Helemaal correct.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:40 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zit het ook al weer met de regels voor vloeistoffen in handbagage?
Ik ga over enkele weken voor het eerst met vloeistoffen in mijn handbagage op pad sinds de huidige regels zijn in gegaan. ik weet dat ik een hersluitbare zak van 1 liter mag meenemen en dat ik daar flesjes van max 100ml in mag doen.
Is het dan gewoon een kwestie van flesjes kopen die klein genoeg zijn?
Dus shampoo van 50ml,
Douchegel van 55ml,
eau de toilette 50ml,
tandpasta 75ml,
deo 75ml
kan dan in die hersluitbare zak? Of moet ik nog meer doen?
Vanaf welk vliegveld vlieg je?quote:
Amsterdam op de heenreis en Madrid op de terugreis.quote:
Jammer, op Eindhoven delen ze van die zakjes uit.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Amsterdam op de heenreis en Madrid op de terugreis.
Op Schiphol ook, alleen niet zo zichtbaar. Maar vraag je het aan de security dan klrijg je ze gewoon.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Jammer, op Eindhoven delen ze van die zakjes uit.
Ik zo'n doorzichtig zakje van de fruitafdeling van de AH, geen klachten gehad van security en helemaal gratisquote:Op maandag 27 maart 2017 20:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik gebruik altijd van die hersluitbare diepvrieszakjes, kosten geen drol en worden altijd geaccepteerd.
Ah mooi, daar heb ik er nog een hele zooi van liggen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ook met de hersluitbare zakjes van de IKEA kom je weg.
Ik neem aan dat de meesten dat zo zullen doen, er zullen maar weinig mensen zijn die voor 3 weken shampoo meeslepen in zo'n zakje.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ik gebruik gewoon de ziplock bags van de Lidl. Kost bijna niks.
Maar als ik een koffer incheck, dan doe ik gewoon al die meuk daarin en dan heb ik er geen omkijken naar. Veel beter.
Zolang je geen verboden middelen in dat flesje hebt zal het de douane het een worst zijn hoeveel flesjes je in je tas hebt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 09:54 schreef electronique het volgende:
9 van de 10 keer heb ik ook twee zakjes vol vloeistoffen of losse flesjes in mijn tas en zegt de douane er niks van
Het verschil tussen douane, paspoortcontrole en security is voor veel mensen nog altijd niet helder.quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zolang je geen verboden middelen in dat flesje hebt zal het de douane het een worst zijn hoeveel flesjes je in je tas hebt.
De dames en heren van de airport security (de mensen bij de handbagagescanners) kunnen daar heel anders over denken
ik ben ooit in Copenhagen bijna vastgezet vanwege een lenzenbakje met 3 druppels erin...quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het verschil tussen douane, paspoortcontrole en security is voor veel mensen nog altijd niet helder.
Vorig jaar werd op Londen City wel een keer mijn handbagage na de scanner eruit gepikt, bleek er in een etuitje nog een minuscuul aftershave-samplerflesje van 5ml ofzo te zitten. Kreeg een standje dat die in een plastic zak had gemoeten. Kreeg er wel ter plekke nog een uitgereikt.
Ook wel een beetje afhankelijk van vliegveld overigens merk ik. Bij Eindhoven Airport zijn ze vaak soepeler dan bij Schiphol.quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zolang je geen verboden middelen in dat flesje hebt zal het de douane het een worst zijn hoeveel flesjes je in je tas hebt.
De dames en heren van de airport security (de mensen bij de handbagagescanners) kunnen daar heel anders over denken
Ik dacht altijd dat de security deel uitmaakte van de douane eigenlijk. Maar niet dus?quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
Het verschil tussen douane, paspoortcontrole en security is voor veel mensen nog altijd niet helder.
WTF zegquote:Op woensdag 29 maart 2017 10:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ben ooit in Copenhagen bijna vastgezet vanwege een lenzenbakje met 3 druppels erin...
Ik heb ook een keer een hele hoop gedoe gehad om een klein flesje desinfectiemiddel (75 ml ofzo) dat aan de zijkant van mijn tas zat (wat in principe een doorzichtig gaasje was). Daar werd door de beveiliging zo boos over gedaan dat ik ook bang was dat ik even in een apart kamertje werd gezet. Het werd nog beter, want vervolgens werden we bij de gate nóg een keer gecontroleerd op vloeistoffen. Mocht iedereen dus zijn net gekochte flesjes drinken en koffie weer weggooien.quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ben ooit in Copenhagen bijna vastgezet vanwege een lenzenbakje met 3 druppels erin...
De douane houdt zich bezig met de invoer en uitvoer van goederen, zij zijn onderdeel van de Belastingdienst.quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:35 schreef electronique het volgende:
Ik dacht altijd dat de security deel uitmaakte van de douane eigenlijk. Maar niet dus?
Genieten altijd.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer een hele hoop gedoe gehad om een klein flesje desinfectiemiddel (75 ml ofzo) dat aan de zijkant van mijn tas zat (wat in principe een doorzichtig gaasje was). Daar werd door de beveiliging zo boos over gedaan dat ik ook bang was dat ik even in een apart kamertje werd gezet. Het werd nog beter, want vervolgens werden we bij de gate nóg een keer gecontroleerd op vloeistoffen. Mocht iedereen dus zijn net gekochte flesjes drinken en koffie weer weggooien.
Het was net een paar maanden nadat de vloeistoffencontrole werd ingevoerd, maar op dat vliegveld (volgens mij Guatemala) hadden ze nog niet echt door hoe dat nou precies werkte en hoe ze daar op moesten reageren
Ik denk dat dit misgaat.quote:Op woensdag 29 maart 2017 18:49 schreef FredvZ het volgende:
Dus zo zou het goed moeten gaan:
[ afbeelding ]
Hetsluitbare diepvrieszak van 1 liter met wat meuk voor 3 dagen.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 29 maart 2017 19:26 schreef Kansenjongere het volgende:
De keren dat ik met enkel handbagage vloog, deed ik dat altijd op soortgelijke wijze, dus ik verwacht geen problemen.
Correct.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:06 schreef XL het volgende:
Ik denk dat MCH denkt dat het groter dan 100 ml is, volgens mij is echter de tamdpasta een 75 ml tube en de rest kleiner.
Ik vind het lief dat je een foto post maar jij reist toch wel zo veel dat dit allemaal toch wel bekend is na tig jaar deze regel?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Correct.
50ml - 75ml - 75ml - 50ml - 50ml van links naar rechts.
Minder dan 100 ml pindakaas per boterham?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:17 schreef StupidDutch het volgende:
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
Normaal heb ik nooit vloeistoffen in mijn handbagage als ik vliegquote:Op woensdag 29 maart 2017 22:20 schreef MCH het volgende:
Ik vind het lief dat je een foto post maar jij reist toch wel zo veel dat dit allemaal toch wel bekend is na tig jaar deze regel?
Ze zijn daar ook altijd wel een beetje vaag in. Lipsticks is hetzelfde verhaal. Ene keer krijg je er gezeik mee en de andere keer is het ok.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:17 schreef StupidDutch het volgende:
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
blijkbaar vliegt die altijd met ingecheckte bagagequote:Op woensdag 29 maart 2017 22:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik vind het lief dat je een foto post maar jij reist toch wel zo veel dat dit allemaal toch wel bekend is na tig jaar deze regel?
Ik vermoed dat je een "Light"-ticket hebt, die is zonder bagage.quote:Op donderdag 30 maart 2017 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan ik dit het beste doen bij de balie van Alitalia of direct aan de incheckbalie waar ik m'n koffer afdrop en hoeveel extra tijd zou ik hiervoor moeten reserveren? Op welke kosten moet ik dan ongeveer rekenen (1x 23kg)? Zowel Alitalia als Dusseldorf Airport wil/kan me hierin niet voorzien van informatie.
bron: https://www.alitalia.com/(...)s/extra-baggage.htmlquote:Voor tickets die zijn gekocht met het Light-tarief zijn er kosten voor ruimbagage:
Voor binnenlandse en internationale vluchten* is het tarief per reissegment EUR 20** op de Alitalia-website of via het callcenter en gekwalificeerde reisbureaus, en EUR 40** voor boekingen bij ticketbureaus en incheckbalies op de luchthaven.
Ik heb al meerdere malen met Alitalia aan de telefoon gezeten omdat ik het online wel kan bijboeken, maar dan kost een koffer 200¤ heen en 60¤ terug. Absurd natuurlijk en ze weigeren je echt te helpen via het Nederlandse nummer. De koffer voor terug heb ik inderdaad kunnen boeken voor 20 euro, maar vraag me dus af wat de kosten zijn voor de koffer heen omdat men bij Alitalia zegt dat ze die kosten niet in hun systeem kunnen zienquote:Op donderdag 30 maart 2017 12:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je een "Light"-ticket hebt, die is zonder bagage.
Op de site van Alitalia kan ik dit vinden:
[..]
bron: https://www.alitalia.com/(...)s/extra-baggage.html
Je kan voor 40 euro bij het inchecken je koffer alsnog meenemen. Online kan je dat ook regelen voor 20 euro.
Online kan dat via deze pagina: https://www.alitalia.com/nl_nl/manage-my-booking.html
Misschien dat je op de heenweg nog bij KLM bent ondergebracht. Wat zijn je vluchtnummers?quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb al meerdere malen met Alitalia aan de telefoon gezeten omdat ik het online wel kan bijboeken, maar dan kost een koffer 200¤ heen en 60¤ terug. Absurd natuurlijk en ze weigeren je echt te helpen via het Nederlandse nummer. De koffer voor terug heb ik inderdaad kunnen boeken voor 20 euro, maar vraag me dus af wat de kosten zijn voor de koffer heen omdat men bij Alitalia zegt dat ze die kosten niet in hun systeem kunnen zien
Jup, had in Londen een keer een pot pistachenotenpasta gekocht maar die moest ik helaas inleveren...quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:17 schreef StupidDutch het volgende:
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
Eindelijk iemand die het snapt, top!quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De douane houdt zich bezig met de invoer en uitvoer van goederen, zij zijn onderdeel van de Belastingdienst.
Paspoortcontrole wordt uitgevoerd door de Marechaussee en dient als grensbewaking. Zij checken dus of een persoon het land in of uit mag.
De security (vaak uitgevoerd door een particulier beveiligingsbedrijf) controleert of je zaken bij je hebt waarmee je niet een vliegtuig in mag, dit is regelgeving die door overheden of luchtvaartmaatschappijen kan zijn opgelegd.
Eigenlijk zijn het dus 3 verschillende instanties.
Bij aankomst op Schiphol bijvoorbeeld ga je (tenzij je uit een Schengenland komt) eerst langs de paspoortcontrole, daarna kun je je koffer van de band halen en als laatste passeer je douane die dan eventueel je koffer nog kunnen controlen op zaken die je niet mag invoeren of waarvoor invoerheffing moet worden betaald.
Dit geldt trouwens voor Nederland, in andere landen kan het zijn dat de douane ook belast is met bijvoorbeeld grensbewaking. Maar dat is maar net hoe de taken zijn verdeeld.
AZ421quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Misschien dat je op de heenweg nog bij KLM bent ondergebracht. Wat zijn je vluchtnummers?
Vergeet maar wat ik gepost heb. Op de een of andere manier heb ik "Dusseldorf" aangezien voor "Amsterdam"quote:
Ik ga komende zomer naar Tanzania en dan mag ik zelfs 3 koffers meenemenquote:Op donderdag 30 maart 2017 14:01 schreef sirdanilot het volgende:
Daarom gewoon met ryanair of andere budgetmaatschappijen gaan, dan weet je meteen hoeveel je baggage en andere extra services gaan kosten en is er tenminste transparantie.
Met 'normale' (lees: dure) maatschappijen heb ik soms géén koffer, soms één en soms zelfs 2 koffers inbegrepen en er lijkt geen pijl op te trekken zijn.
Doe maar lekker duur met je business class.quote:Op donderdag 30 maart 2017 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga komende zomer naar Tanzania en dan mag ik zelfs 3 koffers meenemen
(Restricted) Economy gewoon hoor. Mijn vriendin mag er ook nog eens 2 meenemen, dus we mogen 5 stuks bagage incheckenquote:Op donderdag 30 maart 2017 14:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Doe maar lekker duur met je business class.
Tsja als je gold status hebt is dat wel makkelijk ja.quote:Op donderdag 30 maart 2017 14:55 schreef Blik het volgende:
[..]
(Restricted) Economy gewoon hoor. Mijn vriendin mag er ook nog eens 2 meenemen, dus we mogen 5 stuks bagage inchecken
Weet ik niet hoe dat werkt, heb even een screenshot gemaakt van de info bij de vlucht. Maar wel idd omdat ik Gold ben. Mijn vriendin heeft echter helemaal geen statusquote:Op donderdag 30 maart 2017 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja als je gold status hebt is dat wel makkelijk ja.
Dacht trouwens dat je maar 1 extra koffer kreeg bij Gold en niet 2 ?
Nou ja misschien is het dan standaard 2 op deze vlucht. I kehb dat als laagwaardige, nederige niet-status economy passagier dus ook een keer gehad, 2 koffers mocht ik meenemen naar Brazilie. En andere keren was het slechts 1 koffer naar brazilie. Dus er valt gene pijl op te trekken.quote:Op donderdag 30 maart 2017 14:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet ik niet hoe dat werkt, heb even een screenshot gemaakt van de info bij de vlucht. Maar wel idd omdat ik Gold ben. Mijn vriendin heeft echter helemaal geen status
Volgens mij is het inderdaad een codeshare met Airberlin. Als ik dat vantevoren had geweten had ik niet bij Alitalia geboekt, echt een ramp en kan met vakanties/vliegen toch al zo slecht tegen zaken die je niet zelf in de hand hebt..quote:Op donderdag 30 maart 2017 13:50 schreef XL het volgende:
Alitalia vanaf düsseldorf heeft codeshares met airberlin
Misschien heb je een operated by Airberlin?
Dat kan je ook gewoon vantevoren weten. Staat gewoon erbij vermeld.quote:Op donderdag 30 maart 2017 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is het inderdaad een codeshare met Airberlin. Als ik dat vantevoren had geweten had ik niet bij Alitalia geboekt, echt een ramp en kan met vakanties/vliegen toch al zo slecht tegen zaken die je niet zelf in de hand hebt..
Boek vaak genoeg tickets, maar laat ik het er op houden dat de site van Alitalia echt behoorlijk belabberd is qua overzicht. We hadden het misschien kunnen weten, maar dat werd niet duidelijk tijdens de boeking.quote:Op donderdag 30 maart 2017 15:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat kan je ook gewoon vantevoren weten. Staat gewoon erbij vermeld.
Bel dan airberlin, die verkopen je wel een koffer voor 13 tot 35 euro afhankelijk van de bestemming.quote:Op donderdag 30 maart 2017 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is het inderdaad een codeshare met Airberlin. Als ik dat vantevoren had geweten had ik niet bij Alitalia geboekt, echt een ramp en kan met vakanties/vliegen toch al zo slecht tegen zaken die je niet zelf in de hand hebt..
Dit gaat op Schiphol wel lukken. Op Heathrow zou je dan het haasje zijn. Daar verplicht om HUN zakjes van minimale afmeting te gebruiken waar je die vijf stuks echt niet in kwijt kan.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Correct.
50ml - 75ml - 75ml - 50ml - 50ml van links naar rechts.
Ja interessant artikel.quote:Op zondag 2 april 2017 14:53 schreef El_jefe07 het volgende:
Interessant artikel:
Why Bargain Travel Sites May No Longer Be Bargains
Aggregators like Expedia have made us lazy — and we may be missing out on the best deals.
Ik dacht dat ik alles op maandag had ingeleverd en de paspoorten vrijdag al kon ophalen. 4 werkdagen ofzo. Wel in Brussel.quote:Op zondag 2 april 2017 17:59 schreef HRC2020 het volgende:
Ik probeer in de meivakantie naar China te gaan maar wat een gedoe met dat visum zeg.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor die opgehaald kan worden?
1 week nadat je alle meuk daar afgegeven hebt. Stuk langer via de post.quote:Op zondag 2 april 2017 17:59 schreef HRC2020 het volgende:
Ik probeer in de meivakantie naar China te gaan maar wat een gedoe met dat visum zeg.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor die opgehaald kan worden?
Eerlijk, het zou me al verbazen als ze je paspoort checken bij inchecken. En als ze dat al doen kijken ze echt niet naar de geldigheid.quote:Op maandag 3 april 2017 10:35 schreef Cyanide- het volgende:
Ik stel 'm even hier; ik vlieg volgende week dinsdag naar Spanje. Vlieg woensdag weer terug. Mijn paspoort is geldig tot 16 mei.
Ik vind online erg veel wisselende verhalen over hoe het zit met de (minimale) geldigheid van je reisdocument, zowel bij vertrek als terugkomst. Volgens de ene site dient je paspoort bij terugkomst nog minimaal 2 á 3 maanden geldig te zijn, volgens een ander maakt het weer niet uit, en de sites van de overheid / EU word ik ook niet heel veel wijzer van.
Ik heb in principe twee opties;
- Morgen nieuw paspoort aanvragen, met een levertijd van 7 dagen kan dat weer kort dag worden met ophalen en reizen. Kan hem natuurlijk ook later ophalen, maar weet niet in hoeverre een reisdocument al inactief wordt gezet als er een vervanging geproduceerd (maar nog niet opgehaald) is.
- Met dit (bijna verlopen) paspoort reizen, en ná terugkomst verlengen, daar volgende tripje pas begin mei is. Maar dan dien ik dus (vrij) zeker te weten dat het geen probleem is dat mijn paspoort bij terugkomst nog een maandje geldig is.
Kortom; optie twee dus? Normaal ben ik meer van 'better safe than sorry', maar ik vrees dat ik me wellicht meer problemen op de hals haal door nú juist nieuw paspoort aan te vragen, en dan net de pech te hebben dat m'n nieuwe woensdag opgehaald kan worden ofzo.quote:Op maandag 3 april 2017 10:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Eerlijk, het zou me al verbazen als ze je paspoort checken bij inchecken. En als ze dat al doen kijken ze echt niet naar de geldigheid.
Kan me niet voorstellen dat het problemen op zal leveren
Linkje? En het zou natuurlijk ergens ook bezopen zijn als je een paspoort hebt met 'maar' 5 jaar geldigheid, en hij dan eigenlijk 3 maanden voor afloop al grotendeels waardeloos is als reisdocument.quote:Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
http://visumcentrale.nl/a(...)nts.pdf?r=1979394836quote:Op maandag 3 april 2017 10:46 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Linkje? En het zou natuurlijk ergens ook bezopen zijn als je een paspoort hebt met 'maar' 5 jaar geldigheid, en hij dan eigenlijk 3 maanden voor afloop al grotendeels waardeloos is als reisdocument.
Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.quote:Op maandag 3 april 2017 10:55 schreef electronique het volgende:
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.
Vorig jaar: http://www.telegraph.co.u(...)ving-valid-passport/quote:Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.
En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
Excuses, dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.
En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.quote:
Geloof dat we wel een kopie had en hij was gestolen dus ze had ook formulieren van de aangifte. Geloof eigenlijk dat het toen niet zo'n probleem was.quote:Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.
Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
Hoezo een uitdaging, ik word eigenlijk nooit gecontroleerd als ik binnen Europa vliegquote:Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.
Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
Ja, in principe. In de praktijk wordt je (zeker als je vliegt) toch gewoon om je ID/reisdocument gevraagd.quote:Op maandag 3 april 2017 10:55 schreef electronique het volgende:
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.
En je moet je oud paspoort toch pas inleveren als je je nieuwe op gaat halen?
Je document is pas ongeldig als je je nieuwe af hebt gehaald. Zou anders een beetje vreemd zijn.quote:Op maandag 3 april 2017 11:26 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Ja, in principe. In de praktijk wordt je (zeker als je vliegt) toch gewoon om je ID/reisdocument gevraagd.
En dat laatste klopt, alleen ik weet niet in hoeverre zo'n 'oud' reisdocument dus 'digitaal' al op inactief wordt gezet als een nieuwe is geproduceerd of bij het gemeentehuis ligt...
Dat klopt, maar ja... het zou niet het eerste vreemde bij de overheid zijn zeg maar.quote:Op maandag 3 april 2017 11:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je document is pas ongeldig als je je nieuwe af hebt gehaald. Zou anders een beetje vreemd zijn.
Wij doen dat wel altijd, mijn vriendin heeft het 1 keer meegemaakt op haar vakantie naar Indonesië toe. Duurde 3 dagen voordat ze haar koffer eindelijk had, en het is toch best vervelend om te moeten gaan shoppen voor kleren als je doodmoe bent van de jetlag, je niet in een grote stad zit, en je reisgezelschap wilt door naar de volgende bestemming.quote:Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.quote:Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Vlucht Stansted - Amsterdam met EasyJet, koffer eindigde in Genèvequote:Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.
Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Oke, dat is dan ook voorbij...quote:Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vlucht Stansted - Amsterdam met EasyJet, koffer eindigde in Genève
Acht jaar geleden.
Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer
Ik heb altijd een zwembroek in mijn handbagage zitten, als mijn koffer dan te laat is kan ik in elk geval bij het zwembad in de zon liggenquote:Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Normaal is de vergoeding maar 1000 euro toch? Vind ik vrij weinig, heb meestal wel meer in mijn koffer zittenquote:Op maandag 3 april 2017 16:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Meestal heb ik weinig van waarde in mijn koffer dus hoop dan ook dat de airline hem verliest en ik de vergoeding krijg
Heerlijk is dat, dan hoef je niet naar huis te slepen met je kofferquote:Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer
Die heb ik ook gehad, tot ik op luton was en terug wilde vliegen met mijn 1.2liter zak waar 4 dingetjes in zaten, ik moest een andere zak kopenquote:Op maandag 27 maart 2017 20:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik gebruik altijd van die hersluitbare diepvrieszakjes, kosten geen drol en worden altijd geaccepteerd.
Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?quote:Op maandag 3 april 2017 19:29 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad, tot ik op luton was en terug wilde vliegen met mijn 1.2liter zak waar 4 dingetjes in zaten, ik moest een andere zak kopen
Jap, douane vrouwtje zei dat mijn zakje te groot was en ik moest maar een kleinere zak regelen, ze had een voorbeeld zak boven op die van mijn gelegd, mijn zak was een cm of 6 langer (was zo'n albertheijn druk en sluit zak)quote:Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Bij bedrijfsuitjes een aantal keer gehad dat 1 van de collega's zonder koffer zat, waren altijd vluchten zonder overstap.quote:Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.
Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Seatguru al bekeken?quote:Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Jup, een 2-4-2 opstelling dus dat is fijn . Helaas geen SkyTeam vlucht alleen. Maar klm was 600 euro duurder per persoon (zijn met z'n vieren dus dan is de keuze snel gemaakt).quote:
Dat, en niets anders. Eigenlijk moet je het benoemen als binnen Schengen want daar moet je je slechts kunnen identificeren. Maar zelfs op een gemeentehuis weten ze je van foutieve info te voorzien.quote:Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.quote:Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.quote:Op maandag 3 april 2017 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
Bedankt. Ik vlieg gewoon binnen de EU!quote:Op woensdag 5 april 2017 14:19 schreef heite het volgende:
[..]
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardonquote:Op maandag 3 april 2017 23:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Gewoon terecht toch?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon
Nigeria? Gezellig Leuke ervaringen?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in
Ja, regels zijn regels, mijn eigen stomme fout natuurlijk.. in een zakkie had ook niet gemogen, want is 150ml..quote:
Haha, ik kan het nog sterker vertellen. Was ooit op een vliegveld, domestic flight, koop aan airside een bus scheergel, vertraagde vlucht, dus loop weer naar buiten en moest dus ook weer door de security naar airside..... je begrijpt 'm! hoe dom kun je zijn....quote:Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.quote:Op donderdag 6 april 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
3 hours 'til armoured car transport
Hebben we hier ook.. gaan straks 8 kalashnikovs mee, en hier on site lopen er tientallen...pasjes, betonnen muren, wachttorens, prikkeldraad..quote:Op donderdag 6 april 2017 14:36 schreef static het volgende:
[..]
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 06-04-2017 15:38:06 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.quote:Op vrijdag 7 april 2017 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.
Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.
[ afbeelding ]
Heel airline revenue management draait hierom natuurlijk. Van elke markt is bekend hoe de boeking profielen zijn en dit wordt meegenomen in de optimalisatie. Dit is geen nieuwe info voor airlines, dat weten ze allang, niet alsof ze zomaar wat in de wilde weg proberen...quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat betwijf ik toch. Het kan best zijn dat je aan een bepaalde vakantie periode vastzit, maar dan nog is het nog steeds het voordeligst om ergens tussen 17 en 13 weken vóór vertrek een longhaul flight te boeken. Ik doe het al jaren en hou ook na boeking de tarieven in de gaten. Dan zie je toch een trend. Dat er daarna nog wel eens een obscure aanbieding (b.v. Ukrain of Xiamen met 10 uur overstaptijd) tussendoor schiet zal ik niet ontkennen.quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat komt door marksegmentatie en concurrentie. Cathay heeft een 'monopolie' in Hong Kong op directe longhauls richting Europa en op de O-D AMS-BKK moeten ze met Europese carriers en de hele ME3 concurreren.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
(...)Wie het begrijpt mag het zeggen. (...)
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
Uiteraard is voor de gemiddelde consument revenu management van een maatschappij niet te doorgronden, en ook niet voor de wat meer ervaren reiziger.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Bij de KLM betaal je per "leg", dus als je zowel op de heen- als terugweg een overstap hebt mag je 4x betalen. Zal bij andere bedrijven met low-cost ambities niet veel anders zijn.quote:Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.quote:Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.quote:Op zondag 9 april 2017 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
Persoonlijk heb ik er inderdaad geen geld voor over om business klasse te zitten. Want het broodje wat je krijgt binnen Europa is dat het natuurlijk niet waard.quote:Op zondag 9 april 2017 15:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
Ja, best comfortabel en goed entertainment systeem. Probeer een stoel te krijgen in de voorste economy cabin.quote:Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Ik vloog in een 3-4-3 indeling eind vorig jaar van en naar Qatarquote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 en één met een 3-3-3 stoelindeling.
Vroegâh was het standaard een 3-3-3 indeling, maar men heeft er toen voor gekozen om de hele vloot uit te rusten met de 3-4-3 opstelling en die op de drukke routes in te zetten.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 en één met een 3-3-3 stoelindeling.
2-2-2 in business, 24 stoelen.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 en één met een 3-3-3 stoelindeling.
Over die nieuwe stoelen bij Qatar had ik al gelezen. Ook dat het gangpad extreem smal zou zijn, wat weer aan de stoelbreedte of armleuning ten goede zou komen. Seatguru zegt toch 17 inch. Maar die 33 inch pitch is dan weer beter dan bij de meeste andere maatschappijen. En 2 x 6,5 uur is dan nog wel te doen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.
3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...
Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Ja, maar alleen SAS plus en business in de A340. Wat wil je weten?quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Er zitten WC's in.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Transavia, ryanair, google flights, skyscanner en tuifly al geprobeerd?quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?
Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?
Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
as. Dinsdag, zonder hotelquote:Op zaterdag 15 april 2017 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:quote:
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor 168~185 euro (afhankelijk van je cookies) kan je van AMS naar Alicante:quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |