Corbyn is een goedaardige vent. Bedoelt het goed, empathisch en niet puur machtsbelust.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan zou Labour dus ook Corbyn er uit moeten schoppen?
Ja hoor, de man die z'n eigen partij compleet negeert en tegen ieders wil in de de macht behoudt is niet machtsbelust.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Corbyn is een goedaardige vent. Bedoelt het goed, empathisch en niet puur machtsbelust.
Erg impopulair in de polls en vooral bezig zijn eigen partij om zeep te helpen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Corbyn is een goedaardige vent. Bedoelt het goed, empathisch en niet puur machtsbelust.
Hij negeert niet zijn partij. Hij negeert 50% van zijn partij. De Blair groupies, de Blair retenlikkers.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja hoor, de man die z'n eigen partij compleet negeert en tegen ieders wil in de de macht behoudt is niet machtsbelust.
Maar goed, de Britten maken wel meer domme beslissingen de laatste tijd.
Een partij is meer dan enkel haar leden. En de stemmers heeft hij succesvol weg weten te jagen. Bijzonder incompetent of anders bewust zijn partij aan het slopen...quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij negeert niet zijn partij. Hij negeert 50% van zijn partij. De Blair groupies, de Blair retenlikkers.
Laten we ook niet vergeten dat Blair elke wanklank de kop in drukte voordat die überhaupt geformuleerd kon worden.
Corbyn staat gewoon open voor een vote of no confidence.
De stemmers hebben anders ook genoeg van de Blair vleugel. Daarmee ga je het niet redden. Blair is nog steeds een impopulair figuur, waarbij ook de positieve elementen van zijn legacy zijn vergeten (o.a. minimumloon, non discriminatie, opschoning rechtsstaat).quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een partij is meer dan enkel haar leden. En de stemmers heeft hij succesvol weg weten te jagen. Bijzonder incompetent of anders bewust zijn partij aan het slopen...
Corbyn heeft de ambitie zijn partij kleiner dan ooit te maken. Ook faalde hij volledig rondom het Brexitreferendum.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De stemmers hebben anders ook genoeg van de Blair vleugel. Daarmee ga je het niet redden. Blair is nog steeds een impopulair figuur, waarbij ook de positieve elementen van zijn legacy zijn vergeten (o.a. minimumloon, non discriminatie, opschoning rechtsstaat).
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Corbyn heeft de ambitie zijn partij kleiner dan ooit te maken. Ook faalde hij volledig rondom het Brexitreferendum.
Dat kan je allemaal niet op Blair schuiven.
Corbyn is of bijzonder incompetent of bewust bezig zijn partij te slopen.
Schulz piekte ook even. Daar hecht ik verder weinig waarde aan.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vandaar dat Labour omhoog schiet in de peilingen?
Oftewel, je argument is "Corbyn is incompetent omdat 99.999 geen waarde aan feiten hecht."quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Schulz piekte ook even. Daar hecht ik verder weinig waarde aan.
Paxman is een BBC journalistquote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Manipulatieve truuk door Sky van Murdoch
Als je het over het afgelopen jaar bekijkt is May meer gestegen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vandaar dat Labour omhoog schiet in de peilingen?
Sinds wanneer zijn peilingen feiten?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Oftewel, je argument is "Corbyn is incompetent omdat 99.999 geen waarde aan feiten hecht."
Je noemt peilingen geen feiten en negeert de actuele peilingen, maar gebruikt wel oudere peilingen om te "bewijzen" dat Corbyn een prutser is?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn peilingen feiten?
Corbyn heeft totaal niet weten te profiteren toen na het Brexitreferendum de Tories, UKIP en LibDem op hun gat lagen. daar heeft hij schoten voor open doel gemist.
Daarnaast waren de verkiezingen waar Labour aan meedeed sinds Corbyn partijleider is ook bepaald geen succes.
Dat lijken mij de feiten.
Ik doe en heb niks met peilingenquote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Je noemt peilingen geen feiten en negeert de actuele peilingen, maar gebruikt wel oudere peilingen om te "bewijzen" dat Corbyn een prutser is?
Wat rechtvaardigt deze vergelijking? Het feit dat het beiden een verrassing is/zou zijn?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Als Corbyn het op 8 juni zou winnen is het een soort Trump-verhaal naar dan linksom
Dat waarschijnlijk. En misschien het feit dat Trump ook niet echt lekker lag bij 'zijn' partij.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 12:04 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat rechtvaardigt deze vergelijking? Het feit dat het beiden een verrassing is/zou zijn?
Een kansloos geachte kandidaat die veel weerstand opwekt maar toch nog wint wegens een falende tegenstander.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 12:04 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat rechtvaardigt deze vergelijking? Het feit dat het beiden een verrassing is/zou zijn?
Sowieso, alsof het de EU-onderhandelaars iets kan schelen wie daar PM is.quote:Op maandag 29 mei 2017 23:15 schreef Szura het volgende:
May denkt echt dat ze een boot vol 'leverage' heeft ten opzichte van de EU he. Prima, loop dan maar weg zonder je deal.
Het aloude gezegde "Fog in Channel, Continent cut off" gaat nog altijd op voor de houding van het VK.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, alsof het de EU-onderhandelaars iets kan schelen wie daar PM is.
Meningen zijn geen feiten. Onthou dat nou eens, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
Biased broadcasting by the BBC
https://mobile.twitter.com/ewaldeng/status/869603102005055488
Schitterend toch. May heeft gewoon teveel goede mensen eruit gewerkt. Het is nog niet te laat, maar ze moet wel beter haar best gaan doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Als Corbyn het op 8 juni zou winnen is het een soort Trump-verhaal naar dan linksom
Pedant huftertje met superioriteitswaanquote:Op woensdag 31 mei 2017 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meningen zijn geen feiten. Onthou dat nou eens, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Je omschrijft Ewald Engelen beter dan dat ik dat kanquote:Op woensdag 31 mei 2017 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pedant huftertje met superioriteitswaan
Dream on.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Mijn kan het eigenlijk total niet bommen wie daar wint. En zal dat de EU-onderhandelaars ook niet veel kunnen schelen denk ik.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dream on.![]()
May wint deze verkiezingen op haar sloffen en dan staat niets haar meer in de weg. Keiharde Brexit-onderhandeling waarbij de pro-Europeanen het nakijken hebben.
Ze krijgt dan alle ruimte om haar land economisch en maatschappelijk op een achterstand te zetten inderdaad.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dream on.![]()
May wint deze verkiezingen op haar sloffen en dan staat niets haar meer in de weg. Keiharde Brexit-onderhandeling waarbij de pro-Europeanen het nakijken hebben.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze krijgt dan alle ruimte om haar land economisch en maatschappelijk op een achterstand te zetten inderdaad.
Sowieso, als je uit rancune opkomt voor een vreemde mogendheid kun je eigenlijk wel een landverrader genoemd worden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze krijgt dan alle ruimte om haar land economisch en maatschappelijk op een achterstand te zetten inderdaad.
Dat laatste is niet helemaal waar. Ik blijf May de beste kandidaat voor the job vinden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn kan het eigenlijk total niet bommen wie daar wint. En zal dat de EU-onderhandelaars ook niet veel kunnen schelen denk ik.
Best kans dat ze haar overwinning straks als mandaat ziet om tot een zachte Brexit te komen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar. Ik blijf May de beste kandidaat voor the job vinden.
Nee maar het geeft haar een echt mandaat. Dat mist ze nu.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:54 schreef Hexagon het volgende:
Ze zal het wel winnen maar ik denk niet dat het veel gaat verschillen met de huidige verhoudingen
Welke vreemde mogendheid?quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, als je uit rancune opkomt voor een vreemde mogendheid kun je eigenlijk wel een landverrader genoemd worden.
Nee. De UK mag niet van twee walletjes eten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Best kans dat ze haar overwinning straks als mandaat ziet om tot een zachte Brexit te komen.
Het hele plan was natuurlijk dat Labour enorm op afstand staat en ze een stevig mandaat krijgt om de onderhandelingen goed te kunnen voeren. In een onderhandeling moet je immers ook af en toe eens wat uitruilen en het is handig als dan niet gelijk je positie ter discussie wordt gesteld.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee maar het geeft haar een echt mandaat. Dat mist ze nu.
Zeg dat tegen Brexitquote:Op woensdag 31 mei 2017 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Een verkiezingswinst van 51%-49% is niet echt een winst.
Ewald? Yepquote:Op woensdag 31 mei 2017 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pedant huftertje met superioriteitswaan
Maar dat gaat sowieso gebeuren, niemand gaat blij worden in het VK van de uitkomst van die onderhandelingen. De hardliners zullen niet genoeg krijgen, de tegenstanders van Brexit zullen al helemaal niet blij worden en in het midden zullen ook weinig blije gezichten te vinden zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Het hele plan was natuurlijk dat Labour enorm op afstand staat en ze een stevig mandaat krijgt om de onderhandelingen goed te kunnen voeren. In een onderhandeling moet je immers ook af en toe eens wat uitruilen en het is handig als dan niet gelijk je positie ter discussie wordt gesteld.
Een verkiezingswinst van 51%-49% is niet echt een winst.
Nee jij.quote:
Het is een opinie stuk in een tijdschrijft, geen feitelijk relaas. En een mening wordt niet feitelijk door de publicatie waarin het verschijnt noch zegt het iets over de kwaliteit van het stuk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee jij.
London Review of Books is een publicatie met aanzien. Geen Breitbart of GeenStijl.
Val jij ook nog onder "jeugd" met je voorkeur voor conservatieve figuren als Trump, Le Pen en Wilders?quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Jeugd in UK verstandiger, progressiever en minder verheven (anderen naar beneden drukken) dan in Nederland.
In nederland is de tendens juist andersom. Vol met haat en conservatisme.
Jij bent kinderachtig door te doen alsof ik het verschil tussen feit en mening niet weet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een opinie stuk in een tijdschrijft, geen feitelijk relaas. En een mening wordt niet feitelijk door de publicatie waarin het verschijnt noch zegt het iets over de kwaliteit van het stuk.
En dan ga ik nog niet eens in op je kinderachtige gescheld jegens mij.
Paxman pakte beide aan, en wat is er zo erg aan iets vanuit je eigen standpunt te berichten, jij doet hier niet anders.quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent kinderachtig door te doen alsof ik het verschil tussen feit en mening niet weet.
Vwb de BBC. Die Robinson en Kuensbergg zijn overduidelijk vooringenomen. Valt misschien niet op omdat we hier ook o.a. Rutte fanboy vd Wulp hebben.
Paxman ook oneerlijk door May aan te pakken op onderwerpen waar ze het toch over wil hebben en Corbyn niet.
Natuurlijk, we hebben jarenlang geklaag gehad op de linkse, kritische en zure media. Volkskrant is een kutkrant, Koot en Bie profeten van de linkse kerk. Dat soort teksten van jouw hand. Maar nu is het opeens 'wat is er erg aan'. Terwijl dit veel heimelijker en achterbakser gebeurd, met dubbele agenda's (zoals zo vaak bewezen door gelekte memo's).quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Paxman pakte beide aan, en wat is er zo erg aan iets vanuit je eigen standpunt te berichten, jij doet hier niet anders.
Je verwijt anderen waar je zelf koning in bent, vooringenomen berichtgeving
Oef.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:04 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]
Als deze poll uitkomt wordt het helemaal lachen
Dat kan natuurlijk ook de andere kant uitwerkenquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:10 schreef borisz het volgende:
Maar ja we weten hoe het twee jaar geleden af liep tussen de polls en de werkelijkheid
Koot en Bie ben ik altijd groot fan van geweest, je kletst uit je nek, en de Volkskrant is gewoon een kutkrant, heeft niets met hun politieke mening te maken maar alles met dat het een kutkrant is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk, we hebben jarenlang geklaag gehad op de linkse, kritische en zure media. Volkskrant is een kutkrant, Koot en Bie profeten van de linkse kerk. Dat soort teksten van jouw hand. Maar nu is het opeens 'wat is er erg aan'. Terwijl dit veel heimelijker en achterbakser gebeurd, met dubbele agenda's (zoals zo vaak bewezen door gelekte memo's).
Zou wel een boeiende ontwikkeling zijn. Al schijnen vooral de jongeren in het VK lastig te peilen zijn. Gaan die ook echt stemmen straks...quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:01 schreef Falco het volgende:
Gaat dit nou allemaal keihard backfiren? Laatste twee polls met sample size 50.000 geven maar een lead van 3 a 4 procent aan voor de Tories. Terwijl een maandje geleden die lead ruim boven de 10 procent uitstak. Dit zou wel de grap van het jaar zijn op politiek gebied...
Probleem met polls is dat het stelsel in de UK gewoon archaisch is en totaal niet democratisch, voorbeeld is de huidige situatie waarin de Cons een absolute, weliswaar kleine, meerderheid hebben met 31% van de stemmen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:01 schreef Falco het volgende:
Gaat dit nou allemaal keihard backfiren? Laatste twee polls met sample size 50.000 geven maar een lead van 3 a 4 procent aan voor de Tories. Terwijl een maandje geleden die lead ruim boven de 10 procent uitstak. Dit zou wel de grap van het jaar zijn op politiek gebied...
Een Brexit en Corbyn aan de macht? Iets beters kan niet gebeuren, voor NL dan. Actief in de City gaan werven wat voor een voordelen het bied je CHQ in NL te vestigen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:26 schreef Hexagon het volgende:
42 vs 39 nu
http://newsmonkey.be/article/79254
May mag erg blij gaan zijn als ze haar meerderheid niet verliest.
zelfs als ze haar meerderheid behoud is het een absolute klap voor haar en een teken dat de burgers gewoon overall weinig vertrouwen in de leidende politici hebben.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:26 schreef Hexagon het volgende:
42 vs 39 nu
http://newsmonkey.be/article/79254
May mag erg blij gaan zijn als ze haar meerderheid niet verliest.
quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:37 schreef SeLang het volgende:
Ik baal echt dat ik geen stemrecht heb ik de UK en wel in NL wat me echt geen zak meer interesseert
Mijn vrouw heeft het wel en wil er niets meer mee te maken hebben, die wordt nu Nederlander dankzij Brexitquote:
Hij is wel leukquote:Op donderdag 1 juni 2017 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
De 404 page van de LibDems
http://www.libdems.org.uk/manifestooooo
Ik ben een groot voorstander van het gebruiken van je stemrecht, zeker als vrouw, waar ik weet niet hoe lang voor gevochten is. Maar tegelijkertijd voel ik ook niet het 'recht' te hebben wat over Nederland te kunnen zeggen. En hier woon ik wel, betaal ik belasting, etc. etc. Maar m'n nationaliteit opgeven gaat me ook weer te ver. Dat zou in deze moderne tijd niet meer nodig moeten zijn, vind ik.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft het wel en wil er niets meer mee te maken hebben, die wordt nu Nederlander dankzij Brexit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |