abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:51:16 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170069740
Frappant toch dat je op CDG wel geacht wordt je transfer inclusief customs en een halve marathon zonder paffen of pleetijd te redden, maar dat ze het vervolgens wel voor elkaar krijgen om inclusief een kwartier vertraging je cargo niet mee te krijgen naar AMS.
Op zich prima geregeld hoor, het systeem voor afhandeling van dat falen werkt prima, kwam volgens hen met een vlucht 50 minuten later mee (met de suggestie of je niet effe wilt wachten) maar het vervolgens same day laten thuisbezorgen gaat hem niet worden.
Niet gewacht overigens.. al 27 uur geen bed of bad gezien en ik moest nog een paar uur naar huis en ik had nog meer te regelen daar.. maar na het laatste SMSje om een uur of 11 vanmorgen dat 'de transporteur zsm contact opneemt', bleef het verdomd stil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:36:43 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170072494
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:33 schreef XL het volgende:

[..]

en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Uiteraard is voor de gemiddelde consument revenu management van een maatschappij niet te doorgronden, en ook niet voor de wat meer ervaren reiziger.
Al moet ik zeggen dat op vluchten die ik regelmatig maak richting Istanbul, Kiev, Budapest en diverse Poolse bestemmingen (En in mindere mate Kuale Lumpur) ik nu toch wel redelijk in mijn hoofd heb wanneer je moet boeken wanneer iets een bepaalde prijs is, natuurlijk verandert de strategie van een luchtvaartmaatschappij wel eens en bijvoorbeeld een grote groep scholieren kan inderdaad op een bepaalde dag of vlucht heel duur maken.

Alles hangt natuurlijk ook af van de flexibiliteit van de reiziger, als je weet dat er wat speling is in een schema dan kan je wel wachten als prijzen relatief hoog zijn, maar als je die flexibiliteit niet hebt en je ziet dat op dagen er omheen tarieven lager zijn maar op jouw betreffende dag niet dan is juist snel boeken het devies.
Voor de echte onmogelijkheden qua tarief kan ik binnen Europa gelukkig gebruik maken van frequent flyer miles, die stellen mij in staat enkele reizen te boeken tegen schappelijke prijzen. (Voorbeeld, enkele reis KLM Kiev - Amsterdam kost rond de 300 euro, maar met miles maar ¤ 21 euro, dan is inzet van miles zeer verstandig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 april 2017 @ 23:56:37 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170096851
Vannacht rond een uur of 5 ( :')) kreeg ik een SMS dat mijn bagage tussen 9 en 11 bezorgd zou worden en zo geschiedde.

Problem solved, maar wel een vreemde afhandeling.. contact tussen KLM en TNT kan iets gestroomlijnder, en SMSjes midden in de nacht zijn ook wat twijfelachtig, maar goed.. ik heb mijn spullen weer terug ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170101751
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 11:17:13 #130
45833 crew  Fogel
pi_170102277
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Bij de KLM betaal je per "leg", dus als je zowel op de heen- als terugweg een overstap hebt mag je 4x betalen. Zal bij andere bedrijven met low-cost ambities niet veel anders zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 9 april 2017 @ 14:32:00 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170105516
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170107491
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
pi_170108216
Tnx beiden, daar was ik al een beetje bang voor. Dat maakt het zoeken naar vliegtickets er helaas niet makkelijker op :p
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 9 april 2017 @ 17:21:36 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170109876
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2017 15:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
Persoonlijk heb ik er inderdaad geen geld voor over om business klasse te zitten. Want het broodje wat je krijgt binnen Europa is dat het natuurlijk niet waard.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat aan business klasse ook andere voordelen zitten, denk aan snelle toegang tot veiligheidscontroles, eventuele lounge toegang en als eerste uit een toestel en extra bagagevoordelen.
Het is niet enkel de zitplaats in het toestel wat er toe doet, de randvoorwaarden zijn vaak net zo belangrijk.
En voor zakenreizigers betaalt de werkgever of opdrachtgever het ticket waardoor de keus snel gemaakt is, krijg je een travelbudget, dan is de keus voor economy klasse en dat in combinatie met een eventuele FQTV status snel gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 april 2017 @ 22:52:01 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138899
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139196
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Ja, best comfortabel en goed entertainment systeem. Probeer een stoel te krijgen in de voorste economy cabin.
pi_170139214
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Ik vloog in een 3-4-3 indeling eind vorig jaar van en naar Qatar
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:18:09 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170153270
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Vroegâh was het standaard een 3-3-3 indeling, maar men heeft er toen voor gekozen om de hele vloot uit te rusten met de 3-4-3 opstelling en die op de drukke routes in te zetten.
Drukke routes zijn de routes naar Thailand, en ook vanaf Amsterdam waar men door middel van lage prijzen veel passagiers lokt en dan laat overstappen.

De kans dat je in een 3-3-3 toestel terecht zal komen met vertrek uit Amsterdam is eigenlijk niet bestaand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170153411
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Jack does it in real time...
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:14:42 #140
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170157387
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Over die nieuwe stoelen bij Qatar had ik al gelezen. Ook dat het gangpad extreem smal zou zijn, wat weer aan de stoelbreedte of armleuning ten goede zou komen. Seatguru zegt toch 17 inch. Maar die 33 inch pitch is dan weer beter dan bij de meeste andere maatschappijen. En 2 x 6,5 uur is dan nog wel te doen.

Cathay gaat inderdaad de 3-3-3 configuratie ook vervangen. En mijn andere favoriet, FinnAir, heeft nu ook al een inch van de pitch afgeschaafd tot 31 inch in hun A350. Turkish, die wel een goede aansluitende verbinding heeft, doen we maar ff niet voorlopig.

Dan zal het de eerrst volgende privé trip wel Qatar worden of Emirates met een ruime zit in een A380. Al kun je bij die laatste voor het goedkoopste tarief ook al niet meer gratis een stoel reserveren, en terecht eigenlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170210293
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 10:45:24 ]
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 11:03:02 #142
45833 crew  Fogel
pi_170210585
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Ja, maar alleen SAS plus en business in de A340. Wat wil je weten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170212496
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Er zitten WC's in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170234344
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Abracadabra, tapate guarra!
pi_170234520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Transavia, ryanair, google flights, skyscanner en tuifly al geprobeerd?
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:56:29 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170234532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
So we just called him Fred
pi_170234796
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
as. Dinsdag, zonder hotel
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:22:32 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235175
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

as. Dinsdag, zonder hotel
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:

So we just called him Fred
pi_170235825
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:01:53 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235982
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Voor 168~185 euro (afhankelijk van je cookies) kan je van AMS naar Alicante:
https://www.kayak.nl/flig(...)017-04-18/2017-04-22
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')