoon als vluchteling moet aanmelden omdat je dan binnen drie maanden een huis krijgt en er geen 10 jaar op hoeft te wachten? Deze man heeft dat gewoon serieus genomen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die vent die net wilde doen alsof hij een vluchteling was en dan een aanslag wilde plegen in de hoop dat vluchtelingen de schuld zouden krijgen, is redelijk problematisch.
En een iPhonequote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, hoe vaak wordt er op Fok! niet geroepen dat je jezelf gewoon als vluchteling moet aanmelden omdat je dan binnen drie maanden een huis krijgt en er geen 10 jaar op hoeft te wachten? Deze man heeft dat gewoon serieus genomen.
Oew wat eng, nationalisten in het leger; mensen die het land willen dienen en beschermen. En stel je voor dat ze zich niet aansluiten bij ISIS. Nee, dat moet je niet willen!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oew wat eng, nationalisten in het leger; mensen die het land willen dienen en beschermen. En stel je voor dat ze zich niet aansluiten bij ISIS. Nee, dat moet je niet willen!
Helaas. Schijndel is een kleine zeven jaar geleden verwoest na een luchtaanval van defensie. Zijn beelden van te vinden in onderstaande documentaire:quote:
Ben er wel ooit geweest. Staat een glazen huis, mooi ding.quote:
Dat zijn waarschijnlijk de mensen die als eerste dood gaan bij een of andere kanonnenvoer-aanval.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oew wat eng, nationalisten in het leger; mensen die het land willen dienen en beschermen. En stel je voor dat ze zich niet aansluiten bij ISIS. Nee, dat moet je niet willen!
Geen zorgen ik ben er nog.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, over 15 jaar betaalt het modale werkende gezin 40% van hun inkomen aan zorgpremie. Goed vooruitzicht.
Ik vrees dat het tijd wordt om een discussie te voeren over hoever we willen gaan om mensen in leven te houden. Dat wordt een moeilijk debat, maar momenteel zie ik geen andere oplossing om de zorg betaalbaar te houden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, over 15 jaar betaalt het modale werkende gezin 40% van hun inkomen aan zorgpremie. Goed vooruitzicht.
Helemaal mee eens, dat roep ik al jaren. Maar voorlopig blijven we onze kikker nog even doorkoken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vrees dat het tijd wordt om een discussie te voeren over hoever we willen gaan om mensen in leven te houden. Dat wordt een moeilijk debat, maar momenteel zie ik geen andere oplossing om de zorg betaalbaar te houden.
Is er weer iemand die niet kan downdaten omdat ze niet wil dat iemand aan het boren is wanneer zij Buitenhof kijkt?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:40 schreef Monolith het volgende:
Dat 'downdaten' item bij Eenvandaag is wel lichtelijk gênant.
Ongerelateerd: wist je dat een kikker helemaal niet blijft zitten als je het water langzaam aan de kook brengt?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dat roep ik al jaren. Maar voorlopig blijven we onze kikker nog even doorkoken.
Als ik niet het item maar alleen het woord had gezien, dan had ik serieus gedacht dat het over daten met syndromers ging.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:40 schreef Monolith het volgende:
Dat 'downdaten' item bij Eenvandaag is wel lichtelijk gênant.
Dat dacht ik ook eigenlijk. Wat is het dan?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik niet het item maar alleen het woord had gezien, dan had ik serieus gedacht dat het over daten met syndromers ging.
Ja weet ik, maar de beeldspraak is voor de meeste mensen wel duidelijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongerelateerd: wist je dat een kikker helemaal niet blijft zitten als je het water langzaam aan de kook brengt?
Het gênante was ook dat mevrouw met een academische achtergrond praatte over haar vriend met MBO alsof hij het syndroom van Down had.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik niet het item maar alleen het woord had gezien, dan had ik serieus gedacht dat het over daten met syndromers ging.
Daten met iemand die een lagere citoscore had dan jij.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook eigenlijk. Wat is het dan?
Iedereen dus.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daten met iemand die een lagere citoscore had dan jij.
Het is een makkelijk debat maar niemand durft nee te zeggen vanwege sociale normen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vrees dat het tijd wordt om een discussie te voeren over hoever we willen gaan om mensen in leven te houden. Dat wordt een moeilijk debat, maar momenteel zie ik geen andere oplossing om de zorg betaalbaar te houden.
Je krijgt er zoveel voor terug.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
GS ziet hier geen problemen in.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon bezuinigen op al het andere, ook in hoogconjunctuur.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dat roep ik al jaren. Maar voorlopig blijven we onze kikker nog even doorkoken.
Zal ruimschoots gefinancierd kunnen worden door de toekomstige heffing op domheid.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:46 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Het is een makkelijk debat maar niemand durft nee te zeggen vanwege sociale normen.
Zie de nieuwsitems over jonge patiënten die voor een paar ton een maandje langer kunnen leven.
Belastingschijven omgekeerd evenredig maken aan je citoscore?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Zal ruimschoots gefinancierd kunnen worden door de toekomstige heffing op domheid.
Zeker wel, wat blijft er dan nog over voor de woonlasten? Ik hoopte dat het toch wel snel de 50% zou naderen.quote:
Het blijft een kwestie van waar trek je de grens. Niet bij mij, zal iedereen denken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:46 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Het is een makkelijk debat maar niemand durft nee te zeggen vanwege sociale normen.
Zie de nieuwsitems over jonge patiënten die voor een paar ton een maandje langer kunnen leven.
PhD: 10%quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Belastingschijven omgekeerd evenredig maken aan je citoscore?
En dat is meteen waarop het debat misgaat. Binnen de kortste keren worden er allerlei persoonlijke jankverhalen bijgesleept, en dan kun je eigenlijk al weer ophouden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Het blijft een kwestie van waar trek je de grens. Niet bij mij, zal iedereen denken.
Maar als het bij overtreders van het wetboek van strafrecht zo zou werken, hadden we lege gevangenissen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Het blijft een kwestie van waar trek je de grens. Niet bij mij, zal iedereen denken.
Persoonlijk in diskrediet brengen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat is meteen waarop het debat misgaat. Binnen de kortste keren worden er allerlei persoonlijke jankverhalen bijgesleept, en dan kun je eigenlijk al weer ophouden.
Het wordt sowieso een kutdebat. Althans, een goede oplossing heb ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat is meteen waarop het debat misgaat. Binnen de kortste keren worden er allerlei persoonlijke jankverhalen bijgesleept, en dan kun je eigenlijk al weer ophouden.
Emotiecultuur idd. Rationaliteit is vies.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gek hèquote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Emotiecultuur idd. Rationaliteit is vies.
Er is een heel scala aan opties die besproken moet worden om de zorg op de lange termijn betaalbaar én menselijk te houden. De dingen die je noemt horen daar zeker bij. Maar we kunnen er niet omheen dat we niet alles wat we kunnen, kunnen betalen. Dat gesprek moeten we aan. En ja, daarbij moet je een grens trekken en zitten er mensen aan de 'verkeerde' kant van die grens.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het wordt sowieso een kutdebat. Althans, een goede oplossing heb ik nog nooit gehoord.
Ik denk dat er nog wel een flinke slag te slaan is in het omlaagbrengen van de zorgkosten door de zorg goedkoper te maken. Het korter maken van de duur van patenten, landen die zelf medicijnen ontwikkelen, effectievere behandelingen etcetera.
Geen idee waar. Maar we worden vanzelf gedwongen een lagere grens te trekken, met de bekende volkswoede als gevolg.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben het met je eens. Maar sommige mensen doen alsof het dat niet moeilijk is en alsof het raar is dat emoties meespelen als het om zoiets gaat. Beetje een autistische opstelling, om in de traditie van dit café te blijven.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een heel scala aan opties die besproken moet worden om de zorg op de lange termijn betaalbaar én menselijk te houden. De dingen die je noemt horen daar zeker bij. Maar we kunnen er niet omheen dat we niet alles wat we kunnen, kunnen betalen. Dat gesprek moeten we aan. En ja, daarbij moet je een grens trekken en zitten er mensen aan de 'verkeerde' kant van die grens.
Volgens mij moet het zijn "voor deze behandeling heeft u zich niet verzekerd, we kunnen hem wel uitvoeren maar dan moet u die zelf bekostigen".quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gek hè![]()
"Ja, uw man kan met deze behandeling nog twee jaar leven, maar helaas is dat te duur dus ontzeggen we het hem, hij heeft nog een week. Vriendelijke groet,"
Er gaat binnenkort een studie verschijnen waaruit blijkt dat de zorgkosten het hoogst zijn onder Erdogan-aanhangers. Dat zal slechts het eerste salvo zijn in de oorlog tegen de hoge zorgkosten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Geen idee waar. Maar we worden vanzelf gedwongen een lagere grens te trekken, met de bekende volkswoede als gevolg.
Dat zal inderdaad met aanzienlijk meer sympathie worden ontvangen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij moet het zijn "voor deze behandeling heeft u zich niet verzekerd, we kunnen hem wel uitvoeren maar dan moet u die zelf bekostigen".
Dan zal de kloof in gezondheid tussen rijkere en arme mensen alleen maar toenemen. En die is nu al groot. Ik vind dat zeer onwenselijk (hoewel ik me realiseer dat ik ook geen alternatief heb).quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij moet het zijn "voor deze behandeling heeft u zich niet verzekerd, we kunnen hem wel uitvoeren maar dan moet u die zelf bekostigen".
Allicht. Maar het is de enige manier. Of wilde je de rijke mensen die het wel zelf kunnen betalen, die behandeling óók ontzeggen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zal de kloof in gezondheid tussen rijkere en arme mensen alleen maar toenemen. En die is nu al groot. Ik vind dat zeer onwenselijk (hoewel ik me realiseer dat ik ook geen alternatief heb).
Nee, dat is net zo goed onwenselijk. Er zijn in dit debat weinig winnaars.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht. Maar het is de enige manier. Of wilde je de rijke mensen die het wel zelf kunnen betalen, die behandeling óók ontzeggen?
Weldra gevolgd door "hoeveel kost een mensenleven" en "solidariteit is niet te koop!"quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gek hè![]()
"Ja, uw man kan met deze behandeling nog twee jaar leven, maar helaas is dat te duur dus ontzeggen we het hem, hij heeft nog een week. Vriendelijke groet,"
Ach die kunnen ook best eens een keer zonder zeehondensteak.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weldra gevolgd door "hoeveel kost een mensenleven" en "solidariteit is niet te koop!"
Laten we het dan ook niet te duur noemen, dat lijkt zakelijk en kil. Liever:
"Met dit geld kunnen we 1000 weeskindjes redden, 100 zeehondjes opvangen in Pieterburen en 0,1 pandabeer van kopen. Dat KUNT u ons, de samenleving, toch niet ontzeggen?!"
Gewoon stoppen met al het onderzoek naar medicijnen en behandelingen. Zorgt alleen maar voor vervelende toekomstige keuzes. Hou dit zorgniveau vast, totdat we ons de volgende generatie medicijnen kunnen permitteren. Dan voelen mensen zich ook minder gepiepeld.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Geen idee waar. Maar we worden vanzelf gedwongen een lagere grens te trekken, met de bekende volkswoede als gevolg.
Of vol inzetten op gentechnologie. Als kinderen met allerlei nare aandoeningen niet meer geboren worden scheelt dat kapitalen op lange termijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met al het onderzoek naar medicijnen en behandelingen. Zorgt alleen maar voor vervelende toekomstige keuzes. Hou dit zorgniveau vast, totdat we ons de volgende generatie medicijnen kunnen permitteren. Dan voelen mensen zich ook minder gepiepeld.
Tussen rijke mensen en dode mensen is inderdaad een grote kloof.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zal de kloof in gezondheid tussen rijkere en arme mensen alleen maar toenemen. En die is nu al groot. Ik vind dat zeer onwenselijk (hoewel ik me realiseer dat ik ook geen alternatief heb).
Akkoord, maar dus alleen genetische modificatie en geen genetische curatieve zorg. Wij zijn de laatste generatie toevallige ongelukjes, de rest is gepland.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of vol inzetten op gentechnologie. Als kinderen met allerlei nare aandoeningen niet meer geboren worden scheelt dat kapitalen op lange termijn.
Goed plan maar farmaceuten zijn keiharde spelers. Die spannen zo de hele academische wereld voor hun karretje.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met al het onderzoek naar medicijnen en behandelingen. Zorgt alleen maar voor vervelende toekomstige keuzes. Hou dit zorgniveau vast, totdat we ons de volgende generatie medicijnen kunnen permitteren. Dan voelen mensen zich ook minder gepiepeld.
Ach, academici zijn niet de beste volksmenners. Zolang we farmacie maar kunnen afdoen als een linkse hobby kunnen we het vleugellam maken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:06 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Goed plan maar farmaceuten zijn keiharde spelers. Die spannen zo de hele academische wereld voor hun karretje.
Altijd nog beter dan sergeant Anne Fleur die de deur openzet.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk de mensen die als eerste dood gaan bij een of andere kanonnenvoer-aanval.
Die zit voor zover ik weet niet in het leger. Plant ook geen aanslagen, heeft geen dodenlijst, steelt geen munitie. Ik weet wel wie een grotere dreiging is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan sergeant Anne Fleur die de deur openzet.
'...maar helaas hebben we te weinig geld om zowel uw man als dat kind van acht met kanker te helpen. Wie helpt u liever?'quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gek hè![]()
Over die dodenlijst zou ik maar niet zo zeker zijn! En nee, gelukkig niet natuurlijk. Die zou, wanneer in de juiste positie, de marine inzetten om vijandelijke soldaten op te halen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die zit voor zover ik weet niet in het leger. Plant ook geen aanslagen, heeft geen dodenlijst, steelt geen munitie. Ik weet wel wie een grotere dreiging is.
Inderdaad, over iets wat door de Duitse justitie gemeld wordt moeten we niet zo zeker zijn maar wat jij uit je duim zuigt is zeker waarquote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Over die dodenlijst zou ik maar niet zo zeker zijn! En nee, gelukkig niet natuurlijk. Die zou, wanneer in de juiste positie, de marine inzetten om vijandelijke soldaten op te halen.
Ik word in ieder geval niet werkloosquote:Ieder jaar honderden leraren voortgezet onderwijs te weinig
In 2017 komen middelbare scholen zeshonderd fulltime leraren te kort. In de jaren daarna zijn er jaarlijks tot 2022 rond de achthonderd leraren te weinig. De grootste problemen doen zich voor, volgens nieuwe prognoses van Centerdata, bij exacte vakken en in de grote steden.
Ieder jaar opnieuw moeten scholen wanhopig op zoek naar nieuwe leraren. Wanhopig, want ze zijn er niet. Door de pensioengolf en een laag aantal studenten op de lerarenopleidingen zijn er ieder jaar honderden leraren te weinig. Dat blijkt uit nieuwe prognoses die Centerdata maakte voor Voion, het arbeidsmarktplatform voor het voortgezet onderwijs.
Vooral in de Randstad zal het moeite kosten om leraren te vinden. De grootste problemen doen zich voor bij de exacte vakken. Per regio maakte Centerdata rapporten met alle cijfers en prognoses. Bekijk de rapporten op de website van Voion.
Zal best kloppen hoor. Maar ik zou zelfs een coupe gerechtvaardigd achten op het momenteel.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad, over iets wat door de Duitse justitie gemeld wordt moeten we niet zo zeker zijn maar wat jij uit je duim zuigt is zeker waar
Ja, zo gaat het. Maar zeg nou zelf: wil jij dood?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar moet toch wel iets op te verzinnen zijn. "Word docent wiskunde en na vijf jaar krijg je je collegegeld terug!" of zo.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik word in ieder geval niet werkloos
Aha.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zal best kloppen hoor. Maar ik zou zelfs een coupe gerechtvaardigd achten op het momenteel.
Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen, want het lijkt me verschrikkelijk: mensen dood laten gaan omdat er geen geld meer is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Sinds ik kan lezen kom ik deze berichten al tegen. Het woord tekort is vrij rekbaar lijkt het..quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik word in ieder geval niet werkloos
Nu nog zeker niet. Maar om eerlijk te zijn: ik weet niet of ik wel 85 wil worden, om eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het. Maar zeg nou zelf: wil jij dood?
Zoals men zegt dat het in China gaat, bedoel je.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar als het bij overtreders van het wetboek van strafrecht zo zou werken, hadden we lege gevangenissen.
Nou ja, er staan gewoon een hoop on- en onderbevoegden voor de klas in diverse vakken. Dat is al jaren zo, en de enige oplossing die de politiek tot op heden heeft bedacht (en om voor de hand liggende redenen niet heeft uitgevoerd) is het domweg verbieden van onbevoegd lesgeven.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Sinds ik kan lezen kom ik deze berichten al tegen. Het woord tekort is vrij rekbaar lijkt het..
Tegen de tijd dat jij oud bent, is 85 het nieuwe 65. En reken maar dat je dan nog wel even verder wilt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nu nog zeker niet. Maar om eerlijk te zijn: ik weet niet of ik wel 85 wil worden, om eens wat te noemen.
Ah, maar men kan al d.m.v. gentechnologie baby's designen. Men kan zelfs baby's maken uit de genen van drie (of meer) personen. Soort supermensen zeg maar. Maar dan komt het gelijkheidsstukje weer om de hoek kijken; wie kunnen de maak van dat soort baby's wel of niet betalen? En vanaf daar verder bekeken; de voorsprong die zulke baby's zullen hebben, zal verder doorwerken in economisch/maatschappelijk-succes. Dan zou je dus als de overheid een egaal vlak van het startpunt moeten maken. Maar wat als je een onaangepast kind wilt? Dan geef je die bewust -mogelijk- een handicap..hoe gezond ie ook geboren zal worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of vol inzetten op gentechnologie. Als kinderen met allerlei nare aandoeningen niet meer geboren worden scheelt dat kapitalen op lange termijn.
Vraag het me tegen die tijd nog maar eens, dan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij oud bent, is 85 het nieuwe 65. En reken maar dat je dan nog wel even verder wilt.
Als ik er nog ben, zal ik het je vragen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraag het me tegen die tijd nog maar eens, dan.
Nee, dat kan niet. Genmodificatie bij mensen staat nog in kinderschoenen, mede omdat het in alle ontwikkelde landen verboden is. Niet dat het niet zou kunnen als we het willen hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, maar men kan al d.m.v. gentechnologie baby's designen. Men kan zelfs baby's maken uit de genen van drie (of meer) personen. Soort supermensen zeg maar.
Dat doe je dagelijks! Je hebt echter liever een wijntje van 4,5 bij het avondmaal en de kachel aan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen, want het lijkt me verschrikkelijk: mensen dood laten gaan omdat er geen geld meer is.
Allemaal al bedacht en uitgewerkt in Star Trek ergens in de jaren zeventig.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, maar men kan al d.m.v. gentechnologie baby's designen. Men kan zelfs baby's maken uit de genen van drie (of meer) personen. Soort supermensen zeg maar. Maar dan komt het gelijkheidsstukje weer om de hoek kijken; wie kunnen de maak van dat soort baby's wel of niet betalen? En vanaf daar verder bekeken; de voorsprong die zulke baby's zullen hebben, zal verder doorwerken in economisch/maatschappelijk-succes. Dan zou je dus als de overheid een egaal vlak van het startpunt moeten maken. Maar wat als je een onaangepast kind wilt? Dan geef je die bewust -mogelijk- een handicap..hoe gezond ie ook geboren zal worden.
Ik heb me, jaren geleden, anders laten vertellen. Kon mij voorstellen dat ze zelfs al verder waren. Maar goed, lees het anders als een hypothese.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Genmodificatie bij mensen staat nog in kinderschoenen, mede omdat het in alle ontwikkelde landen verboden is. Niet dat het niet zou kunnen als we het willen hoor.
We kunnen dit soort dingen bij koeien en schapen maar dat is naar verluidt wel echt andere koek dan mensen klonen.
Ik zie niet waarom dat 'supermensen' zouden zijn. Je bij honden en katten wel wat het effect is als er te ver wordt doorgefokt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, maar men kan al d.m.v. gentechnologie baby's designen. Men kan zelfs baby's maken uit de genen van drie (of meer) personen. Soort supermensen zeg maar. Maar dan komt het gelijkheidsstukje weer om de hoek kijken; wie kunnen de maak van dat soort baby's wel of niet betalen? En vanaf daar verder bekeken; de voorsprong die zulke baby's zullen hebben, zal verder doorwerken in economisch/maatschappelijk-succes. Dan zou je dus als de overheid een egaal vlak van het startpunt moeten maken. Maar wat als je een onaangepast kind wilt? Dan geef je die bewust -mogelijk- een handicap..hoe gezond ie ook geboren zal worden.
Ja, maar dit zal mensen uit onze directe omgeving betreffen. Dat is, zo zijn we nu eenmaal, wel wat anders dan mensen ver weg.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat doe je dagelijks! Je hebt echter liever een wijntje van 4,5 bij het avondmaal en de kachel aan.
Nou ja, 'super' is relatief. Laat ik het zo zeggen; ouders kunnen eigenschappen kiezen, nadelige genen afvinken. Wat als positief en negatief gezien wordt is afhankelijk van de maatschappelijke context. Dus het is ook weer niet zo dat kiezen voor wat als 'positief' gezien wordt ook daadwerkelijk een positief resultaat oplevert. Daar zou je alleen zeker van kunnen zijn als je een sluitend overzicht (vd toekomst) hebt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Allemaal al bedacht en uitgewerkt in Star Trek ergens in de jaren zeventig.
Maar er kunnen nu al supermensen gedesigned worden? Ik ben bang dat je vertrouwen in de wetenschap nog iets te veel door de betere sciencefiction is beïnvloed.
Wat we met genen kunnen wordt vaak nogal overdreven. Momenteel is het menselijk genoom in kaart gebracht en zijn we stukje bij beetje aan het ontdekken welke genen verantwoordelijk zijn voor welke eigenschappen. We kunnen de kern van een zaadcel in een eicel planten, en we kunnen een klein groepje afwijkingen detecteren bij ongeboren kinderen. Daarmee ben je er wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb me, jaren geleden, anders laten vertellen. Kon mij voorstellen dat ze zelfs al verder waren. Maar goed, lees het anders als een hypothese.
Waarom geloof jij de autoriteiten zo? Denk je nog steeds dat een overheid het beste met jou voor heeft?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad, over iets wat door de Duitse justitie gemeld wordt moeten we niet zo zeker zijn maar wat jij uit je duim zuigt is zeker waar
Die jongens waren visionairs. Iedereen die toen kocht is nu spekkoper.quote:
Ja, die klote wetenschapsmagazines hebben chronisch te een tekort aan lezers. Dus ik geloof je wel. Maar goed, dan nogmaals; het is een relevante hypothese als je in elk geval dan wel de projecties serieus mag nemen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat we met genen kunnen wordt vaak nogal overdreven. Momenteel is het menselijk genoom in kaart gebracht en zijn we stukje bij beetje aan het ontdekken welke genen verantwoordelijk zijn voor welke eigenschappen. We kunnen de kern van een zaadcel in een eicel planten, en we kunnen een klein groepje afwijkingen detecteren bij ongeboren kinderen. Daarmee ben je er wel.
Dat is natuurlijk waanzinnig knap, ik bedoel niet om de wetenschap af te kraken. Maar designerbaby's en het einde van kanker zijn nog lang niet in ons bereik.
Nee. Dus lagere lasten en kleinere overheid. Dank je voor de steun Japie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom geloof jij de autoriteiten zo? Denk je nog steeds dat een overheid het beste met jou voor heeft?
Och nee. Het is juist een onderdeel van het debat dat ervoor zorgt dat niemand echt durft te kijken waar de kosten zitten voordat je jouw vraag stelt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen alle mensen die voor zulk soort technologie kiezen afgemaakt worden. Dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd als je je baby gaat designen.....quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heb je mijn stukje nog gezien Ryon. Was helemaal in jouw straatje.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Allemaal al bedacht en uitgewerkt in Star Trek ergens in de jaren zeventig.
Maar er kunnen nu al supermensen gedesigned worden? Ik ben bang dat je vertrouwen in de wetenschap nog iets te veel door de betere sciencefiction is beïnvloed.
Nou nou.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen alle mensen die voor zulk soort technologie kiezen afgemaakt worden. Dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd als je je baby gaat designen.....
Maar de facto doen we natuurlijk al bij het kiezen van een partner, hè. Dagelijks zijn er duizenden vrouwen die hun eicel moedwillig tekortdoen door niet voor mij te kiezen. Feitelijk dus een bewust geïmplementeerde handicap.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen alle mensen die voor zulk soort technologie kiezen afgemaakt worden. Dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd als je je baby gaat designen.....
Ryon gelooft nog steeds dat hij mij een steek uit deelt als hij dit soort dingen zegt aangezien hij mij in een links hokje moet drukken volgens zijn eigen gebrainwashde denken. Hij kan niet anders, Japie zal en moet in een hokje en hij past het meest bij links dus daar druk ik hem dan in.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee. Dus lagere lasten en kleinere overheid. Dank je voor de steun Japie.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar de facto doen we natuurlijk al bij het kiezen van een partner, hè. Dagelijks zijn er duizenden vrouwen die hun eicel moedwillig tekortdoen door niet voor mij te kiezen. Feitelijk dus een bewust geïmplementeerde handicap.
Kan je nagaan als nog meer vrouwen je zouden kennen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar de facto doen we natuurlijk al bij het kiezen van een partner, hè. Dagelijks zijn er duizenden vrouwen die hun eicel moedwillig tekortdoen door niet voor mij te kiezen. Feitelijk dus een bewust geïmplementeerde handicap.
Klopt, maar in het geval dat we met een tekort komen voor mensen uit onze directe omgeving, heb jij geen zak geld over om te helpen. En ik vermoed ook niet dat je zal beginnen met sparen zodra dat tekort concreter is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar dit zal mensen uit onze directe omgeving betreffen. Dat is, zo zijn we nu eenmaal, wel wat anders dan mensen ver weg.
Ik zeg niet voor niets dat het me verschrikkelijk lijkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Klopt, maar in het geval dat we met een tekort komen voor mensen uit onze directe omgeving, heb jij geen zak geld over om te helpen. En ik vermoed ook niet dat je zal beginnen met sparen zodra dat tekort concreter is.
Ja, 't is inderdaad niet eerlijk om dat te stellen als ze me ook niet kennen. Maar ik kan je verzekeren dat ze dezelfde keuze zouden maken als ze me wel zouden kennen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Kan je nagaan als nog meer vrouwen je zouden kennen.
Het is vooral voor ons als maakbaarheid idealisten erg moeilijk te verkroppen. 't Zal een behoorlijke omwenteling in het denken vereisen. Maar het is mogelijk. Dat zie je ook met de veranderde houding t.o.v. terrorisme; 'hoort er nou (weer) eenmaal bij'.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg niet voor niets dat het me verschrikkelijk lijkt.
En het verlengstuk De Correspondent. Die feel good journalistiek van voormalig NRC-redacteur Wijnberg is w.m.b. staatsgevaarlijk. Weet je wat die mafklapper even geleden beweerde: ''ja, we moeten het voorgestelde beleid van Wilders niet uitvoeren, want ISIS leest ook de krant!'' M.a.w., een van Nederlands bekendste 'filosofen' pleit voor een op ISIS-afgestemd beleid. Knettergek.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:39 schreef Japie77 het volgende:
Speciaal voor Ryon van zijn eigen achterban:
Nederlandse kranten schrijven het over uit de New York Times en Washington Post. “Ze zeggen het allemaal na en zijn papegaaien.”
Alternatieve media
Hij vindt dat bijvoorbeeld de hoofdredacteur van het NRC zo gauw mogelijk weg moet. “Het was al aan het afzakken, maar wat hij ervan gemaakt heeft valt op geen enkele manier goed te praten.”
De Volkskrant is volgens hem ook niet veel beter, want die krant ‘volgt ook de Amerikaanse lijn’.
“De mensen die hiernaar kijken moeten we aanmoedigen de alternatieve media op het internet te bezoeken,” besluit de oud-hoogleraar.
“Daar moeten ze hun inlichtingen uit krijgen. Niet uit de Nederlandse kranten. Die deugen niet meer.”
Aan het kruis! De gifbeker! Weg ermee! De aarde is plat!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kunnen we Japie niet ruilen voor een groepje vluchtelingen. Ook Syriëgangers zijn prima.
Een of andere knappe Jihadi-chick het liefst.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kunnen we Japie niet ruilen voor een groepje vluchtelingen. Ook Syriëgangers zijn prima.
Graag. Ik zal haar Nederlands leren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een of andere knappe Jihadi-chick het liefst.
Ga je haar dan ook jihadkindjes geven?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Graag. Ik zal haar Nederlands leren.
Nee, ik zal haar zionisten bieden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ga je haar dan ook jihadkindjes geven?
Kies er maar één:quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een of andere knappe Jihadi-chick het liefst.
Een familieauto gevuld met toekomstige bankiertjes.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:50 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nee, ik zal haar zionisten bieden.
Dat gaat een interessant familiedrama worden. Misschien SBS bellen om een realityshow gerealiseerd te krijgen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:50 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nee, ik zal haar zionisten bieden.
Het zal niet lang meer duren voordat ik mijn opwachting maak in café Weltschmerz. Ik zal wel even een shout out doen naar de trouwste kijker.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:39 schreef Japie77 het volgende:
Speciaal voor Ryon van zijn eigen achterban:
Nederlandse kranten schrijven het over uit de New York Times en Washington Post. “Ze zeggen het allemaal na en zijn papegaaien.”
Alternatieve media
Hij vindt dat bijvoorbeeld de hoofdredacteur van het NRC zo gauw mogelijk weg moet. “Het was al aan het afzakken, maar wat hij ervan gemaakt heeft valt op geen enkele manier goed te praten.”
De Volkskrant is volgens hem ook niet veel beter, want die krant ‘volgt ook de Amerikaanse lijn’.
“De mensen die hiernaar kijken moeten we aanmoedigen de alternatieve media op het internet te bezoeken,” besluit de oud-hoogleraar.
“Daar moeten ze hun inlichtingen uit krijgen. Niet uit de Nederlandse kranten. Die deugen niet meer.”
Waarover?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het zal niet lang meer duren voordat ik mijn opwachting maak in café Weltschmerz. Ik zal wel even een shout out doen naar de trouwste kijker.
Een heel links onderwerp natuurlijk. Of gewoon mijn mening over Baudet.quote:
Altijd die neerbuigende houding en die misplaatste superioriteit bij jou... Alsof je ooit iemand overtuigt zo.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:54 schreef Japie77 het volgende:
Och de sneue kereltjes Tjok en Tijgetje willen alleen maar dingen horen die in hun eigen wereldbeeldje passen anders raken ze in paniek.
Achja, wel zo gemakkelijk he. Ik heb er ook niet veel mee.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:54 schreef Japie77 het volgende:
Och de sneue kereltjes Tjok en Tijgetje willen alleen maar dingen horen die in hun eigen wereldbeeldje passen anders raken ze in paniek.
Jij bent toch al interviewer daar?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het zal niet lang meer duren voordat ik mijn opwachting maak in café Weltschmerz. Ik zal wel even een shout out doen naar de trouwste kijker.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:17 schreef Tchock het volgende:
Mensen die van een afstandje fiscalisten aanschouwen zijn de echte hotshots.
in wat voor opzicht?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Man man man.
Net van een afstandje een bijeenkomst van een lading fiscalisten mogen aanschouwen. Wat een droevige types.
Volgens mij bevindt de fiscalist zich op het vlak waar de stereotype corpsbal overlapt met de autist.quote:
Je zit er weer dichtbij.quote:
Ooit komt er een dag dat je niet langer van een afstandje naar werkende mensen hoeft te kijken. Denk ik.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Man man man.
Net van een afstandje een bijeenkomst van een lading fiscalisten mogen aanschouwen. Wat een droevige types.
Ik hou wel van khaki ja. Wit hemd erbij, bruin suede schoentjes en gaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:27 schreef Pokkelmans het volgende:
Tevens de enige beroepsgroep waar de kaki corduroy nog geaccepteerd is, volgens mij.
Heeft Erik met zijn voorliefde voor de jaren '80 ongetwijfeld ook een kastje vol mee liggen.
Gespje voorop, ook nog?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hou wel van khaki ja. Wit hemd erbij, bruin suede schoentjes en gaan.
Nice.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hou wel van khaki ja. Wit hemd erbij, bruin suede schoentjes en gaan.
Gesp waarop?quote:
Hoe je een neerbuigende houding uit die opmerking kunt halen en superieur gevoel is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Altijd die neerbuigende houding en die misplaatste superioriteit bij jou... Alsof je ooit iemand overtuigt zo.
Gebrek aan zelfreflectie dit.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe je een neerbuigende houding uit die opmerking kunt halen en superieur gevoel is mij een raadsel.![]()
En het is niet mijn insteek om iemand te overtuigen door aardig te doen.
Sowieso zolen in een andere kleur dan de schoen zelf. Walgelijk.quote:
quote:
Neuh, gespenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:34 schreef Pokkelmans het volgende:
Of is dat meer "horecaondernemer"? Ik kan die dingen, zo ver van de Zuidas, maar moeilijk inschatten natuurlijk.
Dat vind ik niet altijd, maar blauwe zolen zijn wel echt verwerpelijk. Is mateloos populair ook, om onbegrijpelijke reden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Sowieso zolen in een andere kleur dan de schoen zelf. Walgelijk.
Ik wel.quote:
Ik heb alleen maar schoenen met een zool in een andere kleur, kom ik net achter. Niets mis mee dus.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:41 schreef eriksd het volgende:
Vooral van Lier heeft er een handje van, van die zwarte units met bruine hak. Herken je meteen de studenten aan.
Gebrek aan smaak.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:42 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar schoenen met een zool in een andere kleur, kom ik net achter. Niets mis mee dus.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Is die druif Ryon?
Die Sid is vaker in beeld dan degene die geinterviewd wordt.....Zou hij het zelf gemonteerd hebben ofzo?
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:48 schreef LelijKnap het volgende:
PARIJS - Op het Gare du Nord in Parijs is dinsdag een man geëlektrocuteerd die vlak voor vertrek boven op een Eurostar-trein was geklommen. Volgens de krant Le Parisien gaat het om een migrant die mee wilde liften naar Londen maar met de bovenleiding in aanraking kwam. Het verkeer op het drukke station was geruime tijd ontregeld door het drama, dat werd vastgelegd door een bewakingscamera.
Wehe, ik heb van die oxfords met blauwe zolenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik niet altijd, maar blauwe zolen zijn wel echt verwerpelijk. Is mateloos populair ook, om onbegrijpelijke reden.
Is gewoon efficiënt debatteren als iedereen het vlot met elkaar eens is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:06 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Leefbaar Rotterdam verwart debat met theekransje geloof ik.
Ho ho, niets te jullie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Ah, jullie hebben LelijKnap in jullie midden opgenomen ?
Volgen natuurlijk de algemene trend van Fok!.
Ik val helemaal niet op te nemen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Als je hele schoen blauw is, dan is dat gewoon wanstaltig. Maar wat ik vooral heel raar vind is verder doodnormale schoenen ineens een blauwe zool geven. In sommige schoenenwinkels heeft echt de helft van het hele assortiment voor heren blauwe zolen of stiksels of accenten. Altijd dezelfde tint ook (die de schoen op jouw foto ook had).quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:06 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wehe, ik heb van die oxfords met blauwe zolen![]()
Ook blauwig leer. En voor de "hip"-factor een blauw stikseltje
Uh, nee.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Mooie vertoning moet dat zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:06 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Is linksboven Martin Bosma, echt? Hij lijkt wel zeventig.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:06 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is meer zo dat hij zichzelf opdringt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Fok.nl?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:15 schreef Ryon het volgende:
"Is het boek ‘Hallo Witte Mensen’ anti-racisme clickbait?"
Van welke extreemrechtse site bovenstaande citaat zijn?
Je mag hem weer terughebben.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Is aan komen waaien en lijkt hardnekkig vast te zitten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Nee, deze site krijgt meer subsidie.quote:
Fapfapquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:27 schreef remlof het volgende:
De TT moet niet verward worden met een lekkere legging trouwens.
[ afbeelding ]
Jullie SC-bezoekers!quote:
Metaforisch voor het nieuwe wereldwijde populisme.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is aan komen waaien en lijkt hardnekkig vast te zitten.
Hergeboorte van de ratio.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:20 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Metaforisch voor het nieuwe wereldwijde populisme.
Je hebt gelijk. Ik weet dat hij verwerpelijke ideeën heeft en hij heeft mij ook wel eens schofterig behandeld, maar aangezien iedereen met hem kletst dacht ik hem nog een kans te geven. Fout van mij.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Meh, ik zit persoonlijk helemaal niet op zo'n randfiguur met totale zelfoverschatting te wachten.quote:
Hé Guido.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:07 schreef Jip141 het volgende:
Sowieso veel randfiguren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Meh, ik zit persoonlijk helemaal niet op die zo'n randfiguur met totale zelfoverschatting te wachten.
Correct, dat is Ryon.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Is die druif Ryon?
Die Sid is vaker in beeld dan degene die geinterviewd wordt.....Zou hij het zelf gemonteerd hebben ofzo?
Samen met Japie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
MILO YIANNOPOULOS IS STARTING A NEW, UGLY, FOR-PROFIT TROLL CIRCUS
U bent onderdeel?
Niks van aantrekken LelijkKnap. Prima aanvulling ben je wat mij betreft. Veel te veel een kliekjesvorming/cult hier.quote:
Komt omdat je veel te openhartig bent. Dat leid nou eenmaal tot verval. Het zou verstandiger zijn een muur op te trekken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Sowieso veel randfiguren.
Na mijn komst is het hard bergafwaarts gegaan. Af en toe een kleine meevaller in de vorm van Kaas- of Tchock, maar over het algemeen...
Kliekjes.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niks van aantrekken LelijkKnap. Prima aanvulling ben je wat mij betreft. Veel te veel een kliekjesvorming/cult hier.
Dat is een beetje het probleem. Denken dat het anders is maar dat is het niet. Er is niets verfrissend of uitdagends aan. Het is vervelend, nietszeggend, pretentieus en bovenal vermoeiend. Maarja, je moet wat met teveel tijd natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niks van aantrekken LelijkKnap. Prima aanvulling ben je wat mij betreft. Veel te veel een kliekjesvorming/cult hier.
Leidt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Komt omdat je veel te openhartig bent. Dat leid nou eenmaal tot verval. Het zou verstandiger zijn een muur op te trekken.
Het gaat mij erom dat het niet in precies hetzelfde straatje is als het merendeel hier wat alleen maar met elkaar mee lult.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem. Denken dat het anders is maar dat is het niet. Er is niets verfrissend of uitdagends aan. Het is vervelend, nietszeggend, pretentieus en bovenal vermoeiend. Maarja, je moet wat met teveel tijd natuurlijk.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:In de zevende aflevering van de wekelijkse podcast Joop-café gaat Joop-redacteur Meredith Greer in gesprek met journalist Okke Ornstein
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]Dat zou de slimmere strategie zijn geweest inderdaad. Maar het is toch veel leuker om er gewoon KNAL tegenin te gaan. Radical Honesty baby.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord!
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat het niet in precies hetzelfde straatje is als het merendeel hier wat alleen maar met elkaar mee lult.
Dat beschrijft jouw soort hier op Fok wel aardig ja.quote:
Bek houden, Willie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik vind jou wel een Okke.
Okke met een bochel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |