Hier valt geen touw aan vast te knopen.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 13:38 schreef antiderivative het volgende:
[..]
ah, voor de hoeveelste keer noem je de autoverkoper weer? Terwijl je zegt: Je negeert het grotendeels de inhoud mijn post. Gek..
Maar er is ook tegenstand vanuit de gematigde vleugel van de GOP, dat heb ik nou al twee keer benadrukt. Dat negeer je echter. Je doet alsof de GOP collectief staat te juichen voor dit plan met uitzondering van die gekke Teabaggers, maar dat is volkomen bezijden de waarheid. Er is ook vanuit gematigde Republikeinse hoek flinke weerstand. Daarbij mis je ook nog een cruciaal punt dat ik benoem, namelijk waarom komt Trump zelf niet met een goed uitgewerkt plan? Een beetje meeliften op een plan van iemand anders is niet zelf met een plan (of op z'n minst goede amendementen) komen.quote:Waarom komt Trump zelf niet met een goed uitgedacht plan, waarom komt hij niet met oplossingen die wellicht ook gematigde Democraten en ook gematigde Republikeinen over de streep trekt
Eh, al de plannen die in de bill zitten zijn gematigd van aard, het zijn juist de conservatieven die dat niet zien zitten. En de gematigde Democraten gaan helemaal niet instemmen met een Trump/GOP plan, dat is een utopie.
[/quote]quote:Of heb jij een andere verklaring voor het feit dat naar jouw mening vreselijk gematigde Trump niet in staat is om met een solide, gematigd plan te komen dat ook op meer bipartisan support kan rekenen?
Nogmaals, een utopie. Er is geen sprake van bipartisan support inzake healthcare. Nu niet, nooit niet. Voor iemand die steeds polls en artikelen plaatst over de discrepantie tussen Dems en Reps lijk je dat maar niet te begrijpen.
Ja leuk, maar met 'hij moet wel conservatief beleid voeren' schiet niemand wat op natuurlijk. Feitelijk stel je enkel dat Trump wellicht niet principieel c.q. ideologisch conservatief is, maar conservatieve zaken zonder blikken of blozen weggeeft voor een beetje goodwill. Of er aan conservatief beleid nou ideologie of opportunisme ten grondslag ligt, maakt niets uit.quote:Verder is 'Trump is geen conservatief' natuurlijk ook behoorlijk gelul als je kijkt naar het defunden van PP, naar het schrappen van richtlijnen voor transgenderrechten, het nomineren van Gorusch, enzovoort.
Op een Rep. ticket president worden en niets doen aan PP is natuurlijk een gotspe. En het aan staten overlaten over welk toilet iemand moet gebruiken past prima in de gedachte minder Washington-bemoeienis en Gorsuch is nog het beste waar de Dems op hadden kunnen hopen. Ik herinner mij in ieder geval de artikelen van de mainstream press over deze man en wat een verrassing het was. Bovendien heb ik in de afgelopen de berichtjes gepost waarin LGBT-rechten worden bevestigd door Trump en zelfs de LGBT-comm. op State department zit er weer.
Heel veel mensen die het hardst verlegen zitten om betaalbare zorg zijn de lul onder dit plan, waaronder ook veel Trumpstemmers ten faveure van de bovenste procent van de inkomens. Dat er iets gunstigs instaat over 'maternity' (neem aan dat je maternity leave of iets dergelijks bedoelt) doet daar vrij weinig aan af.quote:Dat bovendien veel zaken die een dikke middelvinger zijn naar mensen die nu nog verzekerd zijn wel acceptabel zouden zijn, maar iets als het schrappen van de huidige pre-existing condition clause niet is mij een raadsel.
Ik heb anders een aantal posts geleden iemand zien schrijven dat de gewijzigde punten best 'sociaal' zijn inzake bijv. maternity. En het idee dat je mensen kunt gaan weigeren met een ziekte is misschien best een goed iets voor de Freedom Caucus, maar niet voor Trump.
Dat is toch echt niet wat ie nu doet. Gaan dreigen op de manier waarop hij gisteren deed komt echt wanhopig over.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
nopetwitter:spettypi twitterde op donderdag 23-03-2017 om 22:38:05Via the Art of the Deal: The worst thing you can possible do in a deal is seem desperate to make it. That makes the other guy smell blood. reageer retweet
Nou, dan is het maar goed hij het niet zelf geschreven heeft.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
nopetwitter:spettypi twitterde op donderdag 23-03-2017 om 22:38:05Via the Art of the Deal: The worst thing you can possible do in a deal is seem desperate to make it. That makes the other guy smell blood. reageer retweet
Typisch Trump. Hij noemde het zogenaamde wiretapping van Obama ook McCartyism.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is toch echt niet wat ie nu doet. Gaan dreigen op de manier waarop hij gisteren deed komt echt wanhopig over.
Interessante definities van dreigen en wanhopig.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is toch echt niet wat ie nu doet. Gaan dreigen op de manier waarop hij gisteren deed komt echt wanhopig over.
quote:"It’s clear that I would be concerned if I was the president, and that’s why I wanted him to know, and I felt like I had a duty and obligation to tell him because, as you know, he’s taking a lot of heat in the news media,” Nunes told Fox News' Sean Hannity.
Waarom laat hij dan steeds merken dat hij heel graag die deal wil?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Geloof jij werkelijk nog dat Trump op de goede weg zit?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:09 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Interessante definities van dreigen en wanhopig.
quote:Op vrijdag 24 maart 2017 13:59 schreef antiderivative het volgende:
CNBC:twitter:JohnJHarwood twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:55:45remember from Trump point of view: it's not HIM who's spent 7 years promising to repeal Obamacare, it's Congressional Rs. he's barely an R reageer retweet
twitter:JohnJHarwood twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:45:58senior WH aide, asked if decisive health care defeat today is best for Team Trump: "100%" reageer retweet
twitter:JohnJHarwood twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:38:57senior WH aide on health-care issue of bill goes down today: "the president will walk away. next battle" reageer retweet
Tax, Deregulation, Infrastructuretwitter:JohnJHarwood twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:34:22senior WH aide on health vote today: "can't debate this for months on end. Next up, tax cuts" reageer retweet
quote:Duivels dilemma Republikeinen: goed zorgplan houden, of slecht plan invoeren
‘Dit is kiezen tussen goed en kwaad’
24 maart 2017 door Jop Eikelboom
De Republikeinen zien zichzelf vandaag gesteld voor een onmogelijk dilemma. Stemmen ze voor behoud van het redelijk functionerende Obamacare, of stemmen ze voor een ondoordacht zorgplan waarmee miljoenen Amerikanen in de problemen komen?
“Dit is kiezen tussen goed en kwaad”, verzucht de Republikeinse senator Lindsey Graham. “Kijk Obamacare heeft als voordeel dat de zwakkeren in de samenleving zorg krijgen. Maar het nieuwe plan heeft als nadeel dat miljoenen Amerikanen ineens onverzekerd zijn. Een duivels dilemma.”
Ook de Republikeinse senator John Hoeven zit te dubben. “Dit is alsof ik moet kiezen tussen het doodschieten van mijn moeder of het redden van een kind.”
Mensen die hun zin niet krijgen en eigenlijk de diplomatieke middelen/skills missen om dat op een normale manier op te lossen / uit te onderhandelen gaan vaak dreigen, weet ik ook uit persoonlijke ervaring.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:09 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Interessante definities van dreigen en wanhopig.
We zijn de tijd dat satire en werkelijkheid van elkaar te onderscheiden zijn helaas al voorbij.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:19 schreef Tourniquet het volgende:
https://speld.nl/2017/03/(...)lecht-plan-invoeren/
[..]
Ergens live te volgen? Of zien we dan wat mannen in pakken een beetje verveeld in een zaal zitten?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog drie kwartier, dan beginnen ze met stemmen.
Lijkt mij dat dat op c-span te volgen is. Die hebben altijd wel live streams.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ergens live te volgen? Of zien we dan wat mannen in pakken een beetje verveeld in een zaal zitten?
Dat is van 22 maart.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.nytimes.com/i(...)ount-comparison.html
[ afbeelding ]
Hier houden ze het een beetje bij wat de laatste stand van zaken is (voor de stemming)
Oftewel, bij het meest optimistische scenario komen ze nog 4 stemmen te kort.
"We last updated this article at 9:02 AM."quote:
Je kan beter een liveblog op een site opzoeken, TalkingPointsMemo bijvoorbeeld, of NYT/WSJ/WAPO whatever, want het is niet zo heul spannend qua uitvoering. Geen vurige toespraken nog voor men gaat stemmen.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ergens live te volgen? Of zien we dan wat mannen in pakken een beetje verveeld in een zaal zitten?
Ik wil een Japanse gameshow format. Met live Trumps gezicht in de bovenhoek terwijl de stemmen 1 voor 1 binnen komen.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan beter een liveblog op een site opzoeken, TalkingPointsMemo bijvoorbeeld, of NYT/WSJ/WAPO whatever, want het is niet zo heul spannend qua uitvoering. Geen vurige toespraken nog voor men gaat stemmen.
Ja maar dat is dan nog eens van DISHONEST CNN. FAKE NEWS. SAD.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.nytimes.com/i(...)ount-comparison.html
[ afbeelding ]
Hier houden ze het een beetje bij wat de laatste stand van zaken is (voor de stemming)
Oftewel, bij het meest optimistische scenario komen ze nog 4 stemmen te kort.
True true.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja maar dat is dan nog eens van DISHONEST CNN. FAKE NEWS. SAD.
c-span ook: https://www.c-span.org/vi(...)cted-afternoon&live=quote:Op vrijdag 24 maart 2017 15:20 schreef Dagonet het volgende:
Time heeft een live stream:
http://time.com/4712205/a(...)e_socialflow_twitter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |