abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 mei 2017 @ 19:36:08 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170615662
Als ik weet wanneer hij slaapt - sommige periodes werkt dat zo - houd ik er wel rekening mee. Maar nu is elke vorm van regelmaat weer weg en doen we gewoon van alles op elk tijdstip.

Vandaag na het zwemmen maar 1 uurtje slaap en verder lachen gieren brullen. Dat brullen nu dan hè? Want moe!

Het bed heeft trouwens een tussenstand, dus het bukken valt mee.
pi_170615687
Heeft iemand tips tegen ontstoken oogjes?
Stijn begint er steeds zieliger uit te zien met die dikke prut ogen van hem
Ik maak het al schoon met watjes en water maar het lijkt alleen maar erger te worden
pi_170615746
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:37 schreef ikke_84 het volgende:
Ik maak het al schoon met watjes en water maar het lijkt alleen maar erger te worden
Huisarts voor oogzalf
pi_170615761
Ik houd nu nog niet heel erg rekening met slaapjes, maar deed dat met een dreumes wel, als ze nog 1 slaapje deed. Want als je die oversloeg, viel ze later in slaap en dan was het in de avond gewoon echt meteen weer onmogelijk. Gelukkig is dat maar heel kort, alleen het jaar dat ze 1 zijn. Daarna was het hier klaar met slaapje. En nu doet zoon er nog 2 en slaapt ie nog prima in doek of wat later.
pi_170615835
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:18 schreef Selvaria het volgende:

Ik hou altijd rekening met de slaapjes van dreumes, ze heeft die 1 tot 3 uur midden oo de dag echt nodig. Gewoon 's ochtends of later op de middag afspreken, geen probleem. Toen ze nog baby was deed ik dat ook nooit, toen sliep ze nog wel in de wagen of in de doek, maar ze ziet me al aankomen nu. :') Het leven is voor iedereen leuker als ze 's middags even naar bed kan.
Nou, en die paar uurtjes zijn voor jezelf ook goud waard toch? Ik vond het wel een prettig Zuid-Europees ritme: in de ochtenduren lekker actief, en dan 's middag aan de siësta. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170615922
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:37 schreef ikke_84 het volgende:
Bij mezelf heb ik wel eens gedruppeld met koude kamille thee en dat deed wonderen. Geen idee of dat voor een baby ook goed is
  maandag 1 mei 2017 @ 20:44:36 #167
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_170617829
Ik ben groot voorstander van de 3 R'en; want hier werkt dat fantastisch :s)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 1 mei 2017 @ 20:45:38 #168
220609 Nouk84
pi_170617873
Ik zag allemaal mooie foto's voorbij komen O+ Ik ga ze niet apart benoemen, want ik weet niet meer van wie allemaal en ben bang dat ik dan iemand oversla. Maar ik heb ze gezien B-)
  maandag 1 mei 2017 @ 20:54:27 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170618235
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:44 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben groot voorstander van de 3 R'en; want hier werkt dat fantastisch :s)
Soort K3 maar dan anders O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 mei 2017 @ 20:55:34 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170618275
Ik hou overigens wel rekening met de avondslaap, vooral kuiken heeft het nodig om even thuis te kunnen 'aarden' voor hij gaat slapen, anders is er de dag erna drama from hell :X.
Dus liefst zijn we van een dagje of weekendje weg zo rond 16-17 uur weer thuis.
Geen keiharde eis, wel een hele grote pré.
KuikenGuppy
  maandag 1 mei 2017 @ 20:56:13 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170618306
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Soort K3 maar dan anders O+
Rutger, Roos en Rebecca O+.
KuikenGuppy
pi_170618395
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:55 schreef Burdie het volgende:
Ik hou overigens wel rekening met de avondslaap, vooral kuiken heeft het nodig om even thuis te kunnen 'aarden' voor hij gaat slapen, anders is er de dag erna drama from hell :X.
Dus liefst zijn we van een dagje of weekendje weg zo rond 16-17 uur weer thuis.
Geen keiharde eis, wel een hele grote pré.
Ja ik houd hier aan na het eten, ook voor mezelf. Tenminste, dat was met auto, want dan sliep ze in de auto. Eigenlijk zou ik wel langer weg willen dus want ik ben toch wel tot 4u wakker, maar wakker zonder iets te moeten en op de bank of bed is toch anders.
Vooral nu met tandjesdoorkomonrust.
pi_170618503
Avondslaap vind ik hier ook wel belangrijker. Kan me voorstellen als je kind wat vastere tijden heeft je daar sneller rekening mee houdt. Zal mij benieuwen of M ook ooit een echt ritme krijgt :P

Ik ben van de 3P's 8-) (pizza, patat en pannenkoeken).
Ik was dingen aan het opzoeken op Google en toen kwam ik op het viva forum en man man man :'( :+ Ben ik even blij dat ik hier zit, met jullie O+ :9
pi_170618793
Dat vraagt om een URL.
pi_170618803
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:01 schreef Miezziej het volgende:

Ik ben van de 3P's 8-) (pizza, patat en pannenkoeken).

_O-
Ik doe met je mee. 3P's it is *O*
pi_170618866
Ow en thx voor de oogjes tips.
Als het morgen niet beter gaat ga ik idd de huisarts bellen.
Ik weet uit ervaring dat ze niet zo happig zijn op zalfjes. Maar nu steken de jongens elkaar steeds weer aan dat werkt natuurlijk ook niet
pi_170618891
De schijf van 5
Pizza
Pasta
Pannenkoeken
Poffertjes
PATAT
  maandag 1 mei 2017 @ 21:26:25 #178
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_170619561
Kom d'r maar in met je friet! 8-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_170621501
Pizza! O+

Morgen weer naar school voor één vak. Zin in, maar ook een raar idee om meer dan twee uur bij T. vandaan te zijn.
  maandag 1 mei 2017 @ 22:22:34 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_170621601
Spannend hoor gogo! Ik vond dat de eerste keer best een ding!

Noud heeft zich vandaag als een modelbaby gedragen. Zul je altijd zien. Naja. Ik bel morgen toch gewoon even maar wat zou het fijn zijn als dit zo blijft O+
disclaimer
  Manager PR/Moderator maandag 1 mei 2017 @ 22:37:50 #182
269689 crew  Viv
pi_170622003
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:55 schreef Burdie het volgende:
Ik hou overigens wel rekening met de avondslaap
Oh ja dat doe ik ook. Ze krijgt haar laatste fles op de slaapkamer rond 19-20 uur en ik leg haar slapend weg, ze komt dan rond 6-7 uur pas weer. Dat heb ik nog niet op het spel durven zetten door 's avonds nog ergens anders te zijn. :@

SQ. fijn dat het vandaag beter ging! En ik zag een lieve foto vanmiddag: ik snap Noud wel hoor, lekker knus in de draagdoek! O+
pi_170622551
Fijn dat het vandaag zo goed ging met Noud!!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 06:26:19 #184
220609 Nouk84
pi_170625543
Ik hou, als ik het kan plannen, ook rekening met t middagslaapje. Die paar uurtjes dat ze slaapt zijn goud waard O+ Ik probeer af en toe wel te kijken of het anders kan en dat lukt ook wel, maar in de wagen of draagdoek maakt ze gewoon niet zo'n lange ruk als thuis.. Voorheen was ze echt uit haar hum als ik dat deed, tegenwoordig gaat t makkelijker en blijft ze ook met wat minder slaap vrolijk..

Ze kruipt als een malle en ligt helemaal in een deuk als ze door de kamer racet. Als ik doe alsof ik d'r ga pakken is t helemaal feest O+

Fijn dat t gister goed ging SQ!

Heb je ook nog gebeld, Sylver?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:22:20 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_170626062
Zo. We mogen even langs om 9:40 O+
disclaimer
pi_170626121
Succes SQ!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:58:36 #187
73386 Fazz
onderweg
pi_170626416
Fijn toch dat gisteren een goede dag was SQ! Succes straks :*
pi_170626446
Succes SQ.
Fijn dat het gisteren al beter ging, hopelijk zet dat door.

Blue :D jou schijf van 5 klinkt anders prima hoor. Peuter zou het ervoor doen.

Nouk wat zijn ze leuk hè die kids O+
Ik vind dat kruipen echt zo super schattig. En nu heb ik zelf een baby die dat ook doet *smelt* mijn eigen baby Born

Man heeft slecht geslapen want peuter was aan het hoesten en baby ook. Die laatste heb ik helemaal niet gehoord :7 ik heb dan ook prima geslapen :+
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:04:27 #189
73386 Fazz
onderweg
pi_170626492
Ik zag gisteren ook allemaal foto's O+ Wat zijn jullie babies al groot! Met mijn nog hulpeloze mini kan ik me nog even niets voorstellen bij schommelen, gras eten of rollen :)
pi_170626519
Het gaat sneller als je denkt fazz.
Het lijkt nog maar zo kort geleden dat Stijn bij de kleine baby's hoorde en nu zit hij zijn broer het leven al zuur te maken :')

Hoe is het eigenlijk met hillz en baby? Weet iemand dat?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:41:34 #191
220609 Nouk84
pi_170626959
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
Zo. We mogen even langs om 9:40 O+
Top! O+

Die ticker van Noud ziet er top uit! Hoe bevalt dat nu, 49wk zwanger zijn? :7
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:47:44 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170627024
En zo heb je er om 9:00 uur al een dag op zitten en slaapt je kind alweer :')

Ik bouw de laatste fles af. Nu nog maar 120cc. Consequentie: meneer is iets eerder wakker 's ochtends :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:41 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Top! O+

:D Dit zag ik gisteren ook.

Ik had tijdens mijn zwangerschap zo'n app die bijhield hoever ik was, hoe groot hij al was etc. Ik wil die niet gaan resetten, want - ik weet niet - stukje herinnering. Volgens die app wordt het ook al een tijdje tijd om te gaan bevallen.
pi_170627078
Even nieuwsgierig Q, waarom de laatste? (En hoe laat is die?)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:58:51 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170627154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:52 schreef Nazil het volgende:
Even nieuwsgierig Q, waarom de laatste? (En hoe laat is die?)
Max gaat om 19-20 uur naar bed met een grote fles (210 met pap). Dan maken we 'm rond 23 altijd eventjes wakker voor nog een flesje. Dat is al een hele tijd het geheime recept geweest voor een doorslapende Max. Maar het is denk ik de meest logische om te laten vallen, omdat we vermoeden dat hij 'm inmiddels echt niet meer nodig heeft. Soms doen we 'm niet, en wordt 'ie toch 's nachts wakker. Het is dus telkens weer even aftasten 'of 'ie al weg kan'. Nu maak ik 'm steeds kleiner.

Verder trouwens 's ochtends 210cc - lunch 150cc - avondeten 150cc. Het is echt al stukken minder dan voorheen!
pi_170627298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

Max gaat om 19-20 uur naar bed met een grote fles (210 met pap). Dan maken we 'm rond 23 altijd eventjes wakker voor nog een flesje. Dat is al een hele tijd het geheime recept geweest voor een doorslapende Max. Maar het is denk ik de meest logische om te laten vallen, omdat we vermoeden dat hij 'm inmiddels echt niet meer nodig heeft. Soms doen we 'm niet, en wordt 'ie toch 's nachts wakker. Het is dus telkens weer even aftasten 'of 'ie al weg kan'. Nu maak ik 'm steeds kleiner.

Verder trouwens 's ochtends 210cc - lunch 150cc - avondeten 150cc. Het is echt al stukken minder dan voorheen!
Ah, zo. Ik dacht die van 7 uur, vond het al zo vreemd. Idd dat gaat de goede kant op! Gisteren zaten we ook op 3, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
En als je de fles met meer water en minder melk maakt? Misschien dat hij het dan niet 'doorheeft' en je er zo vanaf gaat. Dat stelde het cb hier voor om er een af te krijgen. Tenzij het afbouwen zo ook goed gaat, dan lekker zo blijven doen.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:13:45 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170627406
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:07 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ah, zo. Ik dacht die van 7 uur, vond het al zo vreemd. Idd dat gaat de goede kant op! Gisteren zaten we ook op 3, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
En als je de fles met meer water en minder melk maakt? Misschien dat hij het dan niet 'doorheeft' en je er zo vanaf gaat. Dat stelde het cb hier voor om er een af te krijgen. Tenzij het afbouwen zo ook goed gaat, dan lekker zo blijven doen.
Ja, dat hebben ze hier ook eens gesuggereerd. Ik houd dat voor uiterste nood aan. Aangezien het groente/fruit/tussendoortjes eten ook nog in de lift zit, verwacht ik dat het vanzelf wel in evenwicht zal raken. Hij heeft altijd aan de hoge kant gezeten qua inname, dus ik kijk maar gewoon niet teveel naar de cijfers, maar naar de dalende lijn en die is er :)

3 flessen! Ik ben ook benieuwd of hij dat doorzet ^O^ Maar de jouwe is ook lekker aan het bunkeren ernaast :)
pi_170627464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

klinkt positief!

hier nu een doezelende baby nadat hij vanaf 00.00 uur wakker was en alleen maar huilde.. huisarts heeft lactulose klaargezet hopelijk is dat de oplossing. voor nu zit ik vastgeplakt want als ik beweeg is hij wakker en hervat hij zijn huilwerkzaamheden
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170627480
Oh ja, Q, die bunker ter aardig op los en dat terwijl het grafiekje heel netjes was, hij begon op +1 en gaat nu richting gemiddeld. Niks om mij druk over te maken dus. Gisteren at hij een hele boterham met een laagje appel/perenstroop van de kleine keuken op. Dat was ipv de fles. Ging ook heel goed! Toen sliep hij 's ochtends heel lang dus het kon ook makkelijk. Maar eens zien hoe dat vandaag is.
pi_170627494
Pollewop is weer 2 prikken rijker (woest is nog zcht uitgedrukt, wat was ze over de flos :') )
En alles op een keurige +1 lijn
7100 g en 65 cm
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:22:20 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170627561
Sam, dat klinkt zwaar! Vastgeplakt aan je doezelende baby zitten dan maar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:17 schreef Nazil het volgende:
Oh ja, Q, die bunker ter aardig op los en dat terwijl het grafiekje heel netjes was, hij begon op +1 en gaat nu richting gemiddeld. Niks om mij druk over te maken dus. Gisteren at hij een hele boterham met een laagje appel/perenstroop van de kleine keuken op. Dat was ipv de fles. Ging ook heel goed! Toen sliep hij 's ochtends heel lang dus het kon ook makkelijk. Maar eens zien hoe dat vandaag is.
Top! ^O^
Hier belanden broodkorsten op de grond en een stukje brood vindt hij 10x niks :') Liefst eet hij de hele dag door fruit en yoghurt. Ik zoek nog een beetje een manier om hem aan het brood te krijgen. Ik zal wel weer gewoon geduld moeten hebben.

Ik ben heel benieuwd naar Max' curve. Vorige keer ging hij een beetje 'through the roof' :D Ik verwacht nu wel weer gewoon een terugkeer naar de +2.
pi_170627619
Goedzakje heeft gisteren genoten van zijn broccoli prakje.
De rest van de dag hele vieze broccoli scheten gelaten om tijdens de 15u fles een enorme broccoli poepluier te produceren. Het hele huis rook naar broccoli scheten en broccoli poepluier, niet echt natuurlijk maar wel in mijn hoofd.

En we moesten zelf 's avonds broccoli eten. :'( :'(

Daarna ging ik om 21.30 naar bed want ik voel me grieperig. Maar vriend wilde na Goedzakjes laatste fles om 23u seks want hey aan de pil dus wat een pret, Slot Vagijnenstein is weer geopend. Gelukkig vooraf goed onderhandelt want moe en dat hij dan vannacht zijn speentje er weer in mocht stoppen mocht hij niet doorslapen.

Goedzakje is 9 x wakker geworden terwijl hij normaal doorslaapt. Een aantal keer voor zijn speen, maar van 03.30 tot 05:00 vond hij het gezellig om te gillen van het lachen.

Baby was vanmorgen niet te genieten want hij had slecht geslapen 's snachts. }:|
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170627748
Dat was dure sex voor je man :D
Misschien had hij wat last van de broccoli vannacht? Je baby dan hè ;)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:33:29 #203
220609 Nouk84
pi_170627765
En crackers Q? Hier gaan cracottes e.d. erin als zoete koek (brood ook, maar dat ging in het begin ook niet zo snel, eerste korsten en nu ben ik nog bijna iedere dag verbaasd dat er een heel broodje in gaat).
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:40:04 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170627854
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:33 schreef Nouk84 het volgende:
En crackers Q? Hier gaan cracottes e.d. erin als zoete koek (brood ook, maar dat ging in het begin ook niet zo snel, eerste korsten en nu ben ik nog bijna iedere dag verbaasd dat er een heel broodje in gaat).
Ga ik eens proberen ^O^ En anders gaat het op de stapel afdanksels die we dan zelf opeten :P

RF :D
pi_170627883
Quoi msschien doet brood wel pijn in zijn mondje of snapt hij gewoon nog niet zo goed hoe het moet ofzo.

Hier gaan speltwafels en maiswafels er trouwens wel in.
En gisteren aten we wraps en daar at baby ook van mee.
Na de tijd hebben we hem met stoel en al naar boven getild om hem daar gelijk onder de douche te zetten want hij zat helemaal onder de saus :')

Hoe doen rapley mama's dat met niet elke dag douchen en het uitsmeren van eten? Ik zag laatst op fb dat iemand haar kind een badmuts op had gezet :')
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:49:28 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170627972
Ik denk dat die dan zo'n ponchootje aandoen :)

Hij eet trouwens wel een stukje stokbrood als we ergens zitten te borrelen en een broodje met smeersels bestellen :') En rijstwafels bij de gastouder. Ach, niks te klagen ook eigenlijk met dat ventje O+

Benieuwd hoe het SQ is vergaan!
pi_170628174
@Ikke: wat Quoi zegt. Zo'n kliederschort is echt ideaal (bij Ikea zijn ze heel goedkoop) en bij baby's kun je evt. achter een knijper ofzo doen zodat het schort wat strakker zit en kleding e.d. niet alsnog onder de smurrie zit. Daarna hoef je als het goed is alleen nog maar de handjes en gezicht te poetsen en de kinderstoel en de vloer en de eettafel ;)

Edit: oja over de vloer gesproken. Daar legde ik een oud kleed neer. Even uitkloppen of bij heel veel smurrie gewoon gelijk de wasmachine in. Scheelt weer poetsen ^O^
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:13:44 #208
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170628384
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:42 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi msschien doet brood wel pijn in zijn mondje of snapt hij gewoon nog niet zo goed hoe het moet ofzo.

Hier gaan speltwafels en maiswafels er trouwens wel in.
En gisteren aten we wraps en daar at baby ook van mee.
Na de tijd hebben we hem met stoel en al naar boven getild om hem daar gelijk onder de douche te zetten want hij zat helemaal onder de saus :')

Hoe doen rapley mama's dat met niet elke dag douchen en het uitsmeren van eten? Ik zag laatst op fb dat iemand haar kind een badmuts op had gezet :')
Ik gaf alleen nog maar eten dat goed voor huid en haar is :P

*knip*

[ Bericht 2% gewijzigd door Sylver_ op 02-05-2017 13:22:18 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170628576
Q wat doe je op de boterham? Hier is smeerkaas favoriet. Appelstroop vindt ze maar niks.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:37:42 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170628834
Van alles en nog wat. Maar goed, het zal vanzelf wel gaan komen. Nu ik weer even veel thuis ben, gaan we ook samen lunchen aan tafel en kijkt hij zijn ogen uit naar wat ik eet. Hij krijgt dan van alles wel een hapje, met wisselend succes. De interesse is er iig :s)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:39:24 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170628862
Even met deze mooie jongen showen hoor:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tandjes!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:48:43 #212
220609 Nouk84
pi_170629041
Cute! O+ Q en Sylver O+
pi_170629304
Sylver :D
En die tandjes idd Quoi O+
pi_170629377
Die foto's hier. O+

Quoi: Hele dure seks. Heb ook nog op hem geniest, trouwens. Per ongeluk uiteraard, geen fetish.

Krijg trouwens zelf zin om in zo'n voetenzak te gaan zitten als ik jouw foto zie.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:09:48 #215
220609 Nouk84
pi_170629392
Ooh en Dikkie Dik O+ O+

RF :D :D
pi_170629502
Z'n schort hebben we. Gaat me meer om zijn hoofd. Die zit van voor tot achter helemaal onder. Het zit zelfs in zijn oren :D

Het ziet er dan uit als bij de peuter van sylver :D
Ik ben echt fan van jou meisje sylver O+ wat een mooi poppetje

En Maxi wat kijk je ondeugend! Die tandjes O+

Hier at meneer net een hele boterham met pompoen spread :o ik moet vaker zeggen dat hij niks eet :+
Bio to day heeft ook lekker nootjes smeersels. Die met cashewnoten is hier favoriet.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:19:49 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_170629557
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:41 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Top! O+

er zijn vrouwen op fok die al 250 weken zwanger zijn ;(
disclaimer
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:27:02 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_170629701
Regina _O- whehe. Wel knap dat je nog seks hebt trouwens. Wij vieren bijna ons eenjarig pandajubileum.

Quoi, die tandjes O+

Sylver, zo'n foto heb ik ook nog ja. Yoghurt is zeer voedzaam :Y)

Maar wat wij deden: kind in luier of alleen romper laten eten. Later een kliederschort aan. En een plastic vloerbeschermer van ikea onder de kinderstoel! http://m.ikea.com/nl/nl/c(...)sNRUpdG8SBoCHUDw_wcB

[ Bericht 24% gewijzigd door SQ op 02-05-2017 12:33:01 ]
disclaimer
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:29:40 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_170629758
Huisarts bezocht. Ze vond het toch geen typische refluxbaby. (Ze is ervaringsdeskundig). Wel vermoedt ze dat noud beter kan leren aanhappen. Hij klakt veel en hapt extreem lui aan. Ook verslikt hij zich vaak in de eerste tsr. Dit kan allemaal onrust en last veroorzaken in zijn buikje. Dus ik ga de lactatiekundige eens bellen. Hopelijk kan ze ons nog wat trucjes leren!
disclaimer
pi_170629779
Ik had man gewoon weggestuurd als hij seks wil tijdens mijn heilige slaap :@ Sowieso is mijn libido nog niet echt terug, maar tijdens slaaps ben ik nergens meer voor te porren :7 :+

Misschien moet ik ook maar eens pompoenspread of smeerkaas proberen! Tot nu toe heeft ze boter, appelstroop en pindakaas gehad. Pindakaas vond ze maar raar, de stroop vond ze wel leuk om mee te spelen en overal te smeren.

@SQ
Hopelijk heeft de lk goede tips en gaat het snel beter!
pi_170630141
Max wat een mooie blik O+

Miez wij hebben smeerkaas speciaal voor kinderen, daar zit minder zout in

Sq klinkt als een goed plan
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:05:42 #222
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170630421
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:51 schreef Arja het volgende:

Miez wij hebben smeerkaas speciaal voor kinderen, daar zit minder zout in

Welke heb je? ik zoek er nog 1 met heel weinig en tot nu toe zit er in de kinder dingen ook veel of zelfs meer dan sommige volwassen optie's?
pi_170630513
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:05 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Welke heb je? ik zoek er nog 1 met heel weinig en tot nu toe zit er in de kinder dingen ook veel of zelfs meer dan sommige volwassen optie's?
Eru kids bevat 1,9 g per 100 g. Geen idee eigenlijk of dat nog steeds veel is
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:11:18 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170630534
Kijk voor de grap eens hoeveel zout er door brood heen zit en dan maak je je niet zo druk om zout in beleg :+
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:11:37 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_170630544
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:10 schreef Arja het volgende:

[..]

Eru kids bevat 1,9 g per 100 g. Geen idee eigenlijk of dat nog steeds veel is
Dat is vrij veel, ze raden niet meer dan 1 gram aan voor een baby dus reken maar na :)
disclaimer
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:14:05 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170630596
Roomboter, tahin, pindakaas, hummus, dat soort zut bevat vaak ook weinig zout, smaakt goed en plakt lekker
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:15:06 #227
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170630615
ja dat is heel erg veel :o 1 gram de max per dag
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:11 schreef Molo het volgende:
Kijk voor de grap eens hoeveel zout er door brood heen zit en dan maak je je niet zo druk om zout in beleg :+
Uhhh juist wel. juist omdat ik weet hoe zout het brood is kies ik voor zoutloos of zoutarm beleg.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:16:07 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170630639
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja dat is heel erg veel :o 1 gram de max per dag

[..]

Uhhh juist wel. juist omdat ik weet hoe zout het brood is kies ik voor zoutloos of zoutarm beleg.
Je geeft toch geen 100 gram beleg erop mag ik aannemen?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:19:15 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_170630700
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef Molo het volgende:

[..]

nee maar zoals je zegt zit er wel in meer dingen zout. En 20 gram haal je wel al snel op een dag.
disclaimer
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:23:23 #230
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170630778
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee, maar in echt alles zit zout en ik vind het wel belangrijk om er op te letten.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:23:59 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170630786
Bij een baby onder de één jaar lijkt me dat wel knap, die 20 gram beleg halen.
Zout is goed om op te letten hoor, maar zit dus soms in andere dingen dan we 'standaard' denken en de richtlijn is ook wel aan de strenge kant.
pi_170630800
Dit is vast een domme vraag, maar zit er in borstvoeding (veel?) zout? :@
Verder likt M vooral aan dingen dus tot nu toe valt het wel mee met de zoutinname denk ik. Brood sabbelt ze meer op.

Als je alles bij elkaar op telt gaat het wel snel met zout (en suiker ook). Ik kan niet goed koken dus gebruikte toen ik net op mezelf woonde vaak van die kant en klaar zakjes :P zit ook vaak veel te veel zout in. Man kookt nu en dat smaakt een stuk beter :Y)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:26:13 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_170630833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:24 schreef Miezziej het volgende:
Dit is vast een domme vraag, maar zit er in borstvoeding (veel?) zout? :@
Verder likt M vooral aan dingen dus tot nu toe valt het wel mee met de zoutinname denk ik. Brood sabbelt ze meer op.

Als je alles bij elkaar op telt gaat het wel snel met zout (en suiker ook). Ik kan niet goed koken dus gebruikte toen ik net op mezelf woonde vaak van die kant en klaar zakjes :P zit ook vaak veel te veel zout in. Man kookt nu en dat smaakt een stuk beter :Y)
wereldgerechten zijn idd een soort zoutaids :')
Ik maak me er momenteel wel weer eens schuldig aan maar eigenlijk is dat helemaal niet zo lekker al dat zout.
disclaimer
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:28:23 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170630882
In borstvoeding zit amper zout
pi_170630924
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wereldgerechten zijn idd een soort zoutaids :')
Ik maak me er momenteel wel weer eens schuldig aan maar eigenlijk is dat helemaal niet zo lekker al dat zout.
Ik denk dat als ik het nu zou eten ik het minder lekker zou vinden dan eerst :+
Mijn moeder gebruikte ze ook vaak dus ik was het wel gewend qua smaak enzo.

Ik vind oude kaas trouwens wel echt O+ en zoute drop O+ nomnomnom

Nu heb ik trek :')
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:32:24 #236
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170630984
Daarom vind ik rapley ook zo fijn, ik ben er veel beter door gaan koken. :D
Ik weet nu beter welke kruiden ik in plaats van zout kan gebruiken dat wist ik eerst echt niet.
pi_170631002
Wat een goede huisarts SQ! Hopelijk kan de lk je verder helpen.

Zit in brood van de bakker meer of minder zout? Weet iemand dat?
En brood is ook weer goed ivm jodium wat erin zit toch?

Ik vind het ook wel erg streng allemaal. Natuurlijk let ik wel op en ik kook ook zonder zout maar een keer smeerkaas op brood daar zie ik het probleem niet van in. Volgens mij is dat zelfs een standaard broodbeleg op het kdv.
Hier gaat idd ook maar een klein laagje beleg op brood, die 20 gram haal ik iig niet.
pi_170631045
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:32 schreef Budabuddumbam het volgende:
Daarom vind ik rapley ook zo fijn, ik ben er veel beter door gaan koken. :D
Ik weet nu beter welke kruiden ik in plaats van zout kan gebruiken dat wist ik eerst echt niet.
Dit heb ik idd ook.
Ik heb ook een tijdje hellofresh gedaan en daar kook ik nog steeds veel recepten van. Maar dan zonder zout want daar moet je bij elke handeling zout en peper toevoegen :X
pi_170631222
Ik houd niet van aardappelen en kan totaal niet koken dus voor mij ook veel wereldgerechten :@ 1x pw sta ik een middag in de keuken om voor L gezond te koken, gooi alles in de vriezer en haal daar elke dag wat uit. Het is voor mij ook niet makkelijk om hem ook te geven wat wij zelf eten, sowieso wil man overal zout door en hij is 's avonds niet thuis. Ik doe dus alles alleen en als L moe is 's avonds krijg ik het niet voor elkaar om te koken zonder krijsfestijn, hem te laten eten en dan zelf nog te eten. Dus hij krijgt rond half 5 wat en als hij slaapt ga ik koken voor ons.

Van de kleine keuken hebben ze broodsmeersels speciaal voor die kleintjes. Vier verschillende dingen dacht ik. Wij hebben de appel/peerstroop en dat vindt L heel lekker.

Komkommer niet. Hij deed alsof ik 'm vergiftigde net :')
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:50:48 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170631336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:43 schreef Nazil het volgende:
Ik houd niet van aardappelen en kan totaal niet koken dus voor mij ook veel wereldgerechten :@ 1x pw sta ik een middag in de keuken om voor L gezond te koken, gooi alles in de vriezer en haal daar elke dag wat uit. Het is voor mij ook niet makkelijk om hem ook te geven wat wij zelf eten, sowieso wil man overal zout door en hij is 's avonds niet thuis. Ik doe dus alles alleen en als L moe is 's avonds krijg ik het niet voor elkaar om te koken zonder krijsfestijn, hem te laten eten en dan zelf nog te eten. Dus hij krijgt rond half 5 wat en als hij slaapt ga ik koken voor ons.

Van de kleine keuken hebben ze broodsmeersels speciaal voor die kleintjes. Vier verschillende dingen dacht ik. Wij hebben de appel/peerstroop en dat vindt L heel lekker.

Komkommer niet. Hij deed alsof ik 'm vergiftigde net :')
In de draagdoek of draagzak op de rug doen bij koken?
En je kan toch gewoon zonder zout koken, flikkert hij het er later maar gewoon bij in?

Ik vind de kleinekeuken broodbeleg echt heel fijn :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')