abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:33:13 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170992696
Iemand wel eens een paspoortcontrole in Afrika gezien?


Uidersdt provezioneel.. klap/tuin/stapelstoelen dit dat alles..

[ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 16-05-2017 22:46:40 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:58:40 #177
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170993291
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
Iemand wel eens een paspoortcontrole in Afrika gezien?

[ afbeelding ]
Uidersdt provezioneel.. klap/tuin/stapelstoelen dit dat alles..
Ziet er georganiseerder uit dan een drukke dag op Schiphol...
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:59:56 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170993319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 22:58 schreef OEM het volgende:

[..]

Ziet er georganiseerder uit dan een drukke dag op Schiphol...
Schijn bedriegt, geloof me _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 17 mei 2017 @ 01:43:33 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170995364
The Bermuda Triangle strikes again :o

Hm, wat meer info:
quote:
The Mitsubishi MU-2 plane has been dogged by safety concerns over the years. In 2004, the International Aviation Safety Authority published a report on the plane titled, "The Deadliest Turboprop Ever?" While Colorado Congressman Tom Tancredo made a statement in 2008 saying, "How many more people need to die ... in order for Mitsubishi to recall this aircraft?" A Flying Magazine feature on the aircraft asked if the crashes associated with the planes were due to bad piloting. The plane has been involved in accidents that have claimed the lives of nearly 400 people over the last 50 years.

In past 100 years, it's estimated that 1,000 people have been killed in the Bermuda Triangle. An average of four aircraft go missing there every year.
Bron
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_170996895
Leuk interview met Wimlex over het vliegen bij KLC/KLM

quote:
Koning en piloot: ik vind vliegen gewoon fantastisch



Koning Willem-Alexander vloog gisteren voor het laatst als co-piloot in de KLM Cityhopper. Hij heeft 21 jaar gevlogen met de Fokker 70, maar nu laat hij zich omscholen voor het besturen van een Boeing 737. In een groot interview met De Telegraaf vertelt hij daar uitgebreid over.

Als gastvlieger bij de KLM vervoert de koning twee keer per maand passagiers, die geen idee hebben dat de koning de co-piloot is. De afgelopen jaren vloog de koning vaak met gezagvoerder Maarten Putman. In de krant vertelt Putman, die als gezagvoerder de eindverantwoordelijkheid heeft, dat ze veel overleggen. "Maar als we ons KLM-uniform aantrekken, ben ik de gezagvoerder en is de koning de co-piloot."

De koning vertelt in de krant dat het vliegen vooral een hobby is waar hij zich volledig op moet concentreren. "Je hebt een vliegtuig, passagiers en een bemanning. Daar draag je verantwoordelijkheid voor. Je kan je problemen van de grond niet meenemen naar boven."

Als gevraagd wordt wat hem de afgelopen 21 jaar als herinnering is bijgebleven, antwoordt de koning: "Ik vind vliegen gewoon fantastisch. Ik kwam eens op Berlijn aan, toen zou er een popster aan boord zitten. Dat gerucht ging althans. De hele gate stond vol met allerlei springende jongeren."

Stem wordt herkend

Voor veel Nederlanders is het een verrassing als ze achteraf horen dat de koning in de cockpit zat. "Voor 11 september stond de deur van de cockpit gewoon open en kwamen mensen regelmatig een kijkje nemen. Ze vonden het leuk of verbazingwekkend dat ik daar zat."

Na 11 september is de cockpitdeur dicht, dus is er minder contact met de passagiers. "Maar ja, sommige mensen herkennen mijn stem bij het omroepen tijdens de vlucht."

"Het voordeel is dat ik altijd kan zeggen dat ik námens captain en bemanning de passagiers welkom heet, dan hoef ik mijn eigen naam niet te noemen", vertelt de koning in de krant.

Zijn aanwezigheid heeft volgens de koning nooit tot opschudding geleid in het vliegtuig. "Nee, niet dat ik weet. Ook als we vanuit het bemanningscentrum in uniform met pet door Schiphol lopen, zijn er heel weinig mensen die je herkennen."

Omscholing

Vorig jaar toen duidelijk werd dat de Fokker 70 zou worden uitgefaseerd, besloot de koning om zich te laten omscholen. "Ik wil graag doorgaan als gastvlieger bij de KLM. Dat kon alleen op de Embraer of de 737. De andere KLM-vliegtuigen zijn veel groter, en maken langere afstanden. Bij die vluchten zit altijd een overnachting, waardoor ik niet snel terug zou kunnen naar Nederland als hier iets speelt."

De koning is druk bezig met de omscholing. Hij moet opnieuw de studieboeken in om de theorie te leren. "Theorie, praktijk, simulator en examen. En dan de lijn op." In de zomer is de koning dan klaar om te vliegen in de 737. "Ik moet wel mijn examen halen natuurlijk. Kleinigheidje."
http://nos.nl/artikel/217(...)oon-fantastisch.html

Volledige interview bij de Telegraaf achter de betaalmuur.
pi_170999294
Boeing heeft gisteren allereerste 737 MAX afgeleverd; een MAX 8 met registratie 9M-LRC aan Maleisische Malindo Air.
Eerste commerciële vlucht is volgende week maandag van Kuala Lumpur naar Singapore.

Na 9M-LRC moeten er (op dit moment) nog 3713 737 MAX toestellen volgen.



Ook zijn gisteren de eerste 4 (van 20 firm orders en 20 opties) ATR 72-600 aan Iran Air geleverd:




pi_171000680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:20 schreef NewHorizon het volgende:
Leuk interview met Wimlex over het vliegen bij KLC/KLM

[..]

http://nos.nl/artikel/217(...)oon-fantastisch.html

Volledige interview bij de Telegraaf achter de betaalmuur.
Genoeg jongens die voor hun brood staan te springen om uren te gaan maken, maar nee we moeten Willie maar laten vliegen als hobby. :')

Laat hem lekker een GA kistje huren van zijn eigen centen net als ieder ander als hij zo nodig moet vliegen. Maar dat zal wel te min voor hem zijn. :{w
pi_171001077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Genoeg jongens die voor hun brood staan te springen om uren te gaan maken, maar nee we moeten Willie maar laten vliegen als hobby. :')

Laat hem lekker een GA kistje huren van zijn eigen centen net als ieder ander als hij zo nodig moet vliegen. Maar dat zal wel te min voor hem zijn. :{w
Wie zijn 'we'?

De KLM? Dat is gewoon een particulier bedrijf dat deze keuzes prima mag maken (zeker gezien de positieve publiciteit die het oplevert geef ik ze groot gelijk)

Daarnaast heeft WimLex als de andere vliegers gewoon de destijdse RLS doorlopen, al zijn papieren gehaald, etc.
Hij heeft wat dat betreft net zoveel recht om daar te vliegen als de andere vliegers.
Daar zitten er ook een aantal bij die al helemaal loaded zijn met eigen bedrijfjes enzo, moeten ze die ook maar ontslaan omdat ze deeltijd vliegen omdat ze het leuk vinden? Die nemen trouwens een stuk meer FTE's in dan WimLex die 2 vluchten per maand doet.

Iedereen heeft gewoon de keuze om de KLS te doen, of een andere vliegschool, maar luchtvaartmaatschappijen zijn geen filantropische instellingen.
pi_171001249
Daarnaast 150 vlieguren per jaar; van wat ik lees is dat ongeveer een kwart van wat een gemiddelde vlieger doet bij KLM.
Ja; dat zet dan wel zoden aan de dijk als je WA aan de kant zou schuiven...
pi_171001974
En als je de KLM dan toch wil verwijten dat ze slecht werkgeverschap tonen richting jonge vliegers zonder uren, bedenk dan dat er dit jaar alleen al:

• Ruim 100 jonge ab-initio's met weinig uren zijn aangenomen
• Die in normale loondienst zijn
• Die direct een fulltime contract krijgen voor onbepaalde tijd
• Die hun medical, typerating, uniform, etc door KLM betaald krijgen
• Beginnen als Second Officer 777/787 met een maandsalaris van 4.000 euro

En noem dan eens een andere maatschappij waar dit ook het geval is...

Wat dat betreft vind ik dat KLM het zich ook ethisch prima kan veroorloven om Willem Alexander 0.2 FTE te geven...
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:09:33 #186
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171002996
quote:
KLM EN TUI NEDERLAND HALEN BANDEN AAN

RIJSWIJK - KLM en TUI Nederland gaan nauwer samenwerken. De luchtvaartmaatschappij en touroperator gaan gezamenlijk optrekken om een aantal bestemmingen groter in de markt te zetten. TUI gaat daarbij tickets verkopen op een aantal nieuwe toeristische KLM-routes. TUI stopt door de samenwerking wel met eigen vluchten naar Sint Maarten.
Het aanbod naar het Caribische eiland wordt vanaf komende winter overgeheveld naar KLM. TUI fly blijft negen keer per week naar de Antillen vliegen, maar maakt meer capaciteit vrij voor het aanbod op Curaçao, Aruba en Bonaire. Bonaire drie in plaats van vier maal per week worden aangevlogen. Ook zal TUI fly dankzij het schrappen van Sint Maarten vaker non-stop naar Curaçao vliegen.

Kenia en Mauritius
Verder gaat de touroperator stoelen afnemen op alle non-stop vluchten die KLM vanaf november uitvoert naar Mauritius. Drie dagen per week vliegt KLM met een Boeing 787 Dreamliner rechtstreeks naar dit eiland in de Indische Oceaan. Dankzij de samenwerking met KLM keert ook Kenia terug in het programma van TUI. Vanaf november wordt er drie keer per week met KLM/Kenya Airways naar Mombasa gevlogen, via Nairobi.

TUI gaat ook reizen verkopen naar het Colombiaanse Cartagena, dat eerder dit jaar door KLM aan het routenetwerk werd toegevoegd. Vanaf komende winter wordt daar San Jose in Costa Rica aan toegevoegd. Onder het merk Kras biedt TUI er komende winter rondreizen aan. De samenwerking richt zich daarnaast op verschillende Europese steden.

Gevarieerder aanbod
De deal van KLM en TUI Nederland werd dinsdagavond tijdens een diner beklonken. Volgens Arjan Kers, general manager van TUI Nederland, zorgt de samenwerking met KLM ervoor dat twee marktleiders elkaar versterken. “Het bundelen van de krachten stelt ons in staat om verder te groeien met nieuwe bestemmingen en een ruimere stoelcapaciteit. Hiermee kunnen we onze reizigers een nog gevarieerder vakantieaanbod bieden.”

KLM wil met de samenwerking met TUI haar leidende positie in zowel de zakelijke als vrijetijdmarkt verstevigen en waar mogelijk verder uitbouwen. “Juist in de markt voor pakketreizen zijn daartoe mogelijkheden”, zegt Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland. “Zeker in combinatie met de vele nieuwe bestemmingen die KLM het afgelopen jaar aan haar netwerk heeft toegevoegd.”
Klinkt als kartelvorming op bepaalde routes.
pi_171008898
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Genoeg jongens die voor hun brood staan te springen om uren te gaan maken, maar nee we moeten Willie maar laten vliegen als hobby. :')

Laat hem lekker een GA kistje huren van zijn eigen centen net als ieder ander als hij zo nodig moet vliegen. Maar dat zal wel te min voor hem zijn. :{w
En je denkt dat dat niet gecompenseerd wordt binnen KLM? Voor elk uur dat WimLex vloog zat er een KLM vlieger "te veel" thuis.
Er zijn dus evenveel jongens aangenomen of hij nu wel of niet zijn uurtjes maakte.

Dat soort dingen (komt namelijk ook op andere manieren voor), zijn allemaal keihard en duidelijk vastgelegd tussen KLM en de vakbond.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 18:43:40 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171009764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat soort dingen (komt namelijk ook op andere manieren voor), zijn allemaal keihard en duidelijk vastgelegd tussen KLM en de vakbond.
Kan ik daar ergens meer over lezen? Of überhaupt iets dat dit bevestigd.

En op welke manier komt dat nog meer voor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171010302
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Wie zijn 'we'?

De KLM? Dat is gewoon een particulier bedrijf dat deze keuzes prima mag maken (zeker gezien de positieve publiciteit die het oplevert geef ik ze groot gelijk)

Daarnaast heeft WimLex als de andere vliegers gewoon de destijdse RLS doorlopen, al zijn papieren gehaald, etc.
Hij heeft wat dat betreft net zoveel recht om daar te vliegen als de andere vliegers.
Daar zitten er ook een aantal bij die al helemaal loaded zijn met eigen bedrijfjes enzo, moeten ze die ook maar ontslaan omdat ze deeltijd vliegen omdat ze het leuk vinden? Die nemen trouwens een stuk meer FTE's in dan WimLex die 2 vluchten per maand doet.

Iedereen heeft gewoon de keuze om de KLS te doen, of een andere vliegschool, maar luchtvaartmaatschappijen zijn geen filantropische instellingen.
De KLM ja. Volgens mij valt het met die publiciteit wel mee, dat lees je ook wel in het interview. Het komt heel af en toe voorbij in de media met het is niet een breed bekend gegeven. Dus dat is naar mijn mening een non argument.

Dat er vliegers zijn die niet full time vliegen zoals in het voorbeeld wat jij noemt zou goed kunnen, daar heb jij meer zicht op dan ik. Maar dat is volgens mij wel de uitzonderingen. En die zijn ooit wel full time aangenomen neem ik aan.

Het is naar mijn mening gewoon belachelijk dat meneer daar voor de hobby zijn brevet geldig kan houden terwijl die deuren voor anderen gesloten blijven. Zeker in een markt die afgelopen jaren zeer slecht was, ook al is het maar 150 uur per jaar. Zijn toch 150 uur die een ander niet heeft kunnen maken. Je weet zelf wel hoe waardevol die eerste uren jet time zijn.

Ik denk dat je wel snapt hoe ik over het koningshuis in het algemeen denk. ;)
pi_171010409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:27 schreef NewHorizon het volgende:
En als je de KLM dan toch wil verwijten dat ze slecht werkgeverschap tonen richting jonge vliegers zonder uren, bedenk dan dat er dit jaar alleen al:

• Ruim 100 jonge ab-initio's met weinig uren zijn aangenomen
• Die in normale loondienst zijn
• Die direct een fulltime contract krijgen voor onbepaalde tijd
• Die hun medical, typerating, uniform, etc door KLM betaald krijgen
• Beginnen als Second Officer 777/787 met een maandsalaris van 4.000 euro

En noem dan eens een andere maatschappij waar dit ook het geval is...

Wat dat betreft vind ik dat KLM het zich ook ethisch prima kan veroorloven om Willem Alexander 0.2 FTE te geven...
Klopt helemaal, KLM is in die zin een prima werkgever. Maar nu heb je het zelf al over het ethisch afwegen. Het één maakt het ander niet ok.

Ik ben ook geen KLM hater of zo, integendeel zelfs. Maar op dit punt slaan ze de plank naar mijn mening volledig mis.
pi_171010473
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En je denkt dat dat niet gecompenseerd wordt binnen KLM? Voor elk uur dat WimLex vloog zat er een KLM vlieger "te veel" thuis.
Er zijn dus evenveel jongens aangenomen of hij nu wel of niet zijn uurtjes maakte.

Dat soort dingen (komt namelijk ook op andere manieren voor), zijn allemaal keihard en duidelijk vastgelegd tussen KLM en de vakbond.
Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren? :')
pi_171014705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:13 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren? :')
Je denkt niet dat het als PR-instrument iets oplevert? Trouwens een beetje een rare beredenering te denken dat iemand zoiets nodig heeft.
pi_171015838
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:13 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren? :')
Nee, omdat hij net als elk ander gewoon de RLS/KLS doorlopen heeft. Bijna iedereen die die vliegschool voltooid krijgt een baan bij de KLM.

Vanwege zijn naam heeft hij wellicht het gastvliegerschap gekregen, als hij geen koning was geweest wellicht gewoon een voltijd contact. Was je dan ook zo stellig geweest?

Nogmaals, heb je ook een aversie tegen andere mensen die het geld niet nodig hebben maar toch vliegen voor de KLM omdat ze het leuk vinden?
pi_171019045
Etihad stuurt momenteel zoals bekend de Airbus A340-600 naar Amsterdam. Tot en met volgende week maandag 22 mei komt dit toestel naar Amsterdam. (verlengt van 20 mei)
Daarna vervangt hun Boeing 787-9 tussen 2 en 26 juni de gewoonlijke A330-200.

Maar morgen vandaag komt een bijzonder toestel; A6-EHD: een A340-500.
Voor Schiphol nog bijzonderder dan de A340-600 want de -500 komt echt heel weinig deze kant op; eigenlijk alleen in de vorm van de Hi-Fly kist.

Geplande aankomst is om 14:45 uur, vertrek om 21:25 uur.



Als je in de buurt bent; ga kijken. Van de 34 gebouwde A340-500's zijn nog maar 13 actief waarvan slechts 5 er nog commerciële vluchten uitvoeren (2 bij Etihad, 2 Azerbaijan Airlines en een bij Hi-Fly).
Etihad lijkt vooralsnog de laatste A340-500 vlucht uit te voeren op 28 juli tussen Abu Dhabi en Rabat.
Ooit heb ik hier gepost dat ze hun laatste -400 vlucht zouden uitvoeren op 13 december 2015...
De uitfasering van hun 7 A340-600 stond gepland voor eind september maar is lijkt achteruit gezet te zijn naar eind oktober.
pi_171022061
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:54 schreef Xetran het volgende:

[..]

Je denkt niet dat het als PR-instrument iets oplevert? Trouwens een beetje een rare beredenering te denken dat iemand zoiets nodig heeft.
Jet time uren zijn toch vrij belangrijk in je beginnende carrière als verkeersvlieger.
  Moderator donderdag 18 mei 2017 @ 10:04:32 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171022170
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:54 schreef Xetran het volgende:

[..]

Je denkt niet dat het als PR-instrument iets oplevert?
Jij denkt dat wel? Dan moet überhaupt eerst bekend worden wanneer hij vliegt. Als je gewoon willekeurig een F70 vlucht gaat boeken om te hopen dat die hotemetoot achter de knuppel zit is vrij sneu :P en niet effectief.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171022258
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee, omdat hij net als elk ander gewoon de RLS/KLS doorlopen heeft. Bijna iedereen die die vliegschool voltooid krijgt een baan bij de KLM.

Vanwege zijn naam heeft hij wellicht het gastvliegerschap gekregen, als hij geen koning was geweest wellicht gewoon een voltijd contact. Was je dan ook zo stellig geweest?

Nogmaals, heb je ook een aversie tegen andere mensen die het geld niet nodig hebben maar toch vliegen voor de KLM omdat ze het leuk vinden?
Dit verhaal is gewoon opgetuigd omdat hij koning is en ze dat bij de KLM wel leuk vinden om hem als hobby coco piloot in te zetten.. Want hoe current ben je nou echt met 150 uur per jaar, dan ben je gewoon een coco. Misschien op papier niet maar wel qua ervaring.

Je denkt serieus dat als je nu de KLS afrond en je aan de KLM vraagt, ik wil alleen een contract met de uren om mijn brevet geldig te houden dat ze daar in mee gaan? Ik denk dat ze je uitlachten en terecht.

Ik kan je ook wel vertellen dat ik ook wel wat (oud) collega's van jou ken die er net zo over denken.

Maar goed dit is weer een eindeloze discussie.
pi_171022291
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij denkt dat wel? Dan moet überhaupt eerst bekend worden wanneer hij vliegt. Als je gewoon willekeurig een F70 vlucht gaat boeken om te hopen dat die hotemetoot achter de knuppel zit is vrij sneu :P en niet effectief.
Het is in ieder geval niet uit de positieve resultaten van KLC gebleken. :')
pi_171023740
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan ik daar ergens meer over lezen? Of überhaupt iets dat dit bevestigd.

En op welke manier komt dat nog meer voor?
Veelal zijn afspraken niet openbaar voor het publiek, maar misschien kun je de CAO vinden en mogelijk staat daar iets in.

Andere zaken zijn bijvoorbeeld het opleiden van buitenlandse (partner) vliegers op KLM vliegtuigen. Zo zijn er ooit een aantal Keniaanse piloten opgeleid en voor elke vlucht dat ze deden stond een Nederlandse vlieger standby. Zo "pikten" de Kenianen geen werk (zij vlogen immers gratis voor de KLM, maar KLM moest wel die andere vlieger die standby stond die dag gewoon betalen/in dienst hebben).
Zo waren er ook inspecteurs van de RLD/IVW/hoe ze tegenwoordig ook heten, die om vlieginspecties te mogen doen, wel vliegervaring nodig hadden. Die deden ze op bij, onder meer, KLM. Maar ook die vlieguren waren geen gratis arbeid, ook daar stond iemand weer extra voor standby. Inmiddels vind de RLD dat vliegervaring niet meer vereist is om goed inspecties te kunnen doen in de cockpit.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:13 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Het is heel simpel, als hij die 150 uur niet vliegt doet iemand anders het die het misschien wel harder nodig heeft. Waarom? Omdat die man toevallig met de juiste achternaam is geboren? :')
Voor elk uur dat hij vloog, moest KLM een ander in dienst hebben. Met andere woorden, KLM kreeg geen gratis arbeid, omdat KLM alsnog een extra man in dienst moest hebben.
Had Willem die uren niet gevlogen, had die ander ze gevlogen. Er was ook dan dus niet nog iemand in dienst genomen die het harder nodig had.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_171025077
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij denkt dat wel? Dan moet überhaupt eerst bekend worden wanneer hij vliegt. Als je gewoon willekeurig een F70 vlucht gaat boeken om te hopen dat die hotemetoot achter de knuppel zit is vrij sneu :P en niet effectief.
Mensen kopen ook nog steeds Staatsloten. :') :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')