ik zie dat ik ook nog steeds fot's moet uploaen van de nieuwe auto.... de touran is er al 1,5 jaar niet meer (helaas, maar ook gelukkig )quote:Op zaterdag 8 april 2017 08:39 schreef JDude het volgende:
OP nog steeds met de Lolvo die ik al vier jaar niet meer heb.
wat zijn dan niet normale auto's volgens jouw?quote:Op zaterdag 8 april 2017 09:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Wel leuk om te lezen dat de mensen in dit topic hele normale auto's rijden.
Je hebt het autovirus te pakken. Join the club, want hier ga je niet meer vanaf komenquote:Op zaterdag 8 april 2017 09:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja en ik zit met een eerste wereld probleem: heb een perfect rijdende Peugeot 106 met slechts 136.000km op de klok, maar toch denk ik erover na om een Peugeot 205 aan te schaffen.
Alleen zoveel verschillen die auto's ook weer niet van elkaar, alleen de Peugeot 205 die ik gevonden heb heeft: elektrische ramen, en een 1.4 motor. Oh en het is een vijfdeurs, dat vond ik ook wel aantrekkelijk.
En natuurlijk centrale deurvergrendeling, maar dat heeft mijn 106 ook.
Ja, alleen dat is best problematisch: de kosten voor zo'n auto zijn het niet, de gemiddelde fiets is een stuk duurdere. Behalve dan betaal je geen wegenbelasting.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hebt het autovirus te pakken. Join the club, want hier ga je niet meer vanaf komen
Als je die Civic ondertussen al een zware auto vindt zie ik een sombere toekomst voor je in. Spul neemt rap in gewicht toe na bj 2000+. Gewoon slikken en beseffen dat de wegenbelasting vaak maar tientjeswerk is en de echte kosten elders zitten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja, alleen dat is best problematisch: de kosten voor zo'n auto zijn het niet, de gemiddelde fiets is een stuk duurdere. Behalve dan betaal je geen wegenbelasting.
Wil eigenlijk ook niet teveel verlies op de Peugeot 106 maken mocht ik die verkopen, en als ik mijn vader er blij mee zou kunnen maken gaat ie gewoon naar hem. Zijn Honda Civic 1.5 Coupe uit 1995 lust namelijk redelijk wat benzine, en het is een zware auto.
Nouja mijn pa heeft het niet zo breed als mij, maar daarvan af gezien: ook anno 2017 worden nog auto's gemaakt die je maar twee tientjes per maand aan wegenbelasting kosten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 12:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Als je die Civic ondertussen al een zware auto vindt zie ik een sombere toekomst voor je in. Spul neemt rap in gewicht toe na bj 2000+. Gewoon slikken en beseffen dat de wegenbelasting vaak maar tientjeswerk is en de echte kosten elders zitten.
Auto's die je dagelijks bij de supermarkt ziet staan, voor iedereen bereikbaar, praktisch en niet alleen om mee te showen.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:08 schreef gateway het volgende:
[..]
wat zijn dan niet normale auto's volgens jouw?
Ben je gestopt met kilometervreten?quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 uit de OP heb ik ook al niet meer, en mogelijk binnenkort mijn huidige 206 ook niet meer. Dan ga ik voor een goedkoop benzinehok, alleen een best comfortabele vinden waarvan de instap niet zo laag is zoals bij een Swift is dan nog best lastig.
Hebben een Matiz/Move en dat soort auto's niet een wat hogere instap?quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 uit de OP heb ik ook al niet meer, en mogelijk binnenkort mijn huidige 206 ook niet meer. Dan ga ik voor een goedkoop benzinehok, alleen een best comfortabele vinden waarvan de instap niet zo laag is zoals bij een Swift is dan nog best lastig.
Wat is je verbruik bij die kms? Een ST lijkt me ook wel wat hoorquote:Op woensdag 12 april 2017 11:45 schreef x3ro het volgende:
Misschien mij hier maar eens melden gezien auto's en autorijden toch wel onder mijn pleziertjes vallen. Eigenlijk altijd kleine wat rappere auto's gehad en ondanks het feit dat ik nu relatief veel kilometers maak(600+km/week), bevallen dat soort hetere hatchbacks nog steeds goed.
[ afbeelding ]
(Fiesta ST van 2008 met wat (Cosworth) goodies) Echter beweeg ik mij momenteel voort in een echt racemonster! Omdat de Fiesta bij de garage staat ivm een issue met de stuurbekrachtigingspomp, heb ik een Kia Picanto tot mijn beschikking
Bij mijn woon-werkverkeer gebruik ik tussen de 8.5 en 9.0 liter/100km. Gezien er onder andere aangepaste nokkenassen in zitten met bijbehorende andere aanpassingen vind ik dat heel netjes.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat is je verbruik bij die kms? Een ST lijkt me ook wel wat hoor
Misschien ga ik in de nabije toekomst minder woon/werk kilometers maken. Vind de diesel heel fijn maar heb er geen geluk mee gehad. Wil dan ook een betrouwbare en makkelijk te onderhouden auto wat deze niet is.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ben je gestopt met kilometervreten?
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oogquote:Op woensdag 12 april 2017 08:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hebben een Matiz/Move en dat soort auto's niet een wat hogere instap?
Suzuki Swift en Toyota Starlets kun je ook eens naar kijken, ogen toch wat beter dan zo'n Matiz.quote:Op woensdag 12 april 2017 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oog
Swift kan mijn vriendin niet goed in zitten (mijn zus heeft er eentje), Starlets zijn wel weer makkelijk te onderhouden!quote:Op woensdag 12 april 2017 19:09 schreef x3ro het volgende:
[..]
Suzuki Swift en Toyota Starlets kun je ook eens naar kijken, ogen toch wat beter dan zo'n Matiz.
Leuke auto!!quote:Op woensdag 12 april 2017 11:45 schreef x3ro het volgende:
Misschien mij hier maar eens melden gezien auto's en autorijden toch wel onder mijn pleziertjes vallen. Eigenlijk altijd kleine wat rappere auto's gehad en ondanks het feit dat ik nu relatief veel kilometers maak(600+km/week), bevallen dat soort hetere hatchbacks nog steeds goed.
[ afbeelding ]
(Fiesta ST van 2008 met wat (Cosworth) goodies) Echter beweeg ik mij momenteel voort in een echt racemonster! Omdat de Fiesta bij de garage staat ivm een issue met de stuurbekrachtigingspomp, heb ik een Kia Picanto tot mijn beschikking
Ja dat is waar of een Yaris?quote:Op woensdag 12 april 2017 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oog
Yaris is leuk maar de enige afknapper is de teller in het midden. En denk ik niet onder de 1000 te vinden.quote:
En de lage instap bij een BX? :p verder hele gave auto.quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yaris is leuk maar de enige afknapper is de teller in het midden. En denk ik niet onder de 1000 te vinden.
Dacht net aan een Citroën BX, onderhoud wat ingewikkelder maar wel een geweldige auto
Dat zijn nog best stevige prijzen! Wel geslaagd uiteindelijk?quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onder 1k is een Yaris lastig. Tijdje terug naar zitten kijken voor schoonmoeder, maar ze gaan voor 2 à 2,5k wel. En dan heb je bij 2k wel onderkant van de markt (ik trof er eentje met schade, roest en een motorstoring...).
Auto kan omhoog! De instap is vooral voor mijn vriendin, ik kan wat beter overweg met wat minder comfort dan haar.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En de lage instap bij een BX? :p verder hele gave auto.
Ik schrok er ook van. De Yaris hebben we dan ook laten varen. Uiteindelijk geslaagd voor onder de duizend euro, ook een prima karretje maar geen Jap. En dondert ie over twee of drie jaar uit elkaar, zien we dan wel weer verder.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zijn nog best stevige prijzen! Wel geslaagd uiteindelijk?
Waarom is het onderhoud ingewikkelder?quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Dacht net aan een Citroën BX, onderhoud wat ingewikkelder maar wel een geweldige auto
Dan had de 205 zeker een XU blok. Motorisch stelt een BX inderdaad niet veel voor (mits TU blok met hele koppakking :p ). Maak me vooral zorgen om het veersysteem en de beschikbaarheid van onderdelen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom is het onderhoud ingewikkelder?
Ik weet dat het een apart veersysteem heeft, heb zelf 3 BX'en gehad maar qua onderhoud zag ik niet echt een extra moeilijkheid eerlijk gezegd.
Bij een 205 is onderhoud lastiger, de kleppen die het dichtst bij het schutboord zitten bijvoorbeeld, als je die wil stellen moet je bijna blind werken want je kunt er nauwelijks bij, laat staan dat je ziet wat je doet.
Ah oke, je moet compromissen sluiten hequote:Op zaterdag 15 april 2017 00:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Auto kan omhoog! De instap is vooral voor mijn vriendin, ik kan wat beter overweg met wat minder comfort dan haar.
Ja dat is ook wel zo. Wat is het geworden? Jij nog steeds BMW overigens?quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik schrok er ook van. De Yaris hebben we dan ook laten varen. Uiteindelijk geslaagd voor onder de duizend euro, ook een prima karretje maar geen Jap. En dondert ie over twee of drie jaar uit elkaar, zien we dan wel weer verder.
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.quote:Op zondag 16 april 2017 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo. Wat is het geworden? Jij nog steeds BMW overigens?
Wel een nette auto zo'n Audi 80.quote:Op zondag 16 april 2017 11:32 schreef Galantfan het volgende:
Ja,ik meld me ook maar even hier.Ik heb al meer dan een jaar geen Galant meer,maar blijf Galantfan.Rijd nu een Audi 80 uit 1992.Geen slechte auto hoor,in een opwelling bij mijn garage gekocht na dat de Galant voorgoed gestorven was.Dat ding glimt nog als of hij net uit de fabriek komt!Behalve hier en daar een paar krasjes.Die behandeling die ze toen deden in de Audi fabriek om roest tegen te gaan is zeer effectief blijkt wel.De carrosserie is gewoon nog helemaal roestvrij!Hij had 190000 km gevreten toen ik hem kocht,en nu na wat meer dan een jaar zit ik op 224000.Wel een paar reparaties achter de rug.Tja,allemaal wel mooi,maar een Japanner is het niet met rijden,en hoger dan 1 op 10 lukt niet.En 90 pk is niet al te veel..Dus als ik weer wat geld heb zal ik denk ik een Mazda 6 of 326 proberen.
Haha ja dat is zeker zo. 3 serie toch?quote:Op zondag 16 april 2017 11:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.quote:Op zondag 16 april 2017 11:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.
Zijn wel sterke auto's volgens mij die 205's.quote:Op zondag 16 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.
Maar wilde een optie met iets meer opties en de 205 vond ik stiekem toch leuker: dus het hele land afgezocht en een net exemplaar in Zutphen gevonden, in een niet zo'n gewilde kleur.
Worden trouwens steeds zeldzamer die 205's, terwijl je nog best veel 106's ziet rond rijden.
Reserveonderdelen worden wel schaarser. Maar verder is het een bazebak hoor!quote:Op zondag 16 april 2017 15:40 schreef govie het volgende:
Heb een mooie oldtimer gezien. Het is een soort mini green hornet bak voor maar 3k, lijkt me een koopje als je 3k kan missen.
[ afbeelding ]
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=11
Dingske met potentie.
Ik heb ook nog altijd spijt van het verkopen van mijn '89er 205 GTi. Vooral wanneer je de huidige prijzen van een nette GTi ziet. Dat stokbrood was qua carrosserie keihard en had bij verkoop net wat meer dan 190k gelopenquote:Op zondag 16 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.
Maar wilde een optie met iets meer opties en de 205 vond ik stiekem toch leuker: dus het hele land afgezocht en een net exemplaar in Zutphen gevonden, in een niet zo'n gewilde kleur.
Worden trouwens steeds zeldzamer die 205's, terwijl je nog best veel 106's ziet rond rijden.
Al het leuke oudere leuke spul lijkt die kant op te gaan. Kijk de prijzen van Detla Integrale's maar eensquote:Op dinsdag 18 april 2017 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Bizar hoe snel de prijzen van de GTi's omhoog zijn geschoten.
Wat dacht je van de Volvo 850 T5, T5R en R.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:10 schreef x3ro het volgende:
[..]
Al het leuke oudere leuke spul lijkt die kant op te gaan. Kijk de prijzen van Detla Integrale's maar eens
Klopt inderdaad. Diegene die nog voor een schappelijke prijs op internet staan is allemaal automaat met 300k+ km'squote:Op dinsdag 18 april 2017 14:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Volvo 850 T5, T5R en R.
omdat de rest allemaal in de prak is gereden of doorgerot.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Bizar hoe snel de prijzen van de GTi's omhoog zijn geschoten.
De GTi krijgt eigenlijk alle aandacht en daardoor stijgen direct de prijzen in-direct, omdat juist de GTi uitvoeringen erg moeilijk te vinden zijn. Vooral als je zoals hierboven algenoemd wordt een net exemplaar wilt vinden, dus niet eentje met dik 3 ton op de teller want dan heb je er waarschijnlijk niet erg lang plezier want die lopen dan ook langzaam aan het einde van hun leven. Vooral als het een benzine-motor betreft en i.v.m. de wegenbelasting en milieuzones wil je echt geen Diesel kopen, dan kom je gewoon niet de grote Duitse steden onder andere binnen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 10:09 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik heb ook nog altijd spijt van het verkopen van mijn '89er 205 GTi. Vooral wanneer je de huidige prijzen van een nette GTi ziet. Dat stokbrood was qua carrosserie keihard en had bij verkoop net wat meer dan 190k gelopen
Hoop vandaag of morgen mijn ST weer op te halen, want in zo'n Kia Picanto word je als autoliefhebber toch redelijk depressief.
Mrb valt wel mee, je hebt het er echt wel snel uit tov benzine. Maar diesel staat nu qua prijs best hoog en dat is dan wel weer jammer.quote:Op vrijdag 21 april 2017 08:36 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vooral de wegenbelasting voor het rijden van een diesel is duur, de brandstof zelf is ja net iets goedkoper dan benzine.
Zag vanuit m'n ooghoeken iets langsschieten in m'n binnenspiegel. Toen ik keek zag ik een Peugeot 106 met hoge snelheid frontaal op de vangrail klappen. Gok dat 'ie een flinke ruk aan z'n stuur heeft gegeven of door iemand anders is geraakt, hij stond voor zover ik kon zien vrijwel haaks op de rijrichting toen hij de vangrail raakte.quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klinkt best plausibel op de A76. Daar is het elke ochtend kermis.
Kon je zien wat er precies gebeurde?
https://www.onderdelenlij(...)k/peugeot/model/106/quote:Op vrijdag 21 april 2017 20:10 schreef mpc007 het volgende:
Even kort vraagje tussendoor, welke kit / lijm kan ik het best gebruiken de wijkende raamrubbers van m'n Peug 106 weer vast te zetten? Is dat gewoon van 3M ofzo?
Een linkje is lief
Zal best, maar ik hoef nu ook niet gelijk het hele raam te vervangen. Enkel het rubber moet vastquote:Op vrijdag 21 april 2017 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://www.onderdelenlij(...)k/peugeot/model/106/
Kitten is kutten.
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mrb valt wel mee, je hebt het er echt wel snel uit tov benzine. Maar diesel staat nu qua prijs best hoog en dat is dan wel weer jammer.
Met de 206 heb ik het er wel uit, rij ongeveer 35k-40k per jaar nu. Alleen het voordeel is nu wat minder als de prijzen zo dicht bij elkaar liggen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.
Heb voor de grap even op de site van de belastingdienst uitgerekend, als mijn 205 een diesel was i.p.v. een benzine dan zou dat per kwartaal ruim ¤ 100 meer zijn.
Dus dan moet je wel heel veel rijden om het voordeel met een diesel eruit te halen.
Het is per auto verschillend omdat het verschil in verbruik tussen diesel en benzine per auto/motor weer anders is. Bij één van mijn vorige auto's lag het verschil op 15k, bij de huidige op 20k geloof ik.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.
Heb voor de grap even op de site van de belastingdienst uitgerekend, als mijn 205 een diesel was i.p.v. een benzine dan zou dat per kwartaal ruim ¤ 100 meer zijn.
Dus dan moet je wel heel veel rijden om het voordeel met een diesel eruit te halen.
Ligt ook aan je rijstijl: ik rem zo min mogelijk en als ik op de autosnelweg zit, dan probeer ik een constante snelheid van ongeveer 100km/u aan te houden.quote:Op zaterdag 22 april 2017 17:43 schreef mpc007 het volgende:
1:20 geloof ik niet zo. Heb hetzelfde blokje als jij in een 106 en denk dat ie niet veel zuiniger is dan 1:16.5.
Of je moet 90 op de snelweg rijden, dus zeg dat er dan even bij.
Mijn auto mag ook in de fipo:
Peugeot 106 1.4 Sport 1998
Dat dacht ik dus al. Niets mis mee, ik rijd zelf ook met zo min mogelijk remmen en constante snelheid. Maar voor het vergelijk is het wel zo handig als iedereen gewoon de cijfers opgeeft bij de maximale snelheid, dus op de snelweg 100, 120, of 130. Vermoedelijk rijd je dan geen 1:20 meer maar ca 1:17. Nog steeds netjes.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ligt ook aan je rijstijl: ik rem zo min mogelijk en als ik op de autosnelweg zit, dan probeer ik een constante snelheid van ongeveer 100km/u aan te houden.
Dat heet economische rijden, i.p.v. steeds volgas rijden waardoor je ook nog vaak moet remmen. Dus 1:20 is zeker mogelijk, alleen dat heeft wat discipline nodig.
Bij wegwerkzaamheden anticipeer ik bijvoorbeeld op de verlaging van de max, dan laat ik gas los zodat ik niet hoef te remmen. En wanneer de snelheidsbeperking opgeven word dan versnel ik weer naar de 100km/u.
Dat alles doe ik op een gecontroleerde en rustige wijze, dus blijf ook mooi in de 5 rijden zolang ik niet onder de 55km/u zak.
Met de 106 1.0 heb ik zelfs 1:22 mee behaald, maar die had geen vijfde versnelling. De 205 heeft wel gewoon 5 versnellingen.
Is mijn er ervaring trouwens ook dat 100km/u rijden hetzelfde verbruikt als 90km/u dus je hoeft echt geen 90km/u te rijden om economische te rijden.
Wat haal jij?quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
1:20 in een benzine is zeer netjes. Ik ken enkel Aygootjes die dat mogelijk halen.
Ik kom er zelf niet bij in de buurt. En ik rij niet eens benzine
Mja dat zal het zijn. Ik rij 's ochtends voor de spits en dan haal je ook wel 130-140 zonder veel te remmen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat heet economische rijden, i.p.v. steeds volgas rijden waardoor je ook nog vaak moet remmen. Dus 1:20 is zeker mogelijk, alleen dat heeft wat discipline nodig.
Ach, je moet maar net weten waar en wanneer je door kunt rijdenquote:Op zaterdag 22 april 2017 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Mja dat zal het zijn. Ik rij 's ochtends voor de spits en dan haal je ook wel 130-140 zonder veel te remmen.
Mijn 205 ook net niet, maar 175km/u haalt ie wel hoor. Alleen dat is niet goed voor het verbruik, oh en het heeft geen zin.quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:20 schreef JDude het volgende:
Ik rij voor m'n werk in een VW Up. Die gaat de 180 niet eens halen, al smeek ik 'm op m'n blote knietjes.
weet er alles van, mn moeder rijdt er eentje.. heb je wel de 75pk versie?quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:20 schreef JDude het volgende:
Ik rij voor m'n werk in een VW Up. Die gaat de 180 niet eens halen, al smeek ik 'm op m'n blote knietjes.
Ook dat ligt een beetje aan de route en de rijstijl. Laatst nog een vergelijking gedaan: ik 's nachts op behoorlijke snelheid door Duitsland, maatje van me overdag met het verkeer mee en pieken rond 150. Verschil in reistijd: meer dan 50%. Over een route van 900km.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee verbruik gaat natuurlijk wel omhoog als 120 a 130km/u rijdt, maar echt veel sneller op je plaats van bestemming ben je dan niet. Vooral in Duitsland met tig wegwerkzaamheden, in Nederland kan je wel goed doorrijden buiten de spits.
Normaal gesproken zo'n 1:17. Maar ik rij overal de max plus een paar km erop, en regelmatig even een stukje gassen naar 160+. Dan is zo'n verbruik gewoon heel netjes.quote:
Dat is zeker heel netjes! 1:17 is gewoon prima dan.quote:Op zondag 23 april 2017 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook dat ligt een beetje aan de route en de rijstijl. Laatst nog een vergelijking gedaan: ik 's nachts op behoorlijke snelheid door Duitsland, maatje van me overdag met het verkeer mee en pieken rond 150. Verschil in reistijd: meer dan 50%. Over een route van 900km.
[..]
Normaal gesproken zo'n 1:17. Maar ik rij overal de max plus een paar km erop, en regelmatig even een stukje gassen naar 160+. Dan is zo'n verbruik gewoon heel netjes.
Constant doorboenderen betekent 1:12. Een vorige auto deed bij doorboenderen niet eens 1:5
Ja tijdwinst valt op grote stukken echt wel te behalen: toen ik mijn 205 kocht in Zutphen, ben ik niet met 100km/u naar huis gereden. Maar toch echt minimaal 120km/u omdat de auto dat makkelijk aankon, en ook snel inhalen kan.quote:Op zondag 23 april 2017 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook dat ligt een beetje aan de route en de rijstijl. Laatst nog een vergelijking gedaan: ik 's nachts op behoorlijke snelheid door Duitsland, maatje van me overdag met het verkeer mee en pieken rond 150. Verschil in reistijd: meer dan 50%. Over een route van 900km.
[..]
Normaal gesproken zo'n 1:17. Maar ik rij overal de max plus een paar km erop, en regelmatig even een stukje gassen naar 160+. Dan is zo'n verbruik gewoon heel netjes.
Constant doorboenderen betekent 1:12. Een vorige auto deed bij doorboenderen niet eens 1:5
Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.quote:Op zondag 23 april 2017 10:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja tijdwinst valt op grote stukken echt wel te behalen: toen ik mijn 205 kocht in Zutphen, ben ik niet met 100km/u naar huis gereden. Maar toch echt minimaal 120km/u omdat de auto dat makkelijk aankon, en ook snel inhalen kan.
Maar goed zag gisteren een video van Autoblog, over een Alfa Romeo. Nou dan ga je pas huilen over je brandstof verbruik, die haalt niet eens 10km op 1 liter brandstof.
Tot dat ze staan te flitsen en dan krijgt je pa een fikse rekening. Je kan wel te hard rijden maar ik zou de overschrijding met max 30-40km/h doen op de snelweg.quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:15 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ach, je moet maar net weten waar en wanneer je door kunt rijden
Als ik de auto van pa lief meeheb en via de A12 van omgeving Gouda naar omgeving Leiden rijd en het is wat later op de avond, dus overal 130, kan je vaak wel 180-200 km/h doorcruisen. Maarja, dat is dan een Volvo V60 D6 met 280pk en 600Nm dus dat voelt minder eng dan 150 met de 106
Ja dat overdrijven zit wat in natuurlijk, want dan moet je wel heel erg vaak tanken.quote:Op maandag 24 april 2017 17:02 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.
Ik heb met m'n Peugeot 306 1.4 maximaal 160 km/u gehaald op de GPS, dat was op een stuk snelweg dat flink bergaf ging. Toen begon er e.e.a. ook dusdanig te trillen dat ik het niet meer echt veilig vond om nóg harder te gaanquote:Op zaterdag 22 april 2017 22:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Mijn 205 ook net niet, maar 175km/u haalt ie wel hoor. Alleen dat is niet goed voor het verbruik, oh en het heeft geen zin.
Ik was samen met 'n vriend op vakantie, en we waren op de derde dag van wat een weeklange vakantie zou moeten worden op de terugweg van Avignon naar onze bed & breakfast. Op een gegeven moment stopte de auto vóór ons, ik weet niet meer waarom. Misschien om een auto van rechts te laten voorgaan? Omdat die vriend en ik elkaar afwisselden als bestuurder reed hij nu, en ondanks dat wij op tijd stil stonden was dat voor de Land Rover achter ons niet het geval. Met z'n lierinstallatie voorop is die toen achterop m'n 306 gereden Dat geeft natuurlijk ook helemaal niet mee, zo'n lierinstallatie.quote:Op maandag 24 april 2017 22:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zonde van die 306 Hoe heeft dat ongeluk overigens kunnen gebeuren?
Ik rij op de snelweg meestal best wel goed door (120 a 130 km/h voor zover dat kan) en ik ben over het algemeen ook het meest op de linker rijstrook te vinden. Als ik in de gaten heb dat iemand met een hogere snelheid op me af komt dan ik zelf op dat moment rij zal ik aan de kant gaan als dat mogelijk is, maar anders heeft 'ie zich toch echt aan de op dat moment geldende Vmax te houden totdat ik opzij kan gaan Je hebt inderdaad van die figuren die denken dat het helpt om te gaan bumperkleven, maar meestal is seinen met het remlicht of, als dat niet helpt, even vaart verminderen wel genoeg om ze duidelijk te maken dat dat niet gaat werken.quote:Op maandag 24 april 2017 22:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat is wel echt balen zeg Zou ik zelf echt heel erg vinden als dat met mijn 205 gebeurde, maar soms krijg ik wel echt de kribbels als ik weer een bumperklever achter mij heb zitten. Op de autosnelweg doe ik dan bewust snelheid minderen zodat de bumperklever niet achter mij blijft zitten, want ik vind het maar wat eng als iemand weinig volg afstand houdt.
Ach welnee. Die anderen moet gewoon allemaal stoppen met mij in de weg rijden. Ik stel voor dat ze voortaan allemaal thuis blijven als ik de weg op moet.quote:Op maandag 24 april 2017 22:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja je moet rekening houden met de fouten van andere, dat zei mijn rijschool altijd.
Dat is dan ook een 3.2 V6, dus dat wat meer zuipt vind ik niet zo heel gek. Die 10km haal ik met stadsverkeer met mijn 2.0 overigens ook niet. Op de autosnelweg gaat het al wat beter tijdens mijn woon-werk doe ik zo'n 11,5km/liter.quote:Op zondag 23 april 2017 10:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja tijdwinst valt op grote stukken echt wel te behalen: toen ik mijn 205 kocht in Zutphen, ben ik niet met 100km/u naar huis gereden. Maar toch echt minimaal 120km/u omdat de auto dat makkelijk aankon, en ook snel inhalen kan.
Maar goed zag gisteren een video van Autoblog, over een Alfa Romeo. Nou dan ga je pas huilen over je brandstof verbruik, die haalt niet eens 10km op 1 liter brandstof.
1 op 7 is met lekker boenderen aannemelijker dan die 1 op 5. Die 1 op 11/12 kan overigens ook goed kloppen. Een bekende heeft op het moment een 350Z staan en dat doet dus ook 1 op 11 met 130km/h en dat voor een 3.5 liter V6. Dat spul is met z'n 6bak allemaal redelijk zuinig op de langere stukken met enigszins een constante snelheid.quote:Op maandag 24 april 2017 17:02 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.
Ik heb zelf ooit eens een Busso V6 gehad in een Alfa 166 en daar hield het volgens mij bij 1:7/8 wel een eind op.quote:Op maandag 24 april 2017 17:02 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.
Nope, 60. Maar dat is blijkbaar al voldoende voor zo'n karretje. Alleen vanaf nul zou 'ie iets vlotter mogen zijn maar /care want toch 90% snelweg.quote:Op zaterdag 22 april 2017 23:01 schreef mpc007 het volgende:
[..]
weet er alles van, mn moeder rijdt er eentje.. heb je wel de 75pk versie?
Waarom bouw je niet gewoon een normale radio in? Willen of kunnen?quote:Op donderdag 27 april 2017 14:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een geniale oplossing is zo'n cassette bandje met een 3.5mm audio aansluiting eraan toch: ja toegeven, het geluid klinkt niet zo geweldig. Maar ik vind het best een aardige oplossing, op deze manier kan ik gewoon mijn telefoon aan de geluidinstallatie van de auto koppelen.
Ik had al uitgeprobeerd om op een echt bandje muziek op te nemen, maar door de tand destijds klonk dat ook niet meer zo geweldig. Dit AUX Bandje werkt dus veel fijner wat mij betreft Lang leven eBay, want in de gewone handel vind je dit soort bandjes helaas niet meer.
Wil ik niet: in bepaalde opzichten is die 20 jaar oude radio beter dan een autoradio van ¤ 50 Want het is wel een echte Philips Autoradio die in mijn auto zitquote:Op vrijdag 28 april 2017 22:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom bouw je niet gewoon een normale radio in? Willen of kunnen?
Ik vind em mooi!!quote:Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]
Wat een bak
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden
Gaaf ding. Lekker scheuren met zo'n hokquote:Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]
Wat een bak
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden
Leuk!quote:Op vrijdag 28 april 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wil ik niet: in bepaalde opzichten is die 20 jaar oude radio beter dan een autoradio van ¤ 50 Want het is wel een echte Philips Autoradio die in mijn auto zit
Maar in de 106 zat helemaal geen autoradio en daar heb ik toen eentje ingezet, die kon MP3 via USB afspelen en had een AUX ingang. Alleen uiteindelijk bleek ik enkel radio te luisteren.
En ja daarvoor hoef ik echt niet een andere autoradio voor in de auto te zetten: heb nu gewoon 3 frequenties opgeslagen, en dat werkt opvallend goed
Oh en de originele Autoradio past in zijn geheel gewoon veel beter bij de auto, naar mijn mening dan.
Gaaf bakkie heeft de 1.3 dezelfde boring dan als de 1.6?quote:Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]
Wat een bak
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden
Ja blijkbaar. Het is echt een plug and play conversie. Chippen hoeft niet per se, maar hij gaat er wel beter van lopen.quote:Op zondag 30 april 2017 12:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Gaaf bakkie heeft de 1.3 dezelfde boring dan als de 1.6?
Aha een langere slag dan de 1.6 en de zuigers zijn die dan van de 1.6 of de 1.3 ?quote:Op zondag 30 april 2017 12:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja blijkbaar. Het is echt een plug and play conversie. Chippen hoeft niet per se, maar hij gaat er wel beter van lopen.
Ik wist eigenlijk pas dat dit vaker gedaan wordt toen ik de advertentie zag en me wat ging inlezen. Volgens de 'kenners' had de auto zo uit de fabriek moeten komen. Wat meer koppel onderin door de 1.6 en de felheid van de 1.3 door de grotere inlaat en de nokkenas.
Distributie moet binnenkort gedaan worden, dus ik moet nog even uitzoeken welke riem er op moet. Ik denk die van de 1.6, maar dat wil ik graag zeker weten voor ik er aan begin
Het hele onderblok is van de 1.6, inclusief de zuigers. Koppakking ook, om de compressie iets te beperken.quote:Op zondag 30 april 2017 12:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Aha een langere slag dan de 1.6 en de zuigers zijn die dan van de 1.6 of de 1.3 ?
Leuk hè die Autobahn, alleen als ik van Kerkrade naar Düsseldorf rij dan mag ik welgeteld 4x terug naar de 60km/u omdat er veel wegwerkzaamheden zijn.quote:Op zondag 30 april 2017 12:10 schreef Mano_ het volgende:
Dank, heren en dame
Gisteren getankt, 130 kilometer naar huis gassen op de Autobahn, hier in de omgeving nog flink lopen spelen en net met 175 km op de dagteller weer vol gegooid. 15,8 liter maakt ruim 1:11 met goed aan het gas hangen
Goed, 60 op de teller is 54 op de GPS, dus neem ff globaal 10% tellerafwijking, dus 1:10. Ik had veel erger verwacht met spelen!
Hij lust wel alleen 98 of beter door de chip. Gelukkig woon ik tegen de Belgische grens
Zo'n Cooper S is trouwens ook leuk speelgoed
Wel leuk ja, voornamelijk omdat je niet steeds naar politie op zoek bentquote:Op zondag 30 april 2017 13:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuk hè die Autobahn, alleen als ik van Kerkrade naar Düsseldorf rij dan mag ik welgeteld 4x terug naar de 60km/u omdat er veel wegwerkzaamheden zijn.
Paar weken terug had ik de 205 ook echt op zijn staart getrapt, zoals ik eigenlijk met iedere auto doe die ik het in bezit heb. Toen reed ik op het toppunt ruim 175km/u, en dan vliegt je de adraline gewoon door het lijf.
Auto zelf vond het wel niet leuk, want het stoplampje en van koelvloeistof ging aan. Dus toen gas losgelaten en daarna gingen de lampjes ook weer uit.
Ben zelf trouwens met een experiment bezig met de 205: ik wil weten hoe zuinig die kan zijn op de autosnelweg, daarom rij ik niet harder dan 100km/u. Beste wat ik tot nu behaald heb is 19,75km per liter benzine.
Ook een net ding hoor. En zo te zien een aparte bumper erop, dat maakt 'm ook een stukje leuker.quote:Op zondag 30 april 2017 10:18 schreef Messina het volgende:
Ik maak niet veel foto's van mijn autootje, solo. Er staat altijd wel weer die Hummer bij. Dus bij deze; Solo. Want ik ben nog altijd een beetje verliefd op m'n auto.
[ afbeelding ]
Leuke auto!quote:Op zondag 30 april 2017 10:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Leuk!
Ik vroeg het, omdat ik persoonlijk juist helemaal gék word van radio; altijd dezelfde baggermuziek, reclames, etc. Dus ik luister eigenlijk alleen maar naar m'n eigen MP3.
Heb je een foto van je huidige radio?
Zoals house_is_a_feeling aangeeft zijn er inderdaad fabrikanten die radio's maken die ook goed in je auto zouden passen, maar als het voor jou geen 'probleem' is, lekker zo houden!
Auto ziet er leuk uit zo bij de tulpen!
Mano_, leuke auto!
Ik maak niet veel foto's van mijn autootje, solo. Er staat altijd wel weer die Hummer bij. Dus bij deze; Solo. Want ik ben nog altijd een beetje verliefd op m'n auto.
[ afbeelding ]
Leuke Peug! En flink pittig kan ik me voorstellenquote:Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]
Wat een bak
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden
Is dat geen Countryman? Hij/zij/het lijkt zo grootquote:Op zondag 30 april 2017 12:10 schreef Mano_ het volgende:
Zo'n Cooper S is trouwens ook leuk speelgoed
Lijkt maar zo!quote:Op zondag 30 april 2017 21:39 schreef J.Appleseed het volgende:
Is dat geen Countryman? Hij/zij/het lijkt zo groot
Ziet er toch altijd mooi uit, zo'n bling-auto.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag ja poetsdag: ik zag de buurman zijn auto waxen, dus heb mijne ook maar even gewassen met de wash & wax in een van Action.
[ afbeelding ]
Natuurlijk wel even een fotootje gemaakt, want het was behoorlijk wat werk. Is goed met een werkspons schoongemaakt, daarna nog afgespoeld met water. En uiteindelijk afgedroogd
Ah! Maar toch, een Mini is dus echt niet meer zo miniquote:
Ziet er netjes uit! Maar de auto wassen heeft zeker wel nut, dat doe je niet alleen om 'm er mooier uit te laten zien. Door de auto regelmatig (en goed) te wassen bescherm je de auto namelijk tegen roest, en zo blijft de lak er ook netjes uit zien.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag ja poetsdag: ik zag de buurman zijn auto waxen, dus heb mijne ook maar even gewassen met de wash & wax in een van Action.
[ afbeelding ]
Natuurlijk wel even een fotootje gemaakt, want het was behoorlijk wat werk. Is goed met een werkspons schoongemaakt, daarna nog afgespoeld met water. En uiteindelijk afgedroogd
Waxen zorgt voor een 'gladde beschermende laag' om het even simpel te zeggen.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:40 schreef Diqiu-Long het volgende:
Netjes: maar heeft waxen ook wel een zin en nut? Want schoonmaken dat begrijp ik wel, maar waxen dat begrijp ik nog niet 100%
Ja, het beschermt extra.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat had ik ookal begrepen, maar ik dacht dat je lak er extra mee beschermd wordt? Ik zag gisteren de buurman zijn auto waxen, had alleen zijn motorkap gedaan.
Maar wat glimde dat zeg, dat vond ik echt schitterend om te zien.
quote:Op maandag 8 mei 2017 10:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ah! Maar toch, een Mini is dus echt niet meer zo mini
En jullie hebben dan een Hummer als hobby-wagen? Damn, dat is wel een flink apparaat!
Leuke plek voor een smart met aanhanger!quote:Trouwens, ik was gisteren in Luik en daar hebben ze wel redelijk onpraktisch grote parkeerplaatsen:
[ afbeelding ]
Zelfs een Smart had er niet meer bij gekund
Zo te zien hebben ze gewoon een hok getekend om alle plekken waar parkeren mogelijk is. Verderop staan er drie in één "vak". Twee Smarts in deze zou nog wel moeten lukken.quote:Op maandag 8 mei 2017 10:16 schreef J.Appleseed het volgende:
Trouwens, ik was gisteren in Luik en daar hebben ze wel redelijk onpraktisch grote parkeerplaatsen:
[ afbeelding ]
Zelfs een Smart had er niet meer bij gekund
Mijn mooie auto gaat echt niet door de krasstraat!quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Daarom 1x in de 2/3/6 maand eens in de wasstraat als de ramen te vunzig worden
Ach mijne heeft redelijke steenslag en slecht bijgewerkte plekken. Die vallen minder op als die vies is. En met 500-1000 km per week heb je geen zin om telkens te wassen (en helemaal niet met de hand )quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn mooie auto gaat echt niet door de krasstraat!
quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan moet je de inleiding van dit artikel van Wiki How To eens lezen:
"Sommige auto's op straat zien er erg vies en versleten uit, iedereen kan zien dat de eigenaar niet goed voor zijn auto zorgt. Je wilt natuurlijk niet dat andere mensen dat over jou zullen denken."
http://nl.m.wikihow.com/Je-auto-waxen
Mijn vorige auto ging ook gewoon door de wasstraat, daar reed ik ruim 30K per jaar privé mee en was al wat ouder (2005). Maar met deze auto, die nog altijd lichtjes nieuw ruikt van binnen kan ik het niet over m'n hart verkrijgen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach mijne heeft redelijke steenslag en slecht bijgewerkte plekken. Die vallen minder op als die vies is. En met 500-1000 km per week heb je geen zin om telkens te wassen (en helemaal niet met de hand )
En hij is nog mooier ookquote:Op donderdag 11 mei 2017 20:36 schreef Gezicht het volgende:
Mijn ouders hebben onlangs hun MX-5 vervangen door een Saab 93 1.8 turbo cabrio uit 2007. Jeetje wat rijdt dat heerlijk
Gaat als een tiet ondanks dat dat ding anderhalf ton weegt.
Ik zou voor Bleu Recife gaan, ik vind een metallic lak veel mooier dan een simpele enkelvoudige kleur.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:04 schreef mpc007 het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie de mooiste kleur voor een Peugeot 206?
Zelf twijfel ik tussen Bleu Recife (de RC introkleur: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/395260/DSC0052.jpg) of Rouge Aden (http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/340433/Tony.jpg).
Mocht iemand een mooie 1.6 16v in die kleur weten te staan in beetje leuke uitvoering (bijv XS premium, xs pack, griffe) of met leuke opties (minimaal a/c) voor <2500 wordt een PM zeer gewaardeerd
Blauw in dit geval, maar in algemeen vind ik die zilver kleurige 206 GTi's het leukste uit zien.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:04 schreef mpc007 het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie de mooiste kleur voor een Peugeot 206?
Zelf twijfel ik tussen Bleu Recife (de RC introkleur: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/395260/DSC0052.jpg) of Rouge Aden (http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/340433/Tony.jpg).
Mocht iemand een mooie 1.6 16v in die kleur weten te staan in beetje leuke uitvoering (bijv XS premium, xs pack, griffe) of met leuke opties (minimaal a/c) voor <2500 wordt een PM zeer gewaardeerd
Die 206 GTi's zijn fijne en vlotte reisauto's en omdat 't in principe een "normaal" blok is geeneens duur in onderhoud. Alleen hadden ze gezien de GTi badge wat sneller mogen zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Blauw in dit geval, maar in algemeen vind ik die zilver kleurige 206 GTi's het leukste uit zien.
Zo'n 1.9 TDI wil wel in een Polo, al helemaal als 'ie langs JD is geweest. Zou best een leuke vervanger van je HDI (?) kunnen zijnquote:Op zondag 21 mei 2017 00:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben aan het vloeken in de kerk. Zou misschien na de 206 wel een Polo 1.9 TDI willen
Inderdaad, heb rijles gehad in een 100 pk (met ronde koplampen). Wel een eindje duurder in mrb.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zo'n 1.9 TDI wil wel in een Polo, al helemaal als 'ie langs JD is geweest. Zou best een leuke vervanger van je HDI (?) kunnen zijn
Imho zijn dat wel aardige auto's die Polo's. Mocht je d'r naderhand vanaf willen zijn ze ook wel makkelijk te verkopen want VW.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Inderdaad, heb rijles gehad in een 100 pk (met ronde koplampen). Wel een eindje duurder in mrb.
Mijn prijsklasse is vaak dat ik de laatste eigenaar zal zijn .. De 206 zal ik waarschijnlijk ook af rijden, wel na alle investeringen.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Imho zijn dat wel aardige auto's die Polo's. Mocht je d'r naderhand vanaf willen zijn ze ook wel makkelijk te verkopen want VW.
Ik heb gelesd in het laatste model Ibiza 1.9tdi, dat wil wel vooruit.quote:Op zondag 21 mei 2017 01:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Inderdaad, heb rijles gehad in een 100 pk (met ronde koplampen). Wel een eindje duurder in mrb.
Nice! Al aan Squadra Tuning gedacht?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:45 schreef x3ro het volgende:
[..]
Die 206 GTi's zijn fijne en vlotte reisauto's en omdat 't in principe een "normaal" blok is geeneens duur in onderhoud. Alleen hadden ze gezien de GTi badge wat sneller mogen zijn.
Vandaag een dikke 500 km het hele land door gereden maar mag vrijdag een 500 Abarth in ontvangst nemen als vervanger van mijn Fiesta ST. Heb een behoorlijk verse weten te vinden met net 40kkm gelopen. Denk dat ik maar eens een mailtje richting Savali tuning de deur uit doe
Thanks Squadra heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar na communicatie neig ik naar Savali. Zelf goede ervaringen met Squadra? Wat betreft Abarth is mij aangeraden te kijken bij Squadra, Savali en MCC. De rest van de bedrijven moet niet zo geweldig zijn voor deze auto's.quote:
Alleen van horen zeggen, 2 maatjes van me hebben hun Alfa's daar gebracht en waren bijzonder tevreden. Ook vind ik de website van hun erg duidelijk en uitgebreid.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:24 schreef x3ro het volgende:
[..]
Thanks Squadra heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar na communicatie neig ik naar Savali. Zelf goede ervaringen met Squadra? Wat betreft Abarth is mij aangeraden te kijken bij Squadra, Savali en MCC. De rest van de bedrijven moet niet zo geweldig zijn voor deze auto's.
En bij deze een eigen ervaring: Ik ben bij Squadra geweest met mijn 1.9 JTD en hij heeft er 40 pk en zo'n 80 Nm extra uit weten te halen zonder het motorblok in de gevarenzone te brengen.quote:Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Alleen van horen zeggen, 2 maatjes van me hebben hun Alfa's daar gebracht en waren bijzonder tevreden. Ook vind ik de website van hun erg duidelijk en uitgebreid.
Heb je trouwens foto's?
Zelf nog geen foto's gemaakt maar het betreft deze auto https://jcbaarse.nl/auto/fiat-abarth-hatchback-3-drs-verkocht/quote:Op zondag 21 mei 2017 18:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Alleen van horen zeggen, 2 maatjes van me hebben hun Alfa's daar gebracht en waren bijzonder tevreden. Ook vind ik de website van hun erg duidelijk en uitgebreid.
Heb je trouwens foto's?
Klinkt niet verkeerd! Met minimale mods gaat zo'n 500 toch richting de 175/180pk en 280nm. Voor meer heb je toch echt een grotere turbo in de vorm van een 1446 of TD04 nodig.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
En bij deze een eigen ervaring: Ik ben bij Squadra geweest met mijn 1.9 JTD en hij heeft er 40 pk en zo'n 80 Nm extra uit weten te halen zonder het motorblok in de gevarenzone te brengen.
Ik was daar echt enorm tevreden over, mocht ik ooit weer een JTD hebben weet ik zeker dat ik Stephan van Squadra ook weer ga spreken.
Leuk ding! Alleen best wel zwaar voor zo'n klein bakje. En die rode stoelen zijn mij iets te gewaagd..quote:Op zondag 21 mei 2017 21:22 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zelf nog geen foto's gemaakt maar het betreft deze auto https://jcbaarse.nl/auto/fiat-abarth-hatchback-3-drs-verkocht/
Toen ik voor een proefrit kwam stond ie naast z'n grote broer in de vorm van een 430 scuderia 16m spider
[..]
Klinkt niet verkeerd! Met minimale mods gaat zo'n 500 toch richting de 175/180pk en 280nm. Voor meer heb je toch echt een grotere turbo in de vorm van een 1446 of TD04 nodig.
Ik heb ook totaal niets met Duitse auto's: vind ze patserig overkomen, net als Duitsland zelf Van kijk ons met onze dikke bakken, dat gevoel heb ik altijd als ik Duitse auto's die langs komen.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal niks met Volkswagen (en Duitse auto's in het algemeen), het is gewoon dat de oudere TDI's gewoon goede motoren zijn naar mijn idee.
Gewicht hebben eigenlijk zo goed als alle modernere auto's helaas last van. Mijn eerste auto was een 205 GTi die behoorlijk gestript was en zoiets zit dan dus ook gewoon onder de 800 kilo. Dat merk je echt enorm goed bij het sturen. Mocht het wat lichter en sportiever moeten misschien op den duur nog het een en ander achter de voorstoelen strippen en een halve kooi, beetje a la Megane R26R.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:26 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Leuk ding! Alleen best wel zwaar voor zo'n klein bakje. En die rode stoelen zijn mij iets te gewaagd..
Ik vind Duitsland qua land dan wel weer prima.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik heb ook totaal niets met Duitse auto's: vind ze patserig overkomen, net als Duitsland zelf Van kijk ons met onze dikke bakken, dat gevoel heb ik altijd als ik Duitse auto's die langs komen.
Misschien onterecht en bevooroordeeld, omdat ik Duitsland als land zijnde sowieso hartstikke arrogant vind. Maar het trekt mij gewoon niet, net zoals ik niets met Aziatische auto's heb. Al heb ik ook niet zoveel met Italiaanse auto's, maar vind een Fiat 500 wel echt een leuke verschijning.
Ik zelf heb meer met Fransen auto's, met name Peugeot als ik eerlijk ben. Komt misschien door die Leeuw als logo, maar ik vind gewoon dat ze leuke auto's maken.
Ik wist niet dat mijn oude stinkdiesel door ging voor een patserbakquote:Op zondag 21 mei 2017 21:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik heb ook totaal niets met Duitse auto's: vind ze patserig overkomen, net als Duitsland zelf Van kijk ons met onze dikke bakken, dat gevoel heb ik altijd als ik Duitse auto's die langs komen.
Nee, had ik van mijn brommobiel ook niet verwacht.quote:Op maandag 22 mei 2017 18:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mijn oude stinkdiesel door ging voor een patserbak
Lijkt me dat 'ie dan gewoon niet goed vast zatquote:Op woensdag 24 mei 2017 12:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja had ik ook, tussen de deur geklemd en de eerste paar keer was dat ook goed gegaan. Tot ik een keer om middernacht wakker werd, naar buiten keek en zag dat het los gewaaid was.
Haha dat plaatsen duurt je nog geen 30 seconden. Je gehele voorruit perfect krabben kan jij ook in 30 seconden? Vind ik knap.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Privé parkeerplaats heb ik niet hè: maar in de winter sta ik liever te krabben, dan dat ik al die tijd besteed aan het goed bevestigen van dat ding.
Ik vind het krabben van een koude auto, ook als het even lang zou duren, toch een stuk vervelender dan een doek tussen de deuren van een warme auto te doen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben gewoon sloom, zo'n kl*te scherm goed vastleggen duurt bij mij net zolang als krabben. Want krabben is een beweging die ik heel snel kan uitvoeren, dus ja het maakt uiteindelijk niets uit.
De tijd die kwijt zou zijn aan het bevestigen van dat ding, zou ik ook kwijt zijn aan het krabben.
Huh? Waarom is dat zo'n probleem dan?quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat moest ik aan het stuur dan vast zetten, en daar had ik niet zo zin in
Die haakjes kan je in elkaar haken aan de binnenkant, en als hij dan nog niet strak genoeg staat bijvoorbeeld om je stuur / pook / handrem trekken, dan staat hij echt wel strak.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zet je ze dan strak met die touwtjes? Dat moest ik aan het stuur dan vast zetten, en daar had ik niet zo zin in: dus klem het gewoon tussen de deur, die je daarna nog dicht moet gooien.
Ooooooh. Ik wind dat touwtje gewoon half om het stuur heen en haak het haakje dan in het touwtje vastquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die haakjes kan je in elkaar haken aan de binnenkant, en als hij dan nog niet strak genoeg staat bijvoorbeeld om je stuur / pook / handrem trekken, dan staat hij echt wel strak.
Niks aan het stuur binden, die haakjes aan het touwtje is om de 2 touwtjes aan elkaar te maken
Je denkt echt dat het rubberen touwtje (want dat is het enige wat de auto aanraakt) schade kan veroorzaken aan je plastic binnenkant?quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maja ik ben nogal panisch dat als ik het met die touwtjes strak zet: dat mij juist wat binnen in auto gast beschadigen, want ze zitten wel gewoon aan mij doek.
Was trouwens iets wat ik bij de Action gekocht had: winter is soms zo wisselvallig, dat je de ene dag wel moest krabben en de andere dag niet.
Ik vind Recife ook erg fraai ja. Overigens is deze kleur op alle 206jes geleverd, niet alleen op RCs. Er bestaan dus gewoon 1.1, 1.4, 1.6 met die specifieke lak. Binnen mijn budget is veruit de grootste lading beschikbare modellen een Quiksilver, en hoewel die best leuk zijn weinig uniek door de kleur en ze hebben bijna allemaal een productiefout met de stoelen waardoor de bekleding losschiet bij de bestuurders-zijairbag. De bekleding zelf is nu anno 2017 ook niet heel fraai meer.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zou voor Bleu Recife gaan, ik vind een metallic lak veel mooier dan een simpele enkelvoudige kleur.
Maar het wordt jouw auto dus eigenlijk moet je je niet baseren op de mening van anderen, vind ik dan
Die kleuren ga je trouwens ook alleen op Peugeot 206 RC's vinden, de kans dat je een 1.6 vindt die daarmee geleverd is acht ik zéér klein.
Ik ben weer helemaal in m'n nopjes met dit weer, trouwens
Afgelopen week zelfs om half 1 's nachts nog het dak omlaag gedaan en gáán
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben alle 16v 206'jes een olietemperatuurmeter. Ik weet niet of er 1.6 8v-motoren geleverd zijn in de gewone 206 maar de cc's hebben allemaal een 1.6-16v of 2.0-16v motor en die hebben ook allemaal een olietemperatuurmeter.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:44 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ik vind Recife ook erg fraai ja. Overigens is deze kleur op alle 206jes geleverd, niet alleen op RCs. Er bestaan dus gewoon 1.1, 1.4, 1.6 met die specifieke lak. Binnen mijn budget is veruit de grootste lading beschikbare modellen een Quiksilver, en hoewel die best leuk zijn weinig uniek door de kleur en ze hebben bijna allemaal een productiefout met de stoelen waardoor de bekleding losschiet bij de bestuurders-zijairbag. De bekleding zelf is nu anno 2017 ook niet heel fraai meer.
Ik zag online recent een aardige 1.6 XS Pack in Recife voor een schappelijke prijs maar had wel een hoge km-stand (260k, mijn max is eigenlijk 190k) en was niet helemaal orgineel (andere achterlichten). Bovendien is de verkoper een of andere Turkse handelaar die me door de telefoon weinig meer kon vertellen dat 'alles erbij zat en alles heel mooi was'. Ben nog niet helemaal overtuigd dat ik daar >100km voor wil gaan rijden om te kijken. Aan de andere kant had ie wel alle opties die ik wil (zelfs zwart lederen interieur) dus zo ongeveer mijn ideale config.
Trouwens, weten jullie hoe het komt dat sommige 206jes 1.6 wél vijf tellers hebben (kmh, rpm, kvstemp, olietemp, tank) en sommige die olietemp missen? Ik dacht eerst dat het aan phase I of II lag maar dat is dus niet zo, beide varianten komen voor. Eigenlijk moet ik een goede originele prijslijst met alle opties uit 2004 zien te vinden maar die zijn online niet-bestaand geloof ik.
http://www.peugeotlogic.c(...)06instr/cluster.jpgd (5 tellers)
https://www.auto24parts.c(...)8b5bd0e24ed64604.jpg (4 tellers)
Interessant, dank voor je bijdrage. Omdat er zoveel 206 varianten zijn is het inderdaad behoorlijk ingewikkeld allemaal. Geldt ook voor de boordcomputer, afhankelijk van de motor heeft die een 2 of 4 regelig scherm. Maar goed, als de stelling is dat alle 1.6 16v'jes een olietemp meter hebben zou dat betekenen dat degene die ik gevonden heb een ander tellerhuis / instrumentencluster gehad heeft (!!!). En dat is op zich al genoeg reden erbij uit de buurt te blijven natuurlijk..quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alle 16v 206'jes een olietemperatuurmeter. Ik weet niet of er 1.6 8v-motoren geleverd zijn in de gewone 206 maar de cc's hebben allemaal een 1.6-16v of 2.0-16v motor en die hebben ook allemaal een olietemperatuurmeter.
Dan zou ik denken dat de 8v motoren geen olietemperatuurmeter hebben.
EDIT
Blijkbaar is de 1.4 ook in een 16v-variant geleverd en die heeft ook weer geen olietemperatuurmeter... ik zou het niet weten
Kijk ook gewoon eens bij jou in de buurt rond wat er bij autobedrijven staat. Heel frappant: ik had het hele internet afgezocht en had oorspronkelijk een Peugeot 306 op het oog, maar uiteindelijk heb ik juist door bij mij in de buurt te zoeken een hele nette 206 cc 2.0-16v voor een redelijke prijs kunnen vinden.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:52 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Interessant, dank voor je bijdrage. Omdat er zoveel 206 varianten zijn is het inderdaad behoorlijk ingewikkeld allemaal. Geldt ook voor de boordcomputer, afhankelijk van de motor heeft die een 2 of 4 regelig scherm. Maar goed, als de stelling is dat alle 1.6 16v'jes een olietemp meter hebben zou dat betekenen dat degene die ik gevonden heb een ander tellerhuis / instrumentencluster gehad heeft (!!!). En dat is op zich al genoeg reden erbij uit de buurt te blijven natuurlijk..
Ik zoek trouwens altijd via gaspedaal.nl, zijn er nog sites die ik dan niet meepak (behalve Marktplaats?) in mijn zoekopdracht. Wil zeker zijn dat ik niets misloop
Ben al paar keer wezen kijken bij enkele Quiksilvers die hier in de buurt staan. Ziet er prima uit, rijdt ook wel lekker die 1.6 16v. Maar eigenlijk heb ik dus voorkeur voor een iets spannender kleurtje. Stond pas een hele fraaie fel rode (Rouge Aden) maar 150k en het lederen interieur voor een heel nette prijs maar ik was niet de enige die dat doorhad want die was binnen drie dagen wegquote:Op woensdag 24 mei 2017 14:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Kijk ook gewoon eens bij jou in de buurt rond wat er bij autobedrijven staat. Heel frappant: ik had het hele internet afgezocht en had oorspronkelijk een Peugeot 306 op het oog, maar uiteindelijk heb ik juist door bij mij in de buurt te zoeken een hele nette 206 cc 2.0-16v voor een redelijke prijs kunnen vinden.
Maar verder is het inderdaad GasPedaal, AutoTrack24 en Marktplaats.
Ja, een Quicksilver is ook een beetje een te algemeen model. Maar goed, het blijven tweedehands auto's dus je moet niet verwachten dat je precies het model gaat vinden wat je zoekt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:00 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ben al paar keer wezen kijken bij enkele Quiksilvers die hier in de buurt staan. Ziet er prima uit, rijdt ook wel lekker die 1.6 16v. Maar eigenlijk heb ik dus voorkeur voor een iets spannender kleurtje. Stond pas een hele fraaie fel rode (Rouge Aden) maar 150k en het lederen interieur voor een heel nette prijs maar ik was niet de enige die dat doorhad want die was binnen drie dagen weg
GT bumpers zijn zeker uniek, maar daardoor krijgt de 206 wel een hele dikke onderbeetquote:Op woensdag 24 mei 2017 15:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, een Quicksilver is ook een beetje een te algemeen model. Maar goed, het blijven tweedehands auto's dus je moet niet verwachten dat je precies het model gaat vinden wat je zoekt.
Ik had ook liever een bruin interieur gehad, maar ik moet 't met zwart doen. Ach, het zij zo.
Ik wil eigenlijk wel ooit nog eens GT bumpers hebben als ik ze voor een nette prijs kan vinden
[ afbeelding ]
Ik heb nu de 16-inch Ouragans onder mijn cc en ik vind ze eigenlijk wat te klein Daarom dat de 17-inch Challengers mij juist heel erg aanspreken. Ze maken de auto ook een stuk stoerder.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:07 schreef mpc007 het volgende:
[..]
GT bumpers zijn zeker uniek, maar daardoor krijgt de 206 wel een hele dikke onderbeet
De 17 inch Challengers zijn imo ook net een maatje te groot voor de 206 (tenzij RC), staan beter op de 307CC (vooral de donkergrijs gecoate
Zelf vind ik de 16 inch Ouragan's (die veelspaaks dingen) het fraaist eigenlijk
Hm, ik moet toegeven dat ze onder de CC wat ieler staan inderdaad.. Maar zou je niet eerder de bumpers een keer in carrosseriekleur proberen te krijgen? Dat maakt denk ik ook erg veel uit, misschien nog wel meer dan de velgenquote:Op woensdag 24 mei 2017 15:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb nu de 16-inch Ouragans onder mijn cc en ik vind ze eigenlijk wat te klein Daarom dat de 17-inch Challengers mij juist heel erg aanspreken. Ze maken de auto ook een stuk stoerder.
[ afbeelding ]
Tja, dat is natuurlijk ook zo. Overigens is rood op een tweedehands auto wel vaker op een probleem, vooral het dak. Gelukkig kan je met een busje Motip een hoop netjes krijgenquote:Op woensdag 24 mei 2017 15:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja je moet allemaal concessies doen bij tweedehands auto's: zo wilde ik eerst een rode 205, maar die lak verbleekt meestal en verkeren dus niet in goede staat. Ook kon geen nette 1.4 in die kleur vinden, maar wel dus een hele nette blauwe 205 1.4 en toen heb ik toch de concessie gedaan en nu ben ik er nog blij mee ook.
Achteraf vind ik het een schitterende kleur, terwijl ik rood nu plots minder mooi vind
Denk dat het aan de uitvoering ligt. Of zou het echt een fabrieksoptie zijn? Weet ook niet of dat makkelijk te achterhalen is in Servicebox.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:47 schreef mpc007 het volgende:
Hm ja, maar de latere modellen zijn geleverd met meegespoten exemplaren dus je hebt nog steeds gewoon een fabrieksoptie
Trouwens hier nog enkele 206 1.6 gevonden zonder olietemp..:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/34449293
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/34448597
Heb het verband / regel die bepaalt of nu 4 of 5 tellers zijn nog niet gevonden. Lijkt me ook sterk dat er zoveel exemplaren met vervangen tellerhuizen in omloop zijn..
Nou, ik hoop dat de optielijst me daar wijzer in kan maken, weet iemand een link naar een digitaal 2004 exemplaar? Wellicht dat het daar als standaard of optie in genoemd wordt!quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Denk dat het aan de uitvoering ligt. Of zou het echt een fabrieksoptie zijn? Weet ook niet of dat makkelijk te achterhalen is in Servicebox.
Dat denk ik dan wel. Als je de achterkant van het tellerhuis van een 4-klokker ziet zit er namelijk wel al de bevestiging voor een vijfde meter..quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden die tellerpanelen zo uitwisselbaar zijn?
Ik heb via Peugeot Servicebox het VIN-nummer van mijn auto opgezocht en de optielijst bekekenquote:Op woensdag 24 mei 2017 17:33 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Dat denk ik dan wel. Als je de achterkant van het tellerhuis van een 4-klokker ziet zit er namelijk wel al de bevestiging voor een vijfde meter..
@Appleseed, die lijst, hoe kom je daaraan?
Dacht dat de optielijst alleen zichtbaar is met een dealeraccount.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb via Peugeot Servicebox het VIN-nummer van mijn auto opgezocht en de optielijst bekeken
Denk dat je gelijk heb dat het de turbo slang is.quote:Op donderdag 25 mei 2017 07:09 schreef Goddelijker het volgende:
Eerder je turbo-slang aan je motorblok en slang zelf te zien. Dus wel logisch dat alle kracht weg was. Maar het heeft verder geen gevolgen denk ik.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 20:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dacht dat de optielijst alleen zichtbaar is met een dealeraccount.
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 25 mei 2017 12:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Zo de auto is weer schoongemaakt Een tijdje terug in de wax gezet, dus dat hoef ik nu dan niet te doen gelukkig.
Behoorlijk inspannende om op en neer met emmers water te lopen, zodat ik de auto goed kon afspoelen. Ik woon op de tweede etage en een tuinslang heb ik helaas niet tot mijn beschikking
Ventilatie =/= AC.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nou de ventilatie in de 205 heb ik ook uitgeprobeerd: vol opengedraaid en dan komt er lauwe lucht uit, niet bepaald koud dus
Maar wel nog acceptabel, want op de autosnelweg met raam open rijden zou niet zo goed voor het brandstofverbruik zijn. En het geeft natuurlijk een ontiegelijk lawaai
Draai de lampjes eens om? Leds hebben meestal een bepaalde polariteit in tegenstelling tot halogeenlampen.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gisteren eindelijk die LED T10 steeklampjes binnen gekregen: dus ik weer het hele dashboard losgehaald, heb ik de lampjes eindelijk verwisseld doen ze het niet
Dus of die LED's werken gewoon niet in mijn auto, of het zijn neppers? Want 10 van die lampjes voor net iets meer dan een ¤ 1 is wellicht ook te goedkoop, alleen ik kan het verder niet testen.
Weet wel dat ik straks naar de Heuts ga: koop wel de gewone lampjes, heb namelijk geen zin om steeds op post uit China te wachten.
Omdat er simpelweg erg weinig aanbod is van onverpeste 206jes met een 1.6 of 2.0 motor in de kleuren Bleu Recife of Rouge Aden (de sportieve kleuren). Als jij er eentje ziet voor een schappelijke prijs hoor ik het graag..quote:
Lampjes waren waarschijnlijk toch niet stuk: gisteren om 12:00 direct bij de Heuts normale steeklampjes gekocht, van het goede wattage. Want ik vermoed dat ik van de Turk in Düsseldorf 5 watt lampjes gekregen had en die waren dus doorgebrand!quote:Op zondag 28 mei 2017 15:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Draai de lampjes eens om? Leds hebben meestal een bepaalde polariteit in tegenstelling tot halogeenlampen.
Misschien eens naar de "saaiere" kleuren kijken? Ik heb zelf 2 jaar geleden een compleet standaard 206 gti weten te kopen met <100kkm gelopen en een sluitende historie voor niet zo heel veel meer dan die halfordstuning 206'jes. Verder wel even verdiepen in de onderhoudshistorie bij die 2 liters. Die hebben nog wel eens issues met klepstoters en dan lopen ze wanneer ze koud zijn zijn fijn maar op 3 poten.quote:Op zondag 28 mei 2017 22:52 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Omdat er simpelweg erg weinig aanbod is van onverpeste 206jes met een 1.6 of 2.0 motor in de kleuren Bleu Recife of Rouge Aden (de sportieve kleuren). Als jij er eentje ziet voor een schappelijke prijs hoor ik het graag..
En als het enige originele aan dat soort auto's een setje andere achterlichten is, is het herstellen naar origineel nog wel te doen.
Nouja heb er zelf ook toegang tot hoorquote:
Tja zo'n Quiksilver kan altijd maar bijzonder is anders. Er rijden nog best veel 206jes rond en ik wil wel iets wat minimaal net zo kek oogt als mijn 106 Sport van nu (die is ook al grijs helaas)quote:Op maandag 29 mei 2017 10:19 schreef x3ro het volgende:
[..]
Misschien eens naar de "saaiere" kleuren kijken? Ik heb zelf 2 jaar geleden een compleet standaard 206 gti weten te kopen met <100kkm gelopen en een sluitende historie voor niet zo heel veel meer dan die halfordstuning 206'jes. Verder wel even verdiepen in de onderhoudshistorie bij die 2 liters. Die hebben nog wel eens issues met klepstoters en dan lopen ze wanneer ze koud zijn zijn fijn maar op 3 poten.
Dan zul je je budget omhoog moeten schroeven. Er zijn genoeg nette GTi's te krijgen in leuke kleuren, maar dan zit je al snel boven de 3.000 euro:quote:Op maandag 29 mei 2017 20:29 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Tja zo'n Quiksilver kan altijd maar bijzonder is anders. Er rijden nog best veel 206jes rond en ik wil wel iets wat minimaal net zo kek oogt als mijn 106 Sport van nu (die is ook al grijs helaas)
Leuke en mooie exemplaren inderdaad. Overigens hoef ik niet per se een GTi, de 1.6 in een sportieve uitvoering is ook prima (en een stukje goedkoper). Het punt is dat ik normaliter enkel auto's koop die volledig of bijna volledig afschreven zijn. Op die manier rijd je namelijk het goedkoopst auto, terwijl de auto's niet per se slecht hoeven te zijn. Een 206 van >5000 euro schrijft nog fors af komende jaren, zeker als de uitrusting niet helemaal courant is of de km-stand over de 200k heen gaat. Het is dus niet mijn doel de mooiste 206 te vinden die er is, maar de mooiste voor mijn budget (2500). Op zich moet dat lukken, want als ik niet per se een leuke kleur of uitvoering zocht had ik er allang een gevonden (saaie 1.1 XR of 1.4 vind je al voor 1000 euro).quote:Op dinsdag 30 mei 2017 08:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan zul je je budget omhoog moeten schroeven. Er zijn genoeg nette GTi's te krijgen in leuke kleuren, maar dan zit je al snel boven de 3.000 euro:
[ afbeelding ]
Deze bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Of deze.
[ afbeelding ]
Zwarte velgen zijn niet zo mijn ding, maar oke.
[ afbeelding ]
Deze vind ik al wat minder netjes, maar da's wel een blauwe.
Ik zou liever voor een wat duurder (en netter!) exemplaar gaan waarbij je weet dat er op onderhoud niet is bezuinigd, dan een goedkoper exemplaar waar je kan wachten op de eerstvolgende rekening als gevolg van achterstallig onderhoud.
Boeit me best, maar moet geen bulshit zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:23 schreef JDude het volgende:
Doe dan ook niet alsof "onze" mening je enige kont boeit.
Ook anno 2017 nog?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat een auto snel verkocht is, maakt het echter nog geen goede auto. Er zijn genoeg bandenschoppers die enkel voor de looks en het 'altijd goed onderhouden, maar de boekjes ben ik even kwijt'-praatje vallen.
totdat je iemand hebt die het zelf doet?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat een auto snel verkocht is, maakt het echter nog geen goede auto. Er zijn genoeg bandenschoppers die enkel voor de looks en het 'altijd goed onderhouden, maar de boekjes ben ik even kwijt'-praatje vallen.
Ik houd wel de beurten erin bij, en ik bewaar de bonnen van aangekochte onderdelen er ook in met de km standen op de bonnen.. heb je een aardig beeld van het gepleegde onderhoud.. Als een eventuele koper het daar niet mee eens is, hoepelt hij maar lekker opquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:05 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
totdat je iemand hebt die het zelf doet?
ik ben geen garagist, ik vul die boekjes niet in, heb wel 2500 euro aan onderdelen erin geklapt het afgelopen jaar.
Absoluut. Van dat volk dat niets van auto's weet en hoopt op de goedheid van de verkoper.quote:
Zelf doen kan. Doe ik ook deels. Maar het is wat SD zegt: bewaar je facturen. Het is aan de koper of ze dat, in combinatie met de indruk die ze van jou als verkoper krijgen, voldoende vinden. Zo niet, prima, dan kijken ze maar verder.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:05 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
totdat je iemand hebt die het zelf doet?
ik ben geen garagist, ik vul die boekjes niet in, heb wel 2500 euro aan onderdelen erin geklapt het afgelopen jaar.
Sterker nog, die map bonnen heeft er bij mij voor gezorgd dat ik aanzienlijk meer voor mijn total gereden auto terug kreeg. Meer dan 50% van het uitgekeerde bedrag was bij mij dankzij de rekeningen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Absoluut. Van dat volk dat niets van auto's weet en hoopt op de goedheid van de verkoper.
[..]
Zelf doen kan. Doe ik ook deels. Maar het is wat SD zegt: bewaar je facturen. Het is aan de koper of ze dat, in combinatie met de indruk die ze van jou als verkoper krijgen, voldoende vinden. Zo niet, prima, dan kijken ze maar verder.
Wat voor Peug? Goedkoop is dat niet volgens mij (althans, bij mij..)quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zit er aan te denken om toch maar de airco van de Peug te fixen
Condenser valt nog wel mee.quote:Op donderdag 1 juni 2017 07:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ligt eraan wat er mis is hè. Condensor kapot is duur. Mijn airco deed het laatst ook niet maar is met een groupon-aircobeurtje weer gefixt voor een paar tientjes. En daar ben ik met de temperaturen van de laatste tijd heel blij mee.
In mijn 206 is de aircopomp kapot, dat wordt een rekening van zo'n 300 à 400 euro ben ik bang.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:55 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Wat voor Peug? Goedkoop is dat niet volgens mij (althans, bij mij..)
Ligt ook aan de leeftijd van de auto en de prijs: heb zelf ¤ 750 voor mijn 205 betaald, nette prijs en het was aantoonbaar dat de distributieriem recent vervangen was.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik houd wel de beurten erin bij, en ik bewaar de bonnen van aangekochte onderdelen er ook in met de km standen op de bonnen.. heb je een aardig beeld van het gepleegde onderhoud.. Als een eventuele koper het daar niet mee eens is, hoepelt hij maar lekker op
Compressor is helemaal duur ja.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Condenser valt nog wel mee.
De compressor is vele malen duurder.
De mijne moet ook gevuld worden (laatste keer 8 jaar geleden gedaan...), maar heb een adres gevonden voor 39,95 excl. BTW. Dus een stukje goedkoper dan wat de meeste vragen (plusminus 75 euro).
206, condensor, pomp en een stuk leiding. Zat te denken aan een gebruikte pomp. Gelukkig kan ik het voor weinig door een collega laten doen :pquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:55 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Wat voor Peug? Goedkoop is dat niet volgens mij (althans, bij mij..)
Dat klinkt bijna alsof je van een non-airco 206 naar een wel-airco 206 wilt!quote:Op vrijdag 2 juni 2017 08:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
206, condensor, pomp en een stuk leiding. Zat te denken aan een gebruikte pomp. Gelukkig kan ik het voor weinig door een collega laten doen :p
Lijkt er wel op he? Het is eigenlijk het enige wat niet werkt aan de auto. Rest is uiterlijke dingetjes die ik toch niet aanpakquote:Op vrijdag 2 juni 2017 10:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna alsof je van een non-airco 206 naar een wel-airco 206 wilt!
Waarom voor wieldoppen gaan? Ik zou in zo'n geval gewoon kijken naar een set velgen van een 1.9.quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gisteren de sloop afgezocht naar een wieldop voor mijn Peugeot 205, maar helaas niet te vinden en het enige alternatief is via Marktplaats eentje kopen of een set nieuwe wieldoppen zonder logo
Omdat ik net nieuwe banden heb en die zijn 13 inch, en die GTi velgen zijn meestal een grotere maatquote:Op woensdag 21 juni 2017 12:06 schreef x3ro het volgende:
[..]
Waarom voor wieldoppen gaan? Ik zou in zo'n geval gewoon kijken naar een set velgen van een 1.9.
https://link.marktplaats.nl/m1172827059
Kilometerstand met de Abarth loopt alweer aardig op. Staat intussen na 3 weken 3800km verder en moet zeggen dat dat op een scheurtje in een slang richting de turbo, 3800 probleemloze kilometers zijn geweest.
Speedlines zijn wel echt heel mooi, als je ooit een 306 Cabrio oid hebt kunnen ze daar ook prima onder. Echt fraaie velgen, zijn maar weinig Peugeot designs die ik mooier vind (al zijn mijn 16 inch Ouragans onder de 206 ook mooi)quote:Op woensdag 21 juni 2017 12:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Omdat ik net nieuwe banden heb en die zijn 13 inch, en die GTi velgen zijn meestal een grotere maat
Maar die zijn echt mooi die velgen, vind ze alleen niet zo bij een gewone blauwe 205 passen.
Ik vind ze ook echt mooi, en heb ook wel al wat mooie velgen zien voorbij komen. Ze zijn enkel niet altijd in goede staat, daar zijn ja ook wettelijke eisen aan verbonden of niet?quote:Op maandag 26 juni 2017 23:43 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Speedlines zijn wel echt heel mooi, als je ooit een 306 Cabrio oid hebt kunnen ze daar ook prima onder. Echt fraaie velgen, zijn maar weinig Peugeot designs die ik mooier vind (al zijn mijn 16 inch Ouragans onder de 206 ook mooi)
Nouja, wettelijke eisen weet ik niet maar als er heel veel schade aanzit waardoor je je eraan snijdt of ze zijn simpelweg niet rond meer gaat 't m niet worden inderdaadquote:Op maandag 26 juni 2017 23:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik vind ze ook echt mooi, en heb ook wel al wat mooie velgen zien voorbij komen. Ze zijn enkel niet altijd in goede staat, daar zijn ja ook wettelijke eisen aan verbonden of niet?
Maar goed baal nog steeds wel een beetje dat ik een Wieldop verloren ben, heb de tweede die ik bijna verloren was vanmiddag dan ook met drie tyrips vastgezet!
Had je de Peugeot nog of ondertussen al wat anders? Evengoed balenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 11:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Yay ik heb waarschijnlijk een wiellager kapot
Heb de Peugeot nog. Blijf bij dezelfde werkgever, er gaan daar dingen positiever worden en krijg een contract voor onbepaalde tijd. Blijf dus kilometers makenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 12:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Had je de Peugeot nog of ondertussen al wat anders? Evengoed balen
Klinkt goed! Je werk danquote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb de Peugeot nog. Blijf bij dezelfde werkgever, er gaan daar dingen positiever worden en krijg een contract voor onbepaalde tijd. Blijf dus kilometers maken
Hoop dat de uitwerking ook positief wordtquote:Op zondag 9 juli 2017 15:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klinkt goed! Je werk dan
Balen van de lager.
Hey, autodoc ken ik nog niet. Is dat gewoon een handel?quote:Op maandag 10 juli 2017 18:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Leuk die verschillende prijzen van hetzelfde deel. Bij de automaterialen zaak ¤50,- bij Mr. Auto ¤40,- en bij Autodoc ¤22,-
Webshop net als Mister-Auto. Levering was wel wat traag.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hey, autodoc ken ik nog niet. Is dat gewoon een handel?
Trouwens, vandaag over de 20k gereden met mijn Ibiza. Ik heb hem net 2,5 maand
die dingen zijn gewoon om mee te rijden toch?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 08:18 schreef monsterd. het volgende:
Hmm zal het eens in de gaten houden om ooit wat te bestellen daar.
Heb nog even goed gekeken en heb de auto 4 maanden ipv 2,5.. Dat maakt 20k net draaglijker
Zou ik zeggen! Ik rij gewoon wat ik wil rijden. Zolang ik het kan betalen is het prima!quote:Op donderdag 31 augustus 2017 08:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die dingen zijn gewoon om mee te rijden toch?
Ik vind de interval van 20k die ik heb ook wel dikke prima. D-riem elke 240k of 10 jaar!quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:45 schreef monsterd. het volgende:
Jawel, het zijn ook grotendeels woon-werk km's. Ik ben blij dat ik een onderhoudensinterval van 30k heb joh .
Nice. Nog foto's gemaakt?quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:27 schreef JDude het volgende:
Gister met het werk met een stuk of 11 2CV's op pad geweest. Leuk om eens in zo'n ding gereden te hebben.
Nauwelijks.quote:
Wang Pang blokken en schijven?quote:Op zaterdag 16 september 2017 16:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, blokken en schijven vervangen. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan
Nee Bosch, vorige set (merk onbekend) zaten er al op toen ik m kocht dus al meer dan 70.000 km.quote:Op zaterdag 16 september 2017 16:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wang Pang blokken en schijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |