Ye, je moet je gewoon laten overvallen en dan hopen dat je bij de 5% opgeloste zaken komtquote:Op vrijdag 31 maart 2017 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. En we hebben het in Nederland zo geregeld dat je je maar gewoon moet laten overvallen en dat je vooral niks moet terugdoen. Wie dat wél doet, wie van zich afbijt en de jacht op dader inzet, wordt zelf tot crimineel verheven.
Ik ben van mening dat doodgereden worden in een achtervolging een risico is dat je als (gewapende) overvaller bewust neemt. En ik vind dat slachtoffers van een overval het volste recht hebben om achter een overvaller aan te gaan én om geweld te gebruiken.
Tja, de enige kans op verdediging (in de rechtbank) die de bestuurder heeft lijkt me dat de overvaller door ging met schieten.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 01:55 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Verweren is toch wel iets anders dan iemand achtervolgen en hem doodrijden
En als je camerabeelden hebt, mag je hopen dat ze die volgend jaar uitzenden bij Opsporing Verzocht.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 02:30 schreef hugecooll het volgende:
Ye, je moet je gewoon laten overvallen en dan hopen dat je bij de 5% opgeloste zaken komt
en dat die camera niet eigenlijk voor een ander doeleinde de boel opnamquote:Op vrijdag 31 maart 2017 02:50 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En als je camerabeelden hebt, mag je hopen dat ze die volgend jaar uitzenden bij Opsporing Verzocht.
En iemand heeft geen avondeten gehad..quote:Op vrijdag 31 maart 2017 02:58 schreef Gorraay het volgende:
Intussen bleef de snackbarhouder met dat onbetaalde pizzaatje-oorlog zitten.
dat busje is ie waarschijnlijk ook even kwijtquote:Op vrijdag 31 maart 2017 02:58 schreef Gorraay het volgende:
Intussen bleef de snackbarhouder met dat onbetaalde pizzaatje-oorlog zitten.
Duidelijk noodweer? Nooit. Men reed immers achter de overvaller aan, nadat men zelf buiten levensgevaar was. Geen rechter die hier in meegaat.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 00:42 schreef butz0rs het volgende:
Duidelijk noodweer. Logisch om met een gestolen auto op een schietende overvaller in te rijden![]()
Maar wat is er met de pizza gebeurt?
iK HOOP DAT JE DEZE DRAAIT OP MIJN BEGRAFENISquote:Op vrijdag 31 maart 2017 05:52 schreef bijstandboy het volgende:
Ik hoop dat ze een dikke polonaise gaan lopen op zijn begrafenis
Ik wil het nog sterker maken, De persoon in kwestie speelt voor eigen rechter dit geldt in principe overal behalve in je eigen huis. Ik heb dat met mijn vader mee gemaakt, hij is judo leraar, dus domme pech voor de drie overvallers, twee overvallers heeft hij overmeesterd en uitgeschakeld in zijn eigen huis, geen enkel probleem zegt de rechter, achter de derde is hij aan gerend en op de openbare weg heeft hij zijn kaak verbrijzelt, een hele dure fout waar mijn vader nog jarenlang voor heeft moeten betalen. De oordeel was dat hij niet achter de derde verdachte aan mocht rennen, hij had de politie moeten bellen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 01:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou niet te voorbarig zijn met je blijdschap. Het blijft natuurlijk wel Nederland waar dit is gebeurd en het zou de eerste keer niet zijn dat de slachtoffers tot dader worden gemaakt en omgekeerd. Voor je het weet krijgen ze een moord in de schoenen geschoven en mogen zij zich voor de rechter verantwoorden.
Ik heb het al eens eerder gezegd en ik herhaal het nog eens. De wet in dit land moet zodanig worden aangepast dat criminelen aanzienlijk minder rechten hebben op het moment dat ze een ernstig delict plegen. Slachtoffers moeten zich met geweld mogen verweren.
Wat nou als ze in hun achtervolging je vrouw en kind hadden doodgereden?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. En we hebben het in Nederland zo geregeld dat je je maar gewoon moet laten overvallen en dat je vooral niks moet terugdoen. Wie dat wél doet, wie van zich afbijt en de jacht op dader inzet, wordt zelf tot crimineel verheven.
Ik ben van mening dat doodgereden worden in een achtervolging een risico is dat je als (gewapende) overvaller bewust neemt. En ik vind dat slachtoffers van een overval het volste recht hebben om achter een overvaller aan te gaan én om geweld te gebruiken.
Wat verdiende die vrouw?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 07:08 schreef AnInconvenientTruth het volgende:
Slachtoffers verdienen een lintje. Net als toen de gewapende overval op die juwelierswinkel waar de vrouw van de eigenaar 2 (of was het nou 3) van die klootzakken doodschoot.
Die vrouw verdiende een mediale en haar eigen optocht.
Dan waren zij de criminelen geweest en had Elfletterig hen dood mogen rijden, maar als hij daarbij weer iemand anders had geraakt, dan had die hem weer dood mogen rijden.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 07:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat nou als ze in hun achtervolging je vrouw en kind hadden doodgereden?
Kan ik me voorstellen. Het klinkt eigenlijk als iets waar je een uitgebreide Tarantino screenplay voor kan schrijven.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 00:26 schreef Physsic het volgende:
"De politie kan bevestigen dat er iemand is overleden, maar de recherche onderzoekt nog wat er precies is gebeurd."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |