Dóh! Dan maar Violins van Lagwagon.quote:Op zaterdag 29 april 2017 10:03 schreef Burnett het volgende:
[..]
Daar staat geen instrument in de titel...
Standquote:Op zaterdag 29 april 2017 09:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
David Sylvian - Red Guitar
Nick Drake - Cello Song
Tom Waits - Swordfishtrombone
New Order - Bizarre Love Triangle
Diana Ross - My Old Piano
Freedy Johnston - No Violins
Kate Bush - Saxophone Song
Zangeres Zonder Naam - Mandolinen in Nicosia
Waterboys - Trumpets
Corrie van Gorp - Me Soezafoon
Vervolg vraag: Maak af...quote:I love you babe...
quote:You're gettin dirty at the club again
I'm usually round your waist like a chain but then
I got that call so I jumped in my car
I love you baby...
Prince klopt alvast, het is zijn bekendste nummer uit die tijd én het is een vervolgvraag.quote:Op zondag 30 april 2017 10:20 schreef Grobbel het volgende:
Iets van Prince? Al zou ik niet snel een stuk tekst herkennen van een single uit die tijd. Black Sweat of zo?
quote:You're gettin dirty at the club again
I'm usually round your waist like a chain but then
I got that call so I jumped in my car
I love you baby, but not like I love my...
Het is een vervolgvraag en gaat dus over een instrument en het rijmt.quote:Op zondag 30 april 2017 10:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik dacht dat Black Sweat het bekendste nummer was uit die tijd. Wat had je verder nog, Fury? Dan houdt het voor mij wel op.
Kwam, in tegenstelling tot Black sweat en Fury wel de Top 40 in en bleef vervolgens halverwege steken.quote:
Hij heeft het over 'hun' en niet over hun, dus je zou best gelijk kunnen hebbenquote:Op zondag 30 april 2017 23:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Was dat niet Todd Terry met zijn Project? Maar je hebt het over hun, dus het moeten er meer zijn?
Waar komt Rowwen Hčze vandaan?quote:Rowwen Hčze heeft zijn slotconcert dit jaar in drie minuten uitverkocht. De verkoop voor het concert op zaterdag 4 november begon om 10.00 uur. Al snel waren alle zaterdagtickets en passe-partouts op. Voor het concert van een dag eerder zijn nog wel kaartjes te koop.
Rowwen Hčze sluit zijn seizoen elk jaar af met een slotconcert in thuisplaats. Dit jaar wordt de Limburgse band bijgestaan door Typhoon en La Pegatina.
#1371quote:
Ik krijg bijna niet uit mijn strot dat ik het weet maar dat is Broederliefde.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:29 schreef methodmich het volgende:
Welke groep bestaat uit Emerson Akachar, Edson Cesar, Javiensley Dams, Jerzy Rocha Livramento en Melvin Silberie?
Prima. En niets om je voor te schamen, prima gasten. Al jaren hard bezig, het succes komt ze toe!quote:Op maandag 1 mei 2017 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik krijg bijna niet uit mijn strot dat ik het weet maar dat is Broederliefde.
Haha, ja Riazop!quote:Op maandag 1 mei 2017 17:14 schreef bartrid het volgende:
Broederliefde heeft heel veel kliks on youtube dus het is geweldig.
Zonder z'n project, maar wel Todd Terry...quote:Op zondag 30 april 2017 23:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Was dat niet Todd Terry met zijn Project? Maar je hebt het over hun, dus het moeten er meer zijn?
Waren die ooit met meer dan?quote:Op maandag 1 mei 2017 18:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Brotherhood of Man? Toen ze nog maar met vieren waren?
Oh nee, ik was in de war met Guys and Dolls, die waren met zes en toen met vier. Van BoM ken ik eigenlijk alleen die onderste met die snor. Maar dan ook wel heel duidelijk.quote:
Moeten het allemaal broers én zussen zijn?quote:Op maandag 1 mei 2017 21:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Nieuwe vraag. Weten jullie 10 van die leuke bandjes te noemen bestaande uit broers en zussen?
Nee hoor, alleen broers of zussen mag ook. Of bedoel je dat er geen derden in de band mogen zitten? Nee dat mag niet. Dus geen Kings of Leon.quote:Op maandag 1 mei 2017 21:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Moeten het allemaal broers én zussen zijn?
Er zijn er ook wel megaveel natuurlijk, ik had weer hele andere in mijn hoofd.quote:Op maandag 1 mei 2017 21:57 schreef cafca het volgende:
Ik bedoelde in eerste instantie het eerste, maar het tweede ook idd
The Carpenters
The Corrs
Angus & Julia Stone
The Magic Numbers
Jackson 5
Hanson
First Aid Kit
Clean Pete
The everly Brothers
The blue Diamonds
quote:Members
Romeo Stodart (vocals, lead guitar), Michele Stodart (bass, keyboards, vocals), Angela Gannon (melodica, percussion, glockenspiel, vocals), Sean Gannon (drums)
Zijn wel allemaal broers & zussenquote:Op maandag 1 mei 2017 22:06 schreef Grobbel het volgende:
Zijn the Magic Numbers dan niet wat tricky als antwoord? Dat zijn geen 'zuivere' broers en zussen toch? In elk geval niet allemaal familie van elkaar (1 zus + broer van 1 familie, 1 zus + broer van een andere).
[..]
#1371quote:
Yesssquote:
1371quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:27 schreef pipster het volgende:
Gezien het blije ei rechts ga ik voor Anvil.
Welk nummer van wie?quote:You could have a big dipper
Going up and down, all around the bends
You could have a bumper car, bumping
This amusement never ends
Ik had de vraag anders moesten stellen misschien, maar Wikipedia heeft het over Social Distortion en Hanoi Rocks.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:20 schreef pipster het volgende:
Social Distortion hebben hem gecoverd, maar of die onder de bekende versies valt....
In dat geval heeft pipster de ene bekende cover goed geraden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoho, geen vragen over Hanoi Rocks hier
quote:is a Canadian indie rock band, a musical collective including as few as six and as many as nineteen members, formed by Kevin Drew and Brendan Canning.
Voor de niet-oldbies hier: dit stond tot zo'n 11 jaar geleden een tijdje in de OP vanwege te vaak gevraagdquote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In dat geval heeft pipster de ene bekende cover goed geraden.
quote:Het plaatsen van foto&'s van Leftfield, The Fall, Masters of Reality, Hanoi Rocks, Fugazi, GG Allin, Snow, Bloc Party en/of Ravi Shankar (al dan niet in combinatie met Norah Jones) wordt afgeraden!!!
Oh.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Voor de niet-oldbies hier: dit stond tot zo'n 11 jaar geleden een tijdje in de OP vanwege te vaak gevraagd
[..]
Ging ook vooral omdat iedereen dezelfde foto's plukte van AllMusicGuide.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Voor de niet-oldbies hier: dit stond tot zo'n 11 jaar geleden een tijdje in de OP vanwege te vaak gevraagd
[..]
Yessirquote:
1371quote:
Nope.quote:
1371quote:
Yes. De Machine inderdaad ook nog Grobbel en "Ja, Natúúrlijk!".quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:05 schreef pipster het volgende:
Parels voor de Zwijnen, Manon en D eLachende Derde
quote:
Jij bent geen Indie - Rokstarr?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:25 schreef RokStarr het volgende:
'Bepaalde kringen'. Denk net niet mijn smaak
Margriet, Daisy inderdaad.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eels - Daisies of the Galaxy
ik zie de vervolgvraag niet zo
quote:When u lie
Kiss your baby bye bye bye
And if you're true
The whole wide world will laugh with you
When we see
Nothing's wrong with you and me
With you time will tell
It might even bring a wedding bell
If u think that I'm a loser
Well you suck, cause u know I ain't nothin'
But a user of your love
Can't get enough
Girl it's true
The whole wide world is smilin' with you
quote:How bright the city lights
Wie geld heeft is allright
't Is duur, dat is een feit
Hier zoekt een vent een meid
Hier zoekt een bok een geit
Hier zoekt een bok een bok
Hier zoekt een geit een geit
Snel vliegt de tijd
De kamers met ontbijt
Niet al te moeilijk, dacht ik alquote:
Ik ga m'n mandje inquote:
Ik zie maar zes nieuwe, dan is er net een te weinig nog.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:19 schreef pipster het volgende:
UB40
Ugly Kid Joe
Ultravox
Uniform Choice
Urban Cookie Collective
Urban Dance Squad
Ulver
Uh Huh Her
United Mutations
The Untouchables
The Undertones
U2
Underworld
Uriah Heep
Uk Subs
UK
Nou met die van bloody moeten het er wel 25 zijn
Volgens mij niet eens, maar wat een gemakzucht.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:19 schreef pipster het volgende:
UB40
Ugly Kid Joe
Ultravox
Uniform Choice
Urban Cookie Collective
Urban Dance Squad
Ulver
Uh Huh Her
United Mutations
The Untouchables
The Undertones
U2
Underworld
Uriah Heep
Uk Subs
UK
Nou met die van bloody moeten het er wel 25 zijn
Toch wel hoor, ik tel er dan al 27 , ruim voldoende.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:21 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens, maar wat een gemakzucht.
En dit zijn er 23...quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:22 schreef cafca het volgende:
Undertones
U2
Uzi
UB40
Urban Dance Squad
Undeclinable Ambuscade
Ultravox
Uriah Heep
The Used
The Users
Us3
Underworld
UK
UFO
U96
Up Up Left Left Right Down (of zoiets)
Us and Them
UNKLE
Uhuru
Unit Gloria
Ugly Kid Joe
The Undertakers
Unknown Mortal Orchestra
(3 geleend van bloodymary1, sorry)
Daarom: eerst 25 verzinnen, dan pas posten.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:24 schreef pipster het volgende:
Tja maar dan had ik het halve lijstje van iemand anders gekopieerd, dat slaat ook nergens op.
Ik raakte er zelfs een beetje van in de stress.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:26 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Daarom: eerst 25 verzinnen, dan pas posten.
Dat ben ik wel met je eens, maar als er dan bands gepost staan die je gerust wel kent als 1 minuutje meer bedenk tijd krijgt, dan zit je dus toch te kopiëren, en dat is dan ook weer wat onzinnig, vind ik.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:26 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Daarom: eerst 25 verzinnen, dan pas posten.
Maar als er niemand gepost heeft kan dat niet gebeuren. Eigenlijk heb ik de hele vraag verneukt nu.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:28 schreef pipster het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar als er dan bands gepost staan die je gerust wel kent als 1 minuutje meer bedenk tijd krijgt, dan zit je dus toch te kopiëren
Niet als die voor je ook de moeite neemt om de 25 vol te makenquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:28 schreef pipster het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar als er dan bands gepost staan die je gerust wel kent als 1 minuutje meer bedenk tijd krijgt, dan zit je dus toch te kopiëren, en dat is dan ook weer wat onzinnig, vind ik.
Laten we ook gewoon afspreken: alleen hele rijtjes. Als een vraag nou een half uur openstaat, wordt het misschien anders. Vaak zetten (ovt) we het er ook bij "alleen hele rijtjes" of "degene die de X volmaakt, krijgt het punt". Dan is het natuurlijk helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Niet als die voor je ook de moeite neemt om de 25 vol te maken
There, there..'t is maar een spelletjequote:
Goede afspraken, maken goede vrienden.quote:
Niet dat punten me ook maar een hol uit maken, maar waarom zou ik geen aanspraak kunnen met jouw vraagstelling. Heb toch naar 25 stuks toegewerkt voor ik mijn post deed. Voor de rest gaan we verder met Cafca hoor, no worries.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:31 schreef bukgeit het volgende:
Pipster kan geen aanspraak maken, belsen net te laat, punt is voor cafca.
Misschien moeten we een SC voor Trivia starten, dan kunnen we daar verder bakkeleien.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:33 schreef pipster het volgende:
[..]
Niet dat punten me ook maar een hol uit maken, maar waarom zou ik geen aanspraak kunnen met jou vraagstelling. Heb toch naar 25 stuks toegewerkt voor ik mijn post deed.
Je had ook stug kunnen doorzwoegen tot de 25. Ben en blijf een voorstander van complete lijstjes.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:33 schreef pipster het volgende:
[..]
Niet dat punten me ook maar een hol uit maken, maar waarom zou ik geen aanspraak kunnen met jou vraagstelling. Heb toch naar 25 stuks toegewerkt voor ik mijn post deed. Voor de rest gaan we verder met Cafca hoor, no worries.
Haha niet nodig hoor het is Buk zijn vraag, zijn regels.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Misschien moeten we een SC voor Trivia starten, dan kunnen we daar verder bakkeleien.
Je hebt vast ook jaren naar mijn totaal aantal Triviapunten per jaar toegewerkt, toch maakte je uiteindelijk geen aanspraak op de nummer 1-positiequote:Op woensdag 3 mei 2017 15:33 schreef pipster het volgende:
[..]
Niet dat punten me ook maar een hol uit maken, maar waarom zou ik geen aanspraak kunnen met jouw vraagstelling. Heb toch naar 25 stuks toegewerkt voor ik mijn post deed. Voor de rest gaan we verder met Cafca hoor, no worries.
Wat, van wie?quote:is a 1969 hit song by the American pop-rock duo
It reached number one on the Billboard Hot 100 for six weeks commencing July 12, 1969. It peaked at number one in the UK Singles Chart for three weeks in August and September that year. The song was written and composed by
in 1964 and originally released on a small regional record label (Truth Records) in 1968.
disbanded in 1971
Als ik nou eens meerdere jaren mag optellen....quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je hebt vast ook jaren naar mijn totaal aantal Triviapunten per jaar toegewerkt, toch maakte je uiteindelijk geen aanspraak op de nummer 1-positie
Oh ja dat was het.quote:
bloodymess1quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Jullie zijn wel grappig. Ik ga even hardlopen, onderweg lekker muziek luisteren van U.N.K.L.E. en Underworld.
Vervolgvraag, niet zozeer vervolg op de vorige vraag, als wel op de discussie over het aantal te noemen bands.quote:
De nr. 1 in de USA op mijn geboortedag. Die in de UK was beter.quote:
Welk nummer van wie?quote:Johnny is a joker (He's a bird), a very funny joker (He's a bird)
[...]
I'm-a walking in the rain
Tears are fallin' and then I feel the pain
Wishing you were here by me to end this misery
And I wonder, wo, wo, wo, wo, wonder why
[...]
Well, I like bread and butter
I like toast and jam
That's what my baby feeds me
And I'm her lovin' man
[...]
Well, that's alright mamma
That's alright for you
That's alright mamma, not just anyway you do
Leek me gepast vandaag.quote:Op donderdag 4 mei 2017 08:38 schreef bukgeit het volgende:
Dit afschuwelijke samenraapsel heet Do You Remember van Long Tall Ernie & The Shakers.
Over welk nummer gaat dit?quote:At the 1993 Soul Train Music Awards, the song won the award for Best R&B Single - Male. [He] appeared with an injured foot and on crutches, but was able to perform the song sitting in a chair, surrounded by dancers.
Die overigens een wonderlijke nieuwe plaat uit heeft.quote:
Shine On You Crazy Diamond (intro) - Pink Floydquote:Op donderdag 4 mei 2017 12:22 schreef bukgeit het volgende:
Wat is de opkomstmuziek van Michael van Gerwen bij dartswedstrijden? (Een mix van twee nummers)
Ik kijk alleen de grote toernooien vanaf zo ongeveer de kwart finales nog.quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:25 schreef pipster het volgende:
Ah een kenner, ik ben al lang geleden afgehaakt met het kijken van darts. Zal wel door de overkill komen.
Sinds het hier achter een paywall is gegaan eigenlijk alleen als ik met kerst in Nederland ben op SBS...quote:Op donderdag 4 mei 2017 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kijk alleen de grote toernooien vanaf zo ongeveer de kwart finales nog.
V.w.b. die schijnende diamant, ik heb die paar pingels in de openingstune nooit begrepen.
Het sluit niet logisch aan bij het vervolg. Tenzij het op Michaels' altijd glimmende hoofd duidt...
Himself...quote:
Ik mis SX nog. Een van de vele goede Belgische bands.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:28 schreef bukgeit het volgende:
X
Brand X
INXS
X-Executioners
Sadat X
Roxy Music
XTC
Roxette
Xavier Rudd
(Clan Of) Xymox
The XX
Jamie XX