abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170188762
Oorspronkelijke OP uit deel 1:

quote:
De PVV in de Tweede Kamer wil uitleg van het kabinet over de aangepaste paasviering op Haagse christelijke scholen. In de Haagse gemeenteraad is morgenavond een spoeddebat over de kwestie.

De PVV reageert op het bericht in deze krant dat protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag het christelijk karakter van hun paasvieringen afzwakken om ouders van islamitische leerlingen te behagen. Partijleider Geert Wilders noemt dat 'verraad aan de joods-christelijke cultuur' en wil van het kabinet weten op hoeveel scholen het paasfeest wordt gewijzigd: ,,Dit is van de zotte.''

Maar volgens verschillende schoolleiders is het in multiculturele wijken beter om de viering aan te passen aan voornamelijk niet-christelijke leerlingen. Zo wordt op de protestantse school O3 bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische leerlingen niet met een christelijk symbool willen rondlopen.

Spoeddebat
In de Haagse gemeenteraad is morgenavond een spoeddebat over de aangepaste paasfeesten op scholen. PVV-raadslid Elias van Hees: ,,Die onderwijsbestuurders verkiezen de islam boven pasen. Dit is geen gebaar maar een grote knieval.'' Van Hees wil dat het stadsbestuur desnoods de gemeentelijke subsidies intrekt.

http://www.gelderlander.n(...)n-de-zotte~aa8b2963/
Wat is islamisering? Nou dit.

Game on :B .
I´m back.
pi_170188775
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Ga terug naar school... Want dit is toch wel vrij algemeen bekend.
Dus je zegt wat, je stelt in feite iets, iemand vraagt waar baseer je dat op, wat zijn daarvoor je argumenten, en dan zeg jij uiteindelijk "ga terug naar school"?

:{.
I´m back.
pi_170188789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is islamisering? Nou dit.

Game on :B .
Ik zeg doen, PVV, laat het onderwijs maar eens zien wie er echt de baas is en hoe dat uitpakt, zal gelijk een mooie opmaat zijn voor de gemeenteraads verkiezingen maar zoals gewoonlijk bij de PVV zal het wel inhoudsloos geblaat blijven.
pi_170188801
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat maak jij een achterlijke vergelijkingen, als je gossdienst als vak zou sschrappen heb je meer tijd over om bv economie te geven. Iets waar mensen wel wat aan hebben.
Wederom gelul. Er zijn gewoon vastgestelde normen qua uren voor vakken. Op een christelijke school wordt geen minuut minder aan economie besteed dan op openbare scholen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170188802
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Daar valt toch ook Montessori, Jena-plan etc onder?
Dat is 8% ervan idd

quote:
Er zijn ongeveer even veel Rooms-Katholieke (30%) als Protestants-Christelijke (30%) basisscholen en bijna eenderde (32%) openbare basisscholen.
https://www.onderwijsinci(...)rwijs/instellingenpo

Slechts 32% is openbaar. Meer dan de helft van NL is niet religieus..
Robert Moog died for our synths
pi_170188809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je zegt wat, je stelt in feite iets, iemand vraagt waar baseer je dat op, wat zijn daarvoor je argumenten, en dan zeg jij uiteindelijk "ga terug naar"?

Volgens mij weet ze het zelf niet eens.

Is ook niet de eerste rare vergelijking / bewering.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170188834
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Volgens mij weet ze het zelf niet eens.

Is ook niet de eerste rare vergelijking / bewering.
Dat is dan de conclusie die je na twee keer vragen kunt trekken met dat antwoord idd.
I´m back.
pi_170188846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Wederom gelul. Er zijn gewoon vastgestelde normen qua uren voor vakken. Op een christelijke school wordt geen minuut minder aan economie besteed dan op openbare scholen.
Dus als een student 32 uur in de week naar school gaat en hij krijgt normaal 2 uur godsdienst, wat wordt afgeschaft en vervangen door economie. Dan hebben ze nog steeds evenveel uren economie?

Man man man. Wat een 'logica' weer.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170188863
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
keesvdstaaij twitterde op woensdag 12-04-2017 om 19:26:09 Uit betrouwbare bron vernomen dat maar weinig PVV- en VVD-kamerleden van plan zijn met Pasen naar de kerk te gaan. Ik overweeg kamervragen.. reageer retweet
Enige correcte reactie op dit non-nieuws en dat komt van de SGP notabene.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 13:01:50 ]
pi_170188875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is dan de conclusie die je na twee keer vragen kunt trekken met dat antwoord idd.
Ja, inderdaad, 'algemeen bekend' kan ik niet zoveel mee.
pi_170188880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Had je deze al gezien:

Ze verweven hun religie in alle lessen.
I´m back.
pi_170188899
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, 'algemeen bekend' kan ik niet zoveel mee.
Toch vind ik dit een eigenaardige zaak. Er moeten toch argumenten en redeneringen voor af aan een stelling gaan in een discussie, lijkt me?
I´m back.
pi_170188900
Maar goed, als dit een spoeddebat wordt dan weten we nu al wat de conclusie is, jammer maar het is geen taak van de overheid om in te vullen hoe bijzonder onderwijs hun eigen religieuze taken dan wel vieringen invult.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 13:04:46 ]
pi_170188911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Had je deze al gezien:

Ze verweven hun religie in alle lessen.
Als je gewoon geen religie zou toestaan in het onderwijs, dus ook al die paastakken en zo niet. Dan had je dit gezeik niet.
pi_170188916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, als dit een spoeddebat wordt dan weten we nu al wat de conclusie is, jammer maar het is geen taak van de overheid om in te vullen hoe bijzonder onderwijs hun eigen religieuze taken dan wel vieringen invult.
Dat klopt ook idd. Volkomen nutteloze exercitie weer.
I´m back.
pi_170188922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je zegt wat, je stelt in feite iets, iemand vraagt waar baseer je dat op, wat zijn daarvoor je argumenten, en dan zeg jij uiteindelijk "ga terug naar"?

Ja sorry Ryan, maar dit is echt basiskennis. Waar ik het op baseer is op het feit dat onderwijs geheel in handen van 'de kerk' was. Eerst via kloosterscholen, gesticht door missionarissen (bv Bonifatius en Willibrord, die namen zou je moeten herkennen, al was het alleen al omdat er onderwijsinstellingen zijn hede ten dage die die namen nog voeren). Daarna werden het de parochie scholen.
Weer daarna werd het een staatszaak, maar was het nogsteeds verweven met religie, was het bijbrengen van de christelijke normen en waarden deel van het leerplan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170188934
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als je gewoon geen religie zou toestaan in het onderwijs, dus ook al die paastakken en zo niet. Dan had je dit gezeik niet.
Ja, zitten 168 uur in de week, kinderen gaan 30 uur naar school. Als je op school alleen nuttige dingen leert, blijven er theoretisch gezien 138 uur over om die kinderen religieus te brainwashen voor die ouders van hen. Moet genoeg zijn idd.
I´m back.
pi_170188938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
maar het is geen taak van de overheid om in te vullen hoe bijzonder onderwijs hun eigen religieuze taken dan wel vieringen invult.
Klopt, en dat vind ik jammer.

Aan de andere kant vind ik dat je je niet moet aanpassen aan wat zeikers. Dus of je loopt mee met tak of je blijft thuis.
pi_170188968
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:00 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dus als een student 32 uur in de week naar school gaat en hij krijgt normaal 2 uur godsdienst, wat wordt afgeschaft en vervangen door economie. Dan hebben ze nog steeds evenveel uren economie?

Man man man. Wat een 'logica' weer.
Je zuigt maar wat uit je dikke duim, gebruikt vette wat alsen die niets te maken hebben met de praktijk. En dan verwijt je gelovigen dat ze zich bezig houden met sprookjes...

Er zijn gewoon uurnormen en dat betekend in de praktijk dat zowel die openbare school als die christelijke school evenveel uren besteden aan bv dat vak economie. Eventuele godsdienstles gaat niet ten koste van de andere lessen.
pi_170188982
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Klopt, en dat vind ik jammer.

Aan de andere kant vind ik dat je je niet moet aanpassen aan wat zeikers. Dus of je loopt mee met tak of je blijft thuis.
Nee, dat is niet jammer. Als je bijzonder onderwijs toestaat kan je niet pretenderen als overheid dat jij de autoriteit op het gebied van religie bent. Je kan zeggen dat onderwijs alleen betaald wordt door de overheid mits het op seculiere wijze uitgevoerd wordt maar als overheid ben je geen paus, imam of rabbi die kan bepalen wat wel en wat niet correct is qua religieuze invulling.
pi_170189002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zitten 168 uur in de week, kinderen gaan 30 uur naar school. Als je op school alleen nuttige dingen leert, blijven er theoretisch gezien 138 uur over om die kinderen religieus te brainwashen voor die ouders van hen. Moet genoeg zijn idd.
Hehe.

Nee maar dan zou er ook meer tijd overblijven om bijvoorbeeld een extra keertje met mooi weer naar buiten te gaan of op 'excursie' naar een bejaardentehuis om te zien waar ze later terecht komen, dat soort dingen. Extra huiswerkbegeleiding want leraren houden ineens uren over.
pi_170189020
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:50 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Islam, Jodendom, Boedhisme, Christendom, Hindoeïsme etc. zijn een en het zelfde is de vraag.
Misschien kan je zelf wat onderzoek doen als je daar zo benieuwd naar bent?
quote:
Zij hebben ook allen dus dezelfde cultuur en gebruiken voortgebracht?
Aangezien ze zo universeel zijn.
Nee, maar ze hebben wel (bijna) allemaal goden. Zoals ik al zei, als je even terugleest.
quote:
Je bent niet atheïstisch maar je bestrijdt religie :D
Ik bestrijd religie niet. Maar het ontmoedigen van religie en het uit de scholen halen lijkt mij een nobel streven. Zie het een beetje als roken. Een ongezonde gewoonte die langzaam ontmoedigd moet worden en zeker niet al te veel in de buurt moet komen bij kinderen.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:51 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

De kerk van nu is de kerk van 500 jaar geleden. :')
Weer zo'n vreemde opmerking. Gaat het wel?
quote:
De argumenten beginnen op de raken?
Argument voor wat? Het is een feitelijke constatering. Net zoals scholing heeft het christendom ons ook het levend verbranden van mensen gebracht. Laten we compleet zijn.
Conscience do cost.
pi_170189045
Wat eng die mensen
wooblabalurg
pi_170189049
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Je zuigt maar wat uit je dikke duim, gebruikt vette wat alsen die niets te maken hebben met de praktijk. En dan verwijt je gelovigen dat ze zich bezig houden met sprookjes...

Er zijn gewoon uurnormen en dat betekend in de praktijk dat zowel die openbare school als die christelijke school evenveel uren besteden aan bv dat vak economie. Eventuele godsdienstles gaat niet ten koste van de andere lessen.
Ik verwijt ze niks, ik zeg hoe ik erover denk. Derde keer dat je onzin verkondigt.

Maar post maar een bronnetje. Ik heb zelf op een openbare en een christelijke gereformeerde school gezeten en die religie komt in het hele lessenpakket terug.
pi_170189059
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja sorry Ryan, maar dit is echt basiskennis. Waar ik het op baseer is op het feit dat onderwijs geheel in handen van 'de kerk' was. Eerst via kloosterscholen, gesticht door missionarissen (bv Bonifatius en Willibrord, die namen zou je moeten herkennen, al was het alleen al omdat er onderwijsinstellingen zijn hede ten dage die die namen nog voeren). Daarna werden het de parochie scholen.
Weer daarna werd het een staatszaak, maar was het nogsteeds verweven met religie, was het bijbrengen van de christelijke normen en waarden deel van het leerplan.
Wat versta je onder scholing dan? Want de "scholing" die men kreeg in kloosterscholen en later kathedralenscholen ontstond die ging niet al te ver, volgens mij, was gericht op het geloof zelf. Was ook zaak van de elite. Zeker in de tijd waarover jij het hebt.
Scholing in de meer maatschappelijk nuttige betekenis van het woord verkreeg men door het gezelschap van de gildes bijvoorbeeld. In die zin heeft scholing als zijnde instituut voor kennisoverdracht natuurlijk altijd al bestaan.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')