ik heb nog niks van onderbouwing van jou gezienquote:Op zondag 9 april 2017 20:28 schreef madeliefff het volgende:
[..]
lees je eigen post terug daar heb je je onderbouwing. 2 domme conclusies
zo kom je er niet vriend.
ik ga weer door naar zinnige topics toedeloeeehoee
Dit dusquote:Op zondag 9 april 2017 20:32 schreef wielrennerdt het volgende:
Kijk sommige mensen hebben oprecht een burnout. Maar van 40 uurtjes werken per week op 30 jarige leeftijd dan kan je bijna geen burnout hebben. Dus_!
ik ben een sukkel voor de liefde koning van discotheekquote:Op zaterdag 8 april 2017 17:53 schreef possetje het volgende:
Ha ik ben ook een sucker voor een burnout,,,, dat zit in mn karakter ,
Ja, na zo'n gesprek hier ben je wel weer eens toe aan wat meer diepgang en intellect.quote:Op zondag 9 april 2017 20:22 schreef zeer het volgende:
Gaan de mensen die Tailfox serieus nemen in het weekend ook naar de gehandicapten opvang om eens diepere levensfilosofie met de kwijlende dwaallichten aldaar te beoefenen?
Burn out kan ook door stress thuis zijn. Het gaat om een constant gevoel van gejaagd zijn. Als je dat lange tijd hebt, krijg je mogelijk een burn out. Het heeft niet met werkuren te maken, wel met stress.quote:Op zondag 9 april 2017 20:32 schreef wielrennerdt het volgende:
Kijk sommige mensen hebben oprecht een burnout. Maar van 40 uurtjes werken per week op 30 jarige leeftijd dan kan je bijna geen burnout hebben. Dus_!
je kan iets doen om het te verkomen.quote:Op maandag 10 april 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Triest
Kijk. Je kan het ook nooit echt begrijpen zonder het zelf te hebben meegemaakt. Er zijn mensen die dachten zoals jij, maar ook een burn-out kregen. Zij zeiden ook: ik geloofde het nooit, ik begreep het niet. Neem nou maar van de experts aan dat het bestaat. En nee, het heeft niet direct met de hoeveelheid dag je werkt te maken. Zou je weten als je dat programma op npo serieus had gekeken. Je zou burn out kunnen zien als een vorm van depressie. Ontken je dat depressie bestaat?
Jij lijkt mij wel iemand die hier de nodige research naar gedaan heeft, dus ben geneigd je te geloven. Zou wel graag wat referenties willen naar wetenschappelijke artikelen omdat het een interessant onderwerp is.quote:Op maandag 10 april 2017 12:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kan iets doen om het te verkomen.
Verkomen is beter dan dichtbij zijn.quote:
Boehoe, het is de overheids schuldquote:
vvd'er gespotquote:Op maandag 10 april 2017 14:38 schreef Sosa het volgende:
[..]
Boehoe, het is de overheids schuld![]()
Doe het gewoon lekker niet, als je daar een zgn. burn-out van krijgt. Laat je die leerlingen lekker zelf melk halen of geef je les in de schemer.
En als andere kamermeisjes het wel redden, dan zetten zij de norm. Zo werkt dat. En ga mij nou niet vertellen dat je in de gemiddelde retail de benen onder het lijf vandaan loopt. Je kan ook gewoon in de ochtend/middag een keer een stofzuiger door de zaak halen als het rustig is. En een andere keer werk je 10 minuten langer. Gvd zeg, wat een arbeidsethos. Als je maar anderen de schuld kan geven.
Maar ja, lekker boeiend, ontspannend toch, alles naast je neerleggen omdat je anders bang bent overwerkt te worden?
PS. Overiges ontken ik niet dat een burn-out bestaat, maar wat hierboven beschreven staat slaat echt alles.
Wat lijkt me dat heerlijk makkelijk om zo weinig medeleven met andere mensen te hebben.quote:Op maandag 10 april 2017 14:38 schreef Sosa het volgende:
[..]
Boehoe, het is de overheids schuld![]()
Doe het gewoon lekker niet, als je daar een zgn. burn-out van krijgt. Laat je die leerlingen lekker zelf melk halen of geef je les in de schemer.
En als andere kamermeisjes het wel redden, dan zetten zij de norm. Zo werkt dat. En ga mij nou niet vertellen dat je in de gemiddelde retail de benen onder het lijf vandaan loopt. Je kan ook gewoon in de ochtend/middag een keer een stofzuiger door de zaak halen als het rustig is. En een andere keer werk je 10 minuten langer. Gvd zeg, wat een arbeidsethos. Als je maar anderen de schuld kan geven.
Maar ja, lekker boeiend, ontspannend toch, alles naast je neerleggen omdat je anders bang bent overwerkt te worden?
PS. Overiges ontken ik niet dat een burn-out bestaat, maar wat hierboven beschreven staat slaat echt alles.
Viva-tuig alert!quote:Op maandag 10 april 2017 11:00 schreef Villas__Rubin het volgende:
Heb ook zo'n wijf op mijn werk.. dat is er zo een. Op facebook dekt ze zich al vast in voordat ze gaat spijbelen, en 'het gaat niet' 'gas terugnemen', en anderen 'oh meis, loop je zelf niet voorbij hoor meid' vreselijk
Ik neem het niet graag op voor viva-kutjes, maar ik denk dat als je al moeite had met je werk, slaapgebrek + een totaal afhankelijke baby wel de druppel kunnen zijn die de emmer doen overlopen.quote:Op zondag 9 april 2017 09:52 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Van die excuustruusjes die alleen maar de baan hebben omdat ze een kut hebben die ze net niet aankunnen, dan 'toevallig' zwanger worden en geen zin meer hebben om te werken en dan maar de ziektewet induiken onder het mom van een burn-out
Ik heb helemaal niet weinig medeleven, ik ageer hier dagelijks tegen al het rechtse tuig die vluchtelingen het liefst ziet verdrinken.quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat heerlijk makkelijk om zo weinig medeleven met andere mensen te hebben.
Praktisch iedereen kan werken. Maar de een kan meer en harder werken dan de ander. Misschien ligt daar het probleem: de verwachtingen van het verwachte werk zijn gewoon te hoog voor sommigen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 12:20 schreef Sosa het volgende:
. En misschien hebben ze wel gelijk; sommige mensen zijn inderdaad niet gemaakt om te werken, omdat ze het simpel gezegd gewoon niet kunnen.
in italie waar men in fabrieken minder werkt ligt de productiviteit hogerquote:Op dinsdag 11 april 2017 14:23 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Praktisch iedereen kan werken. Maar de een kan meer en harder werken dan de ander. Misschien ligt daar het probleem: de verwachtingen van het verwachte werk zijn gewoon te hoog voor sommigen.
Dan spreek je over een depressie. Niet over een burn out.quote:Op zondag 9 april 2017 10:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat we het jou gunnen. Met alles wat erbijhoort. Tot je geen uitweg meer ziet.
RIP aan je nabestaanden.
Werkuren zijn daar wel aan gerelateerd, natuurlijk.quote:Op maandag 10 april 2017 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Burn out kan ook door stress thuis zijn. Het gaat om een constant gevoel van gejaagd zijn. Als je dat lange tijd hebt, krijg je mogelijk een burn out. Het heeft niet met werkuren te maken, wel met stress.
het kan maar er zijn ook mensen zonder werk die een burn out krijgenquote:Op dinsdag 11 april 2017 14:57 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Werkuren zijn daar wel aan gerelateerd, natuurlijk.
Ja, sorry hoor. Maar dat kan ik weinig serieus nemen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
het kan maar er zijn ook mensen zonder werk die een burn out krijgen
De scheidslijn wordt soms zo diffuus dat het samenvloeit.quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:46 schreef SupportIceland het volgende:
Dan spreek je over een depressie. Niet over een burn out.
In bepaalde gevallen sluit ik dat niet uit, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
De scheidslijn wordt soms zo diffuus dat het samenvloeit.
dat is dan jouw makke.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:00 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor. Maar dat kan ik weinig serieus nemen.
Eens! Ik ben ook goed in bepaalde werkzaamheden maar ik suck in andere. Maar daarvan is niet de politiek noch mijn baas of collega's de schuldige. En als dat zou leiden tot oververmoeidheid, burn-out klachten of hoge stress, dan ga ik wel wat anders doen. Ik snap dat de hypotheek betaald moet worden, maar gezondheid boven alles, niet?quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:23 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Praktisch iedereen kan werken. Maar de een kan meer en harder werken dan de ander. Misschien ligt daar het probleem: de verwachtingen van het verwachte werk zijn gewoon te hoog voor sommigen.
Denk maar aan mantelzorger.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:00 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor. Maar dat kan ik weinig serieus nemen.
hoop dat je troll bent.quote:Op zaterdag 8 april 2017 17:39 schreef tailfox het volgende:
Wat een facking onzin.
Ik zit nu zo een vaag programma te kijken op npo.
Allemaal heel zielig zeg.
Yup! Maar niet iedereen ziet dat. En zeker als je met mensen werkt (patiënten, cliënten, leerlingen) ga je soms verder dan gezond is, omdat je ze niet in de steek wil laten.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:12 schreef Sosa het volgende:
[..]
Eens! Ik ben ook goed in bepaalde werkzaamheden maar ik suck in andere. Maar daarvan is niet de politiek noch mijn baas of collega's de schuldige. En als dat zou leiden tot oververmoeidheid, burn-out klachten of hoge stress, dan ga ik wel wat anders doen. Ik snap dat de hypotheek betaald moet worden, maar gezondheid boven alles, niet?
Als je het dagelijks leven niet aan kan, dan speelt er duidelijk een andere aandoening. Burnout is dan hoogstens een symptoom van het andere.quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
het kan maar er zijn ook mensen zonder werk die een burn out krijgen
Per uur? Absoluut?quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
in italie waar men in fabrieken minder werkt ligt de productiviteit hoger
per uurquote:
ze hebben niet minder tijd, de arbeiders werken minder maar omdat ze gelukkiger zijn werken ze productieverquote:Op dinsdag 11 april 2017 18:37 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Klinkt logisch, dat als je minder tijd hebt, je efficiënter met die tijd om gaat.
Ok. Ja, ik denk dat er wel eea mis is met onze manier van leven en werken, dat dit hier zoveel voorkomt. Op Fok! wordt dat al snel afgedaan als huilgedrag en de schuld bij anderen leggen, maar mensen leven nu eenmaal niet in een vacuüm.quote:Op dinsdag 11 april 2017 18:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
ze hebben niet minder tijd, de arbeiders werken minder maar omdat ze gelukkiger zijn werken ze productiever
veel lager ziekteverzuim ookquote:Op dinsdag 11 april 2017 18:41 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ok. Ja, ik denk dat er wel eea mis is met onze manier van leven en werken, dat dit hier zoveel voorkomt. Op Fok! wordt dat al snel afgedaan als huilgedrag en de schuld bij anderen leggen, maar mensen leven nu eenmaal niet in een vacuüm.
Onderwijs staat erg hoog in het lijstje in ieder gevalquote:Op dinsdag 11 april 2017 18:25 schreef Zwolsboy het volgende:
In welke sector komt een out het meest voor, zijn daar onderzoeken/verslagen van?
Ja, en als je bijv 5 uur op een dag werkt werk je eenmaal harder.quote:Op dinsdag 11 april 2017 18:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
ze hebben niet minder tijd, de arbeiders werken minder maar omdat ze gelukkiger zijn werken ze productiever
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |