abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2017 @ 14:50:01 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169925469
Ik vind Harry best een punt hebben. Hoe arrogant zijn wij mensen om boven de natuur te staan. Het is niets meer dan een commerciële marketingstunt. Ik geloof in de opwarming van de aarde, maar dat komt niet door de mens. Vroeger hadden we ook een ijstijd.. de dinosaurussen zijn ook uitgestorven doordat de aarde in de fik stond. Het is gewoon dom om te denken dat wij de baas kunnen zijn over de natuur. Vroeger hadden we het over de gat in de ozonlaag.. hoor je ook niks meer van.. Vroeger hadden we zure regen, hebben we ook geen last meer van. Vulkanen kunnen we ook niet sluiten.
Wanneer kappen we nou eens met die commerciële kansloosheid genaamd CO2 uitstoot.

Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_169925521
Dat is toch mooi. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en ellende.

Ik begrijp jou wel want wie weet het nu beter, de wetenschapper of jijzelf. Precies, allemaal demoniserende onzin, de mens heeft absoluut geen hand in de huidige problematiek
  zaterdag 1 april 2017 @ 14:57:30 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169925608
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
Dat is toch mooi. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en ellende.

Ik begrijp jou wel want wie weet het nu beter, de wetenschapper of jijzelf. Precies, allemaal demoniserende onzin, de mens heeft absoluut geen hand in de huidige problematiek
de wetenschap :') mensen die in de naam van wetenschap praten :')
lekker achterover hangen met een papiertje zwaaien.. kijk mensen.. 4 jaar studie.. het is bewezen.. lees maar in mijn paper.. "wij zijn de oorzaak van de vernietiging van de aarde" :')
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_169925979
Lekker boeiend wat jij gelooft. Wetenschap liegt niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_169926017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

lekker achterover hangen met een papiertje zwaaien.. kijk mensen.. 4 jaar studie.. het is bewezen.. lees maar in mijn paper.. "wij zijn de oorzaak van de vernietiging van de aarde" :')
Ah kijk, je snapt er helemaal niks van. Verrassend.
pi_169926090
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Top, jij bepaalt.
Morgen is geloof ik Feyenoord Ajax, wat gaat dit worden? En de winnaar van de Ronde van Vlaanderen zou ik ook alvast willen weten, een Nederlander zou tof zijn.
Oja en los die boel met duurzame energie even op, dankjewel alvast
pi_169926121
Harry was wel lekker op dreef in de FridayMove _O-
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:21:56 #8
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169926164
Je geeft die seniele Harry gelijk? :')

Dit komt wel van pas nu: zo breng je de wereld aan het twijfelen over klimaatverandering.

De korte versie is simpel, maar het is misschien ook interessant om het helemaal te lezen. In 1998 kwamen oliebedrijven, handelsverenigingen en conservatieve denktanks onder leiding van de meest machtige industrie ter wereld - de fossiele industrie - bijeen met één simpel doel: klimaatactie tegenhouden door er zoveel mogelijk twijfel over te zaaien. En dat is ze goed gelukt ook, blijkbaar. Er zijn echt miljoenen en miljoenen in gepompt.

Het is gewoon naïef om dit te ontkennen. De wetenschap heeft toch wel duidelijk gesproken (op de enkele klimaatsceptische wetenschapper na dan) en liegt niet. Het is bewezen. Zo simpel is het.

Daarbij, de opwarming is een feit, waarom zou je hier niets tegen willen doen? :') Dat is een beetje hetzelfde als je buurman met kanker doodsteken, omdat hij uiteindelijk toch wel doodgaat.

Stientje heeft gewoon een goed punt. Het komt ons, als land, uiteindelijk alleen maar goed uit als we een duurzaam beleid doorzetten. Verduurzaming betekent je energierekening omlaag brengen, minder kosten, minder afhankelijkheid van landen als Rusland en Saoedi-Arabië, het zorgt voor banen etc.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:23:39 #9
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169926213
Klimaatverandering een vaststaand feit is en het is extreem waarschijnlijk dat menselijk handelen er de oorzaak van is. We kunnen het nú nog beperken. Maar helaas zijn er nog naïeve mensen van wie dat allemaal niet zo hoeft.

Er zijn al genoeg plekken op aarde waar ze hier de gevolgen al van merken.

Overigens kan je misschien beter hier terecht WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #7 - Return of the Pause...?.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:25:59 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169926285
Schopje ONZ gaarne.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:28:23 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169926346
De dinosauruse zijn uitgestorve want de aarde stond in de fik!!!!!!!!!!!!!!

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169927108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:28 schreef Dven het volgende:
De dinosauruse zijn uitgestorve want de aarde stond in de fik!!!!!!!!!!!!!!

:')
Koudvuur _O- ;)
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zaterdag 1 april 2017 @ 16:17:43 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169927495
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:21 schreef richolio het volgende:
Je geeft die seniele Harry gelijk? :')

Dit komt wel van pas nu: zo breng je de wereld aan het twijfelen over klimaatverandering.

De korte versie is simpel, maar het is misschien ook interessant om het helemaal te lezen. In 1998 kwamen oliebedrijven, handelsverenigingen en conservatieve denktanks onder leiding van de meest machtige industrie ter wereld - de fossiele industrie - bijeen met één simpel doel: klimaatactie tegenhouden door er zoveel mogelijk twijfel over te zaaien. En dat is ze goed gelukt ook, blijkbaar. Er zijn echt miljoenen en miljoenen in gepompt.

Het is gewoon naïef om dit te ontkennen. De wetenschap heeft toch wel duidelijk gesproken (op de enkele klimaatsceptische wetenschapper na dan) en liegt niet. Het is bewezen. Zo simpel is het.

Daarbij, de opwarming is een feit, waarom zou je hier niets tegen willen doen? :') Dat is een beetje hetzelfde als je buurman met kanker doodsteken, omdat hij uiteindelijk toch wel doodgaat.

Stientje heeft gewoon een goed punt. Het komt ons, als land, uiteindelijk alleen maar goed uit als we een duurzaam beleid doorzetten. Verduurzaming betekent je energierekening omlaag brengen, minder kosten, minder afhankelijkheid van landen als Rusland en Saoedi-Arabië, het zorgt voor banen etc.
ook zo'n lulkoek.. beetje zelfde redenatie door te denken dat je minder belasting hoeft te betalen als je het koningshuis afschaft :') :') :')
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_169927567
Heel verhaal en je gaat enkel op dat punt in. Nou, ik ben overtuigd hoor.
  zaterdag 1 april 2017 @ 16:21:22 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169927583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:23 schreef richolio het volgende:
Klimaatverandering een vaststaand feit is en het is extreem waarschijnlijk dat menselijk handelen er de oorzaak van is. We kunnen het nú nog beperken. Maar helaas zijn er nog naïeve mensen van wie dat allemaal niet zo hoeft.

Overigens kan je misschien beter hier terecht WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #7 - Return of the Pause...?.
Ik geloof wel in een andere vervuiling van de aarde.. en dat zijn microplastics, visnetten en andere plastic shit waarmee je de dieren in de natuur aantast.
Maar ik ben nog steeds niet overtuigd als het gaat om CO2 uitstoot.
De vervuiling van de zee vind ik veel ernstiger dan een zogenaamde CO2.

Maar ik erken dat ik een faalhaas ben als ik er naast zit. Echter moet ik dingen die ik hoor klakkeloos aannemen. Moet de informatievoorziening maar beter op orde zijn
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_169928694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:25 schreef Dven het volgende:
Schopje ONZ gaarne.
ONZ is geen vuilnisbak en TS lijkt helaas redelijk serieus
pi_169930666
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 14:50 schreef Onnoman het volgende:
Vroeger hadden we het over de gat in de ozonlaag.. hoor je ook niks meer van.. Vroeger hadden we zure regen, hebben we ook geen last meer van. Vulkanen kunnen we ook niet sluiten.
Beide hier genoemde punten zijn dus prachtige voorbeelden dat milieu maatregelen wel helpen.

Het gat in de ozonlaag wordt niet meer groter sinds de eeuwwisseling, o.a. door freon en aanverwante stoffen in de ban te doen. Door dus de juiste maatregelen te nemen is dat probleem niet meer aan het uitbreiden en gaat mogelijk zelfs kleiner worden.

Zure regen is verdwenen omdat we niet meer van alles in de atmosfeer lozen. Geen idee of je in de jaren zestig of zeventig wel eens in het Ruhrgebied bent geweest? Toen had je daar schoorsteendampen in alle kleuren. Gelukkig wordt dergelijke uitstoot nu gereinigd voor het de lucht in gaat. De bossen zijn opgeknapt sinds die tijd.
pi_169931925
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:23 schreef richolio het volgende:

Stuur hem daar alsjeblieft niet heeft, daar wordt tegenwoordig al meer dan genoeg onzin gepost.
Цой жив
pi_169932355
pi_169940309
Sjoemeltemperatuur: De mens veroorzaakt historische klimaatverandering, dankzij KNMI

De oplettende Simon Rozendaal van Elsevier schrijft hoe het KNMI onze warmste recordzomer ooit wegsjoemelt, die van 1947. Door een ‘homogenisatie’ van meetgegevens duwen ze de gemiddelde zomertemperatuur 0,7 graden omlaag, omdat ze plots vinden dat hun collega’s toen niet goed konden meten. Terwijl men toen vele malen meer integer omsprong met wetenschap dan in het gecorporatiseerde NL van nu. Waar het KNMI volledig gebonden is aan wat de ambtenarij van ministeries Economische Zaken en Asfalt en Windmolens (I&M) toestaan.

We gaan hier Amerika achterna, waar men de veel warmere jaren ’30 (Dust Bowl) plots met mysterieuze homogenisaties wegmoffelt, om het heden warmer te doen lijken. (zie lezing hierboven) Zoals Rozendaal schrijft in Creatief Cijferen:

Tot voor kort stond 1947 op 1 in de toptien van warme vaderlandse zomers. Die zomer was in elk opzicht ongekend: een gemiddelde temperatuur van 18,7 graden, het hoogste warmte getal (221,3), de meeste hittegolven (4) en het grootste aantal tropische dagen (16)

En nadat men aan het ‘homogeniseren’ van onwelgevallige data slaat volgens het KNMI-motto ‘waarheid is wat Sharon Dijksma vraagt’ is het een mirakel: plots zit recordzomer 1947 van het pre-broeikastijdperk niet meer ongenaakbaar op 1, maar op een laffe zesde plek. Nu staat 2003 op 1 en dat past precies in het verhaal dat KNMI moet verkopen van Baassie. Anders geen geld meer.

En vervolgens kan de wetenschappelijke corrupte KNMI-directie weer doen waarvoor de overheid ze betaalt: het publiek opwarmen voor lastenverzwaringen uit naam van ‘het klimaat’ door onze CO2-schulden. Er zijn overigens bij het KNMI vele ouderwetse wetenschappers die gewoon wetenschap bedrijven, maar het is de leiding die corrupt is, ontslagen moet worden danwel met pek en veren over straat gejaagd.

We hebben nu dus na Sjoemelnatuur ook Sjoemeltemperatuur.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_169940317
Sjoemeltemperatuur- Sjoemelnatuur

Wat het KNMI ook aanrotzooit met temperatuurgegevens om maar een politiek gewenst verhaal te verkopen met die leugenachtige directeur Gerard van der Steenhoven van ze, die zomer van 1947 blijft nog steeds de warmste zomer.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_169940341
Zomer 1947 valt van voetstuk

Voerde. Want intussen is dit allemaal veranderd. Het KNMI heeft de temperatuurreeks van onder meer het station De Bilt ‘gehomogeniseerd’, zoals dat zo mooi heet. Nieuwe onderzoeksmethoden hebben ertoe geleid dat temperaturen van vooral voor 1970 her en der zijn bijgesteld, om ze beter vergelijkbaar te maken met de temperaturen zoals die tegenwoordig worden gemeten. En voor onder meer de zomer van 1947 heeft deze bijstelling flinke gevolgen gehad.

Zo is de gemiddelde temperatuur van de zomer van 1947 verlaagd, van 18,7 graden voorheen naar 18,0 graden nu. Daarmee daalt 1947 op de ranglijst van warmste zomers in De Bilt van plek 1 (voorheen) naar plek 6 nu. Het stokje wordt overgenomen door de zomer van 2003, die nu als warmste sinds het begin van de waarnemingen in de boeken staat met een gemiddelde temperatuur van 18,7 graden. Ook de zomers van 2006 (18,5), 1976 (18,4), 1983 (18,2) en 1995 (18,2) blijken na herberekening van de temperaturen nu warmer dan de zomer van 1947 te zijn geweest.

Waarmee dan de situatie ontstaat dat de zomers in het verleden kouder waren dan de zomers nu en dat wordt dan weer veroorzaakt door de wereldwijde opwarming en daarvan krijgt de mens dan weer de schuld

En het gaat maar door:

Sowieso zijn 16 hittegolven uit de periode voor 1950 geschrapt, nu er een nieuwe temperatuurreeks geldt.

Waar ze mee bezig zijn, is het herschrijven van de geschiedenis, men pleegt dat geschiedvervalsing te noemen, op een zodanige manier dat ze hun fabeltjes aan het grote publiek kunnen blijven verkopen.

Volgend jaar weet niemand meer dat alle cijfers door het KNMI zijn gemanipuleerd en kunnen ze zeggen: “De cijfers tonen aan dat de temperatuur sneller stijgt dan we dachten en als we nu geen acties ondernemen dan zal de zeespiegel nog veel sneller stijgen”.

Van een instituut dat een complete pagina op haar website heeft toebedeeld aan “vliegtuigstrepen” (inmiddels vaker chemtrails) kan je ook nauwelijks iets anders verwachten.

En zo kun je dan weer zorgen voor hogere belasting op auto's en subsidies op groene stroom met dure windmolens!
(Nietzsche)
pi_169942803
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 08:51 schreef ietjefietje het volgende:
Zomer 1947 valt van voetstuk

Voerde. Want intussen is dit allemaal veranderd. Het KNMI heeft de temperatuurreeks van onder meer het station De Bilt ‘gehomogeniseerd’, zoals dat zo mooi heet. Nieuwe onderzoeksmethoden hebben ertoe geleid dat temperaturen van vooral voor 1970 her en der zijn bijgesteld, om ze beter vergelijkbaar te maken met de temperaturen zoals die tegenwoordig worden gemeten. En voor onder meer de zomer van 1947 heeft deze bijstelling flinke gevolgen gehad.

Zo is de gemiddelde temperatuur van de zomer van 1947 verlaagd, van 18,7 graden voorheen naar 18,0 graden nu. Daarmee daalt 1947 op de ranglijst van warmste zomers in De Bilt van plek 1 (voorheen) naar plek 6 nu. Het stokje wordt overgenomen door de zomer van 2003, die nu als warmste sinds het begin van de waarnemingen in de boeken staat met een gemiddelde temperatuur van 18,7 graden. Ook de zomers van 2006 (18,5), 1976 (18,4), 1983 (18,2) en 1995 (18,2) blijken na herberekening van de temperaturen nu warmer dan de zomer van 1947 te zijn geweest.

Waarmee dan de situatie ontstaat dat de zomers in het verleden kouder waren dan de zomers nu en dat wordt dan weer veroorzaakt door de wereldwijde opwarming en daarvan krijgt de mens dan weer de schuld

En het gaat maar door:

Sowieso zijn 16 hittegolven uit de periode voor 1950 geschrapt, nu er een nieuwe temperatuurreeks geldt.

Waar ze mee bezig zijn, is het herschrijven van de geschiedenis, men pleegt dat geschiedvervalsing te noemen, op een zodanige manier dat ze hun fabeltjes aan het grote publiek kunnen blijven verkopen.

Volgend jaar weet niemand meer dat alle cijfers door het KNMI zijn gemanipuleerd en kunnen ze zeggen: “De cijfers tonen aan dat de temperatuur sneller stijgt dan we dachten en als we nu geen acties ondernemen dan zal de zeespiegel nog veel sneller stijgen”.

Van een instituut dat een complete pagina op haar website heeft toebedeeld aan “vliegtuigstrepen” (inmiddels vaker chemtrails) kan je ook nauwelijks iets anders verwachten.

En zo kun je dan weer zorgen voor hogere belasting op auto's en subsidies op groene stroom met dure windmolens!

Dit schelden zonder inhoud kan ik in ieder geval nix mee. Kan je dan ook aangeven wat er veranderd is in de rekenmethode en waarom jij het daar niet mee eens bent?

homogenisatie houd in dat je verschillende data gelijkwaardig kunt interpreteren. Lijkt mij -als het netjes gebeurd- alleen maar goed. Kan je aangeven wat ze fout doen?

quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 08:51 schreef ietjefietje het volgende:
(inmiddels vaker chemtrails)
Is het hier BNW? De rest van je betoog neem ik alvast ook maar niet meer serieus.
pi_169944151
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2017 08:44 schreef ietjefietje het volgende:
Sjoemeltemperatuur- Sjoemelnatuur

Wat het KNMI ook aanrotzooit met temperatuurgegevens om maar een politiek gewenst verhaal te verkopen met die leugenachtige directeur Gerard van der Steenhoven van ze, die zomer van 1947 blijft nog steeds de warmste zomer.
_O- Was je erbij of zo?
pi_169948569
quote:
Ik vind Harry best een punt hebben. Hoe arrogant zijn wij mensen om boven de natuur te staan. Het is niets meer dan een commerciële marketingstunt.
Harry heeft geen punt. Natuurlijk veranderen wij het klimaat door met onze industriele activiteiten de chemische compositie van de atmosfeer te veranderen, waaronder 40% meer van het belangrijkste niet condenserende broeikasgas.

Denk je nou echt dat een IR foton, dat op weg van het aardoppervlak naar het heelal meer moleculen met een dipool moment tegen komt, het een reet kan schelen wat een Harry Mens of onnoman het beste uitkomt? Hoe arrogant kun je zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')