ik zie dat ik ook nog steeds fot's moet uploaen van de nieuwe auto.... de touran is er al 1,5 jaar niet meer (helaas, maar ook gelukkig )quote:Op zaterdag 8 april 2017 08:39 schreef JDude het volgende:
OP nog steeds met de Lolvo die ik al vier jaar niet meer heb.
wat zijn dan niet normale auto's volgens jouw?quote:Op zaterdag 8 april 2017 09:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Wel leuk om te lezen dat de mensen in dit topic hele normale auto's rijden.
Je hebt het autovirus te pakken. Join the club, want hier ga je niet meer vanaf komenquote:Op zaterdag 8 april 2017 09:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja en ik zit met een eerste wereld probleem: heb een perfect rijdende Peugeot 106 met slechts 136.000km op de klok, maar toch denk ik erover na om een Peugeot 205 aan te schaffen.
Alleen zoveel verschillen die auto's ook weer niet van elkaar, alleen de Peugeot 205 die ik gevonden heb heeft: elektrische ramen, en een 1.4 motor. Oh en het is een vijfdeurs, dat vond ik ook wel aantrekkelijk.
En natuurlijk centrale deurvergrendeling, maar dat heeft mijn 106 ook.
Ja, alleen dat is best problematisch: de kosten voor zo'n auto zijn het niet, de gemiddelde fiets is een stuk duurdere. Behalve dan betaal je geen wegenbelasting.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hebt het autovirus te pakken. Join the club, want hier ga je niet meer vanaf komen
Als je die Civic ondertussen al een zware auto vindt zie ik een sombere toekomst voor je in. Spul neemt rap in gewicht toe na bj 2000+. Gewoon slikken en beseffen dat de wegenbelasting vaak maar tientjeswerk is en de echte kosten elders zitten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja, alleen dat is best problematisch: de kosten voor zo'n auto zijn het niet, de gemiddelde fiets is een stuk duurdere. Behalve dan betaal je geen wegenbelasting.
Wil eigenlijk ook niet teveel verlies op de Peugeot 106 maken mocht ik die verkopen, en als ik mijn vader er blij mee zou kunnen maken gaat ie gewoon naar hem. Zijn Honda Civic 1.5 Coupe uit 1995 lust namelijk redelijk wat benzine, en het is een zware auto.
Nouja mijn pa heeft het niet zo breed als mij, maar daarvan af gezien: ook anno 2017 worden nog auto's gemaakt die je maar twee tientjes per maand aan wegenbelasting kosten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 12:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Als je die Civic ondertussen al een zware auto vindt zie ik een sombere toekomst voor je in. Spul neemt rap in gewicht toe na bj 2000+. Gewoon slikken en beseffen dat de wegenbelasting vaak maar tientjeswerk is en de echte kosten elders zitten.
Auto's die je dagelijks bij de supermarkt ziet staan, voor iedereen bereikbaar, praktisch en niet alleen om mee te showen.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:08 schreef gateway het volgende:
[..]
wat zijn dan niet normale auto's volgens jouw?
Ben je gestopt met kilometervreten?quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 uit de OP heb ik ook al niet meer, en mogelijk binnenkort mijn huidige 206 ook niet meer. Dan ga ik voor een goedkoop benzinehok, alleen een best comfortabele vinden waarvan de instap niet zo laag is zoals bij een Swift is dan nog best lastig.
Hebben een Matiz/Move en dat soort auto's niet een wat hogere instap?quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 uit de OP heb ik ook al niet meer, en mogelijk binnenkort mijn huidige 206 ook niet meer. Dan ga ik voor een goedkoop benzinehok, alleen een best comfortabele vinden waarvan de instap niet zo laag is zoals bij een Swift is dan nog best lastig.
Wat is je verbruik bij die kms? Een ST lijkt me ook wel wat hoorquote:Op woensdag 12 april 2017 11:45 schreef x3ro het volgende:
Misschien mij hier maar eens melden gezien auto's en autorijden toch wel onder mijn pleziertjes vallen. Eigenlijk altijd kleine wat rappere auto's gehad en ondanks het feit dat ik nu relatief veel kilometers maak(600+km/week), bevallen dat soort hetere hatchbacks nog steeds goed.
[ afbeelding ]
(Fiesta ST van 2008 met wat (Cosworth) goodies) Echter beweeg ik mij momenteel voort in een echt racemonster! Omdat de Fiesta bij de garage staat ivm een issue met de stuurbekrachtigingspomp, heb ik een Kia Picanto tot mijn beschikking
Bij mijn woon-werkverkeer gebruik ik tussen de 8.5 en 9.0 liter/100km. Gezien er onder andere aangepaste nokkenassen in zitten met bijbehorende andere aanpassingen vind ik dat heel netjes.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat is je verbruik bij die kms? Een ST lijkt me ook wel wat hoor
Misschien ga ik in de nabije toekomst minder woon/werk kilometers maken. Vind de diesel heel fijn maar heb er geen geluk mee gehad. Wil dan ook een betrouwbare en makkelijk te onderhouden auto wat deze niet is.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ben je gestopt met kilometervreten?
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oogquote:Op woensdag 12 april 2017 08:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hebben een Matiz/Move en dat soort auto's niet een wat hogere instap?
Suzuki Swift en Toyota Starlets kun je ook eens naar kijken, ogen toch wat beter dan zo'n Matiz.quote:Op woensdag 12 april 2017 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oog
Swift kan mijn vriendin niet goed in zitten (mijn zus heeft er eentje), Starlets zijn wel weer makkelijk te onderhouden!quote:Op woensdag 12 april 2017 19:09 schreef x3ro het volgende:
[..]
Suzuki Swift en Toyota Starlets kun je ook eens naar kijken, ogen toch wat beter dan zo'n Matiz.
Leuke auto!!quote:Op woensdag 12 april 2017 11:45 schreef x3ro het volgende:
Misschien mij hier maar eens melden gezien auto's en autorijden toch wel onder mijn pleziertjes vallen. Eigenlijk altijd kleine wat rappere auto's gehad en ondanks het feit dat ik nu relatief veel kilometers maak(600+km/week), bevallen dat soort hetere hatchbacks nog steeds goed.
[ afbeelding ]
(Fiesta ST van 2008 met wat (Cosworth) goodies) Echter beweeg ik mij momenteel voort in een echt racemonster! Omdat de Fiesta bij de garage staat ivm een issue met de stuurbekrachtigingspomp, heb ik een Kia Picanto tot mijn beschikking
Ja dat is waar of een Yaris?quote:Op woensdag 12 april 2017 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oog
Yaris is leuk maar de enige afknapper is de teller in het midden. En denk ik niet onder de 1000 te vinden.quote:
En de lage instap bij een BX? :p verder hele gave auto.quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yaris is leuk maar de enige afknapper is de teller in het midden. En denk ik niet onder de 1000 te vinden.
Dacht net aan een Citroën BX, onderhoud wat ingewikkelder maar wel een geweldige auto
Dat zijn nog best stevige prijzen! Wel geslaagd uiteindelijk?quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onder 1k is een Yaris lastig. Tijdje terug naar zitten kijken voor schoonmoeder, maar ze gaan voor 2 à 2,5k wel. En dan heb je bij 2k wel onderkant van de markt (ik trof er eentje met schade, roest en een motorstoring...).
Auto kan omhoog! De instap is vooral voor mijn vriendin, ik kan wat beter overweg met wat minder comfort dan haar.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En de lage instap bij een BX? :p verder hele gave auto.
Ik schrok er ook van. De Yaris hebben we dan ook laten varen. Uiteindelijk geslaagd voor onder de duizend euro, ook een prima karretje maar geen Jap. En dondert ie over twee of drie jaar uit elkaar, zien we dan wel weer verder.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zijn nog best stevige prijzen! Wel geslaagd uiteindelijk?
Waarom is het onderhoud ingewikkelder?quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Dacht net aan een Citroën BX, onderhoud wat ingewikkelder maar wel een geweldige auto
Dan had de 205 zeker een XU blok. Motorisch stelt een BX inderdaad niet veel voor (mits TU blok met hele koppakking :p ). Maak me vooral zorgen om het veersysteem en de beschikbaarheid van onderdelen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom is het onderhoud ingewikkelder?
Ik weet dat het een apart veersysteem heeft, heb zelf 3 BX'en gehad maar qua onderhoud zag ik niet echt een extra moeilijkheid eerlijk gezegd.
Bij een 205 is onderhoud lastiger, de kleppen die het dichtst bij het schutboord zitten bijvoorbeeld, als je die wil stellen moet je bijna blind werken want je kunt er nauwelijks bij, laat staan dat je ziet wat je doet.
Ah oke, je moet compromissen sluiten hequote:Op zaterdag 15 april 2017 00:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Auto kan omhoog! De instap is vooral voor mijn vriendin, ik kan wat beter overweg met wat minder comfort dan haar.
Ja dat is ook wel zo. Wat is het geworden? Jij nog steeds BMW overigens?quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik schrok er ook van. De Yaris hebben we dan ook laten varen. Uiteindelijk geslaagd voor onder de duizend euro, ook een prima karretje maar geen Jap. En dondert ie over twee of drie jaar uit elkaar, zien we dan wel weer verder.
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.quote:Op zondag 16 april 2017 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo. Wat is het geworden? Jij nog steeds BMW overigens?
Wel een nette auto zo'n Audi 80.quote:Op zondag 16 april 2017 11:32 schreef Galantfan het volgende:
Ja,ik meld me ook maar even hier.Ik heb al meer dan een jaar geen Galant meer,maar blijf Galantfan.Rijd nu een Audi 80 uit 1992.Geen slechte auto hoor,in een opwelling bij mijn garage gekocht na dat de Galant voorgoed gestorven was.Dat ding glimt nog als of hij net uit de fabriek komt!Behalve hier en daar een paar krasjes.Die behandeling die ze toen deden in de Audi fabriek om roest tegen te gaan is zeer effectief blijkt wel.De carrosserie is gewoon nog helemaal roestvrij!Hij had 190000 km gevreten toen ik hem kocht,en nu na wat meer dan een jaar zit ik op 224000.Wel een paar reparaties achter de rug.Tja,allemaal wel mooi,maar een Japanner is het niet met rijden,en hoger dan 1 op 10 lukt niet.En 90 pk is niet al te veel..Dus als ik weer wat geld heb zal ik denk ik een Mazda 6 of 326 proberen.
Haha ja dat is zeker zo. 3 serie toch?quote:Op zondag 16 april 2017 11:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.quote:Op zondag 16 april 2017 11:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.
Zijn wel sterke auto's volgens mij die 205's.quote:Op zondag 16 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.
Maar wilde een optie met iets meer opties en de 205 vond ik stiekem toch leuker: dus het hele land afgezocht en een net exemplaar in Zutphen gevonden, in een niet zo'n gewilde kleur.
Worden trouwens steeds zeldzamer die 205's, terwijl je nog best veel 106's ziet rond rijden.
Reserveonderdelen worden wel schaarser. Maar verder is het een bazebak hoor!quote:Op zondag 16 april 2017 15:40 schreef govie het volgende:
Heb een mooie oldtimer gezien. Het is een soort mini green hornet bak voor maar 3k, lijkt me een koopje als je 3k kan missen.
[ afbeelding ]
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=11
Dingske met potentie.
Ik heb ook nog altijd spijt van het verkopen van mijn '89er 205 GTi. Vooral wanneer je de huidige prijzen van een nette GTi ziet. Dat stokbrood was qua carrosserie keihard en had bij verkoop net wat meer dan 190k gelopenquote:Op zondag 16 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.
Maar wilde een optie met iets meer opties en de 205 vond ik stiekem toch leuker: dus het hele land afgezocht en een net exemplaar in Zutphen gevonden, in een niet zo'n gewilde kleur.
Worden trouwens steeds zeldzamer die 205's, terwijl je nog best veel 106's ziet rond rijden.
Al het leuke oudere leuke spul lijkt die kant op te gaan. Kijk de prijzen van Detla Integrale's maar eensquote:Op dinsdag 18 april 2017 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Bizar hoe snel de prijzen van de GTi's omhoog zijn geschoten.
Wat dacht je van de Volvo 850 T5, T5R en R.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:10 schreef x3ro het volgende:
[..]
Al het leuke oudere leuke spul lijkt die kant op te gaan. Kijk de prijzen van Detla Integrale's maar eens
Klopt inderdaad. Diegene die nog voor een schappelijke prijs op internet staan is allemaal automaat met 300k+ km'squote:Op dinsdag 18 april 2017 14:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Volvo 850 T5, T5R en R.
omdat de rest allemaal in de prak is gereden of doorgerot.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Bizar hoe snel de prijzen van de GTi's omhoog zijn geschoten.
De GTi krijgt eigenlijk alle aandacht en daardoor stijgen direct de prijzen in-direct, omdat juist de GTi uitvoeringen erg moeilijk te vinden zijn. Vooral als je zoals hierboven algenoemd wordt een net exemplaar wilt vinden, dus niet eentje met dik 3 ton op de teller want dan heb je er waarschijnlijk niet erg lang plezier want die lopen dan ook langzaam aan het einde van hun leven. Vooral als het een benzine-motor betreft en i.v.m. de wegenbelasting en milieuzones wil je echt geen Diesel kopen, dan kom je gewoon niet de grote Duitse steden onder andere binnen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 10:09 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik heb ook nog altijd spijt van het verkopen van mijn '89er 205 GTi. Vooral wanneer je de huidige prijzen van een nette GTi ziet. Dat stokbrood was qua carrosserie keihard en had bij verkoop net wat meer dan 190k gelopen
Hoop vandaag of morgen mijn ST weer op te halen, want in zo'n Kia Picanto word je als autoliefhebber toch redelijk depressief.
Mrb valt wel mee, je hebt het er echt wel snel uit tov benzine. Maar diesel staat nu qua prijs best hoog en dat is dan wel weer jammer.quote:Op vrijdag 21 april 2017 08:36 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vooral de wegenbelasting voor het rijden van een diesel is duur, de brandstof zelf is ja net iets goedkoper dan benzine.
Zag vanuit m'n ooghoeken iets langsschieten in m'n binnenspiegel. Toen ik keek zag ik een Peugeot 106 met hoge snelheid frontaal op de vangrail klappen. Gok dat 'ie een flinke ruk aan z'n stuur heeft gegeven of door iemand anders is geraakt, hij stond voor zover ik kon zien vrijwel haaks op de rijrichting toen hij de vangrail raakte.quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klinkt best plausibel op de A76. Daar is het elke ochtend kermis.
Kon je zien wat er precies gebeurde?
https://www.onderdelenlij(...)k/peugeot/model/106/quote:Op vrijdag 21 april 2017 20:10 schreef mpc007 het volgende:
Even kort vraagje tussendoor, welke kit / lijm kan ik het best gebruiken de wijkende raamrubbers van m'n Peug 106 weer vast te zetten? Is dat gewoon van 3M ofzo?
Een linkje is lief
Zal best, maar ik hoef nu ook niet gelijk het hele raam te vervangen. Enkel het rubber moet vastquote:Op vrijdag 21 april 2017 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://www.onderdelenlij(...)k/peugeot/model/106/
Kitten is kutten.
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mrb valt wel mee, je hebt het er echt wel snel uit tov benzine. Maar diesel staat nu qua prijs best hoog en dat is dan wel weer jammer.
Met de 206 heb ik het er wel uit, rij ongeveer 35k-40k per jaar nu. Alleen het voordeel is nu wat minder als de prijzen zo dicht bij elkaar liggen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.
Heb voor de grap even op de site van de belastingdienst uitgerekend, als mijn 205 een diesel was i.p.v. een benzine dan zou dat per kwartaal ruim ¤ 100 meer zijn.
Dus dan moet je wel heel veel rijden om het voordeel met een diesel eruit te halen.
Het is per auto verschillend omdat het verschil in verbruik tussen diesel en benzine per auto/motor weer anders is. Bij één van mijn vorige auto's lag het verschil op 15k, bij de huidige op 20k geloof ik.quote:Op zaterdag 22 april 2017 10:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoe snel? Ik hou mijn verbruik namelijk bij en met benzine haal ik in mijn 205 ook 20km op 1 liter.
Heb voor de grap even op de site van de belastingdienst uitgerekend, als mijn 205 een diesel was i.p.v. een benzine dan zou dat per kwartaal ruim ¤ 100 meer zijn.
Dus dan moet je wel heel veel rijden om het voordeel met een diesel eruit te halen.
Ligt ook aan je rijstijl: ik rem zo min mogelijk en als ik op de autosnelweg zit, dan probeer ik een constante snelheid van ongeveer 100km/u aan te houden.quote:Op zaterdag 22 april 2017 17:43 schreef mpc007 het volgende:
1:20 geloof ik niet zo. Heb hetzelfde blokje als jij in een 106 en denk dat ie niet veel zuiniger is dan 1:16.5.
Of je moet 90 op de snelweg rijden, dus zeg dat er dan even bij.
Mijn auto mag ook in de fipo:
Peugeot 106 1.4 Sport 1998
Dat dacht ik dus al. Niets mis mee, ik rijd zelf ook met zo min mogelijk remmen en constante snelheid. Maar voor het vergelijk is het wel zo handig als iedereen gewoon de cijfers opgeeft bij de maximale snelheid, dus op de snelweg 100, 120, of 130. Vermoedelijk rijd je dan geen 1:20 meer maar ca 1:17. Nog steeds netjes.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ligt ook aan je rijstijl: ik rem zo min mogelijk en als ik op de autosnelweg zit, dan probeer ik een constante snelheid van ongeveer 100km/u aan te houden.
Dat heet economische rijden, i.p.v. steeds volgas rijden waardoor je ook nog vaak moet remmen. Dus 1:20 is zeker mogelijk, alleen dat heeft wat discipline nodig.
Bij wegwerkzaamheden anticipeer ik bijvoorbeeld op de verlaging van de max, dan laat ik gas los zodat ik niet hoef te remmen. En wanneer de snelheidsbeperking opgeven word dan versnel ik weer naar de 100km/u.
Dat alles doe ik op een gecontroleerde en rustige wijze, dus blijf ook mooi in de 5 rijden zolang ik niet onder de 55km/u zak.
Met de 106 1.0 heb ik zelfs 1:22 mee behaald, maar die had geen vijfde versnelling. De 205 heeft wel gewoon 5 versnellingen.
Is mijn er ervaring trouwens ook dat 100km/u rijden hetzelfde verbruikt als 90km/u dus je hoeft echt geen 90km/u te rijden om economische te rijden.
Wat haal jij?quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
1:20 in een benzine is zeer netjes. Ik ken enkel Aygootjes die dat mogelijk halen.
Ik kom er zelf niet bij in de buurt. En ik rij niet eens benzine
Mja dat zal het zijn. Ik rij 's ochtends voor de spits en dan haal je ook wel 130-140 zonder veel te remmen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat heet economische rijden, i.p.v. steeds volgas rijden waardoor je ook nog vaak moet remmen. Dus 1:20 is zeker mogelijk, alleen dat heeft wat discipline nodig.
Ach, je moet maar net weten waar en wanneer je door kunt rijdenquote:Op zaterdag 22 april 2017 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Mja dat zal het zijn. Ik rij 's ochtends voor de spits en dan haal je ook wel 130-140 zonder veel te remmen.
Mijn 205 ook net niet, maar 175km/u haalt ie wel hoor. Alleen dat is niet goed voor het verbruik, oh en het heeft geen zin.quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:20 schreef JDude het volgende:
Ik rij voor m'n werk in een VW Up. Die gaat de 180 niet eens halen, al smeek ik 'm op m'n blote knietjes.
weet er alles van, mn moeder rijdt er eentje.. heb je wel de 75pk versie?quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:20 schreef JDude het volgende:
Ik rij voor m'n werk in een VW Up. Die gaat de 180 niet eens halen, al smeek ik 'm op m'n blote knietjes.
Ook dat ligt een beetje aan de route en de rijstijl. Laatst nog een vergelijking gedaan: ik 's nachts op behoorlijke snelheid door Duitsland, maatje van me overdag met het verkeer mee en pieken rond 150. Verschil in reistijd: meer dan 50%. Over een route van 900km.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee verbruik gaat natuurlijk wel omhoog als 120 a 130km/u rijdt, maar echt veel sneller op je plaats van bestemming ben je dan niet. Vooral in Duitsland met tig wegwerkzaamheden, in Nederland kan je wel goed doorrijden buiten de spits.
Normaal gesproken zo'n 1:17. Maar ik rij overal de max plus een paar km erop, en regelmatig even een stukje gassen naar 160+. Dan is zo'n verbruik gewoon heel netjes.quote:
Dat is zeker heel netjes! 1:17 is gewoon prima dan.quote:Op zondag 23 april 2017 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook dat ligt een beetje aan de route en de rijstijl. Laatst nog een vergelijking gedaan: ik 's nachts op behoorlijke snelheid door Duitsland, maatje van me overdag met het verkeer mee en pieken rond 150. Verschil in reistijd: meer dan 50%. Over een route van 900km.
[..]
Normaal gesproken zo'n 1:17. Maar ik rij overal de max plus een paar km erop, en regelmatig even een stukje gassen naar 160+. Dan is zo'n verbruik gewoon heel netjes.
Constant doorboenderen betekent 1:12. Een vorige auto deed bij doorboenderen niet eens 1:5
Ja tijdwinst valt op grote stukken echt wel te behalen: toen ik mijn 205 kocht in Zutphen, ben ik niet met 100km/u naar huis gereden. Maar toch echt minimaal 120km/u omdat de auto dat makkelijk aankon, en ook snel inhalen kan.quote:Op zondag 23 april 2017 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook dat ligt een beetje aan de route en de rijstijl. Laatst nog een vergelijking gedaan: ik 's nachts op behoorlijke snelheid door Duitsland, maatje van me overdag met het verkeer mee en pieken rond 150. Verschil in reistijd: meer dan 50%. Over een route van 900km.
[..]
Normaal gesproken zo'n 1:17. Maar ik rij overal de max plus een paar km erop, en regelmatig even een stukje gassen naar 160+. Dan is zo'n verbruik gewoon heel netjes.
Constant doorboenderen betekent 1:12. Een vorige auto deed bij doorboenderen niet eens 1:5
Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.quote:Op zondag 23 april 2017 10:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja tijdwinst valt op grote stukken echt wel te behalen: toen ik mijn 205 kocht in Zutphen, ben ik niet met 100km/u naar huis gereden. Maar toch echt minimaal 120km/u omdat de auto dat makkelijk aankon, en ook snel inhalen kan.
Maar goed zag gisteren een video van Autoblog, over een Alfa Romeo. Nou dan ga je pas huilen over je brandstof verbruik, die haalt niet eens 10km op 1 liter brandstof.
Tot dat ze staan te flitsen en dan krijgt je pa een fikse rekening. Je kan wel te hard rijden maar ik zou de overschrijding met max 30-40km/h doen op de snelweg.quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:15 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ach, je moet maar net weten waar en wanneer je door kunt rijden
Als ik de auto van pa lief meeheb en via de A12 van omgeving Gouda naar omgeving Leiden rijd en het is wat later op de avond, dus overal 130, kan je vaak wel 180-200 km/h doorcruisen. Maarja, dat is dan een Volvo V60 D6 met 280pk en 600Nm dus dat voelt minder eng dan 150 met de 106
Ja dat overdrijven zit wat in natuurlijk, want dan moet je wel heel erg vaak tanken.quote:Op maandag 24 april 2017 17:02 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.
Ik heb met m'n Peugeot 306 1.4 maximaal 160 km/u gehaald op de GPS, dat was op een stuk snelweg dat flink bergaf ging. Toen begon er e.e.a. ook dusdanig te trillen dat ik het niet meer echt veilig vond om nóg harder te gaanquote:Op zaterdag 22 april 2017 22:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Mijn 205 ook net niet, maar 175km/u haalt ie wel hoor. Alleen dat is niet goed voor het verbruik, oh en het heeft geen zin.
Ik was samen met 'n vriend op vakantie, en we waren op de derde dag van wat een weeklange vakantie zou moeten worden op de terugweg van Avignon naar onze bed & breakfast. Op een gegeven moment stopte de auto vóór ons, ik weet niet meer waarom. Misschien om een auto van rechts te laten voorgaan? Omdat die vriend en ik elkaar afwisselden als bestuurder reed hij nu, en ondanks dat wij op tijd stil stonden was dat voor de Land Rover achter ons niet het geval. Met z'n lierinstallatie voorop is die toen achterop m'n 306 gereden Dat geeft natuurlijk ook helemaal niet mee, zo'n lierinstallatie.quote:Op maandag 24 april 2017 22:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zonde van die 306 Hoe heeft dat ongeluk overigens kunnen gebeuren?
Ik rij op de snelweg meestal best wel goed door (120 a 130 km/h voor zover dat kan) en ik ben over het algemeen ook het meest op de linker rijstrook te vinden. Als ik in de gaten heb dat iemand met een hogere snelheid op me af komt dan ik zelf op dat moment rij zal ik aan de kant gaan als dat mogelijk is, maar anders heeft 'ie zich toch echt aan de op dat moment geldende Vmax te houden totdat ik opzij kan gaan Je hebt inderdaad van die figuren die denken dat het helpt om te gaan bumperkleven, maar meestal is seinen met het remlicht of, als dat niet helpt, even vaart verminderen wel genoeg om ze duidelijk te maken dat dat niet gaat werken.quote:Op maandag 24 april 2017 22:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat is wel echt balen zeg Zou ik zelf echt heel erg vinden als dat met mijn 205 gebeurde, maar soms krijg ik wel echt de kribbels als ik weer een bumperklever achter mij heb zitten. Op de autosnelweg doe ik dan bewust snelheid minderen zodat de bumperklever niet achter mij blijft zitten, want ik vind het maar wat eng als iemand weinig volg afstand houdt.
Ach welnee. Die anderen moet gewoon allemaal stoppen met mij in de weg rijden. Ik stel voor dat ze voortaan allemaal thuis blijven als ik de weg op moet.quote:Op maandag 24 april 2017 22:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja je moet rekening houden met de fouten van andere, dat zei mijn rijschool altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |