Huisarts voor oogzalfquote:Op maandag 1 mei 2017 19:37 schreef ikke_84 het volgende:
Heeft iemand tips tegen ontstoken oogjes?
Stijn begint er steeds zieliger uit te zien met die dikke prut ogen van hem
Ik maak het al schoon met watjes en water maar het lijkt alleen maar erger te worden
Nou, en die paar uurtjes zijn voor jezelf ook goud waard toch? Ik vond het wel een prettig Zuid-Europees ritme: in de ochtenduren lekker actief, en dan 's middag aan de siësta.quote:Op maandag 1 mei 2017 19:18 schreef Selvaria het volgende:
Ik hou altijd rekening met de slaapjes van dreumes, ze heeft die 1 tot 3 uur midden oo de dag echt nodig. Gewoon 's ochtends of later op de middag afspreken, geen probleem. Toen ze nog baby was deed ik dat ook nooit, toen sliep ze nog wel in de wagen of in de doek, maar ze ziet me al aankomen nu.Het leven is voor iedereen leuker als ze 's middags even naar bed kan.
Bij mezelf heb ik wel eens gedruppeld met koude kamille thee en dat deed wonderen. Geen idee of dat voor een baby ook goed isquote:Op maandag 1 mei 2017 19:37 schreef ikke_84 het volgende:
Heeft iemand tips tegen ontstoken oogjes?
Stijn begint er steeds zieliger uit te zien met die dikke prut ogen van hem
Ik maak het al schoon met watjes en water maar het lijkt alleen maar erger te worden
Soort K3 maar dan andersquote:Op maandag 1 mei 2017 20:44 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben groot voorstander van de 3 R'en; want hier werkt dat fantastisch
Ja ik houd hier aan na het eten, ook voor mezelf. Tenminste, dat was met auto, want dan sliep ze in de auto. Eigenlijk zou ik wel langer weg willen dus want ik ben toch wel tot 4u wakker, maar wakker zonder iets te moeten en op de bank of bed is toch anders.quote:Op maandag 1 mei 2017 20:55 schreef Burdie het volgende:
Ik hou overigens wel rekening met de avondslaap, vooral kuiken heeft het nodig om even thuis te kunnen 'aarden' voor hij gaat slapen, anders is er de dag erna drama from hell.
Dus liefst zijn we van een dagje of weekendje weg zo rond 16-17 uur weer thuis.
Geen keiharde eis, wel een hele grote pré.
quote:Op maandag 1 mei 2017 21:01 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben van de 3P's(pizza, patat en pannenkoeken).
Oh ja dat doe ik ook. Ze krijgt haar laatste fles op de slaapkamer rond 19-20 uur en ik leg haar slapend weg, ze komt dan rond 6-7 uur pas weer. Dat heb ik nog niet op het spel durven zetten door 's avonds nog ergens anders te zijn.quote:Op maandag 1 mei 2017 20:55 schreef Burdie het volgende:
Ik hou overigens wel rekening met de avondslaap
Top!quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Top!![]()
Die ticker van Noud ziet er top uit! Hoe bevalt dat nu, 49wk zwanger zijn?
Max gaat om 19-20 uur naar bed met een grote fles (210 met pap). Dan maken we 'm rond 23 altijd eventjes wakker voor nog een flesje. Dat is al een hele tijd het geheime recept geweest voor een doorslapende Max. Maar het is denk ik de meest logische om te laten vallen, omdat we vermoeden dat hij 'm inmiddels echt niet meer nodig heeft. Soms doen we 'm niet, en wordt 'ie toch 's nachts wakker. Het is dus telkens weer even aftasten 'of 'ie al weg kan'. Nu maak ik 'm steeds kleiner.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:52 schreef Nazil het volgende:
Even nieuwsgierig Q, waarom de laatste? (En hoe laat is die?)
Ah, zo. Ik dacht die van 7 uur, vond het al zo vreemd. Idd dat gaat de goede kant op! Gisteren zaten we ook op 3, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Max gaat om 19-20 uur naar bed met een grote fles (210 met pap). Dan maken we 'm rond 23 altijd eventjes wakker voor nog een flesje. Dat is al een hele tijd het geheime recept geweest voor een doorslapende Max. Maar het is denk ik de meest logische om te laten vallen, omdat we vermoeden dat hij 'm inmiddels echt niet meer nodig heeft. Soms doen we 'm niet, en wordt 'ie toch 's nachts wakker. Het is dus telkens weer even aftasten 'of 'ie al weg kan'. Nu maak ik 'm steeds kleiner.
Verder trouwens 's ochtends 210cc - lunch 150cc - avondeten 150cc. Het is echt al stukken minder dan voorheen!
Ja, dat hebben ze hier ook eens gesuggereerd. Ik houd dat voor uiterste nood aan. Aangezien het groente/fruit/tussendoortjes eten ook nog in de lift zit, verwacht ik dat het vanzelf wel in evenwicht zal raken. Hij heeft altijd aan de hoge kant gezeten qua inname, dus ik kijk maar gewoon niet teveel naar de cijfers, maar naar de dalende lijn en die is erquote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:07 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ah, zo. Ik dacht die van 7 uur, vond het al zo vreemd. Idd dat gaat de goede kant op! Gisteren zaten we ook op 3, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
En als je de fles met meer water en minder melk maakt? Misschien dat hij het dan niet 'doorheeft' en je er zo vanaf gaat. Dat stelde het cb hier voor om er een af te krijgen. Tenzij het afbouwen zo ook goed gaat, dan lekker zo blijven doen.
klinkt positief!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Max gaat om 19-20 uur naar bed met een grote fles (210 met pap). Dan maken we 'm rond 23 altijd eventjes wakker voor nog een flesje. Dat is al een hele tijd het geheime recept geweest voor een doorslapende Max. Maar het is denk ik de meest logische om te laten vallen, omdat we vermoeden dat hij 'm inmiddels echt niet meer nodig heeft. Soms doen we 'm niet, en wordt 'ie toch 's nachts wakker. Het is dus telkens weer even aftasten 'of 'ie al weg kan'. Nu maak ik 'm steeds kleiner.
Verder trouwens 's ochtends 210cc - lunch 150cc - avondeten 150cc. Het is echt al stukken minder dan voorheen!
Top!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:17 schreef Nazil het volgende:
Oh ja, Q, die bunker ter aardig op los en dat terwijl het grafiekje heel netjes was, hij begon op +1 en gaat nu richting gemiddeld. Niks om mij druk over te maken dus. Gisteren at hij een hele boterham met een laagje appel/perenstroop van de kleine keuken op. Dat was ipv de fles. Ging ook heel goed! Toen sliep hij 's ochtends heel lang dus het kon ook makkelijk. Maar eens zien hoe dat vandaag is.
Ga ik eens proberenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:33 schreef Nouk84 het volgende:
En crackers Q? Hier gaan cracottes e.d. erin als zoete koek (brood ook, maar dat ging in het begin ook niet zo snel, eerste korsten en nu ben ik nog bijna iedere dag verbaasd dat er een heel broodje in gaat).
Ik gaf alleen nog maar eten dat goed voor huid en haar isquote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:42 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi msschien doet brood wel pijn in zijn mondje of snapt hij gewoon nog niet zo goed hoe het moet ofzo.
Hier gaan speltwafels en maiswafels er trouwens wel in.
En gisteren aten we wraps en daar at baby ook van mee.
Na de tijd hebben we hem met stoel en al naar boven getild om hem daar gelijk onder de douche te zetten want hij zat helemaal onder de saus![]()
Hoe doen rapley mama's dat met niet elke dag douchen en het uitsmeren van eten? Ik zag laatst op fb dat iemand haar kind een badmuts op had gezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tandjes!
er zijn vrouwen op fok die al 250 weken zwanger zijnquote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Top!![]()
Die ticker van Noud ziet er top uit! Hoe bevalt dat nu, 49wk zwanger zijn?
Welke heb je? ik zoek er nog 1 met heel weinig en tot nu toe zit er in de kinder dingen ook veel of zelfs meer dan sommige volwassen optie's?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:51 schreef Arja het volgende:
Miez wij hebben smeerkaas speciaal voor kinderen, daar zit minder zout in
Eru kids bevat 1,9 g per 100 g. Geen idee eigenlijk of dat nog steeds veel isquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Welke heb je? ik zoek er nog 1 met heel weinig en tot nu toe zit er in de kinder dingen ook veel of zelfs meer dan sommige volwassen optie's?
Dat is vrij veel, ze raden niet meer dan 1 gram aan voor een baby dus reken maar naquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:10 schreef Arja het volgende:
[..]
Eru kids bevat 1,9 g per 100 g. Geen idee eigenlijk of dat nog steeds veel is
Uhhh juist wel. juist omdat ik weet hoe zout het brood is kies ik voor zoutloos of zoutarm beleg.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:11 schreef Molo het volgende:
Kijk voor de grap eens hoeveel zout er door brood heen zit en dan maak je je niet zo druk om zout in beleg
Je geeft toch geen 100 gram beleg erop mag ik aannemen?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja dat is heel erg veel1 gram de max per dag
[..]
Uhhh juist wel. juist omdat ik weet hoe zout het brood is kies ik voor zoutloos of zoutarm beleg.
nee maar zoals je zegt zit er wel in meer dingen zout. En 20 gram haal je wel al snel op een dag.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Je geeft toch geen 100 gram beleg erop mag ik aannemen?
Nee, maar in echt alles zit zout en ik vind het wel belangrijk om er op te letten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Je geeft toch geen 100 gram beleg erop mag ik aannemen?
wereldgerechten zijn idd een soort zoutaidsquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:24 schreef Miezziej het volgende:
Dit is vast een domme vraag, maar zit er in borstvoeding (veel?) zout?
Verder likt M vooral aan dingen dus tot nu toe valt het wel mee met de zoutinname denk ik. Brood sabbelt ze meer op.
Als je alles bij elkaar op telt gaat het wel snel met zout (en suiker ook). Ik kan niet goed koken dus gebruikte toen ik net op mezelf woonde vaak van die kant en klaar zakjeszit ook vaak veel te veel zout in. Man kookt nu en dat smaakt een stuk beter
Ik denk dat als ik het nu zou eten ik het minder lekker zou vinden dan eerstquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wereldgerechten zijn idd een soort zoutaids
Ik maak me er momenteel wel weer eens schuldig aan maar eigenlijk is dat helemaal niet zo lekker al dat zout.
Dit heb ik idd ook.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:32 schreef Budabuddumbam het volgende:
Daarom vind ik rapley ook zo fijn, ik ben er veel beter door gaan koken.
Ik weet nu beter welke kruiden ik in plaats van zout kan gebruiken dat wist ik eerst echt niet.
In de draagdoek of draagzak op de rug doen bij koken?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:43 schreef Nazil het volgende:
Ik houd niet van aardappelen en kan totaal niet koken dus voor mij ook veel wereldgerechten1x pw sta ik een middag in de keuken om voor L gezond te koken, gooi alles in de vriezer en haal daar elke dag wat uit. Het is voor mij ook niet makkelijk om hem ook te geven wat wij zelf eten, sowieso wil man overal zout door en hij is 's avonds niet thuis. Ik doe dus alles alleen en als L moe is 's avonds krijg ik het niet voor elkaar om te koken zonder krijsfestijn, hem te laten eten en dan zelf nog te eten. Dus hij krijgt rond half 5 wat en als hij slaapt ga ik koken voor ons.
Van de kleine keuken hebben ze broodsmeersels speciaal voor die kleintjes. Vier verschillende dingen dacht ik. Wij hebben de appel/peerstroop en dat vindt L heel lekker.
Komkommer niet. Hij deed alsof ik 'm vergiftigde net
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |