Het lijkt erop dat ze een twin-aisle aircraft willen bouwen voor dat segmentquote:Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Het geklapper van de wieken die je in je maag kunt voelen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 17:15 schreef zlotka het volgende:
Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen
MD-11quote:
Nee, Boeing had ooit de 757 en 767 die mooi tussen de 737 en 787 vielen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Ook Ryanair had interesse toch? In een narrow body geschikt voor intercontinentaal Dat is dus meer dan een leuk fantaseren op fora?quote:Op donderdag 11 mei 2017 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[.
Dit speelt overigens al jaren en is geliefd onderwerp bij (o.a.) luchtvaartfora ("Boeing moet weer de 757 gaan bouwen")
De 787 vonden ze nog te duur; een A320neo of beter nog; de 737 MAX zou voor Ryanair beter materieel zijn zich op de lange vluchten te richten.quote:Op donderdag 11 mei 2017 09:30 schreef derLudolf het volgende:
Ook Ryanair had interesse toch? In een narrow body geschikt voor intercontinentaal Dat is dus meer dan een leuk fantaseren op fora?
Las ergens anders dat het zo'n $60.000 per uur kost om deze te huren/charteren. Of dit realistisch is laat ik even in het middenquote:Op donderdag 11 mei 2017 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
- De luchthaven van Rotterdam had vandaag een bijzondere bezoeker; de Deerjet; een Boeing 787-8 BBJ 2-DEER.
Het is de eerst gebouwde 787 VIP:
[ link | afbeelding ]RTM 11-05-2017 2-DEER (1) by nulzes24, on Flickr
[ afbeelding ]
Ik kan drie dingen bedenken:quote:Op vrijdag 12 mei 2017 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.flightradar24.com/TFL365/d5f2990
Van Punta Cana naar Curacao? Nog niet eerder voorbij zien komen deze route.
Edit: Uitwijker.... Wat is loos?
WFT? Is dit KGB taal? Aanslag in de maak?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:02 schreef PluggieOD het volgende:
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.
Byela Lebed.
Optie 1 lijkt mij geen mogelijkheid. Hij is namelijk uitgeweken. Als dat zo zou zijn geweest zou het geen uitwijker zijn. Ben erg benieuwd naar de oorzaak.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kan drie dingen bedenken:
of ze hebben bewust extra passagiers meegenomen die naar Punta Cana moesten. Wellicht hebben ze wat Poolse toeristen op gepikt, de PH-OYI lijkt namelijk donderdag mét passagiers uit Warschau te zijn gekomen en was het niet moeite waard om een heel toestel vanaf warschau direct naar Punta Cana te sturen.
of iemand heeft het voor elkaar gekregen om in het vliegtuig naar Curaçao te stappen ipv Punta Cana. de PH-TFM (PUJ) en PH-TFK (CUR) stonden tegelijk aan de G-pier met een ongeveer gelijke vertrektijd.
of een ander (medisch) noodgeval.
Uiteindelijk heeft het toestel net een half uur aan de grond gestaan. Ze hebben het dus iig snel kunnen afhandelen op PUJ.
Optie 4: Doordat er iets mis is gegaan met de clearance om de oceaan over te gaan heeft het toestel bij Ierland moeten cirkelen. Grote kans dat op Punta Cana getankt is.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 07:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Optie 1 lijkt mij geen mogelijkheid. Hij is namelijk uitgeweken. Als dat zo zou zijn geweest zou het geen uitwijker zijn. Ben erg benieuwd naar de oorzaak.
twitter:NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:32:05 TUI fly #OR365 from Amsterdam to Willemstad has turned back over the North Atlantic - cause unknown https://t.co/hdY5r2HeWA reageer retweet
twitter:NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:37:29 or maybe just told he's on the wrong track #OR365 https://t.co/fsUZS0bbuh reageer retweet
twitter:NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:47:35 TUI Fly #OR365 required a new clearance for the oceanic crossing - now continues - listen to Shannon Control at... https://t.co/CwKFocYGFl reageer retweet
Ik denk dat het stof waar meneer Nijhuis vorige week doorheen is gekropen, mijn betoog ruim genoeg ondersteunt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Kortom, er kan nog veel verbeterd worden door helder en duidelijk te communiceren wanneer een reiziger zich waar moet melden op de luchthaven. Bijna alle airlines blijven hangen in het ouderwetse "we willen de klant alles bieden, maar blijven zo vaag mogelijk om vrijuit te gaan als we het niet waar kunnen maken"-modus hangen.
Wat dan? Hij is net vertrokken vanaf AMS.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 12:14 schreef inkjet het volgende:
De geruchten over het lot van PH-BHF na een incident bij de grondafhandeling springen de band uit. Wie weet echt hoe het zit?
Er stond elders op internet dat het toestel niet reparabel zou zijn. Dat klopte kennelijk niet, bleek een paar uur later. Het heeft wel lang geduurd (vanaf 5 april).quote:Op zaterdag 13 mei 2017 15:02 schreef Sunri5e het volgende:
Wat dan? Hij is net vertrokken vanaf AMS.
Voortaan of minder of andere drugs gebruiken...quote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:02 schreef PluggieOD het volgende:
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.
Byela Lebed.
quote:AMSTELVEEN - KLM gaat vliegen op Mumbai. Per 29 oktober vliegt de maatschappij drie keer per week vanaf Amsterdam naar het belangrijkste economische centrum van India. Op de route wordt al dagelijks gevlogen door Jet Airways, een codeshare-partner van KLM.
Voor KLM is Mumbai na Delhi de tweede bestemming in India. In Mumbai kan worden overgestapt op aansluitende vluchten van Jet Airways naar 48 bestemmingen in India zelf. Daarbij gaat het onder meer om steden als Hyderabad, Ahmedabad, Chennai en Pune.
Partnermaatschappij Jet Airways vliegt sinds vorig jaar vanaf Schiphol onder meer dagelijks naar Mumbai en Delhi. Onlangs kondigde de maatschappij aan om ook een route van Amsterdam naar Bangalore te openen. Dat betekent nog meer vluchten tussen Nederland en India.
'Grote stimulans'
KLM-topman Pieter Elbers noemt de extra vluchten een grote stimulans voor de samenwerking tussen de beide landen. “Met deze laatste toevoeging zullen er in het winterseizoen in totaal 31 directe vluchten per week worden uitgevoerd tussen Nederland en India.”
De nieuwe KLM-vlucht naar Mumbai vindt komend winterseizoen plaats op maandag, donderdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met 294 stoelen. De vlucht vertrekt om 13.00 uur vanaf Schiphol en landt om 01.55 uur lokale tijd in Mumbai. De retourvlucht vertrekt om 04.00 uur lokale tijd en landt om 08.45 uur in Amsterdam.
KLM vloog tot 2001 ook al naar Mumbai. Daarna werd de route vanaf Schiphol overgenomen door de Amerikaanse partner Northwest Airlines en later Delta Air Lines. Die maatschappij staakte de vluchten twee jaar geleden.
Mumbai is komend winterseizoen niet de enige nieuwe bestemming in het KLM-routenetwerk. Eerder kondigde KLM nieuwe lijndiensten aan naar San Jose (Costa Rica) en Mauritius.
Ziet er georganiseerder uit dan een drukke dag op Schiphol...quote:Op dinsdag 16 mei 2017 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
Iemand wel eens een paspoortcontrole in Afrika gezien?
[ afbeelding ]
Uidersdt provezioneel.. klap/tuin/stapelstoelen dit dat alles..
Schijn bedriegt, geloof mequote:Op dinsdag 16 mei 2017 22:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Ziet er georganiseerder uit dan een drukke dag op Schiphol...
Bronquote:The Mitsubishi MU-2 plane has been dogged by safety concerns over the years. In 2004, the International Aviation Safety Authority published a report on the plane titled, "The Deadliest Turboprop Ever?" While Colorado Congressman Tom Tancredo made a statement in 2008 saying, "How many more people need to die ... in order for Mitsubishi to recall this aircraft?" A Flying Magazine feature on the aircraft asked if the crashes associated with the planes were due to bad piloting. The plane has been involved in accidents that have claimed the lives of nearly 400 people over the last 50 years.
In past 100 years, it's estimated that 1,000 people have been killed in the Bermuda Triangle. An average of four aircraft go missing there every year.
http://nos.nl/artikel/217(...)oon-fantastisch.htmlquote:Koning en piloot: ik vind vliegen gewoon fantastisch
Koning Willem-Alexander vloog gisteren voor het laatst als co-piloot in de KLM Cityhopper. Hij heeft 21 jaar gevlogen met de Fokker 70, maar nu laat hij zich omscholen voor het besturen van een Boeing 737. In een groot interview met De Telegraaf vertelt hij daar uitgebreid over.
Als gastvlieger bij de KLM vervoert de koning twee keer per maand passagiers, die geen idee hebben dat de koning de co-piloot is. De afgelopen jaren vloog de koning vaak met gezagvoerder Maarten Putman. In de krant vertelt Putman, die als gezagvoerder de eindverantwoordelijkheid heeft, dat ze veel overleggen. "Maar als we ons KLM-uniform aantrekken, ben ik de gezagvoerder en is de koning de co-piloot."
De koning vertelt in de krant dat het vliegen vooral een hobby is waar hij zich volledig op moet concentreren. "Je hebt een vliegtuig, passagiers en een bemanning. Daar draag je verantwoordelijkheid voor. Je kan je problemen van de grond niet meenemen naar boven."
Als gevraagd wordt wat hem de afgelopen 21 jaar als herinnering is bijgebleven, antwoordt de koning: "Ik vind vliegen gewoon fantastisch. Ik kwam eens op Berlijn aan, toen zou er een popster aan boord zitten. Dat gerucht ging althans. De hele gate stond vol met allerlei springende jongeren."
Stem wordt herkend
Voor veel Nederlanders is het een verrassing als ze achteraf horen dat de koning in de cockpit zat. "Voor 11 september stond de deur van de cockpit gewoon open en kwamen mensen regelmatig een kijkje nemen. Ze vonden het leuk of verbazingwekkend dat ik daar zat."
Na 11 september is de cockpitdeur dicht, dus is er minder contact met de passagiers. "Maar ja, sommige mensen herkennen mijn stem bij het omroepen tijdens de vlucht."
"Het voordeel is dat ik altijd kan zeggen dat ik námens captain en bemanning de passagiers welkom heet, dan hoef ik mijn eigen naam niet te noemen", vertelt de koning in de krant.
Zijn aanwezigheid heeft volgens de koning nooit tot opschudding geleid in het vliegtuig. "Nee, niet dat ik weet. Ook als we vanuit het bemanningscentrum in uniform met pet door Schiphol lopen, zijn er heel weinig mensen die je herkennen."
Omscholing
Vorig jaar toen duidelijk werd dat de Fokker 70 zou worden uitgefaseerd, besloot de koning om zich te laten omscholen. "Ik wil graag doorgaan als gastvlieger bij de KLM. Dat kon alleen op de Embraer of de 737. De andere KLM-vliegtuigen zijn veel groter, en maken langere afstanden. Bij die vluchten zit altijd een overnachting, waardoor ik niet snel terug zou kunnen naar Nederland als hier iets speelt."
De koning is druk bezig met de omscholing. Hij moet opnieuw de studieboeken in om de theorie te leren. "Theorie, praktijk, simulator en examen. En dan de lijn op." In de zomer is de koning dan klaar om te vliegen in de 737. "Ik moet wel mijn examen halen natuurlijk. Kleinigheidje."
Genoeg jongens die voor hun brood staan te springen om uren te gaan maken, maar nee we moeten Willie maar laten vliegen als hobby.quote:Op woensdag 17 mei 2017 09:20 schreef NewHorizon het volgende:
Leuk interview met Wimlex over het vliegen bij KLC/KLM
[..]
http://nos.nl/artikel/217(...)oon-fantastisch.html
Volledige interview bij de Telegraaf achter de betaalmuur.
Wie zijn 'we'?quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Genoeg jongens die voor hun brood staan te springen om uren te gaan maken, maar nee we moeten Willie maar laten vliegen als hobby.
Laat hem lekker een GA kistje huren van zijn eigen centen net als ieder ander als hij zo nodig moet vliegen. Maar dat zal wel te min voor hem zijn.
Klinkt als kartelvorming op bepaalde routes.quote:KLM EN TUI NEDERLAND HALEN BANDEN AAN
RIJSWIJK - KLM en TUI Nederland gaan nauwer samenwerken. De luchtvaartmaatschappij en touroperator gaan gezamenlijk optrekken om een aantal bestemmingen groter in de markt te zetten. TUI gaat daarbij tickets verkopen op een aantal nieuwe toeristische KLM-routes. TUI stopt door de samenwerking wel met eigen vluchten naar Sint Maarten.
Het aanbod naar het Caribische eiland wordt vanaf komende winter overgeheveld naar KLM. TUI fly blijft negen keer per week naar de Antillen vliegen, maar maakt meer capaciteit vrij voor het aanbod op Curaçao, Aruba en Bonaire. Bonaire drie in plaats van vier maal per week worden aangevlogen. Ook zal TUI fly dankzij het schrappen van Sint Maarten vaker non-stop naar Curaçao vliegen.
Kenia en Mauritius
Verder gaat de touroperator stoelen afnemen op alle non-stop vluchten die KLM vanaf november uitvoert naar Mauritius. Drie dagen per week vliegt KLM met een Boeing 787 Dreamliner rechtstreeks naar dit eiland in de Indische Oceaan. Dankzij de samenwerking met KLM keert ook Kenia terug in het programma van TUI. Vanaf november wordt er drie keer per week met KLM/Kenya Airways naar Mombasa gevlogen, via Nairobi.
TUI gaat ook reizen verkopen naar het Colombiaanse Cartagena, dat eerder dit jaar door KLM aan het routenetwerk werd toegevoegd. Vanaf komende winter wordt daar San Jose in Costa Rica aan toegevoegd. Onder het merk Kras biedt TUI er komende winter rondreizen aan. De samenwerking richt zich daarnaast op verschillende Europese steden.
Gevarieerder aanbod
De deal van KLM en TUI Nederland werd dinsdagavond tijdens een diner beklonken. Volgens Arjan Kers, general manager van TUI Nederland, zorgt de samenwerking met KLM ervoor dat twee marktleiders elkaar versterken. “Het bundelen van de krachten stelt ons in staat om verder te groeien met nieuwe bestemmingen en een ruimere stoelcapaciteit. Hiermee kunnen we onze reizigers een nog gevarieerder vakantieaanbod bieden.”
KLM wil met de samenwerking met TUI haar leidende positie in zowel de zakelijke als vrijetijdmarkt verstevigen en waar mogelijk verder uitbouwen. “Juist in de markt voor pakketreizen zijn daartoe mogelijkheden”, zegt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland. “Zeker in combinatie met de vele nieuwe bestemmingen die KLM het afgelopen jaar aan haar netwerk heeft toegevoegd.”
En je denkt dat dat niet gecompenseerd wordt binnen KLM? Voor elk uur dat WimLex vloog zat er een KLM vlieger "te veel" thuis.quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Genoeg jongens die voor hun brood staan te springen om uren te gaan maken, maar nee we moeten Willie maar laten vliegen als hobby.
Laat hem lekker een GA kistje huren van zijn eigen centen net als ieder ander als hij zo nodig moet vliegen. Maar dat zal wel te min voor hem zijn.
Kan ik daar ergens meer over lezen? Of überhaupt iets dat dit bevestigd.quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat soort dingen (komt namelijk ook op andere manieren voor), zijn allemaal keihard en duidelijk vastgelegd tussen KLM en de vakbond.
De KLM ja. Volgens mij valt het met die publiciteit wel mee, dat lees je ook wel in het interview. Het komt heel af en toe voorbij in de media met het is niet een breed bekend gegeven. Dus dat is naar mijn mening een non argument.quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wie zijn 'we'?
De KLM? Dat is gewoon een particulier bedrijf dat deze keuzes prima mag maken (zeker gezien de positieve publiciteit die het oplevert geef ik ze groot gelijk)
Daarnaast heeft WimLex als de andere vliegers gewoon de destijdse RLS doorlopen, al zijn papieren gehaald, etc.
Hij heeft wat dat betreft net zoveel recht om daar te vliegen als de andere vliegers.
Daar zitten er ook een aantal bij die al helemaal loaded zijn met eigen bedrijfjes enzo, moeten ze die ook maar ontslaan omdat ze deeltijd vliegen omdat ze het leuk vinden? Die nemen trouwens een stuk meer FTE's in dan WimLex die 2 vluchten per maand doet.
Iedereen heeft gewoon de keuze om de KLS te doen, of een andere vliegschool, maar luchtvaartmaatschappijen zijn geen filantropische instellingen.
Klopt helemaal, KLM is in die zin een prima werkgever. Maar nu heb je het zelf al over het ethisch afwegen. Het één maakt het ander niet ok.quote:Op woensdag 17 mei 2017 13:27 schreef NewHorizon het volgende:
En als je de KLM dan toch wil verwijten dat ze slecht werkgeverschap tonen richting jonge vliegers zonder uren, bedenk dan dat er dit jaar alleen al:
• Ruim 100 jonge ab-initio's met weinig uren zijn aangenomen
• Die in normale loondienst zijn
• Die direct een fulltime contract krijgen voor onbepaalde tijd
• Die hun medical, typerating, uniform, etc door KLM betaald krijgen
• Beginnen als Second Officer 777/787 met een maandsalaris van 4.000 euro
En noem dan eens een andere maatschappij waar dit ook het geval is...
Wat dat betreft vind ik dat KLM het zich ook ethisch prima kan veroorloven om Willem Alexander 0.2 FTE te geven...
Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren?quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En je denkt dat dat niet gecompenseerd wordt binnen KLM? Voor elk uur dat WimLex vloog zat er een KLM vlieger "te veel" thuis.
Er zijn dus evenveel jongens aangenomen of hij nu wel of niet zijn uurtjes maakte.
Dat soort dingen (komt namelijk ook op andere manieren voor), zijn allemaal keihard en duidelijk vastgelegd tussen KLM en de vakbond.
Je denkt niet dat het als PR-instrument iets oplevert? Trouwens een beetje een rare beredenering te denken dat iemand zoiets nodig heeft.quote:Op woensdag 17 mei 2017 19:13 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren?
Nee, omdat hij net als elk ander gewoon de RLS/KLS doorlopen heeft. Bijna iedereen die die vliegschool voltooid krijgt een baan bij de KLM.quote:Op woensdag 17 mei 2017 19:13 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren?
Jet time uren zijn toch vrij belangrijk in je beginnende carrière als verkeersvlieger.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:54 schreef Xetran het volgende:
[..]
Je denkt niet dat het als PR-instrument iets oplevert? Trouwens een beetje een rare beredenering te denken dat iemand zoiets nodig heeft.
Jij denkt dat wel? Dan moet überhaupt eerst bekend worden wanneer hij vliegt. Als je gewoon willekeurig een F70 vlucht gaat boeken om te hopen dat die hotemetoot achter de knuppel zit is vrij sneu en niet effectief.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:54 schreef Xetran het volgende:
[..]
Je denkt niet dat het als PR-instrument iets oplevert?
Dit verhaal is gewoon opgetuigd omdat hij koning is en ze dat bij de KLM wel leuk vinden om hem als hobby coco piloot in te zetten.. Want hoe current ben je nou echt met 150 uur per jaar, dan ben je gewoon een coco. Misschien op papier niet maar wel qua ervaring.quote:Op woensdag 17 mei 2017 22:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, omdat hij net als elk ander gewoon de RLS/KLS doorlopen heeft. Bijna iedereen die die vliegschool voltooid krijgt een baan bij de KLM.
Vanwege zijn naam heeft hij wellicht het gastvliegerschap gekregen, als hij geen koning was geweest wellicht gewoon een voltijd contact. Was je dan ook zo stellig geweest?
Nogmaals, heb je ook een aversie tegen andere mensen die het geld niet nodig hebben maar toch vliegen voor de KLM omdat ze het leuk vinden?
Het is in ieder geval niet uit de positieve resultaten van KLC gebleken.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij denkt dat wel? Dan moet überhaupt eerst bekend worden wanneer hij vliegt. Als je gewoon willekeurig een F70 vlucht gaat boeken om te hopen dat die hotemetoot achter de knuppel zit is vrij sneu en niet effectief.
Veelal zijn afspraken niet openbaar voor het publiek, maar misschien kun je de CAO vinden en mogelijk staat daar iets in.quote:Op woensdag 17 mei 2017 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan ik daar ergens meer over lezen? Of überhaupt iets dat dit bevestigd.
En op welke manier komt dat nog meer voor?
Voor elk uur dat hij vloog, moest KLM een ander in dienst hebben. Met andere woorden, KLM kreeg geen gratis arbeid, omdat KLM alsnog een extra man in dienst moest hebben.quote:Op woensdag 17 mei 2017 19:13 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren?
Mensen kopen ook nog steeds Staatsloten.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij denkt dat wel? Dan moet überhaupt eerst bekend worden wanneer hij vliegt. Als je gewoon willekeurig een F70 vlucht gaat boeken om te hopen dat die hotemetoot achter de knuppel zit is vrij sneu en niet effectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |