Is maar 14 uur rijden voor een leuke plek.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:06 schreef 99.999 het volgende:
Scandi leeg is iets te ver voor een weekendje
Dit veertig minutenquote:Op zaterdag 1 april 2017 12:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is maar 14 uur rijden voor een leuke plek.
Snap het, maar zoals gezegd, dan sla ik even over. Ga liever twee weken door het bos/rivieren/etc langs dan een weekendje in een tentje zitten.quote:
Bekijk het vorige deel anders even.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Is Kaas- nog gesignaleerd na zijn trip, of is hij eerst even zijn visioenen neerpennen in een economisch paper?
Hé Riazop.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:29 schreef Euribob het volgende:
Nog een mooi Rotterdams exportproductje trouwens. En dat met een minieme uitstoot aan CO2.
Hij gaat de Nobelprijs winnen, als im het zo lees.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Is Kaas- nog gesignaleerd na zijn trip, of is hij eerst even zijn visioenen neerpennen in een economisch paper?
quote:
quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij gaat de Nobelprijs winnen, als im het zo lees.
Trip reports achteraf schrijf is stom, je weet toch de heflt niet meer.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij gaat de Nobelprijs winnen, als im het zo lees.
quote:Op zaterdag 1 april 2017 11:54 schreef Kaas- het volgende:
Gisteravond deed ik met vier hele goede vrienden voor het eerst ooit truffels, in een bungalow op Schiermonnikoog. Het was echt fucking extreem.
We hadden de gordijnen dicht gedaan en overal bedden neergelegd en rare lichtjes opgehangen en zo en een lange perfecte muziekplaylist opgezet. Dat spul begon al zeer snel te werken en ik was compleet verbaasd dat die hallucinaties dus echt bestaat en levensecht zijn: de boeken dansten met elkaar, de muren en alle meubels bewogen en de kleuren kwamen in wolken overal vanaf om met elkaar te vermengen, een vriend van me veranderde in mijn ogen in een leeuw en toen ik maar even liggen.
Eenmaal met ogen dicht ging ik echt beyond. Ik ben com-pleeeeet uit mezelf gestegen. Ik wist niet meer dat ik bestond. Ik zag, hoorde en voelde de meest bizarre dingen die ik nooit zal kunnen beschrijven en was in een totaal ander universum. Als iemand me ineens ging masseren of tegen me ging praten kon ik dat wel voelen of horen, maar ik kon het niet definiëren want ik wist niet waar het vandaan kwam of waar of wat ik was. Het was totaal niet aards meer en het was gewoon alsof de tijd opgehouden was en de wereld niet meer bestond.
Eerst vond ik dat prachtig, maar toen ging ik plotseling aardig bad, werd het me te veel en probeerde ik omhoog te komen. Ik vroeg of iemand me wat suiker wilde geven om het iets minder heftig te maken. Iemand kwam toen met suikerwater maar ik wist niet meer hoe ik moest eten of drinken. Ik hoorde wel z'n stem en had dus door dat die vriend 'ergens' was. Toen ik toch begon te drinken voelde dat als een heel uur en ik dacht dat het water mij opdronk. Ik kon niks.
Toen werd ik best wel bang en ging ik erbij liggen. Een andere hele goede vriend lag ernaast een beetje te trippen en hield m'n hand vast en een andere vriend ook en zeiden wel positieve dingen als 'we maken samen deze reis, ga mee met onze chill reis want alles is goed' en zo.
Maar ik was in een compleet ander universum en ik was fucking bang dat ik erin vast zat en nooit meer in de normale wereld zou kunnen komen. Ik hoorde soms hun stemmen wel, maar dat was meer als een soort stem van god terwijl het enige wat ik zag het best te omschrijven valt als wanneer je in zo'n kijkbuis kijkt met figuurtjes en alles ver-8-voudigd ziet. Toen hebben ze me wel echt soort moeten redden en alleen dankzij die goede vrienden heb ik dat overleefd voor m'n gevoel. Vond dat misschien wel het ergste moment uit m'n hele leven, zo vreselijk.
Toen kwam er opeens een omslagpunt. Er kwam een heel vrolijk liefje en iemand maakte een grapje die ik supergrappig vond en die vriend hield nog steeds m'n hand vast en hoewel het nog steeds totaaaaal overweldigend was had ik er opeens vertrouwen in dat het wel goed zou komen. Toen kon ik voor het eerst in weken (gevoelsmatig) m'n ogen openkrijgen en gingen we echt met z'n vijven gezamenlijk trippen en lachen en werd het fucking leuk.
Iedereen kroop overal. Mensen speelden met elkaars vingers. Alles zag eruit als een Disney-film. M'n armen vergroeiden volledig met de bank en dan werd een vriend ineens een hagedis etc etc etc.
Toen kwam er een fase dat iedereen plotseling van liggen met elkaar naar actief ging en we allemaal op ontdekkingstocht door de kamer gingen. Het was echt overweldigend. Al die prikkels. Elke seconde kwam er een nieuwe gedachte in m'n hoofd op en dat deed ik dan direct. In die kamer was iedereen elke seconde met een nieuw grootschalig project bezig.
Waar andere mensen gaan denken werd het voor mij een ontdekking van de zintuigen. Zien, horen, ruiken, voelen, alles vermengde en was zooo absurd. Je rook kleuren, zag muziek etc etc. De angst was er wel nog een beetje; toen ik naar wc moest vroeg ik een vriend om op de gang te zitten omdat ik bang was de weg niet terug te vinden. Elke keer als je een kamer uit ging was je totaal verbaasd over waar alle andere ruimtes bleken te zijn.
Toen gingen we ineens naar buiten. Een ontdekkingstocht waarbij alles zo bijzonder is als toen je kind was. Ik had een kussentje meegenomen 'om me te beschermen' tegen het donker. Een hoekje omkijken was zoooo spannend en leuk. Van een raam van ons kwam licht en dat was voor een vriend reden om aan het raam te likken. Toen sprong ik ineens met al m'n kleding aan onder de douche, want dat leek een geweldig idee. We gingen daarna in de keuken samen onze wanden wassen want dat heel leuk.
Eten was ook ge-wel-DIG. Een complete ontdekkingstocht. Een enkel klein snoepje gaf je totale aandacht en deed je gevoelsmatig uuuuren over.
Gaan nu een strandwandeling maken, dus moet stoppen met typen. Maar er gebeurden nog zoveel ex-treem bizarre dingen die zo leuk en zo geweldig waren. Maar het was zo levensecht allemaal. Onvoorstelbaar.
Maar samengevat. Ik weet niet of ik het ooit weer zal durven. Toen het eenmaal chill was werd het geweldig en werd het de meest bijzondere avond van m'n hele leven. Maar daarvoor had ik ook het meest verschrikkelijke moment van m'n leven en gevoelsmatig duurde dat extreem lang (was waarschijnlijk in werkelijkheid maar een half uurtje) en ik was echt bang dat het nooit meer normaal zou worden. Ik ontsteeg alles, wist niet meer dat ik of de wereld bestond en kon ook niet meer rationeel bedenken dat het niet echt was. Als ik het ooit weer doe, dan met maximaal een halve portie (had nu bijna 20 gram).
Maar wat een avond.
Jezus, wat voor spul heb je genomen en hoeveel? Klinkt alsof je wel heel hard bent gegaan hoor. Goed dat je weer terug op aarde bent.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:42 schreef Kaas- het volgende:
Jawel, ik weet nu plotseling alles weer.
Hier staat dat verslag Pokkel. http://forum.fok.nl/topic/2216342/5/25#p169922681
[..]
quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:42 schreef Kaas- het volgende:
Jawel, ik weet nu plotseling alles weer.
Hier staat dat verslag Pokkel. http://forum.fok.nl/topic/2216342/5/25#p169922681
[..]
Zal dan wel vers zijn geweest?quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:49 schreef Friek_ het volgende:
Lees nu dat je 20 gram op had.Kerel, op minder dan de helft was je al hard genoeg gegaan.
Geen idee, maar de porties gaan meestal per 15 gram. Dat compleet nemen zorgt al voor een trip van heb ik jou daar.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
[..]
Zal dan wel vers zijn geweest?
Wat 'n kerel.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:55 schreef Ryon het volgende:
Door die reactie van Japie in dat topic spuugde ik mijn koffie uit van het lachen. Nice.
Zonde van de koffo.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:55 schreef Ryon het volgende:
Door die reactie van Japie in dat topic spuugde ik mijn koffie uit van het lachen. Nice.
Tis toch wel erg dat jij (jullie) zo enorm ver afstaan van de realiteit. Gelukkig zijn er niet zo heel veel zoals jullie. Ik waan me soms echt in een dierentuin hier.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:55 schreef Ryon het volgende:
Dat klinkt als Kaas- in een trip.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tis toch wel erg dat jij (jullie) zo enorm ver afstaan van de realiteit. Gelukkig zijn er niet zo heel veel zoals jullie. Ik waan me soms echt in een dierentuin hier.
Zit jij nu ook al aan de paddo's?quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tis toch wel erg dat jij (jullie) zo enorm ver afstaan van de realiteit. Gelukkig zijn er niet zo heel veel zoals jullie. Ik waan me soms echt in een dierentuin hier.
Effe handje vol hallucinogenen achterover slaan voor ik dit ga lezen. Wellicht dat ik het dan begrijp.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het zijn waarschijnlijk de woorden "andere dimensie" waarom je moest lachen maar dat deze dingen bestaan zijn in de Quantum Fysica bijna feiten. Dus dat je zo enorm gebrainwashed bent dat je bij dit soort woorden moet lachen is best wel eng.
http://nos.nl/artikel/216(...)ekening-decreet.htmlquote:Een opmerkelijke situatie in het Witte Huis: Donald Trump liet de pers opdraven voor het tekenen van een decreet, maar hij vergat vervolgens het decreet ook daadwerkelijk te tekenen.
Kritische vragen hè.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/216(...)ekening-decreet.html
De link tussen paddo's en quantum fysica ontgaat mij even. Maar ik sta dan ook ver af van de realiteit.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het zijn waarschijnlijk de woorden "andere dimensie" waarom je moest lachen maar dat deze dingen bestaan zijn in de Quantum Fysica bijna feiten. Dus dat je zo enorm gebrainwashed bent dat je bij dit soort woorden moet lachen is best wel eng.
Zal wel ongeveer zo "gelinked" zijn:quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
De link tussen paddo's en quantum fysica ontgaat mij even. Maar ik sta dan ook ver af van de realiteit.
Tja er ontgaat je wel meer. Neemt niet weg dat je wel af en toe grappig bent met je memes.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
De link tussen paddo's en quantum fysica ontgaat mij even. Maar ik sta dan ook ver af van de realiteit.
Dat is niet Deepak die ons dat geleerd heeft maar de inzichten verkregen uit de Quantum Fysica. Bv Double Slit experiment.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zal wel ongeveer zo "gelinked" zijn:
[ afbeelding ]
Ik ben blij dat jij ons eindelijk kan verlossen en antwoord kan geven op de grote vragen omtrent de interpretatie van de kwantummechanica. Toch een probleem dat al sinds de introductie van de kwantumfysica speelt.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is niet Deepak die ons dat geleerd heeft maar de inzichten verkregen uit de Quantum Fysica. Bv Double Slit experiment.
Nee hoor. Gewoon autodidact. Internet, boeken en gezond verstand is alles wat je nodig hebt. Bereik je veel meer mee dan ons huidige onderwijsstelsel.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:52 schreef Ryon het volgende:
Japie met zijn afkeer van academische titels blijkt gewoon gepromoveerd theoretisch natuurkundige te zijn. #plottwist
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon autodidact. Internet, boeken en gezond verstand is alles wat je nodig hebt. Bereik je veel meer mee dan ons huidige onderwijsstelsel.
Is dat zo? Er zijn toch wel een aantal dingen vrij duidelijk geworden door deze tak van wetenschap. Ten eerste de rol van de observer is zo belangrijk dat deeltjes zich anders gedragen bij het hebben van wel of geen observer. Dit feit alleen al is magisch. Dat gaat in tegen alles wat mensen geloven die denken dat onze wereld alleen uit een materiele wereld bestaat. En verder natuurlijk het bestaan van andere werelden of andere dimensies.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:56 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij ons eindelijk kan verlossen en antwoord kan geven op de grote vragen omtrent de interpretatie van de kwantummechanica. Toch een probleem dat al sinds de introductie van de kwantumfysica speelt.
Hij heeft een theoretisch diploma in natuurkunde.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:52 schreef Ryon het volgende:
Japie met zijn afkeer van academische titels blijkt gewoon gepromoveerd theoretisch natuurkundige te zijn. #plottwist
Oh, ik was niet de enige gelukkig.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:55 schreef Ryon het volgende:
Tevens was 9/11 een inside job.quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon autodidact. Internet, boeken en gezond verstand is alles wat je nodig hebt. Bereik je veel meer mee dan ons huidige onderwijsstelsel.
lolquote:Op zaterdag 1 april 2017 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar zorgen paddo's wel voor.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat moet je natuurlijk wel in de juiste context zien.
Dat had ik een tijdje terug toen ik dat verhaaltje las van jou over je onzekerheid en je gevoelens.quote:
Vanwege mijn superpositie kan ik twee standpunten tegelijkertijd aannemen. Heb ik laatst via kwantummechanica geleerd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat had ik een tijdje terug toen ik dat verhaaltje las van jou over je onzekerheid en je gevoelens.
En dat heeft wat precies te maken met pokkels onzekerheid?quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vanwege mijn superpositie kan ik twee standpunten tegelijkertijd aannemen. Heb ik laatst via kwantummechanica geleerd.
Het bestaan van andere werelden en dimensies is geen onderdeel van de theorieën van de kwantummechanica. Ten eerste begrijp ik niet waarom dit uit kwantummechanica zou volgen en ten tweede is het onbewijsbaar dat zulke werelden bestaan en dus onwetenschappelijk. De observer speelt inderdaad een belangrijke rol, maar het is zo dat "het feit dat deeltjes zich anders gedragen bij het hebben van wel of geen observer" ook interpretatie is. Er is namelijk geen experiment te bedenken waarin je zou kunnen vaststellen hoe een deeltje zonder observer zich gedraagt, omdat zo'n experiment een meting vereist (en dus een observer). Het is wel een wonderlijke wereld inderdaad, die kwantummechanische wereld.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Is dat zo? Er zijn toch wel een aantal dingen vrij duidelijk geworden door deze tak van wetenschap. Ten eerste de rol van de observer is zo belangrijk dat deeltjes zich anders gedragen bij het hebben van wel of geen observer. Dit feit alleen al is magisch. Dat gaat in tegen alles wat mensen geloven die denken dat onze wereld alleen uit een materiele wereld bestaat. En verder natuurlijk het bestaan van andere werelden of andere dimensies.
Dat hij zowel onzeker als zeker tegelijkertijd kan zijn. Kun je aantonen via het double slit-experiment, dat op zijn beurt weer bewezen kan worden via de algemene relativiteitstheorie van Einstein.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat heeft wat precies te maken met pokkels onzekerheid?
Nee dan begrijp je het Double Slit experiment niet. Er komt een andere uitkomst uit dat experiment als er geen observer tijdens het experiment aanwezig is. Wat dus bewijst dat een deeltje zich anders gedraagt met of zonder observer.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:23 schreef Viltje het volgende:
[..]
Het bestaan van andere werelden en dimensies is geen onderdeel van de theorieën van de kwantummechanica. Ten eerste begrijp ik niet waarom dit uit kwantummechanica zou volgen en ten tweede is het onbewijsbaar dat zulke werelden bestaan en dus onwetenschappelijk. De observer speelt inderdaad een belangrijke rol, maar het is zo dat "het feit dat deeltjes zich anders gedragen bij het hebben van wel of geen observer" ook interpretatie is. Er is namelijk geen experiment te bedenken waarin je zou kunnen vaststellen hoe een deeltje zonder observer zich gedraagt, omdat zo'n experiment een meting vereist (en dus een observer). Het is wel een wonderlijke wereld inderdaad, die kwantummechanische wereld.
Nee dus. Je hebt even gegoogled over dit onderwerp maar duik er eerst maar eens wat dieper in voor je er wat zinnigs over gaat melden.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat hij zowel onzeker als zeker tegelijkertijd kan zijn. Kun je aantonen via het double slit-experiment, dat op zijn beurt weer bewezen kan worden via de algemene relativiteitstheorie van Einstein.
Zelden zo gelachen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dan begrijp je het Double Slit experiment niet. Er komt een andere uitkomst uit dat experiment als er geen observer tijdens het experiment aanwezig is. Wat dus bewijst dat een deeltje zich anders gedraagt met of zonder observer.
Dit is niet mijn gelijk of ongelijk maar gewoon een wetenschappelijk feit.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zelden zo gelachen.
De onzekerheidsrelatie van Heisenberg bewijst je ongelijk.
Ah, ja. Het niet kunnen kiezen welke van mijn vele talenten ik moet voeden en welke ik achter moet laten.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat had ik een tijdje terug toen ik dat verhaaltje las van jou over je onzekerheid en je gevoelens.
Geen idee wat jij bedoelt met een observer, maar als er geen observer is (een detector of iets dergelijks) dan kun je natuurlijk geen experiment uitvoeren, want je kunt geen metingen doen. Wat je hier dus schrijft is onzin.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dan begrijp je het Double Slit experiment niet. Er komt een andere uitkomst uit dat experiment als er geen observer tijdens het experiment aanwezig is. Wat dus bewijst dat een deeltje zich anders gedraagt met of zonder observer.
Conclusie: de uitkomst van het experiment is anders als je het experiment niet uitvoert.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:43 schreef Viltje het volgende:
[..]
Geen idee wat jij bedoelt met een observer, maar als er geen observer is (een detector of iets dergelijks) dan kun je natuurlijk geen experiment uitvoeren, want je kunt geen metingen doen. Wat je hier dus schrijft is onzin.
Verder begrijp ik niet hoe dit experiment mijn stelling onderuithaalt dat je niet kunt weten wat een deeltje doet als je er geen metingen op uitvoert en dat dát dus interpretatie is.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dan begrijp je het Double Slit experiment niet. Er komt een andere uitkomst uit dat experiment als er geen observer tijdens het experiment aanwezig is.
Ik zou dan eerder gaan voor participant observation.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:52 schreef Friek_ het volgende:
Van een double slut-experiment zou ik wel eens de observer willen zijn.
Gast. Ik schrijf dit niet zelf. Dit is een beschrijving van het experiment. Dus ik kan hier geen onzin schrijven aangezien ik dit stukje gecopypaste hebt.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:43 schreef Viltje het volgende:
[..]
Geen idee wat jij bedoelt met een observer, maar als er geen observer is (een detector of iets dergelijks) dan kun je natuurlijk geen experiment uitvoeren, want je kunt geen metingen doen. Wat je hier dus schrijft is onzin.
Verder begrijp ik niet hoe dit experiment mijn stelling onderuithaalt dat je niet kunt weten wat een deeltje doet als je er geen metingen op uitvoert en dat dát dus interpretatie is.
De enige juiste conclusie natuurlijk. Voor de reproduceerbaarheid van het experiment is het het beste deze metingen een week of twee achter elkaar niet uit te voeren en daarna te kijken of de resultaten met elkaar overeen komen. Dit moet allemaal zeer zorgvuldig gebeuren, dus je kunt het beste in die twee weken af en toe goed ontspannen en proberen om bier van je glas in je maag te tunnelen. Mocht dit niet lukken kun je altijd nog de "ouderwetse tunnel" gebruiken.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Conclusie: de uitkomst van het experiment is anders als je het experiment niet uitvoert.
Ah jij zal het hier even wat anders komen vertellen. Iedereen die ook maar een beetje is ingelezen in Quantum Fysica en zeker het Double Slit Experiment weet dat juist het feit dat de deeltjes zich anders gedragen als er een "detector" oftewel een "observer" is opgesteld TIJDENS het experiment dan als dit niet het geval is.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat krijgt je met 'populaire wetenschappelijke artikelen'.
Double slit, ook met detector toont de dualiteit aan tussen golf/deeltje eigenschappen.
In alle gevallen, met of zonder detector, is er een observer in het experiment. Je kan je conclusie dus niet trekken. En juist uit de theorie volgt dat je dit ook nooit in een klassiek experiment kan vangen.
Magie? Het is gewoon natuurkunde. En nee, paddo's en hallucinaties bewijzen niks.quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:22 schreef Japie77 het volgende:
Anyhow op de meest belangrijke conclusie van de Quantum Fysica wordt voor het gemak weer even niet ingegaan door de mensjes hier. Namelijk het Double Slit experiment en de rol van de observer. En hoe dat bewijst dat er oneindig veel meer magie in de wereld zit dan alleen een stuk steen waar we op leven.
Dit dus inderdaad. Dat laatste vind ik trouwens een zwak punt in de theorie (of beter gezegd: de interpretatie van de theorie).quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat krijgt je met 'populaire wetenschappelijke artikelen'.
Double slit, ook met detector toont de dualiteit aan tussen golf/deeltje eigenschappen.
In alle gevallen, met of zonder detector, is er een observer in het experiment. Je kan je conclusie dus niet trekken. En juist uit de theorie volgt dat je dit ook nooit in een klassiek experiment kan vangen.
Dan observeer je het experiment.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Door de resultaten na afloop van het experiment.
Vaak figuren die zelf nooit een opleiding hebben afgerond en zelfverklaard 'autodidact' zijn, zoals Japie.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:10 schreef Rezania het volgende:
Wel mooi dat er altijd wel een paar figuren zijn op FOK! die het beter denken te weten dan de hele wetenschap omdat ze wat artikelen hebben gelezen of drugs hebben gedaan. Polderturk is ook zo'n figuur.
Universiteit des levens jonguh!quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vaak figuren die zelf nooit een opleiding hebben afgerond en zelfverklaard 'autodidact' zijn, zoals Japie.
Nee joh. Als je een opleiding volgt laat je jezelf beknotten door dingen als feiten en deskundigheid.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vaak figuren die zelf nooit een opleiding hebben afgerond en zelfverklaard 'autodidact' zijn, zoals Japie.
Goeie comeback. "nietus wat jij zegt is niet waar lekker puh".quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Magie? Het is gewoon natuurkunde. En nee, paddo's en hallucinaties bewijzen niks.
Nee dan observeer je de resultaten. Zoals ook duidelijk word aangegeven in de beschrijvingen van het experiment.quote:
Magie =/= wetenschap.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Goeie comeback. "nietus wat jij zegt is niet waar lekker puh".
Moet jij niet dubieuze blogjes lezen in plaats van FOK!?quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:37 schreef Japie77 het volgende:
Toch wel grappig weer hier op FOK. DE plek waar allerlei mensen zitten die denken heel intelligent te zijn en zich beter voelen dan anderen. Alles afkraken wat niet in hun straatje past maar ondertussen 0,0 inhoudelijk argument hebben. Puur kinderachtig gedrag, vingers in de oren en maar schreeuwen " nietus, nietus".
Je zou denken dat je op Geen Stijl beland bent maar uiteindelijk verschilt het niet veel van elkaar.
![]()
Ik ga me maar weer eens met wat nuttiger zaken bezig houden.![]()
En een voorbeeld waarom psychiatrie broodnodig is.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:
Japie is wel weer een mooi voorbeeld van waarom onderwijs toch best belangrijk is. Je zou er bijna D66'er van worden.
Laten we nu niet meteen overdrijven.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:
Japie is wel weer een mooi voorbeeld van waarom onderwijs toch best belangrijk is. Je zou er bijna D66'er van worden.
Zelfspot, altijd +1.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Niet dat ik ene reet van quantum fysica begrijp. Laten we wel wezen: een bachelor in de rechtsgeleerdheid is voor mij kennelijk al te hoog gegrepen.
Want alles wat je copypaste is per definitie waar, okee dan...quote:Op zaterdag 1 april 2017 14:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gast. Ik schrijf dit niet zelf. Dit is een beschrijving van het experiment. Dus ik kan hier geen onzin schrijven aangezien ik dit stukje gecopypaste hebt.
Ga eerst het experiment maar eens goed bestuderen. Dan praten we verder.
Ik zal maar niet vragen, hoe je dan aan die resultaten komt...wellicht kun je daar zelf een antwoord op zoeken, succesquote:Op zaterdag 1 april 2017 15:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dan observeer je de resultaten. Zoals ook duidelijk word aangegeven in de beschrijvingen van het experiment.
En daarbij komt het ook nog eens uit een normaal artikel, niet eens een wetenschappelijk artikel. Dus nee, het bewijst niks.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:22 schreef Viltje het volgende:
[..]
Want alles wat je copypaste is per definitie waar, okee dan...
[..]
Ik zal maar niet vragen, hoe je dan aan die resultaten komt...wellicht kun je daar zelf een antwoord op zoeken, succes. Tot die tijd moeten we het hier maar bij laten, denk ik.
Ook zaken als kritische analyse van onderzoeken en dergelijke. Je ziet ook niet voor niets dat types als Japie heel vaak terugvallen op autoriteitsargumenten. 'ja maar die persoon is professor en die zegt iets dus wie zijn jullie om daar tegenin te gaan!!!'.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee joh. Als je een opleiding volgt laat je jezelf beknotten door dingen als feiten en deskundigheid.
Om vervolgens de halve wetenschap te verwerpen op basis van de uitspraken van één prof (waarvan het onderzoeksveld meestal niet eens relevant is voor de uitspraak).quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook zaken als kritische analyse van onderzoeken en dergelijke. Je ziet ook niet voor niets dat types als Japie heel vaak terugvallen op autoriteitsargumenten. 'ja maar die persoon is professor en die zegt iets dus wie zijn jullie om daar tegenin te gaan!!!'.
Ja voor de crackpot zijn autoriteitsargumenten enkel valide als die autoriteiten een gewenste opvatting propageren.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Om vervolgens de halve wetenschap te verwerpen op basis van de uitspraken van één prof (waarvan het onderzoeksveld meestal niet eens relevant is voor de uitspraak).
Ze zijn dan ook niet kritisch, zoals ze zelf vaak claimen, maar bevooroordeeld, wat ze anderen vaak verwijten. De ironie.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja voor de crackpot zijn autoriteitsargumenten enkel valide als die autoriteiten een gewenste opvatting propageren.
Ja, dat punt maakte ik laatst ook al eens. Iedereen was aan het liegen behalve die ene kerel die vertelde dat de top van de financiële wereld kinderen offert aan demonische entiteiten. Hoezo cherrypicking?quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja voor de crackpot zijn autoriteitsargumenten enkel valide als die autoriteiten een gewenste opvatting propageren.
#ok #lekkerboeiend.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:01 schreef Kaas- het volgende:
Man. Ik kan er nog steeds niet bij. Meest bijzondere avond van m'n leven. Terwijl ik al aardig wat experimenten achter de rug had.
Als je dit al #lekkerboeiend vindt snap ik niet waarom je in een SC post.quote:
Hulp forceren is zeker weer te moeilijk?quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:07 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat gemeen van mijn schoonfamilie om dit achter mijn rug om te doen zeg...
Dat, en zijn SOA's.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:12 schreef GSbrder het volgende:
Geen idee wat Kaas heeft meegemaakt, maar ik heb geleerd dat, ook zonder er naar te vragen, hij z'n hele priveleven met Fok! deelt.
Voor het eerst Back to the Future gekeken?quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:01 schreef Kaas- het volgende:
Man. Ik kan er nog steeds niet bij. Meest bijzondere avond van m'n leven. Terwijl ik al aardig wat experimenten achter de rug had.
Het zou zonde zijn om niet af en toe wat body exchange met andere fokkers te doen. As you very well know.quote:
Je moet delen wat je wil Kaasje.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha. Zo chill hoe jij het lekker vervelend vindt dat ik dit deel.
quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:01 schreef Kaas- het volgende:
quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het zou zonde zijn om niet af en toe wat body exchange met andere fokkers te doen. As you very well know.
Die is ook goed, ging mij om wat hij "achter de rug" hadquote:Op zaterdag 1 april 2017 17:17 schreef Rezania het volgende:
De combinatie is nog mooier.
[..]
[ afbeelding ]
Die rechts dat ben jij?quote:
Louis CK?quote:
Ik zou ja kunnen zeggen en er een tekst wolkje in kunnen monteren met kaas, kom bij de baas. Maar het is een kunstenmaker uit de VSquote:
All organic lube.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is Crisco het go-to merk voor vuistgerelateerde bevredigingstechnieken, ja?
http://www.columbia.edu/~(...)ent/Pages/drew2.htmlquote:Op zaterdag 1 april 2017 17:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is Crisco het go-to merk voor vuistgerelateerde bevredigingstechnieken, ja?
Is dat een ja of een nee?quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.columbia.edu/~(...)ent/Pages/drew2.html
Wat?quote:It is the contention of this essay that fooling around with messy and slimy things such as Crisco may not only tell us more about the construction of gender, family, and sexuality but also gives us more opportunity to queer them.
Lekker lopen trippen?quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:01 schreef Kaas- het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik nooit een opleiding heb afgerond trouwens?quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hele grote kans dat ik meer jaren heb gestudeerd dan jij vriend.quote:Op zaterdag 1 april 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:
Vooruit, laten we je mts maar meerekenen dan.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik nooit een opleiding heb afgerond trouwens?
Uit die dikke duim van je gezogen?
Levendige fantasie heb je.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vooruit, laten we je mts maar meerekenen dan.
Nee, jij hebt langer over een studie gedaan, dat is wat andersquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hele grote kans dat ik meer jaren heb gestudeerd dan jij vriend.
Socialisme en Christendom zijn beide slavenreligies.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:35 schreef remlof het volgende:
Goed artikel in Trouw over hoe mensen (en partijen als het CDA) rechtser en nationalistischer worden als religie verdwijnt uit hun leven (en partijprogramma).
https://www.trouw.nl/reli(...)roedering-~a4f22a77/
LTS zwakstroom waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vooruit, laten we je mts maar meerekenen dan.
Het gaat niet om het aantal jaren dat je hebt gestudeerd, maar wat je in die tijd hebt bereikt.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hele grote kans dat ik meer jaren heb gestudeerd dan jij vriend.
Niet zo over Pokkelmans.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal jaren dat je hebt gestudeerd, maar wat je in die tijd hebt bereikt.
Voor jou wordt het ook de hoogste tijd.quote:
Niet mee eens. Het gaat om je eigen ontwikkeling. Wat voor baan je scoort boeit aan het eind van je leven totaal niet. Ook niet hoeveel geld je hebt verdiend in de tussentijd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal jaren dat je hebt gestudeerd, maar wat je in die tijd hebt bereikt.
Bregman held!quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:11 schreef Monolith het volgende:
Wist niet dat Bregman ook stukjes schreef voor de Guardian:
https://www.theguardian.c(...)-parasites?CMP=fb_gu
Kan ik wel goedpraten met een bestuursjaar, twee stages, student-assistentschappen, een uitwisselingssemester buiten Europa en cum laude master joh. Niks aan het handje.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor jou wordt het ook de hoogste tijd.
6 jaar over een studie die nominaal 4 jaar duurt, toch?
Ik weet ook niet hoe je dat uit m'n opmerking haalt.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het gaat om je eigen ontwikkeling. Wat voor baan je scoort boeit aan het eind van je leven totaal niet. Ook niet hoeveel geld je hebt verdiend in de tussentijd.
Cum laude bij een homo, dat zet alle seinen op rood.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kan ik wel goedpraten met een bestuursjaar, twee stages, student-assistentschappen, een uitwisselingssemester buiten Europa en cum laude master joh. Niks aan het handje.
quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:11 schreef Monolith het volgende:
Wist niet dat bankiers alleen bezig waren met debt side investments.quote:Don’t get me wrong. Banks can help to gauge risks and get money where it is needed, both of which are vital to a well-functioning economy. But consider this: economists tell us that the optimum level of total private-sector debt is 100% of GDP. Based on this equation, if the financial sector only grows, it won’t equal more wealth, but less. So here’s the bad news. In the United Kingdom, private-sector debt is now at 157.5%. In the United States, the figure is 188.8%.
Ik vond het ook een vrij warrig stuk. Wanneer Bregman over de financiële inhoud begint gaat hij vaak aardig de mist in.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
Wist niet dat bankiers alleen bezig waren met debt side investments.
Het aantal mogelijke uitkomsten uit z'n stukken is natuurlijk ook vrij beperkt.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond het ook een vrij warrig stuk. Wanneer Bregman over de financiële inhoud begint gaat hij vaak aardig de mist in.
Nou hier op dit subforum wel.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe je dat uit m'n opmerking haalt.
Immers, wat je hebt bereikt hoeft niet per se op een baan te slaan, laat staan je inkomen.
Ik kan me ook leukere avondbesteding bedenken. Doe het dan in ieder geval met een vuurpeloton of zo, dat levert in ieder geval nog wat spektakel op.twitter:CNN twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 20:56:29Arkansas can't find enough volunteers to witness back-to-back executions https://t.co/wzQJLt9z14 https://t.co/xhBLD8XI6u reageer retweet
Maar om nou even een argument te noemen waar hij precies de mist in gaat en waarom gaat je net weer even te ver.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond het ook een vrij warrig stuk. Wanneer Bregman over de financiële inhoud begint gaat hij vaak aardig de mist in.
Hij is een idealist. Dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het aantal mogelijke uitkomsten uit z'n stukken is natuurlijk ook vrij beperkt.
Dat is een beetje het nadeel met columnisten die zich ontpoppen tot one-trick ponies.
Ongetwijfeld. Vooral voor hemzelf, vermoed ik.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:06 schreef Ryon het volgende:
Nice. Japie gaat even de zin van het leven duiden. Ben benieuwd of zijn zelfstudie in kwantum mechanica hier ook tot verrassende inzichten leidt.
Nu ik zelf kan kiezen om die meuk van Japie al dan niet te lezen vind ik het wel vermakelijk dat hij af en toe post. Af en toe even kijken wat hij nu weer heeft bedacht, en als ik er genoeg van heb gezien klik ik weer op blokkeren.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:06 schreef Ryon het volgende:
Nice. Japie gaat even de zin van het leven duiden. Ben benieuwd of zijn zelfstudie in kwantum mechanica hier ook tot verrassende inzichten leidt.
Intellectuele bevrediging en uitdaging.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou hier op dit subforum wel.
Noem nog eens wat voorbeelden dan van dingen die je hebt bereikt kan hebben door een studie?
Lijkt me nogal onhandig.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij is een idealist. Dan krijg je dat.
Doet hij niet, dat is een opinie stuk in de Comment is Free sectie, afaik wordt daar door the Guardian geen opdracht voor gegeven of voor betaald.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:11 schreef Monolith het volgende:
quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me nogal onhandig.
Of is alles goed, als je maar een idealist bent?
Dat heb ik toch al gedaan? Is een bankier uitsluitend betrokken bij schuld en kun je het percentage van private schuld t.o.v. het BNP bij de bankier neerleggen?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar om nou even een argument te noemen waar hij precies de mist in gaat en waarom gaat je net weer even te ver.
Kritisch denkvermogen, persoonlijke ontwikkeling etc.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou hier op dit subforum wel.
Noem nog eens wat voorbeelden dan van dingen die je hebt bereikt kan hebben door een studie?
En je bent automatisch lid van de elite, heel belangrijk aspectquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:11 schreef Viltje het volgende:
[..]
Kritisch denkvermogen, persoonlijke ontwikkeling etc.
Japie heeft nog nooit een school van binnen gezien en toch is hij hartstikke kritisch en bomvol persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:11 schreef Viltje het volgende:
[..]
Kritisch denkvermogen, persoonlijke ontwikkeling etc.
Ik had toch altijd een iets minder plastisch beeld bij: "Blinded by me, you can't see a thingquote:Op zaterdag 1 april 2017 20:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Master of Poppers, im pulling your string.
Ah, het werd in ieder geval door de FB account van de Guardian gepost.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doet hij niet, dat is een opinie stuk in de Comment is Free sectie, afaik wordt daar door the Guardian geen opdracht voor gegeven of voor betaald.
Klopt, staat ook op de Guardian website maar Comment is Free is de opinie sectie, en de naam zegt allesquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, het werd in ieder geval door de FB account van de Guardian gepost.
Zeker, misschien wel het belangrijkste aspect. Je wilt zo snel mogelijk opklimmen tot de elite, zodat je daarna lekker het volk kan onderdrukken en uitknijpen, want dat is toch wat je doet als je eenmaal elite bentquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En je bent automatisch lid van de elite, heel belangrijk aspect
Goed, he?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:18 schreef Viltje het volgende:
[..]
Zeker, misschien wel het belangrijkste aspect. Je wilt zo snel mogelijk opklimmen tot de elite, zodat je daarna lekker het volk kan onderdrukken en uitknijpen, want dat is toch wat je doet als je eenmaal elite bent
En kinderen offeren aan demonische entiteiten, als we Japie mogen geloven.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:18 schreef Viltje het volgende:
[..]
Zeker, misschien wel het belangrijkste aspect. Je wilt zo snel mogelijk opklimmen tot de elite, zodat je daarna lekker het volk kan onderdrukken en uitknijpen, want dat is toch wat je doet als je eenmaal elite bent
En zakkenvullen, aan vriendjespolitiek doen, etc.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:18 schreef Viltje het volgende:
[..]
Klinkt als de ontgroeningsweek van het ASC.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En kinderen offeren aan demonische entiteiten, als we Japie mogen geloven.
Wat?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De elite heeft het er maar druk mee.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
En zakkenvullen, aan vriendjespolitiek doen, etc.
Ergens in dit deel, volgens mij:quote:
Owh, je kent hem nog niet?quote:
Nice Ryon blijft dingen afkraken. Je verwacht het niet.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:06 schreef Ryon het volgende:
Oftewel ontwikkeling van het zelf wat ik al noemde.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Intellectuele bevrediging en uitdaging.
Nee maar dat verklaart waarom hij zijn columns in een bepaalde richting schrijft.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me nogal onhandig.
Of is alles goed, als je maar een idealist bent?
Ik had het tegen die ... insomnia.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al gedaan? Is een bankier uitsluitend betrokken bij schuld en kun je het percentage van private schuld t.o.v. het BNP bij de bankier neerleggen?
Lees jij mijn replys wel of is trollen het enige waar je talenten liggen?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Japie heeft nog nooit een school van binnen gezien en toch is hij hartstikke kritisch en bomvol persoonlijkheid.
Moeilijk voor te stellen voor je maar dat is inderdaad het enige waar die lui om geven.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:18 schreef Viltje het volgende:
[..]
Dat komt van iemand die 5 jaar in die kringen heeft gewerkt. Dat jij dat niet wil en kan geloven verbaast me niet. Zou je wereldbeeld nogal een deuk geven en dan word je nog onzekerder dan je al bent....quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat moet je zien in het bredere wereldbeeld van Japie. Een wereldbeeld dat onder meer bestaat uit ruimtekrokodillen die mensenpakjes aantrekken om zo onze elite spelen en mensen die jaren zonder eten en drinken kunnen overleven, gewoon door te leven op zonlicht en lucht.quote:
Doe nu niet net alsof je dat interview niet hebt gezien. In tegenstelling tot die klapjostis hier heb jij het wel gezien.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klinkt als de ontgroeningsweek van het ASC.
Zeker, maar heb je Feuten gezien?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Doe nu niet net alsof je dat interview niet hebt gezien. In tegenstelling tot die klapjostis hier heb jij het wel gezien.
Ohnee, dan zal het inderdaad allemaal wel kloppen dat de top van de financiële sector in direct verband staat met demonische entiteiten.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat komt van iemand die 5 jaar in die kringen heeft gewerkt.
Ach, wat schattig.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Doe nu niet net alsof je dat interview niet hebt gezien. In tegenstelling tot die klapjostis hier heb jij het wel gezien.
Wel jammer, vooral als er feitelijke onjuistheden in zitten. Doet afbreuk aan z'n verhaal en geloofwaardigheid.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee maar dat verklaart waarom hij zijn columns in een bepaalde richting schrijft.
ah, gevondenquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ergens in dit deel, volgens mij:
POL / [POLCAFE #7060] Nachtbrakers (en de volgende ochtendbrakers)
Nee, ik ken hem niet.quote:
Geven mensen überhaupt een jota om het leven van anderen?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Moeilijk voor te stellen voor je maar dat is inderdaad het enige waar die lui om geven.
Of ben je zo naief dat je denkt dat de mensen die aan de top zitten ook maar een jota om jouw leven geven?
Dat had je beter zo kunnen houdenquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:41 schreef Viltje het volgende:
[..]
ah, gevondenPlausibel verhaal wel
Die man kijkt trouwens wel opmerkelijk vrolijk voor iemand die satanische kinderoffers heeft meegemaakt...
[..]
Nee, ik ken hem niet.
Japie leeft met slechts de meest basale middelen om elke euro die hij overhoudt te doneren aan de armsten ter wereld.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geven mensen überhaupt een jota om het leven van anderen?
Yups.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste onzin beste Pokkelquote:Op zaterdag 1 april 2017 21:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Japie leeft met slechts de meest basale middelen om elke euro die hij overhoudt te doneren aan de armsten ter wereld.
Tenminste, dat neem ik aan. Anders zou Japie helaas gewoon een hypocriet zijn.
Zo'n Bregman pleit voor hogere salarissen voor Westerse schoonmaaksters en verpleegsters. Alsof de ongelijkheid nog niet groot genoeg is. In Cuba krijgen dergelijke beroepen nog geen $20 per maand.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Japie leeft met slechts de meest basale middelen om elke euro die hij overhoudt te doneren aan de armsten ter wereld.
Tenminste, dat neem ik aan. Anders zou Japie helaas gewoon een hypocriet zijn.
Familie en partner telt niet. Mensen buiten hun referentiekader, dat is toch een stuk lastiger.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yups.![]()
Al was het alleen maar familie of de parter.
Meesten zijn overigens wel iets empatischer dan dat.
Nah, dat valt wel mee. Ligt ah type mens dat je bent. Genoeg (terechte) verontwaardiging gezien over verdronken kindertjes, door dronken daders doodgereden mannen en gemartelde vrouwen. En ook bij de ver-van-mijn-bed-acties van Giro555 of hoe het tegenwoordig heet en SQ enzo wordt nog altijd grif gedoneerd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Familie en partner telt niet. Mensen buiten hun referentiekader, dat is toch een stuk lastiger.
En wat dacht je van Equatoriaal Guinea? De vice-president van het land heeft onder andere woningen in Parijs a 12 miljoen, een woning in Malibu a 31 miljoen, twee Bugatti Veyrons en kocht laatst voor 19 miljoen aan kunst. Dat terwijl 87% van het land ongeletterd is en 60% van de bevolking onder de armoedegrens leeft.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo'n Bregman pleit voor hogere salarissen voor Westerse schoonmaaksters en verpleegsters. Alsof de ongelijkheid nog niet groot genoeg is. In Cuba krijgen dergelijke beroepen nog geen $20 per maand.
Reptilians heten die toch? Bijzonder.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:35 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat moet je zien in het bredere wereldbeeld van Japie. Een wereldbeeld dat onder meer bestaat uit ruimtekrokodillen die mensenpakjes aantrekken om zo onze elite spelen en mensen die jaren zonder eten en drinken kunnen overleven, gewoon door te leven op zonlicht en lucht.
Dat is liefdadigheid. Hoe representatief is dat voor werkelijke empathie?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nah, dat valt wel mee. Ligt ah type mens dat je bent. Genoeg (terechte) verontwaardiging gezien over verdronken kindertjes, door dronken daders doodgereden mannen en gemartelde vrouwen. En ook bij de ver-van-mijn-bed-acties van Giro555 of hoe het tegenwoordig heet en SQ enzo wordt nog altijd grif gedoneerd.
Alleen dat laatste is liefdadigheid.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is liefdadigheid. Hoe representatief is dat voor werkelijke empathie?
De gemiddelde administratief medewerker bij een genationaliseerde Nederlandse bank is dan ook een graaier, aldus zijn werkloze landgenoot.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En wat dacht je van Equatoriaal Guinea? De vice-president van het land heeft onder andere woningen in Parijs a 12 miljoen, een woning in Malibu a 31 miljoen, twee Bugatti Veyrons en kocht laatst voor 19 miljoen aan kunst. Dat terwijl 87% van het land ongeletterd is en 60% van de bevolking onder de armoedegrens leeft.
Maar als je dan in Nederland voldoende verdient voor een vinexwoning (met flinke hypotheek) en een leasebak word je geacht flink over te maken aan Afrika.
Mja, toch gek dat zulke dingen, nadat ze zijn geplaatst op het internet, grote verontwaardiging losmaken. Terwijl de voorbijgangers doorgaans geen poot uitsteken.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen dat laatste is liefdadigheid.
Ja inderdaad hij zuigt het allemaal uit zijn duim.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:41 schreef Viltje het volgende:
[..]
ah, gevondenPlausibel verhaal wel
Die man kijkt trouwens wel opmerkelijk vrolijk voor iemand die satanische kinderoffers heeft meegemaakt...
[..]
Nee, ik ken hem niet.
Je kunt alleen maar van jezelf uit gaan. Ik wel in ieder geval.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lulverhaal. Dat wordt helemaal niet van je verwacht. Noch zal iemand er ooit achter komen of je het wel of niet gedaan hebt.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En wat dacht je van Equatoriaal Guinea? De vice-president van het land heeft onder andere woningen in Parijs a 12 miljoen, een woning in Malibu a 31 miljoen, twee Bugatti Veyrons en kocht laatst voor 19 miljoen aan kunst. Dat terwijl 87% van het land ongeletterd is en 60% van de bevolking onder de armoedegrens leeft.
Maar als je dan in Nederland voldoende verdient voor een vinexwoning (met flinke hypotheek) en een leasebak word je geacht flink over te maken aan Afrika.
Speciaal voor jou, Jaap:quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nice Ryon blijft dingen afkraken. Je verwacht het niet.
Kom zelf eens met een zinnige uitspraak over de zin van het leven.
Nou ik niet stel ik help iemand wat hier een grote bek trekt!quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kunt alleen maar van jezelf uit gaan. Ik wel in ieder geval.
Speciaal voor jou GS:quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, Jaap:
[ afbeelding ]
Mja, ik denk niet dat voorbijgangers kindjes laten verdrinken of welbewust mannen dood laten rijden door dronken bestuurders. En vrouwen martelen gebeurt doorgaans niet in het openbaar.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mja, toch gek dat zulke dingen, nadat ze zijn geplaatst op het internet, grote verontwaardiging losmaken. Terwijl de voorbijgangers doorgaans geen poot uitsteken.
de mensen die aan de top zitten zijn ook mensen hoor, daar zitten heus mensen bij die empathisch zijn. Of wil jij beweren van niet?quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Moeilijk voor te stellen voor je maar dat is inderdaad het enige waar die lui om geven.
Of ben je zo naief dat je denkt dat de mensen die aan de top zitten ook maar een jota om jouw leven geven?
Het is uiteraard wat gechargeerd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulverhaal. Dat wordt helemaal niet van je verwacht. Noch zal iemand er ooit achter komen of je het wel of niet gedaan hebt.
Of heb je het over "belastinggeld"? Ja, too bad. Daar is het belastinggeld voor. Mag je afdragen and that's it (ok, verkiezingen).
Dat staat dus wat Japie betreft open voor discussiequote:Op zaterdag 1 april 2017 22:01 schreef Viltje het volgende:
de mensen die aan de top zitten zijn ook mensen hoor
Deels zal het angst zijn. En ergens is de, op internet verkondigde, empathie ook maar een manier om in je sociale kring te passen. Iemand met veel dierenvrienden zal eerder schande spreken van de martelingen in de Belgische varkensslachterij. Iemand met meer immigranten in de sociale kring heeft meer op met vluchtelingen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mja, ik denk niet dat voorbijgangers kindjes laten verdrinken of welbewust mannen dood laten rijden door dronken bestuurders. En vrouwen martelen gebeurt doorgaan niet in het openbaar.
Al snap ik wel waar je op doelt uiteraard. Maar dat is angst. Angst betrokken te raken, angst om iets strafbaars te doen en angst om zelf slachtoffer te worden. Onder andere.
Die zitten er wel maar in hele kleine getale. Dat komt uit allerlei onderzoeken ook naar voren. Lees bv het boek van Luijendijk. De hele cultuur in de top van (zeker) de financiele wereld is ingericht op zo min mogelijk last hebben van je geweten. Anders kun je dat werk niet doen en kun je al helemaal niet aan de top komen in zulk soort instellingen. Er zijn onderzoeken bekend waar uit blijkt dat er onder CEO's van multinationals net zoveel psychopaten rond lopen als in gevangenissen. En logisch gezien wat voor soort mens je moet zijn om je daar te handhaven.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:01 schreef Viltje het volgende:
[..]
de mensen die aan de top zitten zijn ook mensen hoor, daar zitten heus mensen bij die empathisch zijn. Of wil jij beweren van niet?Geef jij wél om de levens van de elite dan?
Nou nee als ik tot de Elite behoor en zit in de wapenbranche zou ik wel van tijd tot tijd iets willen zien toch.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die zitten er wel maar in hele kleine getale. Dat komt uit allerlei onderzoeken ook naar voren. Lees bv het boek van Luijendijk. De hele cultuur in de top van (zeker) de financiele wereld is ingericht op zo min mogelijk last hebben van je geweten. Anders kun je dat werk niet doen en kun je al helemaal niet aan de top komen in zulk soort instellingen. Er zijn onderzoeken bekend waar uit blijkt dat er onder CEO's van multinationals net zoveel psychopaten rond lopen als in gevangenissen. En logisch gezien wat voor soort mens je moet zijn om je daar te handhaven.
En ja ik geef om ieder leven omdat ik geloof dat we allemaal een zijn. We bestaan allemaal uit hetzelfde materiaal (zowel ons lichaam als onze "levensvonk"), leven allemaal op 1 klein planeetje dat door het universum sjeest en willen (bijna) allemaal hetzelfde. In vrede leven met je buurman in overvloed en gelukkig zijn.
Goed hoor. Maar is dat nu wel of geen empathie volgens jou?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Deels zal het angst zijn. En ergens is de, op internet verkondigde, empathie ook maar een manier om in je sociale kring te passen. Iemand met veel dierenvrienden zal eerder schande spreken van de martelingen in de Belgische varkensslachterij. Iemand met meer immigranten in de sociale kring heeft meer op met vluchtelingen.
De aarde sjeest door het universum?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die zitten er wel maar in hele kleine getale. Dat komt uit allerlei onderzoeken ook naar voren. Lees bv het boek van Luijendijk. De hele cultuur in de top van (zeker) de financiele wereld is ingericht op zo min mogelijk last hebben van je geweten. Anders kun je dat werk niet doen en kun je al helemaal niet aan de top komen in zulk soort instellingen. Er zijn onderzoeken bekend waar uit blijkt dat er onder CEO's van multinationals net zoveel psychopaten rond lopen als in gevangenissen. En logisch gezien wat voor soort mens je moet zijn om je daar te handhaven.
En ja ik geef om ieder leven omdat ik geloof dat we allemaal een zijn. We bestaan allemaal uit hetzelfde materiaal (zowel ons lichaam als onze "levensvonk"), leven allemaal op 1 klein planeetje dat door het universum sjeest en willen (bijna) allemaal hetzelfde. In vrede leven met je buurman in overvloed en gelukkig zijn.
https://www.forbes.com/si(...)iverse/#67261c0a4d5cquote:Op zaterdag 1 april 2017 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De aarde sjeest door het universum?
Haha. Nee. Je wilt vroom leven, je vijanden afslachten en na de dood door Allah opgenomen worden in het paradijs.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En hoe groot is dat groepje nou werkelijk die dat denken?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Haha. Nee. Je wilt vroom leven, je vijanden afslachten en na de dood door Allah opgenomen worden in het paradijs.
Jouw vuige zondige praatjes over demonen en reptielen zullen er toe leiden dat jij tot in de oneindigheid zal branden.
Seks voor het huwelijk en gratis bier.quote:
Ten koste van anderen?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een gelukkig en gezond voor onszelf en onze kinderen. En liefst ook de rest van onze dierbaren?
En dan nog steeds niet te zuipen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Voor de whiskyliefhebbers hier. 230 jaar oud
Het is geen straf toch? Kost weinig. En geen kater.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:37 schreef possetje het volgende:
zo zo ik ben vanavond ( zaterdag avond ) weer eens oficieel 1000% wanker, beetje met totaal anonieme mensen op fok chatten die irl toch nooit mijn vrienden willen worden,,,, dit alles omdat ik geen geld heb om lekker even de stad in te gaan.,..
Gvd wat kinderachtig. Het wordt tijd dat je je MeMe generator weer opstart om jouw knullige berichten kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:15 schreef Ryon het volgende:
Jouw vuige zondige praatjes over demonen en reptielen zullen er toe leiden dat jij tot in de oneindigheid zal branden.
Als ie in de fles zit doet het er niet toe of ie 23 jaar, 230, of 2300 jaar oud is. Hij smaakt dan gewoon hetzelfde. En dat is zoals wij weten naar een vuile zeemleren lap.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Voor de whiskyliefhebbers hier. 230 jaar oud
ben echt een mensen mens, ga liever een avondje dansen met de vrouwen om me heen!quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is geen straf toch? Kost weinig. En geen kater.
tenzij ik een vrouw thuis heb, maar tsja ik zit in mn uppiequote:Op zaterdag 1 april 2017 23:57 schreef possetje het volgende:
[..]
ben echt een mensen mens, ga liever een avondje dansen met de vrouwen om me heen!
1. e2-e4quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:56 schreef skysherrif het volgende:
Ha bart dat is lang geleden
(en nee we gaan niet schaken)
Nou ja. Dan niet.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:56 schreef skysherrif het volgende:
Ha bart dat is lang geleden
(en nee we gaan niet schaken)
Wie niet. Maar is het geldgebrek wat jou tegenhoud in deze?quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:57 schreef possetje het volgende:
[..]
ben echt een mensen mens, ga liever een avondje dansen met de vrouwen om me heen!
Oude rups. Alles rustig in de Achterhoek?quote:
doe je wel eens optredens met de muziek die je maakt ?quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:57 schreef possetje het volgende:
[..]
tenzij ik een vrouw thuis heb, maar tsja ik zit in mn uppie
ja ik zit even zonder werkquote:Op zondag 2 april 2017 00:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wie niet. Maar is het geldgebrek wat jou tegenhoud in deze?
ha de laatste coole muzikant die mij ook leuk vond om mee te werken, die verhuisde opeens naar een andere stad, pfff echt shitzooiquote:Op zondag 2 april 2017 00:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
doe je wel eens optredens met de muziek die je maakt ?
Ik zat zeg maar noodgedwongen een tijdje zonder internet. En overige voorzieningen. Geheel buiten mijn schuld uiteraard. Men mag ook niets meer.quote:
Ik speel dan Morragambiet. Wat zwart volkomen kansloos laat. Dus hou de eer aan jezelf. Remise?quote:
Between jobs. Dat is wel eens lastig. De vrouwtjes zijn daar niet gek op. Als je er echt mee zit wil ik wel iets doneren om je aan de vrouw te helpen.quote:
Zeker. In Huize 2002?quote:Op zondag 2 april 2017 00:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Oude rups. Alles rustig in de Achterhoek?
Remisequote:Op zondag 2 april 2017 00:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik speel dan Morragambiet. Wat zwart volkomen kansloos laat. Dus hou de eer aan jezelf. Remise?
quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gvd wat kinderachtig. Het wordt tijd dat je je MeMe generator weer opstart om jouw knullige berichten kracht bij te zetten.
Op zijn Italiaans.quote:Op zondag 2 april 2017 00:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik speel dan Morragambiet. Wat zwart volkomen kansloos laat. Dus hou de eer aan jezelf. Remise?
Aldaar zijn ze as we speak ontzettend van bil gegaan. Wegens uithuizigheid van de kids. Het is eigenlijk een schande dat je niet eens geregeld kunt neuken wegens de voortplanting. Maar daar lees je nooit iets over in de Viva.quote:
Dat is in haar bips toch? Wat zeer goed is.quote:
Schaken, viespeuk.quote:Op zondag 2 april 2017 00:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is in haar bips toch? Wat zeer goed is.
Ha das een zeer aardig aanbod!quote:Op zondag 2 april 2017 00:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Between jobs. Dat is wel eens lastig. De vrouwtjes zijn daar niet gek op. Als je er echt mee zit wil ik wel iets doneren om je aan de vrouw te helpen.
Hoe een zeer korte partij toch bijzonder interessant kan zijn als je de achtergronden kent. En wat de Meesters dachten bij die ene zet. Niet verkeerd i.i.g. Bedankt. Even bijkomen van de inspanning maar over een week doen we dit gewoon weer.quote:
Russisch is tussen de titten.quote:
quote:Op zondag 2 april 2017 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou jij niet segblijven Bart?
En wat possetje en ander marginaal volk hier doet ontgaat me ook...
Nou ja, het is wel een beetje off-topic... Maar zoals ze dan ligt te kijken, met die ondeugende blik.. Blijf daar maar eens onverschillig onder. En die puddingbuks staat niet geheel onverwacht op knappen. De rest kan men zich voorstellen. Ze brengen wat teweeg, die vrouwen.quote:Op zondag 2 april 2017 00:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook geen voorkeur van mij droogneuken heb ik niks aan!
Probeer eens Frans anders een lading over de ogen kijken hoe ze dan kijkt.quote:Op zondag 2 april 2017 00:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel een beetje off-topic... Maar zoals ze dan ligt te kijken, met die ondeugende blik.. Blijf daar maar eens onverschillig onder. En die puddingbuks staat niet geheel onverwacht op knappen. De rest kan men zich voorstellen. Ze brengen wat teweeg, die vrouwen.
Beetje elitair. schatje. Verder niet zo mooi, jouw oordeel over "marginaal volk". Je bent zelf ook gewoon een vrouw van de straat. Doe je niet beter voor dan je bent.quote:Op zondag 2 april 2017 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou jij niet wegblijven Bart?
Ik post hier al jarenquote:Op zondag 2 april 2017 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou jij niet wegblijven Bart?
Hoi remlof.quote:Op zondag 2 april 2017 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed hoor Bartje.. Kun je niet gewoon weer gaan?
quote:
Woop woop, kijk eens wie het opneemt voor Bartje..quote:
Klopt en volgens mij heb jij een kwade dronk of iets.quote:Op zondag 2 april 2017 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Woop woop, kijk eens wie het opneemt voor Bartje..
Niet echt jouw ding, maar je bent FA of niet.. Toch?
Ik kan zo snel niets bedenken.quote:Op zondag 2 april 2017 00:31 schreef Etsu het volgende:
Er zijn zoveel leukere dingen te doen dan anderen proberen te verjagen uit een topic op een forum op het internet.
Nee hoor.quote:Op zondag 2 april 2017 00:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt en volgens mij heb jij een kwade dronk of iets.
Je zou m.i. gewoon eens aardig kunnen doen. En accepteren dat het hier geen besloten vrouwenpraatgroep is. Er zijn ook anderen die aardigheid ervaren om hier hun woordje te doen. Ik snap niet goed waarom jij een claim denkt te hebben op het bepalen van wie hier wel en niet welkom is. Denk daarover vrouw.quote:Op zondag 2 april 2017 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed hoor Bartje.. Kun je niet gewoon weer gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |