abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171914944
Is het trouwens standaard om de commissie ook iets van een presentje te geven (flesje wijn ofzo)? Ik ken ze eigenlijk allemaal niet echt, maar een aantal komen er wel speciaal voor uit het buitenland. Ik heb het nooit echt gezien dat men dat doet, maar ik gok dat dat gebeurt op het moment dat ik achter in de rij sta voor het handenschudden.
pi_171914964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:31 schreef Doomslayer het volgende:
Is het trouwens standaard om de commissie ook iets van een presentje te geven (flesje wijn ofzo)? Ik ken ze eigenlijk allemaal niet echt, maar een aantal komen er wel speciaal voor uit het buitenland. Ik heb het nooit echt gezien dat men dat doet, maar ik gok dat dat gebeurt op het moment dat ik achter in de rij sta voor het handenschudden.
In het VK in elk geval niet, weet in Nederland niet. Ik heb ze wel aangeboden om mee een biertje te gaan drinken, maar helaas hadden ze beide nog andere afspraken erna -O-
Ja doei.
pi_171916061
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

In het VK in elk geval niet, weet in Nederland niet. Ik heb ze wel aangeboden om mee een biertje te gaan drinken, maar helaas hadden ze beide nog andere afspraken erna -O-
Hmm, ja. Ik heb ze ook uitgenodigd voor het diner, maar dat is in principe meer voor de vorm, over het algemeen gaan ze daar toch niet heen.

En natuurlijk een soort van 'thoughtful' cadeau voor de promotor. Pff.. Dit is bijna nog lastiger dan een proefschrift in elkaar draaien.
pi_171916824
quote:
Ik heb het zelf indertijd niet gedaan, deels omdat ik volledig onbekend was met hoe dit soort zaken in Nederland geregeld worden (heb mijn promotiewerk in het buitenland gedaan, wel gepromoveerd in Nederland). Terugkijkend was dat wel weer lekker lomp, Lyrebird.

Ondertussen heb ik twee keer in een commissie mogen zitten, en in beide gevallen kreeg ik een fles wijn mee terug naar huis.

Die flessen kunnen idd worden overhandigd na de promotie zelf, bij het handenschudden, want dan is iedereen er meestal nog wel bij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171926041
quote:
Of het standaard is weet ik niet maar voor commissie leden die er voor uit het buitenland komen lijkt me dat een kleine moeite. Hoeft niet ingewikkeld, een plaatjesboek over Nederland of de stad waar je woont bijvoorbeeld. Dat is wat ik
kreeg toen ik vorig jaar lid van een promotie commissie was, hartstikke leuk.
Jesus saves but death prevails.
pi_171963257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb het zelf indertijd niet gedaan, deels omdat ik volledig onbekend was met hoe dit soort zaken in Nederland geregeld worden (heb mijn promotiewerk in het buitenland gedaan, wel gepromoveerd in Nederland). Terugkijkend was dat wel weer lekker lomp, Lyrebird.

Haha, maakt op zich niet zo veel uit, je bent tot niets verplicht. Ik kan me hier een oud professor herinneren die er op tegen was omdat hij vond dat het gewoon onderdeel van z'n werk was.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 14:33:00 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171963354
Ik heb geen wijn gehaald voor mijn commissie leden :@ Er zat ook geen buitenlander bij trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171963431
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is er in het VK eigenlijk standaard een feestje erna?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_171963460
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Is er in het VK eigenlijk standaard een feestje erna?
Nope. Nou ja, niet echt groots. Je gaat meestal wel bier drinken enzo, maar je promotie is niet gegarandeerd ten tijde van je Viva. En er is ook gewoon de grote graduation waar je dan dus echt pas promoveert als 't ware, met de rest van de faculteit. Die is over 3 weken en een dag voor mij *O* :o
Ja doei.
pi_171963833
Ik heb ze op een etentje getrakteerd, wat volgens mij vrij gebruikelijk is.
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 14:56:23 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171963876
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:54 schreef thabit het volgende:
Niet allemaal alleen mijn promotor eigenlijk dat was bij ons gebruikelijk promotor en eventuele buitenlandse gasten. Heb ze wel voor de receptie na afloop uitgenodigd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171965758
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet allemaal alleen mijn promotor eigenlijk dat was bij ons gebruikelijk promotor en eventuele buitenlandse gasten. Heb ze wel voor de receptie na afloop uitgenodigd.
Ja precies, mij is verteld dat je ze wel uitnodigt voor de vorm, maar in principe komen ze nooit. Alleen de buitenlandse die anders alleen ergens in een hotel moeten zitten, of als je er echt mee hebt samengewerkt, en de promotor natuurlijk.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:22:02 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_171983890
Hoi wetenschappers, dit is belangrijk. is dit waar of niet waar?
GC / Yellowstone staat op springen maar we horen niets van
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_171984050
Ja, want een wetenschapper is een wetenschapper is een wetenschapper.
Ja doei.
pi_171984087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:22 schreef Maanvis het volgende:
Hoi wetenschappers, dit is belangrijk. is dit waar of niet waar?
GC / Yellowstone staat op springen maar we horen niets van
Die vraag moet je aan een intuïtionist stellen.
pi_171984962
Ooooh ik krijg zo'n zin in mijn promotietraject door alle verhalen hier!

1 oktober begin ik dus. Deze week is wel weer belachelijk: ik heb op mijn huidige Uni verteld dat ik weg ga, en nu hebben ze me hier ook een promotieplaats aangeboden! Wel een ander onderwerp, maar ook heel leuk. Aaaaaah!
pi_171985953
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:31 schreef thabit het volgende:

[..]

Die vraag moet je aan een intuïtionist stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171986015
Update t.a.v. mijn werkperikelen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171986157
Jemig, Claudia. Dat is ook wel beetje treurig, dat het eerst zover moet komen. Maar goed, wel heel fijn voor je. :) . En nog maar twee dagen? _O_ . Wat ga je met die tijd allemaal doen? (Alsnog werken zeker? O+ )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171987436
quote:
Mja, ik ook. Had niet het idee dat er meer werd verwacht.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:52:14 #271
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_171988315
Ik heb de commissieleden niks gegeven. Werd volgens mij ook niet echt verwacht. Wel mijn (co) promotores mee uit eten genomen. En met hen cadeaus uitgewisseld.

Nog een leuk bijverschijnsel: nu ik ben gepromoveerd krijg ik een loonsverhoging bij m'n huidige (niet-academische) werkgever!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:55:38 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_171988378
quote:
Mag dat wel? Ik had begrepen dat overheid maar cadeau's van max. 25 euro mocht accepteren.
Edit: Zie net dat de oude wetgeving het op Fl 100,- stelt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_171988438
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 12:01 schreef Franny_G het volgende:
Jemig, Claudia. Dat is ook wel beetje treurig, dat het eerst zover moet komen. Maar goed, wel heel fijn voor je. :) . En nog maar twee dagen? _O_ . Wat ga je met die tijd allemaal doen? (Alsnog werken zeker? O+ )
Haha, geen idee! Nevenfunctie (er kwam net een leuke voorbij), onderzoek (er is altijd wel onderzoek te doen op een project), onderwijs (misschien wat ervaring opdoen in alternatieve onderwijssettings). Of gewoon niks. Of een boek schrijven (ik heb een idee voor komend jaar).
pi_171988469
Jammer dat 't zo moest, maar wel puik dat je nu die ruimte hebt.

Ik kreeg net weer een afwijzing O+ *kras*
Ja doei.
pi_172034685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:12 schreef Svane het volgende:
Ooooh ik krijg zo'n zin in mijn promotietraject door alle verhalen hier!

1 oktober begin ik dus. Deze week is wel weer belachelijk: ik heb op mijn huidige Uni verteld dat ik weg ga, en nu hebben ze me hier ook een promotieplaats aangeboden! Wel een ander onderwerp, maar ook heel leuk. Aaaaaah!
Huh? Dus je hebt al een plek op een uni maae nu ga je ergens anders naar toe? Welk veld? Veel succes in elk geval.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')