Mja, soms is het lastig in te schatten of iets bekend genoeg is. Maar Marsheaux heeft denk ik zelfs nog nooit in Nederland opgetreden en heeft ook weinig exposure gehad qua recensies, dus dan wordt het toch lastig qua herkenning.quote:Op donderdag 6 april 2017 11:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Grappig hoe voor mij soms onbekende bands binnen een paar uur worden herkend en de dames van Marsheaux dan weer bij niemand bekend zijn.
Ik sluit dit topic en verzin ik in het nieuwe topic wel iets anders...
Kende deze niet, dus even stukje geluisterd op Youtube. Ik snap nu waarom dit door de tijd is vergeten...quote:
Goombay Dance Bandquote:Op donderdag 6 april 2017 12:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kende deze niet, dus even stukje geluisterd op Youtube. Ik snap nu waarom dit door de tijd is vergeten...
quote:Op donderdag 6 april 2017 13:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Goombay Dance Band
Is een klassieker man!
Nee man. Had veel meer een Boney M-vibe.quote:Op donderdag 6 april 2017 13:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]Als je van ultrafoute schlager houdt wellicht.
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 6 april 2017 13:23 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Nee man. Had veel meer een Boney M-vibe.
Ja. Mooi man!quote:Op donderdag 6 april 2017 13:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat zeg ik.Foute culturele appropriation in een laf net-niet discodeuntje dat z'n ritme half van ska/reggae probeert te jatten en er op de een of andere manier aan de andere kant weer als foute braderie-ellende uitkomt.
Heb je gezien wat er nu in staat dan....quote:Op donderdag 6 april 2017 13:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat zeg ik.Foute culturele appropriation in een laf net-niet discodeuntje dat z'n ritme half van ska/reggae probeert te jatten en er op de een of andere manier aan de andere kant weer als foute braderie-ellende uitkomt.
echt, de notie dat de hitlijsten vroeger veel beter waren wordt nog maar eens stevig gelogenstraft hier.![]()
quote:Op donderdag 6 april 2017 13:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
echt, de notie dat de hitlijsten vroeger veel beter waren wordt nog maar eens stevig gelogenstraft hier.![]()
De hitlijsten waren altijd het beste in de tijd dat we allemaal 12 jaar oud waren, duh. Alles van daarvoor is ouwe meuk, en alles van daarna is vrijwel altijd ruk.quote:Op donderdag 6 april 2017 13:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heb je gezien wat er nu in staat dan....
Maar wel verbazingwekkend dat die kutmuziek altijd hoog in de top 40 komt. Als je nu kijkt ook 2 x Ed Sheeran, Boef en dan nog wat slappe dance. Brrrr...quote:Op donderdag 6 april 2017 13:41 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Kutmuziek is van alle tijden. Goede muziek ook.
Ik heb The Shorts nog meegemaakt.quote:Op donderdag 6 april 2017 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wel verbazingwekkend dat die kutmuziek altijd hoog in de top 40 komt. Als je nu kijkt ook 2 x Ed Sheeran, Boef en dan nog wat slappe dance. Brrrr...
Nog zo'n klassiekerquote:Op donderdag 6 april 2017 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Huilen is voor jou te laat. 41 weken.
Ik ook...quote:
Maar Vanavond Heb ik Hoofdpijnquote:Op donderdag 6 april 2017 13:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mag ik 3 top 40-hits van Hanny?
Toch mooi dat je die kennis durft te delen...quote:
Ja, toen was ik een tiener. En je weet, de muziek uit die tijd was veel beter dan die uit jouw tijd, opa. Onze generatie wist tenminste nog écht wat goede muziek was. Oh, en de jeugd van tegenwoordig heeft gewoon poep in de oren...quote:Op donderdag 6 april 2017 14:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Toch mooi dat je die kennis durft te delen...![]()
Stand topic 1367:
bukgeit 1
n00biedoobiedoo 1
MadMaster 1
Grobbel 1
Nietes mijn brugklasjaar was echt wel veel beterder.quote:Op donderdag 6 april 2017 14:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het staat wel buiten kijf dat de muziek uit mijn brugklasjaar veel toffer was dan die uit jullies
Dat kan opa zelfs...quote:Op donderdag 6 april 2017 14:20 schreef Grobbel het volgende:
Die kunnen jullie allemaal nog geheid meeneuriėn.
The Who...quote:Op donderdag 6 april 2017 14:24 schreef Grobbel het volgende:
...Okay, onze generatie was ook wel een beetje heel erg kut.
Over welke band en welke Bryan Adams cover gaat dit?quote:The first notable cover recording was released as a single by English urban dance act(known as
in some European countries) in 1992. This version did not meet with the same critical acclaim as Bryan Adams' version, but, after having failed to chart when released the first time in May 1992, the single gained an unexpected boost in popularity due to controversy in the UK music media about the band's name: they shared their name with a German heavy metal band who had been recording under the same since 1984. After changing their name to
in some European countries to avoid legal action from the German band, they re-released the single six months later, and this time it peaked at number 3 in the UK (eight places higher than the Bryan Adams version) in November 1992.
DJ Sammy & Do - Heavenquote:Op donderdag 6 april 2017 14:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Over welke band en welke Bryan Adams cover gaat dit?
quote:
Stand topic 1367:quote:
1992: Don't believe the hype!quote:Op donderdag 6 april 2017 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van wie zien we hier een albumhoes, als we met de ogen knijpen?
[ afbeelding ]
Nee, de levende.quote:Op donderdag 6 april 2017 14:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij van Milli Vanilli die dood is...
U heeft een puntquote:
Alle 9 doh'dquote:Op donderdag 6 april 2017 15:02 schreef pipster het volgende:
Kurt Cobain
Vic Chesnutt
Phil Ochs
Elliot Smith
keith Emerson
Herman Brood
Del Shannon
Ian Curtis
Nick Drake
doh
quote:What's up with what's going down
In every city, in every town
Cramping styles is the plan
They've got us in the palm of every hand
Die is het niet. Een beetje domme vervolgvraag..quote:Op donderdag 6 april 2017 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:
De naam Deadmau5 schiet met te binnen, maar geen idee waarom.
quote:Op donderdag 6 april 2017 16:06 schreef pipster het volgende:
Dat zou kunnen, doch het is niet Juana Molina (pipster gaat even opzoeken wie dat dan wel is)
Ja dat is correctquote:Op donderdag 6 april 2017 16:16 schreef Grobbel het volgende:
Christine van Christine and The Queens?
quote:, still walking at me
Still talking at me
, such a sense of loss
And the baby cried
,
![]()
And the whole world dragged us down
And the whole world turned aside
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk nummer, en van wie is het origineel?quote:werd door talloze artiesten later opgenomen: George Jones, Dean Martin, King (Elvis Presley-kloon), Jack Jones, The Fabulous Echoes, Boney M., R.E.M., Johnny Paycheck, The Chipmunks, Boxcar Willie, Randy Travis, Rangers, James Kilbane, John Stevens, The Statler Brothers, Rufus Wainwright & Teddy Thompson, Giant Sand, Peligro, The Proclaimers, Ray Conniff Singers, The Reverend Horton Heat, Jerry Lee Lewis, en Joe Strummer namen het op of speelden het tijdens concerten. Ook Helmut Lotti zong het, evenals Edwin Rutten in de Fred Haché Show.
Dank, ik was zelf al zo vrij geweest.quote:Op vrijdag 7 april 2017 08:40 schreef bukgeit het volgende:
Stand na Merle Haggard:
Topic 1367
bukgeit 2
n00biedoobiedoo 4
MadMaster 1
Grobbel 2
pipster 2
bloodymary1 1
bartrid 1
cafca +1
Over welk nummer gaat dit?quote:•or
is an Australian rock and roll song written by Johnny Greenan, Johnny O'Keefe, and Dave Owens.
• The release date of the single, 5 July 1958, is considered the birth of Australian rock and roll. The band Jet andcover was released to mark the 50th anniversary of the original release. The Living End performed the song at the 2008 APRA Awards to mark the anniversary.
•included a cover of the song on his 1986 album
. Titled "
(
) ", this became a No. 10 hit on the UK Singles Chart in January 1987. It also charted on Billboard's Album Rock Tracks chart, peaking at No. 27. The
version was featured in the films Crocodile Dundee II, Adventures in Babysitting, Problem Child and its sequel Problem Child 2.
quote:
Ik moet bij die band steevast denken aan het interview op Werchter voor de Belgische televisie metquote:
quote:Jessi Zazu, Nikki Kvarnes, and Kelley Anderson formedafter meeting at the Southern Girls Rock & Roll Camp in Murfreesboro, TN.[3] They began by covering Carter Family songs[4] and employed traditional southern instrumentation, including washboard and clogging, as well as less traditional instruments like the baritone ukulele.[5] The three adopted the stage name
, a practice that continued until Anderson's departure in 2012.
They released their first single, "Wild One" in 2008 and received coverage from Pitchfork Media among others.[6] Soon after, Dan Auerbach from The Black Keys asked the band to open on his US Solo Tour, further raising the band's profile.
quote:
Triest.....quote:Op vrijdag 7 april 2017 19:30 schreef bukgeit het volgende:
Die middelste -heb gegoogeld- voert momenteel een gevecht tegen baarmoederhalskanker. Jessi Zazu dus, de frontvrouw, 28 jaar..
Are you sure?quote:
Fuck nee. Engels dus. (Zat fout in mijn hoofd.... )quote:
Topic 1367quote:
Topic 1367quote:
The Wild Places van Duncan Brownequote:Op zaterdag 8 april 2017 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is ook leuke nostalgie. Wat van wie?
She said "Tonight you'd better pull yourself together,
Because tonight I'm gonna pull myself apart!"
quote:
Jij kent alleen nummers die in nederland in de hitparade gestaan hebben?quote:
Op zich natuurlijk niet, maar dit is zo'n artiest waarvan je alleen die ene NL hit kent. 'Ik', laat ik voor mezelf spreken.quote:Op zaterdag 8 april 2017 18:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij kent alleen nummers die in nederland in de hitparade gestaan hebben?
quote:
Welk nummer van wie?quote:Een tijdje terug reed ik een fietser dood, maar gelukkig heeft geen mens me gezien
quote:
Topic 1367quote:
Wat van wie? En as 't effe kan de ConXie met de vorige, maar niet noodzakelijk.quote:With just a handful of men
We'll start all over again
quote:I'm not trying to tell you what to be
Oh no, oh no, not me
But if mankind is to survive
The people left alive
They're gonna have to build this world anew
Yes and we will have to be the chosen few
quote:
Aldous Huxley inderdaad!quote:Op dinsdag 11 april 2017 08:38 schreef cafca het volgende:
Brave New World!
Van Jeff Wayne's War of the Worlds
Redelijk ongeinspireerde vervolgvraagquote:
Moest me nog in allerlei bochten wringen met m'n vraagverwoording omdat ik zag dat 1 van de 3 een paar jaar terug nog een plaat heeft opgenomen (en zo te zien ook onderdeel was van een hoop andere bands), maar Hipgnosis was degene die ik zocht inderdaad.quote:Op dinsdag 11 april 2017 11:09 schreef bukgeit het volgende:
Hipgnosis, hoesontwerp o.a. Dark Side Of The Moon
Herstel: Peter Christopherson is er nog onderdeel van geweest in de later Hipgnosis-jaren blijkbaar (die van Throbbing Gristle, Coil etc).quote:Op dinsdag 11 april 2017 11:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Moest me nog in allerlei bochten wringen met m'n vraagverwoording omdat ik zag dat 1 van de 3 een paar jaar terug nog een plaat heeft opgenomen (en zo te zien ook onderdeel was van een hoop andere bands), maar Hipgnosis was degene die ik zocht inderdaad.
Vandaar ook het woord "tenminste" in de vraagstelling.quote:Op dinsdag 11 april 2017 11:11 schreef cafca het volgende:
Heeft Raymond Pettibon wel iets muzikaal gedaan?
Maar ik vraag me af wie dat zou kunnen wetenquote:He is now the lead singer of the Niche Makers, a band based in Venice, California.[17]
quote:• Toe bone connected to the foot bone
• Foot bone connected to the heel bone
• Heel bone connected to the ankle bone
• Ankle bone connected to the shin bone
• Shin bone connected to the knee bone
• Knee bone connected to the thigh bone
• Thigh bone connected to the hip bone
• Hip bone connected to the back bone
• Back bone connected to the shoulder bone
• Shoulder bone connected to the neck bone
• Neck bone connected to the head bone
• Now hear the word of the Lord.
Dat, of Dry Bones, beiden goedquote:
Damn bonesquote:
Wat van wie?quote:...which is a remix of the soundtrack of the 1984 Commodore 64 game Lazy Jones by David Whittaker called "Star Dust" which was made with the SID chip.
Auch Deutsch met cijfers en zo...quote:
Zeker. Jimmy Stokley. Ik vind alles goed aan dit nummer. Vooral hoe Stokley helemaal zijn eigen gang gaat. De synths. En dat stukje 'Till The Night Closes In'.quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Neem je genoegen met 'de zanger van Exile'?
Het is wel een uiterlijk kenmerk dat hij tot zijn laatste optredens, vlak voor zijn dood, heeft volgehouden...quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:52 schreef bukgeit het volgende:
Pianospelen achterstevoren? Of haal ik nu zelf ook dingen door elkaar?
Ik heb ook gespiekt, zie nog steeds niets.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:10 schreef bukgeit het volgende:
Heb gespiekt, wist het toch niet. Meen zelfs twee handelsmerken te zien.
Da's meer van de laatste jarenquote:
Bakkebaarden ?quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:46 schreef MadMaster het volgende:
Die naam zegt me niks, die haardos, dat gladde gezicht en zijn gekronkel achter de microfoon kan ik me wel herinneren...
Nog zo'n gladde glipper:
Wat was het typische handelsmerk van Alvin Stardust?
Zijn vetkuif ?quote:
Hanneke Groenteman.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er scheen een VPRO radio dj te zijn die steevast presenteerde met een komkommer in zijn aars, weet alleen nog steeds niet wie.
Hehe, nee 't was er toch echt 1 van de VPRO woensdagenquote:
Fons Dellen ?quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hehe, nee 't was er toch echt 1 van de VPRO woensdagen
Zoals gezegd, weet ik niet wie, maar wel 1 van die kliek.quote:
Wel mijn favoriete kliek.quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zoals gezegd, weet ik niet wie, maar wel 1 van die kliek.
Topic 1367quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |