Daar heb je tegenwoordig genoeg spullen voor idd.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 07:04 schreef Najieto het volgende:
Mensen doe goddommme iets van reflexterend materiaal aan als je jouw kut keffer uit gaat laten in het donker
Ja, het is echt bizar. Ik was gisteravond fietsen. Laten we zeggen, van de 20 mensen die ik tegen ben gekomen hadden er 18 geen licht bij, geen veiligheidshesje oid. Zelfs hardlopers die aan de verkeerde kant van de weg liepen in donkere kleding. Veel jeugdige fietsers ook zonder licht en hun blik gericht op smartphone. Je ziet ze soort wakker schrikken als je een kling met je bel geeft als waarschuwing dat op moeten letten. Zijn jullie levensmoe ofzo ..quote:Op vrijdag 24 maart 2017 07:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar heb je tegenwoordig genoeg spullen voor idd.
Zelfde idee als mensen die zonder licht rijden op de fiets
Hardlopers aan de verkeerde kant van de weg? Leg uit.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 08:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
Ja, het is echt bizar. Ik was gisteravond fietsen. Laten we zeggen, van de 20 mensen die ik tegen ben gekomen hadden er 18 geen licht bij, geen veiligheidshesje oid. Zelfs hardlopers die aan de verkeerde kant van de weg liepen in donkere kleding. Veel jeugdige fietsers ook zonder licht en hun blik gericht op smartphone. Je ziet ze soort wakker schrikken als je een kling met je bel geeft als waarschuwing dat op moeten letten. Zijn jullie levensmoe ofzo ..
Dat ze met het verkeer mee liepen ipv er tegenin.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hardlopers aan de verkeerde kant van de weg? Leg uit.
Dat mag gewoon. Dus het is niet de verkeerde kant.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 08:57 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dat ze met het verkeer mee liepen ipv er tegenin.
Dat weet ik. Maar het is wel wenselijk dat ze dat doen omdat je dan veel sneller opvalt.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 08:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat mag gewoon. Dus het is niet de verkeerde kant.
Voor voetgangers betsaat er geen "verkeerde" kant als er geen fietspad of voetpad langs de weg loopt.
Hoezo? Die zie je toch wel of niet? In ergste geval doe je even grootlicht aan, want sommige mensen zijn van nature slecht in het donker te zien.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 07:04 schreef Najieto het volgende:
Mensen doe goddommme iets van reflexterend materiaal aan als je jouw kut keffer uit gaat laten in het donker
Vaak zat dat mensen met een donkere broek, donkere jas en donkere hond over straat lopen, die zie je dan soms echt niet goed. Zelfde voor hardlopers in zwart tenue. Zo moeilijk is het niet even een reflecterend bandje bij jezelf of je dier om te doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoezo? Die zie je toch wel of niet? In ergste geval doe je even grootlicht aan, want sommige mensen zijn van nature slecht in het donker te zien.
Heb dat alleen bij fietsers dat ze soms slecht zichtbaar zijn, maar die verplaatsen zich ook een stuk sneller dan voetgangers.
Er zijn toch wel van die donkere weggetjes waar het niet verstandig is om zonder iets van verlichting te gaan fietsen of lopen.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoezo? Die zie je toch wel of niet? In ergste geval doe je even grootlicht aan, want sommige mensen zijn van nature slecht in het donker te zien.
Heb dat alleen bij fietsers dat ze soms slecht zichtbaar zijn, maar die verplaatsen zich ook een stuk sneller dan voetgangers.
Dat is ook een optie, alleen kan dat behoorlijk irritant zijn voor automobilisten.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daar is het wel verstandig van iets van verlichting te voeren, ik gooi dan gewoon de zaklamp van mijn smartphone aan.
Dat is ook dan de beste tijd om de verkeersregels wat ruimer te nemen.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:07 schreef Gezicht het volgende:
Lui die 's nachts als een malle rijden en lak hebben aan alle regels
Ja maar om dan kort achter mij door rood te knallen en me keihard af te snijden tijdens het invoegen op een lege snelweg is ook nergens voor nodig.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:21 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Dat is ook dan de beste tijd om de verkeersregels wat ruimer te nemen.
Beter dan in een drukke spits.
Dat is ook zeker waarquote:Op zondag 26 maart 2017 13:44 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ja maar om dan kort achter mij door rood te knallen en me keihard af te snijden tijdens het invoegen op een lege snelweg is ook nergens voor nodig.
Eerlijk? De functie van de meeste snelheidslimieten en zeker de meeste inhaalverboden heb ik nog niet gevonden.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:22 schreef Qarrad het volgende:
Ach ja, snelheidslimieten, verkeersborden en verkeersregels, wat voor functie hebben die nu helemaal?
De Rijksstraatweg/N337quote:Op zondag 26 maart 2017 21:22 schreef Qarrad het volgende:
Vorige week ergens tussen Deventer en Zwolle. Dat is een tweebaans tachtig-weg met dubbele doorgetrokken streep bovenop een bochtige dijk, voor de mensen die dat stuk niet kennen. Ik rijd lekker tachtig in het zonnetje, niks aan het handje, zie ik (ver) echter me wat onrust. Ik kan niet echt zien wat er aan de hand is maar het lijkt erop dat er iemand aan het inhalen is.
Ondertussen bereid ik me voor op een rotonde na een bocht, knalt er in die bocht ineens een donkerblauwe Corsa voorbij die het allemaal niet snel genoeg ging ofzo, maar die niet echt gerekend heeft op het bestaan van die rotonde.
Gevolg: Opel die me afsnijdt omdat ie ineens in de remmen moet teneinde a) niet tegen tegenopkomend verkeer op te knallen en b) de rotonde überhaupt te halen. Ik weet niet hoe hard die gereden moet hebben om in die paar seconden bij me te zijn, maar tachtig was het niet.
Ach ja, snelheidslimieten, verkeersborden en verkeersregels, wat voor functie hebben die nu helemaal?
Of van die lui die met je mee gaan denken in het verkeer terwijl dat totaal niet nodig is, bijvoorbeeld bij het invoegen (ik ben geen vrachtwagen, heb geen aanhanger en de invoegstrook is ook niet extreem kort)... De taxi voor mij maakt geen tempo, dus ik trek niet door en laat vervolgens mijn gas los op de invoeger omdat ik achter jou, jij die op de rechter rijstrook rijdt, wil invoegen, want voor je wordt het juist te krap (klein gat) en loop ik ook nog eens vast op een fietsendrager. Laat dan niet ook je gas los, maar rij gewoon door. Nu kan ik hem alsnog vol op zijn kloten geven om te zorgen dat ik niet die vangrail die iets na de invoeger staat, want smalle vluchtstrook, mee pak, terwijl ik dat juist wilde voorkomen omdat ik net 2 km onderweg ben. Blijf lekker 90-95 rijden, ik pas mij wel aan, achter je was namelijk een meter of 200 lege rijstrook.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Neenee, dat zie je verkeerd. Ze zijn hardstikke sociaal bezig (vinden ze zelf).quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Ik had gisteren nog een wielrenner die vond dat de voorrangsregels op de rotonde anders werken. Dan heb je het zeldzame moment dat ze gewoon op het fietspad gaan, stoppen ze niet even voor haaietanden én een voorrangsbord. Dan ben ik nog zo een die dan maar stopt (stukjes wielrenner en fiets aan je wielen schijnt rotzooi te geven), maar het is weer een stukje generalisatie van bepaalde typen weggebruikers dat jammer genoeg nog steeds blijkt te kloppen.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Verder: Belgen Leer fucking autorijden. Kunnen wie die mensen aub weren uit Nederland? Die hebben nooit enig idee wtf ze aan het doen zijn.
Wielrenners, dat is idd een irritante groep verkeersdeelnemers. Die denken echt dat ze onbreekbaar zijn ofzoquote:Op maandag 27 maart 2017 08:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog een wielrenner die vond dat de voorrangsregels op de rotonde anders werken. Dan heb je het zeldzame moment dat ze gewoon op het fietspad gaan, stoppen ze niet even voor haaietanden én een voorrangsbord. Dan ben ik nog zo een die dan maar stopt (stukjes wielrenner en fiets aan je wielen schijnt rotzooi te geven), maar het is weer een stukje generalisatie van bepaalde typen weggebruikers dat jammer genoeg nog steeds blijkt te kloppen.
Mwuah, zolang ze maar met Vmax aan de kant gaan heb ik daar wel of problemen mee. Het is mijn probleem dat ik harder wil rijden.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Mensen die "invoeghulp" verlenen moeten echt dood. Keer op keer op keer dat afsnijden omdat er toevallig 1 fucking auto de snelweg op moet
Verder: Belgen Leer fucking autorijden. Kunnen wie die mensen aub weren uit Nederland? Die hebben nooit enig idee wtf ze aan het doen zijn.
Er is een wereld van verschil tussen iets socialer doen en je auto blind met 90 naar links flikkeren als je een invoegstrook ziet.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:23 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Mwuah, zolang ze maar met Vmax aan de kant gaan heb ik daar wel of problemen mee. Het is mijn probleem dat ik harder wil rijden.
Ga jij maar eens 1000 km iedere week in België rijden, dan zou je willen dat mensen eens een beetje sociaal deden.
Het probleem is dat de mensen die invoeghulp verlenen precies niet de mensen zijn die doorrijden. Die blijven dan met 90 links rijden en wachten tot diegene die in wil voegen ze rechts voorbij rijd.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:23 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Mwuah, zolang ze maar met Vmax aan de kant gaan heb ik daar wel of problemen mee. Het is mijn probleem dat ik harder wil rijden.
Ga jij maar eens 1000 km iedere week in België rijden, dan zou je willen dat mensen eens een beetje sociaal deden.
Argh, ik krijg gewoon een kleine beroerte van je post die menses zien er echt geen kwaad in nee:')quote:Op maandag 27 maart 2017 04:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neenee, dat zie je verkeerd. Ze zijn hardstikke sociaal bezig (vinden ze zelf).
Ja, dat gebeurt daar wel vaker. Je zou soms hopen dat ze dijk afrijden.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:22 schreef Qarrad het volgende:
Vorige week ergens tussen Deventer en Zwolle. Dat is een tweebaans tachtig-weg met dubbele doorgetrokken streep bovenop een bochtige dijk, voor de mensen die dat stuk niet kennen. Ik rijd lekker tachtig in het zonnetje, niks aan het handje, zie ik (ver) echter me wat onrust. Ik kan niet echt zien wat er aan de hand is maar het lijkt erop dat er iemand aan het inhalen is.
Ondertussen bereid ik me voor op een rotonde na een bocht, knalt er in die bocht ineens een donkerblauwe Corsa voorbij die het allemaal niet snel genoeg ging ofzo, maar die niet echt gerekend heeft op het bestaan van die rotonde.
Gevolg: Opel die me afsnijdt omdat ie ineens in de remmen moet teneinde a) niet tegen tegenopkomend verkeer op te knallen en b) de rotonde überhaupt te halen. Ik weet niet hoe hard die gereden moet hebben om in die paar seconden bij me te zijn, maar tachtig was het niet.
Ach ja, snelheidslimieten, verkeersborden en verkeersregels, wat voor functie hebben die nu helemaal?
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ook fijn, vrachtwagenchauffeurs die denken dat richting aangeven automatisch voorrang krijgen is. Zo van: ik ben groter en je gaat toch wel aan de kant
Dit.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgen
Perfect moment om je asbak te legen ook trouwens..quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voorrang krijg je, die neem je niet.
Ik rook niet, maar mag je ook de kruimels uit je broodtrommel kloppen?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Perfect moment om je asbak te legen ook trouwens..
Hij zit er al bijna naast op het moment dat de vrachtwagen richting aangeeft. Das gewoon te laat om er nog voor te gaanquote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgen
Die vrachtwagen neemt hier echt duidelijk de voorrangquote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voorrang krijg je, die neem je niet.
Filmer ook.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die vrachtwagen neemt hier echt duidelijk de voorrang
Hier zit de vrachtwagen toch wel fout. Auto is er al praktisch naast.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ook fijn, vrachtwagenchauffeurs die denken dat richting aangeven automatisch voorrang krijgen is. Zo van: ik ben groter en je gaat toch wel aan de kant
Je bent serieus? Ten eerste neemt de vrachtwagen hier voorrang terwijl de auto er al zowat naast zit. Ten tweede begint de blokmarkering pas over 600m. De vrachtwagen heeft nog genoeg tijd om deze manoeuvre te maken zonder overig verkeer op deze wijze te hinderen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lekker sociale aktie ook van de filmer.. echt een typische aktie van iemand die vindt dattie 'gelijk' heeft. Helaas kom je als chauffeur best vaak zulke figuren tegen, en raak je eraan gewend.. ikke ikke ikke, en de rest kan de cholera krijgen
Op het moment dat de chauffeur zijn strook verlaat zit er +/- 3 meter tussen. Dan ben je gewoon asociaal bezig.quote:
In dit filmpje gaat de linker baan rechtdoor en de rechterbaan rechtsaf. Hij ging dus gewoon voorsorteren.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:00 schreef Nattekat het volgende:
Vrachtwagens zouden gewoon een inhaalverbod moeten krijgen op wegen met minder dan 3 banen
Ohquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:20 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In dit filmpje gaat de linker baan rechtdoor en de rechterbaan rechtsaf. Hij ging dus gewoon voorsorteren.
Er is een verschil tussen beide weggebruikers. Vrachtwagenchauffeur zet richting aan en stuurt meteen. Ja, dat is lomp en dat had niet moeten gebeuren. Automobilist ziet de richtingaanwijzer aan gaan (aanwijzing 1) en had daar al rekening kunnen houden met een eventuele voorrangsfout. Toen chauffeur ook nog eens in begon te sturen (aanwijzing 2) had de automobilist af kunnen remmen. Maar nee, meneer plankt gewoon door. Hij neemt een risico en vergroot daarmee de kans op een aanrijding, of misschien erger, een ongeval. Meneer de automobilist heeft misschien wel vrije doorgang mogen verwachten, maar "Ik had wél voorrang" staat nogal klote als grafschrift...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je bent serieus? Ten eerste neemt de vrachtwagen hier voorrang terwijl de auto er al zowat naast zit. Ten tweede begint de blokmarkering pas over 600m. De vrachtwagen heeft nog genoeg tijd om deze manoeuvre te maken zonder overig verkeer op deze wijze te hinderen.
Die begint een stukje verder. Op zich prima dat de chauffeur op tijd voorsorteert. Hij had alleen even die auto moeten spotten.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh
Mis de blokmarkering.
Toch blijf ik achter mijn mening staan.
Eens. In België is dat standaard. En het schijnt wel goed te werken daaro.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:00 schreef Nattekat het volgende:
Vrachtwagens zouden gewoon een inhaalverbod moeten krijgen op wegen met minder dan 3 banen
Deal.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik rook niet, maar mag je ook de kruimels uit je broodtrommel kloppen?
Dude.. situatie, goed kijken, streepies tellen en afstanden bepalen... en vooral niet vergeten dat hij zelf bepaalt wanneer het filmpje begint.. hoort hij niet rechts achter die vrachtwagen te rijden? of is het wel OK als luxewagen bestuurder om daar domweg linkshangend aan te komen vliegen? Die vrachtwagen wil daar links gaan aanhouden, borden zijn ze net al voorbij, en dus ga je daar rustig aan voorsorteren als je in een langzamer voertuig rijdt, omdat je met een vrachtwagen dus in de regel gewoon geen ruimte krijgt van egoistische koekblikkers (dus afwachten tot het laatste moment is nooit handig), pak je het eerste gat wat je beschikbaar hebt.. die motoren zijn hem net voorbij, en dus is de kans heel groot dat hij dat gaat doen.. als je goed kijkt zie je hem al neigen VOORDAT hij richting aangeeft (komt omdat je in die spiegel zit te kijken, probeer maar eens bij jezelf) dat heet gedrag lezen. Tevens: de filmer rijdt dus met een vrij onbehouwen snelheid voor die situatie die vrachtwagen voorbij, terwijl hij daarna sowieso moet gaan remmen om niet een motorrijder ondersteboven te rijden, en dan heb ik het nog niet eens over 2 seconden afstand tot voorgangers bladiebla.. hij knalt gewoon moedwillig en met opzet die vrachtwagen voorbij; hij stuurt zelfs zó ver naar links dat hij op de redresseerstrook rijdt, en hij remt geen cm, helemaal niks, 0,noppes, hij douwt hem er gewoon langs .. en dan ook nog het filmpje posten om (ik denk aan zichzelf) te bewijzen dat niet hij, maar die vrachtwagenchauffeur de klojo is.. kom op zeg.. kansloze aktie gewoon, iets om je voor te schamen, niet om on zhe nets mee te gaan zitten pronken..quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij zit er al bijna naast op het moment dat de vrachtwagen richting aangeeft. Das gewoon te laat om er nog voor te gaan
Meeste mensen remmen dan maar, om het conflict te vermijden, maar de de vrachtwagen neemt hier ook gewoon voorrang.
Voorrang heb je bij een zijstraat, die heb je niet op autosnelwegen. Hij neemt gewoon wat ruimte (die er IS) en die hij nodig heeft om de splitsing verderop te volgen.. wel effe kijken en analyseren voor je oordeelt.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 20:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je bent serieus? Ten eerste neemt de vrachtwagen hier voorrang terwijl de auto er al zowat naast zit. Ten tweede begint de blokmarkering pas over 600m. De vrachtwagen heeft nog genoeg tijd om deze manoeuvre te maken zonder overig verkeer op deze wijze te hinderen.
Volgende troll.. lees effe wat hierboven staat, en gun de leverancier van je boterhammen, koffie en bier ook de ruimte, dan hoef je niet te mauwen bij de Jumbo dat de schappen leeg zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:00 schreef Nattekat het volgende:
Vrachtwagens zouden gewoon een inhaalverbod moeten krijgen op wegen met minder dan 3 banen
Anticiperen doe je inderdaad op veel grotere afstand..quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Op het moment dat de chauffeur zijn strook verlaat zit er +/- 3 meter tussen. Dan ben je gewoon asociaal bezig.
Beide deelnemers hadden zich wachten defensiever kunnen opstellen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:04 schreef derLudolf het volgende:
Zonder dat ik zie wat voor verkeer er achter die auto rijdt, vind ik het niet de schoonheidsprijs verdienen. Mocht er achter de filmer een hele lange rij auto's zitten waardoor op tijd sorteren niet mogelijk was, dan was dit de beste manier. Gezien de overige drukte op de weg vermoed ik dat overigens niet en had hij best even kunnen wachten.
Gewoon een bekertje meenemen en dan per ongeluk in zijn schoot laten vallen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ergernis onderweg van vandaag: bij de gate aan komen rijden, moeten toeteren dat die luie flikker het hek open doet, terwijl hij je van 200 meter afstand aan ziet komen rijden, en als je dan langsrijdt roept 'ie: "You bring me water when you come back!"
Zal best een droge smoel hebben gehad vanmiddag, de pot op met je water, ik ben je hondje niet
Hij heeft een AK47 naast zijn stoel staan, beter niet doen denk ikquote:Op woensdag 29 maart 2017 22:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon een bekertje meenemen en dan per ongeluk in zijn schoot laten vallen.
Of van die lui die bij het beginnen van de blokken invoegen met 50 (!!!!!) vervolgens blaas ik door naar de 120, voeg dus voor hem in, en gaat ie allemaal seinen dat ik gevaarlijk bezig ben omdat ik hem rechts inhaalquote:Op maandag 27 maart 2017 01:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of van die lui die met je mee gaan denken in het verkeer terwijl dat totaal niet nodig is, bijvoorbeeld bij het invoegen (ik ben geen vrachtwagen, heb geen aanhanger en de invoegstrook is ook niet extreem kort)... De taxi voor mij maakt geen tempo, dus ik trek niet door en laat vervolgens mijn gas los op de invoeger omdat ik achter jou, jij die op de rechter rijstrook rijdt, wil invoegen, want voor je wordt het juist te krap (klein gat) en loop ik ook nog eens vast op een fietsendrager. Laat dan niet ook je gas los, maar rij gewoon door. Nu kan ik hem alsnog vol op zijn kloten geven om te zorgen dat ik niet die vangrail die iets na de invoeger staat, want smalle vluchtstrook, mee pak, terwijl ik dat juist wilde voorkomen omdat ik net 2 km onderweg ben. Blijf lekker 90-95 rijden, ik pas mij wel aan, achter je was namelijk een meter of 200 lege rijstrook.
Ben je in Rusland ofzo?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij heeft een AK47 naast zijn stoel staan, beter niet doen denk ik
Mogen (dashcam) filmpjes hier nou wel of niet? Ze lokken vaak lange discussies uit, maar inhoudelijk stelt het niet zoveel voor.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:35 schreef Anne het volgende:
Post je irritatie.
Wil je een uitgebreidere discussie voeren over een bepaalde irritatie of die van jezelf?
Dan open je maar lekker een nieuw topic.
sowieso peuken uit het raam gooien. meer dan eens heb ik dan ook een rooklucht tijdelijk in de autoquote:Op donderdag 30 maart 2017 10:59 schreef karr-1 het volgende:
Waarom gaat iemand een asbak legen midden op de snelweg? Je rijd erachter en in de auto voor je gaat ineens het raam open en kiepert iemand zo een volle asbak naar buiten toe met als gevolg een aswolk over de weg heen. Lekker smakelijk ook......
Ik zie af en toe de meest rare dingen naar buiten komen. Peuken, appelklokhuizen, blikjes, plastic zakken met van alles en nog wat erinquote:Op donderdag 30 maart 2017 11:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
sowieso peuken uit het raam gooien. meer dan eens heb ik dan ook een rooklucht tijdelijk in de auto
Tja mensen denken natuurlijk "Dan ben ik er vanaf en de persoon achter mij zoekt het maar uit"quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:06 schreef Tunafish het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat mensen maar van alles uit het raam mikken. Je hebt geen idee waar dat terecht komt, en als er een motorrijder achter je rijdt mag die mooi proberen alles te ontwijken omdat jij te lui bent het fatsoenlijk in een prullenbak te gooien.
Dan waait de asbak lekker uit, heb je een schone bak die je weer terug kunt stoppen in de houder.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:59 schreef karr-1 het volgende:
Waarom gaat iemand een asbak legen midden op de snelweg? Je rijd erachter en in de auto voor je gaat ineens het raam open en kiepert iemand zo een volle asbak naar buiten toe met als gevolg een aswolk over de weg heen. Lekker smakelijk ook......
Vooral leuk ook als je er op de motor achter rijdt .quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:59 schreef karr-1 het volgende:
Waarom gaat iemand een asbak legen midden op de snelweg? Je rijd erachter en in de auto voor je gaat ineens het raam open en kiepert iemand zo een volle asbak naar buiten toe met als gevolg een aswolk over de weg heen. Lekker smakelijk ook......
Dat lijkt me idd nog veel ergerquote:Op donderdag 30 maart 2017 14:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Vooral leuk ook als je er op de motor achter rijdt .
Nee, daar zijn de locals te bruin voor.quote:
Klokhuis de middenberm in moet kunnen toch.quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zie af en toe de meest rare dingen naar buiten komen. Peuken, appelklokhuizen, blikjes, plastic zakken met van alles en nog wat erin
Opvoeding. Heb ooit een keer een kind achterin gehad dat ook doodleuk het raam ineens opendraaide en snoeppapiertjes naar buiten begon te gooien.quote:Op donderdag 30 maart 2017 12:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zie af en toe de meest rare dingen naar buiten komen. Peuken, appelklokhuizen, blikjes, plastic zakken met van alles en nog wat erin
quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn kind: "Ohoo! Dan is jouw papa een aso!"
Asociale rokersquote:Op donderdag 30 maart 2017 10:59 schreef karr-1 het volgende:
Waarom gaat iemand een asbak legen midden op de snelweg? Je rijd erachter en in de auto voor je gaat ineens het raam open en kiepert iemand zo een volle asbak naar buiten toe met als gevolg een aswolk over de weg heen. Lekker smakelijk ook......
In de middenberm misschien wel, maar als je op de snelweg zit heb je meestal geen middenberm. En als jij met 120 ineens een appelklokhuis tegen je raam krijgt maakt dat een aardige klapper.quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:41 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Klokhuis de middenberm in moet kunnen toch.
quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Opvoeding. Heb ooit een keer een kind achterin gehad dat ook doodleuk het raam ineens opendraaide en snoeppapiertjes naar buiten begon te gooien.
Ik: "Wat doe je nu!?"
Kind: "Doet papa ook altijd...."
Mijn kind: "Ohoo! Dan is jouw papa een aso!"
quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Opvoeding. Heb ooit een keer een kind achterin gehad dat ook doodleuk het raam ineens opendraaide en snoeppapiertjes naar buiten begon te gooien.
Ik: "Wat doe je nu!?"
Kind: "Doet papa ook altijd...."
Mijn kind: "Ohoo! Dan is jouw papa een aso!"
Nee, waarom? Ik heb gewoon een afvalzakje in de auto. En dat gaat thuis in de kliko (of onderweg ergens in een prullenbak).quote:Op donderdag 30 maart 2017 19:41 schreef Woelwater het volgende:
Klokhuis de middenberm in moet kunnen toch.
Dat is de reden dat ze hier in de gemeente geen diftar willen invoeren. Ze zijn bang dat mensen dan idd vuilniszakken meenemen en die onderweg droppen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 09:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie onderweg soms complete vuilniszakken langs de weg liggen Serieus, je neemt een volle vuilniszak mee je auto in om die onderweg ergens in een berm te gooien?
In de middenberm leven toch insecten die plezier hebben van jouw klokhuis.. Beetje bekrompen om zelfs daar over te vallen (en dan bedoel ik daar iid niet het asfalt tussen de twee vangrails op de snelweg mee)quote:Op vrijdag 31 maart 2017 09:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ik heb gewoon een afvalzakje in de auto. En dat gaat thuis in de kliko (of onderweg ergens in een prullenbak).
Ik zie onderweg soms complete vuilniszakken langs de weg liggen Serieus, je neemt een volle vuilniszak mee je auto in om die onderweg ergens in een berm te gooien?
Biologisch afval zoals een klokhuis in een grasberm, lekker belangrijk inderdaad. Daar doe je echt niemand kwaad mee.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 09:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
In de middenberm leven toch insecten die plezier hebben van jouw klokhuis.. Beetje bekrompen om zelfs daar over te vallen (en dan bedoel ik daar iid niet het asfalt tussen de twee vangrails op de snelweg mee)
Er zit verschil tussen afval en afval.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Het gaat niet om dat klokhuis, het gaat erom dat mensen het blijkbaar normaal vinden om afval uit hun auto te smijten.
Zit er ook verschil tussen het uit je auto gooien, of het uit je auto gooien? Het boeit niet zozeer wat je naar buiten mikt, maar dát je iets naar buiten gooit.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen afval en afval.
Mij gaat het wel om dat klokhuis. Daar heb ik geen moeite mee. Een zak met Macdonald-verpakkingen daarentegen wel.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Het gaat niet om dat klokhuis, het gaat erom dat mensen het blijkbaar normaal vinden om afval uit hun auto te smijten.
...en dat is maar goed ook. Stom mens.quote:
Wat DENKT zo iemand vraag ik me af.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
...en dat is maar goed ook. Stom mens.
Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaalquote:Op donderdag 30 maart 2017 19:56 schreef Fer het volgende:
2x klem laten rijden vandaag.
1: Bejaarde Surinamer die bij de overgang invoegstrook/spitsstrook toch twijfelde en pardoes naar links kwam terwijl en links en achter mij snellere zaten. Spitsstrook was gewoon open.
2: Vrachtwagen doemt op en ik besluit naar links te gaan tussen twee auto' die daar netjes 3-4 seconden uit elkaar rijden.
Helemaal links rijdt een Starlet met een dikke bak op zijn achterbumper en duikt naar rechts in het gat tussen diezelfde auto''s waar ik tussen wilde.
71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat DENKT zo iemand vraag ik me af.
Dat je 1 auto heel misschien eens over het hoofd zou kunnen zien kan ik me nog iets bij voorstellen in sommige situaties.
Maar hier rijdt er ook nog eens een busje achter, en gewoon echt vol op de andere rijbaan hè.
Wat een debiel
Ik wist niet eens dat dat verplicht was voor een vrachtwagen? Zijn alle voertuigen niet gewoon verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is het sinds deze week niet meer verplicht rechts te houden als je met een vrachtwagen rijdt? Nummer 4 en 5 sinds donderdag vandaag tegen gekomen...
Je moet ook rekening houden met elkaar natuurlijk. Iedereen mag vanaf 18 tot weet ik veel hoe oud in en een auto rijden. Zo is het bij wet geregeld.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.
Met de neus op het stuur en niet verder dan 1 auto vooruit kijken. Levensgevaarlijk.
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag op de snelweg: auto wil invoegen terwijl er een brandweerwagen op de rechter rijstrook rijdt. Voor en achter die wagen is er ruimte zat om in te voegen, en de brandweerwagen kon ook niet naar links. De automobilist blijft eerst een beetje achter de brandweerwagen hangen en stug doorrijden tot hij/zij op de vluchtstrook zit Daarna kan de brandweerwagen naar links zodat er ruimte is voor de idioot op de vluchtstrook om in te voegen.
quote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Sowieso blijft dat echt een terugkerend dingetje, mensen die niet achter een bestelbus willen rijden. Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar zo erg is het ook weer niet. Van de week met een spoedje Antwerpen. Op de terugweg is het redelijk rustig op de E19 vóór de grens. Ik rijd op de rechter rijstrook met circa 108km/u op de gps.
De vrachtwagen voor mij is nog enkele honderden meters ver weg, maar het gat sluit zich aardig snel, langzame vrachtwagen. Hierdoor een beetje verrast. Achter mij komt een snel leasetreintje met een A8 op kop. Ik wil naar links maar de Audi rijdt met gemak 150 en ik kan niet naar links. Richting aanwijzer blijft aan maar iedereen op de linker strook negeert mijn signaal en ik zit tot na Hazeldonk achter die trage vrachtwagen.. Inhalen heeft geen zin meer want ik moet naar Utrecht, vrachtwagen gaat gelukkig rechtdoor. Eindelijk, ruimte.. Weer zo'n lease lul die niet achter mij wil rijden en over de punt zijn Mini jakkert en in de remmen moet voor de bocht..
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?quote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.quote:Op zondag 2 april 2017 10:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij mij had je ertussen gemogen hoor, maar ik vond het verschil qua perspectief wel grappig.
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/uquote:Op zondag 2 april 2017 10:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?
Invoegstrook daar is volgens mij de kortste die ik ken.
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halenquote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u
Moet Oma wel 100 durven te rijden.. Vanuit Hilversum zie je de invoegende auto pas laat, daarom ga ik daar automatisch al wat van het gas om te kunnen regaeren op acties als deze. De n445 ken ik niet.. Ga het zo wel bekijken. gMapsquote:Op zondag 2 april 2017 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halen
Moet je eens de N445 bij Rijpwetering bekijken
Starlet reed met 10-15km verschil tegenover de auto's die hij inhaalde. Ging ervanuit dat hij de volgende ook wel zou inhalen. Mensen moeten zich niet zo laten intimideren.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaal
Ik snapte je wel hoor en ik doe het ook zoals jij beschrijft. Mensen die gaten dichtrijden vind ik ook zo'n beetje het kleinzieligste soort weggebruikers...quote:Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.
Zelf heb ik echt wel geduld, maar het raakt ook wel op als iedereen achter mij het gat blijft dichtrijden en mij niet de ruimte geeft/gunt de vrachtwagen in te halen. Ik word dan ook gezien als langzame vrachtwagen, terwijl als ik eenmaal links ben en van achter knipperende lampjes heb gekregen, het pedaal intrap en er met 120/125 ook makkelijk voorbij de andere vrachtwagens kom. En dan zijn ze ineens niet zo haastig meer en nemen afstand van mn achter bumper. 'Oh verrek, dat busje rijdt nog behoorlijk door'.
Het is maar net hoe kortzichtig/egoïstisch de rijder achter je is. Heb ik geen probleem mee, ik moet het zelf ook af en toe doen om door te kunnen stromen, maar over algemeen vind ik het zelf relaxter rijden door anderen in het verkeer die ongeveer zelfde snelheid hebben, mee te laten stromen. Dus een hatchback of klein voertuig achter vrachtwagen, even een gaatje laten, wachten, zo niet, jammer dan.
quote:Op zondag 2 april 2017 21:30 schreef PluggieOD het volgende:
Moeder zit bij schoonzus in de auto. En er komt plots een auto
zichzaggend tussen het verkeer door.
Moeder tegen schoonzus: "Sjezus was een lul"
Schoonzus tegen moeder:"Ja dat is je zoon".
Oops.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.quote:Op maandag 3 april 2017 08:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, A28 richting Utrecht, ter hoogte van Strand Nulde. 70, afgekruiste linker rijstrook, maar voor men kan ritsen krijg je het ritueel "zo ver mogelijk doorrijden". Op een gegeven moment maak ik ruimte door wat langzamer te gaan rijden. Maar nee, we zijn net voorbij de vooraankondiging en het kruis is pas bij het volgende (tijdelijke) portaal. Dus gaan we niet invoegen voor die vrachtauto die genoeg ruimte heeft voor allemaal. Nee, we gaan allemaal doorrijden en ons ertussen proberen te wringen onder het kruis.
Is dit soms wat we bedoelen met gebruik maken van het beschikbare asfalt?
Ik heb het hele gebeuren op de cam staan, maar dan moet ik ff het SD-kaartje wisselen. Die krijgen jullie dus tegoed.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.quote:Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.quote:Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...quote:Op maandag 3 april 2017 12:11 schreef Nattekat het volgende:
De voorrang op T-kruisingen is sowieso belachelijk onlogisch geregeld...
In boerengehuchtjes is het soms echt erg. Mensen knallen rechtdoor zonder aandacht te geven of rekening te houden met de afsplitsing. Meerdere malen meegemaakt dat bij het naderen van zo'n t-splitsing de neus van je auto bijna kort gereden word.quote:Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...
T-kruising is ook gelijkwaardigquote:Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?quote:
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.quote:Op maandag 3 april 2017 15:11 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?
Of is dit weer teveel off topic
Hmm daar zit wat in, ja. Ik ben daar sowieso ook extra voorzichtig omdat ik weet dat het slecht te zien is en dat er nauwelijks verkeer uit komt. Maargoed, van links komt daar ook amper verkeer Klein doodlopend woonwijkje.quote:Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.quote:Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.quote:Op maandag 3 april 2017 15:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.quote:Op maandag 3 april 2017 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.
Dat milieu argument van je slaat natuurlijk kant noch wal. Ga dan fietsen ofzo.quote:Op maandag 3 april 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.
Oude oprit A12 bij Zevenhuizen was ook zo'n hoerenoprit. Wanneer ik een haspelwagen bij me had kwam ik met 40km/u de snelweg op. Had ik een vrachtwagen voor mij dan werd dat al snel 20km/u. Lekker invoegen bij auto's die ~100 gaan.quote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u
Dit.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...quote:Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij
Voorganger vindt dat haske kinderachtig en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.
Ik ben er nog niet over uit wie dommer was
Precies Ik kan me aan veel ergeren, maar als ik Vmax rijd en iemand meent me in te moeten halen krijgt hij hooguit eenquote:Op maandag 3 april 2017 18:55 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...
Geen tegenliggers?
quote:Op maandag 3 april 2017 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
Ja, daarom ga ik er ook geen dashcam video van uploadenquote:Op maandag 3 april 2017 09:19 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.
Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden.
Wat een afgunst en neerbuigendheid op vrachtwagen chauffeurs zeg..quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.
Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |